AMD vydá FidelityFX Super Resolution jako „odpověď“ na NVIDIA DLSS až bude hotová a mít smysl Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 06 March 2021
altNechce dělat NVIDIA a její hloupý přístup, kdy DLSS je nyní hlavně o marketingu než o funkčnosti.

 

 

 

 

Souboj na poli marketingu, kde NVIDIA dnes tlačí především své DLSS, bude mít nové dějství. Fakt že je NVIDIA marketingově úspěšná, je zřejmý. Spousta lidí nechápe, co je vlastně DLSS a kde má ve skutečnosti smysl. NVIDIA úspěšně přesvědčila velkou část uživatelů, že DLSS je nějaký zázrak, který funguje všude. Opak je však pravdou a zejména reálný přínos DLSS je úplně jinde, než jak jej NVIDIA propaguje.

DLSS je inteligentní „zvětšení obrazu“. Sama NV jej od počátku vysvětlovala dost nejasně jako super sampling (proto i ten název). Jde ve stručnosti o to, že pomocí DLSS je hra renderována v nižším rozlišení a posléze do vyššího dopočítávána a zvětšována. Prostě typický upsacaling. Ovšem s rozdílem, že díky využití trénované AI je výsledek lepší než standardními metodami. Textury a modely jsou ostřejší a ztráta detailů zkrátka není zdaleka taková, jako doposud používanými upscaling technologiemi, které už roky fungují na konzolích ale i běžných grafikách a můžete je bez omezení dnes stále používat bez ohledu na to jaké GPU máte či jako hru hrajte. DLSS přináší právě aspekt AI, který prostě dělá obraz lepší. Nicméně není všespásná. Některé věci z principu neumí, například různé dynamické efekty a grafické efekty zůstávají v nižším rozlišení, což ve výsledném obrazu prostě ruší. Takže celková kvalita zvětšeného obrazu pomocí DLSS není a asi nikdy nebude tak dobrá, jako nativní vyšší rozlišení. Ale o to nejde. DLSS je zajímavé proto z jiného důvodu.

DLSS je ve skutečnosti užitečná u slabších grafik, mobilních karet apod. Prostě všude tam, kde je grafického výkonu omezeně. Nicméně takové typicky slabší karty nebo GPU v procesorech, které by DLSS zvládaly, vlastně neexistují. Tahle technologie totiž funguje jen od RTX 2060 výše, což je stále ještě moderní a dost drahá karta. Typicky nejlepší použití DLSS by bylo u slabých low endových, mobilních, nebo dokonce integrovaných GPU nebo nějakých slabších konzolí, kde grafický výkon by v moderních hrách nestačil třeba ani na hratelnost v pořádných detailech v 1080/1440p. Po zapnutí DLSS by sice utrpěla kvalita obrazu, ale většina majitelů slabších karet zvyklých hrát v nižších detailech, by to s radostí přešla výměnou za fakt, že by ta hra vůbec byla v těch rozlišeních hratelná. V tom je prostě hlavní přínos a význam technologie jakou představuje DLSS!

Ale NVIDIA to takhle samozřejmě záměrně nepropaguje. Protože to by šlo proti jejím zájmům. NVIDIA vám chce prodat novou, co nejdražší a nejvýkonnější grafiku. Jenže DLSS udělá to, že slabší a levnější grafika by zůstala mnohem déle použitelná. Takže nákup novější karty by se dal odkládat. NVIDIA tak DLSS propaguje co by berličku pro použitelnost s dnes nesmyslnými Ray Tracing efekty. Realita je, že Ray Tracing je neefektivní z hlediska současných nároků na výkon. Aktuální generace GPU prostě nemá na nějaké smysluplné real time použití Ray tracingu ve hrách dostatek výkonu. Je to dnes jen marketing. Ani taková RTX 3090 nedává příliš hratelně hry s RT efekty ve 4K rozlišení. NVIDIA tak propaguje DLSS jako pomoc, kdy tak můžete s RTX 3090 ve 4K RT efekty zapnout. Ovšem je to prostě nesmysl a do nebe volající hloupost a kravina. A fakt že na tohle marketingu NV někdo skočí, mě hlava prostě nebere. DLSS = nižší kvalita obrazu. Takže si jako koupíte grafiku za 50 tisíc, abyste hráli v co nejlepší kvalitě a chcete si to užít s Ray tracingem, tedy v maximálních detailech, ale ono to nemá dost výkonu, takže si proto zapnete DLSS, tedy nižší kvalitu obrazu? To přeci nedává žádný smysl!

Prostě DLSS je v současné podobně hlavně marketingová vějička společnosti NVIDIA. Největší problém téhle technologie je ale v tom, že více nefunguje, než funguje. NVIDIA s propagací téhle věci ve snaze udělat Ray Tracing u předražených RTX 2000 grafik zajímavý, začala příliš brzy. DLSS v první generaci prostě nefungoval, obraz byl vážně hnusný i u té jedné dvou her, kde byl. NVIDIA ale investovala masivně do propagace a vyplatilo se. DLSS dokázala dostat do více her, ale faktem je, že i dnes jen v malém zlomku má vůbec nějaký smysl a teoretický přínos. Jenže prakticky pro nikoho, protože funguje jen na RTX grafikách, které jsou pořád dost moderní, drahé a hlavně dost výkonné na to, aby DLSS vlastně nepotřebovaly. A zapínat RT efekty + DLSS nemá rozumný smysl, když RT jen snižuje výkon a DLSS dělá obraz prostě horší. Proč o tom mluvíme?

Z DLSS se stala hlavně marketingová technologie. Úspěšná marketingová technologie, kdy hlavně ti, kteří tomu vůbec nerozumí, tak se ptají, proč AMD nemá žádnou odpověď. AMD ji ovšem má, ale nechce jít cestou NVIDIA … chce funkčnost ne marketing.

  • AMD FidelityFX Super Resolution (FXSR)

                                                                          – vyjde až bude mít smysl!

V rámci uvádění nového Radeonu RX 6700 XT, se AMD konečně výrazněji vyjádřilo k tomu, co připravuje jako „DLSS odpověď“. Půjde o soubor technologií jménem FidelityFX Super Resolution. AMD totiž dávno má několik zajímavých fičurek, které už jsou u současných karet, jež nabízí dynamické změny grafických detailů pro udržení určitého hratelného FPS.

AMD si je navíc vědomo významu praktického přínosu technologie jakou představuje DLSS, ale nechce jít stejnou cestou, a hlavně marketingovým stylem NVIDIA. Tedy vydávat něco, co funguje prakticky jen v několika málo hrách bez reálného přínosu pro ty uživatele, pro které by vůbec měla smysl a přínos. Současně NVIDIA musí řešit DLSS pro každou hru zvlášť s každým vývojářem. U novějších verzí to bude méně nutné, ale prostě DLSS zdaleka není vývojově hotové na to, aby to ospravedlnilo její vydání. AMD by klidně mohlo vydat svou FXSR teď, a fungovalo by to podobně s podobným rozšířením. Tedy jen v některých vybraných hrách apod. A přesně takhle to vydávat nechce.

Oficiální vyjádření na přímé dotazy zní jasně. AMD od počátku usiluje o to, aby FidelityFX Super Resolution fungovala jako multiplatformní technologie. Tedy nejen na desktopu, ale také u mobilních grafik, a hlavně u konzolí, kde by smysl dávala nyní asi vůbec největší. AMD prostě nechce být NVIDIA, která dělá více marketing, než funkční technologie. Příkladem je například fakt, že u AMD funguje Smart Access Memory (SAM) s měřitelným skutečným přínosem na všech RX 6000 grafikách napříč mnoha hrami v kombinaci s RYZEN 5000/3000 procesory. NVIDIA se tváří, že má najednou to samé, ale její implementace Resizable Bar funguje nyní jen na RTX 3060 u 8 vybraných her a nikde nemá znatelný přínos. Zdaleka ne takový, jako AMD. Ale to marketingu nevadí. NVIDIA si rpostě jen potřebovala odškrtnout políčko a tvářit se, že má něco podobného a prodávat to zákazníkům.

DLSS je prostě v mnoha směrech ten samý styl marketingu. V praxi vzhledem k nevelkému reálnému rozšíření a použitelnosti prakticky neexistující věc, ale marketingově je líčeno jako téměř zlatý grál, bez kterého se prý neobejdete. AMD tak podle svých slov chce dělat méně marketingu a více užitečné technologie, proto své FXSR vydá až prostě bude fungovat na všech platformách u drtivé většiny her = až bude mít smysl. Žádné „betatestování“ jako je DLSS od počátku, žádné plané sliby neodpovídající realitě. Zde je obrovská výhoda fakt, že Radeon RX 6000 (RDNA 2) jsou nejen v PC, ale také obou hlavních konzolích. A SONY a MS přímo počítají s technologií FXSR, takže s implementací do her bude mnohem menší problém, než s implementací DLSS fungující jen na PC grafikách NV. NV má sice většinu herního PC trhu, ale AMD má drtivou většinu herního trhu jako takového, tedy PC+konzole.

  • Smysl a přínos FXSR/DLSS je jasný

Jak říkám, že FXSR/DLSS mají smysl ale hlavně pro GPU s nižším výkonem, které prostě nezvládnou vysoké detaily ve vysokém rozlišení a jejich uživatelé jsou zvyklí na nižší detaily a kompromisy. Takže prostě třeba na nativní 4K TV bude hra renderovaná v 1080p zvětšená pomocí FXSR (nebo DLSS) na 4K, vypadat lépe, než kdyby běžela jen v 1080p. Nicméně podobná věc je nyní nesmysl pokud grafika zvládá 4K, tak zapínat tohle jen pro použitelnost RT efektů, kdy ve výsledku hra v nenativním 4K s RT za pomocí FXSR/DLSS bude vypadat stejně vizuálně hůř, než hra v nativním 4K bez RT a bez FXSR/DLSS.

Nicméně prostě tyhle technologie mají pro určité nasazení jasně smysl. Takže to není jako že DLSS nějak zatracujeme a s tím i FXSR. Co zatracuji je ale hloupý marketing kolem toho, který prostě tyhle věci podává úplně jinak, než jaká je realita jejich užitečného nasazení. Navíc když prostě DLSS je v současnosti omezeno z hlediska vůbec funkční přítomnosti ve hrách, a na těch GPU kde by mělo vůbec nějaký smysl. Proto v tomto ohledu je strategie AMD mnohem lepší. Je lepší pro nás jako uživatele i celý vývoj této vě.ci, zejména ve vztahu spolupráce s vývojáři her. AMD nechce FXSR vydávat jako marketingovou technologii, která smysluplně funguje jen v pár případech, jak to dělá NVIDIA s DLSS. Chce ji vydat až bude fungovat ve více hrách na PC i konzolích a bude mít tak smysl. Kdy se tak stane? Na tuhle otázku zatím AMD odpověď dávat nechce. Osobně si myslím že reálně nejdříve v polovině roku, možná později. V konečném důsledku ale nemá NVIDIA s DLSS dnes žádnou výhodu. Speciálně ne pokud by si kvůli tomu někdo záměrně vybíral RTX grafiku. Funkční výhoda v některých případech je jen dočasná, AMD RX 6000 grafiky budou mít podobnou a potenciálně rozšířenější technologii také. A mnohem zásadnější je fakt, že bude fungovat ve hrách pravděpodobně nativně z toho důvodu, že AMD ve spolupráci se SONY a MS ovládá konzolovou platformu, a tedy fakticky s tím i vývoj her a herních technologií jako takových.

Jak ale říkám, podle mě je FXSR/DLSS nejzajímavější u slabších grafik. Třeba u integrovaných grafik v CPU by byla velmi zajímavá. Prostě všude tam, kde na nějaké vyšší nativní rozlišení a vyšší detaily nemají ta GPU normálně dost výkonu. Bohužel v současnosti se hlavně díky marketingu NV bavíme o těchto technologií prakticky výhradně u extrémně drahých karet. Možná za několik let, až tyhle grafiky budou výkonově low end, tak jím DLSS/FXSR prodlouží životnost a použitelnost, ale to jde prostě přímo proti zájmům NVIDIA, proto v tomto kontextu o DLSS vůbec nemluví, jakkoliv právě tohle je jeho nejzásadnější potenciální přínos ;). Nicméně to neznamená, že to takhle nebude fungovat. Ale protože DLSS i FXSR jsou záležitost nové generace architektur, bude to ještě trvat, než to ten hlavní přínos a smysl mít pro ně bude … takže žádný spěch.

Osobně bych FXSR/DLSS technologii rád viděl v akci na integrovaných grafikách v procesorech. Speciálně RYZEN 5000G (vzhledem k pravděpodobně technologickému omezení FXSR na RDNA 2 až na 6000G s NAVI) by mohly být extrémně zajímavé. Co myslíte?

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-06 21:17:52
avatar
Já si myslim, že se určitě najdou lidé, kteří prostě chtějí hrát s RT a DLSS a bude se jim to hodit právě i na pozdější dobu, až bude mít i taková 3080ka málo výkonu, každýho věc. Ale vlastně stejně nejhorší uplně je to, že řešit v týhle době cokoli kolem grafik nemá žádný smysl, recenze grafik nemají dá se říct smysl, rozhodně ne třeba 10 recenzí různých nereferencí jedné a té samé karty, stačí jedna recenze pro info, protože si stejně hráči za ty nesmyslné prachy ty grafiky nekoupí
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 12:25:16

Ja už som skoro 3 mesiace neposkladal žiadny PC, nieže by to ludia nechceli, ale niet s čoho.
Sranda je, že teraz sa nekupuje GPU podla toho či je lepšia vykonejšia, alebo uspornejšia, ale čo sa dostane nejakym zazrakom do obchodu na predaj Intel zmeškal spravny čas pre svoje GPU!
andrejcallo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 13:43:20

Ja už mám v pláne od decembra postavit nový PC ,ale presne nie je s čoho,Mám predstavu čo chcem len sa nedaju komponenty kupit alebo ak je jeden kus tak za nenormalne ceny ,a najhoršie je že sa nezlepšuje dostupnosť tovaru ani po mesiacoch
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidia DLSS pridáva lne 40 per 2021-03-08 10:40:35

nVidia DLSS pridáva len 40 percent ale AMD Fidelity FX Super resolution pridáva až 100 percent
Odkaz
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 17:16:00
avatar
Tak o tom, že se tací lidé najdou není žádných pochyb.
Vždyť to máš v článku jasně napsané. Tenhle marketing Nvidia vychází = jsou lidi, kteří tomu věří a tedy chtějí hrát s DLSS + RT...

O tom to vůbec není. Je to o tom, jestli to dává smysl, když se na to podíváš objektivně. A tam souhlasím s článkem, že odpověď je jasné NE.
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-06 21:41:48

Já četl, že to vydají jako nVidia v rozpracovanem stavu a bude se to testovat. Navíc to vyjde i na konzole.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-06 21:58:59
avatar
osobně jsem rád, že jsem vybral misto 5700xt rtx 2070 super za stejnou cenu, dlss mě pomohlo hrát ve 4k 60fps v metru, control, tomb raider, ghostrunner, death stranding,cyberpunk tedka medium dál mě čekám mount blade kterej je naročnej jak prase ve 4k, takže jo amd v tomto zaostává to fidelity fx je jen filtr kterej rozostřuje hrany a vypada to podstatně hůř jak pod dlss co jsem zkoušel, maji co dělat
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-06 22:19:42
avatar
Za stejnou cenu ty karty byly kdy ? Toho si teda nejsem vědom. Pokud si chtěl stejnou edici karty tak 2070ky byly tak o 3 litry dražší co pamatuju a pokud si někde sehnal nějakou levnější z bazaru, tak se ale 5700 XT dala taky určitě sehnat někde z bazaru levněji. Stejnou cenu tyhle karty ale nikdy prostě neměly.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 16:10:02
avatar
prdlajs, na alze byla v akci za 13k ve vyprodeji, mam ti poslat doklad?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 16:40:01
avatar
jenže v té době stály 5700XT kolem 10000
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 16:58:54
avatar
to těžko na alze co sem se dival stal 5700xt kolëm 11500 ta nejlevnějši reference a 13 000 ta sapphire oc edice, možna ve vybranych shopech
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 18:05:54
avatar
Byly i na alze ale i kdyby byly teda jen v jiných shopech, tak pokud mají dobré recenze a nejsou to nějaké pofiderní shopy kde se člověk bojí nakoupit tak co jako. Já třeba nemám grafiku ani z jednoho z těch pěti největších shopů v ČR a je mi to jedno, nehledě na to, si přečti recenze na Alzu, lidí co si stěžuje je extrémně moc a zrovna bych ji za nějakou modlu kde jedině se dá nakoupit nebral.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 19:29:49
avatar
ja na alze nakupuju už leta, mam ji kousek od baraku, jediny s čim je problem jsou reklamace, jinak do toho či druhyho dne vše hnedka mam k vyzvednuti
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 19:37:01
avatar
Jediný s čím je problém jsou reklamace Tak to pobavilo. Vždyť to je ten nejzásadnější problém. Ono když ten výrobek funguje tak je jasný, že s ním problém nebude, ale to co jsem si poslední dobou přečetl na zboží a na heurece o alze jsou občas docela brutály. Já kupuju tam kde to mají nejvýhodnější a i kdybych měl alzu vedle baráku, tak si dám srovnávač a když tam to co chci bude levnější jak je vidno klidně víc jak o litra, tak rozhodně koupim tam a to že si počkám pár dní než mě to doručí mě osobně fakt nevadí. Každopádně i na Alze se najdou občas nejlepší nabídky, to neřikám že ne.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 08:21:11
avatar
ok a jak často něco reklamuješ? na 10 objednavek max. 1 reklamace, mě je to fuk mam to kousek beru tam kde je nejnižši cena at je to alza nebo kdokoliv jinej když je shop ověřenej
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 19:43:03
avatar
Já jsem předloni koupil na Alze rozbalenou RTX 2070. Za prvý když jsem jí montoval do skříně, neseděl mi backplate, za druhý, když jsem ji tam dostal, tak v zátěži zamrzal počítač. Tak jsem ji vrátil. Bylo zajímavý, že jakoby nerozlišovali mezi vrácením ve 14. denní lhůtě a reklamací. Tak jsem jim popsal co s tou kartu je, aby ji zas nevrátili na krám. Peníze mi vrátili takřka obratem. Pak jsem zas u nich koupil RTX 2070 od Gainwardu za 12000,-, edice GLH, tedy ta nejvyšší od Gaiwardu. Nechápu jak tu cenu udělali, když v tu dobu 2070 stála 14 - 15000. Fakt je, že se na ní nevztahovala promo akce, kdy jsem k ní na rozdíl od ostatních nedostal Call of Duty (to ať si nechají ). Kdoví, kde tu kartu vyhrabali. Před měsícem jsem reklamoval zdroj. Čtyři týdny byl (podle nich) byl v autorizovaném servisu, po čtyřech týdnech se mi ozvali, že mi vrací peníze. Jestli nekecali a zdroj byl fakt v servisu, tak to Alza nijak neovlivní. Takže za sebe můžu říct, že s reklamacemi na Alze nemám problém. Naopak si libuju, že jsem tam už několikrát nakoupil docela výhodně.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 08:25:22
avatar
To je ale první co mě zajímá... jak vyřizují případné reklamace.. to že mám z Alzy zboží rovnou nebo druhý den je mi fakt putna
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 08:27:52
avatar
ok a když si to objednam od někoho jinyho kde je to o 500kč levnějši a budu to reklamovat , tak jim to mam jako posilat poštou ? vubec hodim to na pobočku velkyho shopu a mam klid
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 16:42:21
avatar
A 5700 XT se dala sehnat i za 9,5 za 10 tisíc nereference ve výprodejích, takže jak řikám, 3 litry rozdíl. Za stejnou cenu ty karty nikdy nebyly. Nechápu jak to můžeš tvrdit, to mě hlava nebere. AMD samozřejmě ty karty už vydalo s tím, že budou výhodnější než 2070ky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 00:36:48
avatar
5700XT a 2070S nikdy za stejnou cenu nebyly ... za cenu 5700XT nabízela NV maximálně 2060S ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 16:12:54
avatar
byly, ta sapphire oc edice stala stejně jako rtx 2070super na alze zhruba po dobu 14dni
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 16:40:58
avatar
to myslíš vážně? nejlepší edice 5700 XT na trhu, předražená obchodníky stála pár dní jako nejzákladnější 2070S ... a kolik stála kvalitativně srovnatelná 2070S edice? a kolik stály běžné 5700 XT edice?

srovnávej laskavě normální stav který panoval, ne nějaké speciální extrémní případy či dokonce akce ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 17:04:36
avatar
to myslim vážně, tak to zkrátka bylo ja to sledoval.. 5700xt oc sapphire edice tam stála 13 000 stejně jako gainward rtx 2070 super , což byla tim padem pro mě jasná volba , nejzakladnějši 5700xt tam stála 11500kč, ok extremni stav neextremni stav, prostě sem to sledoval tak sem ji klovl v nejlevnějši variantě a nejvyhodnější víc jak 13 000 bych za ni nedal
Oldis22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 17:27:52

tak nemuzes srovnavat luxusni sapphire oc edici radeonu se zakladni verzi geforce u Gainwardu

Gainward ten uz mi nesmi do baraku ...mel jsem 2 a spatne zkusenosti (barevny smrti, pady...neboostovali jak meli..hrali se....atd atd..)
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 08:23:06
avatar
ja měl 2 karty od gainwardu a naprosto vpohodě, nehuči to jak ty karty od sapphire rx 470 a rx 580 nereferenčni je děs a hruza
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 19:47:45
avatar
Přidávám se k Dubikovi, ještě se mi někde válí funkční GTX 460 a teď mám RTX 2070 a zatím dobrý. V boostu něco kolem 1850 MHz. Oboje Gainward.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 17:33:48
avatar
pokud chceš srovávat NITRO+ edici RX 5700 XT, tak jedině s ASUS STRIX OC RTX 2070S nebo s Gigabyte AORUS Xtrem RTX 2070S, pak je to kvalitativně srovnatelné ... kolik stály ty?
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 17:46:52
avatar
ty byly dražší stály kolem 14,15 tak nějak, ja se bavim konkretně o tom co sem měl možnost koupit já, akční kartu za celkem dobrou cenu, to že to nebylo standart je mě uplně jedno, ja sem ty karty sledoval delši dobu a čekal sem na přiležitost a rozdíl 1500kč 2070s vs 5700xt už mě nevadí kor když mam 4k monitor a diky tomu dlss si vše zahraju na 60fps ve 1440p je to jiná nebo 1080p, tam klidně 5700xt , ale ve 4k sem se dival na mraky testů a vycházela ta super líp , jako kdyby tam dochazel dech té 5700xt v dost hrách
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 17:50:28
avatar
To je zajímavý, že já jsem viděl a to přímo na alze RX 5700 XT kolem deseti tisíc normálně běžně jednu dobu a daly se sehnat i za 9500 Kč. Takže si to asi nesledoval tak dobře jak si myslíš a teď tu budeš mermomocí obhajovat svoji "pravdu", která ovšem pravda není. Možná že to tak bylo zrovna když ty sis tu kartu na Alze kupoval, ale to nemění nic na tom, že prostě ty dvě karty ve srovnatelný kvalitě nikdy za stejný ceny nebyly a nejzákladnější edice jako ten tvůj gainward se daly v případě 5700 XT sehnat o 3 litry méně. Nikomu tady o nic nejde, dobrý, za 13 litrů seš spokojenej, tak to má být, nikdo ti to nebere, ale netvrď tu nesmysly.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 16:41:50
avatar
Přesně tak. Já třeba mám Sapphire Pulse 5700XT z Alzy za 10500,-
Což bude určitě minimálně srovnatelná kvalita jako ten Gainward, spíš lepší...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 16:44:37
avatar
Nemůžeš srovnávat nějakou základní edici 2070 super z výprodeje, s nejlepší edicí od Sapphire. Nehledě na to že jak řikám výše, i 5700 XT si mohl sehnat novou pod 10 tisíc, 2070 super za 10 tisíc jsem teda nikde neviděl.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-07 17:26:12
avatar
ok tak dejme tomu že tam byla 5700xt ta základní o cca 1500kč levnější jak ta super v akci, i tak mě to přišlo ok pač ve 4k podavala lepší fps, navíc dlss do 4k taky dost pomáhá, tu kartu sem si bral dočasně na 4k stim že jak vyjdou novy karty, tak ju vyměnim, a mam ji doted a pořád stačí
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 16:45:27
avatar
Neumíš číst? Rozdíl mezi akční cenou těch karet byl minimálně 3000Kč, ne 1500Kč. Pořád se tu snažíš tu pravdu bagatelizovat. To ti možná projde v hospodě u piva, kde o tom nikdo moc neví...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 08:25:38
avatar
to že někde stala 10 litru je klidně možny , na alze či czc ale nestala , sleduju jen 3 hlavni shopy, bohemku, czc a alzu 1500kč byla konkretně alza to vim zaručeně
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 12:48:34
avatar
Ano stála i na alze a czc, i johny ti hořeji píše, že má z Alzy 5700 XT Sapphire Pulse za 10500, ale já vim, že byla akce chvilku i za 9500. Každopádně nechceš uznat nic jinýho než svoji pravdu, která je ovšem uplná lež, takže nemá cenu se s tebou dál bavit. Zaručeně víš koukám leda tak velký hovno. Šílený tohle, více lidí se ti to tady snaží rozumně vysvětlit, dostáváš jen mínusy, protože každý ví, že to tak není a stejně si tu budeš mlet svoji písničku furt dokola, zamysli se nad sebou.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proč řešíte cenu? 2021-03-10 08:56:47
avatar
Cena není vůbec není to, o co v příspěvku jde. Pro něj to prostě byla v době koupě skoro stejná cena, s kartou je spokojený a vše mu funguje. I DLSS.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-10 13:11:24
avatar
Není to vysvětleno furt dostatečně ? No to je mazec fakt už. Protože on tvrdí, že 2070 super a 5700 XT byly karty za stejnou cenu a jak to měl zaručeně ověřený a vysledovaný a přitom rozdíl byl 3 tisíce Kč, což máš téměř čtvrtinu ceny a čtvrtina ceny je zanedbatelná ? Prostě kdo chtěl Nvidii s DLSS a RT tak si ty tři litry připlatil a komu to přišlo vzhledem k nedostatečnému výkonu karet a pro něj neadekvátnímu přinosu vůči propadu fps si koupil o 3 litry levnější 5700 XT a všechno OK. Ale tady jde od začátku pouze o to, že tvrdit že karty byly za stejnou cenu je naprostá lež a nic jinýho. Si připadám jak v mateřský školce tady.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-10 13:29:29
avatar
Jj, se školkou máš pravdu. Pro něj rozdíl ceny nehrál roli, tj. cena byla pro něj stejná. I když to byl třeba 1500,-. rozdíl. Je to fakt tak těžký pochopit? A pointa je v tom, že mu DLSS funguje a pomáhá. Takhle aspoň chápu ten příspěvek já.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-10 13:57:21
avatar
Zkus si přečíct radši pečlivěji co píše on sám, ... sám se celou dobu hádá o ceně, jak to měl vysledovaný a že když už, tak teda uznal že rozdíl byl maximálně 1500 Kč, což je ale taky lež. Kdyby netvrdil jak to měl vysledovaný tu cenu a nehádal se sám a uznal, že rozdíl byl 3 tisíce Kč, tudíž cena 2070 super a 5700 XT nebyla rozhodně stejná a nebyla ani 1500 Kč, tak všechno OK, nakoupil si za 13 litrů 2070ku, je spokojen, všechno fajn, ale on sám se tu hádá o cenu a neuzná pravdivá fakta. To se mi stává ale často, že upozornim na lež, jen tu lež doplním naprosto pravdivými informacemi a dotyčný se se mnou hádá a pak se ještě najdou samozřejmě další experti, které ho v té lži podporují. Jo řikat v dnešní době pravdu a pravdivé informace hodně lidí neocení a radši si libují v hovadinách. Je to samozřejmě absurdní se tu hádat takovou dobu o tomhle, ale člověk prostě furt bláhově čeká, že když napíše pravdu a rozumně to vysvětlí jak dětem z prvního stupně, tak se tu o tom nebude muset bavit týden. Nechápu proč se teda lidi mohli tak posrat z cen ryzenů 5000, vždyť jsou o čtvrtinu dražší, je to tudíž za STEJNOU cenu. Teď stojí ryzen 3800X 9 tisíc a 5800X 12 tisíc, takže když budu citovat jeho větu tak můžu napsat toto "osobně jsem rád, že jsem vybral misto ryzen 3800X ryzen 5800X za stejnou cenu". Je to uplně to samý, vlastně ani tak to není uplně stejný, protože mezi těmi ryzeny je aspoň 15% rozdíl ve výkonu.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-10 14:38:37
avatar
Nemusí to být nutně z jeho strany lež. Možná to opravdu jen blbě sledoval. Já v té době ceny nehlídal, tak o tom se přít nebudu. Šlo mi o to, že článek je o tom, jak je DLSS jenom marketingová vějička. Někdo sem napíše, že mu DLSS funguje a pomáhá a místo toho se řeší cena. Přitom článek je o DLSS.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-10 17:32:35
avatar
tak to si ten článek nečetl, DLSS není marketingová vějička, to jak to NV prezentuje ano, ale sama technologie má svůj význam a o tom je článek ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-10 19:16:33
avatar
No já nevím, tvoje slova:

Prostě DLSS je v současné podobně hlavně marketingová vějička společnosti NVIDIA

mi zní celkem jasně. Někdo tady napíše, že mu to funguje (i v současné podobě) a je to přínos ve hrách a místo toho se začne řešit cena. Pravda, zčásti oprávněně, ale to není to hlavní.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-10 22:10:59
avatar
co takhle nevytrhovat věci z kontextu ostatních vět ....
Dreip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-06 22:10:10

Mne to taky hlava nebere, souhlasím s celým článkem, který krásně shrnul mé pocity. No bohužel moc nás nebude. Já DLSS i RT podporuji, ale co mne opravdu štve jak to nVidia prezentuje. Mainstream si tyhle podstatné informace asi dohledávat nebude a raději se nechají oblbnout. Musíme si prostě přiznat že nVidia ten marketing umí.
Almych [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - – vyjde až bude mít smysl! 2021-03-07 19:21:25
avatar
Jinak receno, vubec nam to nefunguje a nevime co s tim.Poslednich 10 let jsem mel jen Atiny, ted jsem koupil 3070 a mam pocit ze jsem preskocil ze Skodovky do Mercedesu. Vykon na rozdavani, DLSS2 proste FUNGUJE jak ma i kdyz neni ve vsech hrach (no a co, vsechny AAA tituly ktere za neco stoji to maji), system filtru ala Reshade primo pres overlay (super vec na doladeni obrazu), u podporovanych her Anselm (taky pecka). AMD se porad snazi prijit s necim prevratnym na poli HW,ale nejak jim k tomu chybi ta omacka okolo.
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lolko 2021-03-08 08:36:37

Mám doma 1080TI .. Hraju Warzone v QHD na 144hz monitoru a je to bída.. Jako hrá jede kolem 100Fps ale ten obraz nemá tkaovou plynulost.
Měl sem o víkendu doma 5700Xt což je téměř stejně vykoná karta a ta hra jela daleko plynuleji !!!
Nicméně i podobný efekt sem zažil s 3060 Ti.
Nechápu to, proč to tak je že na tom radeonu to jelo prostě o fous líp.
Ten Radeon byl koupen před vánoci za cca 13K. O víkendu prodáno za 24K.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-08 17:13:22
avatar
Jestli ty nejsi tak trochu pohádkář;-)
Kdo by při zdravém rozumu kupoval RX 5700XT, kdyby vlastnil GTX 1080Ti???
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-03-09 06:22:14

1080TI je proste 4 roky stara karta a pokrok proste nezaastavis i kdyz to byla dobra architektura na hry a vyber nejlepsich cipu tak treba moje 6800xt ji rozdupe na srac...y tak to proste je.
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pohádkář ? 2021-03-09 11:35:03

Já říkal něco o tom že sem jí kupoval ?... o tom nic nevím.. Ve svém okolí správcuji dost počítačů a mám přístup k hardware.
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2021-03-09 11:31:48

Musím souhlasit, já také beru výhodu DLSS primárně v tom, že pokud nebude mít slabší grafika dost výkonu na nějakou hru, tak mi DLSS pomůže. Prodlouží se životnost karty atd...

Jelikož už nějaké to léto stolní PC nepoužívám, ale používám pouze notebook, ve kterém mám aktuálně RTX2060, tak jsem za její DLSS celkem rád. V drtivé většině případů jsem měnil notebook kvůli zastaralé a nevýkonné grafické kartě. S DLSS si myslím, že mi tento notebook zůstane o nějakou dobu déle.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Středa, 11 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 321x
Komentářů: 0
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Úterý, 10 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 409x
Komentářů: 1
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!Pondělí, 09 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1181x
Komentářů: 7
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří servery
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří serveryPátek, 06 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1080x
Komentářů: 5
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvih
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvihČtvrtek, 05 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1374x
Komentářů: 3
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběh
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběhStředa, 04 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 676x
Komentářů: 1