Preview: Batman Arkham City – výkon grafik pod DX11/DX9 a PhysX Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 27 listopad 2011
altOčekávané pokračování Batmana dorazilo na PC se zpožděním a s problémy. Jak je to s výkonem?

 

 

 

 

Před pár dny jsme psali o tom, že bohužel odkládaná PC verze Batmana Arkham City dorazila, ale přidané DX11 nefunguje pořádně a celá hra se v podstatě nedá hrát, protože se to škube:

Vývojáři hry přiznali, že problém existuje a snaží se jej napravit. Doporučili nám tak zatím hrát v DX9. Otestovali jsme tedy v rychlosti, jak si hra vede, pokud jde o grafiky, protože jste se na to někteří ptali. Jak už také víte, je to jediná větší hra s fyzickou PhysX akcelerovanou přes GPU od NVIDIA. Takže se podíváme i na vliv tohoto systému.  

  •  DirectX11 upozaděno za PhysX …

Hra staví na starém známém enginu Unreal 3 a tedy i původním engine, který byl použit už u minulého dílu, stejně jako u hromady her před tím. Samotný engine v použité verzi nedisponuje žádnými moderními technologiemi DirectX11, které by tedy mohly být využity na současných grafických kartách. Díky společnosti NVIDIA, která poskytla své vývojáře a hlavně veliký balík peněz vývojářům hry, je PC verze vybavena DX11 rozšířením a PhysX GPU systémem fyziky.

Bohužel musíme říci, že tato hra představuje jednu z nejhorších implementací DX11, kterou jsme kdy kde mohli vidět. DirectX11 má totiž přinášet, kromě lepší vizuální kvality a některých nových efektů, hlavně a především nižší nároky na HW. Právě díky lepším a optimalizovaným standardizovaným prostředkům a funkcím, jak lepší vizuální kvality dosáhnout. Jenže to by vyžadovalo jej použít už jako základ a to u žádné Unreal3 hry samozřejmě nejde čekat. Takže zatímco máme grafiky technologickými možnostmi z roku 2010/2011, software UnrealEngine3 zůstává možnostmi jen u nejlepší verze DX9, tedy konec roku 2005. Co to znamená? Bohužel DX11 v Batmanovi je výrazně náročnější než DX9 a vizuálně jsou tam navíc rozdíly minimální. Jediné, čeho si u DX11 všimnete, je Tessellace určitých objektů, které však vedle některých hnusných textur v nízkém rozlišení a jinak neplastických 95% objektů okolo, působí poněkud rušivě. Pokud čekáte, že rozdíl bude alespoň v detailnějších texturách, lepším stínování, lepších efektech a lepším nasvícení scény, jako tomu bylo u dalších podobných implementací DX11 do DX9 enginu (třeba Dragon Age 2), kterých jsme letos byli svědky, tak vás zklamu.

Nároky na výkon v DX11 jsou vysoké, díky špatné optimalizaci a zapracování to však stejně není hratelné ani na HD 6970, ani na GTX 580, protože hra se škube. Ne že by výkon nestačil, jen je to prostě špatně udělané. I přesto je DX9 režim více než 2x méně náročnější, při vizuálním rozdílu minimálním :(.

NVIDIA se totiž soustředila hlavně na implementaci skomírajícího GPU PhysX. To je už dlouho vydáváno za velkou výhodu a mnozí podle ní dokonce vybírají grafiky. Bohužel na spočítání her, kde se za poslední 3-4 roky GPU PhysX reálně objevilo, vám stačí dvě ruce. Na spočítání těch kvalitních nepotřebujete ani všechny prsty na jedné ruce, a pokud budete chtít spočítat ty, ve kterých mělo GPU PhysX reálný přínos a byla tam fyzika velkým herním přínosem a její akcelerace přes grafiku velkou výhodou, tak jednoduše dojdete k číslu 0. Všechno, co GPU PhysX dělá, se totiž normálně dá udělat zcela jednoduše a vizuálně se stejným přínosem přes klasické grafické funkce, či skripty. Ani v případě Batmana Arkham City to není jiné. I přes proklamovaný velký vývoj PhysX, nevypadá implementace o nic lépe a jinak než před lety a u minulého dílu.

Výkon GTX 560 Ti stačí tak tak na spuštění PhysX na střední detaily jen v DX9! Na nejvyšší už výkonem nestačí ani v DX9 natož v DX11. Takže většina hráčů stejně bude hrát bez něj nebo maximálně na střední úroveň.

A stejně tak i funguje. Musím říci, že hru bez PhysX a s PhysX vizuálně snadno identifikujete a je tam větší rozdíl než mezi DX9 a DX11. To je dáno tím, že GPU PhysX zde jinde normální věci s vizuálně stejným přínosem, jako mlha, částicové efekty, či destrukční model, složitě počítá přes GPU. To je samozřejmě výkonově přístupné jen grafikám NVIDIA. Zbytek si musí vystačit bez toho. Nutno říci, že PhysX má také výrazně negativní dopady na výkon. Doporučuji přitom používat jen střední úroveň, protože jako obvykle je na vysokou některými efekty odletujících třísek, či skla hodně nerealistické, protože se pořád jen divíte, kde se to množství materiálu bere.  

  • Závěr

Takže si to shrňme, DX11 v Batmanovi nemá vizuálně téměř žádný přínos proti DX9, hlavní přínos DX11 má být ale technický, tedy lepší obrazová kvalita je díky lepším a standardizovaným funkcím méně náročná na hardware. V tomto směru však rozhodně implementování několika málo DX11 funkcí do jinak zastaralého DX9 enginu, nemůže být efektivní. Bohužel je to ještě horší, než u jiných podobných implementací a v současné době bohužel zcela nehratelné. Zkrátka tady to vůbec nefunguje.

Mnohem většího vizuálního rozdílu jsme si všimli mezi hrou bez a s PhysX, což byl rozhodně hlavní cíl NVIDIA. Skomírající a stagnující PhysX, které opustil už i jeho původní hlavní tvůrce se opět ukazuje jen jako marketingový nástroj a vějička bez reálného skutečného přínosu. Opět by totiž, kdyby NVIDIA neposlala vlastní lidi to udělat, se ve hře PhysX GPU vůbec v této podobě neobjevilo, takže ačkoliv už roky slyšíme, jak jsou vývojáři celí lační po PhysX, stále žádný z nich sám od sebe GPU PhysX nikde nepoužil. Věci jako střepy, částicové efekty a poletující objekty, či fyzika obleků, které jsou v mnoha jiných hrách zcela nenáročné na výkon, se zde s vizuálně stejnou kvalitou a stejným dopadem na hraní musejí složitě počítat přes GPU. Stále si dokola klademe tutéž otázku: "Proč, když to není třeba???" PhysX je samozřejmě primárně optimalizováno i zde přes GPU NVIDIA, protože NV nemá důvod, ba dokonce zájem, aby to jinak dobře běhalo někde jinde (třeba na procesorech, u kterých se už dnes fláká několik jader a ještě více vláken, nemluvě o integrovaných GPU u některých z nich). Miliony dolarů a vlastní vývojáře do této hry investovala jen pro propagaci svého PhysX a podpory prodejů svých grafik, ke kterým je navíc hra přidávána zdarma jako bonus. Bohužel však jen opět ukazuje, jak zbytečné GPU PhysX je. Ani v Batmanovi nemá žádný vliv na hratelnost, natož aby kvalitativně posouvala vlastní fyziku někam výše. Nelze popřít jeho pozitivní vliv na detailnost a lepší vizuální kvalitu této hry, ale to je jen proto, že se skrze něj dělají věci, které se jinak dělají normálně přes grafické efekty a skripty. Kdyby ale PhysX nebylo vizuálně vidět, ani byste si nevšimli, že ve hře je a to se samozřejmě do krámu za ty miliony dolarů investic, NVIDIA vůbec nehodí. Přesto se solidně výkonným CPU (Core i5-2500K a lepší) si v DX9 s PhysX detaily (střední) zahrajete normálně i bez NVIDIA grafiky!

Zásadní pro nás je, že PhysX nemá naprosto žádný vliv na hratelnost a hraní samotné. O implementaci několika málo technologií spojených s DX11 zde teď radši ani nemluvme, v současnosti je tato hra v DX11 režimu nehratelná! Pokud bylo cílem vytvořit jednu nejhorších ukázek roubování DX11 na DX9, pak si vývojáři u této hry mohou gratulovat. Něco s tak nicotným dopadem na vizuální kvalitu a drtivým dopadem na výpočetní náročnost, a navíc když to celé má problém vůbec fungovat a v současnosti se to nedá používat, jsme vážně ještě neviděli. Vizuálně tedy tato hra vypadá jinak stejně, jako jakákoliv jiná Unreal3 hra, tedy slušně s obvyklými nedokonalostmi, ale už trochu okoukaně. I když tahle má přeci jen originálnější styl díky tématu. V DX9 není žádnou výzvou pro současné grafiky a nevyužívá lautr nic z jejich možností. Hra samotná je pak herně v podstatě ve všech směrech lepší než minulý Batman a v DX9 si to zahrajete v podstatě na čemkoliv a hra rozhodně nevypadá nejhůře, ale také na špičku akčních her už přeci jen dost graficky natož technologicky ztrácí. Mezi chodičkami mlátičkami je to však dnes rozhodně vizuálně i herně král. Otázkou, kterou si klademe je, proč jsme na PC verzi čekali s několika odklady déle, když stejně musíme hrát bez DX11, kvůli kterému jsme čekali, a že onu zásadní nefunkčnost a nepoužitelnost neodhalili testeři před vydáním hry … vážně škoda.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 23:50:57
avatar
Viděl jsem to v chodu u sestry a vypadá to opravdu dobře :-) .
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 00:22:24

Citace:
I přes proklamovaný velký vývoj PhysX, nevypadá implementace o nic lépe a jinak než před lety a u minulého dílu.


Používa sa úplne rovnaká verzia PhysX SDK ako u jednotky. Aký prínos bude mať nové SDK zatiaľ nikto nevie keďže žiadna hra ktorá by ho používala ešte nevyšla. Majú vraj nejaké vyjsť budúci rok.

BTW ešte sa nevie kedy víde patch čo opraví chyby v režime DX11?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 00:50:41
avatar
o to je to smutnější a potvrzení toho co dávno říkám, že za celý rok jsme došli s PhysX odnikud nikam ....

Neví se, doufejme, že v následujících dnech, ovšem už je to stejně jedno, většina lidí hru dohrává teď ..... takže zase pozdě.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 08:45:43

Nová verzia SDK prišla v marci. Takže nie je prekvapujúce, že hry, ktoré ju budú používať prídu tak rok po. Aj keď ja som už tiež dúfal, že v Batmanovi by sa mohla objaviť. Okrem toho je to rozhodnutie vývojárov a možno už nechceli do rozbehnutého projektu prepracovávať fyzikálny systém. Príčina mohla byť aj v tom, že nové SDK je zatiaľ len podmnožinou predchádzajúcej verzie a NV by v hre nemohla použiť všetko to čo chcela. Napríklad simulácia šiat prišla prepracovaná s novým riešením až s verziou SDK 3.1 4. októbra. Síce otázne je kedy ju mali použiteľnú interne ale aj tak to prišlo vzhľadom k vydaniu hry neskoro a nemali moc času na zapracovanie. Ale z užívateľského hladiska to bude tým pádom v podstate rovnaké ako u jednotky.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 09:28:08
avatar
No neviem,ak vysla SDK v marci tak potom sa divim,ze tam nie je pouzita,kedze zapracovanie Physxu urcite netrva pol roka,povedal by som tak mesiac,ale vela o tom neviem,takze mozno kecam sprostosti ... Kazdopadne ak by som bol vyvojar a pridu ku mne NV s tym,ze mi do hry spravi Physx za bol roka,tak ich asi velmi rychlo poslem odkial prisli BTW, u DDho zacinam mat podozrenie,ze je nejaky marketingovi bot Physxu,zla reklama je tiez reklama,nie? Zas tu v poslednej dobe citam same zaujimavosti. Naposledy ,ked sa tu riesil Physx,tak niekto mal velmi zaujimavy prispevok o tom,ze Physx riesia najviac majitelia non-NV grafik (neviem ci si to nebol ty marek). To ma fakt pobavilo a musel som dat palec hore,ked som si uvedomil,ze ja mam NV grafiku a nejaky Physx mi je uplne uprdele
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 09:54:48

JJ. Bol som to ja. Ludia čo majú NV grafiku tak buď ich PhsyX zaujíma a majú ho zapnutý alebo ho proste neriešia. Takže presne ako píšeš.

BTW síce SDK 3.0 vyšla v marci ale SDK 3.1 s novým solverom pre clothing vyšla až v októbri a to ešte tiež nie v takom rozsahu ako to bolo predtým. Toto všetko staré SDK už má (síce ešte starou cestou ale má) tak z tohto pohľadu sa nečudujem, že radšej použili ešte staré SDK. Zaujímavé je, že ludia od NV si od vylepšeného SDK sľubujú to, že sami vývojári budú používať GPu PhysX takže som zvedavý aj keď v tomto prípade pesimista. Pomôcť by im v tom malo proklamované 4-5 násobné zrýchlenie implementácie PhysX do hier ale myslím, že ešte chvílu bude trvať kým nebudú GPu PhysX implementovať hlavne ľudia od NV.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 03:22:50

Zdá se, že velice nutně potřebuji "GTX 560" (dosavadní integrovaná grafika i3-540 má v Nurienu jen 10fps).
A teď vážně, mám jí koupit teď za 4300Kč, nebo počkat na případné povánoční ceny? (celkem mě znepokojil DD článek "Nákupy PC se prodražují ...")
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 08:43:31

Ak chceš naozaj kúpiť GTX560 a terajšia cena ti vyhovuje tak ju proste kúp. Čakať sa možno oplatí a možno nie ale pokiaľ na to čakanie nemáš dôležitý dôvod tak by som na tvojom mieste nečakal.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 10:10:12
avatar
koupil bych spíš http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=89650 ;)
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 19:50:07

njn, HD6870 je mnohem lepší a výhodnější ;-) , plus DeusEX znovu a jiným způsobem.
Původně jsem na grajiku chtěl HD5750. Ale dokud nepůjde skomírajícící GPU PhysX pod OpenCL, tak v tom Nurienu(a v další desítka bečkových her) poběží naplno s Radeonama jen na těch 10fps.
Škoda že "mareknr" je s videem tak zlej. Ta mlha je až moc sládká, a zbytečný poledující částice i textílie dost přidávají na atmosféře. ;-)
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 07:41:38
avatar
Podle mého je hlavní, že je to mnohem lepší hra než předchozí díl. Opravdu sem si hraní užil a měl sem pak nakonci pocit, že sem hrál fakt dobrej kousek, což se dneska moc nestává : )
tycho1979 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 15:18:46
avatar
Přesně to si myslím. Původní díl se mi moc líbil, hlavně svojí atmosférou a taky hratelností. Grafika k tomu seděla a vůbec sem neřešil zastaralost nebo něco podobnýho. Tenhle díl sem ještě nehrál (opravdu jenom zatím) a jestli píšete, že je herně lepší než první, tak mě grafika moc nebere. A k Physx, kdysy dávno sem měl tendence koupit si i tu přídavnou kartu , ještě že sem to neudělal.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 16:55:24
avatar
Jo tak ono je to na PC chvíli ne? Ja to hrál na konzoli : ) V jedničcce sem měl těžce klaoustrofibickej pocit a levely samy o sobě mě nebavili, protože kolikrát používali dost zvrácený logiky game-designu a často sem se ve spleti těch samejch uliček ztrácel a celkově mi to přišlo takový nezajímavý. Pak sem tady měl vždycky pocit, že to ovládání má hroznej lag a uplně sem vždycky plakal, když sem musel vyndat nějakou skupinu nepřátel.

Jinak ve dvojce je fajn to město, kde se toho odst odehrává, jsou tam side-questy chlange jak od Riddleyho, tak i jak dokáže člověk nakládat s lítáním a pak následně za to dostane upgrade jednoho z gadgetů. Gadgetů je tam 2x tolik a opravdu je člověk využije. Riddle challenge sou výrazně chytřejší a spousta villainů jenom dodává na rozmanitosti. Za mě tak 9/10 na žebříčku kde by hry jako CoD, DA II dostali maximálně 3/10 : )
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 17:13:34
avatar
tak me uz bavil dost prvni dil, dneska hraju slaby 3 hodinky tenhle dil a je to fakt pecka. vstal sem od toho az ted protoze sem uz nutne potreboval na zachod uvidime jeste jak to bude pokracovat dale, ale zatim je to pro me jednoznacne top hra tohoto roku a zmenit to uz muze asi jedine ac:revelations.

jediny vytky lze u tyhle hry mit fakt jen k ty technicky strance, ktera na dnesni pomery je uz dost zastarala, i kdyz ten vytvarnej styl to dost zachranuje. ale po tom co s texturama predvedl skyrim, tak batmanovi je lze v poho odpustit. narozdil od skyrimu se tu k texturam tolik nepriblizujete (napr pri otvirani dveri, truhel, sbirani predmetu) takze nikoho tady neprasti do oci spinavy ctverce 1x1cm. a pak jedine physx u kteryho me trochu mrzi ze si nemuzu zapnout.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 21:40:49
avatar
I na poměry xboxu mi přišlo, že nějaký textury sou opravdu špatný. Navíc v legal notes je uvedený Unreal SDK někdy z roku 2009, takže asi stavili na tom samym, co předchozí díl...Ale nějak sem opravdu neměl čas to zkoumat, hra je podle mě fakt peckovní : )
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2011-11-28 08:48:44
avatar
FULL DX9 vo FULLHD rozliseni 2xMSAA bez physx mam 92/131/47 avg/max/min pri 4xMSAA 87/122/47pri 8xMSAA 78/102/44...s PHYSX 2xMSAA 25/75/41....FULL DX11 FULLHD bez PHYSX 2xMSAA 2/68/38 .som cakal ze budete mat lepsie cpu a nie bulldozer na hry...ako ste mali nastavenu hru v DX9 ake vyhladzovanie a este by ste mohli udavat minimalne fps lebo neviem ci vam tam nebrzdi CPU
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 10:04:49
avatar
asi někde chybka ne? 25/75/41 s physx jinak mám pocit že jsi to prohodil - tedy 41/75/25 pak to beru ;)
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 08:16:34
avatar
niue nie sedi to, minimum 25, maximum 75 avg 41
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 10:34:05
avatar
procesor to skutečně nebrzdí, Bulldozer je hodně silný procesor, silnější je jen Core i7-2600K a lepší ... testované nastavení: 1920x1200 4xMSAA/16AF
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 08:21:54
avatar
no samozrejme bulldozer je vykonny ale urcite nie az tak ako sandy bridge, v reckach udavajte aj minimalne fps(pripadne priebeh),,,,,aj ked v tejto hre asi o cpu nejde, nechapem preco ste zvolili prave toto cpu pre testovanie.....a prosim vas uz nepiste nikde ze silnejsi od 8150 je len 2600K, ked dobre vieme ze tych procesorov je ovela viac....no offensive
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 10:23:53
avatar
Nevím proč na starý Unreal 3 engine perou DX11.... to je fakt dneska nějaká móda že jak hra nevyjde v DX11 tak je to shit ? No bože tak si to zahraju v DX9 když ještě jak píšete je vizuální rozdíl minimální...
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 10:35:26

No asi tam chceli mať nálepku DX11, lebo inak si neviem vysvetliť to tlačenie DX11 na starý U3 - sa vôbec čudujem, že sa to nejako podarilo.

Samozrejme problém je jasný - použitý U3 kvôli jednoduchosti vývoja pre PC/Xbox360/PS3. Kto ale tam silo mocou chcel dodať to DX11, pokiaľ to naviac nefunguje tak ako má, je otázne a asi by potreboval jednu ...

V konečnom dôsledku vo finále je podstatný obsah a hrateľnosť. Ten dúfam, že je na tom podstatne lepšie ako tá DX11 "nálepka" ...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 12:44:14
avatar
DX9 bude slavit pristi rok 10 let vyroci od vydani. To je dost dobre skore Snad se DX11 zacne sirit realne ve velkem uz brzo. Bohuzel nevim o nicem, co by DX9 nezvladlo zobrazit oproti DX11. Jediny rozdil je v efektivite a implementaci. Treba tesselace se da vykompenzovat vygenerovanim slozitejsich modelu. Pak uz je tesselace zbytecna. Pokrok by to ale chtelo. Vyuzivat nejake featury, ktere DX9 neumi, ale hlavne ktere prinesou novou vizualni kvalitu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 12:47:53
avatar
jenže tessellace je lepší a méně náročný způsob jak těch složitějších modelů dosáhnout a v DX11 je standardizované. O tom to celé je ... nejde o to, že by DX9 něco nezvládlo, ale DX11 umí věci lépe, jednodušeji a s nižšími nároky ... bohužel musíš to na něm postavit od základu a víme jak to dneska je ... podíej se na B3, tak je DX11 v DX11 jede líp než v DX9 ;)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 13:24:58
avatar
V tom s tebou naprosto souhlasim. Chtel jsem spis poukazat na to, ze stejne vizualni kvality dosahnes i s DX9. DX11 to umi efektivneji, ale nejsem si vedom nejakeho efektu, ktery dokaze udelat nove jen DX11 a je to videt. Viz treba prichod hardwarovych T&L u DX7, ktere bylo videt takrka pri prvni implementaci, nebe komprese textur u DX8 a nebo vyssi shader modely umoznujici zpracovani stinu, odlesku atd. u DX9. Bohuzel nic takoveho neprislo a je mi z toho smutno. To si myslim, ze je duvod, ze neni tlak na sireni novych DX. Dalsim krokem bude snad jen implementace ray castingu nebo neceho podobneho, co zvysi viditelne vizualni uroven a co nepujde implementovat ve starsim standardu.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 13:02:20

Teselácia na grafickej karte hlavne presúva prácu grafikom. Nemusia tráviť čas modelovaním zložitých modelov a môžu ho stráviť inou prácou. A posielanie menšieho objemu dát do GPU je tiež výhoda pre priepustnosť zbernice PCIe.
tycho1979 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 15:19:39
avatar
Asi fakt jenom marketing. Co není DX 11 je na nic!!!
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 13:10:03
avatar
Ta FX 8150 musi riadne brzdit tu GTX 580 sak ked si kupujem grafiku za 400e tak si tam dam aj adekvany cpu
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 14:53:30

Úplne čerstvé video a review ku GPU PhysX v novom Batmanovi: Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 15:51:32
avatar
prosimtě to je jako by nechal obviněného vést svůj vlastní proces a vynést rozsudek
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 16:19:26

Každý sa na to pozerá inak. Ty sa na to zrejme pozeráš ako na propagandu, ale ja beriem Zogrima ako nadšenca. A to čo robí robí naozaj dobre. A to bez presviedčania, že je PhysX to najlepšie na svete. Teraz v podstate zhrnul to čo sa vlastne v Batmanovi používa a ako to vyzerá. Je to hlavne pre ľudí ako ja ktorých to zaujíma.

Na moju otázku či sa plánuje GPU PhysX používať aj na ovplyvňovanie gameplay napísal toto:

Citace:
In the future, if GPU physics will become standart on consoles.. right now, not likely


Jo a predtým ako sa niekto začne rozhorčovať nad tým akú politiku to s PhysX NV vedie tak by si mal najskôr položiť otázku prečo sa nenájde niekto iný kto by to robil podľa vašich predstáv. Napríklad by ma zaujímalo už keď Eric Coumans pracuje pre AMD, či a kedy AMD zahrnie Bullet do svojho programu podpory vývojárov. Vzhľadom na jeho OpenCL podporu by to bol krok vo svete hernej fyziky, na ktorý ako som si všimol všetci čakáte. Vlastne ja tiež. Bola by to zaujímavá konfrontácia a konkurencia.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 17:42:44
avatar
V další generací konzolí bude minimálně na X720 (a možná i PS4) AMD grafika, na novém Nintendu je taky AMD, tak já nevim jak by se mohlo GPU PhysX stát standardem na konzolích
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 17:56:25
avatar
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 08:30:10

Ja tiež neviem. Ale on nenapísal GPU PhysX. Je tam GPU physics. Čo je rozdiel. Pretože zrejme myslel akcelerovanú fyziku pomocou GPU všeobecne a nie iba PhysX.

EDIT: Nadhodil som poznámku ohľadom AMD grafík v ďalšej generácii konzol na physxinfo na čo mi Zogrim napísal toto:

Citace:
I believe, following developers demand, NVIDIA can/will port PhysX SDK to OpenCL or whatever “open standart” may be used on nexgen


Myslím, že to by snáď už nikomu nevadilo. Ale to je asi iba naše prianie a NV asi taká vstriecna nebude.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 16:05:39

Marek mi připomíná samotného aktivistu podobnému Batmanovi, který chodí a mlátí vše okolo. (chodička mlátička)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 16:06:57

Na akej adrese to bývaš?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 16:31:55

To byla poklona, protože hernímu hrdinovi se daří v jeho počínání
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 18:39:28

Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 08:18:55
avatar
I když přiznávám že některé efekty působí trochu uměle, tak třeba ty průchody kouřem apod. vypadají super a celkově to hrát s fyzikou nebo bez je velký rozdíl
adoooo777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rE 2011-11-28 17:05:40

Mne sa len nezdajú tie výsledky testov hra ktorú podporuje nVidia tak na ich kartách ide horšie ako na AMD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 21:11:41
avatar
v DX9 je to normální Unreal3 hra ... výsledky jsou tedy jako obvykle a situace je vyrovnaná .... pravda, možná o něc lepší pro AMD, který stejný výkon nabídne levnějši a s nižší spotřebou ...

Optimalizace pro NV se u této hry projekvuje v kombinaci s PhysX
7R7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 13:00:05
avatar
No videl som aj testy kde v DX9 bola GTX 570 1920 × 1200, DX9, max. detaily, PhysX off, 4× AA slabšia o 1% ako HD 6970 a v 2560 × 1600, DX9, max. detaily, PhysX off, 4× AA bola GTX 570 už o to 1% silnejšia ako HD 6970 ale tam bol použitý intel procesor Intel Core i7-920. Takže možno ten Bulldozér nieje až taká dobrá voľba
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 17:45:15
avatar
Nevím zdá se mi to škoda, skoro bych řekl že PhysX hře spíše škodí, než že by ji nějak výrazně pomohl. Věřím že by šel naimplementovat lépe a tak aby fungoval stejně na kartách obou výrobců. Jasně nVidia v tom má své peníze, takže to snad ani jinak nejde

Batman se v obou dílech velmi povedl a tak je škoda, že se místo toho tvůrci nesoustředili raději na optimalizaci enginu. Například Saints Row 3 ukázal, že DX11 jde použít k vylepšení výkonu a optimalizaci spíše než k přidávání dalších efektů (byť Volition zdaleka nevychytali všechny chybky enginu).
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 18:14:55

V čom konkrétne hre PhysX podľa teba škodí?
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 18:24:47

A na akom engine islo Samaritan Dx11 demo? Ved to vyzeralo sakramentsky lepsie ako vsetko ostatne dnes a ako sucasny UE duplom ale pritom sa o novy nativny dx11 engine nejedna.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 18:35:56

Unreal engine 3: Odkaz
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 19:51:33

Tento driver (Catalyst 11.11b) by mal zlepšiť dx11 v Batmanovi:

Odkaz

Batman Arkham City - Improves DirectX 11 performance for single GPU configurations

Tú hru zatiaľ nemám, takže to neviem potvrdiť.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 20:25:21
avatar
Když jsme u těch her, neví někdo co je se Serious Samem 3 Měl vyjít 22týho a zatím jsem neviděl ani žádnou recenzi....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 21:09:51
avatar
máme .... nestíháme ...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 22:02:39
avatar
myslim ze nato je zbytocna recenzia, odstranil vsetky nedostatky co sa vytikali DNF(autoheal a obmedzenie zbrani). Inak je to prava oldschoolovka
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 21:53:04
avatar
Koukam vdecne tema, zase tolik prispevku.
žemla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 23:14:39
avatar
i tak je to nejlepší hra roku
Lucynka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 17:06:21

Mohli by ste mat v testovacej zostave nieco poriadne a nie bulldozer(ved takt na takt ma x6 1090t lepsi vykon), pripadne by ste mohli skusit i7 3960 a trosku ho pretocit a ako by sa chovali radeony pri physx
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
MANDALORIAN se připomíná druhou řadou!
MANDALORIAN se připomíná druhou řadou!Úterý, 20 říjen 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 701x
Komentářů: 1
Nové nejrychlejší auto světa jelo 532 km/h po dálnici!
Nové nejrychlejší auto světa jelo 532 km/h po dálnici!Pondělí, 19 říjen 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1392x
Komentářů: 8
Funkční světelný meč prořeže i ocel!
Funkční světelný meč prořeže i ocel!Neděle, 18 říjen 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2234x
Komentářů: 7
Vyšlo Torchlight III – je to neuvěřitelně nudná hra!
Vyšlo Torchlight III – je to neuvěřitelně nudná hra!Úterý, 13 říjen 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1781x
Komentářů: 3
Need for Speed: Hot Pursuit REMASTERED – nová grafika
Need for Speed: Hot Pursuit REMASTERED – nová grafikaPondělí, 05 říjen 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2492x
Komentářů: 11
Mafia: Definitive Edition – jak se povedl remake?
Mafia: Definitive Edition – jak se povedl remake?Pátek, 25 září 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 3435x
Komentářů: 20