TEST AMD Phenom X3 8650 vs Intel Core 2 Duo E7200 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 24 listopad 2008
Přejít na obsah
TEST AMD Phenom X3 8650 vs Intel Core 2 Duo E7200
Phenom X3 vs Core 2 Duo a AMD790FX vs GF9300
HD video přehrávání a závěr

 

 

 

  • HD video přehrávání a závěr

  Tohle už je z hlediska obou platforem zajímavější test. Integrované grafické systémy zpravidla dnes slouží jako multimediální centra a přehrávání HD videa je tedy jednou z nejběžnějších činností, která se po nich požaduje.

hd-1

  Není tajemstvím, že současný moderní operační systém a software dokáže práci rozdělit mezi více jader procesoru. Tím pádem je celková zátěž procesoru o něco nižší a při vícerospuštěných aplikacích tak máme na vícejádrovém procesoru pozorovatelnou větší svižnost celého systému.

hd-2

  V obou případech je zkrátka systém osazený tříjádrovým procesorem méně zatížen, a práce pod zátěží s víceroaplikacemi najednou bude svižnější.

  • Závěr

  Výsledky testu nejsou pro ty, co se o HW zajímají pravidelně zase takovým překvapením. V moderních aplikacích orientovaných na využití vícejádrových procesorů je prostě tříjádrový Phenom, byť na podstatně nižší frekvenci rychlejší než výše taktované dvoujádrové procesory ať už Intelu, nebo i samotného AMD. Doba zkrátka pokročila a nové verze aplikací už využití hardwarové novinky. Test je i zajímavý tím, že ukazuje výkon dvou cenově srovnatelných variant s integrovanými grafikami.

intel-core-2-duo

   Samozřejmě v potaz není v testu bráno přetaktování, ale to platí jak u Intelu, tak u AMD. Phneom X3 je totiž schopen běžet právě s AMD790FX na podstatně vyšší frekvenci než základních 2,3GHz. 3,0Ghz dnes nejsou taktový problém. Samozřejmě modla přetaktovávačů je Intel a právě dvoujádrové modely Core E7000. Ty jsou schopny se podívat až ke 4,0GHz. Běžně se ale taktuje. když už někdo, tak maximálně lehce nad 3GHz. Ani to by však dvoujádrovému Intelu proti tříjádrovému AMD v aplikacích skutečně optimalizovaných pro využití vícejadrových procesorů o tolik nepomohlo. Na stejné frekvenci by navíc tříjadro bylo v takových aplikacích o dost výkonnější.

phenom-x3

  S přibývajícím optimalizovaným softwarem, kdy i programy, které ve starších verzích vícejádrové procesory využít neuměli, v nových verzích s vícejádry pracují, je výhoda tříjádrových i čtyřjádrových procesorů proti dvoujádrovým stále větší. I v běžné činnosti vícejádra využijete a co více, běžně máte zapnuto vícero aplikací a vícejádrové systémy jsou shopné zátěž rovnoměrněji rozdělit tak, že více jader znamená větší svižnost systému. AMD Phenom X3 je na nejlepší cestě nahradit minimálně u AMD všechny dvoujádrové procesory. už současné modely v mnoha aplikacích ukazují jasné výhody i proti dvoujádrové konkurenci. AMD hodně počítá s X3 i na 45nm, kde je už snaha nahradit jimi dvoujádrové procesory naprosto zřejmá. Naštěstí je vidět, že už i software dohnal hardware a tak s oblíbeným heslem některých zpátečníků, že vícejaderný procesor je zbytečný, bych byl dnes velmi opatrný. Každopádně AMD Phenom X3 se stává stále více populárnější procesor jak mezi uživateli, tak mezi výrobci hotových sestav. Ceny jsou velmi přijatelné a jak vidíte i s výkonem je to velmi dobré. Phenom X3 a budoucí Phenom II X3 se tak stane pomalu páteří prodejů AMD a velmi silnou konkurencí proti dvoujádrovým Intel Core. Intel se totiž na výrobu tříjádrových CPU zatím nechystá ...

Celý test najdete na en.Hardspell.com

hardspell

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 13:01:51

Hezkej výsledek pro AMDčko .. škoda, že vývoj softwaru stále výrazně pokulhává oproti železu.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 13:06:09
avatar
No, celkom pekny test, aj ked nemyslim, ze je vhodne porovnavat 2 a 3 jadra spolu.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 13:15:31

A to este cisto v multithread aplikaciach (az na to prehravanie videa) ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 13:23:15
avatar
proč když stojí stejně a jsou to oba procesory? to je jako bys řekl, že nemůžeš porovnát třídvéřové a pětidvéřové auto :/
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 13:35:40

No v podstate mozem, ako 5 dverove a 4 dverove za tu istu cenu, vetsinou bude to 4 dverove vatsie ;), chvala bohu to tak pri CPU nieje, a dokonca sa osobne priklanam k viac core za tu istu cenu.....len som chcel pripomenut ze v mutithread aplikaciach vzdy platilo ze viac core aj pri mensich MHz ma povatsinov naviac...len uz aby boli take vsetky app
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 13:39:52
avatar
Souhlas, je tam ale ALE. Co aplikace, ktere nejsou az tak profi.....vic hry a tak vseobecne. Stale jich neni mnoho multithread. Na videa je ale bez debat pravda, ze cim vic jader tim lepe, stejne jako na mnoho dalsich pro paralelizaci vhodnych programy(kodovani, paralelne bezici funkce, atd.).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 15:52:07
avatar
no ale hodně jich je už optimalizovaných a do budoucna (horizont několika měsíců) bude více těch optimalizovaných nebo neoptimalizovaných ?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 16:17:36
avatar
Do budoucna to rozhodne ma vyznam. Ale to se pak pomalu dostava do hledacku nizkotaktovane 4jadro. Kazdy trochu rozumny clovek posoudi jak moc vyuzije vice jader. Ted se mnozstvi jader uz dostava z maketingoveho masazniho stinu a zacinaji mit i smysl(coz drive platilo jen pro specializovane aplikace). Budoucnost urcite lezi ve vice jadrech. Je to ale docela vyzva pro programatory.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 19:21:29

njn... tento test je vyslovene pre aplikacie multi-core, kde je jasne ukazane, ze kazde jadro navyse je iba plus.. a tym padom, bez debaty, je na tom lepsie phenom X3.. zial, tych aplikacii, ktore nevyuzivaju viac jadier, je zatial stale vacsina.. co je velka skoda... napr. aj profi-soft photoshop ma stale problem vyuzit dve jadra a nie to este 3 a viac... co je smutne ale je to tak...

no a tym chcem vlastne povedat, ze ked bolo povedana "A", bolo by dobre povedat aj "B" ... a to, ze okrem multicore SW je vo vacsine beznych aplikacii rychlejsi E7200 ako phenom X3... a ked sa tak pozeram na zahranicne testy hier, tak vacsinou aj tam je na tom lepsie E7200.. no a spotreba ? tak ta je jasne v prospech E7200.. v idle o 30W v zatazi o 60W.. co myslim v cenovej relacii okolo 3000 korun zaujima kazdeho...

co sa vsak moze o chvilku zmenit, pretoze ak bude novy Daneb aspon z polovice taky, ako sa o nom hovori a amd nasadi prijatelne ceny - bude to rozhodne zaujimavy procesor... a teraz nehovorim len o vykone... ak sa dotiahne spotrebou na intel v nizsom segmente /pripadne lepsie moznosti OC ako doteraz/, myslim, ze ma sancu "uchmatnut" intelu nejake percento... aj ked rozhodne necakam, ze by sa malo percentualne zastupenie na trhu nejako razantne menit.. to urcite nie.. intel je intel a amd je amd.... kazdopadne aj ja som zvedavy, co to vlastne ten novy phenom bude... nuz - uvidime....

btw: vidim, ze sa vydanie phenomu blizi, pretoze uz sa coraz castejsie objavuju aktuality o phenomoch..... tipujem, ze ich bude este min. 30 ... nuz, podobne obdobie som tu cital aj o prvych phenomoch alebo radeon 2900, pripadne 3xxx... skoda, ze tolko "emotivnych a velkolepych" noviniek nemame od intelu alebo nVidia..... nuz, niekto si to predsa musi "odsrat"..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 19:38:49
avatar
no kdyby byly novinky od Intelu nebo NVIDIA tak prezentujeme jak o život ... a vy snad víte o něčem jako horká novinka, která hdoně změní a co se v dohledných týdnech od Intelu a NVIDIA objeví a bude zajímat 90% běžných uživatelů a zde o tom nehovoříme? Pokud ano, pak je jednoznačně chyba na naší straně a určitě urychleně napravím, pakliže ne, tak skutečně nevím co po nás chcete? To si mám novinky od Intelu a NV vymýšlet???
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 09:17:27

nie, vymyslat novinky nVidie a intelu si samozrejme nemusite.. to by bola blbost..
ide ale o to, ze ked sa uz nejaka novinka objavi, tak je tu prezenotava minimalne alebo ze je to vlastne uplna zbytocnost, nehovoriac o obrovskych problemoch krachujucej nVidie... naproti tomu, ked si nejaky zamestnanec v AMD zlomi nohu, urcite by sme sa o tom dozvedeli...

par prikladov:
- na nejakom serveri sa objavil phenom II na 6GHz - bola z toho uzasna vec a vyzdvihnutie kvalit novych phenomov a jeho obrovskeho potencialu pre OC.. zaujimave, ze som tuto spravu nevidel na computerbase alebo anandtech... preco asi ??

- nVidia vydala novy chipset 730i, novinka sa tu objavila a dokonca o nieco rozsiahlejsia ako obycajne /takze to schvalujem/, ale opat som sa dozvedel, ze GF9300 a 9400 su sice najvykonnejsie IGP, ale v konecnom dosledku su uplne zbytocne, pretoze ich vykon vlastne ani nepotrebujeme a do kancelarie na office nam staci IGP od intelu, nehovoriac o tom, ze dosky su predrazene a za tu cenu mozeme mat 780G + nejaky radeon... nuz, keby tie chipsety vydalo AMD, tak je tu uz aj vlastny test porovnani IGP a vyzdvihnute, ake su tie chipsety vynikajuce, vykonne a usporne..

- intel vydal vyborny procesor E5200, ktory je nie len vykonny a lacny ale aj usporny - no a z vasich ust odznelo, ze "vykon E5200 je sice pekny, ale naprosto zbytecny, protoze AMD 5400+ BE je procesor s prehledem dostatecny a ze dnesni pocitace procesor nedela..." ...nuz, keby som toto vedel v minulosti, zostal by som pri mojej prvej 386-tke a nemusel si kupovat zakazdym nieco vykonnejsie.. a ak malo toto vyjadrenie viest k tomu, ze dnesny vykonny pocitac robi graficka karta - tak nad tym sa mozem tiez iba zasmiat, pretoze okrem hier a naznakov pocitania na GPU nevidim nic, kde by sa dala vyuzit..

- nVidia zacala prezentovat pocitanie fyziky na GPU - vysledok ?? physX je uplna zbytocnost, ktora nema ziadnu buducnost a ani podporu v hrach.. aj ked ludia, co si skusili v hrach fyziku cez GPU by asi povedali nieco uplne ine, pretoze vizualna stranka sa neda ani porovnat s pocitanim fyziky na CPU.. naproti tomu ospevovane DX10.1.. v skutocnosti je physX aj DX10.1 v dnesnej dobe prakticky nepouzitelne.. ale bolo vidiet, ze ste si dali vela prace s tym, aby ste nam v pocetnych aktualitach dokazali, aky obrovsky prinos je DX10.1 a ze dokonca bude mat nVidia problemy s AEROm na svojich grafikach vo win7.. som len zvedavy, ci rovnaky nazor ako mate teraz na physX budete mat aj na GPU klienta v HAVOKu...

- CUDA... no tak to je podla vas uplna blbost, marketingovy tah a zytocnost... ak ked moj nazor je taky, ze pre bezneho uzivatela zatial neznamena az taky obrovsky prinos vdaka malemu poctu aplikacii, ale zbytocnost to rozhodne nie je a myslim, ze si v buducnosti najde uplatnenie vo vacsom pocte aplikacii... je predsa len dobre, ked sa o grafickej karte zacina uvazovat aj trochu inak ako len o tom, aky vykon bude mat v hrach.. keby s CUDA prislo AMD - urcite by to bola "mega pecka", ktora mam /aj ked nie hned/ v buducnosti ukaze moznosti vyuzitia GPU v beznych aplikaciach...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 09:31:48
avatar
Právě proto bys měl být rád, že je tu těch zpráv od nVidie a Intelu co nejméně. Kdo chce, ať si věří tomu co je tu psané, ostatní mají nespočet možností se podívat jinam, v podstatě všude jinde je to jinak
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 09:48:02
avatar
zase se snažíš být vtipný? Samozřejmě vše co je zde psané je pravda, to že to jinde píšou jinak, za to já nemůžu, to je jejich soutěž ... já mám své povinosti vůči čtenářům, které se snažím maximálně kvalitně plnit. Samozřejmě souhlasím s tím, ž ekdyž se to někomu nelíbí, může jít jinam, kde mu to určitě podají tak, jak se mu to líbit bude, to ale na tom, jak to ve skutečnosti je a jak to uvádím já, nic nezmění ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 10:10:05
avatar
No, a jinde se určitě snaží o to samé. Každý ať si vybere čemu bude věřit více. Tím, že budeš psát, že skutečnost je taková, jak to píšeš ty, tím obhajuješ nejen sám sebe, ale zároveň i napadáš všechny ostatní. Pokud budeš ostatní obviňovat z něčeho nekalého, může kdokoli obviňovat z toho samého i tebe. Někdo ti věřit bude, někdo ne.
Jestli někomu více nadržuješ, to ať si dle článků posoudí každý sám, to žádné tvoje nebo moje prohlášení deklarující objektivitu, nebo neobjektivitu, nezmění.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 09:44:10
avatar
jen pár oprav:

1, to taktování bylo oficiálně posvědcené AMD a nebojte se, že tyto informace neuvidíte všude až přijde čas, už teď ale visí všude možně ...

2, těžko můžete nějak vyzdvihovat 730i, jasně , funkčně proti GMA X4500HD je to o mnoho lepší, jenže oba stejně stojí tolik, kolik by člověk normálně uvažující o integrovaném grafickém řešení neuvažoval, tudíž to je vlastně odstavuje na druhou kolej, ostatně ani Intel GMA X4500HD nebyl kdovíjaký prodejní trhák v dané cenové relaci a nejprodávanější integrovaný čipset je stále levný GMA 945G co se týká vizdvihování AMD, zase jste vedle, protože ve stejné cenové relaci jako 730i má AMD 790GX a nevšiml jsem si že bych jej nějak vyzdvihoval na poli integrovaných grafickcýh řešení ... takže jste opět trochu mimo ...

2, E5200 není žádná novinka, že je to výborný procesor se shodneme a najdete jej také v mých doporučených sestavách, ale dobře víte že procesor kvalitní PC nedělá, tudíž při výběru PC musíte dnes koukat i na víc věcí než jen procesor ... problém je totiž v tom, že neexistuje slaby procesor, jo jasně že může být jeden výkonější než druhý, ale třeba jako celek sestava vyjde ta s tím slabším CPU levněji, koupíte si do toho třeba i grafiku za stejnou cenu jako u sestavy se silnějším CPU a jako celek to bude ve finále rychlejší a kvalitnější ... E5200 ale rozhodně doporučuji ...

3, NVIDIA nezačala s počítáním fyziky! PhysX NVIDIA nevymyslela ta ho jen po několika letech vývoje koupila a od té doby se nezměnilo nic! Podpora ve hrách stále stejně mizerná, stále k němu potřebujete zvláštní kartu PhysX kartu nahradila NVIDIA geForce takže žádná změna.Navíc PhysX je slepá ulička, prohrála to už dávno špatným přístupem Ageia, dnes už nemá šanci, nepodporuje to kromě NVIDIA vůbec nikdo! Navíc je to zbytečné, protože je zde dávno HAVOK, který podporují takřka všichni a jasně bylo řečeno, že až to bude mít přínost přijde GPU klient HAVOKUm já zatím nutnost počítání fyziky přes GPU nevidím. Srovnávat DX10.1 a PhysX je narpsotá kravina ... DX10.1 je rozhraní GNU! Oficiální, Microsoftí a nejnovější a podporují jej zase hromada jiných než jen ATI. Vzheldem k tomu, že podpora HAVOK je a bude vždy daleko větší než PhysX pokud jej vůbec kdy bude podporovat někdo jiný než NVIDIA, která ztrácí pozice na grafickém trhu, což bude znamenat že nebude mít prachy na to aby rozšiřovala PhysX neřkuli, že těžko se najde někdo z velkých kdo vyloženě udělá hru která půjde naplno jen 50% majitelům a to vlastně ješté méně protože ne každý má potřebnou verzi grafiky NVIDIA, prostě PhysX je mrtvola, jenom o tom ještě neví, to je můj názor na základě všech dostupných informací i stím, že vím, že se v několika hrách ještě objeví, ale ne AA tituly!

4, CUDA - je vidět že vás marketing NVIDIA dokonale zblbnul, vážený, CUDA není žádná novinka, se kterou NVIDIA přišla letos, CUDA fuguje už dávno a co víc ATI má STREAM program, který je ještě starší než CUDA tudíž vlastně NVIDIA přišla s GPGPU až druhá. Proč si myslím, že obě má pro současného uživatele bě+žných grafickcýh karet nulový přínos? Protože obě jsou to valstně jen vývojová prostředí s nástroji pro vývoj a chod GPGPU aplikací a vy si snad doma po večerech nějakou programujete? Ne! Navíc 90% současného softwaru využívající GPU rpo výpočty je udělána tak aby využívala jen DirectX9, OpenGL 2.0 a SM3.0 a to má každá grafika bez ohledu na to jestli má CUDA nebo STREAM ... CUDA je jen pěkný název, protože NVIDAI musela vyrukovat s něčím novým v souvislsoti s vydámí GT200 karet, protože by valstně neměla co prezentovat, jenže vám nepřináší nic! CUDA nepotřebujete ani pro chod PhysX - physX vzniklo, fungovalo, funguje a fungovat bude bez CUDA ... atd. AMD STREAM, které teď ATI spouští i na běžých grafickcýh kartách je vlastně jen zprovoznění tohto prostředí v biosech a ovalůdačích na běžných herních grafickcýh kartách, ale už dávno toto funguje na profesionálních grafikách, není to žádná mega událost pro běžného uživatele, stejně jako CUDA je to jen pěkné logo na krabici ... toť vše ..
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 10:16:48
avatar
u physX a cuda jsi to odhadl pekne, zatimco jinde celej rok vali do hlavy, jaka je to vyhoda nVidia oproti ATI, porad dokola o CUDe a badaboomu a ten je navic placenej funkcnost ani nevim, nakou recenzy by to chtelo na ten zazrak , hry na physX v nedohlednu (vim snad o dvou zajimavych) a az budou tak sem zvedav, jak to pojede majitelum 9800gtx apod. - cili i mne
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 10:25:07
avatar
cetl jsem nekde nejakou novinku, ze physx ma nove podporovat mirrors edge, kterej by mel brzy na pc vychazet..prave ale kvuli physx a vylepsovani grafiky ma zpozdeni..zatim ta hra ale vypada velmi dobre a jestli tam physx bude mit nejaky prinos urcite to bude velke plus..otazkou ale je jak si ta hra povede, protoze to neni zadna zavedena znacka a originalita dnes bohuzel moc neprodava. na konzolich to bohuzel zadny velky hit neni a v ostatnich hrach trochu zapada coz je urcite skoda.

dale bude physx podporovat i bionic commando, coz je 3d remake jedne stare klasiky na kterou s laskou porad vzpominam. take je to v soucasne dobe docela originalni hra tak uvidime jak si povede, ale je to klasika a vypada hodne zajimave. treba pravoverny remake te hry jeste ve 2d, rearmed, se mi hodne libil. jak si to povede ve 3d je otazka, ale je tam videt jasna inspirace princem z persie a ta hra by mohla byt hodne popularni.

obe hry by z propracovene fyziky diky physx mohli dost vytezit a jsou vyvijeny jako AAA tituly.

ati svuj stream projekt zrusila a uz se mu venovat nebude..cuda pro bezneho uzivatele velky vyznam nema..ale ve vedecke sfere je to uplne jinak takze blbost to rozhodne neni.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 13:12:44
avatar
presne tyhle 2 hry sem myslel, videl sem video z mirrors edge, co si tak pamatuju tak tak bylo pekne zpracovany pohyb nakych zavesu, vlajek apod., snad to nebude vsechno.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 08:24:17

Ludia, do frasa, preco zavadzate s tou spotrebou? Ano, Phenom ako taky (myslim samostatne CPU) ma spotrebu vacsiu ako Intel CPU, lenze to je len cast spotreby PC. Na druhej strane, Intel chipset ma ovela vyssiu spotrebu ako AMD 780G. Mozem to potvrdit z vlastnej skusenosti. Sam som si skladal HTPC (termin HTPC asi nie je to prave orechove, proste multimedialne centrum do obyvacky aj s moznostou zahrat si nove hry na co najlepsich detailoch), kedze vdaka takym ako ty som sa nakoniec rozhodol pre C2D 8200 namiesto Phenom X4 z dovodu obavy o velkej spotrebe v idle (zataz ma nezaujima). A jejto, riesenie pouzivajuce Phenom X4 ma o 15 W nizsiu spotrebu, nehovoriac o tom, ze Vista je zivsia na 4 jadrach v porovnani s 2 jadrami.
Ja som to moje rozhodnutie olutoval, ale prave preto ma stale viac a viac vytaca ked niekto zavadza, lebo to potom vedie k nespravnym rozhodnutiam.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 09:30:46

beriem spotrebu celej zostavy.. nehladim na spotrebu samotneho procesora alebo cipsetu.. a tam je 45nm intel rozhodne na tom lepsie ako AMD..
porovnanie spotreby E7200 a phenom:
Odkaz
Odkaz
Odkaz
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 12:14:04

Tie odkazy ma vazne zarazaju, osobnu skusenost mam uplne inu. Meral som 3 rozne zostavy (2 x Intel, 1 x AMD), ktore som mal doma tym istym meracom v idle, resp. pri prehravani HD videa, lebo tak travim s (HT)PC 80% casu a tu su moje osobne merania (zataz ako hry, rendering a pod. som nemeral):

1. Zostava: Chipset: Intel G33 (3100 IGP), CPU: C2D 6550, RAM: 2GB, HDD: 1x500GB, USB Wi-Fi

Spotreba v idle: 65W
Spotreba pri prehravani 1080p H.264: 80W (CPU 60%)

2. Zostava: Chipset: Intel P35, CPU: C2D 8200, RAM: 4GB, HDD: 1x250GB, 1xTB, USB Wi-Fi

Spotreba v idle: 73W (HD3450), 80W (HD4670)
Spotreba pri prehravani 1080p H.264: 75W (HD3450, CPU 4%), 82W (HD4670, CPU 4%)

3. Zostava: Chipset: AMD 780G (HD3200 IGP), CPU: Phenom X4 9650, RAM: 4GB, HDD: 1x250GB

Spotreba v idle: 52W
Spotreba pri prehravani 1080p H.264: 55W

Takze vysledky tych odkazov su pre mna minimalne zvlastne.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 13:35:17

no ci to nebude tym, ze su pouzite rozdielne graficke karty, rozdielna velkost RAM, rozdielne HDD....

tie vysledky vobec nie su zvlastne.. pokial sa testuje vykon procesoru a nasledne ich spotreba - tak sa testy robia s rovnakymi komponentami - t.j. rovnaka grafika, HDD, RAM... samozrejme, ze sa vymeni doska a procesor.... ale vsetko ostatne zostava....

a na testovanie spotreby procesoru v zatazi by som pouzil nieco ine ako prehravanie videa.. co tak prime95 alebo nieco podobne... ??
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 13:55:49

Ano suhlasim, ze treba mat rovnake komponenty, ale aj na AnandTech testovali proti sebe IGP Intel a AMD (vsade okrem hier). Dalsia vec, co je v testoch ina, je HDD. Tak ked pridam k posl. zostave 15 W, stale budem min. na rovnakej spotrebe ako pri Intel.
Co sa zataze tyka, tu som nemeral, ta ma moc nezaujima, lebo CPU sa vacsinu casu flaka. Vytazenie CPU som spomenul len preto, aby bolo jasne vidiet, co urobi prehravanie HD videa pomocou GPU so spotrebou a vytazenostou CPU (15W a 55%), neslo mi o zataz ako taku. Len pre upresnenie, nejedna sa o BD, tam je zataz CPU dost vysoka, lebo je potrebne obsah dekodovat z disku, jednalo sa o uplne "obycajne" 1080p HD video v mkv.
Aby som to uzavrel, nechcem tu nikoho presviedcat o mojich pravdach, len sam som isiel do Intelu, lebo som sa bal vysokej spotreby v idle (100+ W podla viacerych serverov), ale ked som min. tyzden poskladal 7 PC (zostava c. 3), bol som sokovany zo spotreby a olutoval som, ze som sa nechal "oklamat" prestiznymi IT servrami.
Martteen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 13:12:57

jj souhlas jenom uz by měli být phenomy II x3 za takovou cenu co třeba athlon x2 5000BE a intel by měl sakra nižší prodeje nebo by musel hafo zlevnit. AMD rulezz
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 13:24:33
avatar
Na ruznych mistech v clanku ti tam DD naskakalo AMD790FX misto AMD790GX, ktere je prave s tou integrovanou grafikou. Pravopisne chyby ignoruji, sam jich kolikrat nasekam vic nez dost Ale pokud je to oznaceni produktu, tam uz to muze delat neplechu, samozrejme kdo to zna, ten bude vedet, ale nekoho to muze pekne zmast
andy76 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotřeba 2008-11-24 13:33:14

a co spotřeba??? ty X3 maj 95W nebo už to je míň?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 13:43:32
avatar
No prave. Ja jsem ted poridil E7300 a na 3,6GHz je naprosto ledovy chladic. CPU po zatezi hlasi teplotu 27 stupnu celsia. Jednotliva jadra se nedostaly nad 56 stupnu. Predtim jsem mel 5000+BE a popravde tam ta teplota byla mnohem vyssi. Jsou tam pak kladeny vyssi naroky na chlazeni. Ale celkove ta 3-jadra AMD povazuju za povedeny produkt. Je to vzdy neco za neco.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 13:55:52
avatar
Člověče AndreasCZ, já mám 5000+BE na 3,2 a teplota ani při ORTHOSu nešla nikdy přes 54°C. Možná slabej chladič nebo pasta nebo obojí, těžko říct. Při normální práci mají jádra 25-27, při hrání nejdou přes 42°C!! Máš pravdu, že ten Intel topí asi míň, ale 5000 se dá taky slušně uchladit!!
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 14:05:32
avatar
Mozna jsem mel spatny kus. Chladic jsem na tom mel stejny. Konkretne Scythe Ninja 1100 rev.B aka Scythe Ninja 2(nekdy take znacena jako 2000). Nerikam ale ze to nejde uchladit. Ja jen k tomu topeni.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 14:13:30
avatar
Máš pravdu v tom, že je to hold kus od kusu jiný a že ten Intel topí míň.
lake_bodom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 18:54:07
avatar
Nechci rejpat, ale ja mam Phenoma 9500 @ 2.6GHz v klidu na 24st C v max zatezi se nedostanu pres 45st C. Nevim, kam na ty teploty chodite . P.S. Jako chladic mam Scythe Infinity, takze nic extra .
Neznámý  2008-11-25 03:01:39

Ty, jo já mám, AMD Sempron 2200+, v SOCKETu (A), a má Teplotu, asi tak 52 C, ať, dělám, co dělám, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 09:43:17
avatar
No ta tvoje Scythe Infinity je +- za litr, takže žádný looser!!! Já mám CoolerMaster RR-CCH-L9U1 Hyper TX 2 za 450,- Kč, takže sem chodím na ty teploty!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 19:35:42
avatar
neřekl bych, Phenom X4 9650 2,3Ghz a jedu na Pasiv! - Ninja Scythe při 50°C v zátěži
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 14:41:55

Ja uz som to tu raz spominal, PHENOM X4 9650, 780G, 4GB RAM, 250GB HDD ma spotrebu v idle 52W (cele PC bez monitora, s 24" BENQ monitorom je to 98 W), zataz som neskusal, ale ta nie je taka podstatna, lebo vo vacsine pripadov (pokial sa nejedna o hraca alebo sa permanentne nerobi nieco extremne ako napr. konverzia videa) sa CPU flaka). Teplota v idle je 38°C (chadic AC Freezer 64) a este sa mi nepodarilo presiahnut 55°C v zatazi.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 15:20:50

No neviem.Asi by som nekupoval takmer najdrahsi X4 9650 podla spotreby v idle.Ale vsak tak isto si ludia kupuju Ferari a chodia na tom predpisovo...
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 15:37:05

Preco najdrahsi? Zo 4-jadrovej ponuky AMD je treti najlacnejsi, tak WTF?

9550 X4 (95W), 2200MHz, 4 574,- SKK
9150e X4 (65W), 1800MHz, 4 635,- SKK
9650 X4 (95W), 2300MHz, 4 671,- SKK
9750 X4 (95W), 2400MHz, 5 209,- SKK
9850 X4 Black Edition (125W), 2500MHz, 5 287,- SKK
9350e X4 (65W), 2000MHz, 5 461,- SKK
9950 X4 Black Edition (140W), 2600MHz, 5 563,- SKK
9950 X4 Black Edition (125W), 2600MHz, 5 846,- SKK
Neznámý  2008-11-25 02:36:30

9850-ka, je už snad, asi tak, v 95 Wattech, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
nutak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problem! 2008-11-24 18:53:10

Mam cpu q9300 ale mam na nem chladic freezer 7 pro ... ale pri zatezi ma teplotu kolem 60C ale mel ze zacatku i kolem 75C myslite ze to vada ? Meril jsem pres Speedfan , RealTem , Coretemp , Everest atd.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 19:34:45
avatar
jo to asi bude vada taky to může být vada senzoru ;) pokud není chladič nějak zvláš´t horký ...
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 09:44:56
avatar
Zkus to předělat a dát tam pořádnou pastu (třeba MX2). Ty teploty nejsou normální.
juwe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 19:23:58

bol som majitelom 3 procesorov od amd (teraz mam v pc x2 3800+ 35w), takze ich mam radsej ako intelacke (hlavne pre pomer cena/vykon), ale napriek tomu sa mi zda byt tento clanok ucelovy. Osobne by som si radsej kupil spominany procesor od amd ako od intelu, ale aj tak sa mi zdaju byt testy vyberane s miernou zaujatostou.
w8lifter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Divný test 2008-11-24 19:26:12

Zdá se mi že tady hodně přihráváte AMD a i u grafických karet když se podíváte na tenhle test http://www.extrahardware.cz/core-2-duo-e7200-nejlevnejsi-wolfdale?page=0,5 výsledky vidíte a první pohled a vůbec bych si X3 nevzal navíc Intel má větší taktovací potencial takže zase plus pro Intel
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 19:44:47
avatar
no jo a kde máte tu jistotu že ty divné testy, kde někomu nahrávají, nejsou jinde? ... to víte, někteří dělají testy takové aby se některým líbili a něčemu sloužili a někteří takové aby zjistili jak se věci mají (třeba u nás, já za náš server mohu mluvit za ostatní ne), bohužel ani tento u nás prezentovaný test ani ten váš zmíněný, není můj tudíž nemohu říci, který byl dělaný jakým stylem a za jakým účelem a co měl dokázat ... nicméně prezentovaný test tak jak je postaven je skutečně mohu říci přesný, co se týká výsledku a ukazuje reálnou situaci v současných apliakcích, z nichž již hodně jich je pro vícejádrové procesory optimalizovaná ...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 20:30:08

ked sa kuknem na slovensku do velkoskladu cena 7300ky je zhruba o 100Sk nizsie ako toho trijadra od AMD co je + pre intel.
Mozno som nezachitil ale aka je spotreba tohto systemu? kedysi sa hovorilo ze prave o spotrebu v nizkonakladovych pc ide.
Mozno ze to vidim prilis cierno bielo ale ked si stavam comp na hry tak dvojjadro , a ked na robotu tak 4 jadro, tie 3jadrove AMDcka mi proste prijdu tak nejak zmrzacene.
kazdopadne teraz kupovat procak tak si o polroka budem nadavat ako ty co si v januari kupovali Geforce 8800GT za cenu 4870/4850 o pol roka neskor.
Pesticid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 20:47:49

Jj...to tak prichádza. Ale preto, že odvšadiaľ počuješ len o 2 a 4 jadrách. A zas 100 Sk nie je zas až tak moc... A čo sa týka toho testu na EH, tak tam moc menil graf. nastavenia. Hmm...škoda. Ale čo sa týka spotreby máš plus... P.S.: 3-jadro ja na prácu s hrami
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 20:53:51
avatar
ja kupoval v januari 8800GTS 512 za cenu dnesni 4870 a nelituju..takle bych mohl totiz cekat do nekonecna..do konce Q1 tu budes mit 5870 za cenu dnesni 4870 a bude zas 2x tak rychlejsi..
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-24 23:20:28
avatar
Ne že bych měl něco proti X3, maj hezkej výkon za hezký peníze, ale ten pocit, že mam doma něco jako zmetek mi tak.. nějak nesedí.

Ale jinak hezké porovnání.. mě osobně v případě integrovanejch platforem zajímá akorát jestli to dokáže 720p až 1080p video a jinak je mi to vcelku jedno.. nějak bych asi sotva našel jiný využití než stahování z netu/koukání na onen staženej obsah a nějakej ten surf po netu. Možná na nějakou nenáročnou práci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 00:14:02
avatar
a taková GTX 260 se ti líbí? To je třeba taky zmetek vůči GTX280 ;) stejná logika ... a takových příkladů lze najít fůru ... vlstně i Intel E7000 je taky takový zmetek, vždyť je to ořezané E8000
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 07:59:33

No tohle srovnani uplne nesedi. 260 neni zmetek (jina sbernice - prvotne delana jako min nakladna a vykonna karta). Kdezto X3 je proste vyrazenej X4 u ktereho prosly testem 3 jadra. To ze na 260 se pouzivaji jadra ktera neprosla na 280 z ni nedela zmetek Na kazdym waferu se najde urcity procento zmetku a normalne se s tim dopredu pocita a podle toho se vytvari taky nabidka produktu (high-end, mid, lo). Jde o to, ze X3 puvodne v planu nebyli a az to, kdyz se projevila narocnost vyrobniho procesu a vysoky pocet zmetku pri vyrobe X4 donutilo AMD k tomu, aby je zacalo nabizet. To nic nemeni na tom, ze je to za dobry penize slusna alternativa a od AMD je to dobry krok. Ale ten pridech zmetkovosti tomu zustal.

Takze ta analogie je spatna.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 09:23:48
avatar
ale ale ale ... na GTX 260 jsou jádra která neprošla testy aby mohla být na GTX 280 ... jen 40% funkčních GT200 jader je vhodných pro GTX 280 ostatní mají defect tudíš jsou to vlastně zmetky a to že mají utaženou sběrnicic je tím, že prostě část jádra nefunguje tudíž nemůže komunikovat ...

X3 nevznikla jak píšeše, AMD si otestovalo, že může vyrábět a prodávat X3 a vyplatí se to, na 45nm modelech vidíme, že je zde evidentní snaha nahradit jimi dvoujádrová CPU tudíž to rozhodně není neplánovaný produkt samozřjemě že nejšpíše vždy bude vyrábět X3 jako X4 buď přímo tak že to budou CPU s deaktivovaným nebo jak říkáš vadným jádrem nebo že tam to jedno konkrétní jádro vyrábět nebudou ... Nicméně analogie AMDX3-X4 je úplně stejná jako GTX 260-GTX 280 a hromada dalších ...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jojo 2008-11-25 09:55:28
avatar
přesně tak....už od prvopočítku výroby CPU to tak bylo...už na střední sejm četl že CPU se dělají systémem pokus omyl myslím výrobně že se prostě vyrobí a některé chodí lépe jiné hůře některé vubec...jenže v době jednojádrových CPU s vadnými jádry nešlo nic dělat ale u 4 jadrových je to jiné tam to jedno vadné prostě vypnu a je po ptákách...výkonu to má furt dost a prodat se to prodá...ano je to zmetek, ale to pak v podstatě vše co není TOP, nemluvě že i třeba některé GPU 4870ky jsou částěčně zmetky prtože mají strop níže než ty nejlepší kousky...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 10:52:30

No nevim, co se pamatuju ja, tak kdyz zacalo vyrabet X4 tak az teprv po tom co zjistilo, ze vyteznost X4 je mala a na velkym poctu vadnych chipu jsou funkcni tri jadra, tak teprv po tom rozjela prodej. A byl by nesmysl ty chipy davat pryc, takze logicky krok. Tusim se launch X4 byl nekdy listopad/prosinec 2007? A X3 az nekdy v unoru 2008? K tomu se AMD rozhodlo jako ke kroku omezujicimu ztraty, nebylo to prvotnim ucelem. Dneska je situace jina a X3 maji svuj smysl a misto. Ja jsem poukazoval na to, ze od tyhle doby maj X3 pridech zmetkovosti. Jinak s tim 280 v zasade souhlasim, tvrdim pouze, ze to nemuzes srovnavat, protoze Nvidia predem oznamila, ze bude produkovat 280 a 260.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 10:16:39
avatar
Zmetek nezmetek, hlavně že to funguje tak jak má.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-11-25 09:00:42
avatar
Teď tu pisnu jen pár vět, už se zněmit ten náš svět, a dojjádro není co bývlo, tehdá se nám o něm snívalo a dnes...je to starý děs a jiné počty se dnes cení..hold i svět PC se mění
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-25 09:18:54
avatar
Trocha poezie nikoho nezabije ... ale takhle brzo po ránu máš můj obdiv
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A je, 2008-11-25 14:53:36
avatar
to je mi nejak podivne. Kdyz srovnam herni vysledky testu procesoru na PCT

Odkaz

tak, pokud vidim dobre, se Phenom X4 krci nekde vzadu, vetsinou za C2D. A tady ted vidim, jak je X3 uzasny procesor a ve hrach C2D porazi. S prominutim, tady neco nesedi. Treba bylo vybrano jen par testu vhodnych do recenze a na bankovnim ucte se objevil nejaky ten prispevek?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 533x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1304x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1224x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1621x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1139x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1880x
Komentářů: 2