Colin McRae: DIRT 2 – PC verze se zpozdí kvůli DirectX 11, vyjde ale již letos! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 06 červenec 2009
alt Tajemství je venku a tak není důvod vám neprozradit, že DiretX11 hry přijdou už letos.

 

 

Už delší dobu vím hned o několika hrách od herních studií EA, Codemasters a Ubisoft, které dostanou DirectX11 už letos nebo na začátku roku 2010. Mohu vám prozradit, že se nejedná o žádné béčkové hry. Bohužel kompletní seznam vám zatím nemohu prozradit, ale jak to tak vypadá, autoři některých her už to nevydrželi a tajemství je venku. Dá se tedy očekávat, že i ostatní autoři, kteří na DirectX11 hrách pracují, se rychle s tímto lákadlem vytasí.

Osobně jsem kolem DX11 poměrně hodně optimistický. Přibližně 3 týdny jsem poměrně hodně nadšený, neb jsem se dozvěděl, že DirectX11 bude mít mnou velmi očekávaná hra – Colin McRae: Dirt2! Ano čtete správně Áčkovější herní titul si jen stěží lze představit, a hned s DirectX11 a Shader Model 5.0. Tuto zprávu vynesl na svět někdo jiný (zahraniční zdroj), tak vám ji konečně mohu také přetlumočit. Hra je primárně vyvíjena pro PC na DirectX10 (DX10.1), ale v souvislosti s DirectX11 a podporou (také od ATI) se Codemasters rozhodli pozdržet PC verzi až do Prosince. Konzolové verze vycházejí podle plánu v září, PC verze ale rovnou komplet s DX11 (tedy žádná patch dodělávka) v prosinci. Hra bude podporovat i starší verze DX aby si v omezené grafické kvalitě zahráli i majitelé starých grafik. Nicméně DX11 bude aktuální zejména s novými grafikami AMD-ATI, které vyjdou v Říjnu. Konkurenční NVIDIA slibuje už delší dobu hory doly, na téma že GT300 s DX11 letos stihne, ale moc tomu nevěříme (objektivních důvodů je celá řada), pár karet na ukázku mít letos sice NV bude (optimisticky si myslím, že konec října stihne), protože si nemůže dovolit, aby ATI s DX11 grafikami na nových DX11 hrách, které letos přijdou, demonstrovalo něco, co NVIDIA neumí a nemá. Nicméně věřím tomu, že prodejní solidnější dostupnost DX11 grafik NVIDIA bude až na začátku roku příštího.

Každopádně, mohu vám potvrdit, že Colin MCRae nebude na DX11 letos ani příští rok rozhodně jediná AA hra a ti, kteří hádali, že nástup DX11 na PC bude rychlý, rychlejší než DX10, hádali správně. PS: ještě o prázdninách se pojedu na ukázku jedné z dalších DX11 her na DX11 hardwaru osobně podívat, tak jsem zvědav, zda je optimismus na místě. Snad budu mít svolení podat nějakou zprávu a pár obrázků k tomu.

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-06 21:29:55
avatar
Takže za 3 měsíce, co ji pozdržení udělaní komplet DX11 verzi ? to snad musim pridat jeste jednoho smajlika A funkcnost na DX10 kartách bude asi tak, že budou mit jiny engine ? jeste jeden vysmatej smajl Takže to bude hybrid jako vzdycky, a to budem jeste vsichni rádi aby to byl v základu alespoň opravdu DX10 a na tom nalepeny DX11 prvky a nemelo to jen DX9 z konzolí a pak dolepený veci dle potřeby
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 11:55:23
avatar
Předělávání z DX10 na DX11 je relativně jednoduchá a rychlá věc; nějaké vytváření nového enginu je naprostá blbost, vůbec to není potřeba, takže si smajla uber.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No jo, 2009-07-06 21:29:31
avatar
DX11 bude opet krok kupredu, o tom zadna, ale - ale investovat kvuli nejake hre do noveho OS a nove grafiky? Sorac, ale zase tak optimisticky bych to nevidel, zvlast kdyz cely vyspely svet zacina setrit. Sice budou Vanoce, to se trzby trochu zvednou, ale to je kratkodoba zalezitost. Ja bych to videl tak na druhou puli pristiho roku (mozna).
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-06 22:08:33
avatar
No mne uz chybi jen ta grafika. A myslim, ze nebudu sam, protoze ty Win7 fakt dobre slapou. Optimalizace Vist se opravdu povedla
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-06 23:49:46
avatar
Jenze ta grafika je dost dulezitej detail. Pokud bude hra dobře hratelná i na současných HD 4850 a vyšších já osobně kvůli pár efektům novou grafiku kupovat nebudu. To by musela bejt karta za hodně dobrý peníz a rozdíl v grafice být opravdu poznat.

Nicméně pokud nastaví ATI atraktivní ceny a bude mít před Vánoci dost karet mohli by konečně prodejně uspět víc než Nvidia.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 00:05:13
avatar
no Codemasters nejsou blbci, hra půjde hrát i na DX10 grafikách, ale DX11 je tam proto, že to má být technicky nejšpičkovější závodní titul vůbec ... kromě toho předělání DX10 na DX11 zase není tak složitý, takže už na tom makají
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 21:00:30
avatar
blbá arkáda bude i s nejnovějším DX stejně blbá jako její minulý díl. tak to bohužel platí všude
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 21:56:39
avatar
Ja treba mam uz pomalu vysluhujici 9600GT takze vymena by byla na miste, ale porad se najde dost lidi co chcou hrat hry na max detaily a max efekty a jsou schopni dat za grafiku vic nez nekteri za cely komp a ti si urcite poridi DX11 kartu pokud to bude vizualne poznat a pak ti co jim jako mne dosluhuje grafika, tech je taky celkem dost
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 22:07:46
avatar
Jestli máš Visty, tak tě investice do OS nečeká, DX 11 půjde doinstalovat i do nich, o tom se na tomhle webu psalo už mockrát. S tou grafikou je to horší, ale kdo uvažuje o upgradu (jako třeba já), tak tomu se vyplatí počkat ke konci zimy. Ono taky podle mě není dobrý kupovat hned první modely nové generace, protože potom přijdou nějaká vylepšení (viz u řady NV GTX 2xx, třeba GTX 260 s 192 SP bych nekoupil ani omylem) nebo pády cen, takže se vyplatí počkat.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-06 21:36:21
avatar
Jééé zase vyjdou nové DirectX 11 VGA...No a pár rychle udělanejch Gamesek které samozřejmě toto API budou podporovat Kolikrát se tady budeme ještě divit Tyto hry si Nainstalujeme a opět se zděsíme tím že to zase nějak Seká v tom ďábelském DirectX 11...tak si to přepneme do DirectX 10 nebo ti slabší do 9vítek....
FudgS.R.O. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-06 22:06:54
avatar
No každopádně můžeme říct že DX11 přinese vylepšení, ale v jaké kvalitě a množství v reálu tak to se nechám překvapit, i když nadšení z toho jak pěkně to bude asi nakonec vypadat mi to nezkazí.
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-06 22:28:43
avatar
Zatím jsem nehrál nic, co by mě přesvědčilo o kvalitě alespoň DX10 (nedejbože zde mohutně vyzdvihovaný DX10.1). No uvidíme ;)
Citace:
Hra bude podporovat i starší verze DX aby si v omezené grafické kvalitě zahráli i majitelé starých grafik.

..typu HD4870X2, GTX295, HD4890 apod. no zní to dobře
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-06 22:41:03
avatar
tak zkus HAWX nebo STALKER v Ultra High ;)
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-06 23:02:33
avatar
Krásná Ironie Majitelé starších Grafik HD4870X2, GTX295, HD4890
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 00:03:34
avatar
co je na tom divnýho ... HD 4870 X2 je tu už rok! Na High endovou grafiku hodně dlouho. GTX 295 je tu půl roku a HD 4890 je lehce optimalizovaný HD 4870 který je tu už více než rok ...takže nic nenormálního
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 00:32:39
avatar
mě se zdá dost nenormální že si dnes můžu koupit Highend grafiku a v prosinci v nových hrách nebudu ani moci nastavit nejvyšší detaily . Co hůř do října nepujde koupit žádná DX11 grafika a jestli v TSMC nevychytají 40nm výrobu tak tu nakonec bude DX11 software dřív než HW
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 04:48:10
avatar
Co je na tom nenormálního takhle to bylo vždy těsně před vydáním nové generace, jste si nějak moc zvykli, že tu máme 2-3 roky grafiky, které díky stagnaci vývoje her stačí stále na vysoké, či maximální detaily ... nicméně stejně jako před vydáním GF8800GTX/HD2900XT tu byly 7900GTX a X1950XTX, o kterým jsme věděli že nové hry naplno nezvládnou, tak končí i stávající generace ... DX11 HW tu v říjnu na 101% bude.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 09:41:07
avatar
Jediný co me poslední dobou příjde divný, že nejsou žádný grafiky, chtel sem si koupit 4830 a už neni, stejne tak levnější modely 4850, lepší 4670, 4770 ještě pořád, 4730 ještě neni, a nejhorší je že stejný to je i u nVidie, všechny kvalitní karty kolem 2k jsou vyprodaný...
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 10:39:34

nV má kolem 2000 nějakou konkurenceschopnou kartu? Pro mě tedy nV existuje až od GTX260 nahoru a i tam si to člověk musí obhájit lepším chladičem a "blbostma" jako PhysX, aby neviděl ten horší cena/výkon.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 11:28:42
avatar
to je vedlejsi, me slo o to si koupit grafiku za 2k stim, že 4830 je asi na muj pocitac moc vykoná, ale za skoro stejny prachy jako 4670, ale fakt je ten, že ted neni ani jedno, tak sem chtel 9600GT ale tam jsou levnejsi kousky taky vyprodany, takže tím muj vyber skoncil, kvalitni karta okolo 2k je ted prakticky nesehnatelná...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 14:24:36
avatar
nějak tě nechápu. Jak 4730 tak 4850 jsou naprosto v pohodě k dostání skoro v každém obchodě, 4830 je pořád taky možné sehnat Odkaz, ale proč ji schánět když prakticky za stejnou cenu již lze sehnat 4850 Odkaz
a pokud by byla 4850 již moc tak 4730 je dobrá volba právě v ceně kolem 2tisíc Odkaz
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 16:21:44
avatar
no za tuhle cenu jo, ale ty co byly pod 2k uz nejsou, jak jsem řekl, chtěl jsem nejlepší kartu do 2k, ale je fakt že ty 4730 jsem si za 2k nikde skladem nevsim, tak do toho asi pujdu tady
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 12:46:45

Pokud vim, tak třeba na CZC mají všechny tyhle karty buď skladem, nebo do dvou dnů, takže problém je spíš v tom, že jsi až příliš vybíravej. Jinak taky se dá sehnat HD4650 s DDR3 za 1200Kč. Třeba na Compos.cz, to jen abys opravdu tu nVidii 9600 nebral.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 12:52:32
avatar
to ta 9600gt je uz o dost vykonejsi nez 4650 i s ddr3
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 15:07:17
avatar
té 9600Gt bych se nebál má výkon prakticky stejný jako HD3870 který mně pořád v klidu zvládá všechny hry na 1680*1050. Navíc ji lze sehnat již slušně pod dva tisíce. To by mohla být dobrá volba Odkaz
Odkaz
prakticky za stejnou či mírně nižší cenu je ale taky možné koupit HD3870
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 10:04:07

S těma konzolema je to prý trošku jinak. DX 10 se prý nerozšířilo hlavně kvůli tomu, že Vista nebyla rozšířena mezi hráči. Vývoj her probíhá na PC a pak se portuje na konzole. Proto by neměl být problém vyvinout only DX 11 tituly a ty následně ořezat pro konzole a DX9. Navíc tady byl i důležitý faktor čas ...vývoj áčkové hry trvá cca 3 roky a logicky teprve letos dojíždí rozpracované projekty, které svůj vývoj začaly jako DX 9. Sám Crytek přiznal, že Crysis nebyl only DX 10 titul hlavně proto, že první rok vývoje neměly DX 10 hardware. Jinak souhlas, že další hry budou hodně využívat DX 11.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 10:10:11

Prave proto se o tom dopredu pise aby si lide pockali stejne jako tomu bylo vzdycky, take se cekalo jako to bude s dx8, jak to bude s dx9 etc etc. a zaroven pritom dojizdel doprodej karet na to stavajici ci dokonce i starsi dx.....

(doufam ze se ted neurazi fanousci OpenGL, to si nyni nevybavuji v jakych bylo verzich ve vztahu k dx)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 17:26:50
avatar
ja si nepamatuju vubec, ze by se nejak resili opengl verze..tam to frcelo myslim vsude
Dimiii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - aha 2009-07-07 09:02:31

DD a ja ked mam HD4890 vapor x na XPcku to znamena ze mi hra nepojde ? kedze xp podporuje iba DX9
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 09:04:19

otazkou zostava, ci ATI nasadi zaujimave ceny na nove grafiky..
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 09:56:40

Souhlasím, že DX 11 má předpoklady k daleko většímu úspěchu než DX 10, neboť W7 budou podle všeho daleko úspěšnější než Vista a navíc Vista bude mít DX 11 s dalším service packem, takže ihned cca 30% herních počítačů.

Jinak na Incrysis fóru zaznělo, že DX 11 by měl být i Crysis 2 a další hry vyvíjené Crytekem. A také zde zaznělo, že co se týče konzolí tak ty pokrok ve vývoji nebrzdí, neboť jejich hry vznikají jako only PC tituly, které následně portují na konzole, takže PC verze bude nejhezčí.

Fakt nechápu lidi, kteří chtějí takový Crysis 2 pařit na konzoli. Konzolové verze prý vznikají hlavně kvůli americkému trhu (tlačily na ně v EA).

Co říkáte na Call of Juarez Bound in Blood?..Mě se moc líbí, už to mám skoro dohrané (hru jsem koupil na Steamu). Co mě ale max s.re jsou osobní souboje. Někdy je doslova peklo dostat se do dalšího levelu. Tohle si mohli odpustit a dal bych 10 z 10. Podle ohlasů na fórech nejsem zdaleka jediný, kdo na tohle hodně nadává.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 11:05:17
avatar
ja pařím ARMA 2 (tež jsem ju kupil na stemu) a mazec lidi...tedy na moji sestavě se o plynulosti moc mluvit nedá, ale na střední detajli je to hratelné a hlavně to vypadá dobře...ale ze všeho nej je multiplayer...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 22:03:14
avatar
Grafiku mas slusnou, ale tahle hra potrebuje poradny procesor coz AMD64 X2 6000+ rozhodne neni
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 15:53:30
avatar
ak myslis na kovbojske suboje 1 vs 1 tak tie su uplne v pohode ... proste sa pohybujes a drzis si nepriatela v dobrom uhle na strelu a mysou hybes tak aby si mal ruku blizko pri zbrani ... Potom zaznie zvon,trhnes mysou a strielas,lahke jak facka ...
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 20:37:42
avatar
Citace:
a navíc Vista bude mít DX 11 s dalším service packem

Ono sa chystá Service Pack 3?
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 11:02:32
avatar
nevím jestli jste si někdo vyšiml, ale AMD začalo konečně cpát reklamu na vyditelná místa
Odkaz
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 13:41:56
avatar
nevšim, reklamu mam zaprvý filtrovanou a zadruhy novinky nečtu, ale fajn je že to tím pádem směřuje na běžný smrtelníky, míň fajn už je, že čechy nejsou zrovna bašta nVidie, a AMD tu má docela dobrý postavení, takže to zase tak podstatný neni.

Tak sem si na to kliknul a je to reklamy Alzy...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 14:07:01
avatar
mač pravdu...to mě nenapadlo na to klinout ja je taky nečtu aleje nuda a DD nic noveho od rana nedal a na toabych psal recenzi ARMA 2 je brzo
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 12:56:19

Já jsem si teda všiml reklam už od tý doby, co je tu s námi platforma Dragon ;) Na CZC pak byly i reklamy na HD4890 a HD4770, akorát je podle mě dost úmylsně zastínili GTx270, protože i když ATi karty vyšli dřív, tak na ně tam žádný "článek" nebyl, za to na nVidii jo a jeste k tomu dřív, než vůbec vyšla.

Hlavní problém je v prodejcích si myslím já...
Prostě je spousta firem, která téměř všude cpe jen nVidie.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 13:21:57
avatar
Tak já ti posloužím, stejně dobře jako DD.

"Nvidia opět nejhorší, ATI jako vždy bez chyby, jsem nejobjektivnější, protože to vím"

Můžeš to číst pořád dokola, ať se DD nemusí namáhat s nějakými články, výcuc jsem ti poskytl.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-07 20:56:29
avatar
vsadil bych jejich prdel že to bude vypadat úplně stejně jako XD9 Dirt 1, a bude to taky takové arkáda.
Leos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 00:13:33

Dhatz, môžeš byť spokojný, ak si hral Racedriver GRID, tak DiRT2 nemôže byť (graficky) horší ako GRID. Naopak, bude vyzerať ešte lepšie.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 12:26:57
avatar
Sázku si prohrál už ted protože už ted pod DX 10.1 to musí vypadat lepe než pod DX 9 a co teprv až k tomu ted přidaji DX11 prvky, Shader Model 5.0 a multi-threading... LoL
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 838x
Komentářů: 7
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 844x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1354x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1084x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1850x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1953x
Komentářů: 3