S nákupem grafiky počkejte – v roce 2015 budou grafiky s výkonem 20TFLOPs Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 19 červen 2009
altŠéf vývoje společnosti NVIDIA slibuje za 6 let 20TFLOPs grafiky – nějak málo, ne?

 

 

A máme tu další odhady a předpovědi toho, co nás čeká. Tentokrát tu máme předpovědi šéfa vývoje společnosti NVIDIA přes GPU. Ten se nechal slyšet, že v roce 2015 budeme mít na trhu grafické karty s výkonem 20TeraFLOPs. Zásluhu by na tom měl mít další růst paralelismu a MIMD architektura čipů.

Zdá se vám 20TeraFLOPs za 6 let hodně? No ve srovnání s pokrokem za posledních 6 let, kdy se výkon grafik zvýšil téměř 50x, je 20TteraFLOPs za dalších 6 let poněkud velkým zpomalením růstu výkonu. Vždyť NVIDIA už má výkon kolem 1TeraFLOPs s GTX 285 a asi 1,8TeraFLOPs u GTX 295. ATI už má dokonce HD 4890 s výkonem 1,4TeraFLOPs a HD 4870 X2 má 2,4TeraFLOPs. Pokud bychom brali RADEON HD 4870 X2 jako stávající výpočetně nejvýkonnější grafickou kartu, tak by do roku 2015 měla nejvýkonnější grafika v té době asi jen 8x více výkonu.

Na druhou stranu, výkon je jedna věc, praktická použitelnost druhá. V současné době právě majitelé výkonných grafik nejvíce vnímají tu bídu využitelnosti. Pokud jde o hry, tak jen tak 2/10 se dají hrát, další 2 se dá možná zkusit a zbytek je totální odpad. A když už je tu slušná hra, je udělána většinou multiplatformě, tak aby jí i daleko HW slabší herní konzole zvládly a tak ji musíte pustit 2x najednou aby se vám high endová grafika vůbec zapotila. Ty nemají problém s většinou her ani ve vysokých rozlišeních včetně 2560x1600 už dnes. Je tedy otázka, k čemu nám těch 20TFLOPs v roce 2015 bude.

Samozřejmě růst a vývoj je fajn, ale 20TeraFLOPS se mi zdá za 6 let, proti 6 minulým rokům přeci jen trochu málo, pokud jde o tempo výkonu, ale je fakt, že stejně pochybuji o jejich reálné využitelnosti. Co vy?

Zdroj: Xbitlabs.com

Update: Oprava z GFLOPS na TFlops - Pardon :)

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 11:20:44
avatar
Myslím, že využitelnost tu je a to hlavně na ukor optimalizace her, už to nebude jako v dobách playstationu2 kdy první hry vypadali jak z PS1 a ty uplne poslední byly vizualně na úplně jiný urovni a přitom HW byl pořád stejný, ted když vývojáři uvidí přebytečný výkon tak budou vydávat podivný slepence technologii jako Crysis, který budou sice krásný na pohled, využijou ten výkon, ale určitě ne tak, jak by bylo potřeba a uz vubec ne v rámci jeho možností.
Netvor88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je to celkem málo :-) 2009-06-19 11:21:19

No já jsem za posledních asi 4-4,5 roku postupně přecházel z GeForce 4 mx440 - 7600GT- X1950 Pro 512mb - Gainward 8800GT -a teď mám HD4870 na vysokém OC. A musím říct že výkon opravdu narostl brutálně! Hry hraju docela hodně a když si člověk vzpomene jak vypadali hry před "pár lety" a jak vypadají dnes, grafika udělala pokrok ale hratelnost opravdu 8 z 10 titulů vůbec žádnou nemá! Přesto se pár pěkných her najde........ Tak aby to za těch 6 let nebylo ještě horší
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 15:50:50
avatar
asi se budeš smát, ale MX440 mám dodnes
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 20:25:30

HAHAHAHAHA
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 21:09:02
avatar
já taky, pod postelí
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-20 00:28:13
avatar
tak to já mám v PC co občas použivám jako server ještě GeForce2 MX. Po nějakých 10-12 letech stále šlape, jenom musím při spuštění PC ručně roztočit větráček na chladiči, jinak se neroztočí a po 10-20 minutách grafika zkolabuje.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-20 12:13:30
avatar
nalep tam nějaký pasiv a máš po starostech
1.legionar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 11:23:25

Těch 20TFLOPS se týká grafik nVIDIE o ATine tu nebyla zmínka, že by za 6 let měla mít také 20TFLOPS. Podle mě to bude u ATi daleko víc pokud to půjde současným trendem. Ale aby se ten výkon potom dal někde využít . Nová generace grafik nám napoví více.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 11:23:41
avatar
uz zase ty MIND grafiky ovladane myslenkami
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 13:06:24
avatar
chjo, potřebuju dovolenou
Itchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 11:29:51
avatar
To či bude mať 5 alebo 20 TFLOPS je mi jedno, úplne by stačilo keby poriadne optimalizovali hry.
Je celkom zaujmavé že ako fachajú hry na konzoliach, nato že to má hardware o niečo lepší od mobilu
To že budem mať nejaký ten výkon naviše zasa nieje na škodu, aspon nemusím stále menit GPU (a hlavne nemám na to peniaze)
Ono tie konzoly zas nie sú taká zlá vec, si myslím že keby neboli tak by sa opakovala podobná situácia ako s crysis na začiatku.
Áno uberiem si detaily-rozlíšenie ..., ale to už nie je ono.
A zas ked to ide na 25-35 FPS, tak zas je to o ničom...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 12:05:50

No mne sa zdra zrovna v Crysis/WH tych 25-35 FPS celkom hratelne bez trhania.Jasne len single play.CoD4multi FPS lock 60 naco viac na LCD ked sa nehra profi liga.
Itchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 14:21:54
avatar
Dajme tomu tých 35 + by ešte bolo znesitelných keby to bolo minimálne FPS.
Pokial to je priemerné, tak žiadna sláva a o max ani nehovorím.
Ono ide hodne o to ako to kto vníma a ako to komu vadí.
Mám kamaráta, ktorý nemá problém uhrať čokolvek na 15 FPS.
Ale zážitok z hrania ? To si radšej zahrám pacmana na 60 FPS
Napr. prešiel crysis z nastaveniami skoro všetko na low, asi na cca 30 FPS max !! S tým že pri poslednom bosovi mál peknú slideshow
Ja som si pekne počkal... ...a teraz to hrám všetko na very high s celkom slušním FPS
jarek_ol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 20 TFLOPs je skutečně jen 8x v 2009-06-19 11:43:37

Ať počítám jak počítám, tak mi vychází, že:
1 TFLOPs = 1000 GFLOPs

Takže těch 20 TFLOPs je 8000x více než 2,4 GFLOPs, ne ?
atomic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 11:52:09
avatar
lol, tak koukám, že jarek_ol je tady z nás všech úplně nejbystřejší ..abych pravdu řekl, taky jsem si toho nevšiml, stejně jako DD a určitě i spousta dalších
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 11:54:43

DD to napsal samozrejme spatne. HD4870X2 ma vypocetni vykon 2,4TFLOPs. Ovsem teoretickeho vypocetniho vykonu, v praxi zdaleka takove sily nedosahuje.
jarek_ol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 12:03:57

Přesně tak, jednotka GFLOPs je v článku špatně
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 12:45:56
avatar
se právnou aplikací dosahuje
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 13:03:42

S kterou? Znas nejakou, ktera umi nasobit i scitat ve stejny okamzik?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 13:06:06
avatar
A může taková být?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 13:19:38

Teoreticky jo... Ale prakticky to nejde. Prave ze vypocet udelali - kazda jednotka umi delat dve operace najednou (scitat/odcitat a nasobit/delit), to vynasobili poctem jednotek a to nasledne frekvenci jadra. 2x800x750 000 000 a dostali ty 1,2TFLOPs. V realu to asi nikdy nedosahnes.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 12:46:16
avatar
jsem to ale ťululum máš pravdu mě to nějak zmátlo
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 11:58:11
avatar
"...je tedy otázka, k čemu nám těch 20TFLOPs v roce 2015 bude..."
Na Aero v3 ve Windows10
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 12:10:19
avatar
Vsadim se ze pokud Win7 dopadnou jako WinXP, tak v roce 2015 budem vsichni tam kde sme tedka
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 12:47:22
avatar
Nevim jak vam, ale me soucasne graficke zpracovani na "konzolove urovni" zcela dostacuje. A to ze je malo her ktere soucasne grafiky vytizi beru jen jako plus. Nechci si kazdej rok prizovat novou kartu jen proto ze uz jeji vykon nebude dostatecny. Ja jsem spise zvedavy kdy nastane fyzikalni boom ve hrach (totalni znicitelnost prostredi, interaktivita prostredi apod.) A taky jak uz nekdo naznacil, radeji mene ale vice kvalitnich her.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 20:57:31
avatar
podívej se na trailer z mafie II z mise buzsaw a zvracej.
takový nedetailní nos je jednoznačný popud k nástupu tesselace. připadám si zatraceně trapně když musím v 2000 madafakin 9 ve všech hrách nacházet osmiúhelníky místo kulatých objektů.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 21:18:47
avatar
nejvíc mě štve, jak se neustále různými bloomy a podobnými filtry zakrývají hnusné textury u konzolových verzí a potom to přenáší i na PC, kde s pamětí takový problém není...
ale s tou fyzikou souhlasím, když vyšel HL2, čekal jsem, že v jeho stopách bude pokračovat víc her, ale nestalo se tak (v podstatě do teď je fyzika ve hrách na víceméně stejné úrovni, což je k smíchu)
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 13:09:00
avatar
Ja se tesim az budou grafiky stihat fotorealistickou grafiku, takze kdy takove grafiky budou mne zajima vic nez jaky vykon budou mit grafiky za 6let!
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 14:47:40
avatar
Myslim, že doby, kdy si grafik/modelář v 3ds max něco vymyslí a počítač to vyrenderuje 60x do vteřiny jsou ještě dosti daleko
Neznámý  2009-06-19 15:10:28

A co Folding@home pres GPU nebo neco podobneho v Bonic? Tam by to melo byt vyuzitelny cely vykon, ne?

Docela ted pres moji HD4850 pocitam, doufam, ze to k necemu je
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 23:22:02

Neni, je to proste teoreticky vykon v praxi nedosazitelny. Ale ono i to co to dava v realu, tzn. pri plnem vytizeni 0.7 TFLOPs, je dobre.
Astro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 16:35:17

Vyvoj graficky lepe vypadajici her stoji stale vice a na vyladeni otatich aspektu hry uz se tak finance nedostavaji. Sam mam velmi vykone PC, ale predf par dny jsem si na ebay objednal stary PSone - na nektere ty tituly proste nemuzu zapomenout a musim si je znovu zahrat
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 18:29:08
avatar
Nividia mozna tech 20 Tflops bude mit ale v mobilu na nastupci tegry. U normalnich GPU bych to videl o dost vic.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 20:13:47
avatar
Zase blábol!!!!Nevím jak kdo kouká na vejkon ale dnešní Grafiky jsou sice SUPER ale k ..... PS3 nebo XBOX se můžou směle měřit Mrkněte na Uncharted 2,1 a vidíme co? Masakr....Tahle nová jádra za cenu nové Konzole Cha cha....za 6 měsíců opět pomalé!!!!!!!!!
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-19 20:50:49
avatar
jde o optimalizaci, všichni ustupujou od realistické grafiky aby to zvládolo více kompů, a s konverzema s konzolí to pootmj znamená že dokud se HW nikam nepohne, není důvod dělat hry tak takového zpracování jako jsme očekávali před 9 lety že už budou dnes. až se zavede tesselace, realistická fyzika a z toho se vyvodí variabilní deformace meshe pro fyzikální účely a do toho ještě raytracing, pořád tu bude možnost využít přibývajícího výkonu na přidávání dalšího obsahu do scény. vždyť díky omezenosti dnešního HW(viz výše) není možné v plném reozsahu renderovat město stylu Liberty City ani na nejvýkonnějších sestavách(tím myslím že to nemůže mít ani dobrou viditelnost, ani skutečné HDR, ani odlesky s veškerým obsahem a úplným dosahem)
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vyuzit sa to da - 2009-06-20 10:33:00
avatar
1TFLOPS - GTX285
encoduje video - 720p cca 120FPS ale na 90min film hotovy za 5min potrebujete 360FPS , takze 3TFLOPS GRAFIKU
3TFLOPS su akurat na crysis 1920x1200 4xAA 16xAF 60FPS Vhigh
aby to islo naraz potrebuje 6TFLOPS + 2TFLOPS na PHYSX
TAKZE 8TFLOPS je akurat na sucasne hry ale
spotreba 220W je prilis takze namiesto 200W-20TFLOPS
si kupim 75W- 8TFLOPS grafiku a spokojne si zo svojho HTPC pustim na TV nejaku brutalnu kilovacku
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 197x
Komentářů: 0
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1051x
Komentářů: 0
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1023x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1805x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1921x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2344x
Komentářů: 6