Nvidia G100(GT200) bude obrovský jednolitý čip Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 04 únor 2008
nvidiaTak to vypadá, že Nvidia to ještě zkusí s jednojádrovou high-end kartou, ale bude to obrovský čip.

 

 

O další generaci grafických karet toho zase tolik nevíme. Tedy skoro. V případě firmy ATI se již na 99,99% nedočkáme velkého jednolitého čipu, vytvořeného jen pro High end. Připravovaná grafická karta R700 totiž bude další generace dvoučipového řešení po vzoru současné HD3870X2. Oba výrobci se již dříve nechali slyšet, že více grafických jader je jediná možná cesta ke zvyšování výkonu. ATI-AMD se tedy touto cestou již vydali. Konkurenční Nvidia to však podle posledních spekulací zkusí ještě jednou z velkým nativním čipem, určeným pro high-end.

8800ultra-2

Poslední zprávy hovoří o tom, že G100 nebo-li GT200, bude veliký monolitický čip s přibližně 1 000 000 000 tranzistorů, vyráběný 65nm výrobním postupem. Hovoří se však o TDP 250W! Jen pro srovnání, R600 měla TDP šílených 230W a už to bylo skutečně hodně. Osobně si neumím dost dobře představit tak obrovský monolitický čip vyráběný 65nm procesem. Na TDP 250W bude potřeba hodně velké chlazení (tříslotové? :-) ). Každopádně takto složitý čip bude výrobně velmi náročný, jsem skutečně zvědav na výtěžnost a cenu. Pravověrní příznivci high-endu ale mohou začít spořit. Pokud se opravdu takový čip na Nvidia GF100 objeví, bude to bestie s obrovským výkonem, ale také obrovskou spotřebou. Prostě ten správný high-end, který nám dnes chybí, abychom ho mohli všichni obdivovat a zatracovat. První grafické karty by se mohly objevit během 2-3Q 2008.

zdroj: Fudzilla

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 01:37:16
avatar
G92 ma 754 milionu tranzistoru a TDP ma 110W..ze by nakejch 250 milionu tranzistoru vice nez 2x zvedlo spotrebu je pekna pitomost nvidia ma 65nm proces uz pekne vyladeny..miliarda tranzistoru se mi zda taky docela malo na to ze by karta mela mit 2x vetsi vykon jak G92..no a cena urcite nebude vetsi nez jak u kazdyho novyho high-endu..takze tech 12-15 litru

jednojadrova karta bude mit porad jeste vyhodu ve stalem vykonu..a nvidia bude mit cas vymyslet dumyslnejsi spojeni 2 jader nez jak u 9800GX2 pres SLI a nez pres technologii CF jako u ati ktera take opravdu neni to prave..dvoucipove karty nebudou mit budoucnost dokud vykon bude stat a padat na ovladacich..

jinak high-end uz tu mas ne?? co 3870X2??ta ma obrovskou spotrebu..no a vykon jak kdy a jak kde..zavisi na ovladacich..a to je problem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 01:57:42
avatar
Já bych neřekl, že je to pitomost. Nemyslím si, že je ta závoslost jak si myslíš lineární. Se podívej na G92 na 8800GT, to má 110W a G92 na 8800GTS má 135W! TDP 250W na G100 je tedy dost reálných a to se už počítá s tím, že 65nm výrobní proces bude odladěný.

se obávám že vždy bude ten výkon stát a padat s ovladači, podobně jako u vícejádrových procesorů, kde také není ten přínos výkonu stálý.

Jinak HD3870X2 není úplně high end ... dyť stojí jen 9 000 - 10 000 korun, to je cena nižšího high endu. Je to skvělá karta za skvělou cenu, ale já bych rád ještě více ve stejně dobrém provedení
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 02:16:32
avatar
ne zavislost neni linearni..zavisi na taktu..poctu aktivnich casti jadra apod..takty o moc narust uz nemuzou na 65nm ale i kdyz se zvysi tak 250W se mi zda prehnany oproti G92 ktera i kdyby mela treba 150W...

s procesory to neni moc dobry srovnani..tam je to uplne o necem jinym...dnesni graficka jadra se davno dely na vypocetni casti (dnes se tomu rika SP) takze da se rict ze uz je vicejadrove mas...

treba by to mohlo byt neco jako mas jedno jadro s 128 SP tak ho rozdelit na 4 maly jadra kazde po 32SP ty spojit nejakou interni rychlou sbernici (neco jak HT treba) a napojit na sdilenou pamet..a treba jeste pro kazde jadro mensi pamet slouzici jako cache..hlavne aby komunikace mezi jadry byla na hardware urovni a chovalo se to jako jednocipova karta..zadny CF ani SLI

reseni vicecipovych karet plne zavislych na ovladacich tezko bude mit uspech...uz HD3870X2 byl kvuli ovladacum o neco pozdrzen a tedka je na trhu a stale se na ne ceka..nekde funguje nekde ne...crysis je na trhu uz dost dlouho (2 mesice??) a CF ovladace pro nej nejsou jak dlouho mam cekat??ctvrt roku??to je docela silena predstava...proste tady cestu dal nevidim...

aspon teda u ati rozhodne ne..nvidia spolupraceji se spoustou vyvojaru a tak ma v tomhle vyhodu a mohla by si to dovolit..na ati se uz aji ve valve vykaslali
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 03:13:57
avatar
kde porsímtě bereš ty informace, že nVIDIA spolupracuje s více vývojaři než ATI a na ATI každej kašle? To že si Nvidia kupuje loga do skoro každé hry jako jako reklamu ještě neznamená, že s vývojářin na dané hře spolupracovala ... pokud vím, ATI celkem úspěně rozvíjí svůj program podpory výrobců a to že je crysis dělané na nvidii a UT3 enginy zase na ATI se mi nezdá jako velký problém ATI navíc mnoha vývojářům je celkem nějaká podpora výrobce ukradená ... je mnohem více her postavených na tom , kde ATi CF funguje než kde ne, takže vše je realativně ok ... že ty dál cestu nevidíš se nedivím, ale smiř se s tím, že celkově technologicky je natom ATI lépe, CF má vyšší výkonový přínos než SLi a funguje stejně dobře, ani jeden z těchto sytémů není 100%, ale pro nejbližší budoucnost je to jasný stavební kámen ...

S tebou je to pořád dokola, neuvěřitelně podceňuješ ATI a strašně přeceňuješ Nvidii, nemáš kompletní informace a tvé názory jsou strašně zreslený nerozumíš ani tomu, jak vlastně vznijkají herní enginy, za jaké nitky tahá kdo, zkus se na to dívat více realisticky a více poslouchat ty, kteří ty informace mají a mají větší nadhled ... ani jeden z výrobců není ve větší výhodě před tím druhým skoro v ničem, každý má své pro a proti. Hlavními píkami je u ATI technologii a Nvidia marketing ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 03:56:35
avatar
ze je na tom ati technologicky lepe se rika od dob radeonu 8500..dokazala toho vyuzit jen u 9700 a pak u x19xx..a u x19xx to trvalo hooodne dlouho nez ty technologie vubec vyuzili to je jen vymluva fanatiku..kde neni vykon holt to musej zastoupit technologie..prinos technologii pro koncovyho uzivatele je nulovy..

podivam se na to realisticky..crysis na trhu 2 mesice..ati ma porad problemy..CF nefunguje..bioshock na trhu 4 mesice a ati v nem konecne dosahuje slusnych vysledku...hmm crysis mam 2 mesice dohrany..bioshock 4 mesice..k cemu mi je ze ted ma ati v bioshocku o 10fps vic jak pred 4 mesicema???to je realita nebo snad ne???

ze je na tom lepe nvidia de videt uz jen podle toho ze ma ati problemy v kazde druhe hre pri vydani...UT3 enginy se delaji na ati??to si vycetl kde??muzes dat link??nebo jen odhadujes podle toho ze 4 mesice po vydani bioshocku pro nej ati dobre vyladila ovladace??

odkud mas informace ze ati uspesne rozviji ten program??tajnej zdroj primo od ati??kdyz se na ati vykaslalo valve ktere s ni velmi uzce spolupracovalo a tedka zacalo s nvidii tak tato informace rozhodne nezni moc verohodne ale kdyz uz to vis tak muzes rict kdy uvidime prvni vysledky???

hernim enginum a vubec hernimu bussinesu rozumim dost dobre...castecne se v nem pohybuju...a nvidia ma momentalne mnohem lepsi podporu

CF a SLI to je mi uplne jedno..oboje technologie nemaji ve vicecipovych kartach budoucnost...a jestli jo tak opravdu nevim jak to chcou delat..vyjde hra, koupim si ji, dohraju na low detaily a az za 3 mesice si budu moci dovolit high protoze mi ati zprovoznila CF??dekuji nechci...

hlavni pikou nvidie je marketing? a ze je porad vykonejsi nez ati to uz nic??myslim ze to je pro nvidii dulezitejsi..kde schazi vykon nepomuze marketing..to se uz dokazalo u geforce fx
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 10:42:41
avatar
no je vidět že to máš hodně popletený ....

1, ATI své technologie dokázala vždy využít, mnozí až nyní přechází z x1900, kde je soudobá konkurence GF7. když si vzpomenu, že dnes je X1950PRO výkonější než 7900GTX, mluví to za vše ... to je síla technologie, ne být vykonný jeden rok, ale dva tři roky přinášet použitelný výkon ... to samé bude nejspíše i R670 a G92 ...

2, pokud vím, UT3 engine běžel vždyky dobře na ATI, teď se jen zlepšuje ... pozor netýká se jen bioshocku ;)

3, ati má problémy v každé druhé hře při vydání,? no co teprve Nvidia, vypadávající textury, nekvalitní obraz ... protože všechny ty karty vlastním a testuji, tak nechápu odkud se bere ten naprotý nesmysl, že jen ATI má problémy v nových hrách ... mám GF8800GTX a můžu ti říci, že v každé nové hře má tahle karta nějaký problém ... v crysis to byly třeba dalekohled, když jsme na něj přepnul u zbraně, vypadli mi textury, u TDU se mi se hra trhá a špatně vykresluje, Dirt se taky špantě vykreslje atd. Prostě nevím kde se bere ta pitomost, že Nvidia má v nových hrách lepší ovladače, nemá! ATI má možná v nových hrách nižší výkon, Nvidia ale zase blbne tak, že ji je ten vyšší výkon nanic, protože se na to nedá koukat ... čekám na každé nové ovladače jak na smilování ... ještě teď vím o kvantu her, kde moje 8800GTX má nějaký problém a stále to není dořešeno ... a to nemluvím ani o mizerném obrazu ve videu a HD videou ... nechápu jak někdo může tvrdit, že má nvidia lepší ovladače jako majitel karty ATI i nvidia musím říci, že si člověk nevybere ...

Pokud vím valve se na ATI nevykašlalo a stále spolupracuje s ATI. Jinak hodně výrobců her nespolupracuje s nikým ...

Právě si dokázal, že marketing Nvidie je opravdu nejsilěnší její stránkou - dobrý hlod to pořád výkonější. Pokud vím, tak až donedávna to bylo půl napůl a to možná, pak přišla 8800 dobře uspěch ale teď už je zase slabší. BTW: síla marketingu se jasně ukázala na FX, ačkoli to byl technologicky propadák, prodávala se jak na běžícím pásu (sám mám jednu doma )...

s tebou je to pořád dokola, můžu ti přednést tisíc argumentů a ty si zase něco vymyslíš úplnou blbost, která nemá hlavu ani patu a musím tě dávat do souvislostí... kdybys tomu opravdu rozuměl, mluvíš uplně jinak ... sorry, ale s tebou ty diskuse nemá cenu absolutně nechápeš souvislsoti, chybí ti zkušenosti se všemi kartami, chybí ti přehled, to se pak špatně diskutuje ... neustále mi chodí maily od jiných čtenářů, proč se s tebou vůbec bavím, když je to takhle pořád dokola ... já fakt nevim, možná doufám, že ten rozum jednou dostaneš, ten blok co tam máš povolí a ten zdravý rozum a nadhled zvítězí ... to bych ale asi chtěl teď moc co? Vidíš ty věci příliš zkresleně a jednoltivě ...
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 08:03:16
avatar
Ale no tak DD, Co by ti na to řekl Radek hulán? ty!ty!ty!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 10:37:58
avatar
No s víme kým ho bych ho nesrovnávla. LuckyJosh umí alespoň slušně diskutovat. Problém vidím spíše v tom trvání na nesmyslech a stavění jedno na piedestal a podkopávání druhého, kdyby to totiž bylo tak jak si to myslí, tak to na trhu dávno poznáme, ale čísla hovoří jinak. oba mají do dokonalosti stejně daleko, každý je v něčem lepší než ten druhý, ale to už bych se opakoval ...
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 20:25:19
avatar
jo jinak pogratuluju tem co mi davaj ty minuska ze asi nechapou (ano nechapou!) ze to asi nemyslim vazne... GJ!

Kdyby to nekomu nahodou jeste nedoslo (treba ze je blbej a neumi cist mezi radky) tak sem to myslel jako vtip, a to znamena ze si z Radka dělám srandu JÁ!!!
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 15:04:15
avatar
zvlastni ja hraju prakticky kazdou slusnou hru a na svy 8800GTS 640MB jsem nikdy zadnej problem nezaznamenala to sem hral jak test drive tak CMRirt, crysis, CoD:MW, Gears od War, UT3, Bioshock, zaklinace, HL: Orange box i hellgate a nikde sem zadny problemy nezaznamenalza to co sem mel ati sem resil porad neco..9500 mi prineslo uzasny vykon za tu cenu ale problemy s texturamy nebo obrazem byly vzdycky neco...pri online ut2003 sem rozbil vztekem i klavesnici (jeste ze to byla tenkrat chiconka za 200 ) a u x19xx bylo ze zacatku taky spousta problemu..ale tu se ati po tom pulroce podarilo slusne vyladit a problemy sem pak az na vyjimky nezaznamenal..ale vim jak je na tom kamarad s HD2900XT(kterou koupil mesic pred 8800GT trotl )a mival jak problem v ut3 tak i v team fortress2 a v crysis je to zname..jeste mu nejak blbnul zaklinac a vic her tedka nehraje..ty mas zkusenosti z testu..ja mam zkusenosti z realnyho pouzivani..a u sebe na spouste her

dnes je x19xx vykonejsi to ano...ale kde beres tu jistotu ze s HD2(3)xxx to bude to stejne???ze se vykon u hd29xx za 3/4 roku zvedl o nakejch 10fps + opravily bugy kde nefungovala karta jak mela (a to prineslo vyssi narust vykonu) neznamena ze to pujde do nekonecna...ze RV670 bude to samy jak G92 je pouze tvoje spekulace..a podle me to tak rozhodne nebude

a jinak k tomu marketingu u FX rady opravdu nevim jestli k necemu pomohl...geforce FX meli v mym okoli co vim jen dva lide..jeden mel FX 5600XT a druhej FX 5200...zbytek mel v drtive prevaze radeony 96xx nebo 92xx ci jel porad na starsich GF4MX nebo dokonce jeste GF2 ja mel radeona 9500
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 19:10:52
avatar
No nevím,mám GTX a žádný problémy,asi mám štěstí.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 11:37:19
avatar
omg LJ - jeho nick na u2 ........ LJ sak chod si vytoto nad nvidiu lebo si nepripusts nic dobre co ma ati a co ma zle nvidia to prehliadnes ....... snad sa výkon karty neurčuje iba jedna hra (crysis) ..... UT3 engine naozaj ati sedí ale aj nvidií ....... omg zato ze vidis na hrach logo nvidie to nenamená že je to uplne šité už som to tu písal ze keby mam penáze tak si zaplacim aby sa ty pri spuscany crysisu zobrazilo by rasca25 ....... tak pls ber to 50:50
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 12:23:41
avatar
ty tvym komentarem nvidia ta smejdacka firma..a to jadro bude urcite chybne si jasne dokazal na ktery strane tabora si
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 12:31:55
avatar
jjjjj ale kdo ma k takým názorom vyprovokuval ?????? si jako vzdy kidal na ati a oslavoval nvidiu tak som musel ta trochu pototo
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 15:13:14
avatar
no zrovna nevim o tom ze by sem psal nejake lzi nebo provokoval..ale to te neomlouva...stejne jak neomlouva obrovi reakce na nektere komentare na PCT..ktere ale lzive zrovna jsou
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Porovnání s G92 je scestné, al 2008-02-06 19:49:40
avatar
Porovnávat to s 8800GTS 512MB není zrovna moudré - čím větší čip, tím větší proudové úniky a spotřeba roste opravdu nelineárně. Zářným příkladem buď R600 - obří čip, sice na tehdy pokrokových 80nm, ale obrovský a díky tomu taky těch 230-240W. A GT200 má mít ne miliardu, ale přes miliardu tranzistorů.
Jinak si ale myslím, že si to Fuad Abazovic vycucal z prstu, nemyslím si, že by to bylo takové monstrum.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 04:44:00
avatar
Heh, koukat na tuhle diskuzi je radost.

Muj osobní názor je, že si nVidia koleduje o pohřeb, pokud se jí to nepovede. Nicméně to může bejt docela zajímavá karta.

Zajímalo by mě, proč neřeší jádra podobně jako se dělaj dual/quad core CPU. Pochybuju, že by to nešlo.. a výsledek by se nejspíš obešel i bez problémů s ovladači.. myslim, že dokud budou vícejádrový grafiky stát a padat s ovladačema, tak to nebude zrovna ono (taky programovat ovladače pro každou hru zvlášť eh..).
Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - slepenec 2008-02-05 09:27:11

Taky by me zajimalo proc neudelaji 2-4core na jednom chipu. AMD na to technoligicky ma. A pokud to s vicejadrovymi kartami mysli vazne, bylo by to lepsi reseni. Nebo rovnou kartu s 512bit sbernici a naintegrovanou 512-1024MB pameti a jadra si tam menit dle potreby stejne jako CPU. Fantasmagorie...hmmm, aby za rok dva situaci nerozhrabl intel s jejich quadcore GPU slepencem. To by Ati i nvidia cuceli jak puk.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 12:21:59
avatar
protoze 2-4 core na jednom jadre uz delaji...SP procesory se za takova jadra daji povazovat..a jsou rozdeleny do casti myslim u nvidie po 16..procesory jsou uplne neco jinyho..graficke karty davno jedou paralelne..
Neznámý  - Hrubá neznalost 2008-02-06 16:19:20

srovnávat SP s CPU. SP se neobejdou bez dalších součástí grafického jádra, za jádra se tyto jednotky nedají považovat ani omylem.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 16:23:00
avatar
vim ze se neobejdou bez ostatnich casti jadra...ale jde o to ze to nejde udelat stylem jak se delaji cpu...a SP se tomu da castecne prirovnat..jde o to ze grafiky uz jedou paralelne..cpu do doby dvoujader (opomenu li hyperthreading) nemohli
Neznámý  - Re: 2008-02-06 16:26:37

Že grafické karty jedou už dávno paralelně, bez diskuze souhlas. K tomu, že to nelze udělat jako s CPU jsem se právě rozepsal níže
Neznámý  - Re: 2008-02-06 16:24:26

Odpověď je jednoduchá, vysvělím na přikladu. Pokud by ATi dalo 4 jádra RV670 do jednoho čipu, vznikl by monstrózní čip s minimálně 2.5mil. tranzistory, spotřebou 400W, o rozměrech a chlazení radši nemluvit.
Zavádět sockety na jádra na GPU, tak to už je dobrá fantasmagorie
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 09:31:14

Souhlasím s DD. Crysis se dá pořádně hrát až nyní na posledních ovladačích a po vydání patche 1.1. I tak v něm jsou chyby ..např. než jdete do té vesnice tak v dálce blikají textury skal ...při rychlém otočení kamery někdy textury "vyblednou" a teprve po restartu aplikace se to urovná. Takže souhlas pokud jde o kvalitu ovladačů ...pořád chyby 3 měsíce po vydání ale lepší se to... Jaká bude G100 jsou zatím pouhé spekulace. Pokud bude mít brutální výkon a cenu stejnou jako 8800GTX v době uvedení tj. kolem 15 - 16.000,-Kč bude to dobrá koupě za předpokladu, že si udrží pozice stejně dlouho jako GTXko. Spotřeba v highendu není tak důležitá ...když chci výkon musím ho zaplatit .
Neznámý  2008-02-05 12:04:03

Vím,že v high-endu se na spotřebu tolik nehledí ale vzpomeňme si jak byla 2900xt zatracovaná kvůli spotřebě a hučícímu ventilátoru.Se spotřebou souvisí vyzařované teplo a to by taky mohla být slabší stránka kvůli těm 250w(i když v reálu to bude slabší).Prostě čim menší,tím lepší.S 250 už bych se poohlédl po vodním chlazení(jako já se svojí 6600gt)
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2900xt 2008-02-06 13:17:02

Jenže u 2900xt to bylo ještě trochu jinak. Očekával se od ní bombastický výkon a výsledek byl trochu zklamáním. Hlučnost a spotřeba bylo jen třešnička na dortu.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 09:43:59

Mescalamba> GPU vyzeraju vnutorne ovela viac "multicore" ako pri Q core CPU.Myslim ze cesta je prepojenie mostikom ako u HD3870X2.Akurat pri tomto sposobe by bolo vhodne keby mal kazdy GPU o 1 dalsiu zbernicu navyse - daku rychlejsiu do mostika.Samozrejme aj druhu klasicku PCIe,aby sa dala spravit jednochipova karta.To su minimalne 3 lebo treba aj do GRAM.Dalsi problem vidim v tom ze "mostik" musi byt vykonove flexibilnejsi/vykonnejsi ako GPU chip.Aby stihal prepajat napr. 4 GPU chipy.Nech mame skalovatelnost aj pre profi riesenia/nasledujucu generaciu GPU/PhysX chip na GK atd... Lenze ked GPU je spicka vykonu ? A vsetko samozrejme co najlacnejsie Uz sa Tesim ako s tym ATI/NV zabojuju.
Neznámý  2008-02-05 12:10:33

Souhlasím s tim můstkem bude asi problém(když ne teď tak potom protože karty budou čim dál tim víc výkonější,ale bůh ví třeba příde nějaká revoluční technologie ).Sem zvědaví na ddr5 paměti,takovej výkon.Tak teď to pro změnu budou brzdit GPU(ale kdo ví )
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nV nezklame 2008-02-05 12:46:48

Co se týká nenažranosti,spotřeby a odpadního tepla,bude jen těžko hledat konkurenci.Vypadá to že se u nV někdo zbláznil.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 15:11:38
avatar
je to jen spekulace zname drbny fudzilly...doslovne bych to urcite nebral
stefan39 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro LuckyJosh 2008-02-05 13:15:10
avatar
tak takové nadržování jedné straně jsem dlouho neviděl DD ja se ti divim kde bereš tu sílu pořád dokola něco někomu vysvětlovat jinak nezapomen na mě
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 15:31:22
avatar
hod mi presne citace toho kde je vydet to nadrzovani?? a kde je to lez dekuji...

btw co jinyho cekat od AMD,ATI preferenta..

jinak kdyz se GT200 nepovede a ati R700 bude jasne lepsi tak si klidne kupim ati a to same udelam i pokud se povede phenom na 45nm..emoce do vyberu HW nepatri..
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - G100 2008-02-05 15:06:15
avatar
hoci mam radesj ati myslimze G100 bode bomba (ked to vobec bude) bude mat fakt vysoky vykon ale ati dovtedy pride s viac cipovim riesenim

a co sa tyka tych hier POVERED BY NVIDIA
ukazem priklad len na jednu v com som postrehol rozdeil, GTA san Andreas ano je to stara hra ale kazdy akomos ktory mal pri vydani SA nvidiu mal problem s vypadovanim textur u postav ludi ked idete po meste a v bruchu mam postava dieru ako by ju prestrelili kanonom a naopak kazdy kto mal ATI ten rpoblem nemal, iny problem som v tej hre nezaznamenal

takze tolko o nalepke Nvida v hrach, myslim ze asti sa kazdej takej hre dokaze vyrovnat, co sa tyka tych chyb v zobrazovani, a FPS zalezi na modele karty
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 15:24:45
avatar
GTA san andreas sem hral tenkrat na Athlonu 2600+, 768MB RAM a GF 6800GT a s ni sem takovej problem rozhodne nemel treba to bude tim ze si pravidelne aktualizuju ovladace..a vzdycky WHQL a ne nejaky bety..ale s cistym svedomim klidne muzu rict ze s nvidii sem v zadny hre problem nemel
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 10:34:00

Kasli na to LuckyJosh a radsej tu neprovokuj ... akonahle povies nieco proti ATI alebo pre NVIDIU tak sa na teba vyruti tisic DD patolizacov a dostanes mnozstvo minusovych bodov ... a aj tak ta nebudu pocuvat ... je to tu ako hadzat hrach o stenu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 10:53:08
avatar
ale proč, když je to rozumý názor, tak by zaznít měl, když to bude ptákovina tak dostane patřičné ohodnocení ....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 13:56:09
avatar
horsi ze tady i rozumne nazory dostavaji minusy...viz nize
Anonymní  2008-02-06 14:53:59

No to je opravdu strašné

Dám ti plus, abys mohl klidně spát
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 16:04:25
avatar
pisu viz nize..me sou plus a minus uplne jedno
Anonymní  2008-02-06 18:11:28

tyhle kraviny se neustale resi na PCtuningu. Vzdycky nekdo prijde, naklika 1500 plusu nebo minusu a odejde
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 18:23:16
avatar
podle me je cely to hodnoceni na hovno a nevyjadruje vubec nic..jedine tak kolik fanouskou te a te znacky na web chodi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 18:50:49
avatar
ne, pokud jsou rozumní čtenáři tak vyjadřuje uroveň příspěvku, zde na DDworldu až na pá jedinců to zatím funguje, vyloženě pitomé příspvky jsou záporně hodnoceny, dobré příspěvky kladně ... samozřejmě čím více lidí tím větší odchylka protože narůstá počet sabotérů ... ale pořád je tu většina těch rozumných ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 19:25:27
avatar
no myslim ze ti rozumni se nakym hodnocenim nezabyvaji..ja si ho taky nevsimam..
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 13:55:39
avatar
hehe kdyz tady dostal 4 minusy komentar ktery jen upozornil na gramaticke chyby v clanku a nakonci napsal jeste ze to nemaji brat jako kritiku ale ze chce zvysit uroven clanku tak asi vim jak je na tom uroven nekterych lidi..ty minusy jsou mi uplne ukradeny
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lucky joshovi 2008-02-06 16:17:58
avatar
no mozno to tymi ovladacmi bude ale ani ty co mali ati ovladace naktulizovali
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ja myslim, ze drb 2008-02-06 16:24:38

Mozna zasveceni(co DD?vedi vic, ale me to pripada spis jako normalni DRB, ktery mozna i podporuje NV jako se to proste delava uz veky - hlavne at se o karte keca a navnadi se koupechtivci, kterym je pak stejne jedno jaky bude vysledek.

Nvidia proste nevyda nakou GF10XY s tim, ze se bude prehrivat a kdovico, treba zkrouti plechy v bedne svoji teplotou ma to byt Hi-End, jaksepatri predrazeny a tam si jednoduse daji tak ucinny chladic aby to uchladil.

Premejslet o vykonu je zatim k nicemu(nevime cenu, cha!)....akorat k pobavenemu cteni reakci zastancu "spArTI" nebo "slaNVIA";-)
Neznámý  - Trochu off-topic 2008-02-06 16:32:38

Během několika dnů mě čeká upgrade PC. Ne, že bych byl lama nebo nevěděl co chci, ale z toho procházení článků, ceníků a benchmarků mi už třeští hlava. Please help ... Q6600 nebo E8400? P35 nebo X38? HD3870 nebo 8800GT?
Anonymní  2008-02-06 16:49:32

ad1) E8400

ad2) P35

ad3) GK? je to úplně jedno, bez ohledu na to, co ti tadyskalní příznivci navykládají. Vyber dle osobních zkušeností.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 16:52:02
avatar
hehe taky budu upgradovat...nebo spis kupovat jeste jedno novy misto staryho srotu resim podobny dilema..jistotu mam pouze ve skrini (antec P182)

ale na druhym PC je pro me Q6600 dost zbytecna tak premyslim jestli E8400 nebo usetrit na Pentium Dual-Core s tim ze za rok prejdu na 4jadro nehalem nebo pokud se zadari amd tak na 45nm phenom, jestli to jeste amd vubec prezije do ty doby

desku podle procesoru..jestli vemu E8400 tak nakou kvalitnejsi..jestli dual-core tak pocitam s brzkou vymenou tak na ni trochu usetrim...no a grafika asi 8800GTS 512 (je vykonejsi nez HD3870 a ma lepsi chlazeni nez 8800GT)..k tomu raid z 2x raptoru 75GB a tak nak se do tech 30 snad vlezu
Anonymní  2008-02-06 16:51:59

zírám
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 16:55:40
avatar
a na co? vypadas uz skoro jak nartoun
Anonymní  2008-02-06 18:10:46

Za co vsechno jsou lidi ochotni vyhodit peníze

.k tomu raid z 2x raptoru 75GB
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 19:29:08
avatar
a co je na tom spatnyho??pri narocnejsich souborovych operacich je ta rychlost setsakramentsky znat kamarad je takle zapojeny ma a videl sem co to dokaze..a na muziku, image a filmy mam 320GB disk v boxu s esata, fireware a usb2..doma pojedu pres esatu..kdyz potrebuju neco objemnejsiho prenyst tak FW a USB2 jako nouzovka taky postaci
Anonymní  2008-02-06 19:37:24

Až na to, že ti postavím 75GB uložiště s nižší přístupovou dobou než Raptor za poloviční cenu. Ať už RAID nebo bez RAIDu to je jedno.

Dneska je Raptor v 99% případů tahání peněz z hlupáků
Neznámý  2008-02-06 21:41:51

To chci vidět, jaký starý 75GB šity mu tam dáš
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 21:47:27
avatar
sity ne...normaln disk s nastavenym oddilem pro system na zacatek disku co?? da se to taky...ale videl sem 2 raptory v akci a je to mnohem sviznejsi nez jakejkoli obyc disk..a taky nehraju jenom hry...a pri praci s objemnejsima souborama je to taky hodne znat
Neznámý  2008-02-06 23:20:05

no ja sem slysel raptora v akci, tak hlucnej disk sem jeste neslysel a to byl jen jeden.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 23:23:40
avatar
o hluk mi nejde..na filmy mam htpc a plazmu s 5.1 reprem v obyvaku..a u pc stejne prevazne pouzivam sluchatka..a antec P182 ma v sachte na disky taky tlumici podlozky ktery znacne ztlumi vibrace a ten seek preziju i bez sluchatek
Anonymní  - to Mafistar and LuckyJosh 2008-02-07 08:18:00

Přesně tak. moderní 7200ot, disky mají více než 4x vyšší hustotu dat na plotnu. Navíc mají větší poloměr než Raptor, takže rychlost pohybu plotny u kraje disku je skutečně vysoká a nepotřebuje 10 000 otáek na nižším poloměru jako má Raptor. Ale hlavně, když koupíš Moderní Disk v ceně Raptora a uděláš Partition na začátku disku, můžeš dostat i nižší přístupové doby než má raptor. A výsledek? Například:

Za stejné peníze můžeš mít:

1) hlučný, horký, nenažraný Raptor - 75GB oblast s nízkou přístupovou dobou.

2) tišší chladnější levnější 7200ot disk se 75GB partition na začátku disku + obrovské odkladiště (video, zálohy) na zbytku disku.

Nakonec to je 75GB vs. 75GB, takže ti to může být jedno,, až na to 75GB na 7200.10 ot disku může být rychlejší, je tišší, chladnější a levnější.
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 20:37:06
avatar
E8400, dobrej procesor.
Asi P35, je to už odladěné a stabilní.
Osobně bych volil 8800GT kvůli kombinaci 4xAA + 16xAF, kterou zvládá podstatně lépe než ATi, pokud ale v takovémto nastavení nehodláš hrát, ber levnější HD3870.
Neznámý  - Thanks all 2008-02-06 21:41:04

Díky všem za help...z CPU vypadá good ten ještě nevydanej Intel C2Q 2.66/12MB ... nemá být o moc dražší než současné C2Q6600 a zamlouvá se mí víc než Q6600. Hmmm, ale čekat se na nic nebude, takže to vidím na P35+E8400+GF8800GT 512MB a je to. Přeci jen hodlám hrát v 1600*1200 0AA 8AF (16AF kde to snese) a obávám se, že 3870 to nedá lol, tím se fanatiků nechci dotknout
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-06 21:48:40
avatar
bez AA ti to 3870 jeste da..ale s 4x AA bude mit problem...8800GT ti zvladne i to 4x AA ve vetsine her...doporucuju ti ale si raci priplatit za verzi s dvouslotovym chlazenim trebo od gainwardu..to je mnohem lepsi jak to referencni a hlavne vetsina teplyho vzduchu jde z case ven..da se sehnat za cca 6000 ale te priplatek 500 oproti obyc verzi se vyplati
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 707x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1371x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1283x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1676x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1889x
Komentářů: 2