TESTUJEME: Quantum Break - Další DX12 hra pro společnou platformu Windows/Xbox Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pátek, 08 duben 2016
Přejít na obsah
TESTUJEME: Quantum Break - Další DX12 hra pro společnou platformu Windows/Xbox
Benchmark a hodnocení
alt

 

 

 

 

  • TESTUJEME: Quantum Break

                     - Další DX12 hra pro společnou platformu Windows/Xbox

Třetí velká hra pro Windows Xbox platformu s DirectX12. Jak nám běhá na našich PC a jaká je?

Potenciálem zajímavá akční hra z pohledu třetí osoby, ve které si pořádně zařádíme s časem, dorazila na naše Windows 10 počítače (tedy konzole Xbox One i běžná PC s Windows 10). Quantum Break je exkluzivní DirectX12 hra, tedy jede pouze na Windows 10 platformě. Hra samotná však technicky vzato nativní DirectX12 není, a z možností tohoto rozhraní mnoho nevyužívá, ale něco přeci jen ano.

Hra dorazila i na běžná PC, ačkoliv to původně tak být nemělo. Microsoft ale zavelel k masivnímu nástupu Windows 10, co by herní platformy a většina her pro jeho Xbox konzoli bude vycházet i na PC, což je díky tomu, že obě zařízení jsou vlastně Windows 10 počítače. Bohužel Quantum Break je hra dělaná na omezené konzole s konzoloidními zjednodušeními a bez propracovaných detailů a funkcí. Na PC je to tak v podstatě "konzolový" port Xbox verze, bez dalších úprav.

Hra dokonce nemá ani v hlavním menu položku vypnout hru. Možnosti nastavení jsou minimální, opět nefunguje CrossFire a SLI a další věci, které fungovat nebudou, dokud Microsoft neupraví a nedoplní podporu patřičných technologií do svého WUP. Na PC hra přeci jen jede lépe, textury a detaily jsou ostřejší, hra podporuje vysoké rozlišení a vyšší FPS. Na konzoli jede v pouhých 720p rozlišení a na 30FPS. U PC si můžete užívat i 4K rozlišení a i více než 60FPS.

Nicméně pro PC hardware zjevně hra nebyla nijak zásadně optimalizována. AMD i NVIDIA dodaly "game ready ovladače", ale nejsou jimi schopny mnoho ovlivnit, DirectX12 nevyžaduje ani neumožňuje výraznější optimalizace a prostě využívá výkonu HW jaký je, tedy alespoň tak by to mělo být, ale Quantum Break nativní DX12 hrou není.

Bohužel AMD ani NV nejsou schopni zprovoznit SLI/CF, protože jejich fungování blokuje nepodpora ze strany Microsoft WUP Xbox rozhraní, pod kterým hra na W10 běží. MS ale slíbil aktualizaci Widnows, která SLI/CF i GSync/FreeSync bude fungovat, ale na to si ještě počkáme. Hra je však tady, tak se podívejme, jak nám běhá.



 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
The Witcher 3 slaví 10 let! Aktualizace hry i nový díl v dohledu
The Witcher 3 slaví 10 let! Aktualizace hry i nový díl v dohleduPondělí, 02 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1256x
Komentářů: 1
The Last of Us finále první půlky druhé série nezaujalo
The Last of Us finále první půlky druhé série nezaujaloPondělí, 26 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1540x
Komentářů: 1
Anno 117: Pax Romana – parádní ukázka
Anno 117: Pax Romana – parádní ukázkaStředa, 21 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2053x
Komentářů: 0
Peacemaker season 2 v pořádné ukázce!
Peacemaker season 2 v pořádné ukázce!Úterý, 20 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1144x
Komentářů: 1
Ironheart – nový seriálový MARVEL propadák se blíží?
Ironheart – nový seriálový MARVEL propadák se blíží?Pondělí, 19 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1734x
Komentářů: 0
Bungie ukradli grafický design pro svou hru Marathon
Bungie ukradli grafický design pro svou hru MarathonPondělí, 19 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1130x
Komentářů: 0