Strana 2 z 2
- Samsung údajně koupí SanDisk
Společnost Samsung si brousí zuby na SanDisk. Tato malá firma stojí za mnohými technologiemi kolem Flash pamětí a třeba Samsung jí jen za roční patenty platí 354 milionů dolarů. SanDisk se nechal slyšet, že se Samsungem jedná, stejně jako s mnohými dalšími, oficiálně ale nehodlá tyto zprávy komentovat. Že by Samsung neměl na SanDisk, v tom problém určitě nebude. Své k tomu ale případně budou mít co říci antimonopolní úřady, protože vliv Samsungu na mnohé odvětví, zejména pak na Flash trh už je dosti výrazný a dost možná je už Samsung dnes největším výrobcem elektroniky obecně.
- Blu ray - poslední optický formát
Podle společnosti SONY, která stojí za formátem Blu ray, je tento formát posledním optickým formátem vůbec. Důvodem prý je, že zkrátka není kratší laser a pokud jde o tuto technologii, pak má být Blu Ray vrcholem. Jaká bude budoucnost ukládání dat, ale neví. Jiní lidé zase hovoří o tom, že formát Blu-ray má před sebou zhruba 10 let existence. V současnosti jsme s tímto formátem ale na samém počátku. Začínáme dnes s medii se standardní kapacitou 25GB. Dvouvrstvý disk má 50GB. K vidění jsou ale i prototypy se 16 vrstvami a 400GB a ani to nemá být poslední slovo. Myslím, že následujících deset let nám bude Blu ray, jako optický formát, bohatě stačit. Troufám si tvrdit, že jako uživatelům je nám docela jednu zda budeme pálit na Blu ray nebo HD DVD, nebo cokoli jiného, jen když si budeme mít naše pěkné video z dovolené v HD kvalitě kam zálohovat. Mezi námi si však pořád myslím, že dvouvrstvé DVD má stále hodně do sebe a jen tak ke slovu Blu Ray nepustí ...
O tomto projektu společnosti Intel už víme docela hodně. Má se jednat o grafickou kartu, která bude založena až na 64 upravených procesorech „Pentium". Ty by kartě měly poskytovat takový výkon, aby zvládala RayTracing metodu zpracování obrazu. To je tak ve zkratce to, co má Larrabee být. Intel by totiž velice rád konkuroval společnostem AMD a NVIDIA na jejich písečku grafických karet. Intel je sice největším výrobce grafických jader, to jsou však jen integrované grafiky a ty nemají šanci zabojovat na poli rozvíjejích se GPGPU řešení ....
Intel by rád svým Larrabee udělal malou grafickou revoluci (Intel by raději spíše velkou, třeba i Říjnovou a klidně v Listopadu ;) ). Samozřejmě AMD a NVIDIA Intel pečlivě sledují a samozřejmě jsou na místě jisté obavy. Intel není jen tak někdo hej počkej, koho by mohli v klidu ignorovat. Zatímco AMD téma Larrabee vůbec oficiálně moc nekomunikuje, NVIDIA se při každé možné příležitosti pouští do jeho kritizování a vizdvihování řešení GPGPU CUDA (ostatně moc dobře ví, že když neprosadí CUDA do příchodu Larrabee, tak má smůlu). Ne nadarmo nedávno jeden představitel společnosti Intel řekl, že NVIDIA a její šéf dělá Larrabee největší reklamu. Ono co si budeme povídat, Larrabee ještě není ani na světě a už se o něm mluví více než o grafických kartách NVIDIA GT200 a to i v tom, co komunikuje společnost NVIDIA. Larrabee má však před sebou pěkný kus náročné cesty. Pokud by mělo reálně uspět, jako herní grafická karta, pak musí být nasazeno v herních konzolích. Zde však Intel nejspíše narazí na neochotu programátorů měnit zajeté koleje, co se týká programování. Teoreticky by ale měl šanci, pokud bude Larrabee skutečně použitelné, prosadit se do konzolí příští generace (ta současná už dlouho nevydrží - rozhodně ne plánovaných 10 let). Úspěch na herních konzolích by Intelu otevřel cestu na PC trh.
Jisté obavy v tomto směru však vzbuzuje schopnost Intelu dodat ke svým grafikám kvalitní a použitelné ovladače. Pokud se podíváme na ty současné, pak je to děs a bída a hry raději nezkoušet. Intel by neměl šanci s něčím podobným proti ATI a NVIDIA vůbec uspět. Intel tak výrazně posiluje softwarový team kolem Larrabee a to neustále. Ten je navíc jiný, než ten, který stojí za grafickými ovladači dnes. Intelu v prosazení Larrabee jednoznačně výrazně pomohou peníze a jeho vliv. Neděláme si asi nikdo iluze, že by Larrabee bylo až takovou bombou samo o sobě, proti čemu by současné, tatož grafické čipy za dva roky společností AMD a NVIDIA, proti kterým bude až reálně Larrabee stát, neměly šanci uspět a Intel porazit. Se správným počtem zelených argumentů, (kterých může jen na propagaci utratit za měsíc tolik, co si nemůže dovolit NVIDIA s ATI za celý rok) ale Intel přesvědčí kde koho, aby jej využíval a tedy následně prosadil ....
A to by bylo z rychlého přehledu zajímavostí vše.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|