SONY stále nepochopila PC hráče – myslí si, že je přesvědčí, aby si koupili PlayStation Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 31 květen 2024
altPC porty SONY her budou vycházet i nadále. Firma se tím snaží nalákat PC hráče na koupi konzole.

 

 

 

 

SONY před časem změnila strategii a dříve výhradně konzolové PlayStation hry nyní vydává i na PC. Neudělala to "úplně dobrovolně“, bohužel zjistila že jen konzolová platforma stále dražší vývoj her jednoduše nedokáže sama zaplatit. Ziskovost divize se propadla na absolutní minimum. Pokud tedy SONY chce pokračovat ve vývoji svých velkých AAA her, potřebuje více hráčů a snaží se tak oslovit i ty na PC. A když si to nesabotuje zbytečným umělým omezením, třeba požadavkem naprosto zbytečného PSN účtu, který ovšem nelze mít oficiálně ve většině zemí světa, takže ty hry se tam ani nemohou nabízet, tak se jí to docela daří. Helldivers 2 je například nejúspěšnějším SONY titulem posledních let, vyšel na PC a PlayStation současně, a přitom drtivá většina hráčů jej hraje na PC.

V případě singleplayerových velkých her je pak vydává s časovým odstupem. A bude v tom podle oficiálního vyjádření šéfa PlayStation Studios, pokračovat i nadále. Tedy PlayStation konzole bude mít nespecifikovanou časovou exkluzivitu před PC verzí. Hlavní oficiální důvod? Vedení SONY si totiž stále myslí, že pokračování těch populárních dříve exkluzivních her, které tedy budou vycházet nejdříve pouze na konzoli, donutí i PC hráče koupit si PlayStation a hrát na něm, aby si tak zahráli tu hru dříve než za ty cca 2-3 roky na PC. Jako PC hráč kroutím hlavou a nevím, jestli se smát, nebo brečet. Taková odtrženost od reality se hned tak nevidí …

Vedení SONY PlayStation zjevně stále ani v nejmenším nepochopilo, že drtivá většina PC hráčů prostě na PS konzoli hrát nikdy nebude. Proč? Protože logicky nebude hrát na slabším kompromisním zařízení, než jaké má doma. Alespoň tedy většina. A klidně si počká, až to vyjde na po všech stránkách lepší PC platformu. A pokud to SONY nevydá na PC, ani to nás nedonutí si PlayStation pořídit. Prostě si zahrajeme jiné hry, které na PC vyjdou, speciálně když nám je třeba Gamepass servíruje za pár korun. Sony se tak jen sama připraví o peníze. Vedení firmy prostě naprosto nechápe desítky až stamiliony hardcore hráčů, tedy PC hráče a PC herní platformu jako takovou.

 

  • PC nadšenec nebude hrát na PlayStation (většina)

Nás opravdu nezajímá, že hry na „výhodné“ konzoli za těch 15 tisíc vypadají slušně a hýbou se slušně. Když už tomu hraní „obětuji" svůj životní čas a mám jej jako koníček, jsem obvykle ochoten si pořídit nejlepší HW, který můžu, speciálně když jej nemám jen na hry. Takže si klidně koupím PC za 50, 100, 150 tisíc a budu hrát s nejlepšími periferiemi a nejlepší verzi hry. Navíc pro mnoho z nás prostě není ten PC jen na hraní, ale je i na práci a vše ostatní. Je to univerzální zařízení, které dokáže všechno a dokáže to nejlépe ze všech výpočetních domácích zařízení. Neexistuje nic, co by dokázalo PC konkurovat jako univerzálnímu celku. Takže proč, když mám doma pořádné PC, které zvládá skvěle hry i práci a vše ostatní, bych si kupoval a používal zařízení jako PlayStation, který zvládá jen ty hry, ale ne tak dobře, jako je zvládá to pořádné PC, což už mám doma?

Kromě jiného PC snadno umožňuje i další věci, jako módování hry, používání trainerů apod. Nic mě prostě nedonutí hrát na PlayStation konzoli, když mám a budu mít pořádné PC, protože ta konzole je kompromisním zařízením. A já kompromisy ve svém hraní a času dělat nechci a hlavně nemusím. Chápu výhody konzole a její zajímavost pro malou část uživatelů/hráčů, která nemá čas/schopnosti pořádné PC řešit, hrají jen občas a chtějí prostě dostupné zařízení, na kterém současně nemusí nic moc řešit. Tyhle také SONY tradičně oslovuje, ale ke své smůle zjistilo, že jich není zase tolik a "prostě došli". Hlavně když je zde konkurence s podobnou krabičkou za podobné peníze, která navíc nabízí extrémně výhodnou službu GamePass, jež navíc nelimituje jen na tu svou konzoli a díky streamovacím službám můžete hrát dokonce i bez konzole nebo silného PC. SONY se však stále snaží zarputile vydělávat na své malé uzavřené platformě, a cenově výhodném, ovšem logicky kompromisní zařízení, kterým však nedokáže oslovit více hráčů, než už oslovuje, což je problém protože vývoj těch her je stále dražší. Nyní se tedy rozhodlo, že ty hry s časovým zpožděním nabídne i na PC, ovšem proto že si stále nepochopitelně myslí, že tak PC hráče přesvědčí, aby si koupili PlayStation a hráli na něm, což je naprostý nesmysl.

 

  • Proč by PC hráč s pořádným

                            herním PC za desetinásobek ceny PS5 hrál na PS5?!

SONY se snaží s kompromisním zařízením oslovit ty, kteří mají hraní jako koníček a jsou ochotni do něj investovat. Tedy pořídit si nekompromisní PC, které navíc používají nejen na hraní her. A stále více hráčů je ochotno, když už tomu hraní věnuje ten svůj drahocený čas, zaplatit si a pořídit si co nejlepší HW pro co nejlepší zážitek, jakkoliv poměr cena/výkon zdaleka není ideální. A management SONY zjevně nechápe, že na jeho kompromisním „low end herním PC“ jménem PlayStation, hrát co by PC nadšenci, prostě většinově nebudeme a nejsme cílovka. A je jedno jak dobré jsou ty exkluzivní hry.

Jeho mainstreamová konzole není zajímavé zařízení pro hardcore hráče ani technologické nadšence. Ale to je naprosto v pořádku, není a nikdy nebylo na ně orientováno! O to více nechápu, proč se SONY tak urputně snaží přesvědčit někoho, kdo má v PC jen samotnou grafickou kartu za 2x vyšší cenu než celá PS5, že si musí koupit tu konzoli, aby si na tom tu jejich hru zahrál, protože mu ji odmítá prodat ve verzi na ten jeho drahý PC, i když tomu technicky vůbec nic nebarání. I mainstreamový PC (kompletní sestava) dnes stojí 50 tisíc klidně, většina tedy stovky milionů nadšenců má sestavy kolem 50+ tisíc, ale minimálně malé desítky milionů nadšenců mají doma TOP mašiny kolem 100+ tisíc za komplet.

Má osobní současná herní/pracovní PC sestava, tak jak ji nyní mám a používám, vychází zhruba na 110 tisíc korun (komponenty + periferie) a to zdaleka nepoužívám nutně to nejdražší co dnes je:

 

  • Procesor: AMD RYZEN 9 7950X3D
  • CPU chladič: Corsair iCUE H170i Elite (420mm AiO)
  • Základní deska: Gigabyte AORUS Extreme X670E
  • Grafická karta: AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB
  • SSD Systém: Corsair MP700 PRO 2TB SSD PCIe 5.0 NVMe
  • SSD hry: Samsung 990 PRO 2TB
  • SSD práce: 2x GIGABYTE AORUS Gen 4 SSD 2TB
  • RAM: Corsair DOMINATOR Platinum 2x32GB DDR5 6000MHz EXPO
  • Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
  • CASE: Fractal Define 7 + 6x NOCTUA NF-A14 (140mm ventilátory)
  • Zdroj: Be quiet! Straight Power 11 - 1200W Platinum
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor 1: Gigabyte AORUS FI32U (32" 4K 144Hz IPS)
  • Monitor 2: BenQ BL3200 series (32" PVA 4K 60Hz)
  • Myš: Razer DeadAdder V2 Pro
  • Klávesnice: Microsoft Ergonomic Keyboard
  • + pár dalších věcí ...

Takže cca PC sestava komplet kolem 100+ tisíc korun. A to zdaleka není vyloženě extrém, i když samozřejmě High end to je a poměr cena/výkon není vždy u všeho ideální. Nicméně já to prostě nemám jen na hry, ale i na práci a jako koníček. A uživatelů/hráčů jako jsem já jsou dnes desítky milionů. Další stovky milionů pak mají „normální“ výhodnější PC sestavy/notebooky kolem 50+ tisíc za celek. A SONY si přesto myslí, že tuhle masu „donutí“ a přesvědčí si koupit jeho PlayStation krabičku za 15 tisíc, abychom si zahráli jeho hru, protože nám ji na PC nevydá vůbec, nebo ji vydá až za další dva roky? Jak někoho u SONY může vůbec napadnout, že tohle může fungovat?! Jako že vypnu ten svůj výkonný a po všech stránkách lepší PC, odsunu jej a koupím si naprosto zbytečné extra zařízení a budu hrát na něm?! Proč bych to dělal? Kde to má logiku?

 

  • Já si klidně počkám. A z dobrého důvodu

Od doby, kdy SONY začalo vydávat dříve exkluzivní PlayStation hry na PC, jsme jich mnoho otestovali a musím říci, že se mě líbí. Pro mě osobně je třeba HORIZON série absolutně TOP a jedny z nejlepších her, co jsem kdy hrál obecně. A je dobře, že je SONY na PC nabídlo. I když zdaleka nevyužívá potenciál PC. Nicméně povedené jsou i další hry:

 

A říkám na rovinu, že i když se jako hráč těším na pokračování Horizon nebo God of War, či nejnověji třeba i Ghost of Tsushima, apod., tak v žádném případě je nehodlám hrát na PlayStation konzoli. Není prostě pro mě a neměl bych být nucen na ní hrát, když existuje lepší zařízení, na kterém může technicky běžet a já ho mám navíc už doma a brzy budu mít ještě lepší. A troufám si říci, že takových nás je většina PC nadšenců. PlayStation 5 ani jeho nástupce prostě nedokáže oslovit hardcore hráče a majitele pořádných PC, protože nenabízí pro ně nic ani trochu zajímavého. Takže proč si vedení SONY myslí, že pozdržením vydání těch her na PC nás donutí si koupit a hrát na kompromisním PS? To je jako kdyby se snažila prodat stavební spoření se státní podporou 2500 ročně bliardáři Muskovi. Stavební spoření a státní podpora je určitě šikovná a dobrá věc, ale prostě jsou tací, kteří ho nepotřebují a nevyužijí, protože mají lepší. A neexistuje žádný technický důvod, proč by SONY nemohlo hry vydávat současně na PC i PS5, protože současný PS5 i ten nadcházející je technicky x86 PC a ty hry vyvýjí na PC. Ostatně multiplayerové a online hry takhle plánuje vydávat a vydává, viz třeba právě Helldivers 2. A nezdá se mi, že by to obchodně a finančně nefungovalo.

Nicméně v případě těch singleplayerových velkých SONY her jsem vlastně rád, že je vydává se zpožděním na PC. Alespoň totiž dorazí v kompletní edici se všemi přídavky a vyladěná. Pro mě jako náročného hráče je to mnohem lepší, protože já nemám zase tolik času hrát nějakou "nehotovou" hru, abych se k mnoha za rok dva musel vrátit, že je konečně kompletní a zahrál ji tak ještě jednou. Radši si ji zahraji komplet celou rovnou. A to v případě SONY je prostě možné, takže mě to „zpožděné“ vydání PC verze vlastně úplně vyhovuje. Ideálně si ale myslím, že by z marketingového hlediska bylo pro SONY lepší, kdyby vydávala hry v té finální kompletní edici současně na PlayStation i PC. Protože tím, jak dělá větší časový odstup, tak to vydání na PC mnozí prostě přejdou, protože je to vlastně „stará hra“.

Každopádně u vedení SONY PlayStation by měli hodně rychle osobně jít na průzkum mezi PC hráče, speciálně ty nadšenější, které mají oslovovat, a kterých jsou desítky ne-li stovky milionů. Mají si pořádně prohlédnout ty PC mašiny atd. Rychle by přišli na to, že nás prostě neosloví nabídkou výhodné cenově dostupné herní krabičky. Neexistuje žádný rozumný důvod, proč by majitelé slušných herních PC si měli ještě kupovat PlayStation. Ta konzole je prostě z principu a záměrně kompromisní zařízení, a nevidím hlavně žádný benefit pro uživatele/hráče, kteří už mají pořádné herní PC. A je divné a špatné, pokud u SONY Playstation vedení nechápou, že prostě nemohou tímhle svým zařízením oslovit někoho, kdo má třeba jen procesor v ceně jejich celé konzole, a nevadí mu to, protože prostě PC má nejen na hry, ale je také nadšenec a chce svůj herní čas trávit v maximální možné kvalitě. SONY nic pro takové hráče nenabízí. Ani ty hry neoptimalizuje a nevylepšuje v PC verzi tak, jak by si plně zasloužily ...

 

  • Doporučení pro SONY:

Mě tedy nevadí, že hry vydává se zpožděním na PC, speciálně když to zpoždění znamená, že vyjde na PC kompletní a vyladěná. Takže to vlastně ani zpoždění není, prostě tak dlouho to trvalo, než byla dokončena. A po zkušenostech s mnoha hrami v posledních letech, si rád počkám. Lituji, že jsem ztrácel čas hraním nehotových her v mnoha případech. Nicméně bych doporučil, aby SONY vydávala PC verzi spolu s tou kompletní verzí pro PlayStation. Prostě aby tam nebyl tak velký časový odstup, protože pak to nemá náležitý marketing a není ta hra tolik vidět. Alternativně dobře, ať to vydá s tím 2letým odstupem, ale PC verze by měla mít víc, než jen "4K s 60FPS+". Spousta těch her nevyužívá možností moderních CPU, textury by také mohly být výrazně detailnější, nasvícení apod. Prostě PC verze by se zasloužila extra++ úroveň detailů a hlubší vylepšení grafiky hry, tak aby prostě to nebyla jen dobrá hra, ale i technologicky věci posouvala.

A bohužel žádná ze SONY her není „Crysis“. Prostě chybí jim technologické a grafické „WOW a nadšení“. Nejblíže se dostal Horizon Forbidden West, ale i ten by si zasloužil fotorealističtější úroveň detailů na PC verzi, prostě aby se o tom mluvilo nejen jako o dobré hře. Takhle by mohlo SONY oslovit i náročné hráče, že jejich PC dá pořádně zabrat s náležitě působivým vizuálem, ze kterého nám spadne brada a který dostane naše PC na pokraj roztavení, kromě toho že bude dělat nadále primárně prostě dobré hry. Ale snažit se nás oslovit tím, že když si koupíme ten PS5, že si tu hru můžeme nekompletní zahrát o dva roky dříve než na našich PC? Možná jsem naivní, ale to nebude a nemělo by fungovat a je to zbytečné omezování hráčů a vlastně i potenciálu těch her ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-02 09:11:25

Tak i když se SONY nepodaří většinu PC hráčů přesvědčit, pořád mu zbývá slušných 49,9 % z nich.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-02 09:50:10

Ale no ták, ne všichni mají totožný názor. Podobně jako jsou v domácnosti 2-3 auta, tak nevidím nic nemožného na tom, že prostě hodně lidí chce mít krom PC za 75 tisíc i něco za pětinu, na čem bude moci pařit manželka nebo děcka - a pokud už tatík bude natěšenej na exklusive Sony hry, tak i tatík.
FlameBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-02 13:27:27

Přesně tak, když jsem byl single, tak jsem taky měl jedno našláplé PC "na vše", ale nyní, když mám rodinu se 2 dětmi, tak u nás našlo své využití i PSko a Switch.

A právě exkluzitivty od Sony byly důvodem, proč jsem nekoupil Xbox.

Ještě bych rád podotknul, že first party tituly na PSko vycházejí zpravidla perfektně odladěné již po vydání (snad jediná výjimka co pamatuji bylo Days Gone), a upřímně nevím, kde byl DD na tom, že se pak několik let "dokončují" jak Cyberpunk
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-05 12:57:36
avatar
přesně tak. Já doma potřebuju 3-4 PC. Účel a určení jsou totiž rozdílná.

Btw herní PC za 150K je blbost a je jen ukázkou toho, že neumím PC stavět. Na herní PC nic lepšího než 7800X3D a GF4090 nepotřebuji. Jde o to, že hovadiny ala >32GB RAM nebo dalších více jader nepotřebuji a další upgrady tohoto typu nepřidávají již žádná fps. Stejně jako pak nějaké superrychlé RAM nebo pciessd gen5. Řečený hardware mohu mít za mnohem méně než za 100K a to včetně 4K monitoru (opět nepotřebuji 240Hz ale volím třeba levnější 144hz).

Prostě cokoliv přes tento popsaný hardware nepřináší VE HRÁCH! vůbec nic nebo jen velmi málo, takže se do toho nevyplatí investovat.

Je to jak se vším třeba s auty. Auto za 500K a 1M je velký rozdíl, ale když pak přidáme opět 500K tedy mezi autem za 1M a 1,5M už prostě tolik nedostaneme jako u prvního skoku no a u her už vůbec nic. Tam je to jen o GK takže když máme 4090 není kam jít, zbytek komponent je dnes bohužel ve stylu že jejich dostatek nic neurychlí, pouze jejich nedostatek může výkon vzít (RAM, úložiště, CPU jádra...)
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-05 17:14:29
avatar
Ale on DD nikde nerika, ze ten jeho PC stroj, je ciste herni, naopak. Ja to pouzivam taky podobne a at si kazdy sve domaci PC stavi pro ucely sveho pouziti. Sam sobe bych si treba ciste herni PC zase nikdy neskladal, to by mi bylo lito stavet neco takoveho jen na ty "blbe" hry. Naopak PC si stavim primarne na univerzalni praci, proc bych si to nemohl postavit tak, at si po praci mohu taky pohodlne zahrat? Jasne, pak je to na ty hry zbytecne drahe, ale pro usecase uzivatele to proste ten smysl ma. Souhlasim, ze ta cena ciste na hry je totalni nesmysl, ale i na takovem HW se ty hry hrajou. Kdyz po me nekdo chce neco jako "co nejlevnejsi komp na hry", tak mu taky reknu at si rovnou koupi tu konzoli, ale sam bych si o konzoli kolo neoprel..kdyz uz uzivatel ma po ruce ten pro hry nelogicky drahy HW, tak mu podsovani konzole muze prijit opravdu hodne usmevne (mozna az ponizujici). Z vyzneni clanku mi prijde taky zrejme, ze je to zamerne dost nadstrelene, ale ten princip by byl platny i pro PC tretinove hodnoty..
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-02 14:16:32

Jako že vypnu ten svůj výkonný a po všech stránkách lepší PC, odsunu jej a koupím si naprosto zbytečné extra zařízení a budu hrát na něm?! Proč bych to dělal? Kde to má logiku?
...a este sa ucit mierit gamepadom. Mys nic neprekona.
Ew4NgeR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Strach o duševní Zdraví Autora 2024-06-02 14:58:37

Po přečtení článku začínám mít poněkud obavy o duševní zdraví daného autora. Naprostý výkřik do tmy, který je úplně mimo naší realitu.

Nejdříve mě zarazilo, kolik energie autor investoval do článku o zařízení a jeho hrám. Když jím naprosto pohrdá.

Potom, jak je mimo realitu ohledně herních PC. Protože lze jednoduše zjistit. Že průměrné herní PC je o něco slabší než HW PS5. To co tady autor popisuje za běžné herní PC má jen velmi malé procento hráčů. Díky steamu je vidět, že naprostá většina lidí investuje do herního pc hodně pod 50 tisíc. A poměrem cena výkon jasně vyhrává PS5.

Dále konzole jsou tu s námi do roku 1972 a jejich záměrem nikdy nebylo nahradit PC. Ale naopak umožnit lidem hrát hry za výrazně nižší cenu. Pouze Microsoft se pokusil z konzole udělat něco více a selhal.

Smyslem konzole je mít cenově dostupné zařízení na kterém si zahraješ nejnovější hry. Nic víc nic míň. Je cenově dostupná a naprosto blbu vzdorná a od uživatele nic nevyžaduje. Navíc spousta uživatelů nahrazuje PC mobily a tablety.

Naopak bych řekl vzhledem k rostoucím cenám HW a šílenství na poli grafický karet. Jsem osobně svědkem, kdy stále více lidí přechází na konzole kvůli cenové dostupnosti.

Vážně bych chtěl vidět autora, jak sebe s své děti zásobuje neustále novým HW a počítači za 150 tisíc.

Výrobci PC HW v podstatě naopak díky cenové politice konzolím výrazně pomáhají. A hrají jim do karet. Autor určitě nemá krátkou paměť. Jelikož sám upozorňoval na to, kdy NVIDIA jeví čím dál menší zájem dělat grafické karty pro hráče. A exklusivity už jsou jen takové třešeň na dortu.

Sám vidím u syna a jeho generace totální nezájem o pc a HW. Vše řeší přes telefon a hrají na konzolích. A při stále rostoucích cenách za grafické karty ani já osobně nevidím z dlouhodobého hlediska hraní na PC jako udržitelné.
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-02 17:36:25

Mluvíte mi z duše, autor je zcela zaseknutý ve své bublině, vše ostatní je na jeho doporučení třeba změnit :-)
Konzole tu jsou a budou jako nejlevnější a nejjednodušší možnost jak hrát hry na větším zobrazovadne než je mobil / tablet.
Spousta lidí prostě přijde domů, zapne konzoli a TV a hraje, mají třeba dražší TV než autor jeho slavnou PC sestavu, když už si tu někdo poměřuje....
Do budoucna se bude hrát na konzolích čím dál více a to na úkor PC, na PC zbydou lidé se specifickými požadavky např. na styl hry a nebo její ovládání, kde v tuto chvíli gamepad prohrává. Na konzumaci obsahu tu mají lidé telefony, tablety a notebooky, na hraní konzole.
Když se podíváme na prodeje dGPU za posledních deset let tak je jasný výrazný pokles, výjimkou bylo období pandemie (a krypta). Bylo prodáno cca 444 miliónů grafik, kdyby jich byla polovina ještě v provozu, tak máme +/- počet PC hráčů (nepočítaje notebooky!).
A jak píšete úplně na konci, mladší lidé nemají potřebu si skládat PC, prostě radši mají něco co zapnou a hrajou, těch lidí co má náladu řešit problémy s PC hraním ubývá a není se čemu divit.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-02 21:10:55

SONY je dost velká firma na to, aby si udělala průzkum mezi lidma, co se ideově chytí a co ne. Sám autor v každém třetím článku prezentuje, že významná většina PC se dnes prodá ve formě laptopů, ale v dalším článku neváhá tento zjištěný statistický poznatek postavit na hlavu v domnění toho, že existuje nějaké extravysoké % uživatelů, co vyžadují klasicky stolní herní PC.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-02 15:27:45
avatar
Nemožnosť používať myš a klávesnicu je u mňa hlavná prekážka v používaní konzole. A ceny hier po čase sú niekde úplne inde ako na konzole.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-02 21:00:31

pred 35 rokmi na commodore som mal joystick a hral s tym hry a nebol ziadny problem, a gamepad je uplne nekde inde co sa tyka ovladania...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-04 08:40:19
avatar
Takže před 35 lety jsi na Cčku hrál rts a fps hry například?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-04 08:52:13

V tedy skončil komunizmus a začali sa kupovat 286 PC s USA, operačny system Dos na jednej diskete (1,2MB) bolo 20 hier ako prahistorik, prins of persia zavodne hry formuli motorky, a už bola klavesnica a myš aj ked v malo ktorej hre myš fungovala a ani dos ju nejak extra nepotreboval, dos bol niečo take ako je teraz Total Comander len v modrom, do dnes ho použivam na pracu zo subormi
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-02 21:03:59

autor je hlavne dost zaseknuty, ze hry nejsu o tom aka je grafika... hry su hlavne o zabavae. naco mi je nejaka sprostost 5x drahsia ked si tu nudnu hru zahrajem aj na konzoly?

a ked je hra dobra nepotrebujem XXX FPS. proste mi to vyhovuje a idem... velmi nestastna uvaha niekoho kto vie ze toto uz konci... pocitace a hlavne graficke karty su predrazene. nechapem ze to niekto kupi...

ale vzdy boli hry o ZABAVE a feelingu, ked je hra nudna tak mi ju ziadne FPS (dnesna uplna sprostost nahananie kto ma viac fps)... nenahradi....
FlameBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-02 21:18:46

Vyjma first party titulů Nintenda ceny her na konzole normálně klesají, podobně jako na Steamu jsou každou chvíli výprodeje, kde jdou hry koupit s výraznou slevou...

Navíc konzole mají možnost koupě krabicových verzí, které je možno prodávat či půjčovat, takže pokud máš kmaráda, co má taky konzoli, tak vzájemnou "výměnou" her se dá též solidně ušetřžit.
kidd.hombre [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-04 12:42:08

K PS5 uz lze pripojit mys a klavesnice naprimo nebo pres BT. Konzoli nemam, ale kamos hral s nama takle Warzone.
duron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-03 15:01:05
avatar
Me by bylo sumak, na cem hraji - zda na PC ci na konzoli. Ale chci full podporu klavesnice a mysi. Ty gamepady jsou na FPS uplne k prdu. Kdyby to normalne dovolili, tak jim prodeje konzoli i prodeje uctu leti nahoru.
Takhle se mi na Series X uz cca pul roku prasi, bo super hry, ale pres gamepad hruza. Tak mam samozrejme zruseny i gamepass...
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-04 01:07:49
avatar
Já bych nechal konzolisty s konzolema a PC hráče se svými PC a vůbec bych ty dva světy nemíchal cross play je za mě blbost a vždy pokud mám možnost vypínám. Já mám PC konzoli nechci a ani neplánují s autorem článku souhlasím až na tu cenovku nikdo normální nekoupil PC za 150k pokud ho to neživí
Goloka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD zábava jako o Bitcoinu 2024-06-04 16:16:51
avatar
"Proč by PC hráč s pořádným herním PC za desetinásobek ceny PS5 hrál na PS5?!"
Takže za 150 000Kč a těch je v ČR drtivá většina.
No prostě tady jsem přestal číst, protože to mě fakt totálně rozsekalo a válel jsem se smíchy po podlaze. ROFLMAO
Dál jsem už nečetl z obavy, že to není článek ale ftip.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-04 21:33:55
avatar
Já nevím co je na tom k smíchu, že neumíte číst. Protože bu´d neumíte číst nebo jste hloupý ... v článku je přeci jasně napsáno, že PC za 150tis není běžný PC a rozhodně jich není drtivá většina ... v článku jasně píši co je průměrný PC, co je nadpůrměrný PC, ale nic z toho není pointa článku

A ne článek není vtip, pointa je, že SONY si myslí a říká, že se snaží oslovit PC hráče. A otázkou tedy je, proč si myslí, že její PS konzole osloví někoho, kdo má právě až 150tis herní PC doma ...

bohužel protože někteří zjevně neumíte číst, protože odmítám si myslet že jste hloupí, tak vám to uniklo ...
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-05 14:53:03

Ano DD my víme, že máte pracovně-herní stroj vysoce nadstandardní...ale opravdu toto nejde předkládat jako nějaký etalon a podle toho napsat tento článek.

Chcete absolutní pravdu a fakta, neobarvenou pocity?

90% PC hráčů má stroj maximálně na ůrovni PS5, spíš horší.
Steam HW survey květen 2024...přední příčky stále okupují (ba dokonce rostou zastoupení) RTX3060 a 3070 a starší modely řad xx60 a xx50. Důvod je prostý, ceny grafických karet v posledních letech.
Nejlepší nové herní PC co jsem za poslední dobu prodal bylo R7-7800x3d/7700XT/16GB RAM a 1TB NVMe disk. O dražších věcech obvykle zákazníci ani nechtějí slyšet když je to "jen pro mladého na hraní a do školy"
...Takže ano, pro vás nedává PS5 smysl. Ale pro většinu populace právě ten váš PC za 150k nedává absolutně žádný smysl.
Žijete v bublině a odmítáte se mimo ní rozhlédnout a zamyslet se...Když jsem před asi 2 lety upgradoval svojí grafickou kartu na rtx3060 a zbyla mi stará gtx960 tak se mezi kolegy strhnul boj komu dám zadarmo tu gtx960 do počítače jejich dětí

Hraní her není o grafice a o tom za kolik máte PC...můj herní pc za 50k posledního půl roku v podstatě stojí protože mě začalo více bavit malé nebo starší hry hrát na steamdecku po hodinových seancích
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-05 16:39:30
avatar
Pointa článku není můj PC, pointa je, že SONY si myslí, že osloví svou konzolí lidi jako jsem já s PC jako mám já ... nebo osloví i ty s běžnými PC, kdy sestavy kolem 50tis nejsou nic neobvyklého.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-07 15:45:41

Víte, vy drasticky přecenujete co jsou obvyklé PC sestavy u běžného hráče, obzvlášt v domácnostech s více dětmi...sestavy nad 50k jsou dost nadstandard
Rabin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-06-05 19:30:05
avatar
SONY vie velmi dobre koho ma oslovit si myslim . Pisete o nich ako by to bola amaterska firma co nievie co ma robit . Opak je pravdou .
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Twisters uspěl v kinech, i když je horší než první díl.
Twisters uspěl v kinech, i když je horší než první díl.Monday, 22 July 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1132x
Komentářů: 0
No Man's Sky dostal masivní Update – předělává planety!
No Man's Sky dostal masivní Update – předělává planety!Friday, 19 July 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2993x
Komentářů: 3
Captain America: Brave New World – první ukázka z nového Marvelu
Captain America: Brave New World – první ukázka z nového MarveluThursday, 18 July 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 2961x
Komentářů: 0
Problémy Intel procesorů jsou stále větší
Problémy Intel procesorů jsou stále většíThursday, 11 July 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3412x
Komentářů: 1
Piranha Bytes, tvůrci Gothic, Risen a Elex RPG her končí
Piranha Bytes, tvůrci Gothic, Risen a Elex RPG her končíTuesday, 09 July 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1718x
Komentářů: 0
Gladiátor 2 v první dlouhé ukázce!
Gladiátor 2 v první dlouhé ukázce!Monday, 08 July 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1982x
Komentářů: 3