S3 Chrome 440 GTX – tragikomedie pokračuje Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 03 June 2008
s3-logoMáme zde nový model grafické karty S3 Chrome a řeknu vám to na rovinu, testovat tuto 3D kartu asi nebudeme ...

 

 

     VIA  S3 představila nový grafický model. Dosud svou nejvýkonnější 3D grafickou kartu. Jmenuje se S3 Chrome 440 GTX a nese 65nm grafický čip S3. Má podporu všech standardů v současnosti včetně Direct X 10.1 a HDMI. Přesto všechno je tahle grafická karta v realitě dnešních dní spíše tragikomickou záležitostí. Výkonově se vyrovná model ATI Radeon HD 3470 a v 3Dmarku 2006 udělá úžasných 2600 bodů. Nicméně výkon, dá-li se o nějakém vůbec v souvislosti s těmito grafickými kartami vůbec mluvit, není vše. Podpora her v ovladačích bude nejspíše velmi bídná. Cena karty je sice 69 dolarů, tedy asi 1400 korun s DPH, jenže segment podobných karet je dnes mrtvou záležitostí. Jednak podobný, ne-li lepší výkon dnes podá integrovaná grafická karta AMD HD3200 v čipové sadě AMD780G a tu vlastně máte „zadarmo", ovšem za cenu 1800 korun s DPH už dnes lze sehnat Radeon HD3850 512MB a to je úplně jiná třída s intergalaktickým rozdílem výkonu.

s3-chrome-440-gtx

     Celkově tedy S3 ani nejnovějším pokusem nelze považovat za konkurenci 3D grafickým kartám společností AMD a NVIDIA a je otázkou, zda se vůbec někdy S3 podívá alespoň mezi nejslabší použitelné modely daných generací a zaujme někoho z nás, běžných zákazníků natolik, že by to s ní zkusil. Upřímně se obávám, že S3 jen plýtvá časem, penězi a energií. Model S3 Chrome 4400 GTX, jakkoli zní názvem silně, je jako moderní 3D grafická karta v podstatně nepoužitelný nejen výkonově, ale hlavě stavem a funkčností ovladačů ve vztahu k hrám a aplikacím. Tak snad někdy příště. Snaha se má sice ocenit, ale v tomto případě ať hledám, jak hledám, není co jaksi oceňovat, snad jen implementaci DX10.1, což je důkaz, že na tom asi očividně nic složitého není. Když to zvládne S3 tak proč jistá zelená společnost zdržuje prosazení evidentně fungující a snadno implementovatelné technologie tím, že ji není schopná dodat do svých výkonných čipů - v čem tkví háček, to by mě tedy zajímalo.  Není to snad proto, že kdyby některé věci šli dělat snadněji, s menší náročností na výkon čipu nebylo by zapotřebí tak výkonných grafických karet? Pak by možná i ta VIA S3 s nějakou další generací svých čipů mohla mít šanci :).

Zdroj: TweakTown

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
marradPC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 01:03:22
avatar
dost dobrý......a je to i dobrá připomínka......proč se s tím tak loudá.....

"jistá zelená společnost"
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 03:05:12
avatar
Uz sem to tu jednou nekde psal. Asi jediny logicky duvod je ten, ze by nVidia na soucasne architekture neziskala znatelny narust vykonu nebo nejde implementovat vubec (o tom silne pochybuji). Pokud by u ATi vykonostni narust byl vetsi, tak by na tom byla nVidia byta a proto DX10.1 zamerne brzdi.

Teda pokud by byl ten vykonostni narust vsude jako u Assasin's Creed, coz asi taky ne.

Ale stejne jina teorie me nenapada. Silne pochybuju, ze by k tomu brzdeni nemela duvod a delala to pouze z nudy.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "byta" Uáááá 2008-06-03 15:33:20
avatar
nechci mentorovat, ale "byta" je fakt na kulku mezi oči...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 02:27:44
avatar
Tak to je vyborna narazka na NV pokud by byl prinos DX10.1. vsude takovy jak Assasins Creed, pak by vykon GTX280 a 260 postradal jeste vice smyslu nez ted Jeste bych prihodil co si myslim o marketingu NV, predevsim o korektnosti jednani cele tehle zelene firmy, ale nechci zadelavat zbytecny flame, usudek si muze udelat kazdy sam. Je to ale stejne jedno, do zakulisi firem nevidime a navic ani ted hry narocne nejsou.
Beztak vetsina hracu pouziva a v dohledne dobe i bude pouzivat XP, tak na tom zas tak nesejde
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 03:30:29
avatar
Nechapu ten postoj vuci teto karte... jako ze se nejedna o herni zelezo tak hned poplivat? Ja mel za to, ze zrovna tahle stranka je o tom, neco zjistit, o zajimavostech... a tohle je zrovna zajimava karta, protoze je nevsedni, cist porad dokola o ATI vs Nvidia je nudne. Hned by me zajimalo, jak na tom je ve skutecnosti. A jestli vykonem prekonava HD3470 tak jestli ji je opravdovou konkurenci a nebo je to jen karta ktera vykonem nahodou pristala nekde nad HD3470, ale provoznima hodnotama a parametrama uz tomuto segmentu neodpovida. A jestli je aspon po strance HW povedena, tak by v budoucnu mohli vyjit i jeji naboostovane vykonejsi verze.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 09:28:11

Musím s tebou souhlasit, taky mě to celkem vyrazilo dech, nechápu proč netestovat, výkonem HD3200 určitě porazí a co jsem slyšel, tak i HD3470, ale u toho segmentu jde i o provozní vlastnosti,zvládnutí přehrávání videa, kvalitu obrazu a spustu jiných věcí o kterých bych si velice rád přečetl. Jsem hodně zklamaný protože jsem čekal, že zrovna DDworld se takovou věcí zabývat bude.
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 11:36:48

přesně tak, obzvlášť když testy na zahraničních webech nejsou tak tragické, jak je DD vykresluje, mám na mysli hlavně kvalitu ovladačů, která kupodivu není tak hrozná, jak bychom všichni asi čekali.
A co třeba spotřeba? Nežere náhodou ještě míň, než 3470 ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 11:51:21
avatar
spousta lidí koukám nepochopila pointu ... tak znovu ... "tento segment karet je mrtvou záležitostí a je jedno, zda mluvím o S3 440 GTX, ATI HD3470 nebo NVIDIA 8400GS apod. Dnes pořídíte HD3850 512MB ce cenu pod 2000 korun s DPH tak co proboha kdo bude dělat s výše uvedenými kartami? Nehledě na to, že výkon je ejdna věc a podpora ovladačů druhá. Nelze věřit tomu, že VIA může mít ovladače na srovnatelné úrovni jako ATI a NVIDIA, které mají velké vývojové teamy, mají ale také pro koho ty ovladače dělat a za co je dělat, VIA S3 ničím z toho neoplývá, takže i kdyby nakrásně měla výkon problémy v řadě her budou obrovské se zobrazováním atd ... jednou jsem měl grafiku SIS Xabre - první AGP 8x grafika, užasný parametry a ztrozkotalo to na ovladačích zcela - jsem skálopevně přesvědčen že u S3 VIA to nebude jiná, navíc jak říkam současná situace tyto grafické karty tak jako tak pohřbila ...
Anonymní  2008-06-03 11:59:36

Ano. Do mini zařízení si dám dlouhou, nenažranou HD3850! Geniální, fakt Geniální

Aááá. koukám že už jsme byli vymazáni..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 12:04:26
avatar
ano, pokud o nějaký ten 3D výkon skutečně stojíš a i pokud ne, tak k AMD integrvané grafice osadíš AMD 3470 protože využiješ hybrid CrossFire a to samé platí u Nvidia integrované kartě, k ní dáš Nvdia GF8 nebo 9 a využiješ Hybrid SLi obojí je výhodnější než S3 VIA .... nicméně z cenového hlediska nemá význam ani jedno řešení ....

Na některé příspěvky v diskusi jsem uplatnil pravidla, zejména na lidi jako jsi ty, kteří jen nadávají ... kroťte se. Kritika mi nevadí, ovšem od tebe a některých to není kritika ale sprosté urážení a nadávání ....
Anonymní  2008-06-03 12:11:35

A proč jsi slova o tragikomedii neuplatňoval u ostatních low-endových karet? Idkyby jsme se nakrásně shodli, že koncept hybrid je přínosný, je tady jen pár týdnů.... Low-endové grafiky jsou tu X -let.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 12:51:13

hele dej sem hlasování někam na kraj o tom jestli si přejeme test S3 440 GTX u tebe na webu a budeš mít jasno a možná i skutečný argument proč netestovat pro nás, kteří ten test chceme.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 12:10:27
avatar
já myslím, že ty taky nechápeš o čem mluví oni...
tady přece nejde o herní grafiku, kdo chce hrát pořádně hry, tak už dneska nešáhne snad ani po 3850, ale jde rovnou výš na 3870 nebo 8800GT... tady se mluví o videu a provozních vlastnostech a co vím a pokud si dobře pamatuju, tak i ty jsi to zmiňoval ohledně procesrů VIA, tak oni umí dělat sice ne top výkon, ale hodně úsporné procesory, tak proč by nemohli zvládnout úspornou grafiku? V tu chvíli přece do HTPC nemusí dávat nikdo nic jinýho než grafiku jako je tohle, ne? Pokud nemá problém s přehráváním videa a žere míň než konkurence, je nějaká kompatibilita s hrama každýmu ukradená
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 12:45:00

Citace:
Nelze věřit tomu, že VIA může mít ovladače na srovnatelné úrovni jako ATI a NVIDIA


To se ale dostáváš na úroveň jistého magistra, který radši nečemu věří a o tom píše, než by si to v reálu vyzkoušel.

Já s tebou souhlasím v tom, že segment těchto karet v dnešní době dobrých integrovaných GPU pozbývá smysl, přesto by bylo užitečné si tuto kartu někam zařadit a podívat se, jestli jde S3 aspoň trochu kupředu...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 16:16:09
avatar
Tak lowend Ati a Nvidie se tu testoval... takze porad nechapu proc ne tuhle kartu. Ikdyz to je treba segment nezajimavy, urcite nejsem sam, koho by zajimalo jak si tato karta vede a to hlavne z duvodu, ze prave neni ani od Ati ani Nvidie. Je to zkratka zajimavost, raritka, a urcite by lidi potesilo videt jak na to je jina firma s jejich vlastnim grafickym jadrem, jak funguje, jake ma vlastnosti, je to dobre, je to spatne? Ati a Nvidia sice jsou leaderi, ale koho bavi tu porad cist ty flamewary a hadat se o tom jestli ma ta ci ona karta o 3fps vic a tudiz je lepsi.
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 12:34:54
avatar
Kdyby aspoň neměla jenom 64bitovou paměťovou sběrnici, tak by už se o ní dalo i přemejšlet.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 16:19:56
avatar
Je to lowend, ten ma 64bitove sbernice.
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 07:58:40
avatar
tak já si rozhodně nemyslim, že by to byla nějak špatná karta, snad jen vyšla v nevhodnou dobu...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 11:01:17
avatar
Jo vysla v nevhodnou dobu - tak o 3 roky pozde
koldo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a 2008-06-03 08:02:02

clanok je dost "zvlastny", dal by sa napisat stravitelnejsie. ale za 1400kc je kritika tejto karty opravnena viac ako 800kc by som za nu nedal. co sa tyka nv a dx10.1, tak je dufam kazdemu jasne ze je z 9. rady vypusteny naschval, aby si nvidia udrzala AA prvenstvo. ma na to pravo, horsie je ze vacsina vyvojarov sa na 10.1 vybodne, nebudu ho robit koli ATInarom.
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 08:10:13
avatar
Vlastní názor autorů na produkty na DD mě baví, vybočuje ze standartu klasické asertivní žurnalistiky, které je jinde na netu víc než dost. DD chápu jako server kolem přetaktování, her a pár dalších recenzí kolem, takže postrádá smysl tu řešit i jiný přínos hardwaru než pro hry a zvyšování výkonu kompu za rozumný prachy, na což je tato karta naprosto nevhodná. Samozřejmě je netaktní tuto ubohou novinku chudinku takhle poplivat, ale byznys je boj. Ale co já vím, možná se tato karta bude jednou dávat do mobilů .
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - S3 tragikomedia ? a Intel ?? 2008-06-03 08:20:57
avatar
Neviem preco by bola tato karta taka strasne zla ??? Kedze v dnesnej dobe sa intel, nv aj ati snazi spravit vlastnu platformu mozte mi niekto povedat ake super vykonne graficke karty ma intel ??? Tato karta ma bezpecne vyssi vykon ako intel karty ajked su integrovane ... ale pluvat na tuto kartu je myslim si opovrhovanie .. no a neviem kto z vas je taky macher ze si to moze dovolit ... ja by som rad videl testy tejto karty. Je jasne ze si tato karta oproti ati ci nv ani nepipne ... ale ako to tak sledujem stale sa tu testuje high-end a ked niekto pride s niecim ako je s3 treba ho oplut ... "dd skvela reklama". Bol som s kvalitou clankov vcelku spokojny, ale toto je fakt moc silna kava. Som myslel ze ste nestranny ako to tvrdite.

Ja niesom zastancom ani ati ani nv a uz vobec nie intelu alebo amd ... ja si kupim to co sa oplati kupit z hladiska cena/vykon. A v dobe vlastnych platforiem je tato karta oproti intelu lepsia .. ajked platit za nu 1400kc je fakt moc ... ale ma to podporu dx10.1 a to nema asi super nv (to je ta zelena spolocnost ) ... Ked sa tak nad tym zamyslite, kazda firma sere na uzivatelov ... oni nedavanu vyhodne ceny kvoli nam, ale kvoli svojmu zisku .. marketing je k...a a tam sa na zakaznika hladi cez peniaze.
Nigga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-06-03 08:23:44
avatar
Rozhodně to není kdovíjak výkoná karta, ale určitě by stálo zato ji otestovat jak si stoji oproti ostatním v realu, myslim ze na S3 je to uspěch, viz. dx 10.1. Navíc S3 ji do budoucna může vylepšit.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vůbec 2008-06-03 08:59:25

DD to napsal otevrene a bez pretvarky a ja s nim souhlasim.
Sapphire ATI Radeon HD 3470 256MB, PCI-E stoji 1200,- s DPH

Tady ty zdesene vykriky zoufalstvi nad "poplivanim" S3 mi prijdou mirne pokrytecke.
Nikdo ze zde pritomnych zastancu prav a svobod S3 by si tu kartu nikdy nekoupil a nekoupi ...

Miluju tento web se vsema tema dd.jokama a obc a podobnyma ,jak horlive diskutuji nad vsim,co DD napise,kolikrat bych s nima i souhlasil,ale jejich zarputilost a odhodlani pro dobrou vec mi prijde casto komicka a nejednou mi vyloudi usmev na rtech

Tak se tu mejte,tesim se na dalsi souboje obc group vs DD
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 09:35:25
avatar
Moj mily zlaty Saki ... tak naco potom vyrabaju S3 .. treba zavriet tovarne ... a takisto aj AMD treba zavriet sak Intel je silnejsi ... aj ATI treba zavriet sak NV je silnejsia a takisto aj linuxy a podobne sak MS je najrozsirenejsie ... hovori ti nieco slovo konkurencia ... skus nieco vytvorit ty a ked to bude pre teba pocit ze si nieco dokazal a vsetci ta opluju lebo to je smejd a na trhu je kopec lepsich veci.

Ja v tomto s DD nesuhlasim ... hanit niekoho lebo nieco dokazal a nieje to high-end ?? Tak to sorry. A co tak to dx10.1 ?? Podla mna ak takato mala spolocnost dokaze spravit dx10.1 tak to s prepacenim "dokonala" NV ho mala mat uz davno .. sak su high-end.

A navyse nie kazdy si moze dovolit kartu za 5000 ... ked ma niekto dosku bez integrovanej grafiky a nepotrebuje hrat zrovna crysis a ani penazi nema na rozhazovanie tak si vybera z low-endu .. a tam tato karta patri.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 09:38:43

Přestaň kecat nesmysle, já to tady mám rád taky, ale tohle je nejhorší co jsem od DDho četl, 3470 stojí 1200 - S3 stojí 1400 a je o chlup výkonější, já se třeba chystám rodičům nahradit všechny ty nesmyslný krabičky pod televizí jednou krabičkou zvanou HTPC a zatím mě ani ATI, ani Intel či NV svou nabídkou neoslovují, jediný co mě zatím oslovilo a celkem nedávno byla Via s jeho NANO a čekám na jeho dvoujádrovou verzi a tahle karta vypadá taky nadějně.
Anonymní  2008-06-03 09:41:51

Podle všech odstupnýc testů je S3 výkonější než cokoli od ATI řady HD34x0. A vy souhlasíte s DD? S3 si klidně koupím, až budu stavět příslušný stroj.
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 09:56:52
avatar
jenže tam je problém s tím slůvkem "až budu"... to je zhruba stejně výstižné jako slůvko "někdy" a co znamenají to snad ví všichni...
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 09:57:35
avatar
prolitl sem test na computerbase, tam to vychazi jak v ktere hre - testovano s ati a geforce8400 myslim, celkove o chlup vykonejsi bez vyhlazovani, s aa je to obracene (i kdyz u tech karet to nema smysl vubec zapinat). nejlepsi S3 byla s3trio 3D 4MB , fallout 2 a heroes 3, diablo, MM6 na tom jelo paradne (nekdy pred 9 lety sem to hral)
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 10:07:17

no já měl S3 Savage 3D a byla taky použitelná, nabízela za málo peňez hodně muziky a naprosto odfláknutý ovladače, hlavně se správným zobrazováním textur byl problém.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 15:04:29
avatar
A já měl S3 Savage 4 a nikdy jsem s ničím problém neměl. Jsem měl vždy ty nejnovější ovladače, tak to bylo asi tím.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 09:39:54
avatar
ta karta je, aspon pro me, o nicem, ale to samy by se dalo rict o hd3470, geForce 8400 a podobnejch. bez silnejsich modelu asi mo neprorazi, ale to budou mejt tezky, spis tipuju, ze sas skonci
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - parametry 2008-06-03 10:20:00
avatar
Mě by především zajímali parametry této karty. Jak mám soudit něco když nemám podle čeho. To že má slabí výkon tady a támhle může být způsobeny také špatnými ovladači.
EDIT: Nebo špatnou podporou ze strany výrobců SW nebo....
Nigga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - parametry 2008-06-03 10:34:19
avatar
Přesně tak, jeden test navíc z 3DM, to se toho moc nedozvíme.

S DD většinou souhlasim ale tenhle článek se teda nepovedl.
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tady mate ty parametry 2008-06-03 10:43:58

Odkaz
na to HD by mohla preci jenom bejt dobra, ale presnou hodnotu o pameti sem nikde nenasel, jenom pisou, ze je DDR3
Nigga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - parametry 2008-06-03 10:42:14
avatar
Dík za odkaz.

Ale stejne to mělo bejt tady + slib že to tu otestujou.
Myslim že se to S3 povedlo sice by to chtělo nižší cenu, ale jinak je to na ně uspech.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 10:37:12
avatar
Týýý jo...to je ale žhavá diskuze

Mám tady z toho pocit, že spousta lidí tu pořád nechápe smysl a účel tohoto webu a zejména pak styl psaní článků dd-ho. Jde tu o psaní vlastních názorů a postřehů, ne o žurnalistiku aspirující na Pulitzerovu cenu. DD se vyjádřil v tom smyslu, že si nemyslí, že tato karta má na trhu nějakou výraznější šanci. A upřímně řečeno, vy všichni si to myslíte taky a už vás vidím jak se můžete přetrhnout si tu kartu hned jít koupit Nesmysl. Nikdo z vás to riskovat nebude protože je všem jasný, že kromě ne úplně výhodný ceny s tou kartou můžou být problémy (např. kvůli ovladačům, což je mimochodem věc, na které se shodují téměř všechny rádoby objektivní servery).

Já si jenom myslím, že reakce na takovýto článek by měla vypadat: "Nesouhlasím, a to proto a proto". A ne že se tu s prominutím vyblijete ze všech svých splínů a komplexů.

Já vím, že ddworld dělá občas příliš rychlé závěry nebo přiliš horlivě prezentuje některé nepotvrzené informace. Mě osobně však tento server přivedl k tomu, že se zajímám o hardware a to zejména ve spojení herní hardware---co nejlepší poměr cena/výkon. Na tomhle poli je ddworld velmi silný a přínosný.

Rozhodně tedy tomuto serveru zachovám přízeň, a to i proto, že sledovat některé příspěvky tzv. nVidia Ultras je vážně sranda
Nigga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 10:55:17
avatar
At vyjadri svuj nazor, proti tomu nic nemam a v zasade se clankem souhlasim, ze to neni konkurence atd..

Horlivy do nakupu nejsem, ale kdyby s ni nebyly problemy a bezelo by na ni aspon neco a casem stejne klesne cena, tak bych si ji koupil treba jako zalozni kartu.

Ale neškodilo by tam dat nejky test a parametry ne jen 3DM, pak at klidne subjektivne napise ze se mu karta nelibi, atd..
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 11:19:54
avatar
mne sa skor zda ze ty tu nieco nechapes .. to potom mozes ist kludne citat hulanov blog .. tam sa to nese tiez v podobnom subjektivnom zneni ako bol tento clanok ... ziadne testy len 2600 bodov z 3Dm a hotovo .. mozme odsudzovat.

ja suhlasim s DD o kvalite produktu ale ta forma akou to podal je nanajvis nevhodna ... karta sa da pouzit v HTCP, ale to si musi kazdy vyskusat sam lebo DD nehodla spravit test takze netusime aky je skutocny vykon a uz vobec nie spotreba, ake su ovladace ... ked mam ist hladat info o karte na ine weby tak naco potom mam citat tento ... naco DD vobec pisal clanok ked sem nedal ziadne informacie o karte ... v takomto pripade plati pre DD citujem "plýtvá časem, penězi a energií"
NHKG [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 10:39:05
avatar
No nevím, měl jsem kdysi Savege a byly s ním problémy s ovladači, spousta her ho vůbec neznala a nepodporovala... A obávám se, že teď to bude totéž.
Na této kartě se nebudou hlavně hrát hry, spíše se hodí do HTCP a k tomu se mi nepozdává to referenční chlazení.
Navíc cena pokud doopravdy bude kolem 1400kč, tak odpovídá spíše HD3650 s pasivním chlazením.

Nevidím jediný důvod, proč by to měl někdo koupit, takže souhlas s DD.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cože? 2008-06-03 11:16:20

Musim souhlasit s DDem, nevidim důvod, proč si pořizovat potencionálně problémovou kartu (ovladače) s výkonem,vlastnostmi i cenou porovnatelným nebo spíše horším, než mají zavedené firmy. Na ATI tu NVIDIOTI furt hází jak má hrozné ovladače, ale u této karty, na které půlku her možná ani nespustíte, je to naprosto v pořádku. Nevidím jediný důvod ke koupi této karty, na nehraní není v ničem lepší než 780g a pokud si chci aspoň něco zahrát pak je tu 3850/9600GT, hlavně Radeon je za tu cenu bezkonkurenční. Snaha tu sice byla, ale pro tuto kartu nevidím naprosto žádné uplatnění a souhlasím s DDem. Slova, která použil v článku jsou sice zbytečně silná, ale prostě je to pravda. Sem moc zvědav, kolik z těch, co tady "křičí" o tom jak je karta "skvělá" si jí pude koupit.
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 11:32:42
avatar
1. odkial vies aka je kvalita ovladacov ?? dd tu o tom nic nepisal

2. z tvojho komentara vidiet ze pc mas len na hry ... tato karta nieje na hry stavana

3. nikto tu z pritomnych nekrici ze si ju pojde kupit.. ani ja ale takisto si nepojdem kupit ekvivalent do ATI ci NV
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 13:42:33

PC na hry primárně nemám, hraju tak max lineage a na to by stačila i tahle karta, pokud ale to samé zvládne integrovaná grafiká karta, jakože zvládne je nesmysl kupovat další diskrétní grafickou kartu s velkou pravděpodobností toho, že když si někdo bude chtít zahrát nějakou starší hru, setká se velmi pravděpodobně s problémy. Ovladače těchto řekněme grafických karet "neotřelé značky" nikdy nestály za nic a nepočítám, že tady to bude jiné. Dnes není důvod si kupovat za dalších 1000+Kč další grafickou kartu na věci co zvládne grafika integrovaná, takže stále trvám na tom, že DDho kritika byla úplně oprávěná,i když trochu moc "živá"
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 14:34:31
avatar
a presne o tom hovorim ... opravnena mozno je ale je tu test ?? nieje!!! ked nieje test tak naco je clanok .. aby rec nestala ?? a ked chce niekto pisat trochu moc zivu kritiku tak sa to bez testu neda ... z coho chces niekoho kritizovat ked si nedal ani zakladne informacie nieto este porovnanie s konkurenciou

a co sa ty hras je mi uplne jedno v HTCP sa nehra ale prehrava video a ak ma tato karta 1/5 spotreby oproti ostatnym tak je to dobra volba
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 17:05:12
avatar
Cílem tohoto krátkého sdělení (spíše než článku), bylo poinformovat o tom, že se objevila nová grafická karta, že ji na ddworldu nejspíše nebudou testovat a to včetně odůvodnění tohoto rozhodnutí, které vychází ze subjektivních a historických zkušeností uživatele s touto značkou + nějakých dalších zdrojů informací. Tečka, konec, nic víc.

Kdyby bylo cílem kartu otestovat, vyjádřit se ke všem specifikacím a kartu ohodnotit, pak by to byl zpackaný článek, ale nic takového cílem nebylo.

A přestaň už se v tom prosím tě vrtat, páč mi to připadá, že ve VIA pracuje minimálně půlka tvé rodiny, podle toho jak tu kartu neskutečně obhajuješ.

Pokud se o té kartě chceš něco dozvědět, existuje mnoho jiných míst. Pak nám sem přijď říct to co už tady všichni tušíme i bez testů, a to že ta karta není NIČÍM ZAJÍMAVÁ.
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-04 08:15:54
avatar
co ti mam na toto povedat .. snad len jedno .. nikto z mojej rodiny nerobi vo VIA a ak si si nevsimol neobhajujem tuto kartu ... ja sa len snazim poukazat na kvalitu tohto clanku

Ked vysiel test 9 grafik 13 procesorov bol som ohureny a myslel som ze sa kvalite webu zvisuje a potom pride toto smiesne hodnotenie ... to snad len preto napisali tento clanok aby sme si moc nezvykali na kvalitne prispevky.

Snazim sa len poukazat na to ze ked pride nieco od NV ci ATI a to este ani na trhu nieje a su to len dohaby a spekulacie, tak tu mame komplet info o tom produkte ... aspon tabulku parametrov si tato ajked slabucka karta zasluzi ... a ked nezasluzi tak naco o nej vobec pisat ... teraz to vyzera podla mna tak ze DD napisal clanok lebo nieco vyslo aj na konkurencnych weboch ale moc sa mu nechcelo pisat lebo bol unaveny.

Naco ma zmysel chodit na web kde ti nedaju zakladne info a musis to chodit hladat na ine konkurencne weby?? To radsej zahrat hlucheho a nenapisat o tom ked sa mi nechce.

A vobec preco vobec niekto pisal clanky ked vysli nove intel procesory v tej dobe kad mal intel problemy a jeho CPU stali za h...o. Ako mozte tvrdit ze nieco je zbytocne testovat a vychadzate pritom z faktov pred x rokmy.
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 12:01:56
avatar
lidi myslim ze ten problem neni v S3 ale v nas vecina z nas(na DDworlde) by si tu kartu nekoupila, protoze se orientuje na vykon tzn. minimalne o tridu vys(spis o vic). Ti kdo stavy htpc maji na vyber 2 moznosti int.gk anebo low-end. A to ze se tato karta DD moc nelibi muze byt spusobeno z te "vykonostni euforie" novych gk od ati a nv
myslim ze by bylo dobre dat teto karte sanci a navic cena je velmi pohibliva hodnota
minimalne se muze chlubit velkym napisem DX 10.1 ktery nema ani znama "zelena firma"
TGL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 12:17:58

Ale noták, vždyť všichni víme, že tahle karta je naprd..... Akorát pár permanentních vzteklounů má nutkání trefit se do DDho. Tehto segment karet je prostě posmrti a s tím už nic nenadělá ani S3 s DX10.1.
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 12:45:07
avatar
Ak je tento segment taky mrtvy tak preco sa stale vyrabaju karty aj od ati aj nv ?? .. ale mas pravdu asi som permanentny vztekloun lebo som si kvoli tomuto clanku vytvoril konto aby som mohol reagovat .. pretoze doteraz som bol s kvalitou viacmenej teda skor viac ako menej spokojny.

DD moze mat akokolvek pravdu o kvalite karty ale v tomto clanku to nicim nepodlozil a tvrdit to len tak pretoze sa zle vyspal nemoze. Tento web bol predovsetkym o testoch a nie o pisany blabolov. Takze pokial chcete mat taketo clanky, kde niesu zakladne informacie o produktoch, naco vobec nieco pisat. Staci pisat len nadpis a v nom rovno aj hodnotenie.

A ci ta karta ma dx10.1 je dost podstatne, pretoze ked to dokazala implementovat firma ktora zbytocne mina cas a peniaze tak by som to cakal aj do NV. Ale tej sa to zrejme nehodi ... sak co srat na zakaznika.
TGL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 13:57:47

Ale ano, je mrtvý, karty od ATI a nV se vyrábějí přeci jenom už nějaký pátek a musí se "dojet" výrobní linka. Jinak souhlasím s tím, že to byl strohý článek s trochu příkřejším hodnocením, ale ať chceš nebo ne, tahle karta by se testovala jenom ze zvědavosti. Jiný význam toho nevidím. A k DX10.1 - no to si myslím že není problém v implementaci, jde spíš o nVidii, tam bych očekával "zakopaného psa"!
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 14:24:54
avatar
V tomto mas pravdu ale ja som prave zvedavy na tu spotrebu lebo ked chce niekto spravit HTCP a narve tam atom , nano alebo tergu nieco co nema taku giganticku spotrebu tak by tato karta mohla byt zaujimava ak ma malu spotrebu lebo ked ju das na tu miniMB (akurat som si neni isty ci tam je integrovana karta) urcite by som tam nepchal 34xx 84xx ani nic podobne ... teda mozno by som to tam dal ale nieje to s cim porovnet lebo tu sa nespravil test len sa dal radoby clanok
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 15:17:41
avatar
No tak Tegru asi ne. To není x86. To je ARM. To je pro úplně jiný segment trhu.
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 15:20:58
avatar
predchvilou som cital ze po nejakych upravach to dokaze aj x86 .. ale moc o tom neviem ale ajtak to ma grafiku v sebe
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-04 07:46:28
avatar
No. Nějak softwarově to určitě půjde. Jsem kdysi viděl na nějakém ARM zařízení běžet dosovské programy přes DOSBox a taky předváděli i Win98 ale jelo to nějak pomalu. Ale taky to je fakt nejméně 2 roky co jsem to viděl, myslím na youtube.
centurion96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 22:39:11

To myslite naozaj vsetci vazne, ze by ste dali tento shit do HTPC? Ved to ma aktivne chladenie pochybnej kvality. Po tom ako vysli 780G a nForce8200 uz taketo karty definitivne statili vyznam. Aj ATI a nVidia ich uz iba dopredavaju a koniec.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 13:43:55
avatar
no mam jenom jednu takovou pripominku..podle me dd moc precenujes "silu" integrovaneho HD3200. podle ehw jsou jak radeon 3470 tak geforce 8400GS o dost vykonejsi. zbytek tohoto clanku radsi komentovat nebudu..dost z toho bylo receno. a srovnavat tuto kartu s radeonem 3850 je jako srovnavat atom s phenomem x4. obe karty maji uplne jine zamereni.
berny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 14:43:34
avatar
DD přirovnával kartu k HD3470 a ne HD3850
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 14:28:44
avatar
DD zverejnil clanek o karte tak byli vsichni nateseni na parametry a srovnavani, a jsou sklamani ze se to nekona, v tabulce by stejne zkoncila upne dole a pak by si vsichni jen pobrukovali, ale jak prisel rovnou s tak ocividnym zaverem tak ti mene chapavi to nejak nepobrali.
Jetli je tam fakt aktivni chladic, tak je to mrtvy dvojnasob.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 15:23:51
avatar
Podle mě je tahle karta na prd. Zajímavější by byla, kdyby na ní byl aspoň pasiv. Ale proč ji neotestovat? Proč nebýt trochu vyjímeční tím, že se otestuje něco, na co všichni kašlou? Možná (i když nepravděpodobné) S3 překvapí kvalitními ovladači a solidním výkonem na Watt. Prostě test by to i tak chtělo.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm 2008-06-03 15:56:11
avatar
Dejme tomu, že vynecháme hraní her. Ale zaměříme se na HTPC.

To má tato grafika tak dobrou podporu videa a hlavně HD jako mají ATI a nVidia. Podle mě těžko. Možná prorazí více, když ji dá Via mezi integrované grafiky na desky.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 294x
Komentářů: 0
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1468x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1839x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2355x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2087x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1381x
Komentářů: 0