Ani jsme se nenadáli a už je tu zase. Ano je to neděle a s ní i přehled dění za uplynulý týden. Tak pojďme na to ...
Vzhledem k tomu, že nikdo nehlásíte žádné technické, ani jiné problémy se zobrazováním našich stránek, vyhlásíme to zanedlouho jako verzi DDWorld.cz 1.0 a uvidíme. Stále však čekáme na upravený vzhled, vlastně zcela novou template :/ ...
Nicméně to nám nebrání v psaní článků :), takže se podívejme na uplynulý týden. Minulý týden jsme tu měli jednoho oslavence. Známý výrobce počítačů - firma Commodore oslavila již 25.rozeniny. Tato firma je tu s námi tedy již dlouhou dobu, i když s poněkud delší mezi přestávkou. Dnes už ale zase vyrábí a staví super výkonné herní stroje.
Krátce tedy mžete zavzpomínat na nějaké starší kousky této firmy. Historická okénka budou pokračovat i na DDWorld.cz . Minulý týden jsme tu pro vás měli historii konzole ATARI 2600 a tento týden se mrkneme zase na další. Samozřejmě máte-li čas a chuť uvítám vaše historická okénka nějakého toho zajímavého HW, můj mail
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
je vám stále k dispozici.
S počítačovými hlodavci se nám nějak roztrhl pytel. A to ne s ledajakými. Firma Microsoft, která je známa mimo výroby kvalitního softwaru ;) i velmi kvalitním hardwarem nám představila nového příslušníka letité řady myší SideWinder. Microsoft se chce znovu pokusit dobít absolutní vrchol nabídky herních kvalitních myší, kde dnes vládne zejména firma Razer a její DeathAdder a z povzdálí jí sledují Logitech a právě i Microsoft, jehož Habu je však také vlastně Razer. Microsoft se však pustil do vlastního počinu a představuje nám designově opět něco jiného ...
Myš má velmi zajímavé hranaté zpracování, kovová tlačítka, LCD display indikující aktuální DPI a nastavený režim makra. Rozlišení optického senzoru je až 2000DPI, ale ze zkušenosti víme, že DPI nic neznamená. Zajímavější je však hodnota 7080fps, zrychlení 20G a rychlost 4,1km/h. Myš lze zajímavým způsobem dovážit. Cena téhle legrace, která by měla být dostupná během října, je oznámena v rozmezí 1600-1900 korun s DPH. Vypadá to tedy na další zajímavou myš k otestování :)
{soapbox}46ad6527-2c35-4c6e-9600-9bd159eaac7c{/soapbox}
Zahanbit se však nenechají ani jiní. Právě Razer oznámil svůj další počin. Co si budeme povídat, firma Razer na rozdíl od jiných výrobců toho zase tolik nevyrábí. Na druhou stranu nekvalitní myš od Razeru neznáme, co model, to takřka legenda. Na tyto úspěchy bude chtít firma navázat novým Razer Lachesis. Tato myš se vyznačuje laserovým senzorem s neuvěřitelnou hodnotou DPI - 4000. Rychlost pohybu je pak až 9,14 km/h, což je další omračující hodnota. Tato myš opět nabízí vše, co by herní myš měla a jak známe Razer, tak to bude opět ve špičkovém balení, špičkovém provedené a se špičkovým senzorem.
A konkurenční oznámený Microsoft SideWinder to bude mít hodně těžké. Nejen, že už teď je papírově slabší, ale naneštěstí pro něj nový Razer Lachesis je oznámen také na říjen a také v rozpětí cen 1600 - 1900 korun s daní. Můžeme se tedy určitě těšit na pěkný souboj a zcela určitě si tyhle myšky odzkoušíme i u nás na DDWorld.
Současné modely běžných pevných disků nakupujeme s vyrovnávací pamětí o velikosti 16MB. Vzhledem k ceně současných flash disků a pamětí, je to celkem úsměvné. Japonský výrobce pevných disků - firma DTS se tak rozhodl vybavit pevné disky pro mnohé neuvěřitelnou vyrovnávací pamětí o velikosti 1GB. Zatím je tak učiněno u vysokootáčkového disku se dvěma menšími plotnami. A ptáte se, k čemu že je tolik vyrovnávací paměti dobré? Při práci s menšími soubory než je 1GB, tedy v domácnosti s většinou, se tyto soubory nahrají rychle do této velké vyrovnávací paměti a pak se mnohem vyšší rychlostí, než tomu je nyní běžné, pošlou z disku. Lze tedy říci, že tento pevný disk by mohl být pořádnou konkurencí k WesternDigital Raptor. Uvidíme, zda se této věci chopí i větší výrobci disků, protože ty zatím nic takového neoznámili a přeci jen se nedá tvrdit, že by o současné situaci na poli velkých paměťových čipů nevěděli.
A u disků můžeme ještě zůstat. Asi znáte výrobce jménem Seagate. Ano to je ten zatím největší ze všech :). Tak na ten si prý dělá zálusk neznámá čínská společnost. Ostatně vzhledem k tomu, že v íně se vyrábí takřka všechno a zejména spojené státy by bez Číny přestaly existovat a americké dolary tečou do kapes čínských firem, kudy to jen jde, tak není divu, že Čínské společnosti peníze mají a bez obav by si mohli Seagate dovolit. To je však trnem v oku americké vládě. Přeci jen společnost Seagate a další jí podobné jsou tahounem technologického náskoku USA, nemluvě o vývoji vojenských technologií americké armády atd. V zájmu USA je tedy Seagate americký, nikoliv Čínský. Čína však má na to tlačit se dále na další trhy a spojené státy si za to můžou sami, že nechali dojít situaci tak daleko.
Ostatně ani u nás to není s čínským zbožím úplně v pořádku. Můžeme být rádi za snahu Evropské unie příliv zboží regulovat a uvalovat na ně cla apod. Bohužel jsme zaplaveni levnými čínskými šmejdy také. Celkem tedy držím palce, aby se Seagate pod Čínskou správu nikdy nedostal. Již nějakou tu dobu vtipkujeme, že za pár let se přestaneme učit anglicky a začneme čínsky. Doufejme tedy, že prodej Seagate by tohle nepřiblížil.
- DX10 jen pro Vista je chyba zní od Valve ...
Společnost Valve je jednou z nejvlivnějších herních společností na trhu, je tedy pochopitelné, že její postoj k DX10 je velmi důležitý. Nedávno však z úst zakladatele této společnosti zazněla pro Microsoft nepříliš příjemná slova. Podle statistiky STEAM, která má sice do přesnosti a velké vypovídací hodnoty dost daleko, ale přesto jen 2% hráčů využívá grafiku s DX10 v kombinaci s Windows Vista. XP pak využívá drtina ostatních, i když mají DX10 grafickou kartu. DX10 je tak od Valve pod palbou kritiky a jeho podpora pouze pod Windows Vista je prý velká chyba, která má dopad na celý herní průmysl. To je samozřejmě pravda.
Microsoft by tomu mohl pomoci velmi snadným způsobem. Snížit výrazně cenu nových Windows Vista, což by přesvědčilo velkou část uživatelů. S DX10 pod něco jiného než Windows Vista to totiž není tak jednoduché. DX10 je změna principů fungování tohoto rozhraní proti DX9 a jeho funkčnost je přímo spjata s fungováním Windows Vista. DX10 pod Windows Xp tedy není tak triviální záležitostí. Na druhou stranu de facto dnes neexistuje DX10 hra a zatím na to jdou výrobci velmi špatně. U současných herních titulů se nás dnes spíše snaží přesvědčit, že DX10 je o efektech, což vůbec není pravda. DX10 je hlavně pro zachování vynikající vizuální kvality, ale s velkým snížením nároků na HW. Společnost Valve tak nadále prý zůstává věrna DX9 a Windows XP.
U Windows Vista můžeme ještě chvilku zůstat zmínkou o SP1, tedy prvním service packem pro tento systém. Oficiálního vypuštění se dočkáme až příští rok, ale již letos má být k dispozici betatesterům. V popisu toho, co by měl SP1 pro Vista řešit jsou tři věci. Bezpečnost, spolehlivost a výkon. Vylepšení by se měla dočkat i Windows Vista na notebookách, kde rozhodně není stále všechno v naprostém pořádku. Tak tedy uvidíme ...
- AMD bude mít herní web ...
Na závěr zajímavostí uplynulého týdne něco zajímavého. Firma AMD spouští nový portál se zaměřením na hry. Podívat se na to můžete na adrese game.amd.com. Jen tak zatím nenajdete žádný obsah vyjma úvodní stránky. Je tedy otázka, co se tam bude nacházet. Doufejme, že to bude místo, kde budou novinky ohledně ovladačů podpory her a doufejme, že AMD-ATI se bude více tlačit do her, protože její opožděné vydání DX10 karet má za následek to, že spousta první her DX10 je vyvíjena na G80 Nvidie a to není úplně dokonalá situace pro všechny hráče a pro AMD samotné.
Teamy vyvíjející ovladače ATI si budou muset sáhnout hodně na dno svých sil. A můžou už začít například u Bioshocku, který je po vydání zatím přátelštější k GF8, ale to se stejně jako u jiných her může rychle změnit a tak na rozdíl od některých známých „firem" zatím nedělám jednoznačný závěr nad tím, která že karta bude vhodnější pro engine UT3 ... První dojem je však velmi důležitý a tak doufejme, že nová webová služba přispěje k vyrovnanější situaci v nových hrách, kde zatím většinou kraluje Nvidia, díky svému programu podpory vývojářů. Ale to je jen a jen chyba AMD-ATI, že se netlačí více. Nový web by tak mohl být zlepšením této zatím pro ATI nelichotivé situace, ostatně podobný web už dlouho s úspěchem provozuje právě konkurenční Nvidia. Doufejme, že AMD nezaplní výše uvedenou stránku marketingovými nesmysly podobně, jako jiní, se srovnáním toho, proč je podle sebe lepší než konkurence. To je to poslední, co potřebujeme, protože zjistit si, co je lepší umíme sami a líp ;).
Přeji vám tedy pěkný zbytek víkendu a další úspěšný týden a jehož konci se opět podíváme na přehled zajímavostí a aktualit, na které se díky nedostatku lidí na našem webu nedostane.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|