TEST generací mainstreamových grafik NVIDIA: od GTX 460, 560, 660, 760, 960 po GTX 1060! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 30 leden 2017
Přejít na obsah
TEST generací mainstreamových grafik NVIDIA: od GTX 460, 560, 660, 760, 960 po GTX 1060!
Výkon mainstreamových NVIDIA GTX grafik za posledních 7 let

 

 

  • Výkon mainstreamu NVIDIA - od GTX 460 po GTX 1060

Ten přinesl zhruba 500-600% nárůst výkonu proti 7 let starému modelu. Jak je na tom GTX 1060 ve srovnání s předchůdci ze stejného času? To nám zjistil ComputerBase.de a došel k číslu cca 450%.

(průměrný výkon v %)

Je zajímavé, že NVIDIA má poněkud pravidelnější skoky výkonu, než AMD. Opět asi nepřekvapí, že GTX 1060 je obrovským zlepšením proti poměrně slabé 128-bit GTX 960 představuje zdaleka největší výkonnostní skok v rámci generací, nicméně i tady je to zapříčiněno stejně jako u AMD tím, že 20nm výroba nakonec nepřišla a dlouho se tak stálo na 28nm. V případě NVIDIA 16nm (AMD používá výhradně 14nm), je tak aktuální generace velkým krokem s odpovídajícím přínosem po letech.

(výkon grafik v některých hrách v 1920x1080 rozlišení)

Za pozornost stojí i spotřeba, která je u GTX grafik obecně nízká, za což ale může fakt, který si řekneme v závěru článku. Obecně nejsou ve spotřebě v zátěži mezi kartami NVIDIA takové rozdíly v rámci generací, jako u AMD. Větší jsou v klidu, kdy starší generace žraly až o 20W v lidu více než dnes. V zátěži je však rozdíl spotřeby mezi nejúspornější GTX 460 a nejžravější GTX 760 jen 29W. Stejně jako AMD s RX 480 i GTX 1060 je úspornější než některé modely minulosti, což vzhledem k výbavě i velkému množství paměti je určitě jasný důkaz pokroku a mnohem lepší efektivity.

(spotřeba ve hře v zátěži ...)

Z praxe ale víme, že grafiky NVIDIA „ztrácí“ hodně rychle na výkonu, tedy přesněji, v době vydání se v recenzích a testech často dočteme, že je o nějaké to % lepší, než přímá AMD Radeon konkurence, po pár týdnech a měsících už je ale všechno jinak a po roce už výrazně zaostává. Viděli jsme to u GTX 960 vs R9 380, kdy z počátečních pár % náskoku AMD se po měsících staly desítky %, vidíme to u GTX 1060 vs RX 480, kde v prvních recenzích GTX 1060 vycházela i výkonnější, dnes už ale běžně o řadu % zaostává a rozdíl se zvětšuje. NVIDIA se spoléhá na marketing a fakt, že první dojem prodává a dlouho vydrží (tím spíše, že mnozí koukají při nákupu na staré recenze, jejichž výsledky už vlastně neplatí), což zjevně na trhu funguje a prodeje GTX grafik jsou tak vyšší. A to i v době, kdy už jednoznačně konkurenční AMD grafiky jsou lepší a nezřídka i cenově výhodnější. Sluší se dodat, že situace odpovídá parametrům, kdy NVIDIA grafiky nemají tak vysoký výpočetní výkon ani další parametry a technologickou výbavu. NVIDIA tím ovšem šetří tranzistory, a tedy náklady pro sebe i energetickou spotřebu karet.

Jako zajímavost tak můžeme uvést, že v jádru aktuální GTX 1060 je proti 7let staré GTX 460 jen o pouhých 125% více tranzistorů více, zatímco u AMD je rozdíl proti předchůdci (HD 6870) zhruba 335%! Jde to zkrátka na vrub výbavy, NVIDIA má užší sběrnici a tedy menší řadič, neumí více grafik bez můstku (AMD už dávno), GTX 1060 neumí SLI dokonce vůbec. AMD umí FreeSync/Adaptive Sync a vše co s tím souvisí, NVIDIA tuto věc řeší přes přídavnou elekroniku v monitoru a říká tomu GSYNC a tak můžeme pokračovat dál a dál. A pak je tu i výpočetní výkon, technologie a funkce, kdy i mainstreamové AMD grafiky se používají běžně na náročné výpočetní úlohy, například i těžbu virtuálních měn, NVIDIA nikoliv, protože na to nemá ani výkon ani výbavu. Výsledkem ale je, že NVIDIA tak má jádra menší, méně nákladná, s méně tranzistory a karty s menší spotřebou a více na tom tedy vydělá, a to i když výkonově nakonec hraje druhé housle. Prodejně hraje ty první, protože většina zákazníků koupí, co se jim řekne :). A tady nastupuje marketing, který NV má, AMD nikoliv, takže věci říká jen jedna strana, ale běda tomu, kdo řekne něco proti. Okamžitě je označen za fandu AMD a dál to všichni známe. Bohužel současná situace nekonkurenceschopnosti AMD po stránce marketingu ovlivňuje hodně. Ale to bych se už opakoval …

Každopádně NVIDIA grafiky ověřeno z praxe rychle „ztrácejí“ výkon. V době uvedení „nějakým zázrakem“ dokáží přes papírově slabší parametry v testech i překonávat nebo velmi dobře držet krok s AMD konkurencí, ale po pár týdnech maximálně několika málo měsících je všechno jinak a NVIDIA ztrácí výrazně. Což je praktický problém, protože v době uvedení jsou hry hratelné, výkonu je dost, ale nároky rostou a pak se bojuje o každé % a FPS. Majitelé AMD Radeon tak klidně se starší grafikou vydrží, majitelé GTX ale musí častěji do obchodu. Vezměte si třeba Radeon HD 7850/7870 vs GTX 760.

To se opět opakuje dnes ve srovnání s GTX 1060 a RX 480 … děláme testy nových her a rozdíl mezi těmito grafikami už se přiblížil v průměru k 10%, v neprospěch GTX 1060 a stále se to zhoršuje. Můj odhad? Na konci tohoto roku bude rozdíl dosahovat běžně 20%, pokud bude více DX12, tak to může být ještě větší rozdíl. A schválně, podle vás, která grafika za tytéž ceny se prodává více? GTX 1060 nebo RX 480? Ano, hádáte správně …. RX 480 to není. Pak jde veškerá logika a objektivita do kopru :).

Každopádně i GTX 1060 je velký a znatelný upgrade proti minulosti včetně GTX 960, je to jiná liga. Takže pokud váháte, jestli to za to stojí, ano stojí. Nicméně současně je nutné říci, že AMD má dnes zajímavější nabídku. Výkon GTX 1060 6GB dokáže dnes ale nabídnout i levnější a extrémně výhodný Radeon RX 470 (což je fakticky RX 480 s několika málo % slabším výkonem díky o malinko menšímu počtu jednotek v GPU). A velký pozor si dejte na past jménem GTX 1060 3GB, ty 3GB jsou naprosto nedostatečné, má to problémy už teď v mnoha hrách a budou narůstat. Když GTX 1060 tak jedině 6GB a i ta už nestačí na Radeon RX 480, která je v současnosti nejlepší mainstreamovou grafikou. Historie se tedy opakuje a je tak velmi pravděpodobné, že NVIDIA přeci jen představí nějaké vylepšení (třeba GTX 1060 Ti s ořezaným větším jádrem, které mají GTX 1070/1080). Ale to už hádám, nicméně nebylo by to nic, co by se už dříve nedělo, a tedy by nás to asi nikoho moc nepřekvapilo. Uvidíme.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 19:32:21

20 let jsem patřil do tábora červených, až nyní jsem přestoupil na zelenou (GTX 1050 Ti). Jako hlavní nevýhodu AMD karet vidím to, že AMD se svým návrhem (jak procesorů, tak grafických jader) zbytečně zaměřuje na budoucnost, přičemž ale v momentě, kdy by se to mělo konečně kladně koncepčně projevit, tak už je to vlastně beztak zastaralé.

Další věcí je, že grafická jádra nvidia jsou schopna běhat s frekvencí o cca 50% vyšší než AMD. To dělá sakra hodně.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 19:46:25
avatar
Pro koho zbytečně? Pro zákazníky ne, pro výrobce ano, ale...
Už jsem to tu uváděl. GTX680 je dnes proti HD7970 o dost horší kvůli blbé architektuře a menší VRAM, která tehdy byla zbytečná. Hranice mezi hratelností a nehratelností je někdy tenká jako mezi zbytečným a užitečným.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 20:31:10

Aktuálně je třeba skoro zbytečná i DX12 podpora, DX12 her je málo a navíc spousta z nich je zprasená nebo je to parodie na DX12. Zdůrazňuji aktuálně, snad se vývojáři pochlapí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 21:13:00
avatar
jsou hry, které bez podpory DX12 ani nespustíš, takže zbytečná není ... kromě toho DX12 je o dalších věcech ne jen o grafice, ale třeba o využití CPU atd. ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 22:29:47

Záleží jestli ty hry vůbec za spuštění stojí, zatím to zrovna žádné herní terno není..
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 22:32:14

A o tom to je. Hraju drtivou vetsinu DX11 her.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 00:06:24
avatar
v takovém total War je DX12 velmi přínosné a za spuštění 100% stojí .... z dalších Forza třeba, deus ex, Hitamn, všechno super hry s přínosným DX12 aatd.
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 07:55:19

Osobně z DX12 her hraju jen Civilization VI, kde po přidání DX12 podpory RX480 dorovnala skluz za GTX1060 a teď mají aktuálně obě karty pod DX12 v podstatě stejný výkon.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 08:43:25

Pravda, zajímavé je, že na Nvidia kartách naopak výkon klesá, což je logicky nesmysl. Asi proto, že DX12 je tam stále beta od vydání hry.
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 10:56:42

Hitman by som sem nedával, desná hra a strašne sprasená optimalizácia
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 11:23:29

Ale ne každému se zrovna tyto hry líbí, každý preferuje něco jiného, u mě to je třeba jen Deus Ex.. Za ty peníze člověk musí opravdu zvážit, zda ji koupit nebo ne a zda se vyplatí upgrade za DX12 kvůli jedné hry jelikož hraji zbytek v DX11..
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 20:05:01
avatar
Ja osobně teda nechci každý rok kupovat novou GPU, tak se za delší výdrž AMDček vůbec nezlobím - ostatně když už bych chtěl novou tak tohle mi nebrání koupit novou GPU a na rozdíl od NV může u AMD přihodit další do CF. Frekvence je možná vyšší, ale jen to neznamená vše
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 17:01:51
avatar
AMD se nezameruje na budoucnost, pouze spolecne se Sony a Microsoftem pripravuji architekturu, ktera bude schopna prezit beznou zivotnost konzoli (u Vegy zase musi byt schopna zvladat +-4K).
To, ze se ty techniky aplikuji pomalu na PC je problem, ktery by se do jiste miry mel eliminovat jedna zabehlou a velmi uspesnou konzolovou generaci a konverzemi na PC a jednak novymi API, ktere jsou mnohem blizsi nativnim API v konzolich nez kdy pred tim.

Samozrejme, ale bude trvat nejakou dobu nez se treba primitive shader a dalsi zacnou aplikovat, nemusi to byt ale zas tak dlouho jak by mnozi cekali. Koneckoncu k aplikaci Async Compute doslo vlastne okamzite po nastupu novych API, tedy ne az tak dlouho po konzolich! Dnes uz na nova API cekat nemusime, u Vegy se bude muset pockat na novy XBOX, ale ani to nebude nejaka dlouha prodleva.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-02 14:56:50
avatar
Architektúra je jedna vec a pretaktovanie gpu vec druhá. Ako človek čo opravuje obvody na matičný doskách (prevažne NTB) a grafických kartách by som si nikdy nekúpil nvidiu. Možno okrem najdrahších nereferenčných verzií. Z toho čo mi chodí na opravu je 70 percent s nvidia čipom a 30 percent s amd čipom. U nvidia grafík najčastejšie nevydržia mosfety ktoré sú buď poddimenzované a aj napriek chladeniu ich roztrhne alebo nie sú dostatočne chladené a porazí ich tak či tak. Dosť často je návrh obvodu urobený tak aby v prípade zlyhania napájacej časti došlo k poškodeniu čipu čo ja považujem za úmysel. Keď ten istý výrobca (gigabyte) dá medzi napájaciu vetvu a amd čip poistky ale pri napájacej vetve a čipe nvidia poistky nedá považujem to za úmysel. Neobvyklý nie je ani skrat medzi vrstvami PCB. Keď si k tomu pridám ovládče ktoré z času na čas vypnú ventilátor na grafike tak mám jasného favorita. Tým nechcem tvrdiť, že AMD má dokonalé ovládače, akurát je rozdiel či Vám ovládač odpáli grafickú kartu alebo spôsobí modrú obrazovku a vy ho musíte odinštalovať a nainštalovať nový. Ešte k tomu pretaktovaniu, mal som napr. 4770 a nič sa jej v najbližšej cenovej relácii sa ani po masívnom pretaktovaní nemohlo rovnať. Keď má človek v hlave filipa a kúpi si grafiku ktorá je cenovo výhodná a ponúka parádny výkon s obrovskými OC možnosťami tak nepotrebuje pretaktovávať superdrahú grafiku od nvidie. Nvidia naposledy takú grafiku vydala už dávno a bola ňou 8800GT. Odvtedy si za svoje grafiky nechávajú draho zaplatiť.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 20:34:55

Prida u fx 8300 pretaktovani treba na 4,2 ghz fps ve hrach nebo je to zbytecne
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 20:36:41

Trochu složitější otázka, ale rozhodně to výkon neubere, pokud někde bude brzdit grafika aktuálni cpu, tak samozřejmě OC nepomůže, pokud je brzda CPU, pak se FPS zvednou..
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 21:35:11

rx 480 je karta a cpu ma v zakladu 3,3 ma psane turbo na 4,2 ale jeste jsem to netestoval jestly to tak opravdu chodi.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 23:28:17

Jinak. Total war je velmi zavisly na cpu, vsechny dily, tam bude oc poznat a zvedne fps. Dirt Rally zase rado oc gpu (testovano i5 3570 vs i7 7700k,s gtx1070 stejne fps, pomuze jen oc gpu).
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 14:44:54

Taky mi prijde ze by mi to hodilo jen mikro fps maximalne do 5 ani ne.Diky za info a snahu.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 21:57:16
avatar
Měl jsem GTX 460 i GTX 660, v současné době mám RX470 s 8GB paměti. Nešlo ani tak o to, že bych byl fanoušek Nvidie, ale předchozí generace Radeonů měli vždycky nějaké nedodělky v ovladačích a nevyrovnaný výkon, takže některé hry šli v době vydání fakt mizerně. Karty byly možná připravené na budoucnost, ale rozhodně ne na přítomnost. Pořád je lepší když chodí vše slušně, než něco špičkově a něco je nehratelné. K RX470 v kombinaci s W10 nemám výhrady, s W7 to bylo tak 15-20 procent výkonu dolů. A ovladače ke slušné použitelnosti doladili rychle
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 06:31:23
avatar
od gtx 460 (která mi záhadou nešla vůbec) jsem měl HD 6850, R9 270 a R9 380 (nyní) .. žádný problémy typu nehratelnost, či problém v ovladačích (jo jen občas to holt chtělo jinou verzi než poslední aktuální) .. nezaznamenal.. čím to ?
kidd.hombre [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-30 22:30:12

Ono to tezeni uz taky neni co byvalo pred par rokama, nyni je na vyber vic algoritmu a co sem se dival na kalkulace tak 1060 skrz spotrebu vychazi lepe nez 480.
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 12:18:51

GTX1060 má sice nižší spotřebu ale i výkon (hashrate). Z novější generace, se pro mining používají především RX480, RX470, GTX1070. Těch algoritmů je celá řada, nicméně když pominu SHA256, Scrypt a další, které se už těží převážně na ASIC: Odkaz z těch nejpoužívanějších GPU-only (Ethereum, Cryptonight, atd.) jsou na tom v hashrate/spotřeba, všechny tři zmíněné karty dost podobně.
kidd.hombre [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 20:00:10

ja to porovnaval na https://www.nicehash.com/?p=calc ale koukam, ze to docela kolisa.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 06:33:41
avatar
Citace:
Jako zajímavost tak můžeme uvést, že v jádru aktuální GTX 1060 je proti 7let staré GTX 460 jen o pouhých 125% více tranzistorů více, zatímco u AMD je rozdíl proti předchůdci (HD 6870) zhruba 335%! Jde to zkrátka na vrub výbavy,...


To je neuveriteľný nezmysel!!!

Áno, GTX1060 má len niečo vyše dvojnásobku tranzistorov ale úplne ste zabudli že jadro GTX460 behalo len okolo 600-700 MHz zatiaľčo GTX1060 boostujú až k trojnásobku týchto frekvencií.

Na druhej strane AMD už vtedy malo tých 900 MHz takže zisk Polarisov voči Bartovi je len okolo 50%.

Takže nejde o výbavu, ide len o to, že čo AMD doháňa tranzistormi, Nvidia doženie frekvenciou.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 07:16:04
avatar
nVidia ma aspon jasno v tom znaceni.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nafouknutá Bublina 2017-01-31 13:33:37

Tohle všechno jsou pěkný bludy. Mluvit o tom, že nějaká karta je trvanlivější když v momentu svého konce dává o 1-5FPS v moderní hře více je úplně z cesty, protože stejně je to karta tak jako tak nepoužitelná. A nákup karty je jak u Nvidie i AMD ve stejném cyklu, určitě neplatí, že si vlastník Nvidie v 5ti letém cyklu musí koupit 3x kartu zatímco vlastník AMD jen 2 aby si dobře zahráli. Oba totiž koupí shodný počet karet.
Jednoduše hra která bude za pár let nehratelná na 1060, bude tak stejně nehratelná i na RX 480 a naopak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 16:13:55
avatar
nechápete to že ne? Přitom to píši snad v každém článku ... nejde o těch 5FPS teď v aktuálních hrách s aktuálními kartami, kde je dost výkonu na obou, jde o těch 5FPS za rok dva tři atd. Ač se vám to nezdá, jsou zdě miliony lidí, kteří grafiky (a to i mainstreamové) nemění každý rok, ale jedou za 3-5 let.

A tak nyní opravdu nemusíme řešit 5FPS rozdílu z hlediska hratelnosti, ale za rok a dva kdy náročnost her poskočí, už to řešit budeme, protože na každém FPS bude záležet to, jestli hra bude hratelná nebo ne .... jsou zde prostě hry, pro které už třeba GTX 460/560/660 použitelné v podstatě nejsou, ale HD 6870/7870 stále ano nebo minimálně použitelnější o těch několik FPS, které ale dělají rozdíl mezi hratelností a nehratelností ...

Jediná bublina je tvrzení, že na 5FPS rozdílu nezáleží ....
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 16:57:07

"Tohle všechno jsou pěkný bludy. Mluvit o tom, že nějaká karta je trvanlivější když v momentu svého konce dává o 1-5FPS v moderní hře více je úplně z cesty,"

Napsal jsem to snad dosti výstižně, já nepsal o době kdy karta dává 100FPS. Karta která je na konci svého života jestli dává o 1 nebo 5fps více je defakto jedno, protože jestli to je 20 nebo 23 FPS who cares ? Co není hratelný na 560 není tak samo hratelný ani na 6850/70.
Neušetří ani vlastník AMD ani t co vlastní Nvidii protože si oba budou muset pořídit novou kartu. Mimoto rozdíl 1-5 fps dnes je tak 1-2 fps za 3 roky. Jediná karta která by vycházela do tohoto tvrzení je 7970, která opravdu 680 deklasuje o více, ale také je to dnes už nevýhodná karta hlavně kvůli jejím vlastnostem. Mimoto je to bývalej Highend a ne mainstream o kterém je řeč v článku. A také karta vyšla v pozdější Ghz edici, která jí výkon značně nadzvedla.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-01 11:24:43
avatar
Nevím, kde máš ty 1-2fps...
Koukni třeba na srovnání HD7870 vs GTX660. Tam je to často 10fps a velmi často je to 15 vs 25 nebo 20 vs 30, což je přesně ten rozdíl mezi hratelností a nehratelností.
23-25fps a víc už je většinou naprosto v pohodě, pokud nehraješ CS nebo podobné online super rychlé střílečky, takže tu koukáme na čtyři roky staré karty, kdy na AMD si pořád zahraješ i hru jako Zaklínač 3, kdežto na Nvidii na to můžeš zapomenout. U NV potřebuješ alespoň GTX960, kdežto u AMD už si na té 7870 zahraješ.

EDIT: Ještě na to taky můžeš koukat tak, že z těch her, co CB vybrali, tak na HD7870 si zahraješ všechny, kdežto na GTX660 už půlku hratelně nerozjedeš. Řečí čísel, 7870 dává všechny až na jednu 30fps+ (takže s rezervou) a jednu 24fps (na hraně), kdežto GTX660 dává u dvou 24fps a u dvou 16fps. Takže dvě nerozjedeš vůbec a dvě na hraně.
To mi přijde jako docela výmluvné potvrzení toho, co píše DD.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-01 15:06:52

Tak pokud je pro nekoho 24 FPS hratelné tak ááno Pro mě je hratelné 40 a více a když to má pod 60 tak jsem nevrlej, Pokud někomu stačí 24 tak mu stačí i 20 Mimoto proti 7870 byla 660Ti .-) Takže trošku tu překrucuješ fakta.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-01 15:56:47
avatar
hrateľná hranica je v mnohých žánroch pomerne známych 30FPS a nie náhodou, sám mám odskúšané, že napr v náročnom RPG je napr 31FPS úplne dostačujúce.

V FPSkách asi radšej viac, ale napr spomenuté CS, hoci aj tie najnovšie sú graficky veľmi nenáročné a dá sa hrať naplno plynule s roky starou kartou bez najmenších problémov - žiaden grafický zázrak proste.

U NV kariet dosť záleží na použitých ovládačoch. Inými slovami novšie verzie inštalovať sa oplatí do určitého obdobia, potom môžu strácať výkon, krásne to bolo vidieť na Kepleroch, ktorých podpora bola zo strany NV useknutá neskutočne priskoro.

Dávam starý graf z Guru3D, z roku 2012 Odkaz. Z náročného Crysis2 a dá sa to tam preklikať, hier je tam viacero. 7870 vs GTX660 sú herným výkonom prakticky totožné karty. Ak má GTX660 dramaticky horší výkon ako 7870ka, tak to bude práve drivermi, kedy u GTX660 napr aktuálne zďaleka kartičke nemusia sedieť tak, ako tie z jej doby, kým sa na ňu NV sústredila (hodnota tesselácie atď.).

Ono tie porovnania nikdy nebudú 100% vypovedajúce, práve kôli verzii driveru, s ktorou sa daná NV a AMD karta testuje. So starými drivermi môže byť časom problém s nekompatibilitou, ale ak sa dá, tak zvlášť keplerom svedčalo ostávať na starých verziách driverov pred Maxwell generáciou, inak išiel výkon dole starším kartám ako Maxwell a to iba drivermi....
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-01 17:58:07
avatar
Noo, ne náhodou mají filmy většinou 23-25fps, protože to už na plynulý obraz stačí.
Cituji Wikipedii: "Jako minimální hodnota pro plynulou grafiku (při které lidské oko nerozezná jednotlivé obrazy) se bere 24 fps"
U her typu strategie, RPG a dokonce i některé střílečky je to taky naprosto v pohodě na single-player hraní.
Takovej Crysis například nikdy neměl víc fps než 25-30 (s výjimkou nejbrutálnějších sestav na trhu) a rozhodně si nepamatuju, že by si někdo stěžoval, že to bylo nehratelně pomalý.

Vím o tom, že jsou hráči, kteří tvrdí, že poznají i rozdíl mezi 60 a 100fps a neberu jim to, ale já jsem nikdy nedokázal poznat 30fps+...asi jsem zpomalenej, či co ;-)
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-01 18:46:38
avatar
Filmy nie sú hry - do filmu nezasahuješ ovládaním, len sleduješ dianie. Navyše rýchle scény zamaskujú jemným rozmazaním obrazu.

Na hry je 30FPS rozumné minimum. Inak povedané, 27-28FPS už plynule cítiť na rozdiel od filmu nebudeš...
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-01 22:54:47

Jestli někdo nepozná rozdíl o videa na youtube které je ve 30 fps a potom to samé video v 60 fps tak at se jde vyšetřit

7870 vyšla taktéž v Ghz edici.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-02 11:11:16
avatar
K očnímu lékaři pravidelně docházím, děkuji za doporučení;-)

Nicméně já neříkám, že není lepší hrát hru se 40, 60, 100 a já nevím kolik ještě fps. Já jen říkám, že je hranice, pod kterou už to hrát nejde a ta bude někde kolem těch 24fps.
To, že je ta hra příjemnější a nikdy si nevšimneš zaškubání, když ta hra dává 30 nebo 40fps+ je věc kterou vůbec nerozporuji a taky se snažím, aby v klidu ta hra dávala alespoň 45fps, protože pak se právě člověk dostane na ten průměr kolem 30fps i v nejnáročnějších scénách.

Jestli ty grafy chápu správně, tak tam jsou průměrné fps, takže těch 30fps je opravdu to co chceš aby tam bylo a 24fps už znamená, že to v nějnáročnějších scénách bude trochu škubat. Na rozdíl od 16fps kde to v náročných scénách už bude jen slideshow a i bez zátěže se to nevyhrabe ani na těch 24-25fps. A to už se fakt hrát nedá.

To mi přípomíná má chudá studentská léta, kdy jsem 3Dfx VooDoo1 přetaktoval z 50MHz na 75MHz, abych si mohl na Pentiu 166@200 zahrát Unreal Tournament a i tak to dávalo průměrně 14fps. Nevím, jak jsem na to tenkrát mohl koukat :-D
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-02 14:15:29
avatar
Hmm, ja čo mám vypozorované v hrách, tak už 24FPS nevidím dobré ani ako minimálne FPS, priveľa nových hier nemám, preto vždy dávam príklad z DA: Inquisition.

Tam som vypozoroval rozdiel medzi 29FPS proti 30-31FPS a tých 29 už príjemých teda nebolo (hra namaxovaná ako sa len dá s 4X AA), mal som spustený Fraps, tak viem. Práve preto mám OC profil v utilite pre grafiku. Tam mi karta drží takty 1429-1441MHz na jadre a pod 30FPS nejde nikdy ani ten vymaxovaný Inquisition v Qhd, so základným profilom na nižšej frekvancii to behá v náročných scénach aj jemne pod tú magickú 30ku.

Maximálne FPS sú zbytočné, ale to čo je dobré sledovať okrem priemerných FPS a je dôležité, sú práve minimálne FPS. Minimálne by podľa mňa nemali nikdy ísť pod 30FPS. To môže znamenať kľudne 50FPS priemerných celkovo. Ale až tu sa môžeme baviť o príjemnom hraní. 24FPS je v hre pre mňa už utrpenie.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-02 20:13:25

Pro mě jsou minimální FPS 60 přes to nejede vlak. Jak to klesá pod tak už to tearuje a není to plynulé vzhledem k frekvenci monitoru a bez synchronizace nehraju protože ty čáry v grafice mě opravdu nebavěj.
Klidně si to pustím na low detaily ale 60 FPS.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-04 11:24:39

Tak to si asi moc nezahraješ co..
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-07 22:43:22

Ale joo 1070 si zatím vždy poradila .-)
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-08 12:40:09

Tak to věřím, ta si ještě vystačí pěkně dlouho..
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 16:54:17

Spíš než trvanlivost AMD karet, kterou zde zminujete, mě zajímá aktuální výkon v aktuálních hrách. Připomíná mi to výrok "AMD zraje jak víno" ... ano tím se myslí ovladače.
Nemyslím si, že je dobrá vizitka pro support AMD, že se zvedá výkon s několika měsíčním zpožděním.
Ale tak to prostě je a AMD na druhou stranu občas příjemně překvapí s drivery a přidáním boost výkonu.
gralee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 17:48:30
avatar
Ach áno radeony dozrievajú jak víno, ale víno sa predáva zrelé, kým AMD predáva po uvedení grafiky z nezrelými ovládačmi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 18:28:48
avatar
sakra ty jsi znalec vína .... všichni vinaři by teď měli všechny sudy a lahve s vínem vylévat a prodávat už jen ty zralé v krabicích
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 22:41:31

to si se zasekl, tak před 2 lety, teď už to dávno neplatí. Ovladače AMD jsou teď na stejné úrovni jako nVidia (jen AMD nevydává tolik vadných ovladačů, takže AMD je na tom možná líp než nVidia).
Už jsem to tu psal, ale potěší i o destítky procent nižší vytížení CPU, takže teď by měla spíš nVidia zapracovat na ovladačích, aby AMD dotáhla.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-02 10:52:42

To by platilo, pokud by se výkon AMD karet časem nezvedal
Umíš si představit, kdyby AMD mělo ihned "vyzrálé" ovladače a potenciál gpu ohledně softu byl v době vydání na maximu?
U nvidie update ovladačů moc nepomáhá a ono je to vlastně v pořádku, když jsou ok už od vydání. (pokud nenastane nějaký kix )
A pozor, nejsem zelený. ani červený.
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-08 15:10:34

ovladace@ Prosím ťa to máš v PC akú zázračnú kombináciu ? Nové ovládače AMD + win10 mi znefunkčnili grafiku (podobný problém popisujú užívatelia na AMD fórach). U AMD som si už pri win7 všimol, že je dobré ostať na ovládačoch, ktoré sú funkčné a radšej ich nemeniť za nové.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 834x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1465x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2245x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1992x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1322x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1303x
Komentářů: 1