UBISOFT ruší PC verze u některých her – Piráti vyzráli na jeho ochrany a tak se mu to prý nevyplatí Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 27 listopad 2011
altSpolečnost UBISOFT tvrdí, že 95% hráčů na PC krade a jim se tak nevyplatí dělat PC verze her.

Že pirátství na PC platformě je problém, se nelze dohadovat. Je to proto, že se jedná o otevřenou platformu, kde jsou samotný hry vytvářeny, vytvářeny jsou tam i různé ochranné software, ale zároveň se tam vytvářejí i prostředky, jak tyto ochrany obejít. UBISOFT se snažil s pirátstvím nějak popasovat a nemá smysl říkat, že ne.

Před zhruba 2 lety zkoušel své hry vydávat bez jakékoliv ochrany, protože řada hráčů tvrdí, že hry krade, protože ochrany jen omezují majitele legálních verzí. Tak jim UBISOFT vyšel vstříc a hádejte co? Míra pirátství se vůbec nesnížila. Tak to UBISOFT zkusil jinak, a udělal ochranu stálým připojením k internetu. Ta se osvědčila u Assassin´s Creed 2, kde naplno zafungovala a piráti měli nějakou dobu útrum. Pak se ovšem podařilo odhalit systém té ochrany a ta se stala neúčinná i pro další tituly. Navíc se zvedla vlna kritiky kvůli tomu, že i někteří majitelé originálek se cítili stálým připojením omezeni.

Nyní se tedy UBISOFT rozhodl, že žádné ochrany už tedy dělat nebude a s tím u některých titulů zrušil PC verze. Zatím se to týká nového Ghost Recon: Future Soldier. Nutno říci, že mnozí hráči i někteří tvůrci spíše než na pirátství poukazují na upadající kvalitu her. Za kvalitní titul zkrátka PC hráči rádi zaplatí, bohužel kvalitních titulů je velmi málo. Svou roli na tom mají i hráči, kteří se nechali zblbnout a kupují konzole, které neumožňují žádný vývoj a naopak ho zastavili. Tím tak klesá kvalita PC titulů, kdy navíc většina z nich je často nepovedenou konverzí konzolové verze a tím ještě více zvyšuje nechuť PC hráčů cokoliv kupovat. Navíc se k tomu přidává absence DEMO verzí, takže si hru není ani jak vyzkoušet před nákupem. A tím se dostáváme k tématu článku starého jen pár dní:

 

Abych tedy řekl svůj názor na krok UBISOFTU. Ten neruší některé PC verze primárně proto, že by pirátství bylo až takový problém a kvalitní PC verze by se neprodala, jak oficiálně prezentuje, ale protože ví, že tu kvalitní PC verzi není schopen ani ochoten u některých her určených výrazně pro konzolové publikum udělat a nabídnout. A tím se dostáváme do bludného kruhu – chybí kvalitní hry = klesá zájem PC hráčů něco kupovat = vydavatelé si stěžují, že jejich hry nechtějí PC hráči kupovat atd. Jsem zvědav, zda projekt Ghost Recon: Online, který UBISOFT ohlásil místo toho, tedy online hru, bude mít odpovídající kvality, aby se mohl popasovat s takovým Battlefield 3. Osobně nevidím na těch DRM nic špatného, a nikdy mě nijak neomezovaly. Ale myslím si, že jsou velmi nedotažené a plné děr kudy se dají obejít, takže nikdy fungovat nemohly a nedostaly tak ani šanci se osvědčit.

To ale nic nemění na tom, že nejlepším způsobem jak přinutit zákazníky platit, je kromě funkční online ochrany, hlavně vydat tak kvalitní produkt optimalizovaný pro možnosti současných PC, který nás graficky posadí na zadek a herně bude dostatečně na výši, že jej prostě budou všichni chtít a rádi za něj zaplatí. To ovšem dnes u většiny her nedostáváme, je to samá recyklace, zjednodušení a stagnace vývoje i herních principů … hlavní vecí u většiny vydavatelů je udělat toho co nejvíce, co nejlevněji a všechno to co nejdráže prodat. obětí toho jsme nejen všichni hráči, ale hlavní tituly, které jsou třeba o 2 třídy kvalitnější než běžná produkce, ale v hodnocení dostanou 9/10 či 10/10, jako 100 špatných her kolem, protože je tak nastavený markting i platby novinářům a recenzentům za ta hodnocení ....

UBISOFT asi usoudil, že nový GR: Future Soldier nemá odpovídající herní kvality, tak že s ním nebude náročnou PC platformu vůbec obtěžovat. Jiné vysvětlení není, protože neexistuje kvalitní, a po všech stránkách povedená hra, která by se na PC platforma nedala dobře prodávat. Skyrim či Battlefield 3 jsou toho letos důkazem. 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 20:42:20
avatar
Ááále, nestojí to za to rozčúlenie sa... Len dodám, že no Splinter Cell, no purchase! Nič iné ma zo stajne Ubisoft nezaujíma, možno tak Prince, ale to je momentálne mŕtva séria... Ako vážne, okrem Assassin's Creed, čo skutočne kvalitné Ubi teraz má?
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 20:43:55
avatar
Taky mě nenapadá žádná hra, co by nebyla trapná (Hašašínovo krédo nehraju).
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 20:50:29
avatar
No veď ani ja. A Prince naposledy Two Thrones... Samovi som už odpustil aj rodinné ťažkosti v 4. a 5. diely, tak by mohli urobiť zase niečo podľa vzoru Chaos Theory...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 21:50:58

Tak třeba Far Cry, Brothers in Arms, Rainbow Six anebo legenda IL-2 Sturmovik. Všechno v původním "znění" nemělo chybu
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 22:04:50
avatar
Posledni R6 co za neco stala vysla v roce 1998
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 22:09:06

V roce 2003 vyšel Raven Shield, kde grafika a zvuková stránka byla na špici a herně mě to taky dost bavilo. Jinak sláva UBI je dávno na ústupu, to souhlas.
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 22:12:08
avatar
Jo beru grafika byla pekna ale mise hrozna nuda to treba Perfect Sword v R6RS to je jina Jinak je to super hra na netbook
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 13:05:39
avatar
zato far cry 2, to je uz ine "kafe"...
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 20:50:32
avatar
me se od nej moc libi assasin, splinter cell a rainbow six , takze pro me ma zelizek v ohni dost.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 21:14:01

Doufejme, že to není začátek postupných rušení her pro PC i od jiných firem.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 21:30:34
avatar
Skôr začiatok konca Ubisoftu... Aj Eidos sa kedysi takto potácal, rušil projekty, vydával všelijaký blivajz, často konzolové exkluzivity, jeden kvartál čierne čísla, potom červené... Nikdy sa mi politika Eidosu nepáčila a myslím, že si za svoj koniec môžu sami, teraz patria Square Enix a neviem no. Aspoň, že je financovanie spoločnosti zaistené a už sa teším na nový Thi4f.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 22:09:53

A i kdyby tak co ? Statistiky kam se zahrnují prodeje her, jasně odkazuje, že PC ma větší prodejnost než konzole. Takže i když se vymlouvájí na vysoké pirátství, stejně tam trhnou více než na konzole. Odpověd je jednoduchá, ale s pirátstvím to ma pramálo společného.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 22:32:41
avatar
A kde také štatistiky nájdem? Pozri na tieto výsledky: Skyrim Odkaz, BF3 Odkaz, Deus Ex Odkaz
Jasné, že tam asi nie je zarátaná digitálna distribúcia, ale aj keby sa BF3 ako snažil, konzolové predaje nedobehne... Konzolová propaganda Vgchartz.com? Ja už neviem, kde je teda pravda...
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 13:08:46
avatar
300.000 PC kopii v USA? sa mi moc nezda...
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 13:48:10

Might & Magic: Heroes 6
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 20:48:18
avatar
co si budeme povidat, kdyz hra stoji 1000-1500 tak je jasny ze se lidi snazi usetrit. Kdby novinky staly 400 tak bych si klidne kazdej mesic kupoval jednu novinku abych podporil vyvoj. Takhle kazdej mesic kupuju krutej bazar a jeste vetsinou ani ne od kamenyho kramu ale od nekoho na netu. Jejich mius.
Bohuzel, muzou si za to svoji marzi a nenazransoti a s prominutim idiotskou logickou kdy hry zkrz online primo "od zdroje" (narazim na psn) stoji 2x tolik co v kamennym krame.
Takze, dobre jim tak.
Stanley81 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 12:23:13

Jj, když to vidím poslední dobou, tak zaplatím.....zaplatím za dobrou hru,která je dokončená a bez chyb ovlivňujících hratelnost. Koupil jsem BF3 a je to dobrá hra, ale MP už hrát po jejich updatu nejde vůbec a ptám se,,,,vrátím mi někdo ty peníze za nedodělek? Asi ne že? Takže, až budou vydávat dobrý a hratelný hry za ROZUMNÝ peníze, tak proč ne. Zatím to je brekot výrobců šrotu.
Winthorpe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 21:23:25
avatar
Lidi nemaj dost peněz na to aby utáhli domácnost a ještě by měli platit za ty dnešní houna? U MP to jde pochopit ale za singl srágoru dát litr může jen blázen.
Cechys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 21:24:50
avatar
Myslim si že by se měli přestat soustředit ne na piráty ale poctivý platiče kterým nevadí za hru platit a podobných lidí co maj kecičky že si budou hru za 400 kupovat je dost ale to těch s tou ochranou (která jim Hrooozně moc vadila bylo taky) takže co takhle dělat předobjednávky na hry a podle toho kolik lidí tam ty prachy pošle tak se podle toho hra udělá nebo ne a případně jim vrátí ty prachy? ;) a pak ať si lidi kradou (poctivý kupujou) jak chtěj Výrobcům se hra zaplatí od lidí co si jí stejně koupí případně dokoupí (podle předobjednávek)

doufam že jsem to nenapsal moc zamteně =D (resp. napsal ale ne tak mco že se to nedá pochopit =P)
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 21:33:19
avatar
me v tyhle problematice fascinuje predevsim kvalita tech "piratu" - kdo proboha ty cracky furt vyrabi? to prece nemuze bejt nikdo jinej nez konkurence v oboru

co si o tomhle myslite? - vyjde hra a behem dne je jeji neprolomitelna obrana prolomena; neco mi tu nesedi
Anonymní  2011-11-27 21:44:05

kdo asi...obrovská komunita lidí, kteří si rádi zahrají a přitom umí s PC...studenti, programátoři
každá nová ochrana je výzva. ani to nemusej dělat kvuli samotný hře, ale kvuli tomu, aby dokázali, že to není neproveditelný (viz např obrovská komunita prolamující každou verzi firmwaru PSP)
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 21:36:06
avatar
Nemyslim ze tu mame nejaky bludny kruh, kdyz da par nadsencu dokopy hru, diky internetu jsou potencialni zakaznici cely svet a je distribuce prakticky nic nestoji. Potencial pro zisk je obrovsky, narozdil od vyroby realnych veci kdy musite kopie vyrabet porad a exportovat coz jsou nesrovnatelne vetsi naklady. Notch tak vydelal miliardu korun na Minecraftu.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 21:47:00
avatar
Čím větší, über obrany, tím víc se piráti budou snažit to oblafnout. Čím víc budou troubit do světa, že to nejde prolomit tím rychlejší to bude. Kdyby místo peněz, času a úsilí udělat pro piráty nedobytnou hru, spíše hru hodně kvalitní. Tím lepší by to bylo.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 08:10:49

a naco im to bude ked si to niekto zadarmo stiahne na nete?
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 13:01:43
avatar
cim kvalitnejsia hra je, tym viacej ludi si ju aj skutocne kupi piratit sa bude tak ci tak, ale su ludia co si hru zakupia, ked fakt stoji za to. za hovno peniaze neda nikto.
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 22:54:33

No a na ci jim budou miliony vrazene do ochrany, ktera ale nikomu stejne nakonec nezabrani aby si ji stahl na netu?
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 21:57:21
avatar
Muj osobni nazor je ze si to muzou strcit treba do... Jedinej kdo me zajima je Bethesda jejich hry miluju Premyslel jsem jestli koupim BF3 nebo MW3 ale kdyz vysel Skyrim tak uz to resit nemusim

btw: AC2 ochrana zafungovala? tak mozna na dva dny
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 22:02:12
avatar
je zaujimave, ze je mozne, vydat hru a davat ju zadarmo a predsa na tom zarabat. (World of tanks)
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2011-11-29 07:38:12

Přesně. Je zadarmo. Když člověk nechce, nemusí při hraní utratit ani korunu, jen je jeho postup o něco pomalejší. A vida, World of Tanks tuším hraje skoro 7 milionů hráčů a hra vydělává.
Ono je to holt o tom, že to není zábava na jedno odpoledne. A hlavně ta hra je opravdu propracovaná. Je na ní vidět, že si s ní autoři vyhráli.
Prostě platí to všude. Chcete za něco peníze ? Tak musíte taky nejprve něco předvést. Ta představa některých velkých vydavatelů je naprosto zcestná. A pokud to nechápou, tak zákonitě musí nakonec zkrachovat.
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re 2011-11-29 10:14:41
avatar
Jako skoro kazdodenni hrac bych o nejake velke propracovanosti radsi nemluvil, prvnich par dni se to muze zdat jako supr hra, ale casem objevujete chyby ktere hodne casto ovlivni vysledek bitvy (system objevovani nepratelskych tanku, balance v random bitvach, zaseky v texturach, prustrelne skaly a domy atd..)
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2011-11-29 11:38:21

Nevím, jsem každodenní hráč ale tedy pouze od července a na průstřelné domy nebo skály jsem zatím nenarazil. Hraji teda ale až od verze 0,65 kdy současná je 0,67.
Na záseky v texturách jsem taky nenarazil. Otázka je, zda nemůže problém způsobovat spíše grafická karta a ovladače. Zatím mám herní zkušenost jen na GTX 560 Ti a v pořádku, ale můžu to schválně vyzkoušet i na HD6950 případně v CF dvou HD6950, zda není třeba problém s texturami zde.
Pravda je že matchmaker jako občas nezvládá to vyvážení a občas je jasno hned na začátku při odpočtu, jako to dopadne.
Na systému objevování tanků nepřítele moc problémů nevidím. Ono pokud člověk ví, jak to ve hře funguje a podle čeho se to řídí, tak nemá problém. Včera když jsem hrál za arty tak se na mne pořád někdo rozčiloval, jak je možné, že ho vidím a střílím na něj. To že byl kousek od něj hráč mého týmu mu nějak nedocházelo, ale považoval mne za hackera, když jsem ho trefil. Ono pokud člověk zná ty herní mechanismy, tak není překvapen.
Tou propracovaností jsem myslel hlavně zpracování tanků a jejich možností.
Jinak hra je stále ve verzi 0.XX čili ne ve finálním stavu.
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2011-11-29 12:08:37
avatar
Ja hraju od zari (minuleho roku ) takze jak to ve hre chodi myslim vim docela dobre Zaseky v texturach nemaji co delat s grafickou kartou, proste vjedu tankem na velky kamen nebo do kopce a uz se nehnu.
Objevovani blbne treba tak, ze tank objevi pres celou mapu arty (mapa kde je mesto a zelen oddelena nadrazim), nebo tak ze se 50m pred tebou najednou zamaskuje tank, ackoli je tam volne pole.
Jeste sem nezminil brutalni nevyladeni enginu, kdy se to pri pohledu na mesto skube snad i na SB 5Ghz...ale co chtit od flashove zplacaniny.
Nutno rict ze i tak me to stale bavi, i nejaky peniz sem jim pustil a krabice s BF3 lezi na bedne stale nerozbalena
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 22:09:52

Reknu to asi tak. Serie Total War je vydavana exklusivne pro PC a nevsiml jsem si ze by si vydavatel stezoval na trzby a piraty A to vydavaj snad kazdy rok dalsi dil.
Takze problem je nekde jinde.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Piratstvi 2011-11-27 22:44:50

Tenhle vas vytvor by mozna opravdu 95% hracu ukradlo, ale pockejte si treba na Diablo III - tam ta procenta budou uplne jinak - takze si nestezujte a hledejte chybu u sebe
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 10:01:29
avatar
Přesně, škoda, že už to není před Vánoci, bych si to nechal nadělit od babičky v té speciál edici...slint
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 22:55:30
avatar
No tak Assassins Creed na PC zůstane, tak asi neni vůbec důvod o tomhle psát, protože co má v současnosti Ubisoft kvalitního... Conviction mě bavil, ale zase tak 5 let do dalšího dílu počítam. Hraju na konzoli, ale her od Ubisoftu si kupuju tolik co bych si kupoval na PC, tudíš Assassina : D
---
A jinak ano Ubisoft je příklad společnosti, která si uplně řiká o to, aby měla mále prodeje na PC. Jejich DRM je něco tak zrůdného, že nenacházim slov. Být PC Only hráčem, nikdy v životě bych od nich hru nehrál...
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ubisoft 2011-11-27 22:52:14
avatar
Přesně za kvalitu zaplatím ,ale za nějaký konzoloví šmejd nikoli. BF3 jsem si koupil a DLC budu kupovat taky to stejné je i u DiRT 3 který mám taky origo ,ale takové NFS the RUN už je warez nákup se totiž nevyplatí. No ale snad Ubisoft nezruší na PC titul Far Cry 3 ,protože ten bych si klidně koupil
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-27 23:21:14
avatar
Tak já nevim, horší hru ne Far Cry 2 sem snad nikdy nehrál a vzhledem k tomu, že trojku bude patlat zase Ubisoft, tak má to smysl o tom vůbec uvažovat?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 06:14:36

Amen to that Jedine co se mi na farcry 2 libilo byla grafika a vybuchy jinak ta hra byla zmrsena.
Stanley81 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 12:25:16

A jde ti teď BF3? Mně to po pár minutách teď zamrzne a nejde to hrát,,,,,jsem poněkud rozladěn.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2011-11-28 08:09:44

ludia co iba vsetko stahuju a nic si nikdy nekupia su ciste socky.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 09:23:08
avatar
To je dost omezený názor nemyslíš ? Znám spoustu lidí co mají peněz dost a stahujou jak o život a nebyli by schopni si koupit hru ani za 200Kč
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 10:54:27

A v tom je najväčší problém. Keď človek nie je ochotný zaplatiť aj za 2-3 najlepšie hry ročne, tak to už nie je chyba v systéme ale v ľudoch ...
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 22:57:40

To jestli je clovek socka se neodviji od toho kolik ma realne penez, ale jak se chova ;-)
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 08:25:49
avatar
Tak tak.... a jak píše NRX je to hlavně o lidech, jsou takoví co se na nějakou hru těší a našetří si na ni i kdyby neměli co do huby a pak ti druzí co mají všeho dost ale proč by si měli něco koupit a tím i někoho podpořit když si to můžou zadara stáhnout že jo ?
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2011-11-29 07:44:51

Je to v lidech. Je to dvojsečné, protože je řada kvalitních her a řada nekvalitních her. Stejně tak řada lidí, kteří si hry kupují a řada těch co jen tahají.
Já si myslím, že pokud za to hra stojí, tak si ji lidé koupí. Osobně jsem kupoval Heroes of might and magic 3 už asi 3x, protože jsem vždy nějakých způsobem zašantročil buď jedno CD nebo druhý CD nebo nejlépe oboje.
Je to prostě o tom, že i po tolika letech se mi ta hra líbí a ty peníze za ni dám.
Za jiné jako třeba série NFS bych nedal nikdy ani korunu.
Je to o lidech ... o rovnováze mezi vývojáři a hráči. Pokud není slušný produkt, pak není ani slušný kupec.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 08:53:25

Heh asi ze to v UBI neberu z nespravneho konca. Blizardu sa stale oplaca pokracovat v podpore WoW aj ked nieje na PS/XBOX.Prijem z ofik serverov im staci ani nemusia nahanat free servery.Co na tom ze engine aj game koncept su prastare a DX 10-10 tiez len doplacane v datadiskom.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 08:59:48

A SC2 taky uspech a co teprve ted Diablo III. Ostatni se akorat vymlouvaj a ospravedlnuji si piratsvim svoji neschopnost udelat kvalitni hru.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 08:42:28

V prvom rade, Blizzardu sa oplatí pokračovať na WoW, lebo jednoducho im z toho tečú OBROVSKÉ peniaze.

Keby nemali WoW a museli by zarábať na seba vydávaním nie MMO hier, tak by podľa mňa bolo vonku Diablo III a celý Starcraft 2 už dávnejšie - jednoducho ich tie peniaze až tak moc "netlačia". Samozrejme ich doterajšie tituly boli skvelé, takže z nich mali tiež peniaze, ale nie také množstvo ako z WoW.

Toto je obrovský rozdiel oproti iným šúdiam, ktoré si na seba musia zarábať "bežnými" hrami. Blizzard nepotrebuje mať za sebou silného distribútora, ktorý robí mega kampaň a tlačí do nich peniaze a na druhej strane tlačí na pílu, aby hru vydali čím skôr, lebo súčasný vývoj doslova zožerie peniaze a náklady bývajú obrovské.
pito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ano - kvalita titulov je chyba 2011-11-28 09:03:33

Ked som si 1. krat zahral demo Far Cry 1, a podla slubenych recenzii som videl ze to budu hodiny zabavy nevahal som a kupil som si. Naozaj nebol som sklamany. Teraz, okrem ineho som dospel, ale ked tak sledujem uroven novych hernych titulov, ani ja by som si za par hodin hrania nekupil hru, ktora je herne nic moc a do kvality ani nehovoriac. Najsmutnejsie je to, ze pokracovania dobrych hier su naozaj prepadaky co do dlzky hry a zabavy, vid Witcher, Mafia...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 12:26:37

To jo FAR CRY 1 som si kupil a este stale sem tam zahram.Aj otec to presiel snad 20x. FARCRY2 som ani nehral ,Crysis 1/2 som presiel iba 1 raz cisto z "povinosti fanusika". Podobne Mafia 1 super ale 2 slabota.
manasus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Elektronická distribuce 2011-11-28 10:19:42

Tohle by přece krásně řešila elektronická distribuce. Instalace třeba jen ze Steamu a šmitec. Skoro nulové náklady na distribuci a zisk jde prakticky rovnou do kapsy. Ale kdo nechce, hledá důvody...
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 11:38:46

Jako že hry ze steamu hrát bez zakoupení nelze? To je mi docela novinka.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2011-11-28 13:55:23

Problém je v tom, že ne každý chce hrát všechny své hry s nutností být připojený na netu.

Samozřejmě jinak je Steam naprosto bezvadná služba. Nemusíte skladovat instalačky, hru kdykoli znovu nainstalujete. Přes Steam chodí i aktualizace.

Problém je v té nutnosti být připojen. Ono pokud si nezahrajete z toho důvodu, že banda nepřizpůsobivých a tupých občanů překopla poskytovateli optický kabel a myslela si, že ho asi někde zpeněží ... to není ideální stav. A pokud žijete v oblasti, kde se to jen hemží podobně inteligentními jedinci, tak se může jednat o poměrně častý jev.

Prostě ta nutnost být online pro hraní her, které to jinak vůbec nevyžadují je příliš otravná a spoustu lidí odrazuje. Stejně tak Steam se stal již několikrát terčem útoku a tak se lidé bojí, že o svůj účet a nakoupené hry mohou přijít. Navíc ceny na Steamu i přes jednodušší elektronickou distribuci nejsou nijak výhodnější proti ceně krabicové verze.

Ona ta krabice na polici má přeci jenom něco do sebe.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 15:58:38
avatar
Já ze steamu tak nadšený nejsem, někdo člověku ukradne účet a všechny hry jsou v háji. Kdyby tam hry byly aspon podstatně levnější, ale je to přesně naopak. Jediná výhoda steamu je tak v tom že člověk nemusí nikam chodit, což mi za ostatní nevýhody nestojí.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 16:04:10

Na Steame sa oplatí kupovať hry v akciách. Každý víkend je pomaly na niečo zľava a nie malá. Ide to aj na 50 alebo 75%. Takto som si napríklad kúpil Oblivion za 6.72E aj so všetkými datadiskami. Problémom sú akurát nové hry. Napríklad aktuálne spomínaný Batman je na Steame za 49.99E zatialčo ja som ho kúpil v Brlohu za 38.99E.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 11:40:14

No je to zajímavé, jak ubisoft neustále pláče. Takovou Bethesdu naříkat na pirátství v souvislosti se Skyrimem neslyšíme.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2011-11-28 13:23:15

Osobně nevěřím, že to má cokoli společného s pirátstvím.

Na Xbox 360 je dnes možné upirátit jakoukoli hru. Stačí ji stáhnou a vypálit na dvouvrstvé DVD se správně nastavenou přechodovou stopou. Pak jen vložíte do Xboxu a funguje to. Samozřejmě nutností je flash mechaniky, který dnes nabízí halda lidí v jakémkoli městě.

U PS3 po tom, co byla cracknuta celkově je pirátění her možná ještě jednodušší.

Čili dost pochybuji, že skutečným důvodem bylo pirátění her na PC. Spíš si myslím, že za tím stojí obrovská práce, kterou by si museli s danou hrou dát, aby na PC vypadala alespoň obstojně. Navíc o DX9 konzolemi zmršené hry s mizernými texturami a naroubovanými DX11 efekty není v poslední době zrovna mezi hráči zájem. Ty hry prostě jsou odfláknuté, vypadají mizerně, padají, mají mizerné optimalizace a díky tomu běhají pomalu i na slušných sestavách. Když je pak i samotný herní obsah na jedno odpoledne a již nikdy více, tak se nesmí divit, že to nikdo nekupuje.

Pokud mají představu, že udělají mizernou a odfláknutou hru a zkusí ji pak prodávat, tak musí počítat s tím, že si lidé prostě nekoupí. Svádět všechno na pirátění je blbost a pouhý alibismus.

Pokud si myslí, že budou na současných notně upadajících konzolích nějak vydělávat, tak jsou myslím na velkém omylu. A u nových konzolí to bude stejné. Ta ochrana bude vždy jen v rámci SW a to se vždy dalo a to vždy půjde obejít.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 17:23:30
avatar
Na konzolích je samozřejmě pirástství možné, ale ne všude tak rozšířené jako v ČR ;), typický uživatel konzole (američan ) umí dát DVD do mechaniky a hrát, nějaké obcházení ochran je pro něj složité, aby se s podobnými věcmi nemusel zabývat má konzoli. Ono také stačí mu říct že přečipováním přijde o záruku a hned si to rozmyslí.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2011-11-29 11:47:07

Já bych je tak nepodceňoval a hlavně pochybuju, že se američan vůbec zabývá myšlenkami na záruku, která u nich netrvá roky jako u nás, ale doslova týdny. Čili záruka je myslím to poslední, co řeší.
Spíš je to o kupní síle, protože i pro průměrného američana neznamená 100 dolarů to co pro nás 1900 Kč. Čili pro ně ta hra po převedení do našich poměrů stojí nějakých 300-400 korun a na to už jsou moc líný, aby se zabývali nějakým pirátěním. Kdyby se u nás nová konzolová hra prodávala za 300-400 korun, tak se jí prodá podstatně více.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 15:51:17
avatar
Nejsou k dispozici nějaká čísla prodejů Battlefieldu 3 na PC? Zajímalo by mě jak si vede v prodejích vůči konzolím...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 16:15:29
avatar
Leda by EA uvolnil statistiky.. řek bych, že PC hráčů je hodně.. tak milion nejspíš.
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 19:59:02
avatar
Milion - a hodně?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Muhaha.. 2011-11-28 16:06:19
avatar
Kdy naposled měl třeba Blizzard problémy s kradením her?

DICE?

V některých žánrech je to holt špatné, třeba HoMaM mam poslední originálku IV (a to omylem, nejlepší byla III).

Stejně tak Disciples II mam originální..

Mam tu docela dost originálů, ale z poslední doby (no poslednější) je akorát Zaklínač, BFBC2, BF3, WoW .. a toť vše.

Když pominu BF3, tak z poslední doby stojí za něco leda tak série TES (i kdy mě mrzí odklon od Morrowind stylu, který byl prostě nádherný, minimum stupidních fantasy klišé a maximum originality).

Shrnuto, ono je to dost i o tom "Kdo a co" tvoří. Koupit si poslední Gothic, tak asi spácham rituální sebevraždu..
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 01:16:31
avatar
Co je na Gothic 3 špatného? Pár bugů tam je, ale já jako fanda Gothic si ho musel koupit, ačkoli uznávám že Risen je mnnohem lepší. Těším se na Risen 2, ačkoli mi trochu vadí střelné zbraně a piráti, chápu že Piranha bytes nemůže pořád dělat to samé.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Blizz 2011-11-29 07:01:58
avatar
sazi uplne na neco jineho - a to na online hrani, ktere platis stale dokola a ve svem dusledku zaplatis nekolikanasobne vic, nez kdybys mel hru za 1500 a hral online na nejakem serveru (viz WOW - take jsem ho hral a obcas si na mesic zaplatim a oprasim postavicky , ale staci se potom podivat na vypis z uctu).
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 10:55:36

nedelal bych si nejake velke iluze, u SC2 se dala ukrast singleplayer cast, diablo 2 se taky dost kradlo (proc asi bude vyzadovat d3 neustale pripojeni k netu) a wowko ukradnout tak nejak nejde, protoze na freeserverech nedostanete plnoghodnotny produkt, ale verim ze kdyby v blizzardu prestali kazdy pulrok pridavat obsah tak tu casem taky mame plnohodnotny emulator
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 18:00:14
avatar
Poslední dobou mám pocit že Ubisoft trpí těžkou schízou. Nejdříve vydávají hry s běžným DRM, pak úplně bez DRM, pak vymyslí asi nejhloupější systém internetové ochrany, který jsem měl možnost vidět, nakonec odstřelí několik projektů tragickým portováním z konzolí a vše završí hláškou, že nejlepší bude hry pro PC vůbec nevydávat. Připadá mi, že je Ubisoft v roli pomateného vojáka, který střílí do řad fanoušků vlastních her, zatímco piráti se vesele smějí opodál.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-28 21:57:50
avatar
Tak uvidime, jak to nakonec dopadne. momentalne me to netrapi neb od Ubisoftu nic nehraju.
flafik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Demo 2011-11-28 22:09:20

Podle mě je problém i v tom, že se snad naprosto ztratili demoverze z PC - dřív sem si zkusil demo a když se mi to líbilo, šel sem to koupit. U tý dnešní většiny šrotů je mi jasný proč dema nejsou - protože by je všichni poslali do prd... a hov... koupili, takhle prodaji aspoň něco.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 02:14:55

S tím můžu jen souhlasit, a kdyby se více věnovali hře jako celku a nekouskovali to do trapných DLC balíků, tak by ještě piráství jistě pokleslo. nechápu jak si mohli myslet že lidi budou platit tolik peněz za oškubanou hru a pak ještě zvlášť za zbytek, většina si DLC buď stáhne nebo se na to úplně vykašlou, na co jim je opožděný kousek ze hry když už ji mají dávno dohranou, to se prostě už nevyplatí kupovat. Je jasné že DLC balíkem naštvou stejně jen ty co si originální hru koupí a to vlastně dvakrát, výrobce příjde o větší část výdělku a piráti se všem jen smějí protože těch se to jako jediných nijak nedotkne. Jestli to půjde s takovou dál, tak za chvíli nebude ani co hrát komu by se také chtělo dělat hry zadarmo.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DRM 2011-11-29 06:57:40
avatar
a nic spatneho? A nikdy nijak neomezovaly? Tak to jsi musel mit sakra stesti a nejak tomu nemuzu ani verit. Osobne nejsem zadny gamesak a proti rozumnym ochranam nic nemam (treba keygenerator u WOW uctu), ale urcite jsem minimalne jednou mel problem se SW ochranou (jen si nevzpomenu, ktera to byla) a jedinym resenim bylo stahnuti no-CD. Takze o nejake obhajobe DRM, zvlaste na takovem webu jako DDW, nemuze byt ani reci!
rpdrak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-29 07:43:39

No osobně , když nějakou hru opravdu chci, tak ji zaplatím i v den vydání a tedy dost drahou , pokud si jistý nejsem, kupuju ji po slevě . Jsou hry, za které ty peníze prostě dám. Ochrany mě vytáčejí, protože otravujou platícího a ne toho proti komu jsou namířeny. Mám doma hru, u které mě ochrana ani nenechala zahrát - jsem zapomněl jméno . prostě je to opruz.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 514x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1521x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1220x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1900x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1151x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1907x
Komentářů: 3