DDWorld Exkluzivně: TEST AMD-ATI Radeon HD 4870 X2 2GB Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 12 August 2008
Přejít na obsah
DDWorld Exkluzivně: TEST AMD-ATI Radeon HD 4870 X2 2GB
AMD ATI HD 4870 X2 - technologie a parametry
Sapphire ATI Radeon HD 4870 X2 - balení
Sapphire ATI Radeon HD 4870 X2 - karta
ATI Radeon HD 4870X2 - testy
Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)
STALKER (DX9)
Oblivion (DX9)
Race Driver GRID (DX9)
Mass Effect (DX9)
The Witcher - Zaklínač (DX9)
Call of Duty 4: MW (DX9)
Supreme Commander (DX9)
BioShock (DX10)
Crysis (DX10)
Provozní vlastnosti
Hodnocení a dojmy
Závěr a hodnocení

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

  Takže už známe vše, co znát potřebujeme k udělání závěrů. Samozřejmě při nákupu grafické karty rozhoduje hlavně cena a kolik jsme do ni ochotni investovat. Cena HD 4870 X2 je už při uvedení na trh velmi slušná, v průměru za ni u nás chtějí 10 000 korun vč DPH. Když si vezmeme, že před měsícem stála NVIDIA GTX 280 přes 12 000-13 000 a GTX 260 právě těch 10 000. No, co na to říci ....  

cena

   Díky této ceně a fantastickému výkonu nabízí tahle karta docela slušný poměr cena-výkon. Samotný výkon je většinou (když funguje a že většinou funguje dobře) o 40% vyšší než do dnešního dne výkon nejrychlejší grafické karty NVIDIA 9800GX2. GTX 280 pak zaostává o dalších pár procent. Z pohledu výkonu tak myslím skutečně není co řešit a tohle se prostě ukecat nedá ...  

cena-vykon

  Pokud jde o ostatní vlastnosti, tak HD4870 X2 v zátěži hodně žere, hodně topí a je docela slyšet (nutno upřesnit že jen v zátěži, ve 2D režimu to není horší než běžná grafika - možná i lepší než u HD4870). Prostě High-endová grafická karta, kde je na prvních třech místech výkon a pak ten zbytek. Ovšem tak to bylo vždy a nejspíše i dále bude. Svého času byla 9800GX2 nejžravější a nejtopivější grafikou, teď štafetu přebírá HD 4870 X2 a můžeme se jen sázet, kdy ji v tomto směru zase nějaký jiný model trumfne. Takže záporem dnes testované karty jsou tyto provozní vlastnosti, i když bez nich by asi nebyl ten výkon, takže zápor? Jak se to vezme ...

  • Závěr

  ATI Radeon HD 4870 X2 2GB je impozantní technologický kus hardware. Pokud jde o výkon, nemá žádného konkurenta, a když vezmeme do úvahy, že cena, za kterou startuje, je v našich obchodech jen o málo vyšší než současná cena výrazně pomalejší NVIDIA GTX 280, je evidentní neúspěch NVIDIA GT200 série a naopak úspěch série AMD HD4000 zvýrazněn o to více. Jednojádrový mainstreamový model HD 4870 obě „high endové" grafické karty konkurenční společnosti NVIDIA (GTX 260 a GTX 280) načal a model HD 4870 X2 jim pak uštědřil už jen ránu z milosti. Když si vypůjčíme jedno nedávné prohlášení společnosti NVIDIA, které právě na téma souboje v high-endu nedávno pronesla, že druhé místo v high endu neexistuje, pak je to právě tento případ, který asi měli u NVIDIA na mysli. Pokud snad ještě před pár dny někdo pochyboval o tom, že monolitické, čistě high-end GPU je proti strategii multiGPU High end karet s mainstreamovými jádry přežitý dinosaurus, pak je Radeon HD 4870 X2 důkazem, že multiGPU je budoucnost, která funguje.

HD4870X2-9 

   Jedinou výhodou konkurenčních GTX karet dnes je relativní výhoda nižší spotřeby (za cenu nižšího výkonu) a možná i podpora PhysX fyzikálních instrukcí, kdy ovšem můžeme jen litovat, že PhysX přes GPU nechodí dnes i na ATI kartách, protože HD 4870 X2 má výpočetní výkon takřka 2,5x vyšší (2,4TFlops) než GTX 280 (0,98TFlops). ATI bude ale podporovat novou verzi HAVOK, která už bude přes GPU urychlována a bude nabízet vlastně to samé co PhysX. Navíc s velkou pravděpodobností bude HAVOK fyzikálním standardem i v DirectX11 společnosti Microsoft. Za HAVOK systémem dnes stojí Intel (ten jej vlastní) a Microsoft (ten jen nejspíše začlení do DirecX11) a AMD se k HAVOKU oficiálně také hlásí a na jejích grafikách se GPU klient HAVOKU představí jako první. Jak to tedy bude s těmi fyzikálními instrukcemi, se ještě uvidí. NVIDIA má bod za to, že PhysX už dnes funguje, sice jen v několika málo hrách ale ano, i když lze očekávat, že HAVOK, který dnes najdeme ve více než 150 hrách, bude i po příchodu GPU klienta dominantním fyzikálním enginem, zvlášť pokud se skutečně prosadi jako standard do DirectX11, PhysX tedy může být jen velmi krátkodobá záležitost. tato otázka je však stále velmi otevřená a není na ni zatím žádná uspokojivá odpověď ....    

HD4870X2-1

  ATI Radeon HD 4870 X2 je absolutní technologicky i výkonový král současných grafických karet a v mnoha případech dominuje takovým stylem, že člověk dochází k dojmu, že na trhu je mainstream v podobě HD4870 za 5000 korun, pak dlouho dlouho nic a pak až Radeon HD 4870 X2 a to se vší úctou vůči konkurenčním modelům NVIDIA, které se opravdu tentokrát moc nepovedly. Vzhledem k tomu, že v současnosti je HD 4870 X2 stále závislý na ovladačích /což zase není tak špatné, když jsou ovladače ATI konečně ve skutečně velmi dobré kondici), kde je stále co zlepšovat, že je zde stále neaktivovaná technologie vzájemného přístupu jader do paměti a že na HD 4870 X2 se zatím osazují jen GDDR5 paměti na frekvenci 3,6GHz, řekl, bych, že dnešní výkon tohoto referenčního modelu není zdaleka konečný a HD 4870 X2 určitě neukazuje ani zdaleka své maximum. Před tím co však už dnes ukazuje, klobouk dolů. A to už mnozí nedávno nad AMD-ATI lámali hůl. Pokud chcete skutečně výkonou grafickou kartu pak je HD 4870 X2 jedinou současnou high-endovou grafickou kartou, bez jakékoliv konkurence a to navíc za překvapivě příjemnou cenu. Ocenění je tedy na místě:

gold-award

 

" Spphire AMD-ATI Radeon HD 4870 X2 2GB - fenomenální výkon a technologie" 

Za zapůjčení karty děkujeme společnostem AMD a Sapphire

AMD-logo sapphire-logo

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 15:39:10

toz par drobnosti po rychlem prehlednuti...ve vetsine recenzi vychazela 3870X2 jako zravejsi a topovejsi karta oproti 9800GX2..a GT200 aspon na GTX260 rozhodne neni ciste high-endovou kartou a na 8000SP si v jednom cipu jeste hodne dlouho pockame
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 16:38:18

Presne tak, nehazel bych obe GT200 karty do jednoho pytle, protoze po slevneni je GTX 260 velice dobrou kartou, dokonce bych rekl, ze je lepsi nez HD4870 (lepsi chlazeni, spotreba, cuda, physx, apod.).
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 16:56:23

no ted kdyz stoji gtx260 nakych 5800 a radeon 4870 kolem 5500 tak sou to hodne konkurence schopne karty...a hd4870 nabizi jen lepsi vykon pod AA a dx10.1 podporu navic...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 16:59:40
avatar
Chladenie nesuhlasim (zaujimave,ked bola 8800gt,vysoke teploty nikomu nevadili),zvysis otacky a mas ,spotreba zatial lepsia,physx mozno v buducnosti,zatial tych par hier za vela nestoji,uvidime co bude zac HAVOK gpu ... Kazdopadne kupa 4870 sa moze ukazat do buducnosti lepsia,kedze sa vyuzije dx 10.1,ci havok (to nieje iste) ... GTX 260 zhadzuje hlavne sama nvidia,svojimi recami o 55nm gt200,avsak keby bola gtx260 na slovensku za rovnaku alebo minimalne vacsiu cenu ako 4870,vahal by som,ale teraz,s 1000sk rozdielom neni o com ...
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 17:09:42

gtx260 muze byt lepsi s physx zase jinak u 8800GT ten puvodni chladic dlouho nevydrzel...vzhledem k tomu ze ta karta stejne nebyla dostupna...vsichni lidi co znam a maji 8800GT ji maj s tym vylepsenym chlazenim podobnym (mozna i uplne stejnym) jak na 9600GT..tzn s lepsim ventilatorem a vetsim otvorem pro nasavani vzduchu
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 09:27:42
avatar
No. Jen dodám. Hodně karet HD 4870 vyrobených v červenci a snad všechny karty vyrobené v srpnu, mají teploty i spotřebu +/- stejnou ve srovnání s nVidií. A k většině jde sehnat nový BIOS(firmware), který to opraví i u většiny starších HD 4870. Jinak Cuda a PhysX je dnes ještě relativně na prd, tak bych to jako plus zatím ještě nepočítal. To bych u ATI mohl taky jako plus počítat, zatím nepodporovanou novou verzi Havok a to by bylo asi vetší plus. Takže k dnešnímu datu je stále HD 4870 nepatrně lepší volbou než GTX260.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 10:09:07

Jenze u GTX 260 se nemusim modlit, abych si koupil spravnou serii karet a potom pripadne carovat s BIOSem. Stejne tak havok zatim na grafickych kartach neni a kdo vi jestli nekdy bude, naproti tomu CUDA a PhysX funguji uz dnes. Ale at si kazdy koupi co uzna za vhodne.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 10:52:49
avatar
No modlenie mi radcej so spolocnostou NV nepripominaj,staci sa pozriet na 9800gt kde nemas sajnu ci je to 55nm alebo 65 nm a je celkom mozne,ze takto isto to spravia aj s gt200 a gt200b
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 12:42:37

Ja jsem snad neco psal o 9800GT?
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 11:17:33

ThomasBlue:

1. HD4870 ma velmi slusny chladic, chlazeni je problem u HD4850 (ktera je odpovidajicim zpusobem levnejsi).

2. Souhlas, spotreba v klidu (tedy ta nejdulezitejsi) je jednoznacne na strane GTX. Snad Ati zapracuje na poradnem rozchozeni powerplay a pujde dolu.

3-4. PhysX a Cuda je vyhoda nevyhoda...pokud Vam se k necemu hodi, uvedte k cemu konkretne. Jinak to povazuji pouze za papouskovani vyroku marketingoveho oddeleni Nvidie...
Ati karty maji mnohem vyssi teoreticky vykon, to je zatim podobna "vyhoda" jako PhysX a Cuda, neni kde toho rozumne vyuzit.

5. apod.? co dalsiho teda dela GTX260 lepsi kartou? (delka PCB, barva PCB, kvalita zpracovani, teplota takoveho kremikoveho tentononce uprostred, (ktery na vetsine karet pracuje tak, jak ma a k cemu byl vymyslen) ovladace nebo snad obrazek na chladici?)
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 13:01:44

1. Velmi slusny, ale horsi nez GTX 260, viz recenze.
2. -
3-4. PhysX uz par her podporuje (rozhodne vice, nez opevovany DX 10.1) a nekolik se jich pripravuje. Aplikacemi pro CUDA se dost zabyvam a dokonce na dvou pracuji, jelikoz castecne pracuji i ve vedeckem vyzkumu, kde se nam toto rozhrani velmi hodi, takze nic nepapouskuju Teoreticky vykon u ATI je mi opravdu k nicemu.
5. Co jeste by proboha mela ta karta mit, aby fanATIk uznal, ze neni spatna??? V cem je tedy lepsi 4870?

A jen dodatek: Take pracuji dost v Linuxu a i tam je podpora nVidie o hodne lepsi (to muzes brat jako to apod.)
twtw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - linux 2008-08-13 17:25:43
avatar
Tak s tymto si dovolim nesuhlasit! Na desktope mam atinu a na notebooku nvidiu a na oboch tu istu distribuciu, takze to viem dost dobre porovnat. A musim povedat, ze podpora ati bola mizerna, takmer ziadna, no od kedy je ati pod amd, tak sa podpora pre linux razantne zlepsila a v dnestnom stadiu je na tom neporovnatelne lepsie oproti nvdii! Toto je asi ten najhlavnejsi dovod, co ma od kupi nvdie odradzuje... Tohoto domnenia ste asi nadobudli z minulosti, kedy to bolo s ati fakt biedne, avsak ked si to porovnam dnes, tak sa situacia obratila. A co sa tyka physx, tak podla mna je to taktiez vyhoda, ale cuda by som za vyhodu nepovazoval pretoze ati ma taktiez gpgpu prostredie, takze podla mna v tomto ohlade je to 1:1
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 22:27:33

To by me zajimalo v cem je ATI v linuxu neporovnatelne lepsi nez nVidie. Z mych zkusenosti je to presne naopak, zejmena co se stability a implementace OpenGL tyka. A GPGPU u ATI neni tak povedene a snadno pouzitelne jako CUDA, takze uplne 1:1 to neni.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 19:10:30

Velmi slusny ale horsi - ona zas ta cena je o neco lepsi...

Nevsiml jsem si, ze bych nekde uvadel, ze je GTX260 spatna karta. Ani jsem nikde neuvedl, ze 4850 je lepsi Je to pouze otazka priorit. Reaguji na vase vyroky, ktere mi pripadaji pochybne...

ad Cuda - Doplnim si mezeru ve znalostech, tohle me celkem zajima...

ad Linux - nemuzu sohlasit, pracuju vyhradne v nem(bavim se ve woknech, mam NV 8400 a v desktopu Ati 2600 a nemam zkusenost s tim, ze by ati mela nejak vice problemu. Oboji reseni v porovnani s drivery pod Win je stale bida. Nevim jak je to s podporou novych generaci. Je mozne, ze je NV pohotovejsi. V minulosti linux a NV byla jedna z mala voleb. Dnes je tomu ale jinak.

P.S. si TYkame?
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 22:31:39

Tykat nebo vykat, me je to jedno, klidne si muzeme vykat, jestli VAM to tak vadi. Pokud v Linuxu jen pracujete a nehrajete, tak si toho mozna nevsimnete, ale z mych zkusenosti vyvojare ma ATI v Linuxu stale problematickou podporu OpenGL. Rozhodne tedy horsi, nez nVidie. Zlepseni tam je, ale jeste to porad neni ono.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 15:38:59
avatar
Citace:
Základem dnes představované grafické karty jsou dva čipy ATI RV770 vyráběné 55nm technologií. Každý z nich tiká na frekvenci 750MHz. Každý z nich má 8000 shader jednotek.


Sotek pridal jednu nulu. Pac takovy koumaci v ATI nejsou, aby do RV770 narvali 8000SP. :-)
AggramarAvenger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 15:41:44

VPU=GPU jen V znamená visual.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 21:44:15
avatar
thx tak to by mohlo být
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 16:07:47

ATI se bezesporu podařil návrat na výkonnostní trůn. Bohužel Crysis je stále problém i pro takovouhle kartu (je víc než jasné, že bude něco špatně v samotné hře). Co se týče hlučnosti tak ta je dle Computerbase velmi silná (sehr stark). Jeden uživatel fóra napsal, že je to nesnesitelný kravál, na který nemá ani HD2900XT. Myslím si, že pro multiGPU řešení ještě není ten správný čas, nicméně ATI je nesporně technologicky o něco dále než Nvidia. Docela se těším jaká přijde odpověď ze zeleného tábora. Vzhledem k tomu, že většina her podle testu je na GTX 280, 260 a samozřejmě HD4850, HD 4870 a HD 4870X2 pohodlně hratelná i v neustále se rozšiřujícím rozlišení 1920x1200 nevidím důvod kupovat tuhle kartu už jen kvůli jejím provozním vlastnostem. Možná bude dobré počkat pár týdnů na GTX 280 na 55 nm - výkonnostně by nemusela být o tolik % pod HD4870X2 (nevěřím zprávám z Fudzilli že ji výkonově mírně překoná, možná v některých hrách dorovná ale na překonání mít podle mě nebude) a mohla by to být zajímavější koupě. Kdybych byl Atinář tak beru spíš HD4870.
Neznámý  2008-08-12 18:39:59

Třeba se to změní ve "Warhead".
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 02:01:12
avatar
No doufam ze tam aspon bude vyresene skalovani vicejadrovich CPU a SLI/CF.
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 13:01:36

skalovani sli/cf klidne ale velmi pochybuju ze v blizke dobe se dockame hry ktera bude skalovat dobre vicejadrove cpu to je opravdu velmi slozite a i rozdelit fyziku takle neni zadna sranda..sposta veci pak ani rozvlaknovat nejde..s tim opravdu nepocitej
mnm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 16:27:33

snad vam nebude vadit kdyz se tu zkusim zeptat na sestavu
kamos kupuje byt a chce usetrit na televizi tim ze koupi velkej monitor+pocitac s tv kartou

takze jde mi o sestavu s 24" lcd (toho se prave bojim ze na dalku se na tn panel nebude dat divat, proto se tu ptam, zase ma jemnejsi rasttr jak 22) nebo 22" + pocitac
primarni je vizualni stranka az pak herni vykon
cena kolem 20k

takze vyzna se nekdo v lcd panelech a poradil by mi z ceho to sestavit?
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 16:35:17

Kvalitni 24" i s pocitacem za 20k? Neblazni V teto cenove relaci bys poridil tak maximalne ten nejlevnejsi TN panel a mas pravdu, ze na to se nebude dat divat.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 17:06:36
avatar
Ja mam 19 TN panel od samsungu uz rok a nemuzu si stezovat, naprosta spokojenost a oproti staremu CRT jednoznacny skok kupredu. Kvalitnejsiho LCD TN panelu bych se nebal (Samsung je fajn). Pokud nemas penez nazbyt a nezivis se jako grafik, na predrazene IPS panely klidne zapomen...
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 17:50:35

Jak lehké je kritizovat neco na co nemam a cemu nerozumim.
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 18:02:36
avatar
Proti kvalitnímu CRT (trinitron) je TN jasný krok dozadu (kvalitou obrazu) a když to postavíš vedle sebe tak to pozná každý kdo není barvoslepý.
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 18:08:08

i moje 24" fullhd s s-pva technologii je oproti mymu predchozimu 21" trinitronu krok dozadu ale uz sem si zvykl...aspon nezabere tolik mista a nemam misto pracovny saunu 21" crt mi to tady vytopilo v zime casto lepe nez ustredni topeni

jinak se na ten monitor divam asi z 1 metru a vidim na nej dobre...jen to AA jaksi nepoznam tak nepouzivam
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 18:22:56
avatar
dík za info já zatím měl doma akorát TN displeje je fakt že když na to hledím u kamaráda tak mi to někdy ani nepřijde, uvědomím si to až když přijdu domů- lidské oči si zvyknou na všechno.

Jinak mě paradoxně 21" Dell CRT topí míň než 15" noname shit co jsem měl kdysi :-)
janax [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-14 15:58:54

20k by mohlo stacit, dneska jsou kompy levny a za NE- TN 24" vic jak 14 taky nemusis dat, mam 24" mva a je to supr, muzes koukat z kresla, proste televize, ted jsem mel ale doma 20" TN a naprosto nepouzitelny uhly a ze 2,5m uz to bylo maly, nekoukatelny...

ps taky jsem mel 22" crt trinitrona, ale lcd je lepcejsi
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-24 22:53:44
avatar
ze nevim o cem mluvim, vedle kompu mam 32 palcovou S-IPS televizi
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 17:09:31
avatar
Na tohle doporučuju koupit si kvalitní 41'' SONY telku s full HD(už to není taková palba jako bývala ;) ), HDMI vstupů má spostu, tuner taky, nadhernej obraz, a nebude ti vadit že bys na to z dálky neviděl nebo už vubec nejaky problemy s uhlem pohledu, k tomu komp podle toho na co bys na tom chtel uzivat. Ja osobne mam jen HTPC, takový ořezávátko s gf 9600 co má HDMI výstup a na full HD filmy, serialky, hudbu mi to stačí
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 22:31:59
avatar
Kdyz uz velkou obrazovku tak nejlepsi je Full HD plazma od Panasonicu (Viera). Kazdopadne puvodni otazka byla na monitor k PC do 20 tis. no a do 20 litru se tyhle krasky nevejdou ani samy o sobe (ackoli je uz jejich cena mnohem priznivejsi nez drive)...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 23:16:09
avatar
Do 20K se s 24" nevejdes -nejlevnejsi dobre 24" jsou okolo 9K a slusnou sestavu za 11K nekoupis....
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 01:33:18
avatar
Slusne PC do 11k urcite koupis, ted jsem to zbezne pocital a i s Radeonem HD 4850 sem se jen o par stovek nevesel (kdyz 2,8GHz dvoujadro stoji 1600,- a 640GB disk taky tolik, 2GB RAM 800MHz CL4 900,- ma snad cenu pokracovat?). Pokud by tech par stovek uz nemel, muze koupit slabsi procik, mensi disk, nebo koneckoncu Radeon 3870 za 2500,- a zahraje si dneska vsechno v pohode taky
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 10:14:49

Ja bych rekl, ze slusne jsou ty monitory co maji aspon PVA a ty jsou tak od 12 tis. vys. A za 8k uz slusny pocitac opravdu poridit nejde.
mnm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 19:21:55

ja mu rikal hned ze levnej TN panel nebude jako (ikdyz docasna) alternativa k televizi nic moc, ale ze se radsi nekde poptam

takze dik za rady, on ma aspon cas poradne predelat kuchyn a problem zacnem resit za 3mesice kdy uz bude vic penez
janax [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-14 15:57:37

proc by ne, 2gb ram staci, dvoujadro na 2,5ghz taky, 500gb disk je ok, HD3870 tu 24" utahne v poho a jeste ti zbyde... ceny klesly vime?
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 13:02:48

3870 24" fullhd monitor opravdu neutahne
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hele DD - co takhle zkusit 2008-08-12 16:46:15

2 HD4870X2 v Crossu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 21:43:48
avatar
no zkusit to můžu, ty karty mám dvě, ale komu to poslouží? navíc zajímavější když už tak je HD4870X2+HD4870 ...
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 21:45:26

Podivej se na Anandtech. Narust vykonu nic moc, spotreba sestavy ~700W => to si muze poridit jen blazen.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 22:50:37
avatar
výjímečně s tebou souhlasím ... škálování 4 grafik není zrovna funkční, nikdy nefungovalo Quad SLI a to je taky důvod proč NVIDI má jen 3WaY SLI. U ATI je to samé, sice to funguje, ale přínos toho čtvrtého jádra je minimální, ovšem tři jádra ještě jdou ....
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 01:24:04
avatar
a jedno jadro drtive vetsine uzivatelu bohate staci
BTW funguje u F@H podpora vice GPU?
DJMN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 16:58:45
avatar
Tomu se říká výkon jinak proč kurňa nemužete ten crysis někdy vyzkoušet na ultra hight nic by se vám nestalo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 21:42:57
avatar
protože by to nebylo hratelný kryž nasatvim Ultra High a plný vyhjlazování a AF tak to sice jde +/-35FPS ve 1280 na týhle kartě, ale v bojích se to škube ...
Uo619 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 16:17:04

me by stacilo ultra high bez vyhlazovani a AF
DJMN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 19:16:23
avatar
Taky jsem to tak myslel.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 17:00:46
avatar
Mno takze ocividne testy, kde 4870X2 predvadela vica jak dvojnasobny vykon oproti Radeonu 4870 byly FAKE, ze? pokud ovsem v budoucnu ATI vylepsi svoje ovladace, bude vykon urcite jeste lepsi. Kazdopadne myslim ze neni nijak neocekavany vzhledem k vykonu HD 4870by mohl byt i lepsi. Par nadsencum se tak vyplati tahkle karta oprati dvoum 4870, pac X2 je levnejsi na porizeni i na udrzbu (spotreba v klidu). Zadne extra prodeje asi nezaznamena, ale jako demonstrace sily moc pekne a diky prislibu vykonu do budoucna ma Nvidia v Highendu problem, dobre ji tak

Jeste takova poznamka k zahrivani, ten kryci plech se nazyva poudro. A nevim jestli zapouzdreny Chip je lepsi pro chlazeni, pac u nezapouzdrenych cipu je teplovodiva pasta primo na Chipu a neni tak mezi cipem a pastou dalsi vrtsva, kterou teplo musi prekonat...
Neznámý  - Test parádní 2008-08-12 17:41:38

Jinak musím autora pochválit, jako vždy parádní recenze, a OBJEKTIVNÍ(jako vždy)
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 23:19:04

Kdyby si kouknul na fotky, tak nebyla řeč o IHS. Čipy jsou nahý, chladič leží rovnou na křemíku. IHS je jenom na PLX můstku, kterej pochybuju, že hřeje nějak, že by to vadilo. Kvalitně zapouzdřený čip je určite lepší - teplo se rozvede na větší plochu a nedělá mizernýmu chladiči bez HeatPipe takový problémy.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - min FPS 2008-08-12 17:22:48
avatar
mohli byste prosim v testech uvadet i minimalni FPS, pry vice-procesorove karty obcas maji problem se synchronizaci a prave na min FPS je to nejvic videt
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 17:41:12

V clanku je psano ze tento jev je znatelny jen v crysis a to jen podle poctu FPS, pouhym okem ne. Nekomentujte prosim clanky ktere nectete cele.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 09:12:06
avatar
samozrejme jsem clanek cetl, z danych testu v uvedenych rozliseni by to melo byt patrne jen u Crysis, u ostatnich je to celkem jedno, staci na vsechny normalni 4870, u highend karet bych vypustil testovani v 1280x1024 a pridal tam 2560x1600, at se poiradne zapoti

BTW celkem by me zajimal vykon ve Flight Simulatoru X, kde ten engine dava kartam poradne zabrat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 21:41:30
avatar
psal jsem o tom, o minimální FPS ani nejde, ty se drží standarndě, ve většině hrách nejsou dnes mezi vysokými a nízkymi FPS takové rozdíly, problém na který narážíte jsem taky v testu upozornil, ale v praxi ho u této karty okem nezpozorujete, kromě u Crysis, jsem si jej nevšim ani u žádné jiné hry při důkladném zkoumání výsledků z frapsu ... ale tam byl jenom náznak, takže obecně považuji tento problém za vyřešený ...
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 23:22:32

A proč např v mega-recenzi na PCtuningu OBR micro-stuttering velmi kritizuje i u nVidia karet (ikdyž má nVidii rád) a u některých her se nestydí napsat, že jsou díky tomuto jevu nehratelný. Mirek Jahoda má na micro-stuttering stejný názor. Jako i lidi z ComputerBase atd...
Je tedy HD4870X2 v tomhle opravdu lepší? Nebo spíš takhle.. vnímáš tenhle jev na jinejch CF/SLI systémech ? Jestli je to problém různýho vnímání zrakovejch vjemů různých lidí nebo čím to.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 23:54:52
avatar
no asi tahle v praxi, pokud jde o hraní, jsem se s tímto jevem nesetkal, abych si jej všiml a hranímu to vadilo ... všimnete si jej jen pokud jej vyloženě hledáte a víte co máte hledat, kdy a kde ... takže osobně musím říci, že tento jev za problém nepovažuji, ani u NVIDIA ani u ATI, myslím, že se hodně solidně přecenuje ... ve hře v praxi jsem se s tím nesetkal že by se vizuálně projevil a něčem škodil, při testování ve starších testech u 9800GX2 a H3870X2 jsem to v některých výsledcích videl, ale pro hratelnost to nic neznamenalo, takže jsem nikdy neviděl větší důvod to rozebírat a nevidím ani teď ... prostě tento jev existuje ale jeho praktický vliv dnes nestoí ani za komenntář ....
Neznámý  - Skvělá GK 4870 2008-08-12 17:39:42

Minulý týden jsem si koupil 4870 s 512 MB paměti a udělal jsem to nejlepší co jsem dnes udělat mohl. Karta je tichá, za ty peníze(5300 Kč) neuvěřitelně výkonná, menší spotřeba. Za půl roku si koupím grafárnu nové generace s opolovinu vyšším výkonem než dnešní 4870 X2, s o 30-50% menší spotřebou a hlučností a za asi 7000 Kč. Myslím, že se ta karta nevyplatí, čekal jsem přece jen víc. Na to, že má 2GB GDR5 paměti a takovou brutální spotřebu, ten výkon v porovnání s 4870 není zase tak velký.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 21:39:19
avatar
v těch nižších rozlišeních to brzdí procesor, ten výkon je slušný a pokud bych si měl vybrat zda dvě HD4870 do CF nebo jednu HD4870X2, pak volím druhou možnost ... samozřejmě tahle akrta není určena každému a nikdy nebyla ...
Mike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 18:01:33
avatar
Mohl bys pls DD pridat do budoucna v hernich testech treba Frontlines Fuel of war nebo novyho Alone in the Dark?
BTW: Co dáváš pod ty grafiky když je fotíš venku?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 21:37:36
avatar
Výše uvedené hry se bohužel nic moc nechytly a nejsou zase tak zajímavé, ale hry budeme měnit podle toho jak budou ty zajímavé přicházet na trh ... takže stalkera určitě nahradíme co nevidět novým dílem a oblivion zase Falloutem 3 atd.

Pod ty grafiky nedávám nic když je sucho a relativně čisto je to v pohodě
Spots [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pěkný článek 2008-08-12 18:50:04
avatar
Jinak poznámky k nepřesnosti údajů, u technologie a parametry je uvedeno že každé jádro má 8000 shader jednotek, mělo by být uvedeno 800. Potom na stránce u Crysis je u Gameplay napsán Crisis.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 21:38:01
avatar
jasný jasný opravím to
korvinus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 21:44:35

OBR z PCT..Skvělý test ... mám k němu několik připomínek ...

Hra Mass Effect obsahuje 60 fps lock, a jak je tedy možné že v tomto "testu" se fps přehouplo přes 80?

Téměř v žádném testu CrossFire v Crysis nefunguje, jak to že v tom "testu" funguje?

jak to, že v Supreme Commander se druhá karta (druhé jádro) nikdy neuplatní, jak to že je skóre vyšší?

Mikrostuttering prý neexistuje, ale to jenom proto že ten debílek tu kartu v životě neměl v počítači, měl ji pouze na prostěradle k focení a všechny výsledky si opět vymyslel (opsal z jiných serverů). Což také dokazuje uvedení testu, kdy čekal až se na webu objeví testy ab měl odkud výsledky opsat.

co k tomu dodat...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 22:02:26
avatar
Mass Effect má jako většina her v U3 Engine omezovač do 60FPS a ten se na testování vždy vypíná - jinak by to nemělo moc smysl.

Crossfire v Crysis funguje málo, ale přece. Tady prostě pomohla hrubá síla.

Supreme Commander neznám, ale myslím, že výsledek je ok, je tam jen chyba ze 9800GX2 má celkově lepší frame, ale tuším, že se to opraví.

Test je místní a tvořen (testován) u DDho. Kartu už minimálně týden má, na test měl dost času a tak vyšel přesně v den vydání karty. Mikrosttutering existuje, ale podle toho, co jsem viděl, se fakt pozná/nepozná tak možná tím měřením, co provádí na...a teď nevím jakém zahraničním serveru, kde ostatně měření vymysleli, tak ještě aby se něco nenaměřilo.

...co na takový argumenty říct, jen, že jsem měl spíš smazat než odpovídat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 22:17:00
avatar
No co k tomu dodat, když je někdo blbej tak je blbej ...

Lock v Mass Effectu - OK, ale proč jej pak testovat? jinak hra přes 60FPS normálně jde. Stejně jako v jiných recenzích, kde alespoň tuší co a jak a proč měří namátkou: Odkaz nebo Odkaz ....

Tak je pěkné že v téměř žádném testu CF v Crysis nefunguje, když se namátkou podívám jinde - Odkaz nebo Odkaz ... takže opět OBR lže ... CrossFire v Crysis normálně funguje.

V Supreme Comander druhé jádro neuplatní, ale kdeže .... jen tam prostě nemá CF skoro žádný přínos , respetivě má, ale minimální ... škoda.

Že Mikrostuttering neexistuje? kde jsem to řekl? Ale existuje, v mnou testovaných hrách jsem si ho ale nevšiml jinde než v Crysis, ale jen při podrobném zkoumání výsledků, jinak v běžném hraní se nijak neprojevil. No co se týká toho závěru, OBR klesnul na úroveň ubožáka, kartu mám už tejden v PC, už jsem se na ní něco natestoval. Co se týká opisování výsledků nenapadá mě jak bych to ve vší slušnosti komentoval jinak než ubohost, narozdíl od něj já to nemám zapotřebí a doporučil bych mu zamést na vlastním písečku. Narozdíl od něj já nemám potřebu se předvádět a honit si ego ... co nameřím to sem dám a jak s tím naložíte, to už nechávám na vás .... Vím co měřím a proč to měřím, takže když už tu kartu mám tak si ji rád vyzkouším, když mi dalo tolik práce ji sehnat ... co se týká uvedení testu dnes byla uvedena dnes je k dispozici český test (že by závist), co chtít více? , pokud tohle považuje za důkaz něčeho tak snad jen za to, že mám práce jak na kostele, mám na starosti celý web a vše okolo narozdíl od něj a taky mám nějaký život mimo web, takže vážně sorry že dělám i něco jiného ...

... takže další komenty na toto téma považuji za SPAM. THX za pochopení ...
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mass Effect FPS lock 2008-08-13 00:10:11

A muzes prosimte napsat presny postup, jak se toho 60FPS locku zbavit? Diky.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 07:35:55
avatar
Presny postup je,ze 2 krat kliknes na ikonku Mass Effect,das si configure,potom nalavoo Video a nakoniec vyskrtnes (alebo teda nechas prazdne policko) vedla VSync ... Sila co ?? Osobne nechapem preco toto OBR nespravi,pochybujem ze by to nevedel ale vsetko je mozne
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 08:24:30
avatar
Teď (když jsem se podíval na nejmenovaný HW server) mi došlo, co s tim Mass Effect má To je docela síla. Ale stejně nechápu, proč teda nemá maximálně 62FPS u Unreal Tournament 3, když tam je ten samý lock, který se musí změnit v engine.ini
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 14:18:00

Co je to za blbost?? Vzdyt OBR rikal, ze to zkousel, ale nic se nezmenilo. V jinych hrach typu CoD 4 ci CS je to samozrejme tak, jak rikas, ale proc to OBRovi neslo??

EDIT: tak jsem to sam zkousel a nejde to! Takze bych byl rad, kdyby DD napsal, jak to udelal(jestli to vubec udelal). Vim, ze to nejak jde(Guru3D), ale opravdu bych byl rad, kdyby to DD upresnil.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 15:44:40
avatar
Mne to funguje bez problemov,chyba je niekde na tvojej strane ...
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 15:58:42

Jakou mas verzi hry? Pokud anglickou s patchem, tak je to mozne, ale pokud ceskou, na kterou patch jeste nevysel, tak to nejde.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 16:00:09

Někde jsem četl, že to povoluje až nějaký z posledních patchů
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 17:32:23
avatar
mě to funguje tak jak ti psali nademnou - mám anglickou verzi + poslední patch, takže to bude asi ono ;) ale psal jsem v testu že testujeme vždy na aktuálních verzích her ... (PS: že to nejde OBRovi mě nepřekvapuje, jak tenhle člověk může něco testovat, máte vidět v jakém stavu mě občas po něm chodí věci na testy
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-14 06:50:51
avatar
Mám anglickou verzi bez jakéhokoliv patche a jde to v pohodě...jen už zase hledam, kde se to upraví
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 22:16:42

Heh, koukám že DD zase fotil venku :-) Kámen už nebude? :-D

Jinak k testu jak se očekávalo karta vítězí s velkým náskokem jsem zvědav jak na to bude reagovat Nvidia.

A taky jsem koukal že moje 88Gt značně začíná zaostávat ale zatím na všechno stačí na mým malým rozližení, uvidím co na novym.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 22:47:11
avatar
No bohužel jsem teď natrvaleji jinde a kámen nemám po ruce, ale zkusím nějaký přenosný opatřit
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 23:33:38

Focení venku je taky na ostatních "profesionálních" webech kritizováno. Nějak mi není jasný, proč. Mě to přijde originální, vtipný a dobře se pozná, že to jsou tvé fotky :-) Že by to byla opět závist? Že amatér Honza má už natestovanou kartu co "profi webům" AMD nepůjčilo? Heh. Musím se prostě smát.

Držím palce Honzo. Jen tak dál.
(mám nVidii, kdyby měl někdo nutkání, mě napadat)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 23:57:36
avatar
no já nejsem profesionální web a pokud má někdo z takzvaných profesionálů ptřebu se srovnávat a kritizovat amatérský počin, něco to o něm vypovídá .... focení venku je neotřelé a mám pár nápadů, jak to zlepšit, ale na to musím udělalt isté technické přípravy
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - -- 2008-08-12 22:43:45

Staci se podivat na PCT a na reakce čtenářů ohledně obrovych recenzi a hlasek uz tam jej nikdo nebere vazne a on sklizi zaslouzenou kritiku a to na domaci pude. Je to ten nejvetsi idiot na jakeho lze narazit, proste by nestacily vulgarni vyrazy na tohoto "cloveka" jimz ani nebude. Je to prototip dokonaleho "cloveka" dle nvidie. On sam vulgarnimi vyrazi zdaleka nesetri protoze se slusne ani vyjadrovat na nesouhlas neumi. Je to buran. Jo pokud se mu leze do "nazoru" tak to jeho ego skace az na na dalši galaxii. Je to OBR a pod tim vyrazem si predstavte ty nadavky toho neujhrubsiho zrna.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 22:46:08
avatar
hele necháme OBRa OBRem, všichni víme, jak se sním věci mají, budeme se věnovat věcem, které mají smysl .... díky ;)
m1na [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wtf 2008-08-12 22:35:33
avatar
Toto nejak nechapu "Jedna z aktuálních strategií jistě potěší fanoušky žánru. Moderní grafické technologie. Hra bohužel neobsahuje DX10 rozšíření. " a pod obrazkem "Oblíbená strategická hra je v DX9 přibližně o polovinu méně náročnější než v DX10, ale když už to DX10 tam máme, proč ho neotestovat." tyka se to supreme commandera. Recenze ani dobra ani spatna sedej prumer ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 22:44:09
avatar
jeje sorry nějak se mi tam zatoulal větička ze starého testu kdy místo Supreme tam byl Company opravím ...
FR33DY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4870X2 2008-08-12 22:56:59

Pacim sa na tento spravu a nie je nahodou testnut sa aj s 4870X2 v Crossfire ?
freematch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 23:38:12

Nevíte jaký je minim pozadavek na zdroj ?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 01:12:31
avatar
To zalezi na zbytku sestavy, ale takovy Enermax 625W by se k tehle grafice hodil. Snad by stacil i 525W, Ale samozrejme bez nejakeho extremniho Overclockingu 4jadra. Tahle grafika ma skoro 300W, tak si spocti jake komponenty k ni muzes pridat aby to konkretni zdroj utahl Samozrejme nezalezi jen na W, ale hlavne na proudech ve 12V vetvich a na poctu techto vetvi. Proto doporucuji Enermax PRO 82+. Ty se naramne povedly a navic jsou velmi tiche (vim o cem mluvim, 385W mam v PC)
korvinus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-12 23:48:15

rozhodne sem tim postem nechcel naznacovat nic spatnho...OBR asi neunes ze to nema jako prvni v CR . ale radsi to nechme byt...preju tomuhle portalu stesti do budoucna, zdravi korvinus
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 08:33:31

No jo, ale zapoměl jsi tam napsat, že to je komentář OBRa. Takhle to vyhlíží jako tvůj názor. Respektive není to úplně zřetelné.
kemos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2008-08-13 08:54:47
avatar
ta karta je silena ale me staci hd4870 kdyztak casem do crossfire
Waltr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zaklínač 2008-08-13 09:03:55
avatar
No já jsem si teď pořídil CF dvou Ati HD4850 a v zátěži na mé sestavě podle zdroje (GB Odin 550W GT) to bere 400W. Takže zase bych tolik s tím zdrojem nebláznil. A to v té škatuli mám nacpáno co se dá a procák přetočený na 3,5GHz. Teď čekám na Deneb, Jinak opravdu výsledky na PCT jsou oproti ostatnímzharaničním webům podivně v neprospěch ATI. Jinak bych měl prosbu jestli by nemohl být testován ve hrách i Zaklínač. Včera jsem jel poprvé zkoušel v CF a stejně se mi při všem na max na rozlišení 1920x1200 sekal. Vím že nemá moc dobrý engin, ale tohle je trochu moc, nevím jestli mi to brzdí procák, ale Barcelonu se mi kupovat nechce, ač bych ji vodníkem v pohodě uchladil i přetaktovanou. Přeci jen pak už by se spotřeba blížila efektivním 460W co můj zdroj je chopen dát.
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 09:37:03

Zaklínač tam přeci je...
Waltr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 09:07:30
avatar
I když předopkládám, že můj zdroj měří příkon a ne výkon. Takže tam má větší rezervu...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 09:18:53
avatar
Ehm ..., ... co dodat? Snad jen to, že dnes už bez diskuzí nVidia dostala od AMD/ATI pěkně na prdel. No flame, no thumbs down, prostě to je fakt!
Waltr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paralely 2008-08-13 09:47:38
avatar
Napadá mě paralela s tím jak zaspalo AMD po uvedení vynikajícího procesoru hammer alias AMD K8 X2 a po dvou letech bylo nachytáno na švestkách procesory Core od Intelu. A pak to ještě hlavně zisky stvrdilo C2Quadem. O to větší paralela v opačném směru je, že u procesorů se na lepení jader spoléhá Intel a AMD valí monolity (teď se to srovnává...) a v grafikách valí Nvidia monolity a AMD-ATI lepení na jedno PCB. NO a u grafik Nvidia udělala vynikající řadu 8800 a pak dva roky spala na vavřínech. Jen se bojím, že jak se v grafickém trhu tahá Nvidia s Atinou tak v procesorovém kolbišti by se musel stát zázrak aby AMDčko zase porazilo Intel a vyvázalo se tak z cenové války, která jej devastuje.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CPU a 4870X2 2008-08-13 10:35:49

Zajímalo by mě, jestli s obyčejným C2D 2.8GHz vystačím na tuto grafiku? Bude nutné jít s CPU přeš 3GHz, případně QuadCore?

Díky
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 10:56:38
avatar
To asi nie,aspon podla PCT,a dost tomu verim,proste na tuto kartu potrebujes uz silnejsi CPU,pretocit nejaku e7300 na 3,5ghz a mas ...
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 11:03:09

Nevím, jak moc věřit Obrovi, ale ten testoval duální systémy a údajně mu to procesor limitoval. Tak jel tedy na 3,2GHz (C2Q)
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 13:00:32

no jo, je fakt že to SLI a CF se asi bude chovat stejně jako X2.
jenže já ze svého C2D už víc než 2.9GHz nedostanu
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-14 06:53:56
avatar
Ještě jsem 4870X2 netestoval, ale podle zjištění utáhne takový procesor jakoukoliv jednoslotovou kartu. V CrossFire 4850 je potreba minimálně 3GHz, 2.5GHz to brzdí opravdu hodně. Je to ale tím, že karty jsou dvě, v každém slotu jedna. Nejsem si jist, jak yb se chovalo tohle, ale taky to otestuju až přijde.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 17:29:38
avatar
ale jo, uživí to, ale v nizkých rozlišeních ne na maximum co ta grafika dokáže, tam je ten CPU fakt limitní, ve vysokých rozlišeních ne ....
Rimmer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Subjektivní dojem 2008-08-13 12:43:15

Ohavná karta
thess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asus 2008-08-13 13:13:45
avatar
no tak ta verze asus co je na prvni strance rozhodne ohavna neni. ta testovana je uz skaredejsi ale ta asuska je fakt pekna. stejne je to hezky zvyk davat na ty karty obrazky tech kocicek
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 01:58:04
avatar
Kdo nema pruhlednou bocnici tomu to muze bejt jedno...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 13:57:34
avatar
DD moh bys zkusit tu kartu zapojit do sestavi s 4GB RAM a 32bit OS a kouknout se kolik by mel ten OS dostupne RAM?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 17:28:29
avatar
budu muset najít někoho kdo má 32bit OS
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 01:57:30
avatar
To uz je skoro problem - vetsina lidi co znam kteri maji moderni PC tak uz ma jen 64bit OS

Celkem zajimavi vysledky jsou v tomhle hlasovani: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1325406
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 14:00:36
avatar
Uz jsem to psal a napisu to znova.Stejne jako hodlam tvrdit,ze ackoliv vykonnejsi 9800GX2 je o dost horsi volba,nez jednojadro v podani GTX280,to same si myslim o nove X2,ikdyz je vykonostne jeste o peknych par procent vyse.Osobne me zaujala HD4870 (jen ta spotreba a chlazeni) a od zelenych cekam jejich 55nm verze,na ktere se dost tesim.
Jeste takove male rypnuti- je zajimave,ze DD nemel dost dlouho po uvedeni highend nVidie a highend ATI ma snad jako prvni cz web.Asi je jasne,s kym jsme kamaradi,vid?
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 14:24:06

Se vsim souhlas. A take bych do dvoujadrove karty nesel, at uz by to byla nVidie nebo ATI. Jinak cekam, kdy tvuj komentar bude smazany
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 15:43:08
avatar
Asi je jasne ze o jeho praci vies velke gulove asi tak ako vacsina tu,v ratane mna,s tym rozdielom,ze vacsina tu nerype v kazdej diskusii za kazdu blbost jak ty
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 17:26:24
avatar
Ne, to je jen o tom, jak dlouho koho otravuješ, u GTX 280/260 jsem to dost podcenil a spolehál jsem na jeden telefonát, u HD4870X2 jsem otravoval pravidelne, takže abych asi dal pokoj tak jsem tu kartu dostal
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 17:41:40
avatar
Diky za odpoved.Jsem rad,ze te moje legracke rypnuti nezlomilo tak,jako ostatni v cele s " Trefou "
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 17:55:53
avatar
ne v pohodě .... řeknu to asi takhle, občas se víc zapotim u toho sehnat ten výrobek na testy než u samotného testování ... u GTX karet byl fakt problém ... nakonec jsem je sehnal z německa od distributora včetně GTX 260 kterou tu v té době nikdo neměl .... fakt to dá občas práci, ale kontakty už mám dobrý
LiquidJakubCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2x 2008-08-13 16:20:36

dd slušná práce , mohl by jsi zkusit 4800 X2 + 4870? docela by mě to zajímalo )
qwertown [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 17:03:48

4850 ma ve witcherovi 60 framu?? 1280x1024 ... ta nechapu ja mam 2 g ram E6300 a 4850 ss novymi catalyst a jsem kolem 20 framu .-((( cim to ma te tip??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 17:28:00
avatar
20FPS? to tam máš asi něco hodně špatně, 35 jedu na 8800GTX a ta je slabší než HD4850 navíc ten Witcher sedí ATI líp ... zkus tu hru přeinstalovat, jinak fakt nevim ale 20FPS při 1280x1024 je fakt málo na takovouhle kartu
Waltr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Procesor 2008-08-20 12:51:06
avatar
Hmm to je zajímavé. Já mám 2x 4850 v CF ale bohužel zatím jen AMD 5000 BE @ 3,4ghz a v 1920*1200 vše full se mi to trhá. :-( Nevíte kde je problém? Já tuším, že v procesoru, ale quad si chci koupit až přijde Deneb.....
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-14 08:34:26

Taky to moc nechápu, já Witchera mám na HD3870 s 5000+ (ani jedno není taktované) v 1280x1024 na full detaily a naprosto plynule. Neměřil jsem kolik FPS tam mám, ale podle plynulosti odhaduju, že těch 40-45 by tam být mohlo...
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 19:27:55
avatar
VPU = Video Processing Unit, another term for GPU. Aspon si mohl pouzit internet aby sis to nasel veno!
cmoudina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Obraz při přehrávání filmů 2008-08-13 20:02:43
avatar
"musím říci, že ten obraz obecně u HD4000 je rozhodně jiný a upřímně řečeno zejména u filmů s nižší obrazovou kvalitou je ten rozdíl dosti vidět"

můžeš to nějak rozvést ?
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-13 22:54:25

Pokud to porovnava proti 8800GTX, tak se neni cemu divit, protoze ta jeste nemela specializovany cip pro zpracovani videa.
3D_Crab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-14 02:10:01
avatar
Jo, srovnává to s 8800GTX (předposlední kapitola, dole).
3D_Crab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pochvala :) 2008-08-14 02:33:06
avatar
Musím složit poklonu celému DDworldu za tuhle opravdu luxusní recenzi. Exkluzivita, objektivnost a nadhled. Poté, co naprosto upadl PCTuning (cca rok, možná už je to i dýl) jsem velice často chodil právě sem, bohužel, nevím čím to bylo, se mi DD nějak znechutil (okoukal ? Nevim). EHW bylo pro mě jasnou volbou (velice rozsáhlé recenze, opravdová profesionalita se vším všudy), jenomže redaktorům nějak stoupnul úspěch do hlavy a to co poslední dva měsíce předvádí, to nemá s EHW, jak jsem ho měl rád, mnoho společnýho. Jasně, pořád je to velice dobrý magazín, ale na českém internetu je ještě jeden, který je prostě lepší, zábavnější, kontroverznější (holt jen nepapouškuje PR prohlášení jednotlivých firem). DD a celý tým okolo jsou prostě borci a jsem opravdu rád, že někdo dělá tuhle někdy dost nevděčnou práci, s takovým nadhledem a ryzím nadšením. Díky moc.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 00:39:58
avatar
DD, pekná recenzia, na ktorú som sa tešil, takže som si ju aj náležite vychutnal. Grafika no comment! Proste rudý býk bez kompromisov.
Pre väčšinu ľudí ale aj tak ideálka 4870- ka. Ja mám 7950GX2 taktnutú, s prižmúrením oka ešte zvláda, napr. vyššie spomínaný Witcher mi ide v priemere okolo 40FPS na max pri 1680*1050. Takže ešte počkám na 5870:oD
Inak DD, kontroluj si svojich adminov, niektorý majú komplex menejcennosti, tak nech sa to tu nezvrhne v egocirkus.

Edited by Rebel44: Tak naposled - prispevek ti byl smazan protoze to nebylo k tematu a v prispevku si urazel autora clanku - na vetsine serveru bys za ta dostal rovnou BAN tak se klidni. Soucasne doporucuji nediskutovat stale dokola proc byl prispevek smazan kdyz uz sem ti duvod sdelil.

lordjustice- S Tebou se chlapče nebavím, pretože už ma unavuje Ti stokrát vysvetlovať, že som reagoval na text, ktorý bol v článku, už ma nebaví sa tu rozprávať s tvojou ješitnosťou. Ak Ti to náhodou uniklo v tomto príspevku som oslovil DD- ho, tak nechápem, prečo sa tu ozívaš.
skaven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 09:57:11

nie priamo k veci ale kupil som si 4850ku, mam 19 palcovy monitor a na 1280x1024 nieje nic lepsie, na maxime mi ide vsetko, odporucam, konecne mam svoju zostavu maximalne vytazenu. Nahodou som kupil ASUS, a som total vyteseny, zatial ako k jedinej je na nete regulator ventilatora, karta mi dava od 39 do 52 stupnov.Skvela kupa
sorry za chvalu, nevedel som odolat
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 13:07:49

na 1280x1024 s prehledem na vsechno staci muj hd3870...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyborna 2008-08-15 14:24:46
avatar
recenze a vykonna karta se vsemi + a -.

>DD: Jak jsi mohl napsat "Docela příjemně nás HD 4870 X2 překvapila ve 2D režimu, kde vzhledem k výkonu spotřeba jen o pár Wattíků vyšší než u běžných karet."? Nechtel jsi tam spise napsat "u beznych karet ze stejne staje"? Vzdyt novy hi-end od AMD je v idle o 55W zravejsi nez hi-end od NV! To je, promin, ale uz docela slusny rozdil, ne? A oduvodnovat t vykonem ve 2D - na to si prece muzu poridit jakoukoliv kartu za ctvrtinovou cenu a nepoznam rozdil.

Jinak nemas nejake zpravy of 55nm GTckach? Uz se tesim na na recenzi! Sice pochybuji o prevzeti vedouci pozice NVidii, ale jestli jeste tak o litrik, litrik a pul zlevni a srazi spotrebu v load, tak by to bylo super.
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4870 X2 vs 9800GX2 2008-08-18 10:46:18
avatar
Tak a ted by me zajimalo zda-li by se uz vyplatila koupit 9800GX2 kdyz uz se da poridit neco pres 7k.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-18 12:23:42
avatar
GX2 rozhodne nekupuj.Tu jsem mel v dobe,kdy to byla nejvykonejsi karta a stejne jsem byl zklamanej (mirne receno).Jak te to vubec napadlo??Snad neveris tomu,ze multiGPU vyresilo veskere sve problemy..?
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-18 13:25:21
avatar
Ja preci nepisu, ze si ji chci koupit jen se pouze ptam, kdyz uz cena trosku polevila zda by se dala koupit, preci jen to neni nejhorsi karta. Mimo to jen uvazuji o koupi nejake lepsi grafiky a tak pokukuji po recenzich a 10k za X2 se mi opravdu davat nechce. Zatim jedu na HD3870, ale zda se mi to uz nejak slabe
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-18 15:59:14
avatar
Jo tak Myslim,ze na vymenu bude stacit HD4870,nebo treba i "nova" GTX260 na 55nm,ale te to bude jeste chvilku trvat..
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-18 18:45:00
avatar
A GX2 tedy nebrat? Cetl jsem nekde, ze nova revize GX2 by mela byt lepsi a taky vysly nejake nove ovladace. To je to tak moc spatny? Podle recenzi si vede vsude velmi dobre az na zapnuti AA to uz ztraci.
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 20:08:38
avatar
No takze uz se mi v PC vali 2x HD4850 CF snad jsem udelal dobre a vyplati se :-)
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - recenze u konkurence 2008-08-19 17:54:17

Na konkurencnim serveru to nedpadlo pro 4870X2 nijak skvele, dalo by se rici, ze i nic moc. Je to smutne kdyz se to tak lisi, dalsi vec je hodne patrne a hodne udela jakym zpusobem je to psano. Protoze i klady se daji vlastne vymazat nebo napsat tak ze vypadaji jako nepodstatne ne-li zaporne.
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - oprava testu 2008-08-20 17:13:41

Nez nejaky priblbly fanda nvide da zaporny bod at se nejdrive podiva na web PCT, je to tak ja kjsem uvedl, test byl tedy hodnoty FPS byly spatne pan recenzet se zmylil a sam to priznal, ze HD4870X2 podhodnotil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 21:46:28
avatar
????
Martin2412 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Deska a karta 2008-08-21 18:13:12

Prosím ctěl bych se zeptat zda jde dohromady na základní desce(resp. zda existuje) taková zákl. deska do níž jde dát Intel Core 2 Quad a tato graf karta(ATI-Radeon HD 4870 X2). Zatím asi už 5 let mám Nvidii takže se v atinách a deskách s tím spojených vůbec nevyznám.
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 09:49:41
avatar
Tak v tomto případě jde doporučit jakoukoli desku se socketem 775 a chipsetem řady P31, P35, P43, P45, X38, X48. Zbytek je uz na tom, kolik chcete do desky investovat.
1c3M4n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-21 22:07:24

Hm..tak jsem si poridil: AMD Phenom 9850 desku od Gigabyte DQ6 a Ati 4870X2 .. a Crysis se seka i ve 1280x1024 .. docela .. bych rad dosahl vykonu alespon z pulky co jsou zde v testu :-///

Proto..zadam prosim..kohokoliv o radu Pripadne i recenzeta...treba pres email..skutecne nechapu..proc je tak propadly vykon..az je to des
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 12:49:24
avatar
kolik fps?
1c3M4n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 18:41:42

v tech 1280x1024 mam kolem 15 - 25 FPS .. . v baraku az 50 .. nejde mi to do hlavy. CoD4 mi jde extremne lip..nez tady v testech..ale v crysis jsem rad..ze se hybu
DJMN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 20:24:59
avatar
A jaké maš nastaveni v Crysis ?
1c3M4n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 21:15:25

Grafika...1280x1024 V high detaily ... ultra nemuzu..to uz je pak jeste min nez 15 fps
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 22:50:47
avatar
zajimave, ja mam na 2x HD4850 CF v Crysis Very High detail, Min.18fps, Avg. 32fps a Max. 48fps v 1280x1024.
1c3M4n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-23 16:13:33

A "nastesti" nejsem jediny..kdo ma stejny problem..na foru od ati .. je vice lidi..ale nejak se to tam nedari vyresit :-/

Da se please..nejak zjistit...ze funguji na karte obe dve jadra..tak jak maji?
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rozdílné výsledky 2008-09-02 09:37:22

Na konkurenčním webu jsou výsledky dost jiné a to zejména ve vztahu k ostatním kartám. Je to způsobeno rozdílnou testovací sestavou(výkonem?).
Na tvém webu je 4870X2 jasným vítězem, v tom druhém testu to tak jednoznačné není. Může to být způsobené rozdílností testovacích sestav?

Dík
GiGi
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 705x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1425x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2235x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1985x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1302x
Komentářů: 1