AMD Radeon RX 470 a RX 460 představeny – cenově dostupný výkon pro každého od srpna. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 29 July 2016
altZbývající dvě Radeon grafické karty ze série POLARIS dorazí v srpnu. Jaké jsou?

 

 

 

 

Dnes AMD oficiálně představuje Radeon RX 470 a Radeon RX 460. Obě karty ale dorazí na trh až příští měsíc, ale rovnou s recenzemi a také v nereferenčních edicích. Dnes tedy představení toho, o co vlastně půjde.

  • Radeon RX 470

Jako první dorazí nižší verze odvozená od RX 480. V podstatě se tedy díváme na nástupce Radeon R9 380, zatímco RX 480 je nástupce R9 380X. Mezi kartami ale bude větší rozdíl. RX 470 ponese stejné jádro POLARIS 10 a 256-bit sběrnici, ale jádro má aktivních 2048 výpočetních jednotek proti 2304 v plné verzi.

Takty karty budou hodně lítat. Základ je stanovený na pouhých 929MHz, boost takt je ale až 1206MHz. Referenční chladič je přitom stejný, jako u RX 480. Paměti GDDR5 budou u RX 470 taktovány na 6,6GHz přičemž referenční model bude mít 4GB.

Spotřeba karty má být 120W, což by nataktování a parametrům mělo reálně odpovídat. RX 480 má kolem 150W. Samozřejmě technologická výbava je stejná. Celkový výkon karty je 4,9TFLOPS, což je zhruba o 18-19% méně než má RX 480 (5,8TFLOPS). Zatím stále nevíme ceny, ale nejoptimističtější (ale reálné) varianty jsou 179 dolarů za 8GB nereference a 149 dolarů za 4GB verze.

Tedy ceny kolem 4500 – 5500 korun vč. DPH, což věřím, že se dostane, když Sapphire u nás nabízí taktovanou NITRO+ RX 480 4GB za cenu 6500 korun vč. DPH. Výkonově by se tedy RX 470 měla pohybovat někde na úrovni referenční GTX 970/380X OC v našich testech DX11+DX12.

  • Radeon RX 460

Zatím nejnižším modelem v nabídce bude RX 460 s novým mini jádrem POLARIS 11. Tahle karta bude mít 896 výpočetních jednotek. 128-bit sběrnice a 2GB paměti u reference. Takty mají být jen 1090MHz pro základ a 1200MHz pro boost. Paměti mají mít 7GHz.

2GB varianty si tedy vystačí s napájením ze základní desky a karta nepotřebuje 6-pin napájení, protože spotřeba karty bude pod 75W. Nicméně výrobci chystají i vybavenější nereferenční 4GB OC edice. Jednu už dokonce máme v redakci :), ale zatím vám ji nemohu ukázat. Ta je výrazně taktovaná, má 4GB paměti a 6-pin napájení.

Výkon karty má být 2,2TFLOPS, což je úroveň někde kolem současné R7 370/GTX 950 OC. Zkrátka velmi solidní výkon pro low endovou kartu, který stačí na mnoho her ve FullHD, zejména méně náročných e-sport her apod. Karta by měla být o 30% výkonnější než starší low end R7 260X. Cena karty by měla být 119 dolarů za 4GB verze a 99 dolarů za 2GB edice. V ČR by se tedy ceny měly pohybovat kolem 3000 – 3600 korun.

Pro AMD je ale RX 460 s POLARIS 11 GPU hlavním produktem pro mobilní segment, kde má RX 460 nabízet výkon o 20% lepší než velmi široce osazovaná GTX 960M. Mobilní verze RX 460 prý nemá být asi až na takty nijak řezaná proti desktopové. Karta by se tedy měla objevovat v nových mobilních PC poměrně brzy.

A kdy se tedy dočkáme karet? AMD posunulo vydání z původního červencového termínu až na srpen. To už by ale mělo být konečné. NDA na recenze jsou v tuto chvíli stanoveny na příští týden, tedy 4.8.2016 pro RX 470 a RX 460 má termín uvedení na trh 8.8.2016. Recenze bychom vám měli nabídnout, protože některé karty již máme nebo je velmi brzy dostaneme do redakce. Jaká bude reálná dostupnost v obchodech, si netroufám přesně říci, ale minimálně u RX 460 by měla být slušná hned.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anonymní  2016-07-30 00:05:27

už to tu mělo dávno být stejně jako nereferenčky RX480... nevypadala by pak AMD tak blbě, že to Nvidia nakonec zmákla dřív... 1060 sice vyšla později a byl tak i čas ji nastavit aby byla lehce výkonnější jak RX480, ale co zmákla Nvidia líp bylo, že přišla rovnou s nereferenčními kartami... U AMD se čeká dodnes... Byť tedy dostupnost Nvidia karet není zrovna nejlepší...
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 08:50:53
avatar
No ony ty vydane nereferencni 1060 se prakticky nedaji nikde koupit, pocetne je to dost nesrovnatelne s dostupnosti 480, ktera i v referenci neni spatna karta, rozhodne je to jedna z nejlepsich referenci od AMD. Ono vydat se da cokoliv ale kdyz si to nemuzete koupit...
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 02:44:46
avatar
cakam, ze NVidia posle svoju GTX 1050 na trh zas o par dni/tyzdnov skorej a AMD zavrsi svoj neslavny prechod na 14nm FinFET technologiu.
Jedinym pozitivom je zmluva so Sony, kde sa snad AMD aspon z casti zahoji. 2. pozitivum vidim v tom, ze snad sa na prvych polarisoch vychytaju chyby a Vegy uz budu v tej kvalite, aka sa cakala uz teraz. Vyriesena optimalna geometria tranzistorov v cipe, optimalne odvadzanie tepla, vyssie takty, nizsia spotreba/odpadove teplo.
Snad!
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 06:16:17

Mate pravdu, vacsinu chyb polarisu 10 mohlo AMD vychytat este pred vydanim a vobec by to nemuselo mat za nasledok vyssie naklady.

Kazdopadne, mala uvaha ohladom GCN. SPominate si na hd 7970? Mala nastavene frekvencie na presne 925MHz a dovolim si tvrdit, ze tieto frekvencie su z hladiska vykonu-spotreby optimalne pre GCN 1.0, 1.1 a 1.2, ale nevyhodou, ci vyhodou GCN je vysoky stupen paralelizacie (vyssi ako v pripade keplera, maxwellu a aj pascalu..), co vsak nesie so sebou nevyhodu vysokeho driveroverheadu (podla testov na low level API, kazda aliteracia GCN ma minimalne este 20% (skor viac) vykonu). Da sa preto povedat, ze pod dx11 GCN nemoze (vdaka limitaciam sposobu, akym dx11 komunikuje s procesorom) ukazat svoju plnu silu. AMD tento nedostatok riesila zvysenim taktov a aby AMD malo istotu toho, ze tieto takty budu aj udrzane, zvklo navysit aj napatie nad hranicu potreby. Ale tym doslo k masivnemu narastu spotreby (tusim HD 7970GHz mala navysene takty o 20%) a tento trend pokracuje doteraz, pretoze AMD sa snazi predat kazdy cip nastavuje standartne napatie prilis vysoko (v pripade R9 fury, R9 390, R9 390x etc. to zvyklo byt aj 100mV naviac), co ma vplyv na zahrievanie a spotrebu. Podla mna spravny postup by bolo znizenie napatia a obetovanie jadier, ktore potrebuju vyssie napatie, ich orezanie a vydanie o triedu nizsie (nvidia to tak robi uz dlho).
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 08:58:45
avatar
To reseni, ktere nabizite je presne to co udelala nvidia u keplera, objetovali spotrebu nejvic zatezujici HW scheduler, cimz ziskali obrovsky narust efektivity (urcite si vzpomenete jak Fermi topila), nicmene do budoucna budou muset zacit, kde skoncili a navazat na Fermi. AMD mezitim optimalizovala coz dalo vzniknout ACE jednotkam, ktere u Polaris poprve optimalizovala pro efektivitu aniz by omezila jejich funkcnost, dalsi generace na tom budou mnohem lip. GCN vznikala s velkou podporou sony a microsoftu pro jejich nove konzole a pro ne je primarne stavena. DX11 bych neresil, nove API uz jsou vydane a pokud nejaka aplikace bude mit problem, tak muze pouzit API novejsi. Pokud je nepouzije, tak jejich problem.
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-01 08:34:31
avatar
"znizenie napatia a obetovanie jadier, ktore potrebuju vyssie napatie, ich orezanie a vydanie o triedu nizsie (Nvidia)"
1060: GPU106, 16nm FinFET, 200mm2, 4.4 Bil. Transistors, Clock* 1506 MHz, TDP 120W
480: Polaris 10 XT, 14nm FinFET, 232mm2, 5.7 Bil. Transistors, Clock 1266 MHz, TPD 150+ W

Keby sme 200mm2 preniesli na 14nm, dostaneme 175mm2, co je o cca 25% mensia plocha (nez Polaris10 XT).
Z mojho laickeho pohladu mi prijde, ze od slusneho prepadaku s Fermi sa NV rychlo poucila a prestala vyrabat mamutie jadra s podporou vsetkeho mozneho a vysokym vypoctovym vykonom/hrubou silou, ale zacala ist cestou efektivity - nove chipy podporovali tie hry, ktore uz boli na trhu, pripadne nan prichadzali. Vykaslali sa na podporu vsetkych super cool features, ktore by mohli prijst, ktore keby sa zakomponovali do hier, ... NACO!
Vacsina ich zakaznikov kupuje kartu na par rokov a potom staru preda/daruje a kupuje novu. AMD CGN boli super karty pre minerov bit/lite/doge/... - coinov, lebo mali super vypoctovy vykon, ale v drvivej vacsine hier to nevedeli predat.
A nepoucili sa. Stale maju nove AMD karty vacsi pocet tranzistorov, vacie zlozitejsie jadra s podporou vsetkeho mozneho ... a zaostavaju za jednoduchou a efektivnou konkurenciou, ktora sice nepodporuje vsetko (aspon nie tak efektivne - napr. DX12), ale 95% hier zvlada lepsie s mensim, vyrobne lacnejsim chipom, ktory vdaka svojej efektivite moze byt vyssie taktovany, atd.
AMD ide stale hlavou proti muru. Stale generuju Tigre proti T-34kam (pripadne Abrams vs T90MS http://goo.gl/JThpg1).
DD na jar spominal, ako novy superefektivny Polaris chip zvalcuje mainstream, dostane sa do konzol a konecne vyzve Nvidiu v ntbk (kde su vyborne marze). Chvalabohu si zazmluvnili aspon tie konzoly. V sucasnej dobe dobytie NTBK trhu so sucasnym pomerom vykon/Watt nehrozi.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 15:28:52

Jedinou zachranou pre GCN je nastup low-level API, ale... je to cca pat rokov neskoro. Dovolim si tvrdit, ze AMD spravilo nieco podobne ako s bulldozerom. Nadcasova architektura, ktora je myslena skor do buducna, ale... GCN narozdiel od bulldozeru ponuka dobry vykon aj v terajsich aplikaciach (bulldozer mal nizsie IPC ako Phenomy II), len proste nie je adekvatne vyuzite.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 17:12:46
avatar
Ako si prišiel k 25%?

Podľa toho čo uvádzaš má Polaris o 10% lepšiu densitu. 14nm verzia Pascalu by sa teda nemohla zmenšiť z 200 na 175.

A 175 voči 200 nieje o 25% menej, pretože 25% z 200 je 50. Ale to je už problém matematiky.
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 19:57:37
avatar
voci 232mm2 Polarisu (s chybou )
rozdiel medzi 175 a 232 je 32,5 %
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 07:23:42
avatar
32 a pol % z 232 je zase 75,4 takže zase nesprávne.

A myslel som si že vravíme o Pascale, Polaris predsa na 14nm už je takže prechod na 14nm by ho nezmenšil (iba ak by chceli prejsť na Intelov 14nm, v tom prípade by sa veľkosť Polarisu zdvojnásobila)
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 15:55:07
avatar
tak potom nechapem, preco sa ti nepacilo tych 25%.

175/232 = 0.75 = 75% z velkosti plochy Polaris10 - o 25% mensi
232/175 = 1.33 = Polaris10 je o 33% vacsi od ekvivalentu GPU106 na 14nm.

Vyber si co chces.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 16:45:31
avatar
Napísal si:
Citace:
Keby sme 200mm2 preniesli na 14nm malo by 175mm2 co je o cca 25% mensiu plochu.


To nieje 25%.

A ani presunom Polarisu na 14nm by si nič nezískal, pretože Polaris na 14nm už je.

A ako si prišiel na 175mm2?

Ak by mal byť o 10% menší ako 200mm2 tak snáď 180mm2.
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-01 08:35:25
avatar
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rx 480 4gb za 6500 2016-07-30 09:15:02

kde si muzu koupit tu sapphire rx 480 4gb za 6500?
myslim v serioznim obchode. na heurece je prvnich cca 50 eshopu, co ji za podobnou cenu nabizi, uplne stejnych podle jednoho mustru jen s jinym jmenem a jinou cenou, to ve mne duveru nezvbuzuje.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 15:20:51
avatar
To jsou totiž shopy postavené na B2C modulu jednoho B2B obchodu.

Ale tak Alza taky potřebuje prodat pár nedůvěřivcům ;-)
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-01 15:55:31

napiš TS Bohemce, že tam mají takovou cenu a máš to
Mára [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-02 10:47:20

Třeba na CZC, Sapphire Radeon NITRO+ RX 480, 4GB - 6 487 Kč
plingr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - výběr grafiky 2016-07-31 11:35:44
avatar
Ahoj, mohu se vás zeptat zda se dá říct že 470 stačí na jakoukoliv dnešní hru ve fullhd? Vypnuté V-synch a vyhlazování jsem ochoten překousnout. Technologicky jsem se zasekl v době DDR2 a 775 desek, takže vůbec nevím co mezi děckama dneska frčí.
marhulovy_dzem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 450 ? 2016-07-31 14:04:23
avatar
Ad "Zatím nejnižším modelem..." - bude vydané ešte niečo menej výkonné pre nehráčov, nejaká "RX 450"?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 14:08:43
avatar
ano, teoreticky by AMD něco vydat mohlo, otázkou je,nestačí grafika v CPU?
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NTB 2016-07-31 14:09:15
avatar
Byl jsem ATIfanda, pak AMDfanda. Ale jestli do NTB strčí 460 s výkonem mizerných 2,2 TFLOPS (a jen o 20% lepší jak rok a půl stará GTX 960M), tak potěš... ve hrách místo 30 FPS bude mít 36 FPS (stejně nepoužitelné). Čekal jsem na mobilní verzi 480, ale než se vykodrcají, tak sáhnu po něčem, co je k dostání nyní (970M/980M). A ani bych se nedivil, kdyby se do měsíce, dvou objevily nějaké mobilní obdoby 1060/1070.
Celkem by mne zajímaly počty prodaných ks 480tek ve srování s 1060, 1070 a 1080. Myslím celosvětově (a bez čipů do konzolí).
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-01 15:57:34

jde o mainstream, tak si koupíš později nějakou 480M, no...
kdo je rozumný nebo trpělivý, nebude okraden nVidií a nebude živit zloděje a podvodníky, já si rád počkám
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 470 mini ITX 2016-08-02 11:55:48
avatar
460ka bude mini ITX formátu nejspíše každá, ale co 470ka? Už byla ohlášena nějaká krátká edice?
mikhail800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - recenzia 470? 2016-08-02 12:36:55

Bude recenzia dostupná vo štvrtok (v deň vydania)?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 630x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 798x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 992x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3532x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1404x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1244x
Komentářů: 5