NVIDIA RTX 3080 FE – TESTY a recenze. Je slabší, než se slibovalo, ale pořád síla! Žere jako tank. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 16 září 2020
altNení 2x výkonnější než RTX 2080, jak NV zbytečně přeháněla ve slibech. Ale zatím dobrý.

 

 

 

 

Jak jsem vás varoval, NVIDIA silně přehnala marketingové hypování nové grafiky, když slibovala a ukazovala grafy, jak RTX 3080 je 2x výkonnější než RTX 2080:

Zatímco kdyby to udělalo AMD, někteří by s pochodněmi a vidlemi pochodovali ulicemi, v případě když to samé udělá NVIDIA, ty pochodně a vidle berou na ty, kteří o tom informují. Bohužel taková je realita světa, ve kterém žijeme a já se tomu už jen směji (nic moc jiného s tím dělat nelze). Podle mého názoru ale v tomhle případě NVIDIA naprosto zbytečně to hypování přehnala.

Chápu, jak ten 2x vyšší výkon myslela. Odkazovala na velmi speciální případy, ale to vím já, co tomu rozumí a dokáže si to přeložit do reálného očekávání. Ovšem běžný zákazník a hráč, když od NV slyší, že nová karta má 2x lepší výkon, tak čeká že ten 2x lepší výkon taky všude dostane. Jenže on ho nedostane! V běžné praxi je realita zhruba 40 - 70%! I to je ale velmi hezké číslo a výsledek (speciálně když se podíváme na ty hodnoty FPS). Navrch když to napravuje, co NV udělala s RTX 2000 sérií, kdy nyní vidíte, jak příšerně předražené karty to byly. Hlavně majitelé RTX 2080 Ti se mohou zcela právem cítit okradeni, protože RTX 2080 Ti nikdy nebyla karta za 1200 dolarů, vždy to byl nástupce GTX 1080Ti za 699 dolarů. Nástupcem RTX 2080 Ti je právě RTX 3080, která ale stojí zase těch správných 699 dolarů. NV vrátila o krok zpět tam, kde ceny za karty s tímto výkonem, a hlavně třídou GPU, jsme byli zvyklí mít a kupovat. Otázkou je, proč tak najednou? Co NVIDIA ví a my nevíme?  

Pokud čtete DDWorld.cz pravidelně, tak víte že tady nás nezajímá, co říkají výrobci a marketing, ale jaká je skutečná realita. Takže už řadu měsíců, poté co jsme se ze zákulisních zpráv dozvěděli rozhodnutí NVIDIA vybavit tuhle kartu po několika generacích také tím největším GPU v nové řadě, tak jsem vám sliboval, že RTX 3080 10GB bude mít výkon zhruba na úrovni 30% nad RTX 2080 Ti. No a dnes se dozvíme, jestli jsem se trefil :).

  • NVIDIA RTX 3080 v testech

Dnes se můžeme podívat jen na recenze té speciální vlastní NVIDIA FE edice modelu RTX 3080, kterou rozeslala vybraným recenzentům sama NVIDIA, protože jinak tuhle kartu nemáte šanci získat. Běžně v obchodech budou jen nereferenční verze, které dorazí v testech od zítřka. Nicméně FE edice je zajímavá velmi silným chlazením, takže by se výkon FE edice a luxusních neref. edic neměl vlastně moc lišit. Podívejme se tedy na ten výkon:

  • 2160x1440 (2K)

Nemá samozřejmě žádný smysl tuhle kartu testovat v 1080p. I ve 1440p bude karta pořád trochu omezena výkonem některých procesorů, ale už přeci jen má šanci ukázat, co umí. A výsledek napříč 14 hrami je následující:

RTX 3080 je:

  • o 21% výkonnější než RTX 2080Ti
  • o 41% výkonější než RTX 2080S
  • o 49% výkonnější než RTX 2080

  • 3840x2160 (4K)

Větší prostor pro ukázku toho, co dokáže architektura a parametry má RTX 3080 ve 4K rozlišení. Tady už je limitace procesorem menší, projeví se také některé prvky architektury, ale bohužel také to, že RTX 3080 má „jen“ 10GB paměti, což v některých hrách už je měřitelná nevýhoda. Každopádně průměr ve 14 hrách je následující:

RTX 3080 je:

  • o 32% výkonnější než RTX 2080Ti
  • o 61% výkonnější než RTX 2080S
  • o 71% výkonnější než RTX 2080

Pro zajímavost je také o 100% výkonnější než Radeon RX 5700XT! Přesně dvojnásobek, což je náhodou meta, na kterou údajně míří AMD s velkým NAVI 21. Pokud tedy AMD dokáže nabídnout 2x větší výkon než RX 5700XT, budeme mít konkurenci RTX 3080! Pokud dokáže více, dávají smysl zvěsti, že NVIDIA chystá RTX 3080 Ti s 20GB paměti ;). Každopádně zda Radeon RX 6900XT bude nebo nebude a jaký bude, to se dozvíme až 28.10., kdy AMD odhalí novou generaci RX 6000 karet, a přímou konkurenci proti RTX 3000. Nyní má naprosto jasno v tom, co a za kolik musí nabídnout.

  • Spotřeba a provozní vlastnosti

Pokud jde o chlazení, tady NVIDIA nezklamala, ten nový podivný chladič, který FE modely mají, je sice extrémně drahý, ale také velmi velmi účinný. Karta s ním je rozumně tichá a drží GPU na rozumných teplotách. NVIDIA ale vlastně nemohla použít horší chlazení (natož to z minulé generace), protože se bohužel naplňuje neblahé očekávání ohledně spotřeby.

RTX 3080 je sice o 20 – 30% výkonnější než RTX 2080 Ti, ale také má o 21% vyšší spotřebu! Dokáže atakovat i 350W!!! Vedle ní tak najednou vypadá i Radeon VEGA 64 jako velmi rozumně úsporná grafika :). A teď si představte, že RTX 3080 FE je velmi optimalizovaná verze, že nereference budou žrát ještě více. Už chápeme, proč je tu doporučení 750W zdroje pro tyhle karty. Tuhle zimu vám doma tedy s RTX 3000 zima určitě nebude.

Musím ale dodat, že vysoká spotřeba neznamená, že má karta špatnou efektivitu. Ten nárůst výkonu je vyšší než nárůst spotřeby, takže efektivita je pořád lepší než u předchozí generace. Nicméně asi se od NVIDIA a přechodu z 12nm na 8nm čekalo trochu více. A rozhodně se tady otevírá příležitost pro AMD a jeho RDNA 2, které má velkou výhodu v mnohem lepším 7nm+ výrobním procesu.

  • Závěr a hodnocení

NVIDIA RTX 3000 je určitě mnohem lepší než RTX 2000 série grafik. Ta byla předražená, s přepáleným marketingem a nereálnými sliby kolem RT a DLSS. NV měla docela štěstí, že AMD byla ve stavu, v jakém byla, protože kdyby slušná konkurence existovala a AMD by měla první sérii NAVI v kompletní nabídce včetně výkonnějšího modelu než RX 5700XT, jsem si 100% jistý, že NV by měla docela problém. Ostatně RX 5700XT má prakticky stejný výkon, jako RTX 2070S, která je ale o třetinu dražší, přitom mají současně podobnou spotřebu. RTX 2000 skutečně nebyla příliš povedená a navrch byla silně předražená. NVIDIA jen využila příležitosti a řádně oškubala všechny oddané příznivce a všechny, kteří RTX 2000 karty nakoupili. Ale varováni v testech a recenzích byli, takže komu není rady, tomu není pomoci.

Nyní vedle mizerné RTX 2000 série tak RTX 3000 vypadá lépe, než by normálně jako nová generace vypadala. A to umocňuje ještě fakt, že RTX 3080 za těch 699 dolarů je tak papírově nástupce RTX 2080, která také stála 699 dolarů. Reálně je ale RTX 3080 nástupcem RTX 2080Ti, protože mají jádro stejného tieru. (RTX 2080 má mnohem menší jádro, jen 256-bit sběrnici atd.). Tedy to vůbec největší Gx102 řady. RTX 3090 je pak nástupce TITAN série. NVIDIA zkrátka chytře marketingově využívá každé příležitosti a drobnosti, ukázat RTX 3000 v co nejlepším světle, i za cenu přiznání toho, jak oškubala všechny, zejména majitele RTX 2080Ti. Ale trochu to přehnala. Slibovat 2x lepší výkon než RTX 2080 v prezentačních grafech, to bylo prostě zbytečné a přehnané. Navíc se ukazuje, že ten RayTracing výkon není u AMPERE o moc lepší než u TURING, je vyšší o to o co narostl i ten rasterizační výkon. Jenže RTX 3080 má za 699 dolarů konečně použitelný ten RT výkon, což RTX 2080 prostě neměla. A to jsem vždy kritizoval. Jediná karta, kde měla RT smysl, byla 2080Ti protože to byl TOP model a výkladní skříň technologií a výkon na to to alespoň někde použitelně zvládnout. Inzerovat ale RT jako výhodu na kterou si stojí připlatit u RTX 2060/2070 série speciálně, to hraničí s podvodem. A RTX 3000 dokazuje.  

Každopádně NVIDIA se hodně snažila udělat RTX 3080 na oko co nejlepší. V tuto chvíli vypadá opravdu dobře, tedy až na tu spotřebu. Tady očekávám, že všichni kritici vysoké spotřeby s těmi klacky a pochodněmi zaútočí plnou silou, jako kdysi útočili na AMD VEGA apod. Nicméně myslím si, ale že těch 320 – 350W, už je hodně z hlediska generovaného tepla. Měl jsem takové grafiky (i náročnější) a už se jim snažím vyhýbat, protože i v zimě musíte mít v pokoji otevřené okno :/. Takže z jedné strany se opékáte a z druhé mrznete. Doslova. Z hlediska výkonu ale prostě pecka, za 19 tisíc korun se tomu v tuhle chvíli nedá nic vytknout. A je zajímavé, že ve 4K je RTX 3080 přesně 2x výkonnější než RX 5700XT (poměr cena/výkon tak mají prakticky identický). Ještě více jsem tedy zvědav, co za ten měsíc AMD představí. A pokud vyloženě nechcete tu FE edici, tak bych s nákupem přeci jen počkal.

Více informací a kompletní vyčerpávající testy (ze kterých jsme čerpali) najdete na techspot.com a to samé ve video verzi zde:

No a pár dalších video-názorů na RTX 3080:

Naše vlastní recenze bude později, FE verzi obdržím v následujících týdnech, až s ní někteří kolegové skončí. S nereferencemi pak také počítám později, protože dostupnost první týdny bude hodně mizerná. Testovacích kusů je proto také minimum. Bohužel zde platí to, co jsem psal v předchozích článcích. Každopádně zatím si myslím, že s nákupem opravdu není třeba nikam spěchat. RTX 3080 je jen první z novinek. Co chystá konkurence se dozvíme za měsíc a NV dokonce může dodatečně nabídku ještě vylepšit o RTX 3080 Ti v reakci na AMD atd. Jinými slovy, není dobrá doba na nákup grafiky, pokud ji tedy nutně nepotřebujete, anebo jsou vám peníze prostě jedno :). Každopádně RTX 2000 série je s vydáním RTX 3000 definitivně odhalena a zabita, ale NV je to jedno, vaše peníze za ně už má a teď si jde pro další. Tentokrát to ale vypadá, že AMD toho přeci jen nabídne více než v končící generaci (více zde).

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Shrnuti 2020-09-17 12:22:00

Pekny den, 
Mensi shrnuti, mozna nekoho bude zajimat: Jako vzdy, vzal jsem testy od 14 recenzentu, otestovano 24 ruznych her v ruznych rozliseni (urcite pridam az bude vice her). Rozdelil jsem to na RTX + DLSS vs native. Vysledky proti 2080 edici. 
Native:
-1080p: 37% vykonnejsi
-2k : 49% vykonnejsi
-4k: 65% vykonnejsi

RTX + DLSS:
-1080p: 54%  vykonnejsi  
-1440p: 65% vykonnejsi
-4k: 76% vykonnejsi

Zajimavosti.
-PCIe 4.0 vs PCIe 3.0 skory zadny rozdil (necekal jsem, ale je to lepsi pro upgrade perfektni uzivatelu s PCIe 3.0) 
-Intel 10 gen vs AMD ryzen 9, minimalni rozdily ve 4k rozlisenich
-Neuveritelny posun v cena za vykon oproti minule generaci (bohuzel minula generace mela minimalni posun v cena za vykon)
-ETH HashRate az 81 MH/s
-U Vulkanu a DX12 vyssi narusty vykonu nez u DX11  

Plusy: 
-Jedno z nejlepsich chlazenich co kdy bylo, nejlepsi na referencni karte, nizky hluk na 320W kartu
-Moznost taktovani pameti.-Vykon v renderovacich a grafikcyh aplikacich, narust CUDA jednotek . 
-Krasny decentni design (subjektivni, ackoliv vsichni se zhodli ze je jeden z nejpovedenejsich)
-Velke moznosti podvoltovani
-Aktualne nejlepsi cena/vykon karta na 4K
-Aktualne nejlepsi spotreba/vykon karta na 4K
-Idle fan stop
-Zajimavel technologie Reflex, Broadcast, RTX-IO...

Minusy:
-Male posuny v Watt/Vykon. 
-Vetsi spotreba (dokonce vice nez 320W)
-Specialni 12-Pin konektor
-Neni dvojnasobny vykon oproti 2080 jak bylo slibovano (to asi nikdo necekal)  
-Nepodporuje SLI-Maly posun v 1080p rozliseni oproti 2k a 4k
-Mala moznost pretaktovat jadra (power limit)

Hodnoceni: prumer 96%, kazdy recenzent ocenil, skoro vsichni nejvyssi oceneni. Tak vysoke hodnoceni uz jsem dlouho nevidel.

Celkove Doporuceni:
Pokud stihnete koupit v e-shopu a potrebujete grafiku, tak nakupte. Tento model je velice povedeny. Pokud nemusite kupovat grafiku, pockejte na srovnani s RDNA2.

Muj nazor:
-Kdo pracuje v aplikacich ktere vyuzivaji GPU tak ma aktualne jasneho favorita. 
-Kdo chce hrat QHD a 4K a neresi ze za par mesicu muze koupit stejny vykona treba o 2000Kc levneji (AMD bude muset vydat neco cena vykon lepsiho, jinak z aktualniho trendu se nevyhrabe) ma favorita.
-Kdo bude resit grafiku az v zime, at pocka na RNDA2 
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Není problém s 10GB VRAM? 2020-09-16 20:25:44
avatar
Teď mám dilema, zdali čekat na Ti s 20GB nebo bude stačit 10GB. Asi bych mohl počkat do vydání ZEN3, který nahradí nouzovku R3 3200G po odprodeji Intel platformy a 1080Ti.

Doufám že budou dostupné vodní bloky pro FE edici ne jen referenční.

Do vydání Cyberpunku je ještě čas, tak asi zkusím vydržet.

ale svrbí mě ruce, mám chuť tu FE zítra odkliknout a podpořit trh v těžké době.

blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:44:49
avatar
Taky jsem nad tím chvíli přemýšlel, ale nakonec jsem si řekl následující tři argumenty (tohle se samozřejmě hodně individuální):
a) Déle než dva, dva a půl roku tu kartu stejně mít nebudu, tak těch 10GB nevnímám jako problém
b) 20GB je oproti 10 strašný overkill, díky čemuž si tipuju, že bude tahle verze stát o dobrých 150-200$ více, což bych stejně nepřiplatil. To už by se mi více líbila 3090 s 12GB a 384bit sběrnicí, která by ale určitě stejnak vyšla na 1000$, které bych za to stejně zase nezaplatil
c) Mám teď nouzovou kartu a než dva tři měsíce čekat, co bude, budu si radši užívat herní sychravý podzim na plné detaily
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 21:19:11

Tažko sa hladaju dvovody proti, aby to človek zajtra neodklikol
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 21:59:49
avatar
No vidíš to a já už jsem za to obdržel palec dolů :-)
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 22:52:43
avatar
Mas velebit AMD. Dostal bys palec nahoru.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 23:10:57

Přesně tak, já v práci nadával na Intel Tool a dostal výplatu o RTX 3070 nižší...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 16:00:27
avatar
Ne .. jen ta teorie s podporou trhu je blábol...
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 08:19:49
avatar
tipuju protože asi nikoho nezajímá, co si chceš koupit. Hodnota takového příspěvku vcelku nulová.
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "Begy" 2020-09-17 08:58:34
avatar
Jenomže já jsem řešil technický dotaz, zdali stačí 10GB VRAM. Je to tu samý odborník a odpověd na dotaz žádná.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 09:07:38
avatar
Pokud neplánuješ přecházet na rozlišení větší jak 4K tak ano stačí 10GB. Samozřejmě, že se najdou některé tituly co si nesmyslně řeknou o více, ale budou to vyjímky.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 22:13:28

No 10G by neměla být vyloženě katastrofa, konzole o moc víc stejně na grafiku nebudou schopny využít.
Já bych na to klikl jen v případě že bych zoufale potřeboval kartu a prachy by mi byly fuk... A přijde mi že i pro fanouška NV má smysl počkat na uvedení rx6000, pokud se to povede můžou se ceny příjemně pohnout. Pokud tedy nejsou pravdivé zprávy že bude dostupnost mizerná.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 15:58:50
avatar
Podpořit trh ? jakože koupí gpu od firmy, která poslední roky má v podstatě monopol ?? rofl
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:28:52
avatar
Můžete prosím poslat odkazy na recenze, kde vychází výkon ve 4K v průměru lepší (dejme tomu) o 35% native?
Ty výsledky native 4K v průměru skrze všemi recenzemi +65% vám prosím vyšly jak? Nic nerozporuju, jen by mě to zajímalo...

EDIT: Pardon, beru zpět. Přehlédl jsem, že píšete rozdíl 3080 vs. 2080. Chybně jsem viděl vs. 2080Ti.
Mirdaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:36:37

A já už ti chtěl poslat odkaz na článek pod kterým diskutuješ.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:37:31
avatar
Ja som tiez na zaciatku pozeral co za debiliny pise

A az ked som si tp 2x precital som si vsimol to xxxxTi
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 10:27:45

Já teda co jsem viděl testy s RT, tak mi přišlo, že nárůst výkonu až na vyjímky nebyl zas tak velkej...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 19:11:16
avatar
Já jsem především nadšený z toho compute výkonu. 100% nad 2080ti v optiX, je vlhkej sen každýho co renderuje.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 19:14:41
avatar
Jedna sa o najväčší generačný skok vo výkone za posledných 12 rokov... co viac dodať?
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 19:19:09
avatar
Za mna uplna pecka 65-100per nad 2080 proste o rovsky skok. Efektivita poskocila len asi o 15per. Skor ako efektivita ma desi tych 305w v priemere na spotrebe. To je proste strasne vela a dufam ze amd nepojde touto cestou. Tie cipy idu na krv. To co sa mi na amd nepacilo robi teraz nv. Tie cipy idu na krv lebo oc maju zalezi od hry ale priemer je 3per co je velmi slabe.

Proste tam kde to hra vyuzike ide 3080 krasne a atakuje 100per. Prirastok a tam kde nie a ide sa hrubou silou tak je to 65per co je aj tak masivne.
Destinx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 10:44:49

tak ono ale netreba zabúdať nato, že 2080 mala midendové jadro TU104 a RTX 3080 má highendové GA102, takže to neni skutočný nástupca (myslím že niečo podobné tu už písal DD).
Nástupca jadra TU104 je jadro v RTX3070, čiže GA104. Preto po správnosti, ak chceš poukazovať na medzigeneračný nárast výkonu, tak sa pozeraj na TU104 vs GA104 a TU102 vs GA102. Nie na značenie kariet, to je nelogické a nesprávne a bohvie čo prinútilo NV použiť po dlhej dobe do série kariet XX80 highend jadro - možno obavy z Big navi?? možno
AMD príde s Big Navi, označí ho ako RX6500XT a budeš mať medzigeneračný posun 300% nahlavu logika
Tým samozrejme netvrdím, že 3080 je zlá karta, výkon je viac než úctihodný.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 12:55:33

NV si muze pouzit jadro jaky chce a jaky ji vyhovuje. takto to brat mezi generacema nejde.. GA102 je velikosti treba presne uprostred mezi TU102 a TU104. GA104 je pak dokonce mensi nez TU106, ktery pouzivala rtx2060...GA104 je tedy uz jen kvuli velikosti nepouzitelny pro highend kartu, kdyz je mensi nez mainstream minule generace. navic pouziti orezanyho GA102 pro 3080 ma pro NV vyhodu, ze vyuzije i spoustu jinak pro 3090 nepouzitelnych cipu...
Destinx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 13:04:49

Keďže prešli na novší a modernejší výrobný proces, tak nejak by som očakával, že nástupca bude mať trocha menšie rozměry (myslím,že to je jedna z výhod prechodu na menší proces). Nie je fér porovnávať midend s highendom a žasnúť pri tom nad tým, aký je super výkonový skok - ten je v každom prípade velký.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 13:20:40

to neni prave vubec pravidlem ze s novym procesem bude cip mensi...treba gp102 na 1080Ti mel 471mm2 a tu102 754mm2 mainstreamove tu106 pak 445mm2 tedy jen o trochu mensi nez highendovy pascal. dale s mensim a mensim vyrobnim procesem roste riziko "vadnych" cipu, zvlast dokud vyroba neni uplne optimalizovana, coz klidne muze trvat 2 roky. to snad mela NV vsechny nepovedeny GA102, ktery si nedaji pouzit na 3090 (a ze takovych bude na jednom wafferu urcite aspon 70%), vyhazovat?
Destinx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 13:31:12

ja sa nebavím o tom čo mala a nemala použiť to je jej vec. Ale že tu porovnáte výkon midendového čipu v rtx 2080 s highendovým čipom v rtx 3080 a je úplne jedno do akej karty ho NV dá. (samozrejme čip v 3080 tiež nie je v plnej sile, tá bude asi až v 3090)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 19:27:11
avatar
Ano spotřeba je vysoká, ale na rovinu pokud nepřijde AMD s něčím podobného výkonu a nižší spotřebou tak si vlastně ani není na co stěžovat. Tohle není tak úplně stejný případ jako v případě VEGY64. tam totiž ta více žravá karta přišla později a žrala více než její konkurent.

takže pokud AMd předvede jak jsem napsal, potom bude prostor na oprávněné stížnosti. Ale prozatím nikdo nic lepšího nepředvedl.

mimochodem na computerbase ( myslím že to bylo computer base) udělaly test kdy 3080 omezily na peak na 270w jako 2080ti a výkon byl potom 20% nad 2080ti, což se pořád vcelku dá.

Ohledně toho 2x výkonu, tam to je jen ve 4K u minecraftu a Quake II RTX. Takže taková demonstrace posunu kombinovaného výkonu.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 19:38:46
avatar
Hm mozno ma 3080 rezervy potom v efektivite a mv nastavila voltaz vysoko. Zeby budeme štelovať voltaz ako pri amd

Ako spotreba je vysoka ale aj vykon je vysoky

A ano vega 64 bolo ine garde nakolko prisla 15mesiacov po 1080 a zrala o parnik viac a ked myslim o parnik tak o parnik 300w vs 180w co bol nonsens cize pochybujem ze nove amd bude mat spotrebu 180w a vykon 3080
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 19:45:18
avatar
Na GPUreport zaregistrovali zajímavé možnostni undervoltování, při stažení spotřeby asi o 50W se prakticky ani neztratil výkon: https://www.youtube.com/watch?v=o1B4qZFDpYE

Chladič mě docela příjemně překvapil - funguje. Sice bych ho nechtěl, těch skoro 2000 otáček je na můj vkus ještě hodně, ale při té spotřebě poklona.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 19:52:14
avatar
Kks na ja sa velmi tesim ked sa mi dostanu do ruk a budem sa hrat s voltazou ako pri amd

Jj chladic je velmi slusny ale ja si pockam na aurus
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 19:58:18

Tak ten Undrevolting je pekny 290W to už by šlo, len či sa da nastaviť ta voltaž na trvalo, alebo pri každom štarte to treba nastavovať odznova.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:40:57
avatar
Nastavuje se pevně profilem v Afterburneru.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 13:40:47

Takový podvoltovací standard z posledních generací AMD
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Žere jako tank 2020-09-16 19:57:39

Tank žere 500 litrů nafty na hodinu
500*27Kč=13500Kč; 19000/13500=1,4hod
Tedy karta nVidie Vás každou hodinu a 24 minut bude stát její pořizovací náklady 19000Kč
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:06:00
avatar
No pokud AMD přijde s kvalitní grafikou a nvidia bude vydávat vylepšené verze RTX 3080 s 20GB a vydá je cca 2-3 měsíce potom co vyšly současné modely tak to bude hodně velká bouda na lidi co koupily jejich grafiky jako první.
To čekání na představení grafik a procesorů od AMD je hrozné
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:09:40
avatar
vzhledem k tomu, jak rychle NV hodila přes palubu majitele 2080ti, je tohle už maličkost ... prostě když někdo neposlouchá a nakupuje hned, ať se nediví ....

v tuto chvíli pokud grafiku nepotřebuješ, nemá teď smysl nakupovat, ale čakt ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:14:09
avatar
Hodne rychle ? ;)

Nice try ;)
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:34:51
avatar
Omlouvám se, ale s tímto se opravu nedá souhlasit. Opravdu nVidia rychle hodila přes palubu majitele 2080ti? Kdo si ji po vydání koupil, měl po dva následující roky nejvýkonnější grafickou kartru na trhu. Pokud byl během poslední generace hozen někdo přes palubu, byli to herní karty chtíví kupci Radeonu VII, který se ve výrobě udržel úžasných 7 měsíců, přičemž už po šesti byl zaříznut o polovinu levnější RX 5700XT z vlastní stáje...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:51:40
avatar
no myšleno to bylo tak, že během pár minut udělal NV z 2080ti kartu za 500 ani nedala šanci třeba slevou před tím ...

a hlavně 2080ti nikdy nestála za 1200dolarů ... byl to nástupce 1080ti za 699 a nástupcem obou je 3080 za 699 se stejnou kategorií jádra, sběrnice atd.
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:55:18
avatar
O tom nediskutuji, jen o tom, že kdo si kupoval RTX 2080ti, tak věděl jaký výkon si kupuje a byl za něj ty peníze ochotný zaplatit. A následně měl dva roky nejvýkonnější kartu na trhu. Tady nelze mluvit o žádném házení přes palubu ani v nejmenším.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 21:09:45
avatar
jenže já to myslel právě tak jak jsem to výše napsal ;)
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 21:17:13
avatar
Ta viete nemas konkurenciu tak diktujes ceny....

Mozem podakovat konkurencii...
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 23:04:20
avatar
Tak to si naopak myslim, ze sleva na 2080(ti) by naopak byla daleko vetsi prasarna vuci majitelum, co si ji koupili za plnou cenu.
Pak by totiz jejich karty na bazaru byly jeste vice znehodnoceny.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:16:09
avatar
Zalezi kedy a za kolko pride refresh. Ak za 3m ako pises a za rovnaku cenu tak to bude svinstvo. Ak za 6mesiacov tak uz to bude ok. Pripadne ak cena bude vyssia a vyda ju za 3 mes. Tiez to bude ok lebo to bude reakcia na amd ;)
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:50:04
avatar
Pokud se někdo těch 10GB bojí a přijde mu to málo, neměl by si určitě 3080 10GB kupovat. Určitě bych se tedy nebál situace, že vyjde 3080 s 20GB za 699 a 10GB verzi srazí na něco jako 599. Spíš vydají vyšší verzi za vyšší cenu. Prostě pokud má někdo pocit, že kdyby tu teď ta možnost byla, připlatil by si 150-200$ (plus dph) za 10GB GDDR6X navíc, nebude mít z pořízení stejně 3080 10GB radost tak jako tak... V tom případě je lepší čekat. Já se těch 10GB nebojím
TomasM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:13:42

Vega 64 žrala jak kráva, i když to nebyla nejvýkonnější karta na trhu. V tom se RTX 3080 ospravedlňuje. Pokud RX 6900 bude stejně výkonná a žrát citelně méně, pak se Nvidii můžeme posmívat.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 20:19:02
avatar
Presne tak

Lebo vega 64 atakovala 300w a mala vykon 15mesiacov starej 1080 ktora zrala 180w

A myslim si ze amd pri vykone 3080 nebude mat spotrebu 190w to by nemusela mat 2x8pin
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 23:52:03

//smazáno za porušení pravidel diskuse
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 21:52:47
avatar
kanál s 326 odběrately ... hmmm pěkný.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 23:52:34

// smazáno za porušení pravidel diskuse

vzkaz od admina: přestaň tu sprostě urážet všechny
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 22:20:35
avatar
Primitiv....
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 22:41:35

No jestli AMD neuvede konkurenceschopný produkt tak bych to viděl tak, že Vladimír nám otrávil Lisu...
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-16 21:57:47

Má stará 70w karta měla 6pin a bez něj nenaběhla... Proto bych spotřebu dle konektoru neřešil.
Ale dle toho co se uvádí, by Big navi při výkonu 3080 těch 250-300w mít měla.
Takže zázrak se asi konat nebude, ale efektivita by mohla být mírně lepší než 8nm Samsung. Počítám že to i AMD požene na limit ale pokud bude efektivita třeba o 10% lepší bude to konečně plus...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:13:17
avatar
Přesně, podle konektorů nelze určit spotřebu. Taková Sapphire NITRO+ RX 570 4G měla 8+6pin a NITRO+ RX 580 8G taky. Mimochodem tu NITRO+ RX 580 8G jsem dokonce bez problémů provozoval s 2×6pin.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 07:58:45

Je to velmi slušná karta za dobré peníze, to se bohužel nedá nic dělat. A jestli bude AMD lepší bude možná už jedno, když to všichni v panice (kterou vyvolává nejen DD, že karta bude nedostupná) koupí nebo před-objednají už teď.

A na AMD zbudou opět jen její fanoušci a pár nerozhodných. Termín uvedení, marketing (klidně mohli už teď vypustit informace) AMD zase podělala. Jako vždycky.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 08:39:34

Přesně, v této situaci měli vypustit info, aby nerozhodní případně počkali.
AMD prostě marketing neumí.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 08:56:04

Nič by sa nazmenilo, ver že Nvidia fanušikovia maju u prdele s čim pride AMD RDNA2 je uplne nova GPU s nie velmi doladenimi ovladačmi, tak že teraz ju predstaviť bez dokončenych ovladačoch by bolo nič moc.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 10:05:28

Nebavím se o žádných fanoušcích. Prostě lidé, co chtějí za své peníze to nej v poměru cena/výkon.
steny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No, 2020-09-17 12:36:02

Lidé co chtějí za své peníze to nej v poměru cena/výkon si počkají na to, s čím přijde AMD.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 08:38:17

Tak 2080Ti už začala zlevňovat.
Třeba Asus edice za 25tis.

Takže kdo chce právě teď normální nejvýkonější herní grafiku, tak lepší nabídka nebyla

RTX3000 ještě skladem nikde nejsou
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD marketing 2020-09-17 09:31:51
avatar
AMD by si mělo uvědomit, že bohužel hype je stále na straně Ampere. Tzn. je čas odhalit něco víc, než jen fotku chladiče.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 10:57:36
avatar
Také sdílím názor že by měly vypustit něco čím by dovedly opravdu zaujmout. Třeba jen pár scréénu dejme tomu z dooma se zapnutým fps counterem. Nebo něco trochu naznačující výkon. Ono se to nezdá, ale měsíc a půl je sakra dlouhá doba v momentu kdy se blíží podzim )
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 11:10:14
avatar
a proc? jenom aby ukojilo tvoji zvedavost? nejvic to zajima ty co si stejne koupi nvidia, takze za mne at radeji makaj at to stoji za to
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 11:22:09
avatar
No nejspíš právě proto aby přesvědčily ty co už pomalu mačkají na Buy u RTX 3080FE nebo jiné karty. Že by stálo za to ještě chvilku vydržet, protože jinak si zůstanou zase na tych svých 20/80 marketshare respektive propadnou ještě níže.

Já za sebe na rovinu říkám, že mi nemá AMD co nabídnout a koupím RTX, ale až na jaře. Ale né každý renderuje.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 11:41:41
avatar
tech co by to tlacitko nezmacklo by stejne bylo minimum, kdo ji chce rychle, tak si ji stejne koupi, navic na tom vyroba muze byt tak, ze co vydaji, to udaji, takze nemaji zajem zatim neco odhalovat
Stapor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:34:43
avatar
Chceš-li dělat marketing, proti určité skupině spotřebitelů, kteří preferují jinou značku než tvojí, tak je nepřesvědčíš žádným screenshotem ani ničím podobným, protože okamžitě po uveřejnění by za a, vznikl hype, že to není pravda a výkon bude nižší a za b, odkryl by jsi karty konkurenci, která by okamžitě věděla, proti čemu má stavět refresh a vydala by následně skoro souběžně s vydáním tvých karet, karty své se stejným, či lepším poměrem cena výkon i přes snížení svých marží.
Takže jediný možný marketing, je možná né úplně ideální, ale určitou přesvědčovací schopnost má, ale až do budoucna. Tj.: vydáš karty, teoreticky s vyšším výkonem a lepší spotřebou a tím defacto potrestáš ty příznivce a nedočkavce konkurenční značky a dáš jím najevo, že možná bylo lepší počkat s nákupem konkurenčního výrobku a neodkryješ konkurenci veškeré své karty.
Pánové a dámy, marketing není tak jednoduchý, jak se zdá.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 10:11:41
avatar
Mimochodem, bude tady recenze? Test s Ryzenem by byl užitečný. I když už jeden je (www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-3080-amd-3900-xt-vs-intel-10900k/27.html).
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 11:55:57

No právě tam je vidět, že Ryzen na hraní s touto kartou je vhodný pouze pro 4K. V nižších rozlišeních Ryzen v některých hrách nestíhá a má velký odstup na Intel. Ale zase kdo by si tohle kupoval na 1080p.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:29:10
avatar
No ve 1440p ten odstup je minimální, až na pár výjimek.
A na 1080p si jí až na pár bláznů lačnících po stovkách FPS nikdo nekoupí.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-18 08:08:28

Bude zajímavé sledovat, jak na tom bude generace Ryzen 5000 založená na Zen 3. Tam se díky změnám v architektuře, uspořádání cache a vyšším frekvencím dá očekávat, že by se tento odstup mohl kompletně zamáznout.
Zen 3 v tomto ohledu vypadá hodně slibně, na papíře to vypadá, že našli ideální přechod mezi monolitem a čiplety, aby to posbíralo co nejvíc výhod z obou řešení.
skaven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-18 09:39:51

ja len, mrkni si ake genialne casovanie ramiek na techpowerup dal W1zzard ryzenu.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 11:54:32

Ta karta naopak překonala očekávání. Očekával se výkon 20% nad 2080Ti. Když se podíváte na výkon ve 4K, tak vychází v průměru o více jak 30% rychlejší než 2080Ti ... v podstatě je to jediná karta, která je opravdu použitelná na hraní ve 4K.
Jediný problém má na Ryzenu v nižších rozlišeních. V některých hrách jí Ryzen vyloženě nesedne, většinou jsou to DX11 hry. Ve 4K se to celkem srovnává a má skoro stejný výkon jako na Intelu.
Ta karta rozhodně není zklamání. Ve 4K je na ní hratelné naprosto cokoli, víc jak 30% nad 2080Ti je v tomto směru dost velký úspěch.
A když se podíváte na parametry 3090, tak ta předvede hodně zajímavá čísla.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 12:08:11
avatar
??? .... o čem to plácáš? očekával se dávno výkon 30% a NV oficiálně oznámila 2x lepší výkon než 2080 což máš nahoře v prezentaci zvýrazněno, tak si tu nevymýšlej ....

jinak vzhledem k tomu že nemáme zatím srovnání se žádnou jinou grafikou nové generace, bych byl hodně opatrný s hodnocením RTX 3080 ... zatím totiž nasvědčuje vše tomu, že se díváme na novou "FERMI" ....
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 12:45:36

ale no tak..clovek co tak nesnasi vytrhavani veci z kontextu ted hroti jednu vetu z jednoho slidu, kde bylo napsano "az 2x vetsi vykon proti 2080"...jako by NV sama ve stejne prezentaci neuvadela tento slide, kde jde jasne videt ze to 2x lepsi bude jen ve specifickych pripadech:
http://www.ddworld.cz/show_big_image.php?image=/images/stories/Aktuality/Nvidia%20obrazky/AMPERE%202020/RTX/RTX%203000/NVIDIA-RTX-3000-5.jpg

o fermi se pak v zadnym pripade nejedna..zere to sice podobne, ale fermi prisla pozde a neprinesla takovy narust vykonu..to je dost podstatny rozdil. jinak 3080 zdaleka v soucasnych testech neukazuje plnej potencial. v nekterych hrach i ve 4k je omezena ze strany cpu, kdy na ryzenu i pres pcie4 lehoucce zaostava za 10900k na pcie3. plny potencial ve hrach se asi ukaze az na novych ryzenech, pripadne novych intel cpu s pcie4. a taky ne vsichni v recenzich uvadi jestli testuji s novym HW shedulingem ve windows nebo ne, protoze to vypada ze 2-3% vykonu muze taky v nekterych situacich pridat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:18:53
avatar
lžeš ... NVIDIA nepíše v hlavní prezentaci žádné "až" píše že "RTX 3080 je 2x výkonnější než 2080" : Odkaz to až pak doplnila jen do jednoho grafu. Ale v hlavní prezentaci produktu není až je tam prostě jasně napsáno že je 2x výkonnější .tečka.

pokud tady někdo bude říkat že je to jinak, mažu ho jako flamera
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Třeba jako tady? 2020-09-17 13:52:50
avatar
Druhý obrázek shora

Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:19:34
avatar
ten je podružný, tohle Odkaz je přímo hlavní prezentace samotného produktu a tam je napsáno jasně, že RTX 3080 je 2x výkonnější než 2080 .. žádné "až" žádné "* "nic ... prostě NVIDIA jasně píše na hlavním prezentačním slide že JE 2x výkonnější tečka. ...

a začínáte mě někteří opravdu otravovat s tímhle hájením NIVIDA, protože když by to samé udělalo AMD, tak mě tady nadáváte, jako kdyby to udělal já. Když to ale udělá NV a já na to jen upozorním, tak NV je ta dobrá a já jsem zase ten špatný ... tenhle váš dvojí metr některých mě vážně dojímá a přemýšlím, že diskuse zcela zruším, protože na co diskuse, když vás objektivní fakta nezajímají ...
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:25:42

To by ti dost klesla navstevnost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:36:07
avatar
já nepíši DDW kvůli návštěvnosti ...

mě nezajímá návštěvnost, nezajímají mě peníze kolem, mě zajímají ty produkty, to jaké jsou a to abychom je měli otestovaný a zhodnocený ...

vždy upřednostním objektivitu, před návštěvností nebo že mi někdo zaplatí, abych to napsal jinak než objektivně ...

ano, asi bych na tom byl lépe, ale u mě je objektivita a reálná fakta na prvním místě, pak jsou dojmy, pak je návštěvnost a co si o tom kdo myslí ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:40:44
avatar
A jsi si jistý, že věty jako:

pokud tady někdo bude říkat že je to jinak, mažu ho jako flamera

nebo:

prostě NVIDIA jasně píše na hlavním prezentačním slide že JE 2x výkonnější tečka.

mají diskuzi podpořit?

Na druhou stranu testům HW nemám moc co vytknout.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:43:58
avatar
ale tady není nad čím diskutovat ... to co jsem napsal jsou pevně daná fakta, neexistuje v nich žádný rozpor ...

já prostě nebudu ignorovat ani tolerovat to, že někdo bude ignorovat nebo překrucovat nějaký fakt ... mě prostě tohle strašně vadí, že diskuse se dnes vadou tak, že na jedno straně stojí jasná fakta a na druhé straně alternativní pravdy tedy lži a vedou se diskuse jak kdyby oboje vylo stejně relevantní ...

NVIDIA řekla a jasně uvedle, že RTX 3080 je 2x výkonnější než 2080, je to dokázáno a prokázáno že to uvedla a stejně tak je prokázáno, že tomu tak není .... pokud by to udělala jiná firma, lidi by šíleli a pochodně by pláli ... ale udělala to NV, tak je vše v pořádku a lidi jdou jen po těch, kteří na to upozornili. To je to, co mě na celé situace nejvíce vadí ... ti co mají plnou hubu keců o tom jak já nejsem objektivní, mě tu teď budou poučovat jak to co NV udělala a já na to jen upozornil je v pořádku ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:44:49
avatar
No ale já poslal taky fakta. A asi i ze stejné prezentace. Takže NVIDIA netvrdila všude že 3080 je 2x2080. To je taky fakt. Můžeme diskutovat o tom, jestli to byl úmysl (pravděpodobně), nebo opomenutí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 15:33:32
avatar
úmysl, máš tu také přímo živou prezentaci, kdy šéf NVIDIA to jasně řekl, že RTX 3080 je 2x výkonnějíš ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 16:03:08
avatar
S tím souhlasím. Nvidii se musí nechat, že ráda a zjevně úspěšně tančí na hraně legálnosti. A kontroverze s tím spojená je způsob zviditelnění a reklamy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 16:11:56
avatar
jo ale mě teď prostě nejde o NV, ale o to jak k tomu někteří přistupují, u NV je to v pořádku, ale když se AMD odchýlí o 50MHz a o 1% výkonu, je zle a vytahují pochodně ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 16:25:18
avatar
No jo, to máš pravdu. Ale takoví lidé jsou na obou stranách barikády. A neplatí to jen v této oblasti a na tomhle webu. A reálně se s tím nedá moc dělat. A bohužel je na tobě se s tím tady nějak rozumně poprat.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:40:28
avatar
Nikoho kdo by hájil NV tu nevidím.
Jen tu celkem realisticky nikdo nečekal, že by jejich prezentace byla důvěryhodná a pracujeme s aktuálně dostupnými informacemi. Nezůstáváme zaseknutí na tom, co se nám NV pokusila nabulíkovat v den uvedení.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:43:00
avatar
já ano, protože kdyby to samé udělalo AMD, tak mě tu nadáváte jaktože o tom nepíši ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:58:04
avatar
Ale tak třeba pro mě svůj slib i překonala protože v Blenderu je 3080 2x výkonější nikoliv jako 2080 ale 2080ti Takže například mě nvidia nelhala ) Respektive lhala, protože ten výkon je lepší jak 2x

Máš jak se spotřebou u aut.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:27:17

aha ok, moje chyba v jednom slidu NV nepise "az" a nepise ze to neni vsude. v jinem slidu ze stejne prezentace to "az" je. pak tam je nekolik slidu s grafy vykonu, kde primo ukazuje, ze ten vykon neni dvojnasobny vsude..ale vlastne jen v jednom pripade a to minecraft. jestli to nekdo nepochopil, dival se jen na jeden slide o 2x vetsim vykonu a dalsich X slidu, kde NV ukazuje ze to neni 2x vetsi vsude ignoruje...hmm dobre mu tak. a zee ty si vyberes primo ten jeden jediny slide a beres to jako mantru a rikas ze vlastne neplni sliby (kdyz ostatni slidy s ukazovanym vykonem odpovidaji realite)...no je to smutne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:33:46
avatar
mě nezajímá jestli je to smutné nebo není ... ale na hlavním slide který ukazuje produkt samotný a jeho cenu, dostupnost a lvastnosti je to jasně uvedeno ... "2x" žádné až ani nic podobné ... takže proč ten dvojí metr od vás?

prostě NV to naspal že je to 2x to nemůžete popřít, přesto to děláte a já jsem zase ten špatný?
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 15:01:09

ale to prece neni zadny dvoji metr..jen beru prezentaci jako celek a nevytrhavam jednotlive veci. ano souhlasim, tam na tom slidu NV napsala 2x vetsi vykon. ale je fakt ze existuji pripady kde ten 2x vetsi vykon opravdu ma. ze je mystifikujici s tim souhlasim, ale to je klasickej marketing kterej takto dela kazdej, proste se do prezentaci vyberou ty nejlepsi pripady, to neni nic neobvyklyho. taky NV mohla uvest, ze je 3080 skoro 3x vykonejsi nez 2080. podle teoretickeho vykonu v fp32, kdy 3080 ma 29.77 TFLOPS a 2080 ma 10.07 TFLOPS to totiz pravda je. muzeme byt radi, ze se chlubila "jen" 2x vetsim vykonem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 15:35:19
avatar
nejen v té prezentaci, řekl to i přímo šéf NVIDIA ...

a je to dvojí metr ...

NV RTX 3080 tedy nedosáhla toho, co NV slibovala, nemá 2x vyšší výkon než 2080 ... ale podle vás je to v pořádku. Teď hypoteticky když nový Radeon RX 6900XT nebude mít výkon 2x vyšší než 5700XT tak i když to AMD neslíbilo, stejně tady budete mnozí vyřvávat, jak to AMD zase předchválilo atd. ....
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 16:17:00

ale nerikal ze je v prumeru 2x vykonejsi...ale je proste fakt, ze v nekterych pripadech 2x vykonejsi je. a taky tam byly jasne uvedeny pripady, ze to v drtive vetsine her tak neni, vcetne tech s dlss i rt. amd zatim slibuje o 50% lepsi vykon/watt nez u rdna, extremni vykon a nekompromisni 4k hrani. no tak uvidime, jak se jim to podari splnit taky nejak pochybuju ze ten o 50% lepsi vykon/watt bude vsude...ale pokud to bude aspon nekde, tak si to muzou dovolit tvrdit. a ten extremni vykon si pak kazdej muze vylozit po svym...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 20:11:22
avatar
No a proč by to neřekl, když ta karta opravdu je 2x výkonnější - ve dvou hrách: Quake 2 RTX a Minecraft RTX?
V prezentaci jasně ukazuje, že to zdaleka neplatí všude a navíc jde o marketingovou prezentaci a ještě navíc od NV. Tomu snad věří tak maximálně malé naivní dítě!
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 12:57:52

Z vašeho jekotu usuzuji, že s novou generací AMD bude opravdu problém a žádný zázrak to nebude. Ta hysterie v diskuzi je až moc zjevná. Celkově škoda, doufal jsem, že AMD bude po tolika letech aspoň jednou zase bojovat výkonem a ne cenou.
Jinak když se prvně začalo mluvit o tom, že 3080 bude 20% nad 2080Ti a 3090 bude 50% nad 2080Ti, tak přimo tady v diskuzi jste všechny přesvědčoval, jaký je to nesmysl. Bylo u leaku Ampere grafiky a hádalo se, zda je to 3080 nebo 3090. Zarytě jste zde dementoval jakoukoli zmínku o tom, že by to mohla být 3080, protože ta při svých specifikacích nemá šanci 2080Ti překonat. Jak vidno, 3080 překoná 2080Ti poměrně dost snadno.
Nakonec je pravda taková, že 3080 je o 30-33% rychlejší než 2080Ti ve 4K. Což je naprosto super výsledek, žádné zklamání. A je to na hony vzdáleno generaci Fermi. A ostatně i u té Fermi Nvidia dokázala nakonec ten čip poladit a v podobě GTX580 už zase mělo AMD problém se svou řadou HD6XXX.
A i nyní zákulisní informace, jakkoli tedy ze strany AMD skoupé, hovoří spíše o tom, že AMD bude maximálně konkurovat kartě 3080, výkonem ji někde přibližně dotáhne a cena bude někde o 50-100 dolarů níž. To je maximum, které reálně od AMD očekávám. Jako člověk, který začínal na kartě Ati v 90. letech se budu celkem rád mýlit.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Myslíš tohle? 2020-09-17 13:38:31
avatar
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 13:44:59
avatar
odkaz na nějaký z aktuálnějích článků by nebyl? Napsal jsem jich dost .... já vím nehodí se vám do krámu.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 13:56:07
avatar
Já jsem jen odkazoval na v příspěvku výše zmíněný článek. Myslím, že je dost poučné si ho zpětně přečíst. Včetně diskuze. Že vlastně ta očekávání byla celkem nízká.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:09:54
avatar
nechápu proč byste si měl zpětně číst aktualitu, která byla aktuální v den napsání před několika měsíci, když od té doby víme více a mnoho novějších aktualit na to reagovalo ...

očekávání nebyla nikdy nízká, byla vždy vysoká a vždy jsem je mírnil, sliby byly vždy větší než realita v případě RTX 3000 ....
DejvCody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 14:27:23

,,zůstaňte realističtí, koukněte se na to, co nabízí AMPERE na již vydané A100 vůči VOLTA V100 (což je vlastně velký TURING) takový bude i Ampere proti Turingu. .... 30% nad 2080Ti je určitě v možnostech RTX 3090 (3080Ti), ale obyčejná RTX 3080 bude mít výkon v úrovni 2080Ti, očekávám cca 10% nad ní, ale ne více. Parametrově a technologicky to nedává smysl aby měla v tuto chvíli více ...

30-40% nad 2080ti klasického výkonu, bude mít RTX 3090 (3080Ti) ,, Takhle doslova si to napsal... aby sme zůstali nohama na zemi, že technicky neni možný aby rtx 3080 byla nad 10% oproti 2080ti no reality je samozřejmě jiná a to o dost ... abych to shrnul ... AMD 6900 XT bude max na úrovni RTX 3080 v nějakych hrách ji bude překonávat, ale čistě jen v těch v kterých má prsty AMD s optimalizací... asi jako 5700XT vs rtx2070S nahodí akorát nižší cenu aby si ji pár lidí koupilo, protože jak je tu zvykem psát... proč by měl někdo dávat o 2tis navíc za stejný výkon když to AMD umí levněji... ale to že to pak bude věčně padat kvůli ovladačum to už nikoho nezajímá ne pár AMD GPU mi rukama prošlo a na delší dobu užívání to není... ovladače AMD byly vždycky bída oproti NV... snad v dobách 1300XT nebo HD3870 to ještě bylo konkurence schopný
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:11:25
avatar
můžeš napsat datum, kdy jsem to psal? vážně nemáš nějaký aktuální článek odemně?

chápete že aktualita je od slova aktualita a že je aktuální v den vydání a velmi pravděpodobně dorazí novější aktuality .... ?
dr.coffee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-18 07:15:53
avatar
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 13:47:09

Děkuji za odkaz na dotyčný článek
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:31:06

Ano. Přesně si na to pamatuju. Kdyby dal pan autor aktualitu o tom, co si subjektivně na základě parametrů myslí, že nějak bude, neřekl by nikdo nic. Pak by při testu mohl napsat "OK, jsem velmi mile překvapen a jak je vidět mé odhady byly velmi mimo"
Jenže on se tam dohaduje, že to není možné, že parametry neodpovídají, že to je nereálné atd... Nechápu moc proč. Všichni vidíme, jak to dopadlo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:43:48
avatar
kdy jsem to napsal? určitě existují novější aktuality, kde píši na základně novějších informací ...
Mirdaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 20:17:37

Mě spíš přijde že lidem nejde o článek jako o tvoje reakce v diskuzi. Pár lidí písně že si myslí, že se jedná o 3080 a ty hned "přiletíš" a začneš jim oponovat, že to není možné a já se ptám proč? Na základě jakých ověřených informacích? Odpověd. Žádných. Všechno jen čistá spekulace. Tam kde nemáš ověřený fakta a jedná se čistě o spekulaci, nech lidem jejich názor, časem se ukáže kdo měl pravdu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 20:36:35
avatar
mě jde o to, že vytahovat tady staré aktuality, když jsou k dispozici novější je nesmysl ... vycházel jsem z informací, které v té doby byli k dispozici ... o tom jsou prostě aktuality

takže nemůžeš vytrhnout z kontextu jednu věc, když jsem naspal mnohem novější zprávy založené na aktuálnějšíchch informacích ... vaše chování je opravdu zarážející
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 20:38:35

To je snad jedno kdy jste to napsal ne? Vy v té diskuzi tvrdíte, že to není možné, že je to nereálné, že to nevychází. Rozčilujete se nad tím, když si někdo myslí něco jiného. Občas píšete "berte to jako kvalifikovaný odhad".. A jak máme tu vaši kvalifikovanost brát vážně, když si jste vždycky tak silnej v kramflecích, že se dokážete do krve dohádat v diskuzích, že vy máte pravdu a nakonec se ukáže, že měl pravdu jiný "nekvalifikovaný" diskutující.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 22:09:47
avatar
není to jedno, přece nemůžete vytahovat na téma, které se neustále vyvíjí a o kterém informuji průběžně na základě aktuálních informací, co jsem psal před tím než jsem měl aktuálnější informace .... to je celé ... a mimochodem nebyl to můj kvalifikovaný odhad, ukazoval to ten graf ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 22:56:17

Víte, kdybyste napsal informativní článek bez svých pocitů a odhadů a nehádal jste se v diskuzi, tak bych to pochopil. V dalším, aktuálním článku, byste napsal, že vaše domněnky byly mylné a k překvapení a spokojenosti nás všech se jedná o 3080, tak by NIKDO neřekl naprosto nic. V tom je ten problém. Bohužel k tomuto psaní jste ještě nedospěl. Možná proto tu máte tolik lidí s názorem, že jste zaujatý... Ale to by chtělo nejdříve nejen poslouchat, ale hlavně naslouchat. Berte to jako radu a zkuste se nad tím zamyslet.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-18 00:10:43
avatar
ono je těžké psát pro lidi, kteří nechápou, že článek speciálně aktualita založená na zvěstech a nepotvrzených informacích je skutečně aktualita platná v tom čase kdy je napsaná a vydaná a že situace se vyvíjí ...

takže zkuste pochopit, že to co jsem psal bylo založeno na informacích, které v té době byly k dispozici. A kvalifikovaný odhad je pořad jen odhad kdy předpokládám že máte tolik rozumu, abyste pochopili rozdíl mezi odhadem a naměřeným známým faktem ....

já opravdu nechápu jaký smysl tu má mávat měsíce starým článkem, když jsem na stejné téma napsat 20 dalších na základě aktuálně dostupných informací a podle toho jsem samozřejmě upravoval svůj kvalifikovaný odhad. Vy jste k tomuhle pochopení ale asi nedospěli. Vaše dogma že aktuality a kvalifikované odhady se nemohou v čase měnit, mě vážně mrzí zamyslete se na tím ..
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-18 07:32:28

A to je ten problém. Článek je založen na zvěstech a spekulacích a vy se v diskuzi dohadujete, když někdo napíše něco, co těm zvěstem a spekulacím neodpovídá. Má to nějaký důvod?
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 20:40:19

Jinak:
"a upřímně, radši budu příjemně překvapen, než nepříjemně zklamán ... takže zůstanu u verze, že jde o 3090 a vy si užijte případné zklamání když to 3090 bude .... já si užiji nadšení, když to navzdory všem faktům teď, bude 3080 ...."

Nějak zde nevidím to nadšení a že jste mile překvapen.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 22:28:25
avatar
no z výkonu jsem nadšen, ze spotřeby ne ...

spousta lidí neví, co je to mít v praxi v PC grafiku s 350W+ .... já to vím a nerad bych se k takové vracel (topí to příšerně) ... doufal jsem, že NV zvládne ten posun výkonu bez takového brutálního zvýšení W ...

jinak z 3090 zase tak nadšen nejsem cena je nesmysl vzhledem k tomu, co je 3080 ;)
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 17:31:25
avatar
Hmm uz su vonku aj recky nereferencii

A cuduj sa svete su aj za 699us ale bez OC cize ppdla ocakavanie.....
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 18:48:23

Teraz som preliezol online obchody a skladom je velke kulove, v nemecku 3080 boli vykupene za par minut, momentalna hlaška v obchodoch je že sa tešia Dodanie v nedohladne...
PS: tolko minusiek že som napisal že všetke skladove zasobi 3080 boli vykupene za par minut?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 17:52:24
avatar
Nekecej? Aktuálně nejvýkonnéjší karta na světě je první den prodeje vyprodaná? No neblázni? To bych nikdy nečekal.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 18:34:08
avatar
Mna sokovalo ze nereferencie su hned. Na tomto by amd malo sakra zapracovat!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 18:57:47
avatar
no hned nejsou, budou v dalších týdnech, reálné dodávky jsou následující 2 týdny skoro žádné, příští měsíc se to začne pomalu zlepšovat ...

mám informace od výrobců karet .... teď v září je to opravdu spíše jen papírové vydání, ale NVIDIA to prostě musela ohlásit a udělat, protože říjen bylo jasné, že to bude měsíc AMD ...

samozřejmě AMD doufejme, že bude také aspoň podobně rychlé s nereferencimi, ale u těch vyšších modelů moc nedoufejte ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:26:30
avatar
Nepochopili ste ma. Su na trhj neriesim dostupnost ta je stale slaba na zaciatku ci ide o amd alebo nv. Ja riesim ze v den vydania tu mame hned nereferencie a nemusime cakat 3 mesiace ako pri amd. Cize hned vieme dizajny vykon ceny....


Rozumiete co myslim?
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 20:18:34
avatar
Nejsou na trhu. Pár tisíc kusů pro všechny trhy? To je spíš komedie.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 20:20:10
avatar
V Česku bylo dnes cca 500 kusů různých 3080 v distribuci. Mimo FE varianty, tam je to neznámé.
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 20:35:05

podle slov Igora z Nv mají dovážet do ČR 250 - 300 ks týdně
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 20:37:32
avatar
zlepší se to od poloviny října co mám informace z distribuce a výrobců ...
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 18:50:56
avatar
možna to napíši ale už to někdo psal . některe obchody je ani nechcou protože maji na skladech stare drahe nVidie . A potřebují je prodat .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 18:56:05
avatar
ale chtějí, ale ty karty prostě nejsou, první dva týdny to bude slabota, pak se to trochu zlepší a až v průběhu října to bude standardní .... RTX 3000 je na start připraveno opravdu málo, zlomek toho co bylo na start RTX 2000 ....
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:35:09

Ja som sa celkom dobre pobavil na heureke a uvedenich cenach Odkaz
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-19 11:47:59

no to je pekne, ale na tvojom pravopise sa bavit neda, len sa cudovat, ako nieco take skoncilo zakladnu skolu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 18:54:45
avatar
koukám koukám a očekávám od tebe omluvu ...

říkal jsem, že nereference budou prostě dražší než NVIIDA ohlášených 18 999 korun .... ty jsi mě přesvědčoval, že ne ...

dneska jsem dostal oficiální české ceny ... základní edice RTX 3080 od ASUSu stojí 20 990 (791,9 EUR) a prakticky stejné to je se všemi ostatními. Nejníže 20 990 korun. A dostupná není ani jedna.

ty dobré edice navíc stojí 24 000+, tedy přesně to co jsem říkal a co si mě tvrdil že nebude. Navíc teď už to mohu říci, já jsem v době, když jsem před pár dny psal ten článek, ty oficiální české ceny měl v ruce takže to že si se mnou vůbec polemizoval mě přišlo velmi vtipné a ty v tom hodláš pokračovat?!

koukni se do českých obchodů a znovu ti opakuji, oficiální cena RTX 3080FE, tedy velmi luxusní edice, která je kvalitativně a výkonem srovnatelná až s těmi lepšími edicemi nereferencí, stojí 18 999 korun, to je cena, kterou NV oznámila ... říkal jsem, že za to prostě nebudou ani ty nejlevnější.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:01:00
avatar
Vidím že už vyšly i vodní verze (5) tak to by mohlo hodně srazit topení ( teploty ) a kartě pomoct .
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 20:41:24
avatar
Ty karty jsou na hraně možností napájení 2x8PIN + PCIE. V recenzích vychází spotřeba i kolem 350W.
Z toho plyne:
1. Vodní chlazení lépe odvede teplo, nicméně vyzářené teplo do okolí bude pořád stejné.
2. Bude to tišší.
3. Na taktovacím potenciálu to nic nepřidá, protože už nebude čím to krmit - 25-50W je opravdu malý potenciál.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:14:00
avatar
Tak Zotac a myslím ještě palit by po ustálení trhu ( az si obchodníci oddelají svou novinkovou marzi) mely stat také 700 usd +-

Co je ale velice zajímavé tak že všechny tyhle karty s referenčním boardem dosahují překvapivě dobrých teplot i hluku možná to krátké PCB má velice pozitivní vliv na chlazení. Protože jinak ten chladič na palitce nevypadá nic extra.

ASUS TUF 400w
Palit 360w Jediná co má vyýkon jako FE při menší spotřebe.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:12:37
avatar
Tiez si myslim ze palit zotac a msi vrnus pojdu v cene nv fe lebo nemaju oc. Asus je predrazeny ten ani neriesim. V priemere je stale o 50e drahsi voci konkurencii.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:13:36
avatar
nevím ale 3080 Trinity, stojí 805 e .
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:19:56
avatar
Jak říkám obchodní novinkovská přirážka. Si vem Zotac nacenený na 700 USd u nas stojí 21 a Msi nacenene na 760 u nas stoji 26 000! A na druhou stranu TUF za 730 stoji stejnych 21 jako Zotac a Palit Prostě tady se na nějaký doporucený ceny zatím absolutne nehraje. Je ale vidět jak si obchodníci ty MSI cenijou
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:23:56
avatar
Ano tp sa casto przdi lebo nie su kusy a o tomto je trh. Proste na zaciatku si tam dame vyssiu marziu lebo ten kto chce kupi. To s nv nema nic a ani s amd. Az ked je dostatok kusov a konkurencia medzi msi asus a ostatnymi vyrobcami.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:32:20
avatar
mužu poprosit kde najdu ten tvuj Zotac za 594 e ? A take MSI , nejlevnější je Gigabyte 700 e . Danke.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:23:57

Osobne mam pocit že ta novinkova marža ešte porastie. Možno že to RX6000 zmeni, ale do vtedy by som nepočital s tym, že sa na skladoch budu povalovať 3080 pod 800€.
Dnes skladove zasobi 3080 zmizli ako gafor s obchodov, obchodnici to s vysokou pravdepodobnosťou využiju na vyšiu maržu.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:24:50
avatar
Jsem vklidu, já jdu na nákupy až po novém roce
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:30:40
avatar
Jj aj ja stale az po 3 mesiacoch kupujem ked sa uz obchodnici biju medzi sebou. Teraz som predobjednal ps5
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:31:38

To hej, keby si mal ako ja GTX1060 inak by si hovoril
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:34:25
avatar
No joo ale mam 4x 1080 a můžu ti říct že v dnešní době to je na renderování už dost velký retro. Si vezmi že jediná 3080 má v renderingu výkon jako 5x 1080 To mě fakt složilo.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:39:50
avatar
Ako na render su amper sialene dobre to je nenormalmy skok tak ides 2.1x vykon 2080.

Niekedy az lutujem ze si neskusim co robia niektore skladacky. Naposledy 3xtitan rtx s 3990x a karalo ma to vyskusat co to robi v hrach
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:34:32
avatar
No tak to hej teda ta uz musi fajne nestihat s dychom. Ja nam aorus 2070s a dostava zabrat.

Ale pockaj na amd s cim pride pripadne ci v januari nebudu na trhu 3060 a 6700x. S vykonom okolo 2080
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 20:43:11
avatar
Co 400W?
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 23:31:32
avatar
Nevím. Zrovna dneska se mi podařilo na CZC objednat jednu ASUS TUF (má skvělé recenze z hlediska teplot) za těch 18.990,-, zvyšovali to až následně. Jinak jsem byl překvapenej, že na nvidia.com se dala koupit celkem v pohodě (nevím jestli bylo okno přímo v ty tři hodiny, tehdy jsem focusoval české shopy, ale ještě se otevíralo okno kolem páté, kdy už nikdo moc nehlídkoval a karta se dala objednat v klidu s grácií a kávou v ruce :-))

PS mimochodem i ty "shitové" základní edice vypadají podle recenzí velmi dobře. Nečekal jsem, že se jim s těmi 320-340W podaří bojovat tak lehko. Dokonce i ty drobnější chladiče jako Gainward a Palit (které měly, alespoň tedy u mě, v minulé ale velmi podobné itineraci chladiče problém s hlukem při chlazení 2080ti) vypadají dle recenzí v pohodě
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-18 06:34:35

S Nvidia.com tam možno sa to ešte da, ale na slovensku obchodnikom slusne povedane preskocilo v hlave, čo som teraz pozeral tak maju ceny až 1150€ za 3080 a aj to niesu skladom to je pekne daleko od 699 dolarov. To bude zase okradačka zakaznikov.
Odkaz
Asus Odkaz
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-17 19:32:55
avatar
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3080 K okamzitému odběru! 2020-09-18 09:26:07
avatar
Kdyby náhodou někdo chtěl tak tady je jedna 3080 okamžitě k odběru sice cena je trochu vyšší, ale dá se to.

Odkaz

Nechápu
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-18 09:44:39

No tak to je velkej masakr. Borec asi zarobil trochu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 341x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 600x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1102x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 948x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1041x
Komentářů: 3
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1731x
Komentářů: 6