AMD zlevňuje HD3850 a HD3870 - HD3870 512MB za 3000! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 20 březen 2008
amd-ati-ikonaLoni se válčilo na procesorovém trhu, letos je to na grafickém trhu. Výrobci pláčí, zákazník se směje!

 

 

 Po uvedení grafické karty Nvidia 9600GT na trh ATI zlevnila své modely HD3850 a HD3870, čímž donutila zlevnit i konkureci. Dnes je situace opět našlapaná. Defacto dnes nikdo neví, zda HD3850/3870/9600GT/8800GT je cenově mainstream nebo už lowend. Při vzpomínce na to, že jsme ještě nedávno pořizovali mainstreamové grafické karty za 5000, které výkonu měly tak maximálně na střední detaily v tehdejších TOP hrách, se dnes výkon HD3850 za cenu pod 3000 korun zdá jako nejvyšší highend. O pár korun více dnes stojí 9600GT a za ní ještě silnější HD3870 a 8800GT, kde už se dají hry, které jim dělají větší potíže, spočítat na prstech jedné ruky.  Do této vyhrocené situace AMD oznámilo další zlevnění modelů HD3850 a HD3870. Ty budou méně než 140 dolarů za HD3850 512MB (2800 korun s DPH) a méně než 159 dolarů za HD3870 512MB. Silnější model by byl za fantastickou cenu 3100 korun s DPH! Výrobci z tohoto zlevňování ale 2x velkou radost nemají. Částka, kterou uživatelé utratí za průměrnou grafickou kartu totiž jen za jediný kvartál klesla o 50 dolarů a dál klesá. Tím klesají i zisky výrobců, kteří dnes musejí vyrobit výrazně více, nebo výrazně levněji, aby dosáhli stejného zisku, jako dříve.  Jistě si říkáte v čem je háček kolem snížení ceny tak výkoných modelů. Mnozí z nás asi pozorovali v posledních týdnech celkem nedostatek modelů HD3850 a hlavně HD3870 v našich obchodech. AMD si oficiálně celou věc nijak nekomentuje a nepotvrzuje, čistě neoficiálně by se ale situace s dostupností HD3870 měla zlepšit během následujících dvou týdnů, ale ode mě to nevíte ;).

amd-ati-logo

   Vzhledem k tomu, že v současnosti HD3870 512MB prohání výkonově model Nvidia GF8800GT, který je již k mání za ceny kolem 4800 korun s DPH a model 9600GT nechal po poslední aktualizaci ovladačů za sebou, je HD3870 512MB nejspíše dnes nejzajímavější grafickou kartou na trhu. Karta, která vám dá vlastně plné detaily pro až 22" LCD za 3000 korun?

HD2900PRO-FireGL

     AMD k tomu oficiálně říká, že toto zlevnění je možné díky postupující zvládnuté výrobě. To je ale u každého grafické karty. Cyklus změny modelových řad je přibližně 9 měsíců a HD38xx tak vlastně nyní v polovině svého cyklu. Během toho se optimalizuje výroba, vydělá si na sebe a výrobce může snižovat cenu. Kromě toho probíhá i konkurenční boj a AMD chce držet své grafické karty na trhu s lepším poměrem cena-výkon. Navíc AMD oficiálně razí strategii vyrábět menší čipy, levně se sice vysokým, ale hlavně s užitečným výkonem. Jinými slovy se AMD nehodlá s největší pravděpodobností pouštět do výroby extrémně velkých monolitických výkonných čipů, které jsou prostě v současné situaci pro AMD zbytečné. K čemu je vám čip, který grafické kartě umožní dosáhnout 200FPS v každé hře, když je zapotřebí pro plynulou hratelnost třeba jen 40-50FPS. AMD se navíc potřebuje dostat do zisku a tak v poslední době vše orientuje na věci potřebné, než ty nepotřebné. O RV770, který nahradí současné RV670 přibližně o prázdninách, zatím nic neřekne, ale nepředpokládám, že by uhýbalo z výše uvedené strategie. Obávám se tedy, že AMD nemá zájem honit každý nesmyslný FPS nad 100-200FPS a obávám se, že mnozí čekají souboje v absolutním grafickém high-endu marně. Dnes jde o to snížit výrobní cenu na minimum, vyrobit všechno co nejmenší s použitelným praktickým výkonem a prodat to se slušným ziskem. A na to se jaksi velké monolitické čipy typu Nvidia GT200 nehodí. AMD se navíc oficiálně soustředí na vývoj technologie CossFire, tedy spolupráci více menších čipů, kterými lze dosáhnout extrémního výkonu mnohem levněji a efektivněji, než výrobou obrovského čipu. Tím narážím i na to, že výkon duální HD3870X2 je dnes zkrátka za danou cenu perfektní. Není sice nejvyšší na trhu, ale zdaleka stačí na hratelnost všeho možného v nejvyšších detailech. A další snížení ceny HD3870 se dotkne i tohoto duální modelu. Již dnes stojí 8000 korun a co teprve při ceně 6500-7000, kam bychom pád ceny očekávali. Na toto snížení bude samozřejmě muset zareagovat i Nvidia snížením svých cen. Situace je mezi výrobci napjatá a díky této fungující konkurenci se tak mi zákazníci můžeme jen usmívat. Jen tak dál.    

Zdroj: AMD, The Inquirer   

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zamrzi ... 2008-03-20 15:09:21

No to snad ne!! Ja jsem svou HD 3870 X2 kupoval za 10 200,- od Sapphiru, to bylo asi pred mesicem a neco. Ze ja hlupak jeste chvili nesetrval s HD 2900XT .... Tohle snad fakt nemohl nikdo cekat, ATi do toho jde pekne tvrde.

Jinak se plne stotoznuji s nazorem pana Stacha a sice tim, ze velke mega chipy typu GT200 tady krome par technofilu z PCT(namatkou treba OBR) za silene ceny nikdo nechce. Rovnez vidim budoucnost ve vyrobe levnych, lec dostatecne vykonnych grafickych procesoru. Kladu si otazku: kdyz napriklad moje HD 3870 X2 stiha jakoukoliv hru(Crysis nepocitam, stejne za to nestoji) na maximalni detaily pri 1680*1050(s 1920*1200 by ale take nemela zadne problemy), tak proc bych mel chtit GeForce 9800GX2 za absolutne silene penize, oproti ktere bych rozdil temer vubec nepoznal?? nVidia si nejspise stale jeste neuvedomila, ze velke a drahe karty uz dnes zajimaji jen malokoho...
djWilly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 15:19:26

k tomu OBRovi, se ted vytahl v diskuzi u GX2.... :-D a aby se nereklo, tak jsem tam postnul svoji reakci, kterou mi samozrejme smazl, tak jsem tam napsal par vet, no co ten mele, to je neskutecne, by se jeden posral smichy. Mi rika chlapce a pritom se sam chova jako petilety smoula.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 15:20:44
avatar
nvidia si to uvědomuje moc dobře ... G92 je velmi dobrý čip na 55nm bude zajímavý, ale to už bude mít ATi RV770 ... Nvidia má postavený marketing na nejvýkonějších čipech, ATi ne, protože je nemá to je všechno .. . Mezi náma ... já bych si taky radši koupil GT200 jenom proto že to má super výkon, osttaní mě nezajímá
Neznámý  - GT200... 2008-03-20 16:42:55

Jane?Hypotetická otázka...
Kúpil by si ju aj vtedy, keby GT200 stála 2x viac než RV770 a výkonovo by "strácala" ATi-na cca 20%?(viď hd3870 vs 8800GT)

EDiT: pre mňa je najzaujímavejšia...

HD3850 256MB=3840,-Sk
HD3850 512MB=4437,-SK
HD3870 512MB=5020,-SK
HD3870x2 1GB=11070,-Sk

9600GT 512MB=4654,-Sk
8800GT 512MB=5525,-Sk
9800GX2 1GB=16231,-SK
(s DPH)20.3.2008 9600GT
...uvidím ako klesnú ATi-ny po ohlásenom zlacnení.
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 16:05:14
avatar
Tak to jsme dva,taky mě zajímá hlavně výkon,ale je dobře,že je z čeho vybírat,dají se koupit skvělý karty od obou firem.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 20:24:33

souhlas ..mě také mainstream nezajímá. Lepší je highend a vydržet s ním nějakou dobu ..taková 8800GTx to byl kauf...doufá, že stejně tak dobře se vyplatí koupě GT200.
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hd3870x2 2008-03-20 15:10:32
avatar
no tak ked bude stat hd3870 v najlacnejsich obchodoch 3100 KCS tak potom by dualne riesenie malo byt o nieco lacnejsie ako dve karty v crossfire takze by sme sa mohli dostat na cenu okolo 6000 korun a nech aj 6500 ved pri takom vykone to bude viac menej jedno, n tym by AMD prislo o Highend (aspon cenovo) a tak by sme museli pockat az na radu rv770, no myslim ze by nikomu nevadilo zeby mal druhu najvykonnejsiu GK dneska za cenu mainstreamu :-))) a potom nech si nvidia robi so svojou 9800GX2 co chce, sice su vysledky v niektorych hrach dobre (viz. test na pctuning) ale ked ju budu pradavat za 13 kacek tak za taku cenu si kupim dve hd3870x2
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2008-03-20 15:28:15
avatar
Otazka ovsem je, jakej vykon bys ziskal nakupem 2x HD3870x2 Jelikoz jebu na PCT OBRa za jeho nvIdiotismus, tak tady bych zas jako ctenar mohl usoudit, ze autor je na strane ATI... lec ma pravdu Par lidi se pachti po absolutnim vykonu, ale obycejnej clovek nekouka na nejvyssi FPS, ale na co..? NA PENIZE prece!!! A tohle uz je vazne brutalni sleva! Jako za 3 klacky takova karta...
JoHnNyFuTuRe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 16:14:17

Ale zase kdyz koupis sice drazsi kartu, ale s vyssim vykonem, budou ti na ni dele chodit nejnovejsi hry na high detaily a nebudes muset tak brzy menit. Napriklad kdo koupil atinu 1950, tak uz si crysis na high nezahraje, kdo v te dobe (pred rokem a pul) koupil 88GTX, tak ten porad vesele pari, ale ten, co koupil 1950, ten uz davno musel koupit 3870 nebo 88GT(S).
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 16:24:29
avatar
Já koupil 1950 v době, kdy 88gtx ještě nebyla a nijak mě to nevadí. Vždyť si všechno zahraju, sice ne na high a vysoký rozlišení, ale o to mi nejde. Mě do o to si na tom zahrát (koneckonců i na min se dá hrát )
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A jsme .... 2008-03-20 16:31:12
avatar
A jsme u toho zase... Ale za jakou cenu ji koupil? At jednu ci druhou... Jako pokud dam do grafiky 10 litru, tak by bylo celkem smutny, kdyby na ni za rok uz nesly hrat dobry hry Ja tu vyjadruju svuj nazor a asi s nim hodne lidi nesouhlasi, ale to je uz na kazdym... Jen jsem rek, ze takovou kartu si koupi malo lidi a "normalni" typek si poridi 3870, 8800 nebo 9600... protoze za danej peniz to nema konkurenci. A pokud nejaka TOP karta je 4x drazsi, ale jen 2-3x vykonnejsi, tak to pak ztraci smysl.
Ale ted jsem se musel zasmat sam sobe. Kdyz si neco kupuju, tak chci mit to nejlepsi, ale nekdy je to naprosto zbytecny. Kdyz jsem si kupoval PC, tak jsem do nej narval to skoro nejlepsi, co bylo na trhu. Dneska uz bych vybiral jinak.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 00:04:00

Taky znam spoustu lidi co takhle uvazuji, ale pri pohledu do penezenky a na svou drahou pritelkyni to vetsinou dopada jinak, dikybohu

Koupit 1950Pro za 6k jako novinku a koupit 8800GTX za 16k je velky rozdil a bylo by smutne kdyby tomu opravdu tak nebylo s tim krajsisem!;-) Pravdou zustava, ze 8800GTX prisla skutecne ve skvelou dobu a je bezesporu povedena( i kdyz si myslim, ze vic prisla ve skvelou dobu a sedla skvele na trh nez ze by slo o nejaky vyjimecny kus HW za svou cenu ).

Ale dnes 10tisic, ktere mi zbyly pri nakupu 1950 muzu vrazit do neceho noveho a staci se podivat co vsechno za desitku dnes lze poridit.

Castejsi vymenou GK nemuzu prodelat tak jako pri nakupu Hi-End reseni ( to ale neni az tak pripad 8800GTX, ktera je tim tak trochu vyjimka potvrzujici pravidlo ), vydelat pri nakupu hernich masin nejde tak aspon co nejmene zbytecne utratit.

Jednoducha otazka priorit...mozna bych taky jezdil ve ferrari mit na nej penize, byt nadsenec a nestarat se o jeho uzitkovou hodnotu v souboji s oktavkou;-)... je hezci, rychlejsi, silnejsi, hlucnejsi, nenazranejsi... to ale porad neznamena, ze je lepsi

Hi-End je bud vasen, nadseni a laska a nebo vyhazovani penez. Kdo am rad svou 8800GTX, je to jako mit rad svoji drahou a dokonalou vysnenou milenku tam pak penize nehrajou roli. howgh
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 18:02:28
avatar
Já bych ji bral pouze zadarmo. Je sice fajn, že si s ní zahrajete na full detajly, jenže AA + AF si nezapnete.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 20:55:43
avatar
blbost
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 23:46:40
avatar
Řekl fanATik :-). Testy mluví jasně, kombinace 4xAA+16xAF je pro RV670 stejně jako R600 smrtící, nVidia má propady daleko nižší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 00:05:25
avatar
ha ha ... já ale vím že má RV670 propady pod AA Af vyšší, z logického a všeobecně známého důvodu, nicméně absolutně nesouhlasím, že si s ATI dnes nezahraji většinu her naplno s AA i AF. protože tu grafiku mám podrobně otestovanou tak vím, že situace není zdaleka tak strašná jak to malujete, propady nejsou tak hrozné aby to nebylo hratelné ....
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 00:26:15

a AA8x je zas smrtici pro nV....
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 09:15:05
avatar
A ATi zvládne 8xAA tak tak, že sice předežene nVidii, ale hrát se to nedá. Pokud nVidia zvládne hru na max. detajly 100%ně, po zapnutí 4xAA+16xAF klesne výkon na 90-80%, u ATi jsou však propady až k 60%-50%.

S 8xAA hrajou jen ti nejzarytější fanATici, ze 100% klesne na 50% (nVidie sice klesne na 30-40%, ale to není důležité), a FPS se točí okolo hranice 30, což je pro mě nehratelné. Logicky tedy snížím úroveň vyhlazování, čímž si u ATi pomůžu zcela směšně a u nVidie podstatně.

Toto zlevnění je jen pro lidi, kteří nechtějí hrát zejména s AA, s AF si RV670 poradí dobře. Netvrdím, že takoví lidé nejsou, co ale my technoidi, co si rádi vše nastavíme a očekáváme vysoký výkon i v extrémních nastaveních? Nabízí se rozdělení: ATi pro socky a lidi, kteří si nechtějí nebo nedokáží díky své neznalosti užít maximální vizuální zážitek, a potom nVidia pro majetnější a ty, kteří chtějí nekompromisní výkon a špičkovou vizuální kvalitu (4xAA+16xAF).
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 10:12:53

Tak to si mě dostal do kolen asi jako OBR s tvrzením že ati kupují chudí studenti , lidi proberte se, každej vybere podle toho co potřebuje a podle svojich možností a je jedno jestli je to fotr od rodiny, student, nebo já nevim kdo.
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 23:38:24
avatar
Ackoli jsem z tabora zelenych, tak jak sleduji cenove spravodajstvi AMD se pekne rozjelo a jejich multiGPU reseni jsou velice dostupne. Osobne bych mohl dat 12tis. za GX2 nV ale fakt neni proc ale dat 12 az 14tis za 2x GX2 AMD to uz se mi zda velice slusny. Chci jen rict ze to neni jen o cene ,ale predevsim o vykonu a dat o tolik vetsi prachy za vykon ktery se mi neprojevi je stupidni. Jelikoz i kdyz si to clovek koupi aby se teda alespon pochlubil tak se vam vysmejou i studenti a skolaci uz vlastne taky. Proste je to o vykonu a AMD na to kapla, klobouk dolu
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 11:30:13
avatar
Dal bych ti kladný bod za to že si mě rozesmála ale jelikož si mě nazval sockou tak nikoli
bartfox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 15:36:40
avatar
Sakra - dneska me dosla 3870 od Gigabytu za 3900,-

B
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 16:55:56

ja myslim, ze se kvuli tem 7 stovkam nebudes muset obesit a pokud ji mas z netu, tak ji ani nevybaluj a do 14 dni ji muzes vratit
SirKucis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chjo 2008-03-20 15:43:27

a ja sem pred mesicem koupil HIS 3870 za 5800 ... to se mi snad zda
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 17:01:22

njn to je blby, ale tak to mas se vsim, kdo to moh takhle rychle cekat, ja mel to samy s procesorem... ale pri dnesnim konkurencnim boji se da cekat, ze za cca. mesic to spadne. ostatne hodne vyrobku po uvedeni do prodeje stoji o dost vic, nez treba za par tydnu prodeje
zalezi jenom na tom jaky mas priority, jestli to budes porad a porad odkladat, az nakonec vyjde jinej lepsi produkt a pak zase budes cekat nebo si to proste koupis hned
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 18:02:13
avatar
pozri ber to takto,,,keby si mal stale cakat kedy to bude lacnejsie tak sa najde zase nieco lepsie a na to by si zase cakal kedy to troska zlacne nech sa to aspon trocha oplati kupit a tak dookola,,,cize kupuj to co je v tu chvilu za danej situacie najlepsie a hlavne,,,na co mas peniaze...
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 19:22:01
avatar
ja si koupil za 7tis gts512, dneska bych ji mel levneji, ale zase bych dostal min za svjoji starou kartu(2900xt) takze to neni tak strasny a navic asi mesic sem uz spokojen s tissi a vykonejsi kartou ;)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 19:24:56
avatar
napodobne
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 15:55:57
avatar
Na 3100 bych to hned nevidel, znate ceske obchodniky...
Neznámý  - Sběrnice AGP? 2008-03-20 16:27:34

Neví se, zda budou karty 3450/3650 i do staré AGP sběrnice?
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nzlacnovanie 2008-03-20 16:38:51
avatar
no podla mna je to jedno s poslednych zlacnovani, hd3870 by mohla stat za mozno mesiac lehko pod 3000 alebo rovnych 3000 korun, ATI to robi samozrejme kvoli konkurencii ale tiez si dlazdi cenovu cestu na prichod rv770 to je iste, a s cenymi nasledujucej generacie GK kariet od Ati to bude podobne (bude to dalsi dovod k rozsireniu Crossfire popripade Crossfire X na ktorom si ATI tak zaklada)

... inac k tej kupe 1950 ja som si asi pred necelym rokom kupil x1950GT 512mb za 4500 SK a do teraz mam najvykonnejsiu GK z kamaratov, (jeden ma 8600 GT a tu ja za vykonnejsiu nepovazujem, no a spoznal som jedneho chlapca z nasej skoli ktory ma 8800GTS 320mb) na mojej grafike hrajem assassins creed na max detaily multisampling 1x pri 1028x1024 a sice je pravda ze sam tam spozarujem nejake cuknutie ale hra sa to v pohode
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - x1950GT 2008-03-20 17:27:23
avatar
jasne ze x1950 uz dochadza dych ale zatial stale z plnych sil utiahne aj nove herne tytuly a high nastaveniami relativne plynulo, a pre bezneho hraca poda uplne dostacujuce hodnoty fps (pre mna uz ani tak nie) napriklad v call of duty 4 saom aspon v single playery nepostrehol rozdiel v plynulosti medzi 1280x1024 a 1600x1200

... inac chcem podat LOTO :-) (je to loteria na slovensku) a ci by mi niekto mi niekto z vas povedal jedno cilso od 1 do 49 ktore mam dat, diki
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 19:05:27

Počkat počkat, moje X1950XTX si vesel jede i v blbě optimalizovaným Zaklínači na 1680x1050 naplno i s 2xAA, já potřebu měnit "zastaralou" 1950 sérii ještě necítím(Crysis jsem nehrál a kupovat ho nemám v úmyslu) jen mě lezou krkem ty potíže s ovladačema a vypadávacíma texturama, ani zaklínač se tomu nevyhl do příchodu 8.1, ale je fakt, že jestli ceny karet slezou k 3000,- pak už kvůli spotřebě budu asi koukat po nějaký 3870 nebo 8800GT(pokud se nVidia chytne taky slev)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 19:10:25
avatar
ty novinky jsou porad to samy...uz minimalni 3. slevnovani ati karet co tady ctu..ale ze geforce 9600GT slevnila ze 179,99$ na 149,99$ to se tady nedozvim a ze za posledni dva tydny v ceskych e-shopech klesla 8800GTS 512 o 1500-2000 to se taky tady nedovim jeste ze to aspon sam vsechno sleduju

prave kvuli tomu slevneni geforce 9600gt o 30$ slevnuje ati opet svoje radeony...nic jinyho v tom neni
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - noooo 2008-03-20 19:15:28
avatar
To ti musim dat vyjimecne za pravdu... Trosku to na me taky udelalo dojem, ze se tu moc propaguou slevy ATI...
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 19:19:06

na EHW je ta samá akrualita, o slevňování nVidia jsem se nic nedočetl a to jsem listoval pořádně zpět, až do doby kdy jsem narazil na další slevu ATI teda je tam jedna zaměřená na oba výrobce
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 19:22:03
avatar
no na EHW je to napsano aspon v prvnim odstavci te aktuality od ati..DD se o tom slevnovani nezminuje ani tady
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 19:25:29
avatar
je to no ale dd pise ze 9600 byla pred timto slevnenim cenove mezi 3850 a 70, ze 3870 bude levnejsi az ted. to samy jsem cetl i na zahr. serverech, ze ati chce ji mit levnejsi. ale ty ceny nVidie mohl napsat presne.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 19:32:25
avatar
nauc se poradne cist..nvidia tedka slevnovala 9600GT na 150$ a ati hnedka jako odpoved slevnila 3870 na 160$ a 3850 512MB na 145$..takle to je podle guru3d..DD pise jenom o te odpovedi ati na slevneni 9600GT o kterym se ale nezminuje...
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 20:05:44
avatar
njn sem to cetl jen na fudzille a tam presnou cenu 9600 nezminovali, jen ze 3850 ma byt levnejsi o 10-15$, to pak ale nejak nesedi. a cist umim.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 00:57:15
avatar
psal si ze 3870 ma byt levnejsi..to pravda neni..a pak si vsimni taky ze pisu 3850 512MB..o tech 10-15$ levnejsi nez 9600GT ma byt 256MB varianta neodpovidej na my komentare kdyz je poradne ani neprectes
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 21:02:19
avatar
A co jako? píšu jasně o konkurenčním boji ... takže snad každému dojde že zlevňuje i Nvidia, původní zpráva je z Inquireru odkud ji převzalo i tvé guru a tam psali jen o zlevnění ATI. tak jsem to využil ... co za tím zase hledáš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 20:57:53
avatar
A co jako?
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 23:42:02
avatar
a protoze delas svoje www tak jsi to tam pripsat mohl a navic bys to ted nemusel resit [cist]
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 20:08:56

Za tyhle ceny se začíná vyplatit quad crosfire x Osobně by mě vělmi zajímalo srovnání 4x 3870 proti jedné 9800 gx2. Za obě by se totiž po zlevnění mohlo dát 12tis kč.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 20:18:07
avatar
co sem si tak vsimnul tak zajimaveji vypada 3x3870(nebo x2+3870)
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 23:43:32

No tady všechno začíná a padá na ovladačích tak uvidíme jak se ati vyšvihne
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 09:17:33
avatar
Jedině absolutní idiot by si kupoval 4x karty oproti dvěma. Co spotřeba, hluk, teplo? Nehledě na to, že by asi ani 4x3870 nedokázaly natrhnout 9800GX2 prdel (zejména kvůli driverům).
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3 crossfire 2008-03-20 20:34:30
avatar
no tak vykon troch hd3870 by mohol byt zaujimavy a pritom cenovo vyhodny, malo by to obmedzit prepady s vyhladzovanim
Koloman_e [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PCT OBR 2008-03-20 20:40:34

me taky z pctuning.cz smazal obr můj přispevek kde sem mu kritizoval jeho pochybny test...
jinak cena 3870 za 3000kč je super !
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 20:54:52
avatar
sem koukal dneska na diskuzi na pctuningu a je to hruza
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 21:04:19
avatar
já ta ani nechodim, už pěkně dlouho ...
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-03-20 22:01:35
avatar
Budu dalsi... Zrovna me otravuje jeden z jeho priznivcu. Ze pry je DD chudej atd...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 23:29:06
avatar
chudý penězi možná, naštěstí mám ještě toho bohatého ducha
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bohuzel.... 2008-03-21 00:23:39
avatar
Bohuzel jsem za obhajobu DD sklidil sproste nadavky a zaporne bodiky Ale to je sumak.... Nesnasim namachrovany blbecky, ktery se navazej do kazdyho, kdo nema TOP GK
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OBERMAIERismus 2008-03-20 21:04:24
avatar
Kdo si dal tu praci a naklikal mi k prispevkum zaporny hlasy... Ze by se ten dement Zdenek Obermaier nudil... Nedivil bych se nicemu A nebo nejakej jeho priznivce. Nekdo me ocividne nema rad.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 01:21:07
avatar
to mas dobry ja uz sem diky nejakymu cvokovi kterej se nudil na -350 - nektery lidi rposte nemaj co delat - i kdyz nebylo by spatny ten system predelat treba jako to je na B3D a nebo ty body rovnou zrusit
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - njn 2008-03-21 03:17:55
avatar
No hodnoceni je ok... ale asi bych to zrusil u toho profilu jako ukazatel stavu! Pak to laka zneuzivat a davat naprosto nesmyslnne hodnoceni. O tom by vam moh LuckyJosh vypravet Uz to ignoruju. Jsem trnem v oko asi hodne lidem, ktery neunesli treba mou vetu - Ze GX2 je udelana proto, aby NV nebyla zavisla na svejch chipsetech v SLI... A za to jsem sklidil STRASNOU kritiku ... Budete mit ode me 4 dny klidu. Jedu na dovolenou. CuS
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 23:46:33
avatar
Kritiku jsi sklidil asi za to ze jsii to rek na pul huby, tedy jen castecne. nV tim zabyla vice much jednou ranou.[ a cenou uz vubec ]

Tak se za bodiky nediv ,DDho by tu za to uz asi i zazdili
MatNi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1105784 souhlasu 2008-03-21 12:57:48

Tak jsem ti k jednou tvojemu komentu naklikal 1 105 784 souhlasu ....koukni Odkaz je asi tak ve 3/4 stranky...(neklikal sem myši, ale napsal sem si jakožto amater amatersky programek a nechal jet přez noc )
btw ty zaporne jsem ti ja neklikal...
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 21:39:14
avatar
no jo. ja mam od 21.prosince minulyho roku HD3870 za 5100 s DPH. ted me to taky docely mrzi :-D
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-20 21:51:09
avatar
A navic hosi.. Kazdy clovek ma svuj mozek a kdyz ten clovek ma penize a je mu jedno ze je vrazi do drazsi NVIDIE a bude mit absolutni vykon, tak je to jeho vec a kdo ty penize jen tak nema tak ho samozrejme zajima cena a v tomto pripade by mu AMD/ATI udelala velikou radost, protoze na grafikach jako HD3870 za 3000Kc by si opravdu mohl zahrat ty nejlepsi hry, ktere nyni jsou a ve velmi kvalitnim rozliseni a detailech.
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crossfireX 2008-03-20 22:25:17
avatar
a tu vidia vsetky priaznivci Nvidie ktory davnejsie kritizovali crossfireX az 4 kariet ako sa to nevyplati a bude to financne velmi narocne, podla mna je to finance celkom zaujimave, este aby isli dolu aj ceny zakladnych dosiek ( ale myslim ze bude stacit ked zlavnia procesory a GK) este by som chcel vidiet poriadny test 4x hd3850
honzsevcik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 09:32:21

Já bych počkal až na novou sérii ati nebo nvidia až bude spotřeba v klidu 10 w. Tady ty karty pořád neskutečně žerou.
kmsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kedy to pride 2008-03-21 09:38:32

by ma zaujimalo kedy pride zlacnenie na CR ale najma na SR
dufam ze do 1-2tyzdnou bo uz by si to ziadalo novy PC
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 10:46:48
avatar
Taky by to potřebovalo nové PC. No já mam přesně dané období kdy budu přestavovat. V období kdy už bude na trhu k sehnání southbrige AMD SB700 a graf. jádro RV770. Pak bych koupil motherboard s AMD 790X + SB700 a grafické karty by v té době mohly být hodně levné , takže nejméně Radeon 3870 512MB, kdyby byla v nové revizi, nebylo by to marné a nějaké tříjádro v rev. B3, by v té době mohlo jít taky sehnat. Takže tak někdy na začátku podzimu.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-03-21 11:12:48
avatar
To máte těžké, vždycky je to otázka jestli koupit teď dráž nebo později levně. Když koupíte teď dráž, tak si zase déle a lépe zahrajete, stejně je to spotřebák, a nevydrží déle než pár let ať koupíte co koupíte. Když počkáte na další slevu, tak ušetříte ale zahrate si s kartou kratší dobu a na nižší detaily.

Já koupil loni v létě 8800GTS320 za 6800,-, tehdy nižší highend, dneska je hluboko v mainstreamu, a přestože bych si klidně dneska odpoledne jen tak z plezíru mohl dojít koupit třeba 2x9800GX2, tak to neudělám, protože ta GTSka mi zatím slouží bez problémů a co si zahrát chci, to jsem si zahrál v 1680*1050 většinou i na max (kromě crysis).

Byly doby, kdy byl highend v rozlišení 1024*768 a většina pařila v 800*600, když bylo fakt zle tak 640*480. Já tak hrál DOOM 1-2 v multiplayeru na 386sx se 2 a pak 4 MB ram a integrovanou kartou s 512KB videoram celou vejšku a nikdy potom už jsem si tak dobře žádnou hru nezahrál.
SirKucis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - crossfire 2008-03-21 13:51:10

Myslite ze se mi vyplati koupit jeste jednu do crossfire ?? Nebo zustat u jedny a casem vymenit za novou generaci .
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 14:37:58

toť otázka pro věštce , ale člověk by řekl, že za připlacení 3100,- (pokud to tak bude), je to hafo výkonu
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 23:55:08
avatar
No ja resil to co ty a koupil jsem[ teda 2x GT ] a myslim si ze jsem se na to mohl vyprdnou .Vykon se mi zvednul to jo, ale to co vetsinou hraju zvlada jedna samotna taky az na jednu hru jako vsem. posetri kacky a az za dva tri mesice prijde neco noveho nebude te to mrzet. Pokud teda mas vse plynule hratelny. Chapu ze to svadi vzdyt uz je to skoro zadarmo jak RAMky . Ale vzdy platilo nekupuj to co nepotrebujes a u PC dvojnasob. Koneckoncu treba pak bude X" stat stejne tak budes mit CF-X
SirKucis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-22 08:29:54

Mas recht zatim mi vse chodi naplno krome Crysis ale kvuli tomu se to nevyplati navic tam cross moc nefacha ... uvidime jak se situce vyvine! A jestli ty hry za to budou vubec stat ...
doggie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nevim 2008-03-21 14:52:12
avatar
Je nakej rozdil kdybych si chtel koupit NAPR: AMD cpu a ATI grafiku, a nebo AMD cpu a NVIDIA grafiku. je nakej rozdil treba v tom jak spolu dokazou komunikovat nebo tak? kdyz amd a ati je jedna firma. Vim ze bude fungovat oboje ale jestli je to uplne jedno nebo ne?
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-21 15:01:03
avatar
můžeš to pomíchat jak se ti zamane všechno musí být kompatibilní a výrobci by byli sami proti sobě kdyby to tak nebylo. Jen pokud chceš CF/SLI tak si podle toho vyber desku s odpovídajícím chipsetem
Zajko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-04 16:53:35

zdravim, chcel by som sa spytat, ci na ddworld planujete spravit nejaku recenziu o vykonnom pc kde by FPS v hre counter-strike:source bolo minimalne 100 a ak by sa dalo, tak grafika ATI HD3870 512MB bolo by to mozne?? vela ludi by to privitalo, lebo nevedia aku graficku kartu maju zvolit pri tejto hre. dakujem
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-04 17:11:47
avatar
source neni moc narocnej...vyuzije jen jedno jadro procesoru..staci mu 1.5GB RAM a graficky ho zvladne vysoce nad 100fps cokoli od 3850/9600GT nahoru grafiky nvidia pak v source enginu maji o neco vetsi naskok nad konkurencni ati ktera v source enginu rozhodne neexceluje viz zde Odkaz. vykon v cs:source pak bude o neco vyssi protoze neni tak graficky narocnej...ale engine je to stejnej ja mam na pretakt 8800GTS 512 v cs:source v rozliseni 1280x1024 s 16xAF minimum kolem 200fps
Zajko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-05 19:26:23

hmm dik za radu, lebo ja pri GF 6600GT dosiahnem max. 90 FPS,aj to ked pozeram do steny...na graficku chcem obetovat aj 5000,- Sk, len nech mam uz vystarane aj dopredu...tak za tuto cenu hladam naj graficku v pomere cena/vykon
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 505x
Komentářů: 0
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1189x
Komentářů: 2
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1951x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1917x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2571x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2176x
Komentářů: 1