NVIDIA: jsme největší výrobce 40nm čipů! – Ostatní: na které planetě? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 10 August 2009
altHodně odvážné tvrzení, které ale v reálu příliš oporu nemá. NVIDIA si ale na 40nm dost věří.

 

 

Šéf společnosti NVIDIA v nedávné konferenci u příležitosti vyhlášení hospodářských výsledků akcionáře informoval, že NVIDIA je prý největší výrobce 40nm čipů. Toto odvážné prohlášení však nemá valnou oporu ve skutečnosti, na což také mnozí pozorovatelé upozorňují.

Významným a možná stále největším odběratelem 40nm grafických čipů je totiž určitě AMD-ATI. To vydalo jako první 40nm grafiku už v dubnu letošního roku. Ta je kromě OEM určena i na běžný trh. NVIDIA konkurenci k RV740 vůbec nemá. V červenci oznámila jen vydání ultralow endových 40nm čipů, předělávek současných, které se nacházejí na GF9400/9500. Tyto skutečnosti však nezabraňují tvrzením šéfa společnosti NVIDIA. Ten prohlásil, že NVIDIA má úžasné 40nm produkty. Které jsou v současnosti na cestě. To je jako bych tvrdil, že moje firma, kterou sice ještě nemám založenu a výrobky navrženy, jsou ale již na cestě a jsou úžasné. NVIDIA tedy má 40nm produkty, ale jsou tak úžasné, že je radši nikomu neukazuje. Já jen doufám, že tím úžasné nemyslí prehistorická grafická low end jádra - předělávky z 55nm ultra low end modelů, které mají dokonce nově „už“ podporu dva roky starého DX10.1. O DX10.1 se NVIDIA vždy vyjadřovala, že není důležité, to samozřejmě nemůže odvolat, tak dnes tvrdí, že DX10.1 sice není důležité, ale je fajn a nové čipy mají lepší funkčnost a vyšší výkon v některých případech.

Ačkoliv tedy NVIDIA nemá žádnou 40nm grafickou kartu na běžném trhu a zatím také obecně žádnou, která by stála vůbec za řeč z pohledu zajímavého výkonu, prohlašuje se, cituji: „jsme zdaleka největším producentem 40nm čipů dnes“. K tomu se opravdu těžko cokoliv dodává. Snad jen, kdy už ty nové úžasné 40nm grafiky uvidíme? Opravdu se hodně těším na 40nm G300 grafiky a pokud je to, co NV dnes tvrdí pravda, tak myslím, že v říjnu tady musíme mít minimálně kompletní řadu G300 grafik – cokoliv jiného by v případě největšího výrobce 40nm grafik na světě bylo pro nás zklamáním.

Myslím, že stačilo férově říci, že NVIDIA chce být největším producentem 40nm grafik a nikdo by neřekl ani popel. NVIDIA si naplánovala, že do konce roku bude 25% jejích příjmů plynout ze 40nm výrobků a ve 3Q má být většina grafik vyráběna 40nm. Jen nevím, zda NVIDIA nějak počítá i s ATI. Divil bych se, kdyby ta dnes už také své grafiky nevyráběla 40nm a to možná dokonce téměř všechny, vzhledem k tomu, že začala jako první a jako první začne i na DX11, nemyslím si, že by bití se v hruď od NVIDIA, co se týká 40nm, bylo úplně na místě. Ale zvykli jsme si od této společnosti i na horší. Je to zkrátka součástí marketingu tvrdit něco co není úplně pravda. Například sporná jsou i tvrzení o tom, že NVIDIA je leaderem na poli grafik, když ve skutečnosti 50% trhu ovládá Intel a jen 28% NVIDIA a ještě dalších 19% ATI. Sporné je i to, že se NVIDIA vydává za vynálezce GPU, když v té době snad ani neexistovala. NVIDIA jen koupila tvůrce GPU, což z ní tvůrce nedělá (něco jako: koupil jsem kostel, jsem tedy tvůrce boha a křesťanství). A tak by se dalo pokračovat téměř do nekonečna. Některým se vyloženě přehnaná tvrzení této společnosti líbí a nadšeně tleskají, některým ne a ne moc nadšeně to kritizují, protože vědí, že nakonec budou oni ti špatní, co hází prý špínu. Ale tak už to dnes je. V businessu se dnes může cokoliv, lhát, krást i podvádět, meze se neustále natahují a zkoušejí kam, až se dá zajít a kdo si co nechá líbit a čí zákazníci jsou hloupější. Jsem toho názoru, že právě tohle je tím pravým důvodem všeobecné krize společnosti a hlavním viníkem hospodářského úpadku i žití na dluh bez hranic a zodpovědnosti k budoucnosti …

Zdroj: Xbitlbas.com, DDWorl.cz

 

Překlad článku pro fanatiky a nvidioty (aby si jej nevykládali po svém): Článek hodnotí některá diskutabilní tvrzení vzhledem ke známým faktům. Článek ani autor nevyjadřuje podporu žádné společnosti. Najdete jen pozastavení se nad některými tvrzeními + očekávání lepších zítřků jak u produktové nabídky NVIDIA, tak u světové situace ze strany autora článku. Naivní? Možná …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2009-08-10 11:57:36
avatar
DD v tobě se ale hnula žluč koukám že jsi na NVIDII už alergický..teda na její marketing...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 12:05:45
avatar
to není rozhodně jen o NVIDIA, přečti si závěr ... mě štve obecně, že business a slušnost mnozí pokládájí za věci, co nejdou k sobě. mě přijde dost nenromální a smutné, když si někdo myslí, že slušnost a říkat věci jak jsou, pokládá za přežitek ...
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 12:31:49
avatar
Ano, četl jsem i poslední dvě věty v tvém slohovém cvičení. Fakt, že je toto použito v úvaze " NVIDIA: jsme největší výrobce 40nm čipů! – Ostatní: na které planetě? " imho znamená, že to spojuješ s NVidií. Jinak, viníkem úpadku jsou bezesporu banky a za žití na dluh je z převážné většiny odpovědná vláda - NVidia se na tom podílí opravdu malým dílem...
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 15:06:15
avatar
Plne súhlasím!!
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 12:04:06
avatar
Konečně pořádná newska !!!
Věcný článek jak má být s obrovskou výpovědní hodnotou...
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 12:09:55
avatar
Tak DD ked sem vydel nadpis članku NVIDIA: jsme největší výrobce 40nm čipů! – Ostatní: na které planetě? tak som skoro umrel smiechom
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 13:11:02
avatar
ale kdo jsou ti ostatní a kde je v článku jejich vyjádření? sakra vždyť ten nadpis je z poloviny úplně mimo. To je fakt jak když je v Blesku: "Talmanová se nechala svést..." a uvnitř se zjistí, že jí svezli v nějakym autě, na slonovi apod. Tohle mi přijde trochu pod úroveň.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 20:55:53
avatar
ja ked som videl tvoje vydel som umrel smiechom
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 12:42:20

Opět se musím pozastavit nad překroucením údajů v článku.

"jsme největší výrobce 40nm čipů!"

článek prakticky jen kydá hnůj na fakt, že NVIDIA nemá na trhu pořádnou 40nm grafiku. Ptám se, v tom tvrzení, kde se píše o grafikách? Kde se píše o pořádných grafikách?

I prehistorická předělávka starého jádra na 40nm je pořád 40nm čip, navíc se zde vůbec neuvažuje mobilní a ultra mobilní trh jako je třeba Tegra.

Možná je to prohlášení naprosto zcestné, možná z hlediska veškeré produkce nvidia (čili ne jen desktopové grafické čipy vysokého výkonu) je pravdivé. Nicméně v článku je to zase podáno typicky ddovsky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 12:56:03
avatar
já už se nad tvým překrucováním nepozastavuji.
Monty_Jack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 08:56:57
avatar
jenom buran smaže post, kterým po něm pisatel chce aby dodal relevantní fakta a neargumentoval tím co se mu hodí.

Připomínám, že to nebylo o tom kdo je lepší.
Ale vyvracet tvrzení "vyrábíme nejvíc čipů..." argumenty "oni jich víc odebírají a mají lepší karty.." může opravdu jen zručný VR-maker.

Tak až tě zase postihne potřeba něco mazat, raději si to vícekrát přečti.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 12:45:32

nV začíná silně připomínat jednu firmu s ohryzkem ve znaku.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 12:48:33

Co si znova precist zdroj, uklidnit se a apak komentovat? Je totiz klidne mozne, ze skutecne v soucasnosti Nvidia nejvetsim vyrobcem 40nm jader je. Samo xbitlabs si na jasny nazor netrouflo. Jiste bylo by to proti logice, nicmene nepravda to byt nemusi. Pokud by do konce letosniho roku melo byt 25% prijmu spolecnosti tvoreno prodanymi jadry na 40nm, musi jejich vyroba uz nyni bezet ve velkem. Vzhledem k tomu, ze majoritni cast vyroby je tvorena mobilnimi jadry zalozenymi na G92, je jejich plocha mensi nez u RV740 a tudiz vyteznost vyssi atd. atd. Takze netroufnu si hodnotit jak to je ve skutecnosti, ale nepravda to ze strany Nvidie skutecne byt nemusi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 12:57:25
avatar
já jsme klidný a četl jsem přímo zdroj který to prohlásil. já jsme jen zhodnitl aktuální situaci na základě známých faktů ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 13:02:45

No to mi prave prijde ze ne... Protoze zname fakty to ani nevyvraci ani nepodporuji. Alespon ja tedy nikde nic o objemu soucasne vyroby 40nm Nvidie nic necetl. A jak rikam, svou logiku to prohlaseni mit muze, pokud jde ciste o objem a pocet jader jako takovy. Vem si kolik vyprodukovala Nvidia cipu minuly kvartal, pokud by 25% z nich melo byt nahrazeno 40nm verzemi, pak skutecne muze byt vyrobce nejvetsim.

EDIT:// Jde dokonce o 25% prijmu. Za predpokladu vetsinove produkce IGP je pak razem cislo jeste vetsi.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:56:21
avatar
a kde máš ty fakta o tom že v současné době Nvidia nevyrábí víc 40nm čipů než kdokoliv jiný? Faktem je že Nvidia má u TSMC předplaceno více než polovinu veškeré výrobní kapacity 40nm čipů. Otázka je na kolik tuto kapacitu již využívá. Nezáleží na tom jakými čipy, ale jde čistě o množství. Je dost možné že již Nvidia rozjela hromadnou výrobu low endových předělávek na 40nm pro OEM trh (především pro Dell a Apple). Ale než se vyrobené čipy objevý v nových počítačových sestavách a notebookách to přece jenom nějakou tu dobu trvá.
Na různých webech sice zpochybňují zda tvrzení nvidie je reálné, či ne. Ale neexistuje žádná reálná ověřená informace o tom že by tomu tak nebylo. Takže zde opět poze spekuluješ a své názory uvádíš jako fakta.

EDIT: a není překvapením že se se svými 40nm čipy Nvidia nechlubí, vzhledem k tomu že jde o ultralowend založený na několik letech starých čipech s přidanou podporou DX10.1 o kterém ještě donedávna Nvidia tvrdila že je zbytečné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 22:02:51
avatar
faktem? kde máš fakt že nVIDIA má polovinu TSMC výroby? Zatím nic na trhu není, dkyby měla a výroba by jela tak ty čipy jsou na trhu ve velkém ....
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 22:40:32
avatar
mno možná nVidia dělá zásoby aby při svojem vydání měla několik desítek tisíc kusů na skladech a bylo vše dostupné
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 00:54:53
avatar
chápeš to že může mít velkou objednávku od Applu, od Dellu a ty než tyto grafiky zakomponují do svých PC a notebooků tak to může trvat klidně půl roku. Je možné že s nimi počítají do nějakých nových sestav a to přeci jen trvá nějaký čas a potřebují nejdříve velkou zásobu než tyto nové sestavy začnou nabízet. Takový třeba jako Dell jakožto jeden z největších výrobcu počítačů nemůžou nabízet určitou konfiguraci s 40nm grafikou a mít na skladě jen pár kousků. Jasně je to spekulace, ale stejná jako spekulace že žádné grafiky na 40nm Nvidia ještě nevyrábí.
To že má Nvidia zamluvenu určitou kapacitu u TSMC na 40nm jsem teda někde četl již hodné dávno a hledat by to bylo zhola nemožné, tak OK je to další spekulace.
Ale to že Nvidia ještě na trhu nemá 40nm grafiku přece nemusí automaticky znamenat že je již ve velkém nevyrábí. Osobně pochybuji o tom že by již mněla rozjetou výrobu, ale je to jen osobní názor, stejně jako ty máš taky názor, ale ono se to vážně nehodí předkládat názory za fakta
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 06:00:45
avatar
Ty máš fakt, že nemají polovinu výroby? Ty máš fakt, že AMD odebírá víc? Proč? Že vydali těžce dostupnou 4770? A co nVidia, která vydává 40nm OEM lowend karty? Ty to prostě nevíš.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 09:06:59

Vyroba vzdy jede drive, nez se produkty dodavaji na trh (bezny rozdil 3 mesice). Pokud skutecne pujdou prvni objednavky k OEM vyrobcum, muze byt termin dostupnosti pro bezny trh jeste delsi. Tohle vazne neni argument, ktery by obstal.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 11:50:59
avatar
známa fakta pro DDho sou něco jako - nV je zlá, ATi má nej grafiky, tech. leader je ATi, a AMD udělá nej grafiky s DX11
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 12:59:06
avatar
"Sporné je i to, že se NVIDIA vydává za vynálezce GPU, když v té době snad ani neexistovala. NVIDIA jen koupila tvůrce GPU, což z ní tvůrce nedělá (něco jako: koupil jsem kostel, jsem tedy tvůrce boha a křesťanství). A tak by se dalo pokračovat téměř do nekonečna. Některým se vyloženě přehnaná tvrzení této společnosti líbí a nadšeně tleskají, některým ne a ne moc nadšeně to kritizují..."

No s těma přehnanejma tvrzeníma se to tu občas taky jen hemží To s tím kostelem bylo teda něco

Jinak říkaj o sobě, že jsou největší výrobce grafických čipů 40nm nebo jen čipů 40nm? Nevím jak to je přesně s Tegrou a nějakejma dalšíma jejich technologiema, protože pokud říkal jen čipů, třeba se tam dostanou i díky jinejm technologiím. Samozřejmě netuším jak jsou na tom třeba Intel, IBM nebo další tihle velcí hráči, ale pokud jde jen o čipy...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 13:03:55
avatar
40nm vyrabi myslim jen tsmc, takze jde prakticky jen o nvidia vs. amd.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 13:04:41

Zminuji pouze produkci 40nm, nespecifikuji.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 13:14:07
avatar
Já musím jenom dodat, že o počtu vyprodukovaných čipu obou firem nejsou žádný čísla, ze kterých by se dalo něco soudit, ale když dáš dohromady pár faktorů jako je třeba to, že G96 a z neho vycházející 40mn má 314mil. tranzistoru a RV740 jich ma 826milionu, tak to vychází na trojnásobnou velikost, a když k tomu přičteš efektivitu 40nm procesu, tak ta by mela byt taky na strane nVidie, to dáva minimálně 3x vetší objem vyrobených čipu, a navíc jak dlouho už ten 40nm proces pořádně beží ? Dejme tomu 4 mesíce a ted prijde to nejlepší, matematika, a schválně kdo vám vyjde jako vítez, když už nVidia vyrábí svoje jádra skoro 2 měsíce, já nevím jak vám, ale mě vychází, že nejvetší producent 40nm čipu je nVidia
Otázkou je kam ty čipy jdou, jestli na sklad, nebo do OEM, ale to myslim akcionáře nVidie nezajíma
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 13:43:10
avatar
DD už byl tak rozrušený, že zapoměl písmenko i u slova, který psal aspon tisíckrát Zdroj: Xbitlbas.com, DDWorl.cz
Neznámý  2009-08-10 13:54:04

zdroj se opravdu povedl
Neznámý  2009-08-10 13:58:26

mozna to je schvalne, pak si muzes psat cokoliv a muzes to mit na haku

za tiskove udaje nerucime, zde uvedene udaje se mohou kdykoliv zmenit, upravit, prekroutit

nejspis to chce odpocinek a nadhled, to uz je na doktora ta chorobna nenavist k nvidii
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 17:39:34
avatar
Citace:
najvyssieho najnezaujatejsieho nasrdecnejsieho a najpravdovravnejsieho


Že se ti přitom prsty nezasukují (nebo jazyk )
Micra bych až tak nepodcenoval. Chvilemi mám pocit že palce dolů dostává už jen z principu a ne za příspěvky. Občas si je zaslouží ale ne zas tak moc.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 18:33:24
avatar
Jsem téhož názoru, když srovnám dva pekelníky MicrO a Ladika, tak MicrO alespoň argumentuje (i když se to Ownerovi Nejvyššímu nemusí líbit ) zatímco Ladik píše totální kraviny obšlehlé z jiných stránek a smíchané v ultrachaotické gramatice
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 18:49:57
avatar
píšu tak proti ATi a DDmu jenom proto, že on píše takhle blbě na nVidii, jeto tech. fanda ale nVidia technologie přehlíží
pořád nějak kritizuje nVidii za přeznačování a takovy pytloviny, přitom když to udělá AMD tak se nic neděje, je to přece AMD
a přitom pořád říká jak není náklonnej na žádnou stranu ...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 18:58:09
avatar
prsty dolů dostávám z principu už dlouho ..to je přece jasný když 50%lidí je tu nakloněnejch k ATi a 25% jezděj po komentářích a dávaj palce dolu na každý slovo který je proti jejich firmě
ostatně je možný že to dělaj ani ti kteří přihlížej spíš na stranu nVidie

jo a k tomudle - ,,Významným a možná stále největším odběratelem 40nm grafických čipů je totiž určitě AMD-ATI. ,,
není snad nVidia významná ? ..kdyby tu nVidia nebyla, a intel by tur byl se svejma GMA integrovanejma grafikama tak máš zlatej DD HD4770 za 6 000kč s polovičním výkonem protože kam spěchat když by nebyla konkurence že jo
navíc kdes vzal informaci že AMD-ATI ?.. máš nějakej důkaz ? nějakej papír kde ti to napsali ? nebo si ty čipy sám počítal na výrobní lince ? že to víš tak jistě ?
proč neřekneš ,,Významým konkurentem je pro nVidii rozhodně AMD-ATi, která vydala HD4770 na 40nm procesu a má tedy předstih před nVidii, která avšak 40nm nasazuje do mobilních strojů a je tedy možné, že to vzhledem k situaci může být pravdivá informace,,
ale ty si DD, ty to takhle nikdy nenapíšeš ..protože si prostě DD a my tě takhle mááááááme rááááádi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 19:43:11
avatar
Pokud se neuklidníš dám ti už BAN, tohle je vyloženě FLAME - proto ti mažu posty!

Opakuji ještě jednou já hodnotím produkty ne na základě značky ale toho co umí a tak je to sev ším, pokud jde o hodncoení spoelčností jde o přístup. To ale neznamená, že jsem k některé nefér, stejně jako mě nezajímá to že někdo chválí ATI když si to nezaslouží, nezajímá mě ani tvé NVfan hodnocení situace které nevidíš jasně ... sorry ale tvé překrucování všeho, kdykoliv tvá milá NV udělá něc hodné kritiky, to je vážně vrchol flame ...
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 19:37:18
avatar
No pokud si někdo nestranný přečte post MicrO a tvůj tak je asi jasné kdo by se měl uklidnit... Dokonce je i vidět, že se ti asi třásly prsty...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 19:44:38
avatar
Souhlasím, pokud si někdo nestraný přečte naše posty, dojde k jednozančnému názoru ... že být to někdo jiný než já, tak si tu Micro dávno ani nepísne .... sorry, ale někteří to se svým flame vážně přeháníte a já se tu neustále nenechám napadat.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 20:15:11
avatar
Ok, ok ale na začátku bývá vždy článek na který se v diskuzích reaguje. Nevěřím tomu že jsi tak mimo, že nevidíš flame ve vlastních článcích. Myslím že právě to ti nejvíce škodí, ale jak jsem už psal jinde můj názor je, že to děláš úmyslně z důvodu návštěvnosti stránek, protože jinak si to nedovedu vysvětlit...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 20:42:22
avatar
neboli jak sem psal nedávno stává se tady z toho poctivý bulvár se vším všudy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:04:09
avatar
ne žádný flame ani bulvár a nic kvůli návštěvnosti ... dělat to kvůli návštěvnosti tak chválím NV kudy chodím ;) vzhledem k větším prodejům NV grafik a vzhledem k většímu stupni fanatismu projevujícímu se u příznivců zelených, je to lepší materiál pro tvorbu návštěvnosti ... což nám ostatně některé weby dokazují takže až půjdu po návštěnvosti nikoliv kvalitou obsahu, ale jeho formou s co největší snahou se zalíbit cílové skupině, určitě dám vědět včas ...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:18:18
avatar
některé weby zase naznačují náklonost k AMD
navíc když bys byl tech. fanda už bys dávno nakloněnej k nVidii byl pač by to apsoň byla pravda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:24:24
avatar
já jsem nakolněn i NV - jinak bych si jejich grafiku nikdy nekoupil a s 8800GTX jsem byl spokojen dlouho já jsem nakloněn technologii, smysluplné, výhodné pro mě jako uživatele, to znaemná že nechválim každou blbinu s mizerným kontextem atd.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:32:14
avatar
přiznejme si..GTX8800 bylka před 2 - 3 rokama..v tu dobu by si ATi koupilo mmnohem míň lidí jak teď ...
když si nakloněn technologiím tak proč neshazuješ ATi za to že krom zvýšení frekvencí a nějakejch dalších hatlatinek na RV830 prej neudělá nic víc ?
to není zrovna moc technologický ...stojím si za svým že kdyby todle vymyslela nVidia, hned bys vytáhl všechny špatnosti co na nVidii znáš ať už se to týká čehokoliv..a eče bys je pokáral za to že nic na novým jádru neudělali
proč se ti jednoduše nechce věřit že AMD došel dech a chtěli předstihnout nVidii ve 40nm a DX11 tak lehce upravujou jádro a vsázej na takty, a nVidia přijde s techologicky novým grafickým BOOm jádrem, jako ATi přišla před rokem - dvěma ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 22:04:10
avatar
jak můžu hodnotit něco, co není na trhu a nemám vyzkoušeno?!!! mluvit o RV830 když o něm oficiálně na 100% nic nevíme!

takžke opět předvádíš důvod, proč tě mažu ...
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:40:14
avatar
No jo, ale to je právě o tom, kdyby jsi NV chválil tak zanikneš v šedi těch a) podplacených webu, b) webů, které podplacené nejsou,ale jejich tvůrci jsou natolik zhovadilí, že zelené obludě ze Santa Clary slouží dobrovolně, c) webů, které píší imho vyváženě...
Takže je třeba se soustředit na to co tu chybí a to je přístav všech duší adorující určitou značku (nebudu jmenovat).
Aby jsme si rozuměli - já ti to nevyčítám ,alespoň to tu žije - neboť není ve světě www nic horšího a smrtelnějšího než zapadnout mezi šeď...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 22:05:17
avatar
no to je také možné, ale já chválim zkrátka za něco za co si to daný výrobce zaslouží jedno jaká značka, protože jak s oblibou říkám, žádné logo na čipů nikomu výkon nezvýšilo ...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 22:41:49
avatar
mno možná někomu na recenzích výkonů karet ano xDD
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 19:49:31
avatar
no tak DD, todle není flame ..todle je obyčejná pravda
řekni mi co NEUMÍ ?! nVidia narozdíl od ATi ? ... SLI - stejný,pro ATi krapet lepší poslední dobou, TEGRA - ATi nemá, PhysX - ATi má HAVOK na kterým nic neudělala(navíc si psal něco o tom že když někdo koupí nějakou firmu nebo výrobek, tak se to nedá považovat ža jejich práci) NO dobrá, řekněme že PhysX je odkoupenej shit na kterým nVidia nic neudělal, ale POKUD! se AMD začne vytahovat s HAVOKEM jako že jejich výrobek ...a TY! to budeš přehlížet jako že maj pravdu, tak si pak nech poradit od kolegů a kolegyň ...jestli náhodou nejsi přikloněnej k AMD
CUDA - kvalitnější jak Stream, 3Dvision - ATi nemá
a výkon ? stejnýýýýý ..některé hry pro ATi některé hry pro nVidii ... taky se todle skromné shrnutí dá nazvat flame ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 19:59:00
avatar
o tomhle já ale vůbec nemluvím! Ty víš moc dobře o kterých postech je řeč ... navíc já snad TEGRA někde hanil? Jen ještě jaksi není na trhu, tak co ho sem taháš?

Co se týká ostatního tak nesouhlasím že je CUDa kvalitnější než STREAM říkám ž eje to nastejno, PhysX není neodstranitelná nevýhoda ATI, DX10.1 je neodtranitelná nevýhoda NV, HAVOK je na ATI primárně se na něj soustředí a samotný HAVOK má také vzhledem k rošířenosti i podpoře Intelu zdaleka největší šance se prosadit a proč by ATI do něj investovala své peníze, když to za ní dělají jiní ...

3D souhalsim, ATI "zatím nemá" ale ani NVIDIA 3D není žádný zázrak a do dokonalosti to má sakra daleko i co použitenosti pro každého. Ale kladné body za snahu. ATI se chce na 3D svést až se standadizovaným 3D, které je ve vývoji, což bude lepší pro všechny ...

atd. atd, v tvém případě ale kritizuji celkový přístup, já sjme fanda technologií, ale těch dotažených, které mají smysl a je mi jedno, od koho jsou ...
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 20:44:33
avatar
Tyhle srandovní žabo-myší války mezi ortodoxními fanoušky nesmiřitelných táborů největších výrobců grafických čipů vždy spolehlivě pobaví. Děkuji.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:02:45
avatar
No tenhle článek je spíš DD vs. všichni ostatní + Micr0 jako bonus za ortodoxní nVidii
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:07:22
avatar
mě nebaví, já věcně zhodnotím s arguentu ejdnu věc a hned se sesypou ortodoxní dnadové jedné nebo druhé značky proč jsme zaručeně ignorant a ještě se diví, že jim to napadání mažu ... myslím,ž e když si s klidnou hlavou přečte ten článek nezaujatý člověk, že tam žádný flame nenajde a najde tam jen pozasatevní nad některými tvrzením + očekávání lepších zítřků z mé strany ...
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:12:05
avatar
Sice s politickýma názorama DDho absolutně nesouhlasím, ale v tomto mu dávám za pravdu
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 11:02:01
avatar
cituji:
"Článek hodnotí některá diskutabilní tvrzení vzhledem ke známým faktům."

Pokud "článek" nechce rozpoutat flamewar, tak nesmí hodnotit, ale jen informovat a to tím způsobem, že uvede lehce ověřitelná a dostupná fakta, přičemž je bude prezentovat tak, aby si čtenář mohl vytvořit svůj vlastní názor a neměl přitom pocit, že mu jsou podsouvány závěry někoho jiného.

Článek by tedy měl vypadat nějak takto:
"Ta hnusná firma nVidia, která prodává jen přeznačené, drahé, nevýkonné a žravé grafické čipy, zase lhala před celým světem, že prodává nejvíce 40 nm grafických čipů na světě, což je absolutní nesmysl a lež."
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 11:55:08
avatar
a jak to vypadá ?můžeme být rádi že si DDdal záležet a napsal to trochu mírněji než ty svůj úr(y)vek ..
jinak je to o tom samém a + vychvalování AMD že oni sou možná určitě nej. ;-)
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 11:07:27
avatar
nejde o tom co tam píšeš, ale jak to píšeš a to tady většině lidí vadí. Jak už jsem psal výš, tyhle tvoje nadpisy jsou čím dál víc bulvárnější a evidentně nejsem sám kdo si to myslí. Tenhle web jsem začal navštěvovat kvůli recenzím, které se dělaly tak trochu jinak než bylo standardem, ale co se poslední dobou děje v novinkách mě odradilo do tý míry, že už to radši ani nečtu, tohle bylo asi po měsíci první a hned to "stálo za to". Vím díky krizi a roční době je okurková sezóna jak vyšitá, ale právě díky tomu bys mohl mít čas trochu se v tom co vyjde porochnit. No pokud ti vyhovuje kam se tvuj web nasměřoval je to tvoje věc, ty jsi majitel a když tě většinovej názor nezajímá, budiž ;)
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:13:01
avatar
proč si to omg zase smazal ? todle nebylo žádný napadání ale normální komentář k tobě....proč to nenecháš a nenapíšeš proč si to tam nedal ? protože si narazil a nechceš přiznat pravdu nebo co ?
myslím si že když se s klidnou hlavou zamyslíš tak zjistíš že si nakloněnej ATi a podle toho ty tvoje články taky vypadaj ... buď nezaujatej a já budu taky
proč si to nenapsal nezaujatě jako na PCtuningu ? chápu, lidi píšou jinčí články, každej člověk je v něčem jinčí ..ale styl psaní když si nezaujatej a tech. fanda je VŽDY stejnej...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:21:41
avatar
viz. mé doplnění textu článku: více nemám co dodat, od počátku to tak bylo, je a bude ... je to napsáno naprosto nezaujatě ve smyslu k pocitům jedné nebo druhé firmě do nakupování a doporučování na zákaldě faktů a výběru mezi ATI a NV pocity netahám, nikdy jsem netahal a nemají tam co dělat - zkrátka hodnocení věcné, ostré, jasné ale nezaujaté ... nemám co bych dodal ...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 21:26:07
avatar
tak mi to aspoň nemaž, ať mám potěšení a lidi maj co komentovat
mě jen vážně nejde do hlavy proč si tam nedal tu celou citaci ? nechtělo se ti protože bys nemohl psát proti nVidii ? nebo si neměl celou citaci ?(což si ale musel jinak bys nemohl napsat ten pidikousíček)
já fakt nechápu proč... já vím že odvykací kůra od fanatismu je těžká, ale bod za snahu ti dám až se to ukáže jako snaha neboj
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 22:05:44
avatar
doufám že začneš u sebe ...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-10 22:34:10
avatar
jak mám začít u sebe ? mám psát dobře pro AMD, abych jim dělal reklamu ? mám psát články o tom jak nVidia přeznačuje a jaký má AMD dobrý grafiky ? má ;-)
ale rozhodně radši budu sfanatizovanej než abych lezl do řiti ;-)
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Důkaz místo slibů :-D 2009-08-10 23:37:20
avatar
Tyhle kecy do větru úplně miluju, dokud mi to milý šéf nepodloží ňákejma statistikama tak si muže říkat co chce a to platí u všech firem, navíc tvrdí že ty produkty měli dříve než ostatní - hmm tak teda nevim sem si nevšim, jinak rozhodně smrtelník příjde do styku spíš s 40nm čipem od ATI než od NV a kdo chtěl tak 4770 sehnal - to je ale muj názor netvrdím, že to tak je a na jinejch trzích je to třeba úplně jináč zas nesmíme zůstavat jen u nás v banánový republice. Klidně uvěřím této zprávě ale ať mi šéfik hodí nejakej papír. To takhle mužu troubit ledacos.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 00:37:32
avatar
nesetkáš se s 40nm grafikama od nV asi proto že je ty nejnovější sou pro OEM ... takže si kup postavenej pc a můžeš si ju ohmatat
kdo chce výkonnou levnou kartu koupí si HD4770, kdo chce přeznačenou grafiku s novým jménem může si koupit nVidii ;-)
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 15:43:29
avatar
jj jsou OEM stejne jako mobilni 40nm GPU ATI, ovsem tyhle GPU obou vyrobců sou neco jako pani Colombova - nikdy je nikdo nevidel nebo nejsou zas tolik osazovany, ale kdo chce tak sezene, netvrdím ze NV lže ale jen bych to chtel mit necim podlozene ;-) a to bych chtel i v pripade ATI i kdyz tam bych tomu veril spise, preci jen si myslim ze sef NV nemusel rikat ze byli prvni se 40nm muj nazor je ze ATI tu byla driv, ale to necham na kazdem at posoudi. Dnes si clovek v informacich na webech nevybere na PCT zapomenou hafo veci a pak editujou, priznaji ze ATI tu byla driv ale v zaveru mela NV ve vsem pravdu , ale nebylo to tak zle este ze to nepsal OBR . Hold sem se uz naucil vybirat si z techto zprav jen par podstatnych veci a 99% kravin vypoustim
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 16:23:56

No, Hsuang rekl presne - vyrobily jsme vice a drive...ovsem dle kontextu byh spis rekl, ze bylo mysleno drive vice vyrobku (HD4770, Mobility Radeon 4830 vs cela skala od GT210 do GT240). Hsuang je sice velkej tluchuba, nicmene spis pouziva styl nafukovani nez tvrzeni vylozenych nepravd. Takze asi tolik... Chce to cist poradne a s klidem.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 16:38:07
avatar
Mozne to je. Stejne kdo chce pravdu tak si ji najde, nevim proc se tu vsichni tak hadate, stejne jeden druheho nepresvedcite a nic se nezmeni takze asi tak (mysleno globalne pro celou diskuzi)
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 19:10:39
avatar
mno já nevím, mě se zdá že TEGRA byla dřív jako RV770, teď de o to jestli to šéf nVidie mylel - výrobu, nebo vydání na trh
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 00:13:11
avatar
No zkuste si přečíst tohle a udělejte si vlstní názor

http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_pctlongblock#14693

Podle mě je to zkreslený na obou stranách. takže si nevyberete :-)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 00:31:06
avatar
z toho clanku sem si tak odnesl ze je klidne mozne ze nvidia mluvi pravdu a je nejvetsim vyrobcem 40nm cipu, ale ze to tak taky nemusi byt a uvidi se na podzim. podobne neutralne se vyjadruje i xbitlabs..tady je to ale jednoznacne odsouzeno jako naprosty blabol.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 00:38:20
avatar
rozhodně to ale není nakloněný nějakejm firmám což tady je
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 00:58:07
avatar
to že řeknu jak to je neznamená že je to nakloněný nějakým firmám, probuď se už ...
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 09:49:45
avatar
Myslím, že by bylo rozumný zase jednou udělat anketu, už na hlavní stránce žádná nevisela, at ctenáři rozhodnou, jestli ses neutrál, fanatik nebo nvidiot, alespoň už odpadnou ty dohady tady.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 10:18:46
avatar
Hlas lidu, hlas boží - ta anketa by se mi taky líbila. Ale uznávám, že by to chtělo z tvé strany kus odvahy - ono není nic příjemného když se dozvíš že ostatní tě vnímají jinak než ty předpokládáš. Jsem tedy zvědav...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 10:46:35
avatar
žádné fanatické vývlevy ani formou anket zde trpět nebudu ...
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 11:18:14
avatar
Proč ? Tebe nezajímá jak tě vidí ostatní ? Pokud děláš web pro lidi jak píšeš tak by to možná bylo i pro tebe přínosné...
Ale znovu opakuji - chce to opravdu kus odvahy...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 19:08:43
avatar
možná, aby to DD neviděl jako fanatizování by bylo dobré místo ,,si fanatik,, napsat otázku ,,si tech. fanda jako DD?,,
xD
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - žádné fanatické vývlevy ? 2009-08-11 11:53:08
avatar
Řekl bych, že na takové jednoduché anketce ve formě zcela jasné otázečky (třeba: "Jsem fanATIk?") a výběru ze tří variant odpovědí (třeba: "Ano", "Určitě" a "Jistě"), přece není nic špatného či fanatického?
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 12:03:42
avatar
ten byl trošku horší, no. ale anketa na téma líbí se mi směr kterým se ujímají novinky...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 09:51:59

A jak muzete vedet jako to je? Vy vidite do smluv mezi AMD a TSMC nebo nVidia a TSMC? Z vasi strany je to jen a pouze spekulace - vas problem je opravdu v tom, ze zamenujete dojmy za fakta.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 12:18:30
avatar
lol.. DD te´D mi řekni jak víš že to tak je ? že lžou a že to není pravda ? já nevím ale bejt normálním bezestranným člověkem tak radši věřím člověku co do svého článku dá celou citaci a d´ůkazy o tom, a dá možnosti čtenáři si vybrat, jestli JE TO MOŽNÉ nebo NENÍ ... což ty si tady rozhodně nedal, tys dal jednu prostou odpověd NENÍ
Kfirr64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 10:30:18
avatar
Hele DD ze ty nemas tu Nvidii rad
Kfirr64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 10:39:58
avatar
Taky je docela sranda ze jedinna 40nm karta od AMD 4770 se do dneska neda v podstate sehnat ale to nikoho netrapi ze
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 11:19:19
avatar
Jako ježíšek, vsichni o ni mluvej, nikdo ji nevidel a všichni doufají, že na vánoce bude
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 12:01:35
avatar
trefné shurin
to samé se ale dá říct v tom případě o DX11generaci ATI i nVidia...
všude se o nich mluví, nikdo je nikdy neviděl a všichni chtěj a doufaj že budou co nejdřív - na vánoce
;-)
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 12:18:35
avatar
nj, ale u nový generace to je fakt, protože jsou to novy karty, maj datum vydání pred vanocema, o tý 4770 je to spíš ironie...
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 12:35:03

jak ze se 4470ka neda sehnat? http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105140006000000OTF&Search=4770&SearchType=1 , poku vidim dobre, v internetovem obchode je zbozi na ceste (v datumu a case vkladani meho prispevku)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 12:45:49

Ale tak sehnat se da, ale k tomu aby byla oznacena jako bezne dostupna karta ma daleko. Stale je to dost nedostatkove zbozi.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 13:37:45
avatar
A taky už je 4850 o 2 stovky levnější (ve stejným obchode), takže i kdyby byla v reálu opravdu dostupná, tak už z toho takovej trhák nebude.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 22:56:41
avatar
už je nedostupná - takže když se podíváme na data tak je to s dostupností dost na štíru
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-12 11:20:50

jak nedostupna, ja ji vidim jako skladem, ale jinak mas pravdu, ze z dostupnosti to je bida, snad se to ted zlepsi, po tom co tsmc uvedla, ze zvysila vyrobu 40 nm cipu o polovinu.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 14:12:55
avatar
neřeš tu HD4770tku ..je to dobrá karta na nejnovějším výrobním procesu a jako jediná na tomdle procesu ... výkonná, levná, ale méně dostupná ..
všecko se dá sehnat, jen se musí chtít
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 15:36:27
avatar
Asi tak, je videt ze i micro umi byt nestrany a dokaze pochvalit dobry produkt
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 15:21:23

toto vsetko mi pripomina ked DD spravil recenziu na GTX295 a vyselektoval grafy kde bola ATI na prvom mieste a aby to nevyzeralo tak okato dal tam jeden dva kde bola nVidia na prvom mieste. a to vsade kde sa testovala tak dostahovala vseobecne o par percent lepsi vykon nez ATI.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 19:06:03
avatar
už se to řešilo mnohokrát, de o to jaká je testovací metodika, jak přesné sou lokace který se testujou(když není benchmark) a ještě sou rozhodně důležité hry .. poslední dobou, tedy aspoň zde na DDworldu sou testy který odpovídají ATi, třeba Riddick ..kde je daří lépe ATi - ani mě to neudivuje, nVidia nevydala ve svých 190.38 ovladačích nic co by přidávalo výkonu, jen něco ke CUDA atd.
myslím že catalysty si vedou líp než na začátku HD4xxx
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 19:15:45

no neviem ci sa catalystom dari lepsie. dost dlhu dobu trvalo kym opravili GRID. mam v notase 3650 512MB a este s ovladacmi 8.12 prip. 9.1.-9.2 mi to trhalo. az s vylepsenim 9.3 a vyssie uz ide grid plynulo. a to je karta stara asi rok alebo tak nejak.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 20:05:23
avatar
mno tak HD3650 pokud myslíš uvedení na trh víc jak 2roky ..
jiank 3650 taky není zrovna výkonná karta, to je na úrovni mé 8500gt, protože HD3450 je pomalejší (teda podle toho jak na tom kámoš hraje hry jo)
GRID sem nezkoušel tak nwm no x) myslím že nej. ovladače od nVidie co si pamatuju a co sem zkoumal zatím 180.xx
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 20:21:59

no na to rozlisenie co mam na notase to uplne staci 1440x900 ten procak tam tiez pomerne dost spravi P8600 pracuje na 2,4 a po OC 2,5
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 23:10:29
avatar
jo notebook .. tož to je jiná ;-) ale i tak to srovnání 8500gt a HD3650 je asi stejný nebo hodně podobný
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-11 23:22:32
avatar
nevim jak notebookova ale desktopova 3650 je podstatne rychlejsi nez 8500GT...cca tak na urovni 8600GT
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-12 11:29:54
avatar
mno vidíš, takže notebookova bude na urovni te 8500gt ;-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 853x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1442x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1095x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1177x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3757x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1456x
Komentářů: 0