AMD už má funkční vzorky RV790 a RV740 – výroba za dveřmi Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 15 leden 2009
altBohužel stále nejsou potvrzeny žádné specifikace, jedinou jistotou je 40nm výroba RV740.

 

 

AMD-ATI zdá se vyhraje souboj o první grafický čip vyráběný 40nm. RV740 je těsně před zahájením plné výroby. Jeho vzorky mají parametry: 640SP, 32 TMU a 8ROPS (původně mělo být 16). Frekvence jádra je 700Mhz a inženýrské sample karet jsou osazeny 512MB i 1GB DDR5 pamětí na frekvencích 3200MHz a 3600MHz. Karta má 128 bit sběrnici, což vzhledem k DDR5 pamětem i tak dává obří paměťovou propustnost, o které si současné karty se 128 bit sběrnicí mohou nechat jen zdát. Finální specifikace, co se týká frekvencí, by ale mohly být ještě trochu jiné. Výroba pravděpodobně prvního 40nm grafického jádra na světě, začne co nevidět.

   Existuje již i vzorek grafik s jádrem RV790 - bohužel zatím stále neznámých parametrů a to včetně výroby jádra. 40nm nebo 55nm? Známy jsou jen frekvence - jádro RV790 má v inženýrském sample takt 750Mhz a 1GB paměti GDDR5 má 3600MHz, tedy stejně jako dnešní HD 4870. Navýšení výkonu se tak pravděpodobně děje přes navýšený počet jednotek. Finální frekvence ale ještě nejsou stanoveny - dost by napověděla i výroba. V úvahu stále přichází 55nm, ale velmi reálná je i 40nm - dokonce bych dal 40nm výrobě větší pravděpodobnost s příhlédnutím ke strategii ATI v poslední době. Finální výroba RV790 je již také na spadnutí, takže brzy se pravděpodobně dostanou na světlo nějaké nové informace.

Grafické karty s RV740 se mají na trhu objevit už na konci Q1, či začátkem Q2 a RV790 pak je v plánu na začátek Q2. O obou platí to, že jejich uvedení na trh bude záležet i na situaci na trhu s grafikami.

Zdroj: Hardware-infos.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 13:25:33
avatar
Nezbývá než se těšit..

Sice s každým novým výrobním procesem jdou ruku v ruce kompikace s ovládači a podobně, ale jistě se to brzy doladí a 40nm proces začne slavit své první úspěchy.
Držím palec
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 13:38:53
avatar
Nový výrobní proces s ovladači nemá nic společného - pokud se jedná o shrink a dokonce v drtivé většině případů i redesign na menší technologii. Pouze v případě nových/funkčně modifikovaných čipů je třeba i výrazně modifikovat drivery. Samozřejmě jiná věc jsou BIOSy (což je samozřejmě rovněž software, nicméně nikoli driver), kde se musí řešit chlazení, napájení, taktování apod. - tam se změny dějí při každé technologické změně.
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 14:38:26
avatar
Aha. To jsem nevěděl. Každopádně díky za vysvětleni...
Neznámý  2009-01-15 16:11:23

Zdar MAJKLe Seven, no ještě, aby ne, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 13:42:35

Je to trochu divný - slibují prodej obou 730 a 790 v stejném měsíci(březnu), a takový rozdíl v dostupnosti informace...
Že by ATI připravoval další útok ze zálohy? To by bylo pěkné:
1600 SP a výkon nad 4870x2. :-)
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 13:51:44
avatar
1600sp na jeden čip není vůbec nereálný, ale v týhle generaci si troufám říct to nebude. Dnes půjdou výrobci hlavně znenšením nákladů, a i kdyby co by pak byla rv870? kdyby měla být zas zhruba 2x výkoná, na stejným výrobním procesu by to znamenalo celkem monstrum jádro. Ale jak říkám rv 740 bude v noteboocích sakra dobrej čip
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 15:39:23
avatar
Nejen notebooky. Přeci jen když mě jede PC 8hodin denně. Tak je rozdíl jestli grafika mám v Idle 100w(moje HD4870) či 9W(současná HD4670).
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 13:52:55
avatar
no vykon 4870x2 mzslim neprekona, skur sa pri nejlepsim priblizi 4850x2 tedy podle mne
tedy pokud bude pokracovat trend jaky nastavili s 770tkou
taky se urcite dockame nejake nove x2 karty,... na keru stejne nebudu mit prachy, ale bude vypadat zajimavo,..
taky je moznost ze 790 bude (vice mene)stejna jak 770 ale na 40nm, predsalen prechazat na novou architekturu a zaroven delat odgruntu nove jadro se nemosi vyplatit
bwolf99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 14:35:13

ak bude RV740 výkonom pri 4830-4850 za cenu 4670 tak to bude bomba. kríza, nekríza
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Osobní tip 2009-01-15 15:00:29
avatar
U RV790 tipuji: 40nm, 1000 jednotek a takt 800MHz (i když se píše 750MHz). Spotřeba bude ale stále problémem, na kterém se bude muset zapracovat. Výkon bude srovnatelný s GTX 280 (285) a ATI nasadí cenu 299$, čímž pošle GTX 260 se svou aktuální cenou okolo 260$ do kytek. Naopak bude tlačit na GTX 285, která bude muset zlevnit na nějakých 7000Kč a snad popožene nVidii, aby už konečně přestala plincat křemíkem a vymyslela něco konkurenceschopného (čímž myslím hlavně výrobně)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 16:24:47
avatar
Souhlasim. Ocekavam mirne vylepseni RV770. Frekvence verim ze zustane na tech 750. Jednotek ocekavam 960(o jeden blok vice - blok ma 160 jednotek). Je to ale jen spekulace.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 17:35:35
avatar
blok ma 16 5D jednotek...takze 80SP
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 17:42:06
avatar
Ok diky za info
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 16:25:19
avatar
1000 jednotek asi tezko...pochybuju, ze by ati pri pouhym die-shrinku s pridanim par jednotek menila i pocty SP v blocich. takze bud 880SP, 960SP atd..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 17:32:59
avatar
xD No tak jo no. Bly to můj tip bez znalosti bloků :-P v tom případě sry, novej tip je 1200 ;)
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 16:21:30
avatar
No by som sa teda zasmial keby to nové jadro malo just 1000SP a nie 960 Ono myslím, že Raigor nie je nejaký vývojový technik od AMD a môže len typovať aké zmeny ATI spraví, tak ako určite typoval RV770tke oných 480SP. Pri ATI by som sa nečudoval ničomu a ani tomu, keby nezväčšovala počet blokov, ale veľkosti samotných blokov, ktoré ale pri prechode na menší výrobný proces nebudú väčšie i fyzicky a tiež to možno môže byť jednoduchšia zmena(zväčšovať bloky), než ich počet zväčšovať, no nechápem prečo niekto vyhlasuje, že to musí byť tak a onak(mysleno Raigora), keď to jadro môže byť snáď akékoľvek(samozrejme do istej miery).

Takže, typovať - áno!!!, presvedčene tvrdiť - nie!!! To môžu len autory grafického čipu pri jeho uvedení na trh
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 17:16:47
avatar
ja nerikam ze musi jen rikam ze o necem takovem pochybuji..jen mi pripade mnohem jednodusi a logictejsi pridat do jadra treba 2 kompletni bloky, nez do kazdeho z 10 bloku pridat jednu nebo dve 5D jednotky a tim zvysit pocet jednotek v bloku na 17 (liche cislo se zas tak casto v podobnych vecech neobjevuje) nebo 18. takze muj tip vychazi z logicke uvahy na zaklade slozitosti reseni tehlech dvou moznosti a tim, ze RV790 ma byt jen takovy refresh. zmena poctu jednotek v blocich je docela razantni a ovlivnila by i dost dalsich parametru jadra. za to ty o tomhle nemas ani paru, tak musis blabolit.

jinak RV770 sem puvodne tipoval 480SP, ale jen do doby nez se spolu se 480SP objevovali i zminky o asynchronim taktovanim jadra a shaderu po vzoru nvidie (coz si nekteri novinari vymysleli, kvuli potvrzenemu vykonu pres 1tflop). to mi pak ta tenkrat nova informace o 800SP prisla mnohem pravdepodobnejsi.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 13:59:38
avatar
Znova to zopakujem - pri grafikách, ako i pri ostatnom HW, nemusí byť nikdy nič logické a dávať to zmysel z pohľadu užívateľov, teda aspoň pokiaľ to nevyjde a niekto im to nevysvetlí.

A o tom kto z nás vie koľko o jadre RV770 sa s tebou radšej nebudem baviť, veď tvoje tvrdenia o tom, že medzi R600, RV670 a RV770 nie sú skoro žiadne rozdiely hovoria za všetko. A fakt asi nemá zmysel ti vysvetľovať prečo je RV770 oveľa výkonnejšie v reále(v hrách) ako v benchmarkoch a prečo taký výkon už nemala R600, či RV670, či to prečo je u ATInách 4x MSAA skoro zadarmo a súvisiacu spojitosť s Xenosom a fungovanie RBE alebo určité spojitosti s R600 a R580.
Týchto zaujímavostí je okolo RV770 veľa, ale ty si kľudne ži vo svojom Nvidia svete.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 14:32:55
avatar
cha cha cha...ted si me rozesmal. ja najednou nevim nic o RV770 nikde jsem nerikal ze mezi R600, RV670 a RV770 nejsou skoro zadne rozdili. jsou tam rozdili..v necem mensi v necem vetsi ale porad plati ze RV770 je upravena efektivnejsi RV670 s vice SP. a vysvetlovat proc je vykonejsi RV770 v nekterych hrach nez v nekterych benchmarcich mi fakt nemusis. to ja vsechno vim a psal sem vetsinu uz tady v minule podobne diskuzi kde te napadlo, ze zrovna ty by si mi to mel vysvetlovat kdyz uz minule si priznaval, ze o tom nic moc nevis?? najednou dnes by si me mel ty o necem poucovat??

proc je ve hrach tedy vykonejsi nez v benchmarcich? tak protoze se RV770 vratila k int8 texturovani (coz mela R580) oproti nativni fp16 (co mela R600 a RV670 a kterou ted RV770 dela na 2 takty) cimz klesl vykon (nebo spise se oproti RV670 nezvedl o tolik o kolik by napovidal vyssi pocet SP) v aplikacich vyuzivajici fp16 texturovani (typicky 3dmark 06 a minimum her). nejde to tedy rozdelit na real (hry) a benchmarky. i nektere hry vyuzivaji fp16 filtraci, ale je jich minimum.

proc ma RV770 4xAA skoro zadarmo? protoze stejne jak xenos vykresli 4MSAA vzorky za takt.

a ze vsechno co o RV770 vis mas z clanku jirky soucka uz vime taky z minule diskuze...ja ho cetl uz davno a je to urcite dobry clanek, se spoustou zajimavosti. takze urcite nema smysl aby ty si mi vysvetloval neco co davno vim a kdyby si to zacal vysvetlovat tak bys to akorat tak prepsal z clanku no-xe.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 18:17:34
avatar
No ten článok som nespomínal, že som ho čítal, ale uhádol si ;) No ak si čítal minimálne aspoň ten článok, tak nechápem kde si nabral taký nezmysel ako "RV770 je upravena efektivnejsi RV670 s vice SP", pretože toto tvrdenie je veľmi obľúbené, no iba u Nvidiotoch a vôbec si odporuješ v jednej vete za druhou - "nikde jsem nerikal ze mezi R600, RV670 a RV770 nejsou skoro zadne rozdili".
Nehovorím, že tvoje vedomosti sú slabé, no vyjadruješ sa, akoby boli

A ohľadom mojich vedomostí o RV770 - som ich podstatne rozšíril(predsa len si myslím, že by každý majiteľ mal svoje PC poznať čo najlepšie, tak ako každý majiteľ auta...mi to príde dosť dementné, keď u mnohých majiteľoch napr. výkonných Mercedesov končia vedomosti tak maximálne pri počte valcov pod kapotou).
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 19:27:14

Z 55nm na 40nm to neni pouhy die-shrink. Ale souhlasim, ze predelavat jadro tak, aby se menil pocet jednotek by bylo moc narocny a drahy. takze pridaj blok nebo dva.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 03:01:09
avatar
no nevim ale pořad mam ten pocit že RV790 bude na 55nm. Protože 40nm je zcela nová výroba která se teprve rozjíždí a nemá tu kapacitu. Pořád se jen mluví o RV740 jako o první 40nm grafice a da se pochopit ze by tu omezenou kapacitu výroby v dnesni ne moc přiznive době ATI plně vyhradila levnemu a přitom dostatečně výkonnému GPU. Pořad na 55nm by nebyl snad takový problém nacpat do jádra trochu víc tranzistorů, stačí se podívat na nvidiu a jeji mostra.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dostatocny vykon 640SP, 32 TMU 2009-01-15 15:41:16
avatar
640SP, 32 TMU a 8ROPS, 1GB GDDR5 = idealna karta, odhad spotreby cca 80W, default 700MHZ , = pasivne chladenie

myslim ze +25% taktovana na 875Mhz prekona 4850 pri hrach na 1680x1050

skoda ze 4850 nedostala 1Gb GDDR5 bola by lepsou volbou ako 4870, takto sme si pockali az na RV790-40nm


este k ATI- coskoro tu mame 9.1 driver s podporou quad core
dufam ze redakcia uz chysta test , q9650, E8400, Phenom II a par hier
cinania hlasia +20% s quadcore na crysis oproti dual core s tymi istymi ovladacmi

PS: prva optimalizacia pre dual core spocivala v presune cast shader vypoctov na procesor teraz to moze byt nieco podobne alebo kedze DX11 je sucastou poslednej novembrovej instalacie DX-redist mozno driver vyuziva prave funkcie /viacvlaknove spracovanie / z neho
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 15:20:31
avatar
Podpora čtyřjader je otázkou ovladačů? Jsem si vždycky myslel, že to záleží na naprogramování samotné hry .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 16:38:22
avatar
ne nutně.
Farmerus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 19:51:55

Kdyby HD4850 dostala GDDR5, tak je to podtaktovaná HD4870... Takže by sis moc nepomohl...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 19:54:52

Hlavne by se asi cenove dorovnala taky, takze by nebyla tak vyhodna.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 21:09:25
avatar
skoda ze 4850 nedostala 1Gb GDDR5 bola by lepsou volbou ako 4870, takto sme si pockali az na RV790-40


sice jen s 512Mb ale s ddr5 (v prepoctu vyjde tak na 4000KC)
Odkaz

ATI ma konečně pořadneho výrobce karet
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 21:31:54

Skoda ze na tom odkaze maju zjavne preklep v nadpise.
Nizsie uz je uvedene GDR3.Ani priamo na XFX Odkaz neuvadzaju ziadnu s GDR5.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 21:59:38
avatar
tak to sem se nechal sam zmást protože podle prvních informací Odkaz měla tato OC edice HD4850 od XFX mít GDDR5
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 16:46:05
avatar
Hle co znamená ve SpeedFanu zkratka AUX u které je uvedena teplota?
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-15 22:54:58

kdysi jsem to taky hledal, všeobecně je nato názor ke kterému se taky kloním. aux je zkratka auxiliary = pomocný (některé desky MSI maji aux power = pomocné napájení). Pokud jde o speedfan tak předpokládám, že analogie bude stejná, klidně to ignoruj pravděpodobně to čidlo vůbec nemáš.

Mě ta hodnota ukazovala 125 stupňů celsia ostatní byly nízké 30-40 stupňů, vzhledem k tomu, že 125 křemíkové čipy těžko vydrží tak sem to neřešil :-D navíc, když zkusíš šáhnout odvnitř tak to poznaš 125 stupnů pěkně ohřeje spoustu součástek :-D
Hvk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prosba o analyzu 2009-01-16 01:05:03
avatar
Prepacte,ale mozem mat taku otazku mozno mimo tejto temy,nechcem robit zbytocne rozbroje,ale videl som na českom konkurencnom webe test na GX295 a teraz netusim ci mam ist k očnemu,alebo sa pan redaktor M.J. zblaznil...videl to uz niekto???
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 02:53:36
avatar
z jeho recenzi si nic nedelej on sice v testech nelže ale jednoduse ma sve testy nastavene tak ze plne vyhovuji geforce kartam. Stejně je na tom jeho recenze GtX285 z ktere vychazi ze GTX 280 je výkonější než HD4870X2. Je to za prve tim že testuje na slabem dvoujadru procesoru za druhe tim ze testuje pouze s 4*AA za třeti na tak výkonné karty testuje většinou v nízkém rozlišení. Zkus se podivat i na zahraniční weby a pochopiš že jeho testy nejsou nejsou košér.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 08:24:55
avatar
Mě neva 4xAA, ale to nízké rozlišení. Každopádně jsem si s ním psal a prý bude ještě jedna recenze i s vysokým rozlišením. Na druhou stranu, účel to splnilo. Otestujeme nejdříve tak, aby GTX 295 byla dobrá, rychlá, no prostě k sežrání a pak někdy vydáme recenzi s testy vysokého rozlišení A pak bude někdo tvrdit něco o nevlivu marketingu nVidia Každopádně, mě to jedno. Ty výsledky, co byly jsem fakt nebral vážně a teď už netrpělivě čekám na místní recenzi a na slíbenou recenzi MJ ve vysokém rozlišení s novými ovladači
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 08:30:31

Chodime oba na stejny web? Jaka nizka rozliseni mas na mysli?
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 09:01:48

ktore ovladace teraz myslis ?? tie 9.1 beta ? alebo az ten opraveny a oficialny 9.1 WHQL, ktory "nepridava" vykon grafickym kartam, pretoze uz bude snad vsetko zobrazovat spravne ? Odkaz

nie je to opat podobna situacia ako okolo nVidia a crysis a jej udajneho podvadzania ? aj AMD rozposlalo beta driver 9.1 recenzentom...

viem, ze to nie je ziadny podvod (keby to urobila nVidia - tak je to okamzite oznacene za podvod) - AMD len vydalo ovladace, v ktorych je chyba.. nic viac...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 08:34:57

Ten samy dotaz jako dole. Chodime na stejny web? Od jakych rozliseni navrhujes testovat GTX285? Od 1920x1200? A predevsim, je tam i nejvyyssi pro 30". Jedine co tam neni je 8xAA. A je taky vysvetleno proc.
Neznámý  2009-01-16 09:00:48

A kdy tady bude newska o "chybe" v tech zazracnych ovladacich pro AMD/ATI? Viz: http://www.pcgameshardware.de/aid,673179/News/AMD_bestaetigt_den_Crysis-AF-Bug_im_Catalyst-Hotfix/
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 10:23:24
avatar
no cekam novinku o tom jak ati podvadi pak se divime proc bety 9 na computerbase.de predvedly takovej vykonovej narust no...ati zase podvadi..to sem zvedavej co na to DD napises..urcite to rozepises tak dobre jak kdyz nvidia podvadela v crysis drive
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 11:32:12

Je to jenom beta a hotfix. WHQL budou urcujici. Ale pokud je ATi rozesilala, aby se v nich testovalo, tak je to podvod.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 11:38:09
avatar
u nvidie to take byla jen beta...ale podle DDho to byl podvod. u ati to je ale zase druha podobna vec v posledni dobe. nedavno to byly sutry u far cry 2. ze si s tym podvadenim neda uz pokoj, kdyz se na to stejne prijde
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 11:46:19

Ja vim... Ale to zalezi na uhlu pohledu.. Jeste bych dodal Hellgate: London, tam to ATi taky fixlovala...

Kazdopadne je divny to, ze se ma spatne vykreslovat AF, ktery az tak vykon karty neubira. Takze tam asi bude vic problemu, nebo ten vykon skutecne je, akorat ze nebude tak vysoky narust.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 12:37:54

No zaujimave je aj toto - Odkaz
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 13:09:29

Predevsim je zajimavy, ze STREAM v podstate nefunguje. Na druhou stranu, pokud se smirite se slabsi kvalitou vysledneho obrazu, je na silnejsich procesorech tento converter rychlejsi. No jak holoway napsal na EHW Lukfimu: Ati se poucila od Nvidie. Ale mozna, ze to vzala prilis zgruntu, ne?
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 13:33:11

Uvidime ci nam o tom DD ako nestranny clovek napise nejaku newsku
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 17:26:03
avatar
ocekavam neco ve stylu...

Citace:
V té době se ale rozhořela i jiná aféra. Podvody NVIDIE s ovladačem v Crysis. Šlo o to, že NVIDIA pro Crysis udělala speciální ovladače, které nám všem doporučovala k testování, které ale měly tu vlastnost, že kartám ulehčovaly práci snížením počtu určitých náročných výpočtů. Výkon karet tedy proti konkurenci vypadal vyšší. Jenže na všechno se přišlo. V té době jsem ztratil o mnohých novinářích a dalších lidech, kterých jsem si dříve velmi vážil, veškeré iluze. Celá věc byla zametena pod koberec a NVIDIA nikdy tento zcela evidentní a úmyslný podvod nepřiznala - údajně šlo o chybu programátorů (fakt jo? A že zrovna u oficiálních NVIDIA Crysis ovladačů). Bohužel nakonec to dopadlo pomalu tak, že kdo o tom, řekne, že NVIDIA sprostě podváděla, je označen za lháře a upadá v nemilost. Na druhou stranu je nutné dodat, že potom se objevily i další zprávy o tom, že NVIDIA podvádí i jinde, nicméně to se uspokojivě nepodařilo prokázat, ale ani bez pochybností vyvrátit.

http://www.ddworld.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=1363&Itemid=123&limit=1&limitstart=1


mozna ted pozname taky ty podplacene, kteri to budou chtit zamist pod koberec...jenze tenkrat se objevili jen zpravy o tom, ze nvidia podvadi i jinde..u ati je toho v posledni dobe prokazano vice tedy
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 17:56:14

tak to teda velmi pochybujem ze sa podobneho clanku dockas...
ale suhlas... o tom, ako ATI "podvadi" v Hellgate: London, Furmark, Far Cry 2, Crysis: Warhead, ATI Avivo Converter - tak o tom si tu taky "pekny" clanok neprecitame, ako sme si precitali o tom, ako sa nVidia snazila vsetkych okolo oklamat dodanim ovladacov, ktore si "ulahcovali pracu v niektorych narocnych scenach" ...
a to bolo vtedy reci kolo jednej sceny s vodou...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 18:12:53
avatar
ja ani takovy clanek nechcu..nemyslim si, ze by ati ve hrach umyslne podvadela a treba to chybejici AF povazuji za bug. jedina svinarna od ati je momentalne teda ten avivo converter a to uz na EHW hodne pekne rozebrali.

ale prijde mi ted docela komicke takove ohlednuti zpatky, kdy vsichni co zametavali "podvadeni" nvidie v crysis pod koberec byli od DDho oznacovani za podplacene a kdo vi co jeste, ze o nich kvuli tomu ztratil veskere iluze. a ted uz nakej den od dalsiho "podvodu" u ati a tady o tom porad ani zminka
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 18:32:46

ale ved ani ja to nepovazujem za umysel a podvod... a tiez si nemyslim, ze by to ati urobila schvalne... jednoducho aj programotor sa moze pomylit a chyba v ovladacoch nie je prva a ani posledna...

len ma zaraza presne to, co aj teba... "podvod" u nvidie sa tu rozoberal myslim dost do podrobnosti...
a tomu ver, ze keby to bol pripad nVidia - tak je o tom velmi rozsiahly clanok.. :-D

a ano - o Ati Avivo Converter som na EHW uz cital a je to fakt velmi dobre napisane... obraz si myslim kazdy urobi sam a nie je potrebny ziadny komentar k tomu...

a este take male "okienko do historie" na temu: nVidia a podvod v Crysis: Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 19:32:58
avatar
K této další umělé aférce proti ATI jak se o ní někteří snažíte ... beta ovladače ATI nejsou veřejně přístupné, nejsou ani firmou ATI doporučovány k testování karet do recenzí - to děláme, pokud to děláme, tak na vlastní triko! - (to je rozdíl proti té situaci NVIDIA-Crysis, kde je týdny před vydáním 8800 NVIdia všem novinářům cpala horem dolem a na webu byly oficiálně ke stažení) ...

Co se týká problému s AF - jasně jsem říkal, že ten nárůst s beta ovladači je až zarážející a "nenormální", nicméně o problému s AF jsem se zatím nikde krom jediného zdroje nedočetl naopak vím o pár dalších problémech ;).

Zkrátka a dobře, není o čem psát - beta ovladače ATI Catalyst nejsou uveřejňovány veřejně ke stažení, ATI je nepodstrkuje k užívání, naopak vydává každý měsíc finální verzi ovladačů - pokud se podobný problém bude týkat i alfa verze, která vyjde za pár dní, pak samozřejmě podobný článek na webu určitě bude, nyní mluvíme o betě, která je plná chyb, protože AMD do ovladačů přidává nové věci a testuje je .... je logické že mohou být některé funkce ošetřeny nestandardně, když autoři ovladačů třeba testují něco jiného .... proto je u ATI catalyst beta skutečně betou a nikoli veřejně dostupným ovladačem ....

recenzi karty s beta catalyst nakonec nevydáme (měla být tento týden), jelikož jsme narazili ještě na pár dalších problémů ... počkáme na final Catalyst 9.1, který uživatelům k dispozici již budou
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 20:23:45

No tak, jasne ze jsou to bety a pockame si na WHQL abychom zaujali stanovisko. Na druhou stranu nic umeleho na tom neni. Ten leak mi prijde az moc dobre nacasovan. Hned po vyjiti GTX295 se objevi ovladace, ktere "neoficalne" smazavaji naskok Nvidie? To snad ani ty uz nemuzes videt jako umelou ATi aferku. To vypada jednoznacne na marketinkovy trik ATi. To zpochybneni vykonu prevzala drtiva vetsina svetovych HW serveru a o to slo. To ze je to bug nepodstatny, ktery bude upraven je vec jina, oficalne k nicemu nedoslo a jako podvod se to hodnotit neda, ale skoda uz byla zpusobena.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 20:34:36
avatar
Koukám marketing ATI je nejlepší na světě příjít s takto průhledným trikem, aniž by ho včas někdo prohlédl ... kam se hrabou marketingoví žabaři u NV ;)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 22:21:05

Me nejde o to je nejak ocernovat. Pragmatismus je podstata byznysu. ATi jak verim, chce vydelavat jako kazdy jiny. Tohle mi prijde jako vylozene marketingovy tah, proto tvrdim, ze je dulezite pockat na WHQL, abychom mohli s urcitosti rict, jak to tedy s tim vykonem je. Na druhou stranu, verim, ze pokud by tohle udelala Nvidia, nebyla by to z tveho pohledu umela aferka... To je cely o co mi slo.

EDIT: A hlavne informujes tady o kazdy s odpustenim "picovine", ale tohle, byt to docela zahejbalo celym IT svetem, shledavas jako nehodne psani. To mi prijde usmevny...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 13:44:02
avatar
ničim to nezahýbalo! je to beta verze, běžný uživatel se k tomu nedostane, navíc většina webů testovala s c 8.12 a celkové výsledky použií c 9,xb se víceméně neliší!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-17 17:01:10

Dobry, koukam, ze to proste nema smysl. Je to tvuj web, pis si o cem chces. Ale pro uplnost dodavam, ze i tady jsi se tema vysledkama s betou ohanel a dokonce k tomu vydal krasny clanek s vybranymi grafy prevzatymi z CB. Ted najednou je to nepodstatny a nedulezity. Chtelo by to mit aspon nejakou kontinuitu. Takhle je vazne informacni hodnota nulova.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 14:17:11

velmi dobry clanok na toto tema je na EHW..
nazor na ATI Avivo Converter nech si urobi kazdy sam...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-16 10:16:56

mozno na 740 odladia 40nm vyrobu a 790 bude este 55nm.. a za pol roka spravia 790 na procese 40nm a bude to nejake 795.. uvidime..
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je divný. 2009-01-16 11:38:57
avatar
Mám desku MSI K9N SLI,AMD 6400+ (3.42Ghz), ATi Radeon 4870, 4 GB 856 Mhz, 32 bit Visty Ultimate, ovladace 8.12, a v Crysis mam 22FPS. Na nastavení 1440 x 900 na very high bez AA
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 840x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1440x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2141x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1944x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2718x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2198x
Komentářů: 1