Microsoft chce velkou herní platformu. Spojuje PC a konzoli Xbox a bude vydávat hry i na STEAMu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 19 červen 2016
altStále tomu někteří nemohou uvěřit. MS spojuje herní platformy a vrací se na STEAM.

 

 

 

Velkým překvapením E3 (ale celkem očekávaným), byl Microsoft. Ten projevil mnohem větší míru zdravého uvažování a rozumných kroků, než za mnoho mnoho posledních let (či vůbec ve své historii). Po letech striktního rozdělování hráčů a snahy vybudovat si vedle Windows ještě konzolovou herní platformu Xbox, Microsoft završuje už před časem započatou strategii vytvoření jedné společné velké herní platformy, jejíž společným jmenovatelem je Windows (10).

Ten totiž běží jak klasicky na PC, tak hlavně na Xbox One, nové verzi Xbox One S a chystaném Xbox One SCORPIO. Microsoft by nadále mohl držet obě platformy oddělené, kdy konzolová platforma je a vždy byla umělá, ale nebude to tak dělat. Na E3 2016 tak potvrdil vydání několika dříve Xbox exkluzivních her na PC i Xbox na společnou platformu a dokonce tak, že elektronická verze hry bude fungovat na PC i Xbox konzoli a hrát budete moci některé hry v režimu multiplayeru i „PC proti konzoli“.

Samozřejmě MS by nejraději, pokud by si udržel hlavní distribuční platformu na svém písečku, tedy hry vydával přímo a jen ve Windows Xbox STORE. Samozřejmě ten pro MS nadále zůstává primární, jenže do dokonalé platformy má na hony daleko, hráči jej nepoužívají a technicky má spousta nedodělků. Microsoft sice věci zlepšuje, ale hodně pomalu a co si budeme vyprávět, takový STEAM je stále úplně jinde jako digitální distribuční služba. Microsoft tak mnohé na E3 překvapil tím, že oznámil, že některé hry vydá i v rámci STEAMu. Pravděpodobně ne všechny, ale mnohé ano.

Důvod proč to MS dělá, je prostý. Snaží se po letech konečně opravit a napravit chyby nevyužití PC co by největší herní platformy na světě a najít tak v měnícím se světě prodeje software další příjmy. Díky vývoji věcí se mu naskytla možnost jednoduše Xbox nikoliv zrušit, ale začlenit právě do Windows, protože tento OS (W10) nyní běží na PC i Xbox One, což je vlastně PC, takže k vytvoření společné platformy nemohly už být lepší podmínky. MS je navíc i vydavatel her a firma si také nemohla nevšimnout mnoha desítek milionů uživatelů STEAMu a chce je využít a oslovit a doufá, že časem se naučí používat právě i Windows STORE.

 Jinými slovy a stručněji, u Microsoftu konečně vytáhli hlavy ze zadků a uvědomily si, co je pro ně výhodné a co mají a nevyužívají. Mnozí už také říkají, že takhle „probuzený“ Microsoft je tím, čeho se konkurenční SONY nejvíce bálo a mělo proč. Zatímco v čistě konzolovém souboji, MS prostě se SONY prohrával (a to výrazně), pokud MS spojí Xbox s Windows a ještě bude vydávat hry na STEAMu, tedy spojí a osloví desítky milionů a potencionálně až stovky milionů uživatelů, SONY bude mít velký problém a její zbraní se tak stanou opravdu jen exkluzivity, kterými potěší pár hráčů, ale hodně naštve mnohem větší zbytek hráčů, kteří se budou správně ptát, proč MS může vydávat konzolové tituly na PC a SONY ne a tedy proč SONY hráče rozděluje a upírá jim hry, když tvrdí, že jde hlavně o hry. Samozřejmě pro SONY je existence vlastní platformy klíčová a exkluzivní hry jsou jednoduše nástrojem prodeje konzole PS4 a hardwaru SONY. Pokud by SONY vydávala hry i mimo PS4, pak by PS4 ztratila smysl a prodeje hardwaru SONY by značně utrpěly. Takže rozdělování hráčů bude pokračovat, i když jak to tak vypadá z malé konzolové Xbox Platformy, co by jasně poraženého soupeře, najednou SONY čelí spojené Xbox Windows 10 platformě a to je úplně jiný soupeř. Microsoft navíc může využít toho, že spousta vývojářů přesvědčí, že jeho platforma je mnohem zajímavější a větší pro vývoj a vydávání her, když prodeje her budou nyní pro Xbox a PC společné a už se tedy nebudou dělit a PS4 bude vedle toho vypadat malá a vlastně nezajímavá.    

Každopádně, že to ale Microsoftu trvalo, než si uvědomil, co vlastně má. Snad jen dodáme, že na mrtvou platformu se PC daří sakra dobře a bych chtěl vidět ten výraz těch, kdo PC „pohřbívali“ v této měnící se době, kde konzole opravdu technicky umírají a PC je nahrazuje …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-20 08:23:17
avatar
Jedna platfoema není o tom na čem to hraju, není to o tom kde to kupuji...

WOT na konzole nejde hrát s lidma na PC, OV na konzole nejde zkát s PC, D3ROs nejde hrát s lidma na PC atd... ...jednotná herní platforma je jen zdání.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-20 11:21:29

Přesně, tohle může zachránit a o řád vylepšit celý herní průmysl. Konzole jsou jen zparchantělý systém nenažranců ničící kvalitu her. Jen díky AMD a jeho vývoji (Mantel, Vulcan) se DX12 stává universální platformou, která spojuje konzole a PC.

Časem se snad konzolí stane dobré PC založené na výborném, skutečném výkonu (dnes je to Vulcan/DX12). A takovou "konzoli" může Microsoft/Sony vydávat každý rok. Kdyb budou mít velmi dobře zvládnutou case s chlazením, může to být široce rozšířený, velmi kvalitní, kompaktní, výkonný stroj pro ty, co se nebudou chtít sr*t se sestavováním.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-20 11:11:20
avatar
Na druhou stranu, z hlediska pc hrace ted nakup xbox one (klidne i te budouci slabsi verze) dava mensi smysl, ty hry si ve valne vetsine zahraju i na pc. Takze pokud bych k pc chtel i konzoli, tak smysl dava jen PS4 (pokud mozno v Neo verzi) kdy pak pokryju vetsinu zajimavych hernich titulu .
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-20 20:21:27
avatar
to uz si tie sracky mozu strcit za klobuk, nikto uz nekupi xshit
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-20 22:33:27
avatar
Divně popsané důvody proč MS bude mít zřejmě navrch. Jako hráče mne nezajímá na jakou platformu byla hra původně vyvinuta. Mne zajímá zda je dobrá nebo ne. Jsem přesvědčen že je tomu tak u většiny hráčů (zákazníků). To co zde popsal DD je pohled vývojáře na to, kde je potencionálně větší trh. Tak že se dá očekávat větší zájem vývojářů o MS platformu než Sony. Pořád to ale nic neřekne o kvalitě her. Ono totiž i zde platí, že i s prominutím sra.ku na velkém trhu udáte natolik(s pár procenty úspěšnosti prodeje), že se na ní dá pořád vydělat. na menším trhu si musíte dávat pozor aby procento z potencionálních kupců bylo dosti vysoké.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena her 2016-06-21 15:00:44

Mně na tomhle všem příjde zajímavé, že se zatím vůbec nikdo nepodivuje nad skutečností, že MS hodlá prodávat hry sice na PC, ale za "konzolové" ceny. Nevím jak moc to může ovlivnit ostatní distributory, ale mám strach, že každý se takového trendu rád chytne. Spojení PC a Xbox tedy na jedné straně přinese výhody pro PC hráče, na straně druhé to ale klidně může znamenat i plošné zdražení her.
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-21 15:22:39

hah...vzhledem k tomu,jak sly a jdou MS jeji vlastni mp3 prehravace (sakra jak se to jen jmenovalo), jeji hardware (aneb survace je kde? a jeji telefony (totalni sranda),tak je psani takovych predpovedi dost usmevny...ano,nejaky potencial tam je,ale vzhledem k tomu,jak to MS klasicky prasi,tak tam zadny svetlo na konci tunelu fakt nevidim...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 624x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1256x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1652x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1144x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1885x
Komentářů: 2