NVIDIA i AMD přiznávají, že za nedostatkem grafik jsou paměti – prodejci navíc preferují těžaře Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 09 únor 2018
altOba výrobci GPU přiznávají, že nedokáží problém vyřešit. Navíc jejich prosby ignorují prodejci.

 

 

 

Společnost NVIDIA uvedla své rekordní hospodářské výsledky a ano, jsou za nimi z velké části těžaři, kteří skupují obrovskou část grafik, které však původně měly jít k hráčům. Řada obchodů už v podstatě vyřadila grafické karty NVIDIA z nabídky pro běžné zákazníky. A ty které ne, jich občas pár nabídnou, ale za šílené ceny a preferují těžaře. Na běžné prodeje po 1-2 kusech se prostě nedostává. A to přes žádosti jak AMD, tak NVIDIA, kdy obě firmy apelují na prodejce a obchody, aby nechávaly herní grafiky hráčům.

Jenže 99% obchodů to zcela ignoruje. Ba hůře, řada obchodníků se navenek tváří, že oběma firmám a hráčům vychází vstříc, kdy dokonce řada z nich omezuje prodej v počtu 2 karet na zákazníka, ale když do obchodu zavoláte, že chcete jako jeden zákazník více grafik, bez potíží vás patřičné obchodní oddělení obslouží, a bude se snažit přetrhnout vám to větší množství karet zajistit. Jinými slovy, obchodníci hráče ve velkém ignorují a preferují jako zákazníky těžaře, a to v maximální možné míře. Své dlouholeté věrné zákazníky ignorují, ostatně jde o peníze, o tom, jak si vás jako stálého zákazníka obchody váží, vám jen lžou. Smiřte se s tím. Nadále se objevují ultra drahé balíčky třeba 6ti grafik najednou a stejné karty se po 1 kuse v podstatě nedají pořídit. Řada prodejců také ruší odměny za reklamu a inzerování grafik.

NVIDIA stejně jako AMD prohlašuje, že se snaží zvýšenou poptávku řešit, ale že to je velmi obtížné a jsou zde omezení, a to nikoliv na straně samotné výroby GPU. Jak AMD, tak NVIDIA by dokázaly dodat partnerům větší počet GPU (Globalfoundries i TSMC mají potřebné kapacity), jenže problémem je nedostatek grafických pamětí GDDR5. Jejich výroba naopak klesla. Jinými slovy, AMD i NVIDIA nemají příliš šancí vyrovnat stále vysokou nabídku odpovídajícím množstvím grafik.

 

  • Akutně hrozí, že si hráči novou generaci grafik nebudou moc koupit!

Jak AMD, tak NVIDIA jsou sice nadšeni z toho, že prodají vše, co vyrobí, obě firmy ale nemají radost, že věrní dlouholetí zákazníci z řad hráčů v podstatě nemají šanci jejich grafiky za normální doporučenou cenu, vůbec koupit. NVIDIA navíc chystá novou 12nm generaci grafik AMPERE, která se podle spekulací, přestaví na konci března s tím, že v květnu budou v obchodech.

Spekulace jsou víceméně stále stejné, tedy že NVIDIA pomalu ukončuje stávající generaci zejména GTX 1080/1080 Ti (a ty už se tak v obchodech nejspíše neobjeví) a místo nich dorazí nové 12nm AMPERE, tedy vylepšený PASCAL v podobě GTX 2070/2080. Problém je, že existují oprávněné obavy, že i když NVIDIA představí tyto grafiky jako herní, tak si je téměř žádný hráč nekoupí, protože je obchody a distribuce všechny rozprodají těžařům. Tedy podobně jako AMD Radeon RX VEGA modely, které aktuálně stojí až 2 tisíce dolarů a jako hráč se k ní nemáte šanci v podstatě normálně dostat. Pokud bude to šílenství kolem zvěrstva digitálních měn pokračovat, tak z nové generace NVIDIA budeme mít asi takový užitek, jako z aktuální generace Radeon VEGA a RX 580 grafik.

Já vám samozřejmě budu moci nabídnout recenzi všech novinek, stejně jako testujeme RX VEGA grafiky, ale to je tak všechno. Můžu vám je ukázat, předvést v praxi, ale s nákupem a sehnáním jich, vám nemohu pomci. Vzhledem k tomu, že se mě zde množí dotazy mnoha z vás na to, zda nevím, kde se dá ta a ta grafika koupit, či jestli nemůžu sehnat i větší počet karet, tak tímto odpovídám, že jsem ve stejné pozici, jako vy. Dokážu získat několik málo karet z distribuce za zajímavou cenu, ale to je opravdu z čiré známosti a jen jednotky kusů, a to opravdu neřeší ani naše interní potřeby.

Situace je naprosto příšerná a pokud digitální měny neklesnou a neudrží se tak chvíli (tak aby těžba nebyla rentabilní), tak bude takhle špatně i nadále. Jak NVIDIA, tak AMD sice mohou zvýšit výrobu vlastních GPU a dokonce uvést i nové, ale to za současné situaci nic neřeší, protože nejsou grafické paměti. Za současné situace je prostě úplně jedno, jaké ty karty jsou, zda nové nebo staré, všechny jsou fakticky „vyprodané“ a poptávka těžařů brutálně převyšuje nabídku a obchodníci preferují těžaře maximálním možným způsobem a dělají vše proto, aby jste se jako běžný zákazník ke kartám nedostal a neoběžoval je s kusovým prodejem. Vím o obchodech, které ty karty reálně mají, ale po jednotlivých kusech je vůbec viditelně nenabídnou, vše prodávají jako balíčky pod pultem a o zákazníky nouzi nemají.

Aby toho nebylo málo, nové GPU i paměti a vše co se aktuálně vyrábí, navíc stoupne na ceně, i kdyby toho byl relativní dostatek. Aktuálně se totiž potvrzují zprávy o plošném zdražení křemíkových desek, tedy základního materiálu pro výrobu všech čipů. Zdražení je více než 20%. Do toho stále rostou ceny pamětí a také nové výrobní procesy jsou dražší. Žádné dobré zprávy, tedy pokud nejste obchodník nebo překupník, kteří na těch přepálených cenách vydělávají především.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-09 18:03:05
avatar
Čeho jsme se to my hráči proboha dožili!!!
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 12:43:23

nojo, nastal čas dopařit všechny resty a dát si opáčko.

Momentálně se doma hraje HOMAM3 a já mám spoustu gamesek na androidu
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 12:49:45

Taky zrovna hraju HOMAM3
vlado.sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-09 18:13:22

Z čoho má radosť SONY.čo nezahraješ na PC zahraješ na PS4.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-09 19:00:42

Alza momentálně skladem 1080 Ti za 33k, 1080 za 26k.
To je na mě silná káva
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-09 19:17:08

Ještě bych doplnil doporučené ceny při vydání:
Nvidia Cards MSRP at launch
Nvidia 1080 ti MSRP $699 USD
Nvidia 1080 MSRP $599 USD
Nvidia 1070 ti MSRP $449 USD
Nvidia 1070 MSRP $379 USD
Nvidia 1060 MSRP $249 USD
Nvidia 1050ti MSRP $139 USD
AMD Cards MSRP at launch
AMD Vega 64 MSRP $499 USD
AMD Vega 56 MSRP $399 USD
AMD RX 580 MSRP $199 USD
AMD RX 570 MSRP $149 USD
AMD RX 560 MSRP $100 USD
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Titan XP 2018-02-10 01:59:43

No , ale přímo na www.nvidia.cz si můžeš v TENTO okamžik koupit Titan XP za 29.700 v té edici starwars.. A mmoment..za 19.999,- 1080Ti. Jsou skladem.
Dokonce Titan V občas mají v nabídce.. Jen je třeba si na stránku výrobce dojít.. a hlídat si co mají skladem.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 10:24:03

Collectors uz nebude.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-09 20:17:18
avatar
Podle mne je jediné momentální řešení prodej grafik přímo jejich výrobci. Výrobci karty při posílání distributorům musí stejně balit (i když po stovkách v balíku, ale zázemí na to mají), takže by výrobcům stačilo přidat na své stránky eshop, ve kterém by se daly karty objednat pouze po jednom nebo dvou kusech. Pak by si zaplatili nějaké brigádníky, kteří by nalepili adresy a odnesli balíky s kartami do zásilkové služby. Vsadím se, že i s doručením přes půl světa by karty přímo od výrobců vyšly levněji než od prodejců.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-09 20:44:50
avatar
Přesně tak....jestli to nejsou jenom kecy výrobců, jak jim záleží na hráčích, tak by grafiky měli prodávat přímo oni nebo zřídit pobočky v každé zemi. Jinak si obyčejní lidi/hráči hodně dlouhou dobu žádnou grafiku nekoupí.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 09:57:55

Pokles v ceny dig. měny nic neřeší, prostě se odloží prodej natěženého na později.
Celá situace má úplně jiného viníka, výrobci pamětí, kteří si 3 roky bez ohledu na nějakou kryptomanii mastí kapsy.

Čekal bych na zdejším webu lepší rozhled...
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 14:32:59

Taky bych řekl, že autor se tak zakousnul do kryptoměn, že ostatní věci přehlíží.
Takže to, že je větší problém s pamětí, které si začal uzurpovat Apple, si moc nevšiml.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 10:33:58

No jen bych doplnil pár drobností. Do oněch shopů o kterých se zde mluví si sice volat můžete jak chcete, ale dostanete odpověď, že karty nejsou. Ono na to totiž potřebujete mít VIP účet a svého obchodního zástupce. Takže o věrnosti zákazníků, co na obchodech utratí do 50K ročně nemůže být ani řeč. S nějakým Frantou z horní dolní se o tom nikdo bavit nebude. Psal jsme to tuž už před 2 týdnama ty karty na shopech za ceny jako 1070 za 23 000 atd. nikdo z minerů nekupuje. To kupují jen zoufalci já kupuju Msi Gaming X 1070ti za 16 000.

Dále, by bylo příhodno zmínit, že nvidia prodává své karty stále za normální ceny napřímo ve svém E-shopu, takže jedná naprosto fér. narozdíl od AMD, které se k podobnému kroku ne a ne odhodlat.

A jen tak mimomochodem bublina se nám opět přifukuje. ZEC za 500 a ETH přes 900. Není nad to za jeden měsíc vydělat skoro 40%.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 11:58:23

Jako dodávat komponentu do distributorské sítě a zároveň mít vlastní distribuci je fér? Jak se na to tak distributoři dívají? Prej fér, vtipálku
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 12:40:50

Proč by to nebylo fér ? Distributor má jinou nákupní cenu ty ňoumo. Dělá se to tak v každým odvětví a je jedno zda to je elktro, tvárnice nebo řetězy. Ty jsi fakt retarda.
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 21:36:49

Většinou s tebou souhlasím, ale tenkrát nemohu. Mám VIP účet u 2 největších obchodníků v ČR a u toho prvního dělám již několik let stabilně obchody přes půl mega ročně. Svého obchodníka mám, ale je mi to prd platné, neboť grafiky nemám. A to bych aktuálně potřeboval 2x1080 Ti, 1x1080 a 6x1060, takže slušný paklík.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 10:44:28
avatar
Aby toho nebylo málo, jeden obchod mi zrušil objednávku a kartě zvýšil ještě více cenu. Není to protiprávní? Jako když už to mam objednané? Zvažuju stížnost na ČOI. Ale právní stát od dob vlády Zemiše (Zeman+Babiš) už defacto nefunguje, takže jsem rád, že mě zatím nikdo nechce zastřelit na ulici aby mi mohl vzít boty. Ale tomu dávám pár let
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 10:53:45

Mne toto iste urobil Gigastore ...objednaná vega 56 posledný kus skladom a na druhý deň mi mailom došlo že už mi ju niesu schopní dodať za mnou objednanú cenu, ale ak zaplatím novú cenu (o 150 viac) tak mi ju pošlú, poprípade si mám počkať 3 mesiace ...tak som to vystornoval ...takýto prístup , tiež si myslím že by to bolo na obchodnú inšpekciu ale naťahovať sa s nimi ...
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 11:07:23

Protiprávní to není. Myslím že je o tom zmínka přímo v kupních podmínkách. Obchodník může změnit cenu u zboží, které nemá skladem.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 12:15:56
avatar
V tomto případě bych řekl, že si jenom obchodník chtěl ještě více namastit kapsu.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 19:29:53

Ja s mojou 1070 este dva roky vydrzim v pohode dovtedy sa snad situacia napravi
DrOctavius2000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MB+ VGA 2018-02-10 19:37:29

Mňa napadlo, či by nestalo výrobcom vyvinúť nejaké eATX dosky ktoré by mali v sebe priamo integrované celé GPU pcb, tým by pohodovo odstavili minerov a hráč by pri upgrade už oželel tu cenu novej dosky alebo by sa po pár rokoch dalo to GPU proste vypnúť .
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 19:44:50

To je fakt, třeba takový čip Vega 56 integrovaný na desce není špatný nápad. Výkonostně by to bylo univerzální řešení do budoucna a dost možná za doporučené ceny
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 20:20:30

Jediné rozumné riešenie čo sa objavilo je integrácia bližšie nešpecifikovanej vegy do jedneho púzdra s CPU ...ale výrobcovia sú kreatívni, tak aby neurobili dosky na 8 cpu pre minerov
DrOctavius2000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 20:43:37

Áno, to by bola cesta ale asi rozumný výkon (6/8 Core CPU a Vega56/64) by sa nezmestila ani to threadripper socketu
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 20:48:56

CPU je pro minery neperspektivní, takže takovéto kombinece snad nehrozí
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 21:04:48

Před vánoci to bylo na chvíli v pohodě. Bylo toho dost za normální ceny. Teď je to fakt hrozný.
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 21:21:07

Zlate konzole, pc na hry je uz fakt o nicem, drahe, momentalne nedostupne a stejnak pulka her ma tak mizernou optimalizaci ze to na konzoli za 6000 jede pomalu lepe.
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-10 23:16:57

Když budou ceny a dostupnost takto pokračovat, tak lidé začnou přecházet na konzole nebo se na hraní nových her vykašlou. Pak se asi výrobci PC hardwaru moc nezasmějí. Na to pak adekvátně zareagují i vývojáři her.

Nejvíce mě pak baví, jak draze jsou schopni prodávat použité karty v rámci svých bazarových nabídek některé e-shopy. Prodej APU zřejmě výrazně stoupne.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-12 08:09:33
avatar
... 30 fps skutečně není, že něco jede lépe...
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 01:30:09
avatar
Tvle vy ste fakt roztomily. Vyrobce ze zakona nemuze diktovat prodejcum nic to je bohapustej alibismus z jejich strany. Ze prodejce proda za nejvyssi cenu prvnimu kdo se ozve jakykoliv mnozstvi, si myslite ze delaj charitu nebo co? Opravdu je tenhle clanek myslenej vazne? posledni co sem chtel rict je neco o COI. Vzdycky sme chcipali smichy kdyz nam timhle nekdo vyhrozoval, to je na urovni reknu to mamince ze skolky a ma to asi podobnou vahu. Takze hodne stesti..
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 12:40:50
avatar
Pochopitelne ze diktovat nic nemuze, o tom zadna. Svet techhle obchodu je mi sice cizi, ale nemuze ten vyrobce proste a jednoduse prodat nekomu jinemu, kdo vyhovi jeho pranim? Nevyhovis - tak promin, ale priste budes na seznamu az nekde dole, jde o pomerne nedostatkove zbozi.. Jasne, muzou mit navzajem uzavrene nejake ty dlouhodobe smlouvy, jenze ta krize gk uz taky zacnia byt dlouhodoba..
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 15:24:24
avatar
Tak tomu se presne rika zneuziti dominantni sily na trhu tomu co navrhujes..

Ale tak jako samozrejme ty v distribuci mas dlouholety maloobchodni partnery kterejm se snazis vyhovet, dat jim dosle zbozi prednostne napriklad. Ale oba mate stejnej cil a to je vydelat penize a diktovat jim neco? Na to se ti kazdej vysere i kdyby se to smelo.. nemas jakykoliv pravo na to vynucovat si informace o tom co se zbozim nasledne udelaji. Spousta vyrobcu tohle pravidlo obchazi pres zpetne vyplaceni marketingovych penez naproti reportum prodeje ale to je v podstate na tenky hrane zakona. A netyka se to koncovych zakazniku maloobchodu pouze b2b..
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 16:21:53
avatar
Ja souhlasim, ze nemam pravo si diktovat co a jak dale s mojim vyrobkem budes delat. Ale porad ti to muzu neprodat, kdyz se s nekym jinym domluvim lepe a pro mne vyhodneji? Stejne jako je pro vas v distribuci vyhodnejsi prodavat gk tezarum po desitkach a na bezne, puvodni usery kaslete. Co s tim udelas, kdyz ti vyrobce rekne "promin, co jsem mel jsem vsechno uz prodal a pro tebe mi uz nezbylo"? Presne tak dnes dopadaji klasicti zakaznici gk, pro ktere se puvodne vubec vyrobily.

Rikam, nerozumim teto oblasti a asi ani nechci. Sam obcas neco vyrobim a taky i prodam. S kym se rozumne nedomluvim, tomu proste neprodam a radeji spokojene spolupracuji s nekym jinym, kde jsme s domluvou spokojeni oba.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 22:11:44
avatar
V distribuci si koncovyho zakaznika nevybiras! A z pozice maloobchodu je zakazany nekomu neprodat, to je ukazkova diskriminace typu cernosi kdysi v americe ktery nechteli pustit do kramu.. a k tem vyrobcum; to ze pro cr nic nezbylo slysis v jednom kuse proc tu ty gk asi nejsou omg? Vyrobci nejdriv obslouzi v regionu skopcaky pak psonky a nam zbydou zbytky co jim spadnou ze stolu..

To ze karty nejsou je na strane vyrobce. Z duvodu vyrobni kapacity kterou se boji preplanovat protoze nevi jestli jsou tezari pouhou bublinou. Kdyby to riskli tak je to muze polozit, tak radsi jedou ve stejnym rezimu. Proste a jednoduse risk prevysuje zisk..
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 20:58:49
avatar
Pokud se bavime o mensich a strednich obchodech, tak to nikdy nejde vyrobce-prodejce- zakaznik, ale vzdy to jde pres nejakeho distributora, takze vyrobce absolutne nema vliv na vztah obchodnik-zakaznik, protoze v nem nefiguruje. Navic co je obchodnikovi do toho, na co zakaznik veci potrebuje, je to zakaznik a pokud ty grafiky tezarovi neproda, tak je proda konkurence.
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 04:46:22

S úsměvem na tváři si říkám , že když sem koupil MSI GTX 1080 za 16 tisíc byl to dobrý kup , s těma cenami co jsou dneska fakt můžu jen šklebit těm co to nestihli . Když tak člověk čte na alze nebo czc ty komentáře u grafických karet kde už jako zoufalost někdo chce koupit na hraní 1050ti . Jo je to smutný , ale není to charita jak nvidia tak amd to děla pro zisk a dokud mají odbyt je jim jedno kdo to kupuje a každý v řadě jako překupníci a koncoví prodejci chtějí samosebou vyrejžovat co nejvíc a pokud to někdo koupí tak mu to prodaj i se 450% přirážkou , až to nikdo nebude chtít pude cena dolů.
4Dimensions [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EVGA 2018-02-11 13:16:46

Nie je az taky problem sa ku kartam dostat, tym od EVGA, staci potvrdit na ich strankach sledovanie, za par dni dojde mail a objednat za celkom priatelne ceny, obmedzenie je jedna karta na jednu adresu.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 21:45:44

jj Mají tam na DE verzi obchodu skladem moc pěknýho 1080Ti Kingpina, Jen jestli to posílají i do česka.. Nechtěl jsem se kvůli tomu registrovat.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 19:25:38

Titan XP Colectors edition a GTX 1080Ti Foudation je furt v nvidii.cz skladem.. za menší ceny než u obchodníků tak co řešíme?
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 19:51:06

Collectors je už 2 týdny sold out.
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 19:52:30

Tak si tam 1080 Ti skus kupitOkrem Titan Xp v tej zber. edici tam nekupis nic.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 20:03:23

titan XP collecotr je 2 týdny už sould out. Ostatní karty jsou a notify celkem funguje.
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 20:32:24

https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/products/10series/star-wars-jedi-order-titan-xp-collectors-edition/ skusam to cez mobil, pri PC nie som. Ostane pridat nejdu.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 23:04:27

no s tím collectors je to zvláštní na CZ verzi jsou ale na jiných ne.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 23:21:10

Evidentně přidělují karty dle jednotlivých zemí.. naštěstí. Počátkem měli v nabídce titan V za cca 79 tis. a venku už to bylo nedostatkové zboží s dvojnásobnou cenou. Dalo se na tom trhnout a evidentně jsem nebyl sám, kdo to pochopil. Takže jsou zase nedostupné. POchybuji že se tu prodá hromada Titanů V pro české klienty.
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 23:52:09

Nic zvlastne, je to tam uz viac nez 14 dni. Kto chce a vie, nakupi za relativne normalnu cenu. Bud priamo u Nvidie, Evga atd. Staci vzdy pockat, zatial to nebolo dlhsie nez 14 dni. Len sialenec by teraz kupoval cez e shop cz/sk. Natoz bazos a pod. Co tam ludia predvadzaju
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-11 20:58:20

Jak kdy a v jakou hodinu. GTX 1080, 1070ti, 1070 jsem tam za posledních 14 dní nezahlédl. Ale Titan V, Titan XP Colectors a 1080 ti Foundation Ano. Před minutou jsem měl v košíku Titan XP Collectors. Co tu Epic tvrdí, že není. Netvrdím, že mají skladem tyhle vyšší modely pořád, každý den a každou minutu. Tvrdím, že se stojí za to se občas mrknout. Hlavně když se tolik liší ceny proti distribuci. Když jsem psal úplně první příspěvek v téhle dikusi tak i 1080Ti skladem byla. Záměrně jsem uvádel v TENTO okamžik. Kdybych věděl jak tak sem budu postovat screeny.

Navíc Pokud mají distributiři GTX1080Ti skladem tak za cenu nad 30. tis. Tak proč bych nekoupil rovnou od Nvidie Titan XP když už. A levněji.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 657x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 896x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3331x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1370x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1228x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1905x
Komentářů: 1