NVIDIA TURING oficiálně – nová generace grafik se představuje, zatím jako QUADRO. Co umí? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 15 srpen 2018
altNa odborné konferenci Siggraph došlo k částečnému představení nové generace grafik NVIDIA.

 

 

 

 

 

Pro některé překvapení, pro mě osobně nikoliv. NVIDIA a prakticky i AMD u nových generací grafik představují jako první profesionální/výpočetní modely a až poté jdou na řadu běžné mainstreamové herní a spotřební grafiky. V případě AMD tak například bude postupovat i u nových 7nm ZEN 2 procesorů, kdy jako první uvede EPYC modely. Stejně tak AMD už představilo první a stále jediné 7nm GPU v podobě VEGA 20, což je opět produkt prakticky výhradně pro výpočetní použití. NVIDIA na tom není jinak. Ty tam jsou časy, kdy jako první představovala herní grafiky. Sama NVIDIA často říkala, že herní karty sice dělají ¾ prodejů grafik, ale profesionální a výpočetní karty dělají ¾ zisků z prodejů grafik. A tak jak AMD, tak NVIDIA se dnes soustředí primárně na HPC, výpočetní a profesionální segment. Ostatně prvním 12nm GPU nové generace, které NVIDIA představila, bylo už loni obří VOLTA V100. Stěží tedy může někoho překvapit, že další generací, kterou je TURING, NVIDIA opět začíná u profi modelů …

 

  • NVIDIA TURING míří do akce …

V rámci Siggraph prezentace společnosti NVIDIA, mluvil šéf firmy především o Ray Tracingu, takže nepřekvapí, že to je hlavní novinka nové generace. Potvrzují se tak informace, že NVIDIA bude místo GTX používat RTX označení. A začne s tím u Quadro modelů.

NVIDIA oficiálně ukázala nové grafické jádro. Jméno neoznámila, máme za to, že jde prakticky o nástupce 14nm GP102, které najdeme na GTX 1080Ti/ Titan Xp apod. Nikoliv tedy o nástupce VOLTA V100, což je jiná třída řešení. TURING ale z VOLTA vychází. Přejímá a dále rozvíjí samotnou architekturu, což není překvapením, a také nese a dále rozvíjí Tensor jednotky, což také není překvapením. Novinkou jsou ale speciální jednotky, RT Cores, které jsou určeny pro Ray Tracing. NVIDIA nebyla příliš sdílná o podrobnostech, ale z nákresů a diagramů to vypadá, že v podstatě vedle klasických grafických výpočetních jednotek, který v novém jádře bude 4608, jsou právě speciální Tensor jednotky (až 576) a také RT jednotky. Jádro jako celkem má 384-bit sběrnici pro komunikaci s GDDR6 paměťmi a NVLink rozhraní.

Jádro je ale dost obrovské, má 754mm2, což je výrazně více než 471mm2 u současného PASCALu. Větší je samozřejmě také počet celkových tranzistorů. Hustota se ale příliš proti VOLTA neliší a jde tedy určitě o 12nm výrobu. K čemu budou využitelné TENSOR jednotky (mimo AI) a nové RT jednotky je zatím tématem spekulací (NVIDIA tvrdí, ž Ray tracing se začne ve velkém používat i ve hrách), nicméně klasická „GPU“ část má tedy 4608 jednotek na vysokém taktu s výkonem 16GFLOPS. Je to tedy zhruba o 40% více než má GTX 1080Ti. NVIDIA také samozřejmě vylepšila GPU, evidentně doplnila některé chybějící prvky DX12/VULKAN podpory, umí tak například variable-rate shading, což není nic jiného než AMD Rapid Packed Math známé z VEGA, což znamená možnost využít jednodušší přesnost výpočtů tam, kde je to možné k dosažení lepšího výkonu ve hrách apod. Jsou zde také nějaké změny v jednotkách a práci s pamětí, ale tady jsou zatím informace neúplné. Co víme určitě, že karty používají GDDR6 paměti na 14GHz v případě Quadro modelů. S 384-bit sběrnicí to znamená fantastickou propustnost 672GB/s.

NVIDIA představila tři nové Quadro modely, kdy minimálně RTX 6000 a RTX 8000 nesou výše uvedené jádro. Karty mají stejné počty výpočetních jednotek, ale liší se takty, TDP a kapacitou pamětí. Quadro RTX 8000 za 10 tisíc dolarů má hned 48GB GDDR6. Levnější Quadro RTX 6000 za 6300 dolarů má „jen“ 24GB GDDR6 paměti. NVIDIA představila i třetí model v podobě Quadro RTX 4000 za 2300 dolarů. To je značný rozdíl a karta se liší i parametry, kdy má jen 3072 CUDA jednotek, 384 Tensor core a hlavně 256-bit sběrnici a 16GB GDDR6 paměti (448GB/s propustnost). U této karty tak existuje celkem reálná domněnka, že je postavené na jiném TURING čipu, pravděpodobně nástupce GP104 (GTX 1080/1070 atd.). To vede k více než jistotě, že se velmi brzy dočkáme dalších oznámení :).

Všechny tři karty NVIDIA začne prodávat kolem listopadu. Do té doby by se ale na trhu měly objevit i herní verze, u které je téměř jisté, že už se nebudou jmenovat Geforce GTX, ale právě GeForce RTX. NVIDIA na novém krátkém videu láká na „GeForce gaming Celebration“, což je již dříve oznámená akce, která se veřejně uskuteční již za 6 dní v rámci Gamescom. Ve videu je ukryto několik náznaků, které se dají jasně interpretovat, že nás čeká oznámení „GeForce RTX 2080“ a sama karta se několikrát mihne, a ponese ten menší nepředstavený čip, jež má právě Quadro RTX 4000. Uvidíme, zda dosavadní úniky informací byly správné, zatím vše nasvědčuje tomu, že byly. Určitě pro vás budeme situaci sledovat a o všem vás informovat. Každopádně do bazarů míří stále více GTX 1080 a GTX 1080 Ti, ani jednu z karet teď už nekupujte (novou) vydání či představení novinek je skutečně na spadnutí.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 08:03:22

Čo ma zaujalo na novych hernych GPU je to, že nvidia sa totalne vykašlala na HBM pamate a ani do profi ich nedava. O 5 dni to začne a uvidime čo to zrobi s vykonom ked mu pridaju o 40% viac jadier pridaju podporu DX12 a samozrejme na vyššich taktoch Teoreticky to vypada super hlavne za 500€ ale prax ukaže či vykon a cena odpoveda realite
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 09:36:00
avatar
tak GDDR6 jsou levnější, ne o moc, ale jsou ... ceá konstrkce také, i když není tak velikostně efektivní ... HBM2 ale NV bude používat u TOP řešení ...

alespoň vidíte, jak je VEGA s HBM2 už od 399 dolarů šíleně dobrá nabídka
Saliery [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-16 08:11:20

Dobra nabidka to urcite je, za tech 400 dolaru, ale urcite ne v nasich koncinach, staci se podivat o kolik vic to stoji v nasich obchodech
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 08:58:41

Az by NVIDIA chcela tak teraz totalne potopi AMD, ale nastastie maju kopec nepredanych cipov a su chamtivy, tak budu stare a nove karty pravdepodobne predavat paralelne (nove karty budu drahe). Ako dalsiu kartu by som chcel AMD (FreeSync), ale nevidim to ruzovo, VEGA je na hry slaba, nepomoze jej ani lepsi vyrobny proces a NAVI amd tiez potopilo, sustreduje sa az na dalsiu generaciu. Cize 4 roky tu nebudeme mat konkurenciu :-(.
Nastastie pre AMD, nanestastie pre nas zakaznikov. Vykonne karty budu drahe a vykon nebude stupat, tak ako by mohol.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 09:38:02
avatar
NVIDIA určitě dělá maximum, co může ....

VEGA není na hry slabá, VEGA je postavená na DX12 a bez určitých prvků DX12 které ale musí využívat přímo hry, nikdy nemůže plný herní výkon ukázat. NAVI určitě potopeno nebylo, pochybuji, že víš jak na tom NAVI je
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 09:59:58

Chcel som Vegu, ale za nizsiu cenu som kupil 1080Ti (dokonca Aorus) ktora je rychlejsia. Dokonca ani ta nie vzdy staci. Cize ano Vega je pre mna slaba. Teraz nehovorim o vypoctovom vykone, ten je mi na nic, nevyuzivam ho ani neplanujem.
A o tom navi - clanky neviem sice ci je to naozaj pravda, ale nepripadalo mi ze si to cucaju z prstu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 10:19:40
avatar
VEGA je prostě produkt, který byl dělaný pro věci, ke kterým většina her ještě nedospěla ... není to zdaleka poprvé, kdy AMD takhle strašně hnalo, ale u VEGA bych řekl, že je to opravdu extrémní ... AMD udělalo kartu pro DX12/VULKAN a bez toho prostě v podstatě nefunguje (funguje neefektivně a na půl plynu), zatímco 99% her je stále na DX10/11 ...

o NAVI jsem zatím neslyšel jedinou špatnou věc (tedy kromě toho, že nejspíše nebude pro high end) ...nicméně má být dělaná hlavně pro hry a hlavně pro cenově dostupnější karty a má mít opravdu výborný výkon, efektivitu a cenu a zatím jsem neslyšel, že by to někdo nějakou spekulací rozporoval ... takže uvidíme, o NAVI zatím nic moc nevíme, takže bych to zatím minimálně nezatracoval
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 12:51:04

Teraz fakt nebudem hladat kde som to zachytil, ale dufam ze mas pravdu.
Aj ked pre mna NAVI nieje ked to nebude high-end.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 19:45:43

Je pravdou že dřív, mo6ná to bude jen můj dojem, hnalo dopředu vývoj karet DX, tedy MS, kdy MS vydával jednu verzi za druhou a dycky něco přidal co se až po půl a někdy i roce objevilo v prvních kartách. Pak to chvíli šlo tak že si to MS s výrobci karet řekli dopředu a vyšlo vše v podstatě na ráz. A AMD to před rokem nebo kdy překlopilo ap řišlo s MANTLE aka VULAKAN a to nějak nvidea odmítla reflektovat a MS na základě toho dovyvinul dx12.
Tak je otázka kdo by měl být lídrem technologie a kdo jí se spožděnim implementovat když už to MS nedělá. Mám takovej dojem že se to teď řídí podle konzolí, takže se to dopředu moc nežene.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba a teplo 2018-08-15 09:45:51
avatar
Mě bude zajímat, jak to budou mít nové nVidia karty se spotřebou a odpadním teplem. Nemá být navýšení?
Dlouhou dobu myslím stavěli na nízké spotřebě a naopak o AMD se do zákazníků hustilo, že žerou a topí. A jak to bude teď?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 10:24:01
avatar
nárůst tranzistorů není zase tak enormí, záležet asi bude na tom, na co a jak budou využívány ty nové části s těmi tensor a RTX jednotkami ... větší čip má také teoreticky výhodu v lepším odvodu tepla ....

každopádně já to nenapsal do článku, ale TDP těch karet je "normální" ... 250W pro 8000 verzi, 200W pro 7000W a jen 160W pro 7000. Otázkou jsou takty, kdy NVIDIA to TDP uvádí pro střední takt a jak víme, karty většinou jedou rychleji, ale u profi produktů bych předpokládal, že to TDP bude realitě blíže. Herní karty nejspíše budou mít vyšší takty, ale u nicj je právě otázka, jak moc budou mít aktivní ty tensor a RTX jednotky. Vůbec bych se nedivil, kdyby Tensor byly u RTX herních karet neaktivní a RTX jako specializované jednotky zase tolik nežrali, takže zbytek čipu by byl srovnatelný se současným a spotřeba by celkově vzrostla jen o málo ...
Timmaigh! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 10:05:27

Velmi som zvedavy, ci aj herne karty budu mat tie RT a Tensor cores (v neosekanej forme), a ci dany hardware bude akcelerovat raytracing/pathtracing aj v softoch ako je Octane Render, iRay, atd... ak ano, a tie reci o 25x nasobnom zrychleni oproti Pascalu su pravdive (aj keby to bolo hned 5x), tak to bude absolutna pecka a velke lakadlo opat odvalit mrzky peniaz na hardware.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 10:26:55
avatar
já si myslím, že si to NVIDIA určitě nějak ošetří ... nevěřím, že by prodávala za deset tisíc Quadro, přitom by za 1000 dolarů prodavaný Titan RTX nebo RTX 2080Ti dokázalo to samé .... osobně očekávám, že TENSOR jednotky budou neaktivní u RTX 2000 modelů a RTX jednotky budou mít nějaká omezení, výpočetní výkon karet v určitých přesností také, zejména ovladači ....
Timmaigh! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 11:04:22

Je to mozne, ale ja si osobne myslim, ze pokial aj tie nove herne karty budu mat podporovat tu RTX technologiu (raytracing aj do hier), tak si tie Tensor a RT cores nebudu moct dovolit deaktivovat a ani nejako zasadne osekat, lebo bez toho skratka ziadny real-time raytracing nebude. Jedine, zeby to vedeli nejako zabit drivermi - ze to bude fungovat len v hrach, ale nie v aplikaciach na pracu...neviem, ci je taka vec mozna.

V kazdom pripade sa ocakava, ze 2080 bude to iste ako to Quadro RTX 5000, ibaze s polovicou VRAM (co je na pracu vyrazne obmedzenie), bez NVlink a samozrejme profi Quadro driverov. Osobne dufam, ze to tak bude a uz to je inak samo o sebe smutne, ze taku vec musim napisat - ze dufam, ze to bude aspon ten mensi cip neosekany za tych 8 kil alebo kolko.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 11:05:45
avatar
Osobně si myslím že SLI už mít nebude a bude mít NVLINK ... když už ... jinak ovladači se dá ovlivnit hodně, například do příchodu RX VEGA byla výpočetně ovladači zkrouhnuta i TITAN Xp, po uvedení VEGA a jejím nebržděném výkonu pro výpočty, NVIDIA najednou aktivovala část výkonu u TITANu pro výpočety, což byla do té doby záležitost jen Quadro karet ... takže ano, ovladači se dá ovlivnit hodně z toho, co karta bude a nebude nabízet a umět spočítat a jak rychle ...

ono popravdě až na množství paměti jsou obvykle QUADRO a GTX karty totožné hardwarově, to co dělá z Quadro Quadro jsou právě ovladače, SW a podpora a za to platíš ...
Timmaigh! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 11:18:11

Tak co sa tyka vyuzivania hernych kariet na renderovanie vizualizacii, doteraz to nebolo nijako limitovane. Jediny dovod kupovat Quadro bola ta vacsia VRAM, ale inak drivery nemali ziadny vplyv na vykon, cize zrovna na tento ucel, pokial si clovek vystacil s tymi 8-12GB VRAM, boli vyhodnejsie herne karty ako tie profi. Dufam, ze to tak zostane aj s prichodom tejto RTX technologie. Pokial to bude len nejako vyhradene pre Quadro, tak potom nezaujem, kvoli inak predpokladanym cca 50 percentam vykonu navyse oproti 1080, ktoru zhodou okolnosti mam, novu kartu kupovat nebudem.
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 15:25:35

Je to tak. Už jsem to tu psal několikrát RT se renderuje na herních kartách 10 let minimálně.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 20:00:05
avatar
cena u quadra je dana hlavne podporou ;) + to samozrejme orezou
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 12:11:06

Začinaju pomalinky presakovať informacie o RTX 2080
v porovnani s GTX1080 to je 3072 oproti 2560 jadier a 192 TMU oproti 160TMU. Hlavnym žolikom su takty i cez 2GHz. Vykonovo to bude cez GTX1080Ti.
No a RTX2080Ti ta by mala mať 4608 jadier na vysokom takte to už bude narast vykonu ako sa patri... Som zvedavi ako to dopadne cenovo a ich spotreba.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 12:27:10
avatar
to jsou staré spekulace o jsme o tom psali ;)
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 13:30:35

Těším se, že se na trhu objeví nové grafické karty. Ale jako obvykle bych si počkal na recenze a nefantazíroval. Raytracing je určitě lákadlo, ale stejně jako jiné technologie se nebude hned objevovat ve všech hrách. Nvidia se bude snažit, aby se jedna nebo dvě hry při vydání s touto fičurou objevily. Ale rozhodně tuto technologii nebudou herní studia hned nasazovat do všech svých AAA titulů.

Nechci aby to vyznělo nejak špatně. Ale pokud budou nové Geforce pro běžného spotřebitele vycházet z Volty či Turingu, tak se také může stát, to co vidíme u AMD. Velký hrubý výkon, ale ve hrách není využit. Je možné že Nvidia si s tímto problémem poradila lépe.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 20:55:13

NV válí v grafikách, AMD v procesorech a Intel nějak vázne.
Asi začnu být zatvrzelý Intelák, ptž rád fandím těm slabším.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 21:24:31
avatar
17 miliard dolarů za minulý kvartál .. yep chudinka Intel ... měli bysme udělat nějakou sbírku
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 22:26:14

Myšleno v pointě.
Intel toho skutečně moc nepředvádí a přitom má zisky a možnosti jako AMD a NV dohromady
Pokud by se AMD stalo partnerem, tak to bude velmoc. Ale je to jinak

EDIT: Souhlas s Puchpotem, možná je tam nějaká hranice dvou CPU společností, ale pokud by si Intel nárokoval jen GPU od AMD, tak by to antimonopolní úřady nemuselo zajímat a přitom by na tom vydělal jak Intel, tak AMD.
Prostě promarněná příležitost pro obě společnosti.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-15 21:36:18

Krásně vystiženo. Intel neradno podceňovat. Ačkoli teď v CPU je AMD na koni, s prostředky Intelu se za pár let může situace klidně otočit. Ostatně vzpomeňme parádní ránu pod pás v podobě prvních Athlonů a Duronů - Intel se mohl jít s Celeronama a Pentium zahrabat. Tenkrát AMD taky udělalo fantastické CPU, jako aktuálně Ryzeny. Ale dlouhodobě pozici neudrželo. Ano, Threadripper je ještě úplně jiná liga, ale ty nebudou hlavním příjmem AMD. Každopádně situace v CPU je aktuálně parádní, dlouho nevídaný výběr za rozumné ceny. Tak to má být. Osobně přeji oběma, aby se dařilo a jeden druhému příliš neutíkal, protože to znamená to nejdůležitější pro nás zákazníky - KONKURENCI. Grafiky pro hráče, to je úplně jíný příběh a upřímně se obávám toho, co přijde, vypadá to na NV dominanci.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-16 10:44:09

Bojim sa, ze tieto cipy budu znamenat koniec vyvazenej konkurencie na trhu s grafickymi kartami. Uprimne si nedokazem predstavit vsestranejsie riesenie, akym je toto od NV.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-16 14:45:32
avatar
A neni to nahodou to, co si spousta fanousku nvidie tolik preje? Neboj, porad zustane urcita skupina lidi, kteri preferuji univerzalnejsi Radeony a nebo se jednoduse nebudou chtit vzdat freesyncu. V mainstreamu nejaka konkurence zustane a v high endu se proste nvidia pravdepodobne zachova trzne a ceny porostou. Ja se domnivam, ze opravdovy fanda high endovych reseni by si mel prat at se dari jak amd, tak nvidii, prip. at ty chystane grafiky od intelu taky za neco budou stat..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-16 22:08:05
avatar
vyvážená konkurence na GPU trhu skončila v roce 2013/2014, když tehdejší vedení AMD definitivně zlikvidovalo grafickou divizi, skrouhlo ji rozpočet tak, že nebylo na kontinuální vývoj dalších generací v celém rozsahu, včetně zrušení druhého vývojového teamu, a výsledkem byl vývoj POLARIS bez high endové verze a jediného jádra nové generace v podobě VEGA 10 s omezenými zdroji na jeho finalizaci s riskem ohledně výrobního procesu a extrémním riskem ohledně naprosté závislosti na stavu HBM2, což se ukázalo být problém, protože HBM2 dorazilo o minimálně půl roku později než mělo ...

V současnosti se sice podle všeho situace u AMD již stabilizovala, dostala nové vedení, lepší organizaci a podstatně větší rozpočet, hlavně má grafická divize opět dva nezávislé teamy, opět také připravuje plné spektrum produktů pro všechny segmenty, ale než se dostanou na trh bude to nejdříve koncem roku 2019 či v průběhu roku 2020. I tak by AMD muselo zopakovat to, co předvádí na procesorovém trhu, tedy konkurenci dokonale překvapit odvážným extrémně efektivním a překvapivě výkonným řešením ... aby stáhla náskok, který NVIDIA získala během výpadku fungování grafické divize AMD.

Má šanci? Ano ... ale zatímco Intel si válel šunky a vývoj vlastních CPU i výroby značně podcenil a zanedbal, NVIDIA zdá se nespí. I když nová generace možná příliš spoléhá na RayTracing, který sice je zajímavý, možná je i budoucností, ale pokud bude nastupovat stejně pomalu jako DX12 na který spoléhala VEGA, může dát NVIDIA nakonec skutečně AMD šanci na to ji dohnat, což by bylo fajn pro nás zákazníky. Přesto NVIDIA má peníze a slušně věci rozjeté ... AMD však ještě neukázalo co vlastně pro rok 2019 chystá ..

Samozřejmě že TURING karty v těchto týdnech jasně vychýlí váhu na stranu NVIDIA a AMD podle mě může RX VEGA 56/64 stáhnout z herního trhu, čímž NVIDIA opět bude mít monopol v high endu, ale vypadá to, že mainstream zdaleka tak přelomový nebude a NAVI není daleko a může příjemně překvapit. AMD má na své straně herní vývoj, konzole a tedy vývoj většiny her jako takových. Z hlediska podílu na trhu je mainstream a konzole stále výrazně větší a významnější než herní high end a jak ukázaly předchozí roky, kdy AMD nemělo po FIJI nástupce proti GTX 1080/1080Ti, s celkovými podíly na trhu to ani nehnulo, dokonce AMD mírně získalo. jediné co se změnilo byly větší výdělky NVIDIA ....

Každopádně si myslím, že v situaci "konec konkurence" jsme byli poslední roky, v tuto chvíli se situace pomalu vrací do normálu .... ale samozřejmě v tuto chvíli já osobně AMD a NV nepovažuji za vyrovnané konkurenty, ne s ohledem na finance a vliv na OEM, kdy NVIDIA výrazně převyšuje v těchto klíčových faktorech AMD ...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-16 18:15:00
avatar
Nvidia, to je ta firma s obludně trapným Gsync? Měli raději investovat do svého CPU o kterém tak velkohubě mluvili. Nějaký ARM s výkonem aspoň jako FX-6300 bych od nich s chutí koupil.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-16 21:09:53

Nebo taky firma, co s vydáním nových grafik udělá konkurenci těžký problém na dlouhou dobu. High end ovládla už dávno, ale až vyjde nástupce GTX1060, pošle do věčných lovišť i Polaris. To je prostě fakt, jiná firma nám takový výkon nenabídne. Ale jasně, Nvidia je ta zlá, ocenit lepší karty asi umět nebudeš, nevadí. AMD doteď prodává totálně předražené Vegy, ale to nikoho neštve, to je v pořádku, to se přehlédne, proč na to nadávat, když je to AMD. Trošku nestranného pohledu by asi nevadilo, ale to od tebe čekat nemůžu, protože na NV tu pliveš pravidelně, rudochu. Přeji oběma a zdá se mi ten pohled jako mnohem lepší, jenže my čecháčkové tak rádi nadáváme...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-16 21:22:09
avatar
Nemůžu si pomoct, existence gsync produktů je ve světě kde je i freesync, těžko rozumem zdůvodnitelná. Raději budu hrát na APU+Freesync LCD než na nvdii+gsync LCD. Konkurence v podobě duopolu na poli CPU mě neuspokojuje - rád bych kdyby nvidia pomohla armu dostat se výš, jak slibovala při odmítnutí x86.

Předražené Vegy mají HBM2 a to stálo/stojí dost problémů. Nevím do jaké míry jsou předražené, ale jsem si zcela jistý, že LCD s Gsync kvůli ceně uráží inteligenci.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-16 21:36:04

No, jenže když koupíš levněji GTX než AMD, tak kde je ten těžký příplatek za Gsync? Použití HBM2 u Vegy je nakonec evidentně nešťatná volba, NV jde do DDR6 a ví proč. Obecně mi hrozně vadí, že lidi mají potřebu stádovitosti, připojit se k jednomu táboru a nevidět kolem sebe, neumí zachovat nadhled. Navi přijde až za dlouho, to co se bude dít, ja jasné, Nvidia ovládne trh s grafikami, je potřeba to přijmout jako fakt (a nadšení to ve mě opravdu nebudí), je mnohem lepší, než AMD - umí prodat a načasovat vydání GK. AMD tahá za kratší konec a brzy ten konec bude hodně krátký, ještě že dodávají GK do konzolí, kterým zde pšenka nekvete, paradoxně by bez nich AMD bylo v místě, kam slunce nesvítí.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-16 22:03:14
avatar
Citace:
No, jenže když koupíš levněji GTX než AMD, tak kde je ten těžký příplatek za Gsync?


Monitory freesync začínají na 2500 Kč.
Monitory s gsync začínají na 9000 Kč.
Radeon RX 580 8GB je za 7000 Kč.
RX Vega 56 za 15000 Kč.
GTX 1070 8GB za 10000 Kč.
Co dodat...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-16 22:18:44
avatar
GSYNC vždycky bude výrazně dražší než FreeSync verze .... když koupíš stejně výkonné grafiky AMD/NVIDIA cena bude podobná, ale FreeSync monitor bude o mnoho tisíc korun levnější než GSYNC, nemluvě o mnohem širším výběru ...

NVIDIA tahá za kratší konec pokud jde o herní vývoj, protože ano, NVIDIA má 70% podíl mezi PC GPU, jenže mezi herními GPU jako takovými, tedy PC grafiky, ale i konzolové grafiky, tedy GPU skutečně prodávané a používané pro hraní, má AMD 3/4 trhu ....

NVIDIA už trh ovládala v roce 2016, když vydala GTX 1080/1070 a následně GTX 1080Ti. AMD odpovědělo pozdě, jedinou grafikou a navíc primárně ne k hraní her. Takže TURING to jen zopakuje. Nicméně se nemění situace v mainstreamu a na poli konzolí. V mainstreamu je AMD silnou konkurencí a pokud se povede NAVI mohla být být dokonce silnější, navíc po letech má opět PC platformu a AMD k AMD má svou váhu a na mobilním trhu skutečně roste už nyní. Konzole PS4 a Xbox pak 100% ovládá a chystá novou generaci na RYZEN+NAVI pro přelom roku 2019/2020. Tudíž Ano, NVIDIA má high end a mít ho bude, s tím už se ale AMD naučilo žít a klidně ho obětuje, na podíl na trhu to už nebude mít žádný vliv, High end je jen 15-20% trhu maximálně, navíc AMD má velmi schopné HPC řešení, což před tím nemělo. Hlavní je mainstream a tady má AMD velmi slušné šanci a situace vypadá lépe než když vycházely RX 400/500 a GTX 1060 atd. AMD je na tom lépe než bylo, výrazně lépe zejména po stránce financí a vývoje ... takže jak říkáš, chtělo by to nadhled. Ano, NVIDIA podle všeho jasně ovládne opět high end, což je ale spíše jen pokračování situace, nicméně v mainstreamu je a bude AMD velmi silné a díky úspěchu RYZEN může v tomto segmentu nadále z podílu NV ukrajovat. Konzole patří AMD a nově má i solidní HPC řešení a 7nm VEGA již připravenu, takže prostě ne, situace z roku 2016 se úplně neopakuje .... spíše se napravuje ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 883x
Komentářů: 3
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Úterý, 12 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1659x
Komentářů: 1
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPR
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPRPondělí, 11 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1530x
Komentářů: 0
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázka
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázkaStředa, 06 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1906x
Komentářů: 2
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!Úterý, 05 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1642x
Komentářů: 0
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.Pondělí, 04 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1870x
Komentářů: 0