Apple testuje hloupost zákazníků? Nový iMac 2019 za 40 tisíc má 2jádrový CPU, 8GB RAM a HDD! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 24 březen 2019
altNový počítač od Apple vypadá jako ukázka toho, jak by PC v roce 2019 neměl vypadat.

 

 

 

 

Jak hloupí jsou naši zákazníci? Tuhle otázku si položili u společnosti Apple a nabízí nový produkt, který toto testuje. Z mnoha úhlů pohledu vypadá v roce 2019 parametrově jako špatný vtip. Ale vtip to není. Nová verze počítačů Apple iMac 2019 právě dorazila. A každý, kdo má trochu přehled o komponentách, se zákonitě musí ptát, zda tohle myslí Apple vážně a jak hloupý někdo musí být, aby tohle dnes vážně koupil. O čem je řeč?

  • Počítač podle Apple v roce 2019 za 34 tisíc korun:

Základní model nového iMac má 21,5“ s rozlišením 1920x1080, uvnitř se nachází mobilní dvoujádrový procesor Core i5-7000 na 2,3GHz s integrovanou grafikou Iris Plus 640. K tomu je zde 8GB DDR4 2133MHz a, teď si sedněte, 1TB pevný disk s 5400ot! To vše v novém PC z roku 2019 za ohromných 34 tisíc korun vč. DPH! S 256GB SSD je za 40 390 korun!!! Pokud si myslíte, že dražší modely jsou na tom lépe, tak ne.

  • 21,5“ iMac 2019 za 40 - 46 tisíc

Vyšší a dražší verze za 40 tisíc už má 21,5“ ale s 4096x2304 rozlišením, 4jádrový Core i3-7000, spoléhá na AMD Radeon PRO 555X grafiku, ale stále má jen 8GB RAM a 1TB 5400ot HDD! Verze za 46 tisíc nabídne konečně 6jádrový Core i5, Radeon PRO 560X, stále 8GB a 1TB mechanický SSHDD disk.

  • 27“ iMac2019  za 55 – 70 tisíc korun

Větší verze se 27“ a 5120x2880 rozlišením á 6jádrový Core i5-8000, 8GB RAM, 1TB mechanický SSHDD disk, a Raden PRO 570X grafiku. Cena už je ale 55 tisíc korun. Za 61 tisíc tam můžete mít Radeon PRO 575X grafiku a o 200MHz rychlejší procesor. Stále ale mechanický disk. No a v základu má mechanický disk i model za 70tisíc korun. Jenže za ty peníze máte pořád ušmudlané 6jádrové/6vláknové Core i5-9600, 8GB RAM, 2TB HDD a Radeon PRO 580X grafiku.

  • Jak hloupý někdo musí být, aby tohle koupil?

Hodně. Základní parametry počítačů Apple iMac v cenové relaci 34 -70 tisíc plus, jsou v roce 2019 absolutně nepřijatelné. Ano, Apple nabízí možnosti rozšíření, ale příplatky jsou ještě víc absurdní, než základní nabídka! Vezmeme si třeba ten 21,5“ iMac za 40 tisíc korun.

Pokud budete chtít místo 4jádrového Core i3 vyměnit jej za 6jádrové Core i5, příplatek je + 9200korun! Pokud budete chtít 16GB paměti, ne jen 8GB, příplatek je + 6400 korun. Chcete SSD? Dobře, za 256GB SSD chce Appple příplatek + 6400 korun, za 512GB dokonce + 12 800 korun! Takže suma sumárum, 21,5“ iMac 2019 v konfiguraci 6jádrový Core i5-9600, 16GB DDR4 2666MHz, 256GB SSD vychází na neuvěřitelných 62 000 korun vč. DPH!

Jestli tohle někdo koupí, tak zaslouží zavřít a nechat vyšetřit. A jestli to někoho uráží, tak taky. Nabídka, jakou Apple předhazuje zákazníkům v roce 2019, je objektivně špatná, prakticky vzato je to zcela evidentní pokus o krádež za bílého dne. Výše uvedená konfigurace za 62 000 korun má cenu maximálně tak třetiny té částky. 6jádrový, zastaralý, děravý Intel procesor za extra příplatek 10 tisíc k ceně 4jádrového CPU? 16GB RAM s extra příplatkem 6400 korun k ceně 8GB? A 6400 korun příplatek za 256GB SSD k ceně základního 1TB HDD? WTF?!

Jen orientačně, pro vaši informaci: 6400 korun stojí 8jádrový/16vláknový 65W RYZEN 7 2700 procesor. 16GB (2x 8GB) DDR4 3200MHz Kingston Predator, koupíte za 3050 korun. 1TB NVMe SSD třeba ADATA XPG SX8200 PRO, stojí 5450 korun vč. DPH a to jsou ceny z maloobchodu. To všechno je mnohem lepší, modernější a výkonnější a stojí mnohem méně, než je extra příplatek u Apple za ty „lepší“ věci do 21,5“ iMac PC za 62 tisíc korun.

Celá nabídka společnosti Apple ohledně nových iMac 2019 počítačů, je krádež za bílého dne a naprostý výsměch zákazníkům, kdy chápu, že ne každý tomu rozumí. Ale jestli tohle někdo koupí, tak představuje riziko pro okolí a lidskou společnost. Každopádně tahle nabídka zcela vystihuje produktovou nabídku a podnikání společnosti Apple napříč vším, co Apple dělá. Bohužel pro obrovskou skupinu lidí je značka vše, na čem záleží. Pozérství a hloupost je v módě. Pro ty z nás, kteří znají ty produkty po technické stránce, víme, co obsahují, jaký ten hardware je, co kolik stojí a známe tedy hodnotu těch technologií, je Apple výrobcem produktů naprosto průměrné kvality, vysoce podprůměrné výbavy za vysoce přestřelenou cenu. Ale hlavně že to hezky vypadá a má to správné logo. Není divu, že Apple nepůjčuje své produkty nikomu, kdo by o nich objektivně skutečně informoval, testoval je a ví, jak se věci mají. V roce 2019 nabídnout jako novinku stolní počítač za 36 tisíc s 2 roky starým zastaralým a děravým 2jádrovým procesorem, jen 8GB RAM a zoufale pomalým 1TB mechanickým pevným diskem s 5400ot/min, je minimálně na pár facek, ne-li na žalobu za pokus o krádež.

Na druhou stranu zaslouží si zákazníci Apple, kteří dlouhodobě kupují šíleně předražené produkty této marketingové společnosti něco lepšího?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 05:01:28
avatar
:-)
To je fakt k pláči.
Člověk by možná ještě s oběma zavřenýma očima dokázal pochopit to CPU. Přece jen Intel někomu ty staré CPU musí prodat a nejspíš nedává partnerům moc na výběr, pokud chtějí zároveň i ty nové kousky.
Ale ty paměti a SSD, to je fakt na žalobu za krádež. Zrovna koukám po 1TB SSD a jejich cena začíná na 2500,- a za 4000,- už jsou kvalitní a rychlé s dlouhou zárukou. Takže dávat tam rotační disk z nějakých x-let starých skladových zásob je fakt čuňárna většího kalibru.

Žil jsem donedávna v tom, že Apple je sice předražený, ale že člověk za ty vyhozené prachy navíc dostane kromě nevšedního dizajnu taky odladěný systém a kvalitní HW. Bohužel poslední rok je internet plný oznámených chyb v OSX a množství reklamací na různé typy MacBook Pro u nás ve firmě také rozhodně s kvalitou nemá nic společného.
Třeba kolega na jeho rok starém 15"Pro už má jednou vyměněný displej, jednou TouchPad a 2x klávesnici. To je na roční stroj krásné skóre, ne? ;-)
Marně tak pátrám, za co že si tedy dnes člověk u Apple připlácí. Vypadá to, že ze všech těch výhod, co kdysi měli, už zůstal jen ten dizajn a to je trochu málo. Nebo ne?
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 06:04:23

Je, kolega má trošku menší model, ale taky 2x klávesnice a 1x displej, tak ho asi dnes připravím na ten touchpad .
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 08:12:34

No počkej, pokud chceš hledat za poslední rok firmu s faily v OS, tak MS skutečně nemá konkurenci...

Nebo ne, MB mají stále nejnižší míru reklamovatelnosti. Musíš si uvědomit, že Apple má opravdu úzké portfolio kompů,tedy se optický zdá, že jsou ty modely hodně problematické. Ale kdo se kde věnuje miriádě problémů v miriádě modulů u takového Lenova, Aceru, HP,....?
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 20:55:27
avatar
Právě proto, že mají naprosto minimální výběr, tak by normální člověk očekával, že to co jabko nabízí bude alespoň fungovat.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 21:41:16

Tak ono to funguje. Jasně, butterfly klávesnice šla za Applem (a mění ji), ale např. odhad vydrže byl Intel, poškozování repro šlo za Adobe, atd.).
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 22:14:18

Za produkty odpovídá apple ne? To co si do kalkulaček nacpe od jiných výrobců odpovídá s velkou marží sám apple ne?
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 07:49:48

Tak u Adobe to byla 3rd party instalace, tam samozřejmě Apple neměl za co odpovídat. Potíž s napájecím profily CPU je otázka, Intel mohl do výrobního procesu dodat jiný kód, než s kterým Apple testoval, toto se nijak nedostane na veřejnost samozřejmě.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 21:01:55

Je vidět, že jsi zastánce Apple. Proti tomu nic nemám, ale spekulace, že Intel "mohl" je přes čáru. Ty rovnou spekuluješ s nepodloženými informacemi. Sám dodáváš, že na veřejnost se to nemusí dostat. Ikdyby to tak přeci bylo, tak Apple vypouští produkty pod hlavičkou své firmy a že něco nemá dostatečně otestováno a s klidem to vypustí ven, tak to přeci není omluva.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-27 10:53:11

To není, to máš pravdu. Pro žádnou společnost. Nicméně chyby jsou přirozenou součástí lidské činnosti.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 06:06:54
avatar
Komponenty jsou staré a drahé... Ale cenu dost ovlivní ten monitor. Preci jen monitor s 5120x2880.. To je dost draha věc. Těch 4096x2304 je taky krasnejch a samozřejmě taky drahejch(cena vs úhlopříčka). Ostatní stojí za starou bačkoru. Ale jak píšu. Odečíst cenu monitoru... Pak vam zustane cena.. Tam máte OS,Luxusní Case(Což v PC taky dnes není nic levného), Hardware, 100% jistotu že to pojede tak jak má, odladenost systému,Celé PC vlastně mikro rozměrů, kvalitní zpracování.... Je to drahe a z pohledu uživatele klasického PC(Windows) nejvýkonné... Je tam ale ten PARÁDNÍ MONITOR.Ten tu cenu DOST ovlivní
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 11:33:05

Podívej se prosím do ceníků obchodů a podívej se, za kolik jsou 4k monitory... 7000 s daní, dražší jsou jen s (mnohem) větší úhlopříčkou a lepší výbavou, ale ta je tady v rámci toho, že je to aio, takže jsou ty monitory defakto "holé".

A monitory mají k "parádnosti" daleko, čumím an ně v alze skoro denně a ty přesaturované omalovánky by mi tedy na stůl nesměly.

To by to muselo být AMOLED, aby si tu cenu obhájili.

Hardwarově je apple předraženej sráč. Chápal bych mastné příplatky, ale 256gb ssd je snad dokonce levnější než 1tb plotnovej disk.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:29:06
avatar
Ja bych ten 5K(5120x2880) monitor bral. 4096x2304(4K+) ty za 7000 nejsou... Jo 3840x2160... Tech je dost.Ono pak nechat počítat Kartu 3840x2160 nebo 4096x2304 eventuálně 5120x2880.... To je podstatný rozdíl v FPS.Tady je vidět ze standardní MAC není určen na hry.. Je to spíš pracovní a multimediální stanice. Prostě 5K monitor je paráda
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 15:34:37

ukaz mi prosim ten 4k monitor za 7 tisic co nema 27" uhlopricku a nema vyblity TN. vubec nevis o cem mluvis.

"čumím an ně v alze skoro denně a ty přesaturované omalovánky by mi tedy na stůl nesměly."

to me rozesmalo. zaprvy v alze maj neprirozeny svetla a za druhy jak omalovanky vypada uplne vsechno pokud to neni uplnej shit. vis oni to tak umyslne nastavuji, protoze je to pry pro bezny lidi pritazlivejsi. co se displeju tyce tak apple je opravdu na spicce. jinak by ho taky nepouzivalo tolik grafiku...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 17:45:39
avatar
Chces tim rict, ze zbytek hw je vhodne a primerene k delani "profi" grafiky aspon trochu na urovni? Pokud je to opravdu tak kvalitni display (nemam zkusenost, tak nedokazu posoudit), tak mi prijde naopak o to horsi ho "zkazit", nebojim se rict podradnym HW.
Rekneme ale budiz, kdyz si tedy budu chtit nakonfigurovat optimalnejsi hw pro me potreby, tak pokladam na teto nabidce za nejabsurdnejsi ty absolutne neadekvatni priplatky - beru ze si tam prihodi svoji marzi, ale marze v radech nekolikanasobku bezne ceny je opravdu spatny vtip.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 20:18:40

Vzhledem k tomu že v práci děláme grafiku tak mám tak trochu pojetí o tom, jaký barvy má mít slušnej monitor a Apple se diskvalifikujou už jen povrchovou úpravou.
Pokud cheš vidět slušný ips 4k co nestalo ani sedm tak v práci jich mám asi pět.
Tuším že to jsou 27" UDcka v ty hnusný bílý barvě s nenastavitelnou nohou (bez pivotu). Pětkova řada ještě.
Chce to nakupovat i jinde než v CZC a alze, když ctes recenze a pak hlidas shopy tak nakoupíš rozumě ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 14:24:27
avatar
ten základní model má FullHD ;) .... ten lepší má sice K, ale to byla novinka před pár lety ne dnes, výrobní náklady jsou mnohem nižší, takže ta vysoká cena už tomu neodpovídá ...
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 14:35:41
avatar
FullHD je dnes uz teda dost pod čarou. To mam na Mobilu Nějaké to 5K do 15000..to.bych bral
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 15:35:04

tak proc ho LG samostatne bez pc chce prodavat za 20k? https://www.alza.cz/21-5-lg-ultrafine-4k-d4593224.htm
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 20:22:34

Protože je to příslušenství pro jablko? A tam i redukce na porty stojí tisíce...
Prostě monitor za cca 9-10k a k tomu malinká maržička za jablečné příslušenstvi a možná i nějakou Apple approves certifikaci
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 07:46:59

Obávám se, že tam to není.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 06:20:41
avatar
njn me to tak moc netrka, horsi je ze cenovou politiku applu nasleduji i obycejny vyrobci a to mi vadi
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 06:53:28

Je to holt Apple takže se platí značka a design. Plus mají vlastní operační systém, který jinde neběží. Pro lidi, kteří Macy používají, existuje alternativa leda tak v podobě Macbooků. Takže své kupce si to najde a Apple si pořádně namastí kapsu.
Je to smutné, ale ostatní výrobci to musí závidět a rádi by to dělali také tak, kdyby jim to prošlo...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 08:07:10

Mac mini.
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 09:09:25

Máte pravdu, na Mac mini jsem úplně zapomněl. Kdy vlastně vyšel poslední update pro Mac mini, to už taky bude pár let, nebo se pletu?
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 09:12:58

Loni, před pár měsíci
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 19:24:36

Pro toho, co nesouhlasí. Ano, bylo to loni, před pár měsíci.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 08:05:25
avatar
Pro BFU je jedno jestli mu to pohání křeček, nebo 6 jádrový ryzen. Většinou ani nepochopí co jim říkáte. Je to stejné jako kdybych vysvětloval sebevrahovy z IS, že ho na onom světě nečekají krásné panny.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 08:05:33

Nějak jsem nepochopil, který komp za 40k má tedy 2c a HDD?
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 08:22:13
avatar
Kde o tom píše ?
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 08:34:41

V nadpisu
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 08:46:05

Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 09:19:46
avatar
No jo, já nadpisy většinou nějak ignoruji, protože bývají skoro vždy a všude zavádějící.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 17:50:02

Redakce?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 08:14:41
avatar
Jednoduchý. Apple ví, že i tak to prodá. A jestli na každém kusu má marži přes 100%, může prodat méně kusů a bude mu to jedno, pořád slušně vydělá.
A honičům ega je jedno, co je uvnitř...důležité je, že to stálo balík. Smutná realita.

A jak píše flash666, bohužel se tento nešvar rozšiřuje i na ostatní výrobce.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 08:47:17

Plácáš nesmysly. 100% marži v IT má max tak Samsung apod., co si to dělají komplet sami od písku.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 09:57:31
avatar
Ta marže byl jen příklad, co já vím jakou mají
Jde ale o princip.

EDIT:
Vem si ten nejlevnější iMAC (i5, 8GB Ram, 1TB HDD, 21,5" FullHD) a zkus si poskládat podobnou sestavu. Budeš na 16-17tis. A oni za to chtějí 34tis.
OK, pochopím, že mají asi vlastní návrh desky a nacpat to do All In One taky něco stojí, no ale i tak.
Dobrou desítku tam necháš jen za značku. Tomu říkám kauf
No ale když to tak někdo chce a rád si to koupí, jeho volba.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 09:59:36

No počkej počkej, jen OS/SW výbava tě v tom kompu bude stát tak 5k, takže HW skládáš za 11k? Ok, good luck, hoď sem sestavu.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 10:40:07

Tak jako je jasné, že je to přepal. Pkud vezmeš AIO PC tak za obdobný stroj, co je od applu za 34k dáš od lenova 15k
https://www.czc.cz/lenovo-ideacentre-520s-23iku-zlata/212971b1/produkt

řekněme, že + tvých udávaných 5k za OS/SW. To je 20k. A zbytek je značka.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 10:42:07
avatar
No tak si k těm 17 přičti ještě 5...jsi na 23tis. Kde je problém? Pořád je tam ta desítka navíc
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 10:56:48

Ale jak říkáš, nebude to v AiO, ale nějakém levnějším řešení. Takže jsme na bura navíc. A vlastně... uf, jako vážně?
Tak jinak, ta sestava? Co tak koukám, tak CPU je za nějakých 7k, bezdrát HID set "lepší kvality" 4k. Pokračuj pls. MB, zdroj, case, RAM, HDD, OS, Office, WiFi, BT, čtečka karet,...
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 11:09:25

Ale to lenovo je v AIO verzi... Sice nemá 1TB HDD, ale má 256SSD
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 11:12:09

Tak Lenovo je bráno trochu "jako žert", jako srovnat Apple/Dell a Lenovo/Acer/MSI je samozřejmě nesmysl
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 11:28:29

Tak beru v potaz vnitřek. Nebo oni snad mají nějaký lepší RAMky, cpu, ssd atd?? Ano. Kvalita zpracování může být rozdílná. Ale to přeci není otázka 15k...To je jako vzít stolní počítač od lenova a od dellu ve stejné konfiguraci a říct, že lenovo je shit. Ale rozdíl tam bude jen v case...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 11:46:02

No, nevím na kolik má smysl polemizovat nad 15k rozdílu, zatím tu nikdo nic podobného za 20k peníze nesestavil.... Zatím jednomu borci s podobnou proklamací se to začalo dost drolit pod rukama.
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 12:02:10

Třeba Dell má podobnou konfiguraci za 24k...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 12:09:02
avatar
Fakt myslíš?

Tak se jdi kouknout na All In One PC...
Teď koukám na HP za 23tis:
Ryzen 5 4c/8t (3,2GHz / 3,6GHz), 8GB RAM, 128GB SSD + 1TB HDD, AMD RX 540 GB, 23.8" FullHD, Wifi, BT, kamera, čtečka atd.

Výkonnější AIO za 2/3 cenu.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 12:35:24

No 2/3 je 20, ne 23k. K tomu ještě tedy ten příplatek za bezdrát klávesnici/myš. Design tedy nic moc a je otázka (na obou stranách), jak kvalitní je displej (Apple dost nasazuje QuantumDot). Bez Office.
Takže jsme opět tak u toho 5k rozdílu. Prej 2/3 ceny... A je to furt dokola
Patt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 12:54:03

Slovíčkaříš. Ten Apple je za 34. 2/3 Jsou 22,6k...
Design je otázka každého jedince. Někomu se líbí to, někomu ono.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:33:23

Sorry, ty 2/3 jsem si v hlavě blbě spočítal
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 12:57:48
avatar
Hmmm, takže počítat neumíš. Chceš poradit nebo si vemeš kalkulačku?

Jinak:
Office netřeba, je tu slušná alternativa zdarma.
Design je otázkou, každýmu se líbí něco.
Ale design ti výkon nezvedne, práci neurychlí. Tak k čemu ti pak design je? K prdu

S displejem souhlasím, toť otázka.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:34:16

Ale vše se přeci neměří jen dle poměru cena:výkon...:/
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:49:46
avatar
No zrovna u PC to vidím jako to první, co by člověka mělo zajímat. Ale když někdo má potřebu koupit si drahou hezkou "plečku"...
Sorry, prostě mi to nedalo
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:57:29

Nevím. Mě před lety stál vodník 8k, s výkonem to nehnulo ani o píď. Čistě z fandovství, z praktického hlediska (tehdy nebyly tak velké vzduchové chladiče). A libí se mi měděný radiátor na bočnici. Přitom od toho PC chci asi jediné, výkon. Přesto...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 14:30:41
avatar
Měděný radiátor na bočnici? Máš někde fotku?
Je to vodník, s výkonem to sice tedy nehnulo ale máš lepší provozní vlastnosti ne?

Chápu, že si člověk koupí něco co se mu líbí vzhledově, je to první "síto" kterým vybíráme cokoliv.
Kdo se o věc zajíma hlouběji, bude ale asi také tak vybírat...tedy v IT jukne "na vnitřnosti", výkon, provozní vlastnosti. Design bude až na několikáté příčce v seznamu požadavků.

Kdo se nevyzná nebo ho to nezajímá, ten sáhne buď po Applu (protože APPLE), po Intelu (protože INTEL) atd. a nebo po růžové flashce, no protože je růžová
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 14:47:03

Fotky aktuálně nemám, milý Samsung v update na Pie odstřelil kombinaci SIM+SD a při následném řešení došlo k poškození karty.

Pro Apple se sahá především z důvodu "HW jako služba", zkrátka ty jako uživatel neřešíš (od BIOSu/UEFI) po ovladače po připojení mobilu. A to samozřejmě něco stojí. Mě např. každý laptop, který se objeví u blízkých stojí den práce čištěním ("wintel"). U Apple naprosto nemyslitelné. Hodina strojového času obnovy z TimeMachine, to je celé.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 15:01:28
avatar
Hmmm, to potěší.

No to je problém i dnešních mobilů, bambilión aplikací a většina k prd. Blbá doba...na jednu a tu samou věci tisíce apek, každý ti cpe tu svou.
Zlaté PC či ntb, které si člověk nanstaluje sám

V OS má Apple slušnou výhodu, to tom žádná.
robert21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 21:18:39

Je mi jasné že to tady moc komentujících asi nezná, ale apple produkty se nekupují protože by na papíře vycházely jako nejvýkonnější nebo nejlevnější. Pokud je pro vás hlavní měřítko cena nebo počet jader, tak opravdu mac a vlastně žádné zařízení od apple není nic pro vás.

Stále ale existuje celá řada lidí, která chtějí na svém počítači pracovat ne se o něj starat jako o tamagotchi. Každý není zvyklý na to že se mu 2x ročně sám od sebe přeinstaluje a přenastaví kompletně celý systém, že mu s náhodnými updaty přestávají fungovat programy, smažou se mu data, nebo počítač prostě nejde zapnout, viz poslední verze Windows 10. Spousta lidí, kteří jakýkoliv počítač srovnávají se svým co si poskládají taky často zapomíná na takové drobnosti jako bluetooth, WiFi, webkameru, klávesnici a myš, operační systém, office balík a podobné srandy. Když si k tomu člověk přičte že může psát sms pohodlně na pc, že nemusí zadávat heslo když má na ruce hodinky a spoustu dalších... On ten apple ve výsledku až tak draze nevychází.

Netvrdím že apple je dokonalý, rozhodně není a levný taky není. Bohužel ale když dneska člověk chce zařízení které spolehlivě funguje a neposílá každou stisknutou klávesu do cloudu, nemá jinou možnost.

PS: Asi máte lepší zdroje, hledal jsem na alze a czc (na papíře) alespoň trochu srovnatelné PC, tedy v podobné nebo lepší konfiguraci (i5, 8GB ram, ssd a alespoň 4k displej) a jediné co mi bylo nabídnuto mimo iMac jen surface studio od microsoftu. To na rozdíl od předraženého macu začíná "už na" 109 990Kč. A to jsem své požadavky značně snížil, původně jsem hledal alternativu k 5K imacu, nic takového ovšem ani jeden z obchodů nenabízí...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 22:18:43

"ne se o něj starat jako o tamagotchi." You made my day, grats
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 08:51:00
avatar
Pravda, já koukal jen na tu nejlevnější variantu (i5, 8GB RAM, 1TB HDD, FullHD,...) na CZC a tam je to HP.

Jinak jsme zase u toho, že každý to má jinak:
osobně BT jsem nevyužil už x let, vše mám přes wifi. Webkameru nemám potřebu používat. Office má slušnou alternativu zdarma, klávesnice a myš...no, nevím jak kvalitní u Applu jsou, já osobně třebas bezdrát nemusím

Citace:
Každý není zvyklý na to že se mu 2x ročně sám od sebe přeinstaluje a přenastaví kompletně celý systém, že mu s náhodnými updaty přestávají fungovat programy, smažou se mu data, nebo počítač prostě nejde zapnout, viz poslední verze Windows 10.

S příchodem a základním upgradem na Ryzen jsem přešel na Win10 a za ty dva roky jsem s nimi neměl jediný problém. Jako fakt ne. Až se někdy divím, když čtu jaké s tím mají ostatní problém. Za ty dva roky jsem je ani nereinstaloval (když pominu velké updaty, které ale proběhli automaticky). Občas udělám update ovladačů a zákaldní čištění Ccleanerem, toť celé. Tím netvrdím, že Win jsou lepší než systém Apple, věřím že ten je lepší. Ale když s Win nemám problém, tak je do koše házet nebudu.

Navíc mě by třebas vadilo to AiO. Upgrade můžeš udělat tak maximálně disku, vše ostatní je napájené na desce. Jak se tam řešené chlazení když bych jej chtěl vyčistit? Asi do servisu s tím viď? Stejně jako se vším.
V tomhle má zase klasické PC výhodu.

Obojí má něco.
A takovéhle diskuze asi budou vždycke mezi PCčkáři a Jablíčkáři

Podlě mě, kdyby Apple stáhnul o něco ceny, získal by více zákazníků. Ale takhle...přijde mi že jde opačnou cestou a nemusí se mu to vyplatit. To ukáže čas.
robert21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-27 09:05:51

Samozřejmě, každý to má jinak a přesně o tom to je. Preferuješ periferie připojené kabelem, já zase upřednostním výhody BT když mi někde nepřekáží kabel ani dongle. To samé bychom mohli řešit u počtu konektorů apod.

Pokud ti windows vyhovuje a funguje bez problémů, jenom dobře pro tebe. Já bohužel takovou zkušenost nemám, byl to taky jeden z hlavních důvodů proč jsem tehdy přešel na mac. Nechci se tady pouštět do debat jestli je lepší windows nebo macOS, každý má své výhody a nevýhody. Určitě pokud někdo na počítači chce hrát nejnovější hry a to často, mac ani linux nejsou alternativa. Stejně je ale zajímavé, že si někdo poskládá počítač jak ho napadne a ono mu to bez problému funguje několik let. Někdo jiný se zase každou chvíli setkává s tím že "značkové" sestavy od dellu, hp apod. z nějakého důvodu, nejčastěji softwarového, fungovat přestanou.

Upgrade AiO je obecně problematický a apple je v tomhle ohledu "špička" a jediné co si vyměníš jsou paměti a to ještě jen v některých modelech. Tady samozřejmě klasická krabice nemá konkurenta. Je to prostě daň za to že místo bedny pod stolem, hromady kabelů a ještě monitoru máš na stole pořádek a vlastně ti stačí kabel jediný. To samé bychom mohli kritizovat u notebooků, jsou stále tenčí a lehčí ale rozšiřitelnost jde do háje. Přesto spousta lidí si je kupuje, protože tu tenkost ocení víc než že si do něj někdy možná budou moci koupit rychlejší disk tedy pokud se mezitím nezmění konektory (viz msata > m2) apod.

Přiznám se že jsem nikdy neřešil chlazení ani jeho čištění u maca. Třeba svůj MacBook air mám něco přes 5 let a za celou dobu jsem větrák slyšel asi 2x a to když jsem renderoval video. Takže si myslím v něm doteď moc prachu není.

Nižší ceny u Apple by mě rozhodně potěšily, bohužel oni ví že si je mohou dovolit.

Co mi ale vadí mnohem víc je že se vždycky najde nějaký chytrák, začne srovnávat dvě úplně jiné věci a vykřikuje jaký je Apple zloděj nebo že si od něj věci koupí pouze hlupák. Tady v diskuzi jsme se shodli že iMac je drahý ale konkurence je buď dražší nebo žádná. Věřím že podobně bychom se shodli u iPhone, MacBooku a dalších.

Stejně se tu ale zase v dalším článku dočtu že jsem hlupák protože jsem si místo nového iPhonu mohl koupit nějakého super číňana kterej stojí 1/5 a fotit umí taky, nebo rovnou nokii někde v bazaru za 500 protože z ní jde telefonovat a vlastně k ničemu jinému se telefon nehodí.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-27 09:21:00
avatar
Dělal jsem před rokem ve firmě, která dělala IT outsourcing SB zákazníkům, měli jsme na starosti cca 30 firem, 50 serverů a 500 stanic, z toho 20 bylo maců a zbytek windows. Problémy s aktualizacema se řešili v jednom kuse od prkotin jako outlook ve finštině, nefungující start menu, přes věci jako odinstalovaný sql server a nefunkční group policy až po nenaběhnutí systému. Bohužel ve SB si nemůžeš dovolit každou aktualizaci testovat jako v enterprise a hlavně to ani pořádně nejde, že není unifikovaný HW. Jinak na macy jsem za těch 7 let, co jsem to dělal, nešáhl z jiného důvodu než upgradu na nový model.
PS: na svém osobním pc taky žádný problém nemám
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-28 11:59:38
avatar
Pracuju na Macích od dob Quader v oblasti počítačové grafiky a NEMÁŠ PRAVDU. Mac se umí vysrat úplně stejně jako Widle a některé jeho kompy byly doslova tragické. Poslední verze operačního systému si (pokud na tom chceš opradu dělat) vypodložit několika utilitami, aby neklesala produktivita práce oproti starším verzím MacOSX - a mluvím hlavně o čitelnosti a srozumitelnosti takových základních věcí jako je práce se soubory ve finderu. Používám obě platformy, obě mají své plusy a mínusy a v současnosti jsou ohledně té použitelnosti k práci na tom stejně - u obou najdnou chybí věci které dřív fungovaly protože dnes pro fejsbůkové klikače nejsou tak cool a přibývají věci které jsou jen k hovnu.
Jako úžasný příklad té tvé bezproblémové platformy můžu uvést poslední verzi Apple MAgic Mouse, která se nabíjí konektorem/kabelem ZESPODU!!! myši, protože design. Takže když se ti vybije myš, musíš přestat pracovat a počkat až se myš, ležící naboku, aspoň trochu nabije. Moje prastará myš Logitech má nbíjecí konektor na čelu myši a když se nabíjí, tak mám prostě "drátěnou" myš. A takových věcí je milion. V práci dělám na našlapené "urně Steva Jobse" kterou ve výkonostních testech utře můj AMD Ryzen co jsem si postavil za nějakých 30-40 litrů. Doma mm jak Macy tak WinPC - je to všechno stejná verbež...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 11:56:43
avatar
Koukám, že ty to vidíš tak a já zase jinak. Debatit o tom asi tedy nemá smysl
Jestli si rád připlácíš za značku, tvoje volba.

Můj pohled je, že si za ty prachy radši postavím (nebo koupím hotový) výkonější PC.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 11:28:39
avatar
Desítka ma hodnotu pro našince(pro dost lidí je to 1/2 mzdy) ... Náš trh ale není cílovka.. Pro někoho ze západu(myslim tím západ) je to 300-400€.Tam to nezní zase tak strašně
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 12:15:41
avatar
Nj, ale tam nežijeme že jo. Bavíme se o ČR a cenách zde. Navíc sem je to dovoz, takže CLO a DPH?

Jako prostě pokud bych si tu měl vybírat, tak za tu cenu si postavím komplet PC o podstatně jiném (vyšším) výkonu. A nebo hotovou sestavu.
Toť celé.

Neříkám ať si to lidi nekupují, jsou to jejich peníze a jejich volba jak s nima naloží.

Nicméně tak jako tak je ten Apple prostě předražený.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 12:54:39

Tak jasně, můžeme nadávat na předražené německé vozy (nejsme německý trh že), na předražené Škodovky (protože jsme český trh že), atd. atd. Stále dokola

Já furt nerozumím tomu doporučení, nekupovat macOS resp. Mac, ale postavit si desktop (který každý rok padají o 10%). WTF?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:24:08
avatar
Neříkám nekupovat. Každý ať si koupí co chce.
Ale v porovnání cena/výkon se Apple prostě nevyplatí a osobně doporučím koupit jiné AIO nebo PC (hotové nebo postavit).

Samozřejmě chápu, že pokud někdo jede na Applu x let a má vše od nich, tak asi těžko bude přecházet na Win.

Že PC cenu ztrácí více než Apple je fakt.
Jestli je to nevýhoda PC, toť otázka. Pokud někdo obměňuje HW co rok dva, tak mu to asi neva. A ten co obměňuje jednou za 5-6let, si zase vklidu našetří.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:40:46

Znovu, ne vše se poměřuje cena:výkon. Já např. takto kupuji GPU, protože to pak dám pod custom vodníka. Ale mnoho lidí má jiný parametr, hlučnost stock chlazení. Aby ne hlučelo. Tedy dají nějaký podíl ceny (nebo ji navýší) za něco, co nezvyšuje (nebudeme teď řešit napájecí profily, TDP, apod.) výkon. Dtto RGB např.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 08:48:23
avatar
A nejhorší je, když jim to vysvětlujete, že kupujou předraýený šmejd, tak vám to nevěří. Mají tisíce důvodů proč to koupit, ale ten hlavní je, že Apple je přece nejlepší
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 08:50:14

Mám chápat tak, že jim tedy jako alternativu nabízíš Hackintosh? Nebo je offtopic lákáš na Linux/Windows?
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 11:48:25

pokud někomu skládám PC tak se snažím poznat co na něm plánuje dělat a co na něm reálně dělá!!!

potom podle toho skládám nebo doporučuju!!! pokud by jsem se bavil o tom že má doma celý ekosystém apple tak bych určitě necpal žádný skládaný počítač na linuxu nbo win... ale pokudse tu bavíme o stroji na nějaké používání (hraní/práci/kancelářskou rutinu) tak už mám obavy že mu apple stroj fakt nenabídnu a vysvětlím mu že vyhodí za ten stroj akorát peníze oknem...

tedy vždy je dost důležité v tomto ohledu poznat svého klienta!!!
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 14:20:48

Obávám se, že Apple svými iMacy a MacBooky (vlastně ani Pročkem, což se možná změní?) moc neloví ve vlnách uživatelů "mají poskládáno"
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 09:01:59

Mohu potvrdit, že hloupost zákazníků nezná mezí. Kolega v práci si pořídil tu základní verzi za 55 tis a jen proto, že přeci doma nebude mít model z roku 2017. A to mu na stěně v kanceláři visí certifikát s IQ 166. Jen mám pochyby, zda si tam tu jedničku nedopsal
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 09:04:28

Tak to je nekonečné téma, které dokola řeší lide s 66 jak píšeš, starší vs nové. Jsou lidi, co doporučují neustále kupovat staré produkty, dokonce se pohoršují nad tím, že výrobci (každý rok) vydávají nové, apod. Ano, IQ je v populaci opravdu různorodé.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:43:12

mozna je trochu zzenstilej. Manzelka mi taky rikava, ze si ty novy boty/kabelku/kabat musela koupit, otoci oci ve sloup a co ze to nechapu na tom ze v modelu z roku 2017 nemuze prece vyjit na ulici...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:52:01

Tak u tebou jmenovaného je "jen" o módu. V IT jde o to, jaký výkon&spol. máš teď a jaký budeš mít po třech letech užívání, zda ještě dostatečný nebo ne, protože už je to vlastně 5 let staré, protože jsi před třemi lety "ušetřil". Pro příklad
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 14:16:01

rekl bych, ze 90% zakaznikum apple jde taky jen o modu a jakej to ma vykon je uz vedlejsi

ale jsou i vyjimky..u grafiku jsou macy standardem a znam dost programatoru i nejakyho admina, ktery by macbook nemeneli. macOS jim proste na praci vyhovuje, pracuji v nem efektivneji a ne nemusi mit posledni model maca co je na trhu, v pohode jim 3-5 let vydrzi. Kdo si zkousel nastavit prostredi pro vyvoj napr. v pythonu na macu a windows vi svoje. A na rozdil od Linuxu, na desktopu proste macOS funguje out of the box.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 18:34:14
avatar
Tak to už je dnes jen otázka, které distro si nainstaluješ. Mě třema v Linux Mint okamžitě, po vcelku jednoduché instalaci, co se týká HW, valí všechno. A doinstalování všeho SW co potřebuju, mi zabere tak do 10 minut. A to mám tento noťas. Odkaz Fakt je vcelku Linux friendly. S Ubuntu 18.10, je to stejné. Ale třeba v MX Linux 18.1 mi jede všechno, jen se nějak nemůžu v síti dostat do jiných PC. Místo aby se mě to zeptalo na uživatelské jméno a heslo, tak to na mě vyplivne nějakou chybu. V tom Mintu i v Ubuntu mi to jede. Takže fakt záleží ještě na distru, ale třeba Mint i Ubuntu mi fachalo snad na všem novějším bez problémů.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 18:16:25
avatar
Tak to je vtipné s tím IQ. Evropská stupnice je totiž jen do 160, Americká do 200, takže těch jeho 166 amerických se musí přepočítat, což je 132,8, takže 133. Sice pořád pěkné IQ, ale už daleko od geniality.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 09:08:19
avatar
V vzhledem k tomu, že podobné designově povedené a zároveň výkonné all-in-one počítače s MacOS X nikdo nedělá, můžeme nad cenou kroutit hlavou, ale není to tak hrozné.

Mnohem horší mi přijou ty lowend notebooky a počítače s Intel Atom které jsou mnohem horší ale stojí třeba 1/4 toho Macu.

...Audi A1, Smart, nebo Mini je také předražené nevýkonné vozidlo.... jenže je také je jen jedno-
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 09:24:52

Tak nějak. Čekal jsem, na jakém příkladu autor ukáže nesmyslnost daných produktů (jednu dobu se myslím dost exponovalo v kopiích Lenovo), načež vytáhl generický desktop. facepalm
Sokolik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-27 10:15:48

Jedno pravidlo v rámci mezilidských vztahů zní, nemontuj se do cizích peněz, protože ti je po tom prd. Ať si kdo chce utratí kolik chce a za co chce, pokud to jde z jeho kapsy, nám to může být šumák. Dnešní trh je naštěstí řízen stylem, který pár za hlavu popadajících se závistivých joudů nezmění :-)
Kontrastním faktem zde jsou recenze předraženejch a z hlediska zvuku sračkovejch Herních sluchátek, v rozmezí cen 2-5,2tis doporučovaných stylem Must Have, a pak tohle nekonečné plivání po předraženém Apple. Ale jo, máme to tu rádi a pořád to tady čteme :-)
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 12:53:13

jj, jak nemáš předraženou neergonomickou myš a RGB předražená sluchátka, nejsi dnes gamer A pokud 40 let kupuješ předražený Apple, který každým rokem krachuje, tak jsi stále okrádán. Apod.
Sokolik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:43:35

Je až neuvěřitelné, jak se dokážou lidé v tomto směru starat o peněženku druhého, přitom tím druhým ve skutečnosti pohrdají, a to jenom proto, že si ten druhý koupí něco, co by si oni nikdy nekoupili.
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 12:39:35

Já bych se nerozčiloval. Zkrátka ideální produkt pro lidi odmítající očkování.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:39:50

"Celá nabídka společnosti Apple ohledně nových iMac 2019 počítačů, je krádež za bílého dne a naprostý výsměch zákazníkům, kdy chápu, že ne každý tomu rozumí. Ale jestli tohle někdo koupí, tak představuje riziko pro okolí a lidskou společnost."

pripada mi ze vetsim rizek pro okoli je clovek, co dokaze tenhle nesmysl napsat.

a srovnavat apple se skladanym desktopem mi taky neprijde zrovna objektivni a uz vubec ne v souvislostech. fakt je ten, ze apple se z beznyho PC trhu vymyka, a to nejen cenove, ale hlavne svym OS a ekosystemem sluzeb a taky ze jeho zakazniky vetsinou zajima vykon az v druhe rade, jestli vubec. Ze ceny a hlavne ty priplatky jsou pro normalniho ceskyho/slovenskyho cloveka nesmyslne vysoke? Vzdycky byly. Vsak nas trh je jeden z poslednich co apple zajima...a ja sem posledni koho zajima kdo si co kupuje a za co utraci penize, to je jejich vec a me je sumak jestli si koupi predrazenej apple nebo samsung, kterej si s applem jak kvalitou tak cenou u mobilu muze smele podat ruce.

"Apple výrobcem produktů naprosto průměrné kvality, vysoce podprůměrné výbavy za vysoce přestřelenou cenu. Ale hlavně že to hezky vypadá a má to správné logo."

Jo to sem si takle koupil jednou na behani Adidas za 3000, po mesici se zacala se rozlepovat guma u podrazky, na reklamaci me poslali nekam, ze pry bezne opotrebeni, kdyz beham kazdej druhej den...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 14:23:15
avatar
nás to také nezajímá kdo za co utrácí penízě, ale zajímá nás, když někdo nabízí za dané peníze sakra málo, že je to prakticky krádež ...
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 14:56:25
avatar
Ano to je úhel pohledu. Pokud si chci koupit nějaké to "pécéčko". Pokud chcete iMac nemáte na výběr, designově povedené a výkonné PC jako iMac nikdo jiný nedělá. Ono nikdo jiný PC s Mac OSX oficiálně nedělá .

To že Apple není technologicky a výkonnostně na špičce je známé už od příchodu retina Macbook PRO . Bohužel na starší Apple i Mac clony ještě za dob Power PC a Motorola CPU vzpomínám v dobrém. Jenže kde že loňské sněhy jsou a na PC Apple kašle a vymýšlí kraviny jako OLED touchbar.
robert21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 21:30:03

Dočkáme se na tomto webu také někdy článku o apple, který bude objektivní? Tedy popíše nejen zápory ale i klady? Já si nemůžu pomoci ale ještě jsem na tomto webu nenašel ani jeden článek který by vyzněl jinak než "je to nahovno, protože je to drahý", nebo "jsou to zloději, protože číňan si za (skoro) stejný produkt řekne jenom 1/X ceny". DDworld čtu řád, ale z článků o apple tady "objektivita" přímo stříká.

Děkuji.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 11:22:02

Co tak roky pozorují, tak ne. Společnosti od A zde mají jen jen významně afektované články, AMD, Asus, Apple, to je jedno
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 18:47:10
avatar
Adidas je pro mě shit značka. ASICS za 3500 jsou kvalitou úplně někde jinde než Adidas za 3500. Natož ASICS kolem 5000 A Nike mě už taky zklamal.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 13:45:56

Do půlky článku jsem myslel, že se píše o notebooku a to jsem si už říkal, že je to nějak slabý na dnešní bodu a tu cenu...ale pak jsem zjistil, že to jsou DESKTOPY?!!!

No já bych to nenazýval krádeží za bílého dne, oni nikoho neokrádají, jen zkouší, co si zákazník nechá líbit...spíš bych to nazval neskutečnou drzostí...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 14:35:48

Přesněji, je to AiO, což je v podstatě laptop bez akumulátoru.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 15:12:17
avatar
Doufám že jsou v tom monitoru dva otvory, aby ten vůl, co si to koupí, si měl kam dát rohy...
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 16:44:27
avatar
ale DD, apple ovce přemýšlí úplně jinak = APPLE je nejlepší!!!
tam nejde o logiku, ale o IMAGE!!!
a apple se chová tržně: prodám to tak draho, kolik mi je zákazník ochoten dát.
jinak viděl jsem macbooka za 60tis, před pár lety si ho koupil kámoš(grafik): vypadal pěkně, no já bych to za to nedal, kámoš ho koupil kvůli 2 SW věcem, které oproti win fungují jinak, bohužel jsem zapomněl co to bylo, přislo mi to jako prkotiny
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 17:13:49

Tak v první řadě jiná správa RAM ze strany OS, z druhé strany u optimalizovaného SW významný nárůst výkonu proti Windows?
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 18:18:11
avatar
to nebylo ono
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 17:59:51
avatar
Ceny akcií mluví jasně
Pochybuji že kdyby Vás odneslo tornádo tak se to na akciovém trhu pozná.
Lukar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 17:36:42

"Apple je mistr v tom, jak prodat zastaralý pajšl v nablýskaném futrále za trojnásobek ceny"

citat od Pety
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-25 20:21:29

Toliko peněz a není v tom ani nVidia karta?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 10:58:34
avatar
Tak ono se to nemuselo ani porovnávat s Ryzenem, ono by to stačilo porovnat i klidně se samotným Intelem a ty ceny jsou přehnané. Jinak 8GB RAM je dnes takové minimum/standard do počítače na doma, na surfování a multimedia a není s tím problém. Problém je ale hlavně s tou cenou.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 11:20:58

Tak však ano, to CPU stojí s daní nějakých 8k. Přitom se mu např. DD vysměje ve srovnání s Ryzenem (který je tedy s jiným TDP). To nedává smysl, tak jako tvůj příspěvek.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 19:36:40
avatar
Tím jsem chtěl jenom napsat, že s odladěností macOS to pojede dobře i na těch plečkách, jen počítač na internet a přehrávání multimedií za ty peníze je vcelku drahý. Takže zase takovou kritiku si to nezaslouží, ono to s MacOS prostě pojede podstatně líp, než když by tam byly Windows. A to nejsem žádný fanda Apple, jen jsem už vcelku často přišel do kontaktu s jejich MacBooky i s nějakými jejich Mac desktopy.
robert21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-27 09:25:29

Stejně je tu ale spousta lidí kteří mac viděli pouze na obrázku a protože vědí že v jejich pc jsou 4GB tak maximálně na spuštění systému, budou se klidně do krve hádat že pod 16GB se počítač nedá používat. Přesto je tu hned několik systémů které i se 4GB RAM v zvládnou několik oken prohlížeče, email, IDE a spuštěný projekt, to vše samozřejmě najednou. Jasně, 8GB by bylo lepší stejně jako novější procesor, výkonnější grafika apod.

On už jenom fakt že macOS běží na pár konfiguracích umožňuje úplně jinou optimalizaci. Na rozdíl od windows které musí běžet vpodstatě všude, to se pak určitě optimalizuje hůř a prostě se to musí někde projevit. Stejné to je u iOS, do kterého každý rok přidají podporu pro dva procesory oproti androidu který opět musí nějak běžet všude. Stejně pak ale vyjde článek o tom jak 2GB RAM v iPhone je okrádání zákazníků protože android potřebuje pro plynulý běh minimálně dvojnásobek...
Sokolik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-27 10:15:31

Amen.
BlackCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 14:36:50

Do BMW tiez montuju 3 valce
Reave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-26 21:12:56

No co, lidi nám přestávají kupovat iphony. Akcionáři jsou zmlsaní a očekávají další tučné dividendy.. Tak dokud ještě máme dobré jméno tak lidem prodáme nějakou navoněnou plívu. Aspoň do té doby dokud nevymyslíme další bombu ze které si sednou na zadek.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To samý můžete napsat o Dell O 2019-03-27 09:33:37
avatar
Ten se sice neprodává pouze s 1TB plotnou, ale v kombinaci plotna a 128GB SSD stojí 48k.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-27 11:33:29
avatar
Jobes se v hrobě otáčí..
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-03-29 16:20:57

Kdo?
janpsar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny 2019-03-27 15:05:03

Tady někdo nepochopil, že se jedná o All In One řešení se specifickým ekosystémem.

Teď neberu v potaz nejlevnější verzi s FullHD, ale ukažte mi jiný neApple All In One s takovým displayem.

Tohle nemá konkurenci za tu cenu.
Jedině řešení od MS Surface Studio, ale to je také přes 100tis.

Tak nesrovnávejte hrušky s jablkama

PS: Tím netvrdím, že je to v pořádku, taková cena za daný HW, ale prostě je to specifické zařízení a konkurence je na tom stejně, ne-li hůře.

Využití to má pro danou specifickou klientelu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 79x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1396x
Komentářů: 7
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1150x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1862x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1128x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1899x
Komentářů: 3