TEST: Grafické karty do 3000 korun - od HD 7730/GT 640 po HD 7790/GTX 650 Ti. Která je ta nej? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 03 září 2013
Přejít na obsah
TEST: Grafické karty do 3000 korun - od HD 7730/GT 640 po HD 7790/GTX 650 Ti. Která je ta nej?
Sapphire Radeon HD 7730 1GB - Low End grafika
Testovací sestava DDWorld a Testy
Test - Battlefield 3 (DX11)
Test - Metro 2033 (DirectX 11)
Test - ANNO 2070 (DX11)
Test - Tomb Raider (DX11)
Test - Crysis 3 (DX11)
Test - Dirt ShowDown (DX11)
Provozní vlastnosti grafik a taktování
Výkon, cena a poměr cena-výkon - výhodnost nákupu
Závěr a hodnocení

 

  • Závěr a hodnocení

Rozlišení 1920x1080 (nebo 1920x1200) je dnes standardem i u úplně nejlevnějších 21"+ monitorů, takže rozhodně je na místě očekávat, že jej i levné grafiky mají dokázat zvládnout a to i v nových hrách. Samozřejmě očekávat už nemůžeme, že všude, hlavně v náročných moderních titulech, půjdou hratelně maximální detaily. Omezit se budete muset. Přesto i v nejnižší cenové kategorii grafik lze najít model, který dokáže rozběhat všechny současné hry v 1920x1080 ve velmi slušných detailech.

AMD Radeon HD 7790, hlavně v OC edicích, které jsou k mání za cenu referenční verze, jsou bez konkurenčně nejlepším modelem v Low endu. Za jejich cenu jsou nabízeny jen konkurenční modely na bázi GF GTX 650 Ti, ale ty jsou zřetelně slabší a mají horší technologickou výbavu. Neumí ani DX11.1 (ani nejnovější DX11.2) atd. Nutno upozornit, že někteří lidé matou "nepřítele"(=zákazníka) a vydávají za technologickou výbavu jistou externí funkci ovladačů, která, pokud chcete, pomáhá u GF grafik s nastavením hratelných detailů. To nemá s technologickou výbavou karty jako takové nic společného! Navíc tato extra funkce není nic nového ani objevného, a už řadu let je tento menchanismus automatického nastavení detailů podle detekovaného HW součástí přímo her samotných a funguje na všech grafikách bez rozdílu a automticky po prvním zapnutí hry u většiny titulů - žádné extra ovladače, žádné extra zásahy uživatele, pokud nechce, nejsou zapotřebí! Technologická výbava spočívá v podpoře standardů, technologií jako GPU akcelerace fyziky, výpočtů GPGPU, 3D atd. V tomto ohledu jsou na tom CGN grafiky lépe, mají podporu novějších standardů a také za stejnou cenu vyšší využitelný výpočetní výkon pod stále více se prosazujícím OpenCL i DirectCompute. Většina zásadních věcí je ale podporována na GF i Radeon modelech grafik stejně.

  •  Má smysl kupovat levnější než Radeon HD 7790 grafiku?

Jednoznačně nemá! Pokud chcete něco málo ušetřit, vezměte OC verzi Radeon HD 7770 GHz. Za danou cenu také nemá fakticky žádnou nějak srovnatelně schopnou konkurenci a je o 500 korun levnější než HD 7790, přičemž pokles ceny odpovídá poklesu výkonu a ve výsledku to dává stejně vynikající poměr cena-výkon. A to už se bavíme o grafice za pouhých 2500 korun. Chcete ještě šetřit? To už pak není šetření, protože už jde o pouhé stokoruny, přitom výkon je výrazně horší. Ano, možná někteří uvažují o Low Profilových modelech HD 7750 nebo GT 640 bez přídavného napájení, ale upřímně, radši větší case než LP grafiku, když chcete už samostatnou grafickou kartu :).

Pokud jde o nejnovější model Radeon HD 7730, ta za pouhých 1700 korun je bez konkurence - za tyto peníze nic jiného aktuálního 28nm se 128-bit sběrnicí nekoupíte. Ale za ty peníze toho také mnoho nenabízí, pokud si ji nepřetaktujete. Ale i tak je jen o malinko levnější než silnější HD 7750, která je prostě lepší jako samostatná karta bez přídavného napájení. Navíc testovaný Sapphire HD 7730 je jen o 300 korun levnější, než výkonnější Sapphire HD 7750 v téměř úplně identickém provedení. K pořízení HD 7730 tedy nevidíme žádný důvod.   

Konkurence v této cenové kategorii existuje jen na papíře. Za cenu HD 7750 je tu NV GT 640, která připomíná opravdu špatný vtip. Upřímně litujeme každého majitele této karty, můžete si rovnou říkat, že jste byli okradeni. GT 640 stojí přes 2000 korun vč. DPH a je to krám. GPU je sice celkem OK, ale ve spojení se 64-bit sběrnicí i přes přítomnost GDDR5 pamětí je to nepoužitelná zoufalost za nehoráznou cenu. Její 128-bit verze se jmenuje GTX 650 a výkonový rozdíl je více než zřejmý. Bohužel její cena je taková, že konkuruje podstatně výkonnějšímu HD 7770 GHz modelu, přitom její výkon stačí jen na podstatně levnější HD 7750, když vynecháme OC edice HD 7750. Nejlépe to vypadá s GTX 650 Ti modelem, který rozhodně má už nějaký výkon, jenže opět. Prodává se za cenu shodnou téměř s Radeon HD 7790, ale výkonově má blíže levnějšímu HD 7770 GHz. Ze všech tří GT 600 modelů v této nejnižší cenové relaci má ale nejblíže k označení konkurence. Přesto není žádný důvod o ni ani uvažovat, jelikož je na trhu hned několik edic lepších HD 7790, takže proč si pořizovat třeba 10tou nejlepší grafiku, když za stejné peníze můžeme mít tu první nejlepší.

Parodie na grafickou kartu jménem NV GF GT 640 si dnes plným právem odnese vzácné "ocenění" GARBAGE. Je to opravdu extrémně nepovedený a špatný grafický model za špatnou (přímo nehoráznou) cenu se špatným výkonem a vyhozené peníze. Vyšší model GTX 650 od tohoto "ocenění" zachraňuje přeci jen použitelná 128-bit sběrnice a tedy i použitelný výkon. Nicméně je jasné, že ačkoliv často říkáme, že nějakým nákupem nemůžete udělat chybu, v jejich případě velkou chybu udělat můžete. Modelům GT 640 a GTX 650 se obloukem vyhněte, na trhu jsou mraky Radeonů HD 7750/7770 za stejnou cenu, které jsou znatelně lepší úplně ve všem, tak proč si kupovat něco horšího. Jinak k HD 7770 a výše a k GTX 650 a výše jsou k dispozici herní bonusy. AMD rozdává plné velké AAA hru/hry zdarma a můžete si nově vybrat, u NV dostanete poukaz na bonusy do několika Free MMO her. Takže ani v jednom případě neodcházíte při nákupu jen s holou grafikou :).

  • Závěr

Pokud kupujete levnou grafiku a plánujete i hraní her, rozhodně nešetřete úplně každou korunu. Cenové rozdíly jsou malé, ale výkonově rozdíly jsou značné, zvlášť když zde doslova bojujeme o každý FPS a tedy vlastní použitelnost karty jako takové. Pokud chcete nejlevnější smysluplnou grafiku s nějakým herním výkonem, je to některá z OC edic Radeon HD 7770 GHz v cenové relaci kolem 2500 korun. Jinak v cenové hladině low endových grafik do 3000 korun je bezkonkurenčně nejlepším modelem AMD Radeon HD 7790, jež je taktéž k dispozici v nereferenčních OC verzích (Sapphire, ASUS, MSI, Gigabyte) za cenu referenčního základu, s výborným chlazením a špičkovou technologickou výbavou. Jakýkoliv jiný model, mimo uvedených, je v tuto chvíli horší volbou).  

"Radeon HD 7770 GHz a HD 7790 - nejlepší Low endové grafické karty hlavně v OC edicích!"

 Za zapůčení grafik a výbavy děkujeme našim partnerům:

 


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 16:01:36

"Garbage award" - dost dobrý... Mám takové dilema - už si říkám, že by bylo dobré svou HD 5850 poslat do důchodu... a uvažuji o HD 7790 - jsem příležitostný hráč, nic dražšího asi nemá smysl. Mám jít do HD 7790 nebo počkat na novou řadu a koupit něco z ní?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 16:02:22
avatar
zatim počkej ... to by sis moc nepomohl
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-06 12:14:23

Jo taky si myslím počkat. Já mám ještě o chlup slabší 5830 a i když bych si chrochtal blahem, kdybych nějakou novou 5ti slotovou právě montoval do kompu , tak si počkám na větší výkonový skok. Jen v zátěži je celkem hlučná.

edit: Jo, Garbage award je fakt super
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 16:05:59

Jsem stejného názoru, když upgrade, tak aspoň na 7850, ale máš měsíc do vydání nové řady, počkej si, když už si nebudeš pořizovat 9xxx, třeba spadne s cenou sedmičková řada.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 17:50:33
avatar
Tak pozor 5850 je výkonovo viac menej zrovnateľná so 7850 ak by si si kúpil 7790 tak by si s výkonom v žiadnom prípade nešiel hore skôr ešte dolu
Taký upgrade má zmysel jedine že by si zúfalo potreboval šetriť prevádzkové náklady na PC.
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 17:54:35

HD 5850 má své za sebou. Vymyšlené héroistické výkony těchto karet se mi přiznám se zajídají.
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 18:15:45

Tak oni budou výkonově podobné... možná je ta HD 7790 trochu slabší... problém je, že ta HD 5850 má opravdu nejlepší léta za sebou... a stejně za chvíli klekne... a já skutečně nemám výkon na co využít... ale tak tedy počkám, ta karta snad taky a uvidím s novou generací...
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-06 12:17:05

že ty jsi zanevřel na 5-kovou řadu už na základce?
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-06 13:00:48

V základce jsem 5-kovou řadu vynechal. Držím se sudých čísel
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - procesor 2013-09-04 09:13:55

otázka taky zní, co máš za procesor. vzhledem k letitosti 5850 předpokládám, že to bude ještě něco do socketu 775 ( C2D, v lepším případě C2Q ), takže aby ti novou kartu pak nebrzdil procesor.

Jinak sám budu řešit podobný problém, ale zatím vyčkávám, neboť mi taktnutá 5850 na hodnoty 5870 a k ní C2Q 9300 taknutý na 3,6 Ghz a 8GB Ram stačí, i na BF3 ve vysokých detailech. Uvidím až přijde BF4ka, jak moc budu muset snižovat detaily, pak budu ale rozhodně uvažovat o upgradu celé sestavy (deska, RAM, CPU, GK )a to zřejmě na i5-4670K + HD7950 ( doufám, že s příchodem nových karet trochu klesne cena )
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 10:02:24

Dobrou volbou mi přijde i Gigabyte GTX650ti Boost Ultra Durable - na czc je za 3.356, ale výkonem je dost nad HD7790
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 17:11:54
avatar
K tomuto segmentu GPU už by možná patřily i testy integrovaných grafických řešení. Nebo by se (třeba AMD HD 8670D nebo Intel HD 4000) nevešly do grafů?
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 18:36:00
avatar
co to jeste navic jednou otestovat v sestave opovidajici cene tech karet?
...test grafiky za 2k v pc za 30k mi k nicemu nebude kdyz si pudu vybrat novou grafiku...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 20:00:34
avatar
zbytečné ... testujeme to, co dokáží grafiky jako takové, jejich skutečný výkon, když to otestuješ na výkonné sestavě, určitě z nich maximum vytěžíš. Navíc srovnáváme grafiky mezi sebou a všechny mají stejné podmínky ukázat, co vnich vězí. Testovací sestavu používáme i pro silnější karty a osvědčila se, takže nevidím důvod, proč to testovat na slabší.

Tudíž náš test ti určitě řekne přesně která grafika za 2k je nejlepší a která má jaký výkon. Když si ji dáš do slabší sestavy, tak se její výkon nezmění, jenom ho možná nedokážeš celý využít. Tohle je ale test grafik ne test sestav.
RizeCZek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sestava 2013-09-04 16:29:53
avatar
Zdravím, myslím, že tyto testy jsou tzv "laboratorní". V reálu se nikdy nesetkáte s takovou sestavou a tak levnou kartou. Zde nikdo neví, nakolik vypomahá sestava GK. . . Stejně jako pouštět nejnáročnější hry a nastavení na nejlevnějších kartách je zbytečné. To potenciálním kupujícím neřekne vůbec nic. Pouze zjistí, že na plné detaily si nic nezahrají. Čili to, co je samozřejmé. Pouze konstatuji stav věci, v reálné sestavě, která by cenově seděla ceně testovaných GK by se ukázal "pravý" stav věcí, včetně toho, zda si nejnovější hry zahraji, ale s jakým omezením. . . Díky i tak za test, škoda jen, že prostě není relevatní co se cenových a výkonnostních kategotií týče. . .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 16:47:17
avatar
Ne nechápete to ... tohle je test grafik ne sestav.

tohle je test levných grafik a určitě jim naše sestava neubližuje ... o konkrétní FPS hodnoty také nejde, protože ty bude mít tak jako tak každý trochu jiný, takže jde o srovnání grafik jako takových a v tom žádný problém není. Všechny karty v testu mají stejné podmínky, jsou zcela určitě využity na maximum a ukazují jasný potenciál v běžných maximálních detailech v 1920x1080 ...

jinými slovy je to více než vypovídající test pro praktický výběr grafiky, vidíš jasně, která karta dokáže nabídnout skutečně výkon, se kterým se už dá hrát i na vyšší detaily. Náš test ti jasně ukazuje, jaký výkon která karta má, a protože vybíráš grafiku, je to dokonale vypovídající. To, kolik toho výkonu využiješ je tvá soutěž, ale výkon jako takový té grafice zůstane, ať ji dáš k Core i7 nebo k Penitu. A nás zajímá právě ten skutečný výkon té karty.
RizeCZek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - test 2013-09-05 13:49:19
avatar
Ale ano, ja to chápu. . . jen jsem proste podotkl, ze je to "laboratorni" test, nerealny. Nikdo si prece neporidi tuto kartu do této sestavy. Stejne jako nebudete testovat grafiky za 10 000,- v sestavách za 10 000,-. 100% vykonu v adekvatni sestave bud nikdy nedosahnu, nebo pak to nebude adekvatni sestava, to je cele. . . Ano, test porovnal karty, seradil je do vykonostniho grafu, kde je videt, která karta jak zvlada. A to je vse. Nic jiného to nikomu nerekne. I tak diky.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 19:30:42

DD diky za testy aj takychto lacnejsich GK. Zrovna mi zacina blbnut HD4850 (obcas blika obraze) takze asi zachvilu budem musiet menit .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 20:04:07
avatar
už jen kvůli spotřebě si měl tu HD 4850 dávno vyměnit HD 7770/7790 ideální. Výkonově jsou úplně jinde, technologicky taky a spotřeba je v klidu o desítky W nižší
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 20:32:50
avatar
Souhlas s D.D. zbav se te HD4850 ty grafiky topej v klidu. Jakakoliv HD5xxx a vyse ti udela lepsi sluzbu.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 20:03:26
avatar
Moc to sem nepatří DD ale jakou kartu by jsi mi doporučil Sapphire HD 7790 1GB GDDR5 nebo trochu připlatit (cca 350,- ) za GIGABYTE GTX 650 Ti Boost Ultra Durable 2 OC Edition 1GB (3450kč) bohužel mi jako naschvál měsíc po záruce odešla AMD 5770 a až tak moc mi nezáleží jaká značka grafická značka mi tluče v počítači díky za odpověd
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 20:15:10
avatar
Ti Boost je už o něco výkonnější ale 1GB paměti je u ní už zase málo. U 128-bit low endu do vč. HD 7790, OK, u 650 Ti Boost či HD 7850 už mi přijde dnes 1GB málo.

Otázka je, jestli AMD letos stačí uvést ještě nějakou HD 9800/9700 nebo ne. Ale ty tu kartu zjevně potřebuješ, takže asi takhle, záleží, jak moc hraješ a co Jestli sis vystačil s HD 5770, bude ti HD 7790 stačit více než s přehledem a spotřebu má nižší než karty nad ní. Jestli chceš něco lepšího a šetříš, jo ta GTX 650 Ti Boost, i když to není nějak zajímavý model, je celkem OK.

Nicméně už za 4600,- pořídíš HD 7870 GHz 2GB a to je úplně jiná liga pokud jde o herní výkon. Je dražší, ale výkon je výrazně výrazně lepší, takže jestli to s hrami myslíš vážně a chceš ji mít zase nějakou dobu, je to zajímavější volba.
StroggCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 20:14:33

Já mám ATI 5770, jsem pořád na váškách, zda měnit nebo čekat na novou generaci. 98?? .
Nevíte jestli bude Total war Rome II dáván ke grafikám zdarma ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 20:16:28
avatar
jestli funguje tak počkat ... jinak zatím nevíme, AMD neuvedlo nový balíček.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-03 20:32:43
avatar
DD díky za odpověd
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 01:29:55
avatar
Zrovna dneska jsem stavěl jedno PC, požadavek byl do 13 tisíc korun a na hry. Skoro jsem nechtěl věřit, nakonec mi za 13,4K vyšlo na toto: HD7790, 8GB 1600Mhz RAM, case Zalman, zdroj 450W Zalman, CPU chladič Zalman, 1TB 7200 disk, 64GB SSD se sandforce řadičem, DVD mechanika, FM2 Athlon 750K Black, MSI deska s A85 chipsetem. Kčko se trochu pohonilo a natřelo zadeček všem CoreI3kám. Hrál jsem jen Far Cry 3, ale na high v pohodě. Myslím, že parádně vyvážený stroj, kterému nechybí ani SSD nebo USB3, SATA3 atd. Nic lepšího za ty prachy mě nenapadlo, pokud někoho ano, dejte vědět.

Jinak GT 640 mi připomíná 210ku, stejná firma, stejný odpad. Škoda, že 7730 není o trochu levnější, takhle připadá jako první smysluplná karta 7750ka. Kupoval jsem ji kamarádovi jako levný upgrade jeho stoletého K10 Athlona x2 2,9Ghz 5Gb RAM. Po přidání 7750ky si v pohodě hraje Wot atd.
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2013-09-04 09:08:01

možná bych sundal ty 8 GB RAM na 4GB a místo Athlona pořídil nejlevnější I5ku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 09:27:08
avatar
Na herní PC je lepší těch 8GB než 4GB ....

Jinak X4 750K máš za 1770 zatímco nejlevnější kore i5 stojí téměř 2,5x tolik!!! Core i5-4430 je za 4250. To je moc. Mohl bys ale uvažovat o FX-6300 za 2700,-

CPU: AMD FX-6300 - 2700,-
MB: MSI 970A-G43 - 1550,-
RAM: 2x 4GB DDR3 1600 - 1500,-
GK: ASUS HD7790-DC2OC-1GD5 - 3050,-
PSU: Seasonic SS-400ET-F3 - 1000,-

ale i to by samozřejmě asi o něco přelezlo těch 13K, na druhou stranu je tam 6 jader místo 4.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 10:02:36
avatar
Nj máš recht ta FX-6300 je zas o kus dál, ale je to přece jen už tisícovka navíc + dalších 200 navíc za desku, tzn. cena by byla už 15. Sice "jen" 2 tisíce navíc, ale na kompu do 13 tisíc už je to dost %. Vyřešil jsem to nataktováním toho Kčka, šlo to samo přes ten jejich MSI OC genie. Na FM2ku mě zlákalo, že mají levnou desku s A85 chipsetem.
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PC 2013-09-04 10:41:19

Podle mě, do levného herního PC prostě SSD nepatří, protože pak se musí šetřit na jiných důležitých komponentech

Já bych to složil takto:

Coolermaster K350 - 929,-
Seasonic 500W - 1.099,-
Gigabyte 970A-DS3P - 1.599,-
FX-6300 - 2.700,-
Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600 - 1.502,-
Seagate Barracuda 1TB - 1.510,-
Gigabyte GTX650TI Boost - 3.356

Suma sumárum - 12.695,-
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 22:54:21
avatar
Dík za připomínku, ale boxovany chladic nepripada v uvahu. Dela neskutecny kraval a taktovani je vylouceno. Co se tyce gpu, volil jsem radeji neco s gcn architekturou, protoze je zarucena kompatibilita s dx 11.2 a tedy dobra sance rozbehat i za rok, dva hry optimalizovane na nove konzole. A nakonec to ssd je vec nazoru. Prestoze se jedna o levny predevsim herni pocitac, rychlost otvirani webovych stranek, office documentu a dalsich cinnosti, ktere se budou na tom pocitaci provozovat rika ssd ano. Ssd je upgrade ktery jde poznat vsude
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MNO 2013-09-05 07:44:02

Nezlob se na mě, ale tvé požadavky jsou naprosto mimo mísu.
Chtít herní mašinu, kde chci SSD disk, chci taktovat a to vše za 13.000? To je asi jako kdybych chtěl SUV a měl na něj připraveno 250.000

Pokud chcete taktovat, tak deska za 1.500 nepřipadá v úvahu - těžko v týhle cenový relaci najdete takovou desku, která má slušně chlazenou napájecí kaskádu a mosfety ( pro průměrné přetaktování je u desky dolní hranice tak cca 2.500) - k tomu Gelid Solution Tranquillo za 600,-, počítej s vyšší spotřebou, tj. nutnost kvalitnějšího zdroj (min. 1500) - k tomu osadit skříň dodatečnými fany (další náklady navíc) - a to všechno za 13.000 vč. SSD? Naprosto unreal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-05 08:00:37
avatar
bohužel podobné požadavky jsou u zájemců PC úplně nejčastější ...

ten malý SSD je i do tak levného PC dobrý nápad drahý, ale dobrý, dobře zamaskuje svým výkonem, že je to vlastně slabý stroj
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-05 09:36:52
avatar
Tak asi jsem Bůh nebo tak něco, ale já ty požadavky splnil, procesor jede stabilně přetaktovaný jak jsem psal, takže je mimo mísu někdo jiný . Zdroj je Zalman 450W, což na takovou sestavu stačí, nevidím důvod proč něco silnějšího jak píšete, zdroj stál přes 1000kč, stačí si sečíst kolik žerou komponenty a něco silnějšího než 450W je předražený nesmysl. Trochu si i protiřečíte, ve Vašem návrhu jste nedal chladič, takže navrhujete box, teď píšete že je to nutnost - souhlasím, já se vešel i s chladičem do dané částky, takže jsem patrně byl úspěšnější ve výběru komponent než Vy Rady typu nestav počítač za 13 tisíc, ale za 25 tisíc, když rozpočet byl 13 tisíc jsou víte na co... Hezký den
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-05 12:48:17

Já si neprotiřečím - BOX chladič se dá přežít sestavy, kde se nepočítá s OC. Ten Gelid Solution Tranquillo jsem navrhl jako minimum pro toho, kdo chce přetaktovávat
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-05 16:31:24
avatar
Box chladič se dá přežít u Intelu, to co se dává ke 100W FM2 procesorům je ale opravdu hrůza
del42sa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-05 18:43:35

Trinity a Richland obzváště není to samé co Bulldozer. Ty nepotřebují takové brutální rezervy v napájení a extrémní chladiče jako původní FX8150.Tohle mají ldi nějak pořád zafixované v hlavě od prvního uvedení Bulldozeru
del42sa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-05 10:04:09

@Usm82: MSI takovou desku má i s chlazenou napájecí kaskádou, je to asi v této cenové třídě rarita, ale je to tak

Odkaz

myslím, že za ty prachy se to Machine povedlo.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-05 16:30:04
avatar
jojo děkuju, právě na tak levnou desku i nejlepší chipset A85
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-04 09:28:54
avatar
Zvirek: Vyhodené peniaze za drahý procesor kde sa výrobca neunúval dať medzi čip a heatspreader kvalitnú pájku a dokonca ani kvalitnú pastu.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-08 09:14:48
avatar
Hmm sousedovy prdla grafika k athlonu x2, a premejsli ci by se to dalo nahradit nejakym soucasnym lowendem,.. poradil by nekdo neco?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-08 09:53:54
avatar
no ta 7730/7750
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1217x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1148x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1564x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1868x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1965x
Komentářů: 3