AMD představuje Radeon RX 6000 grafické karty. Sledujte online! Překoná NVIDIA? Co očekáváme? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 28 October 2020
altDnes je opravdový sváteční den. AMD představí zbrusu novou generaci herních grafických karet.

 

 

 

 

Nové procesory AMD RYZEN 5000 vypadají solidně ;), takže proč k tomu nepřidat i pořádné grafické karty? AMD je stále jedinou počítačovou společností na trhu, která dokáže obojí. Fakt, že prakticky současně vydává zbrusu novou generaci procesorů a novou generaci grafických karet, je opravdu pozoruhodný. A přestože oba hlavní konkurenti jsou jako firmy větší a bohatší, nic podobného stále nedokáží. AMD dnes představí nové grafiky v 17:00 a můžete být u toho (odkaz a video je na konci článku). Co očekáváme?

  • AMD Radeon RX 6000 (RDNA2) série – co očekáváme?

Je neuvěřitelné, jak dobře se AMD podařilo utajit vše zásadní, vlastně až do posledních týdnů. NVIDIA se nic z toho nepovedlo a výkon, parametry i samotný neobvyklý design FE verzí unikl dlouhé měsíce před vydáním. Nyní už jsou ale nové AMD karty ve výrobě, takže poslední týdny byly informačně mnohem bohatší. Přesto si AMD schovalo nejedno překvapení. A to i za cenu, že jedna karta bude zatím jen v referenci a jen omezeně dostupná. Nevíme samozřejmě 100%, jak věci budou, ale podle nejvěrohodnějších zdrojů to vypadá, že AMD dnes představí tři konkrétní grafické karty. Všechny založené na novém velkém 7nm grafickém čipu NAVI 21 alias „big NAVI“ s novou architekturou RDNA2, která je i součástí obou nových konzolí, jež vyjdou také v listopadu. SONY a Microsoft přímo s vývojem této herní architektury pomáhaly a nové hry na ni budou i přímo optimalizovány. Letos se dočkáme pravděpodobně těchto tří modelů:

  • Radeon RX 6800 16GB

Nejlevnější z novinek ponese NAVI 21 XL ořezané na 64CU s takty 1815/2105MHz. Bude mít 256-bit sběrnici a 16GB GDDR6 paměti. Cenu neznáme, ale jako nejpravděpodobněji se jeví, že tenhle model se postaví proti aktuálně představené NVIDIA RTX 3070 8GB a překoná ji. Ale je to jen odhad. Jak to bude, se dnes dozvíme.

  • Radeon RX 6800 XT 16GB

Hlavní model ve vyšší třídě grafických karet bude mít NAVI 21 XT jádro, prý se 72CU a takty 2015/2250MHz. Také bude disponovat 256-bit sběrnicí a 16GB GDDR6 paměti. Odhaduje se, že přesně tenhle model AMD ukázalo ve 3 testech začátkem měsíce při představení procesorů RYZEN 5000. A výkonově je prakticky v úrovni NVIDIA RTX 3080 8GB. Zajímavá tedy bude hlavně cenovka, kdy doufáme, že AMD půjde níže než 699 dolarů za NVIDIA.

  • Radeon RX 6900 XT 16GB

No a překvapením večera by měl být skutečný jedno-jádrový high end HALO produkt. Tuhle variantu si AMD prý drží zatím samo pro sebe, karta tak bude jen omezeně dostupná a jen v referenci (možná k ní má přístup Sapphire, ale nevíme). Později se ale objeví i v ne-referencích. Má jít o kartu s plně aktivním NAVI 21 XTX s 80CU a takty 2040/2330MHz. Spekuluje se i o použití vodního chlazení. I tato edice má 16GB GDDR6 paměti.

Dnes se téměř jistě nedočkáme představení cenově dostupnější Radeon RX 6700 série, využívající nový meší NAVI 22 čip se 40CU (poloviční proti NAVI 21), který je nástupce NAVI 10 na RX 5700 sérii. Tento čip na nových levnějších RX 6700 grafikách bude podle všeho představen až v lednu 2021, tedy za zhruba 3 měsíce.

  • Poprvé po letech skutečná konkurence proti NVIDIA?

Jaký budou mít přesně výkon tyto nové modely? Vypadá to, že minimálně jeden z nich je v úrovni RTX 3080 10GB ;). Což by byla samozřejmě bomba, protože RTX 3080 je přímý nástupce GTX 1080Ti/2080Ti, tedy TOP herních karet, který ze strany AMD bohužel konkurenci v minulých letech nikdy nedostaly. Naposledy by podobný ostrý souboj mezi AMD a NVIDIA v době R9 290X vs GTX 780 Ti. Po mnoha letech a generacích tak vše nasvědčuje tomu, že konkurence se vrací i do high endu. Ostatně AMD nám oficiálně několikrát slíbilo v rámci RDNA2 nový HALO produkt a NAVI 2x výkon, takže očekávání jsou tomu úměrná.

Vypadá to, že AMD díky spolupráci se SONY a MICROSOFT, kteří na architektuře RDNA 2 spolupracovali a jejichž obě nové konzole RX 6000 Radeon grafiku používají, přišlo se zajímavým designem. Spekuluje se o obří cache uvnitř GPU, které umožňuje tak použít mnohem jednodušší paměťový design. AMD rovněž slíbilo 50% nárůst efektivity u RDNA2 proti RDNA1.

Novinka AMD bude také umět HW akcelerovaný RayTracing, i když na to jde AMD zjevně úplně jinak, než NVIDIA, která na to používá speciální jednotky. Ovšem protože všechny hry to budou používat primárně v základu tak, jak to má RDNA2, kvůli přítomnosti v konzolích, může být AMD v klidu. Očekává se nicméně, že v extrémních nastaveních bude NVIDIA v RayTracingu výkonnější. Ale protože hry budou používat RayTracing jen okrajově a doplňkově a většina her ještě dlouho vůbec, neměl by to být problém. Zásadní boj se tak i v této generaci grafických karet odehraje v klasické rasterizaci.

NVIDIA a její nové RTX 3000 AMPERE grafiky jsou již „na trhu“. Tedy alespoň papírově. RTX 3070 8GB má za 499 dolarů (14 tisíc) výkon jako RTX 2080 Ti ve 2K/4K. Výkonnější RTX 3080 10GB za 699 dolarů (19 tisíc) má výkon zhruba o 25-30% vyšší a RTX 3090 24GB za šílených 1499 dolarů je o dalších 10% výkonnější. Ale jen ve 4K. V nižších rozlišeních je nárůst výkonu u modelů RTX 3080/3090 výrazně nižší, kvůli limitaci architekturou, která vsadila na zvýšení výkonu pro výpočetní nasazení (FP32), ale zdaleka tomu odpovídajícím způsobem neposílila prvky nutné pro herní výkon. Očekává se tak, že AMD by mohlo mít se svými novinkami navrch v nižším rozlišení a pořád zůstat konkurenceschopné i ve 4K. Současně by AMD mělo být velmi efektivní. Rozhodně o něco úspornější než příšerně žravé až 400W konkurenční NVIDIA karty.

Nicméně to jsou jen neoficiální informace a odhady. Jak to všechno bude se dozvíme z velké části už dnes!

  • AMD oficiálně představuje Radeon RX 6000 sérii – sledujte online!

Stejným způsobem, jakým AMD představilo začátkem měsíce RYZEN 5000 procesory, tak na to naváže představením Radeon RX 6000 grafik. Vše už je připravené, veřejné benchmarky jsou hotové a snad se také dozvíme ceny. Pokud jde o dostupnost karet a vlastně recenze, očekávejte obojí až v polovině, nebo druhé polovině listopadu. Dnes to tedy není oficiální vydání, ale jen oficiální oznámení. Jak procesory RYZEN 5000, tak RADEON RX 6000 grafiky budou vydány do prodeje v listopadu. AMD chce mít dost prostoru na všechno, včetně dostatku času pro testy a recenze, což opravdu velmi oceňujeme. Každopádně představení Radeon RX 6000 série můžete sledovat online od 17:00 na youtube kanálu AMD:

Konec 2 let spekulací kolem RDNA 2 je tak na dohled. Bude to očekávaný návrat AMD na výsluní, a hlavně návrat konkurence na grafický trh se vším všudy? Zopakuje AMD úspěch RYZEN procesorů i na grafickém poli s novými Radeon grafikami? Ať to dopadne jakkoliv, špatné to evidentně rozhodně nebude. Jako hráči budeme určitě spokojeni. Jedno vím jistě, míříme do nového zlatého období PC platformy ….

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
darth_stofi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Boost clock 2020-10-28 13:05:08

Jak to je u dnešních grafických karet s frekvencemi v boostu? Je to hodnota na kterou se dostanou jen na pár vteřin ve špičce nebo jsou schopné tuto frekvenci udržovat po celou dobu hraní? Dík
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 13:52:55
avatar
bude to fungovat asi jako u NVIDIA jen s tím rozdílem, že AMD ten maximální takt, na který se mohou karty dostat, jasně uvádí, NVIDIA nikoliv (ta uvádí jen tu střední hodnotu) .... takže záleží na chlazení a podmínkách, kde se bude takt reálně držet, ten game takt (ten nižší) je takt, kolem kterého by se to mělo držet běžně i v horších podmínkách. Prostě počítej, že nejčastěji u většiny karet bude ten běžný takt mezi těmi dvěma hodnotami, co jsem napsal s tím, že ta nejvyšší je absolutní maximum, kam se může vyšvihnout ... ty hodnoty ale údajně platí pro referenční modely.

ale uvidíme, není to oficiální, vše se dozvíme až dnes. Může to být jinak .)
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 13:08:06

Já se tak těším!
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 13:22:52

Bude to pecka ,podľa toho ako sa NVIDIA správa najnovšie čo som čítal tak NVIDIA chystá 3080Ti 78CU 12GB asi prišli na to že na AMD im 3080 68CU 10GB stačiť nebude ten čas sa ale vlečie už aby bolo 17 : 00
Greenscale [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 13:40:12

Ten čas se tak vleče.. Mám pocit že vidím plazící se fotony..
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 14:52:26

bullet time ...
Boreczmostu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prezentace 2020-10-28 15:46:33

Prezentace a uvedení vítám, ale důležitější budou herní testy a to dnes nebude, tudíž nemá cenu slintat, na prezentacích toho lze naslibovat a reál úplně jiný viz NVIDIA, jaké jsou obrovské rozdíly real testy vs prezentace.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 16:04:31
avatar
u AMD poslední roky platí, že co ukáží v prezentacích, to platí do puntíku v praxi, samozřejmě si vše ověříme, ale AMD nám nedalo poslední dobou důvod, proč jeho grafům a číslům z prezentací nevěřit ...
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 16:57:53
avatar
práve intel a nv, môžu si podať ruky to čo sľubujú...naopak u amd väčšinou testy ukážu viac
erotel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 17:00:51

Na prezentaci Zen3 byl ukázán i výkon nižší než u Intelu,to jsem u Intelu neviděl.
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 17:00:02

Cokoli pod 10% oproti RTX 380 bude veliky uspech!
Verim, ze to bude jeste lepsi.

Go AMD Go!!!!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 20:59:26
avatar
No a máme tu výkon na úrovni 3070, 3080 a i 3090, jen za nižší cenu a s nižší spotřebou než u nVidia a vypadá to, že možná i s nějakým potenciálem k přetaktování. Nereferenční grafiky asi budou zajímave.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6800XT za $649 2020-10-28 17:25:21

Škoda v AMD to přepálili, 6800XT žere 300W a stojí 650dolarů. Tak nic no
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 17:26:15
avatar
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 17:51:04
avatar
A RTX 3080 žere 320W a stojí $700 takže i NV to přepálila
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 17:29:03

ze 1000$ za RX6900XT a RTX3090 s cenou za 1400$ sa moze spachnut la prver latrine
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 23:29:02

No, alespoň se nVidii uleví od těch mnoha objednávek, co není schopna dodat.
Greenscale [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 17:32:59

MWAHAHAHAHA... viděli jste to taky? Nebyla to nějaká haluz?! Tak to vypadá, že konvertuji k "team red"..
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:57:18
avatar
R.I.P. Nvidia!!! RX 6900 XT s podobným výkonem jako RTX 3090 ale o 500 dolarů levnější, to je bomba!!

Škoda ceny RX 6800 XT, měli nasadit agresivnější cenovku.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 18:12:11
avatar
A otázkou je, jak by to s výkonem vypadalo kdyby se povolila uzda spotřebě
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 18:36:54
avatar
tak jej natrhne prdel, neboj, prídu saphire a asusky a to bude vietor.....
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 20:59:52

Lisa před nějakou dobou říkala že už se cenou podbízet nebudou, čemuž ceny zen3 a 6xxx odpovídají.
K té 3090, kdo to bude chtít na hry ušetří těch 500$ ale v některých scénářích má 50% výkonu navíc 35/23TFLOPs, takže tam to bude plichta a pokud si na to koupíš 3080 a neomezí tě VRAM, máš 25% navrch a ušetříš 300$.
Takže jak slibovali, pro hráče to vypadá dobře a efektivita je také výborná. Ti ostatní budou muset dobře zvážit co se jim vyplatí...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:08:38

jo, haluz to je, škoda že tenhle segment jde zcela mimo mě.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:15:51

bol tam taky maly hacik, a to v tom ze ten benchmark bol s aktivovanym rage mode, kym u ostatnych kariet to ukazovali samostatne... ale stale je to o 500$ lacnejsia karta, takze nVidia ma smolu...
erotel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 18:18:01

Tak je to jasné RX 6800 za RTX 2070
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 18:35:43

No radši bych si počkal na reálný testy a ne sloupečky kde ty šedé , které patři nvidii byli bez čísel a u nich sloupečky s čísly to je pěknej markeťáckej trik na hlupce.
georgx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:07:28

přesně tak..reálné herní testy myslím ukáží, že tak zázračné to rozhodně nebude
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:10:13
avatar
2x větší výkon než RX 5700 XT všude při 50%+ zvýšení efektivity? Mě to jako zázrak úplně stačí ...
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:13:05

To nerozporuju , ale když srovnávám s konkurencí a neuvedu u ní čísla vypadá to pochybně.Proč ty sloupečky nemají hodnoty ? Není to žádnej hate ale když mě firma chce přesvědčit , abych si od ní něco koupil tohle není ta cesta , kterou to dosáhne.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:22:22

Mrkni na youtube Gamers Nexus ten podklady dostal aj se sloupečkama. Ono bude zaležať na akom železe tu GPU budeš testovať, ideal je ZEN3 a monitor s freesync,obavam sa že na Intelu a monitore bez podpory freesync to bude mať o par % menej. Žeby si AMD chcelo prihriať polievočku k predaju ZEN3?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:34:22
avatar
Tak na jednu stranu by byli sami proti sobě kdyby nevyužili faktu, že jako jediní z tria AMD/Intel/NV dělají MB, CPU i GPU. Vymyslet fičuru co zlepší výkon při použítí jen jejich komponent je docela logické a mohlo by jim to přitáhnout další zákazníky.
Bude zajímavé porovnat výsledky testů na intel platformě a na AMD...jak X570 + Ryzen 5000, tak třebas X470 + Ryzen 2000/3000.
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 65% 2020-10-28 20:58:04
avatar
65%+ pri 6900xt
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:11:28
avatar
samý dúfajúci odborník. Vám tu všetkým asi drbe. Nie? Namiesto toho aby ste sa tešili že niekto nakope kožeňákovi prdel a prestane vás dojiť, tak si želáte aby z vás žmýkal každý dolár a ešte mu za to ďakujete. Ste fakt pacienti.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 20:54:17
avatar
Zázrak to už je.
Především AMD je společnost, co chce zisk. Nebude nic prodávat 2x levněji než konkurence nebo rovnou rozdávat zadarmo jen pro něčí krásný voči. I tak jsou ceny nastavené solidně.
Z grafů je výkon jasný. Jo, mohli tam rovnou dát čísla i pro nVidia sloupečky, ale každý, kdo vidí, tak si tam dokáže +/- dosadit reálné číslo.
6800XT vs. 3080 je bomba. Zvláště když AMD má nižší spotřebu a cenu při stejném či i vyšším výkonu v té které hře. Používá užší sběrnici a starší typ pamětí.
Co už nevypadá tak "bombasticky", je 6900XT vs. 3090 při použití AMD Ryzen 9 5xxx se zapnutými dalšími feature. Tam jsem zvědavý na reálné testy s Intel CPU a ne novým AMD CPU. To už bude asi 6900XT ztrácet víc. Ale zase - starší typ pamětí, užší sběrnice. Pořád je to skvělá karta o 500$ levnější!!
A také jsme asi všichni zvědaví na karty AIB partnerů. Tam to bude zase něco trochu jiného. Představte si, kdyby vydali 6900XT s HBM2 pamětmi a povoleným TDP o něco výš a s vyššími takty. To už by 3090 ve hrách prohrálo úplně. Nepočítám zapnutý RT a DLSS. To bude zas ještě něco jiného.
Uvědomte si ale všichni, co tu AMD dokázalo. Návrat do high-endu. Ty karty už teď vypadají fakt parádně. A všem škarohlídům, co tvrdili, že to bude fail a max. dorovnají RTX 3070 snad konečně zavřeli hubu :-).
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:19:53
avatar
Vypada to solidne, byt mam takove plizive podezreni, ze vykon v RT bude vcelku mizerny, spis na urovni turingu. Kdyz vidim jak je to s poctem CU u finalnich karet vs konzole + ten leak Port Royale benchmarku, tak zacinam verit tvrzeni Digital Foundry, ze vykon PS5 v RT je nekde na urovni rtx 2060s. Spoustu lidi to tvrzeni nasralo a mam pocit, ze leckteri budou muset zrat klobouky
A btw rip drbum o 2,4-2,5GHz

Zatim to vypada, ze asi obetuju vykon v RT a pudu do zakladni RX 6800. Pockam na recenze a uvidim
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:11:47

a kolik procent lidí (testery nepočítám) zajímá RT?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:10:32

3070 46CU 8GB 220W 500
6800 60CU 16GB 250W 580
3080 68CU 10GB 320W 700
6800XT 72CU 16GB 300W 650
3090 82CU 24GB 350W 1500
6900XT 80CU 16GB 300W 1000
Otazka je dostupnosť, dufam že budu skladom dlšie ako 5 minut
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:11:12
avatar
AMD to rozjelo ve velkém poprvé po x letech to opravdu vypadá na reálnou konkurenci ne jen papírovou

Uvidíme co reálné recenze.

Zatím AMd fakt dobrý. Pro hráče pecka.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:21:29
avatar
Ted jsem rad, ze odlozili Cyberpunk. Mam cas koupit novy hardware a pripravit se
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:50:32

Recommended requirements: Ryzen 3 3200G; GTX 1060 6GB; RAM 12GB
Odkaz
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 20:00:53
avatar
Nechápu ty komentáře typu, potřebuju novou RTX grafiku, RX 6000 grafiku kvůli Cyberpunk 2077. Viděl někdo ty oficiální požadavky, jsou celkem nízký, tak co blázníte.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 20:24:15

oficialni pozadavky a 4k s max detaily vcetne raytracingu budou ale neco jinyho
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 16:59:18
avatar
Myslim ze Provident a Homecredit budou mit vesely vanoce
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:15:26

Za mě super každý kdo porovnal gpu z konzoli si tohle mohl spočítat za tu cenu super 6900xt do 30 tisíc jsem chtěl AMD překvapilo už jen pořádnou nitro edici :-)
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:25:06
avatar
Za mne jsou nejzajímavější 6800 a 6900XT. AMD má celkem štěstí, že má NV zatím k dispozici jen tu 8nm Samsung výrobu. Taky je zajímavá stejná spotřeba 6800XT a 6900XT.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:25:56
avatar
No já jsem teda dost rozpolcenej.
Na jednu stranu je super, že máme konkurenci a vypadá to, že minimálně nereferenční RX 6900XT jasně sebere titul nejvýkonnější karty na trhu a to s nižší cenovkou.
Na druhou stranu jsem dost smutnej z toho, že se svět zdá se definitivně zbláznil co se týče cen.
Poslední high-end karta, kterou jsem kupoval byla právě z posledního high-end souboje NV vs AMD. Za TOP nereferenční kartu jsem dával asi 14k a sloužila mi dobře až do letošního února.
A teď bude stát TOP nereference 30k+ i od AMD? Finančně nemám s takovým výdajem nejmenší problém, ale dát za jednu komponentu do PC na hraní her takovou sumu, tak s tím mám teda dost velký problém psychicky.
Doufal jsem, že alespoň karta s trochu ořezaným jádrem by mohla stát do 15k, ale nakonec to vypadá, že tam se nevejde ani ta na kost ořezaná verze...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:32:51
avatar
Podle mě počkat na 6700 XT, mohla by mít za 449 doláčů výkon jak 2080ti a buď 8 nebo v lepším případě 12GB paměť.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 20:05:21
avatar
No uvidíme. Musíme počkat jak vyjdou recenze, ale pro mě by asi upgrade z 5700XT na 6700XT nedával úplně smysl.
Pokud by 6800 měla 20% nad 2080Ti/3070 a teda tam byla možnost, že 6700XT bude mít prostor vyrovnat výkon 3070 a zároveň zachovat aktuální cenový stav 5700XT vs 2070S, tak by to možná smysl dávat mohlo.
Ale pokud to bude tak, že 6800 nabídne za 50% vyšší cenu 50% výkonu navíc a 6700XT analogicky 30% výkonu za 30% ceny, tak to žádné velké terno nebude.
Já doufal, že si zase koupím high-end a nebudu muset řešit kompromisy mainstreamu, ale asi jsem byl zase příliš velký optimista...jako vždy ;-)

Jediná věc, která je jistá je to, že do mé B450 desky stejně nedám Zen 3 dřív než v lednu a bez něj nemá GPU upgrade smysl (mám jen 1600AF). Navíc zatím ani neuvedli 65W osmijádro na které čekám. Takže počkám na jaro a třeba než vydají to 65W osmijádro, tak spadne trochu cena RX6800 a přece jen půjdu do ní...
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:43:02

Přesně. Trošku doufám v nějakej budnle karta+procesor. Stejně tak jsem kupoval minule Vegu+Monitor a vyšlo to kapičku líp. Uvidíme.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:54:47
avatar
Počkat, vy jste oba neviděli tu prezentaci? Výkon RTX 2080ti má přeci RX 6800, takže bych to s RX 6700XT viděl spíše na výkon RTX 2080.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 22:14:55
avatar
6800 tam byla výkonější než 2080Ti. Ve dvou hrách plichta, v ostatních 6800 lepší a někde o dost.
Což napovídá (včetně ceny i značení) že nejde proti 3070.
Tam tipuji konkurenci v podobě RX 6700(XT).

A to ve 4K. V 1440p má taky slušná procenta navrch.
Uvidíme, co na to recenze.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 22:17:10
avatar
To si evidentně tu prezentaci neviděl ty Myslíš že by AMD dalo o 80 doláčů větší cenovku kdyby měla stejný výkon jak 2080Ti(3070)?
Mirdaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 22:45:10

Tak já ji viděl a 6900 porovnávaj s 3090 a 6800 porovnávaj s 2080ti, proč ne s 3080?? A i 3070 někde předežene 2080ti.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 23:02:38
avatar
Ale tak v průměru by měla 6800 překonat 2080Ti o 18% a o tom si může nechat 3070 jen zdát. A proč neporovnávají 6800 s 3080 ? No protože s tou snad porovnávali 6800 XT. Je logický, že 6800 za 579 dolarů nebudou porovnávat s kartou za 699 dolarů, ... seš snad šašek, že to nechápeš ?
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:38:21

Sem na tom stejne muj strop co hodlam utratit za grafiku je 17000kc a presne je to jen moralni strop ktery nehodlam prekrocit a otazka jak dlouho bych jeste na tu kartu od amd cekal.
Dalsi vec nevidel sem graf 6800 pri 1440p to by me zajmalo
Za me budu doufat ze zejtra nakou kartu koupim a treba bude o ni i min zajemcu.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:30:38

https://drive.google.com/file/d/1zZAxTlzjy_qZagBn7JRfiDNr1Pf3VRlV/view?usp=sharing
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:38:21
avatar
tá sa vydarila
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:33:52
avatar
A výrobci PSU už bouchají šampus.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 19:46:45
avatar
ja mám 850 w platinum....
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:04:55

1200w platinum spiš by mě zajimalo jestli pudou grafiky do crossfire
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 22:20:53

kurde se opta člověk na crossfire a hned minusy tak člověk muže mit větši požadavky na rozlišeni než 4k a větši frekvenci než 60hz 2 karty vam zaměstna v klidu lepši VR headsety
LubiQus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 20:09:54

Vykon jsem ocekaval, vsak uz bylo vse Leaknuto.
Jestli chce nekdo (DD) obhajovat ferovost AMD, tak tato prezentace byla vlastne stejna jak NV, sloupce u NV bez cisel, u grafik AMD dole mensim pismem zdurazneno, ze je to vlastne na Rage mode a Smart Access Memory, chybi mi zcela srovnani RT vykonu. Samozrejme nejde srovnavat DLSS vs FidelityFX, kdyz kazdy z nich funguje na jinych hrach. Wattove jsou si obe firmy totozny a cenove taky. 6900 a 3090 neberu v potaz, to je vylozene pro fandy za ty sileny prachy.
Kazdopadne to vypada, ze si AMD poprve ke me najde cestu, jen chci videt realne testy.
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 20:30:23
avatar
A je to teda 7nm nebo 7+??? Pokud je to pořád ten samý 7nm jako rx5000 tak klobouk dolů. Pokud je to 7+, ta spotřeba mě překvapila.
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 20:39:28
avatar
Pravděpodobně použili pouze 7nm, stejně jako u Ryzen 3.
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - euv 2020-10-28 20:52:34
avatar
to nebude 7+ euv
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 20:37:32

Osobně je pro mě cena 6800 zklamání. Čekal jsem ji cenově níže. Jako nejzajímavější mi přijde z dnešní predstavovacky 6800XT. Ale spotřeba je šílená. Už 5700XT topí jako kráva. A já potřebuji kartu do počítače kde mám 650W zdroj a omezený přísun vzduchu. Takže čekám co ukáže 6700.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 20:56:51

s cenou asi nemohly jit o nic niz. 6800 ma vetsi jadro na drazsim procesu nez 3070 a k tomu jeste 2x vic rychlejsi pameti. take me bude zajimat az 6700 spis proti 3060(Ti). spotreba je na me i u 3070 dost velka a nechci dat vic jak na 12 tisic.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:42:00
avatar
Asi tak. 6800XT maji jako vlajkovou lod a cena $50 pod 3080 je jen marketing na sesazeni krale. 6800 pouze kopiruje cenovy trend vykonu nastaveny nVidii. I kdyz si myslim ze trosku prestrelili. Prave asi o tech $50.
Takze super. Mame tu konkurenci a obe nas hodlaji zdimat co to da. Uvidime co prinese stredni trida. Ale stezi bude neco pod 10k a dost pochybuji ze cokoliv pod 8k.
Jedinej kdo ma duvod jasat jsou akcionari AMD. My spotrebitele muzeme maximalne zacit plnit prasatka.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:48:16
avatar
Jsem na tom podobně. Těch 250W u RX6800 je naprosté maximum co jsem ochotnej do své mATX sestavy dát, už vzhledem k tomu, že mám 560W zdroj...
A cena samozřejmě taky nepotešila. Doufal jsem ve 499$
tjurny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hdmi 2.1 2020-10-28 21:08:06

Zdravim , zajimaji me dve veci. Maji karty HDMI 2.1 a podporu VRR ?
tjurny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:59:20

Podporuje oboje, nasel sem to promo na amd.com
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:18:03
avatar
Jako já sice chápu proč (cena), ale dost mě mrzí že nepoužili ani u grafik ten 7nm EUV, protože to má být o dost vymakanější proces a tudíž by to Nvidii museli natřít na plné čáře. Jako u procesorů to ještě chápu, tam mají náskok i tak a není to tak potřeba, ... ale že to nepoužili u grafik mě mrzí hodně. To by musel být mazec totiž. Takhle to je sice dobrý, třeba 6900 za litra je přímo dost dobrý, ale člověk má pořád pocit, že to mohlo být ještě lepší. Ale holt to finančně nešlo evidentně s těma 16GB paměti, ... zajímal by mě výkon s HBM a na EUV, třeba alespoň mohli udělat nějakou 6950 XTX takto a prodávat ji fakt za těch 1500 doláčů, ale nandat to 3090ce jak sviňa. Myslim, že by každý čuměl a mohlo to být uplně to největší překvápko a bomba.
erotel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:40:41

možná si 7nm EUV šetří na refresh?
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 09:22:07

Spíš ne, použili proces na vysoké frekvence, snažili se tak v kombinaci se Zen3 předehnat RTX3080. Aby mohli napálit stejnou cenu, ale kvůli tomu žere Radeon 300W (320W nVidia).
Obě karty zaberou tři sloty a nepůjde je tiše uchladit.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:43:16

CDNA bude na 7nm+EUV s 32GB HBM2E parametre ma lepšie 420mm2 128CU spotreba 200W škoda že je to profi karta na vypočty.
Vidim to tak že v 2022 ked ma na 5nm vyjst ako CPU ZEN4 tak GPU RDNA3 to bude celkom brutal skok do predu.
Ešte mi chyba do skladačky menšie jadro s 40CU RX6700 s 12GB GDDR6 s nou AMD planuje konkurovať 3060 a 3070. Mohla by mať zaujimavejšiu cenu, spotrebu a aj vykon vraj jej boost takty su kolo 2,5GHz.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 22:06:56
avatar
Tak v době, kdy tyto GPU šly do výroby už věděli, co bude mít nVidia, tak asi měli připravené verze jak 7nm+ tak i 7nm a věděli, že by jim to 7nm mohlo na nV stačit a pošetřili si kapacity 7nm+ pro CDMA. Tam už vyšší cena výroby nebude hrát takovou roli.
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 04:24:42
avatar
Myslím že se rozhodli jednoduše pro peníze. 7+ bude určitě lepší a určitě i dražší. Teď věděli že budou na nvidii stačit i s normálním 7nm. Až stačit nebudou, přejdou na 7+ a dostanou třeba dalších 15% výkonu navíc bez práce. Prostě budou prodávat za tyhle ceny rx6800 a až přijde čas udělají refresh rx6850 a budou zase vydělávat.
Toť má spekulace.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 10:51:24

mozna na EUV vyhody spis jen pro nizkonapetove cipy pro mobily, ale pro standardni cpu/gpu jiz takovy prinos mit nemusi. zvlast kdyz se do rovnice prida jeho vyssi cena, mozna nizsi vyteznost a podobne.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:47:58
avatar
...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:48:04

AMD je zname že s napatim nešetri, som zvedavi na testy undervoltingu, či nahodou sa s toho neda vytrieskať aj nišia spotreba bez straty vykonu. Mne sa tiež nechce meniť zdroj.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:59:52
avatar
Tak určitě se dá snížit spotřeba bez velké ztráty výkonu. To jde téměř s každou kartou a čím víc jede na krev tím lépe to jde.
Dělají to i lidi s RTX 3080 a dokud "neexistovala" 6800XT, tak to vypadalo jako dobrá volba.
Vzhledem k tomu, že 6900XT má oznámenou stejnou spotřebu jako 6800XT, tak tam určitě nějaká rezerva bude a bude to o štěstí na povedený křemík. Na 6900XT určitě jdou jen ty povedené s plným počtem CU, ale je klidně možné, že na 6800XT dostaneš stejně povedený čip co se týče taktů a efektivity, jen s pár nefunkčními CU.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:56:05
avatar
Jasný no, ale představ si kdyby fakt tohle udělali, HBM2 + 7 nm euv a třeba 6950 XTX 24GB a spotřeba díky lepšímu procesu a méně žravým pamětem 270 W a výkon 20% nad 3090, ... to by byla bomba i kdyby to měly mít taky za těch 1500 doláčů a hlavně by to bylo prestižní jak sviňa a všichni i největší Nvidia fanoušci by nechápali nic. Myslím, že to přece musí být v jejich silách, ... vždyť AMD se podílelo na vývoji HBM, takže by je měli mít snad o něco málo levnější na nákup a na co teda, když je nepoužívají, tohle fakt nechápu. A takový karty by nemuseli taky vyrábět tolik, takže určitě i ten euv proces by se zaplatil. ... Jako tohle mě mrzí no, protože si tu kartu vyloženě dokážu představit. Jako jo, nechávají si asi HBM a EUV do profi segmentu, kde mnohem víc vyrýžují, ale aspoň jednu kartu herní dát mohli teda.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:56:29
avatar
Co reálně HBM přineslo? Existuje nějaký akcelerátor s HBM co je výrazně lepší ne ten bez něj? To bude asi ta odpověď na otázku proč...
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:57:51
avatar
možno čakajú na reakciu koženého a podľa toho môžu zareagovať.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 22:11:44

Reakcia koženej bundy je na svete a je celkom zaujimava, normalna 3080 ma 68CU 10GB a ma prisť na trh čoskoro 3080Ti s 78CU 12GB cca 12% narast vykonu, ta už bude mať skoro rovnaky vykon ako 3090 82CU 24GB.
Dufam že ten boj sa premietne do niššej ceny
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 05:39:51

Začínám mít pochybnosti o tom , že by ceny padaly dolů. Poptávka je teď hodně vysoká budeme muset aspoň tak půl roku počkat.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 09:28:59

12GB je už použitelná hodnota
(PlayStation5 má 16GB - 4GB na systém a hru).
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 10:54:55

i 8GB je pro hry ve 4K plne dostatecnych a par let jeste bude, mozna s vyjimkou nejakych monstr texture packu. myslim ze AMD slo do 16GB hlavne kvuli Smart Access Memory.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 12:26:11

No 3070 a 2080ti mají podobný výkon ale v některých testech ve 4k najednou ta 11G karta má navrch. Tam už podle mě došla paměť... Ale zas určitě bude stačit dát pár věcí jen na hi z ultra a bude to v pohodě...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:59:42
avatar
...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 22:13:28
avatar
A nVidia sníží o něco cenu a AMD těsně před zahájením prodeje oznámí opět o něco nižší ceny a opět budou tvrdit, jak nVidia dostali. Podle mě, jsou ještě diskuze o ceně předčasné. Jako minule. Až se to opravdu bude prodávat, tak pak můžeme diskutovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 00:07:19
avatar
to neudělá, už teď jsou ty oficiální nižší, než ty reálné za které to NV chce a prodává ...
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 22:51:59

Ohledně grafů, vlevo je stupnice a začíná na 0 (nule). Jak víme tohle je uvedení produktu a ne recenze, takže není potřeba dávat čísla k šedým sloupečkům. Maximálně férový graf, který u konkurence aby pohledal.

Kdo remcá nad cenou, tak se pojďme bavit o poměru "cena za jednotku výkonu", ale nejlépe až po recenzích.

Za mě super
- Infinity cache
- propojení s Ryzenem
- simple boost režim (aka PBO)
- 16GB VRAM
- podpora featur
- TDP nechává prostor nereferencím
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nice 2020-10-29 00:04:17

Hype AMD je realitou

Čekal jsem něco okolo RTX 3080, ale potvrdily se úniky a AMD dokázalo postavit gk i proti RTX 3090 za 1500dolarů a někde jí i překonat!!!

Tomu se říká bomba! Konečně je AMD i v Hi-Endu.
AMD se svým mrzkým rozpočtem rosekalo Intel a teď dohonili i nVidii! Konečně konkurence v CPU i GPU.

Ceny mě trošku zklamaly, ale dá se to pochopit.
U 6900 je cena nastavené skvěle
6800 XT je taky celkem rozumně nastavená
Bohužel u 6800, která sice bude výkonnější než RTX 3070ka, je cena vyšší, škoda.
Jasný víc ram, větší výkon, ale čekal jsem, že budou chtít
větší podíl na trhu a takhle to moc "SEXY" nevypadá. Uvidíme co testy.

Na druhou stranu, aspoň ty fňukny(ovce) od nVidie neušetří tolik, jak si mysleli. Přesto, že jsou gk od nV za "polovinu" oproti dvojkový řadě.

AMD mi udělalo radost, navík ke GK budou dávat i hry, takže novým majitelům gratuluju ke superkaufu.

Já čekám na něco do 8+10tiscíc +-, takže nástupce 5700 bo 5600 řady.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 02:50:14
avatar
Jo, vidím to podobně. Jen kromě ceny mě ještě zklamala spotřeba. Doufal jsem, že 300W bude mít jen 6900XT.

Takhle to vypadá, že místo abych se rozhodoval mezi 6800 a 6800XT, tak se budu rozhodovat na jaře mezi 6700XT a 6800, páč ani cena ani spotřeba 6800XT pro mě nejsou akceptovatelné...
Funin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 00:26:40

no pockam si na recenze, ceny a dostupnost v nasich obchodech a pak se uvidi. Zatim vaham mezi 6800 a 6800xt
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 02:53:31

Tak kdyz sem precetl snad vsechny reakce na uvedeni grafik AMD vypadaji dobre to beze sporu ale i tak snad dneska urvu tu 3070 v pohode pac do moji sestavy stejne nic silnejsiho nez 3070 nema cenu a VR index co mam tak to utahne v pohode.
Postal Dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 06:49:25

DD super článok ako vždy, takže je čas na poriadne železo moja i7 2700k pôjde do smetiaku, a r9 390 x asi niekomu podarujem za simbolicku cenu, určite kúpim ryzen 5950 x, a k tomu radeon rx 6900 XT, počkám si ešte na recenzie a testy, ale asi nieje veľmi o čom premýšľať, ešte by som sa chcel poradiť, či mi bude chladenie stačiť na ryzen, mám vodné kraken nzxt?
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD vs nVidia 2020-10-29 10:08:19
avatar
Tak po Intel + nVidia dekádě to vidím na 5800X + 6800XT (30k za grafárnu nedám, 1080Ti EK mě vyšla na 23k). Počkám si na reálné testy a reakci nVidia. Spotřebu neřeším, zdroj mám Seasonic Prime 850W Pl a chladit budu vodou.

Každopádně palec nahoru AMD máme tu skutečnou konkurenci, jen ty ceny nemuseli kopírovat od nVidia. S takovýmhle přístupem zde máme za pět let High-end za 50k
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 12:05:04
avatar
Když jim to lidi budou kupovat...
To je zákon trhu, ne?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 245x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1452x
Komentářů: 7
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1183x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1875x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1135x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1902x
Komentářů: 3