Strana 11 z 12
- Výkon, ceny a výhodnost karet
Než se podíváme na samotný závěr a hodnocení, podívejme se ještě na několik souhrnných čísel.
Výkon grafických karet v rasterizaci bez RT
Rozdělili jsem výkonová shrnutí do tabulek s testy bez RT a s RT, protože mnozí uživatelé RT zapínat nebudou, speciálně u slabších karet, které na ně v mnoha hrách prostě nemají dost výkonu. A vypadá to takto:
![](/images/stories/grafiky/AMD%20Radeon%20RX%207000/RX%207900%20GRE/Sapphire%20Pulse/Vykon-rastr-zaver_thumb.jpg)
- Výkon grafických karet včetně testů s RT
Nicméně pokud vás zajímá, jak to vypadá v průměru, když budeme počítat dohromady všechny testy včetně testů s RT efekty, tak to vypadá takto:
![](/images/stories/grafiky/AMD%20Radeon%20RX%207000/RX%207900%20GRE/Sapphire%20Pulse/Vykon-rastr-a-RT-zaver_thumb.jpg)
Abychom mohli spočítat výhodnost, potřebujeme znát kromě výkonu také cenu karet. V tabulce uvádíme ceny konkrétních edic, které jsme použili pro testování. V případě RX 7600 XT uvádíme referenční cenu.
![](/images/stories/grafiky/AMD%20Radeon%20RX%207000/RX%207900%20GRE/Sapphire%20Pulse/Ceny-uvod_thumb.jpg)
- Výhodnost nákupu aneb poměr cena/výkon
Nyní tu máme tedy tabulku výhodnosti, kdy jsme sečetli všechny FPS a spočítali podle ceny karet cenu za 1 FPS. Opět jsme oddělili testy čistě v rasterizaci:
![](/images/stories/grafiky/AMD%20Radeon%20RX%207000/RX%207900%20GRE/Sapphire%20Pulse/pomer-rastr-zaver_thumb.jpg)
A testy rasterizace + testy s Ray Tracingem, ačkoliv u mnoha karet RT nehraje žádnou roli, protože je nepraktické jej používat:
![](/images/stories/grafiky/AMD%20Radeon%20RX%207000/RX%207900%20GRE/Sapphire%20Pulse/pomer-rastr-a-RT-zaver_thumb.jpg)
A teď tedy k závěrům …
|