| 
					TEST AMD Radeon RX 470 v podání Sapphire OC 4GB a NITRO+ 8GB – Zabiják GTX 1060 a RX 480?									 | 
								
					
						 
				 | 
							
				
					 
			 | 
						
			
			
		
					
				| 
					
						 Napsal Jan "DD" Stach a redakce					
					  
				 | 
			
						
				| 
					Pátek, 05 srpen 2016				 | 
			
					
			| 
				
	 Strana 11 z 14 
  
  
  
  
  
 Horkou novinkou je vůbec první velká hra s vylepšením API VULKAN, což je nová generace otevřeného API standardu, který vzešel z AMD MANTLE a má tedy velmi podobné technologické cíle i jejich provedení, jako DirectX12. API VULKAN je ale otevřený i mimo Windows, adaptoval jej již například Google pro ANDROID. Na PC by pak mohl běžet na Windows i Linux. Jedna z prvních velkých her, která demonstruje jeho značné praktické přínosy, je nový DOOM, který v základu staví na OpenGL. Přínos VULKAN je však značný na NVIDIA a hlavně AMD grafikách jde o desítky % výkonu. Hru jsme tedy zařadili, navíc když jde o tak povedený nový titul, který hned tak neomrzí: 
  
  
I API VULKAN stejně jako DX12 využívá najednou grafický i výpočetní výkon grafik, z čehož těží univerzálnější architektura AMD grafik. Ale přínos je znáti na NV grafikách, byť není tak velký. Na herním engine nového DooM (idTech) poběží i další chystané hry a to prý s ještě masivnějším nasazením a využitím VULKAN, takže rozhodně se vyplatí sledovat. Doufáme také v prosazení VULKAN API do dalších her.  
  
Podívejme se na závěry .. 
  			
  |