Má vzpoura - zamyšlení nad situací na trhu grafických karet Tisk E-mail
Napsal Petr Tyrner   
Pátek, 15 leden 2010
altV tomto článku se chci zamýšlet nad přístupem firmy Nvidia k zákazníkům a komunitě hráčů a uživatelů vůbec.

 

 

 

Mám dojem, že jsem už zařazen do sorty pamětníků, kterým prošlo rukama už kde co. Zajímavé na tom především je, že titul pamětník člověk dostane v době, kdy si přestává pamatovat, co dělal touhle dobou minulý týden :-)). Já tvrdím, že jsem se narodil v špatnou dobu, má potrefenost počítači je toho důkazem. Přátelé tvrdí, že podle toho, kam ten svět míří, není mladým lidem co závidět, ale spíš je potřebné je politovat. Nutno přiznat, že podle toho, co se děje, jim musím dát za pravdu.

No ale teď k hardware. Když pominu Comodora64, na kterém jsem začínal a přeskočím na PC, tak všechny procesory, co kdy tikaly v mém počítači, byly vyrobeny u AMD. Známé, kteří si přáli, abych jim postavil PC na platformě Intel, jsem ale nikdy neodmítl, kopřivku kvůli tomu nedostávám. Je nutné přiznat, že první CPU od AMD byla náhoda, ale pak už to byla srdeční záležitost, která nemá oporu v žádném chladném kalkulu. Dokud mi AMD nabídne CPU, které bude vhodně doplňovat ostatní hardware, nemám důvod měnit stáj.

Jestli mám v oblasti CPU už vlastně 16 let jasno, tak můj postoj ke grafickým kartám se profiloval s dobou. Moje první grafická karta byl 1 MB Trident, pak  Diamond S3-trio 3D steel a jako další Voodoo 3DFX Rush. Pak následovalo mnoho let s GK od Nvidie. Jako první byla GeForce 2 Pro a dá se říci, že pro mne jiný výrobce prostě neexistoval.  Né, že bych o ATI nevěděl, ale problémy s ovladači v těch dobách jsem řešit fakt nechtěl a jak už je z mého profilu uvažování zřejmé, neměním tým pokud šlape, jak já požaduji.

nvidia_logo

Vše by trvalo až do dnes, kdybych jako člověk, který už něco pamatuje, nebyl citlivý na to, když se mu někdo snaží nasadit obojek s řetězem. A ten někdo je  společnost Nvidia. Už toto jednání mě popuzuje, ale když se ta firma začne chovat podrazácky a ten řetěz začne pozvolna zkracovat, tak to je pro mne důvod brát roha ke konkurenci. Tou konkurencí je na poli grafik ATI a pokud máte dojem, že přeháním, tak si to probereme.

Aby nedošlo k mýlce, já nekritizuji produkty Nvidia a to jak hardware, tak ani software, ba naopak, u mnoha věcí musím zatleskat. Mně ani nevadí, jak je prosazuje. O to více ale nemohu akceptovat, jak se snaží pomocí těchto produktů si ze zákazníka udělat vazala a to způsobem, že mění pravidla.  Když se jí vaše chování jako zákazníka nezamlouvá (rozumějte nakoupíš u konkurence a ne u Nvidia), tak vám produkt, který jste si jako člověk legálně koupil, znefunkční. Tak vás začne trestat a to do té doby, dokud nepřijdete podle nich k rozumu a pokorně se nevrátíte do jejího lůna a nezačnete zase kupovat její produkty.

nvidia_vs_ati

Je dost firem, které váží svůj software na svůj hardware a mají na to právo. Nevím ale o firmě, která by prodala hardware a přes jeho ovladače slídila ve vašem počítači, zda tam náhodou není hardware konkurence a v případě, že jej najde, tak svůj hardware znefunkční. Teď mi jde i o původní čipy Ageia (nenamáhá se na to upozornit zákazníka na obalu produktů) a to platí i o upgrade. Každému je jasné, že to mluvím o Cuda a PhysX. Pro příklad se pojďme zaměřit na PhysX akcelerovaný čipem grafické karty.

Hned z kraje si řekněme na rovinu, že PhysX je dobrý engine s velkým potenciálem. To je obecná pravda, o které nelze moc polemizovat. Ale to co sním Nvidia provádí je k pláči pro jeho fanoušky a trestuhodné pro Nvidiu. PhysX má potenciál rozšiřování o další výpočty, ale pokud jde o jeho využití, je tu jedno velké "ale" a to je jeho podpora. Žádná hra, která má síťový mód totiž nemůže použít PhysX jinak, než jen jako visuální balast. Nedá se použít jako herní prvek, který přímo ovlivňuje hratelnost proto, že to vyžaduje jednotný hardware, aby byla hra hratelná. Tato situace paradoxně znamená to, že jsou trestáni vlastně všichni za to, že všichni nekupují grafickou kartu jen od Nvidie. Už chápete můj protest a rozloučení s NV?

nvidia_physx_logo

Přistoupit na tento nemorální postup společnosti Nvidia je právě to, jako si dobrovolně nasadit zmiňovaný obojek od sám a následně připnout řetěz. Kdyby šlo Nvidi o rozšíření PhysX a o hráče, tak by stačilo říci: kupte si nějakou naší kartu, která PhysX zvládne, a pokud máte jako primární jinou naší kartu nebo kartu konkurence nainstalujte jen ovladač PhysX a užívejte si v hrách PhysX. Takové řešení sice není úplně ideální a pro mnoho příznivců standardů je akceptovatelné jen se skřípěním zubů, ale pro mě, a věřím, že nejsem sám, je to morálně přijatelné. Důležité je, že by tím PhysX dostalo křídla.

Mnoho lidí si neuvědomuje, že oni jsou ti, kteří rozhodují o tom, zda bude firma prosperovat. Že oni jsou ti svrchovaní, kteří určují, co je pro ně dobré a co ne. Nedovolte nikomu, a to ani Nvidii nebo jakékoli jiné společnosti vás jakkoli vydírat a určovat, co je pro vás dobré a ještě za to platit. Nedovolte z vás udělat součást stáda ovcí a nikomu nedovolte vás za kostku cukru stříhat.

 

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-15 23:00:58
avatar
Doufám, že "Má vzpoura" nevyvolá vzpouru některých čtenářů a physx gpu od nvidie někdy v budoucnu krachne a nvidia přejde na něco univerzálnějšího co bude společné všem výrobcům GPU. Víc neutrálnosti po mně nemůžete chtít . A taky všem PC hráčům přeju aby se už nikdy podobně koncipovaná technologie neobjevila a to od kohokoliv. Chceme a potřebujeme jednotnost !!! Alespoň tedy v těch základních věcech co jdou udělat pro všechny stejně a univerzálně.

PS: Co se týče cpu od AMD tak já je nepovažuji za méněcenné už od dob 386,486. Už tehdy nabízely zajímavé produkty. Athlon vs. PIII byl první známý milník kdy David porazil Goliáše (první méně známý byl Am486) i když dnes si hodně lidí pamatuje jen legendární Athlony64.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-15 23:03:40
avatar
Athlony XP boli tiež skvelé procesory, sám som jeden mal. Vysoliť viac peňazí za Pentium 4 s nižším výkonom a väčším odpadným teplom, a vtedy možné rozbehať len v kombinácii s predraženými RIMM pamäťami ... AMD malo zaujímavú ponuku takmer vždy
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-15 23:14:48
avatar
No uvedl jsem jen Athlony, protože Athlony XP těžily i ze zbytečných chyb Intelu (netburst+drahý RAMky rambus), kdežto PIII byl celkově povedený, bez zjevných chyb a AMD ho i tak porazilo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-15 23:20:54
avatar
vykonove athlon pIII sice porazel a hlavne ve hrach, ale kvuli dost problemovym cipsetum si proti nemu moc dobre celkove nevedl...prvni solidni cipsety pro amd byly az nforce 2 nebo via kt600 pro socket A a athlony xp.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-15 23:44:52
avatar
Jojo hodnotil jsem čistě CPU. Athlony byly první výrazně viditelný záblesk něčeho neznámého a nevídaného. To Athlony XP tak výrazně revoluční nebyly i když třeba byly míň problémový - "jen" pokračovaly v dobře vytyčené cestě po prvních Athlonech. I když myslím, že při výrobě Athlonů XP byla poprvé použita měď místo hliníku (dřív než Intel). Ale stejně - dosažení 1GHZ prvním Athlonem ovlivnilo architekturu konkurence na hodně dlouho (netburst vznikl snad jen kvůli tomuhle šoku ).
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 00:39:45
avatar
Já mám dojem že už jádro Thunderbird mělo měděné spoje a proto vyhrálo válku o 1GHz.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 10:59:33
avatar
Pravda, nevím proč se mně to spojilo s Athlony XP.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 08:43:51
avatar
AMD vtedy kupilo architekturu alfa a z nej vzisli procesory K7, ktore prekonali Intel aj po technologickej stranke. Inak tie prve 1 GHz procesory, to bola hlavne prestiz; zo zaciatku ich bolo menej ako safranu na pusti
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 12:22:48
avatar
skvele byly taky durony, ktere drtily celerony rozdilem tridy, byly vykonem mnohem blize klasickym PIII a athlonum.
muj prvni komp byl duron na 1200 MHz, 256 DDR pameti, podvozek byla deska ECS, chipset myslim sys 745 a slapalo to naprosto bez problemu.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 20:41:18
avatar
nejlepší byli první Durony na Socketu A, na frekvenci 600-650MHz, které byli králem všech přetaktovávačů. Stačilo tužkou překreslit dva spoje na těle procesoru a rázem se tím odemknul násobič- šlapal potom v klidu i přes 1GHz (nárust výkonu 70-100%)

Osobně sem ukončení výroby Duronů hodně oplakal
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 21:16:49
avatar
Na Durone 800MHz bol postavený môj prvý počítač. Dodnes šlape bez problémov v tej istej pôvodnej zostave... a to už načal 10ty rok svojho života.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 21:53:43
avatar
Jo máte pravdu to s tužkou jsme také dělali.Jéje to byly časy .Ono to šlo i na plnotučném Thunderbirdu .Jen verze 1.4 GHz.měl odemčený násobič.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 11:03:06
avatar
Přes 1 GHz? Mě se to nikdy nepodařilo přetočit, aby to bylo stoprocentně stabilní, přes 950 MHz. 900 bylo absolutně stabilní, 950 už ne, tak jsem to 900 popohnal malým zvýšením FSB na něco kolem 930 a to bylo taky superstabilní. Ale možná to bylo i tím, že i ty kvalitnější chladiče na to moc nestačily a s vyšším napětím to už moc peklo.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 22:30:27
avatar
v těch letech jsem byl ještě začátečník, takže jsem byl rád, když mi komp běžel a o nějaké tužce jsem ani nepřemýšlel "duron 600" rok 2000
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-15 23:23:05
avatar
Výborný článek. Já sám ač mám radši GeForce - má první grafika byla TNT2Pro 32MB a hrál jsem na ní prvního Medala a AvP2, to byly zážitky na takovém prdítku a k tomu byl ve skříni 900Mhz Athlon v kombinaci s 256MB Ram a od té doby mám jen CPU AMD ikdyž jsem byl párkrát v pokušení přejít na Intel ale zabránily mi v tom dvě věci - jednak je podstatně dražší a dříve dost měnil patice takže AMD vyšlo výhodněji a zadruhé není o moc slabší než Intel a jelikož nemam práci která vyžaduje max výkon tak P2 mi na hry a občasné konverze videa stačí bohatě. Poslední GeForce která se u mě déle ohřála byla 6600GT a ta byla vynikající, škoda že zdechla a pak krátce 8500GT od Gainwardu kterou jsem pořádně potaktil a dávala velmi dobrý výkon ve své době. Pak jsem chtěl 8800GTS ale zvítězila 4850 no a dnes to je 5770 taky nataktěná a jsem spokojen. Snad se Nv vytáhne aby má dálší byla GeForce....Na Catalysty si nikdy nezvyknu, Nv má lepší prostředí
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 01:20:06
avatar
já catalyst vůbec nepoužívám, nejlepší je Ati tray tools. Ty si ale bohužel nerozumí s win7, páč chce jen digitálně podepsané ovladače. Dá se to ale obejít a podepsat ho do jakéhosi testovacího módu. Mám ale win7RC, nevím jestli tohle jde udělat i ve finální verzi.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 02:27:25
avatar
jo tak to jsme na tom stejně a také používám Win7RC.Já si hodlám Win7 koupit příští měsíc tak jsem zvědav zda bude problém pokračovat.Mám dojem že Ati tray tools dělá nějaká komunita nadšenců a je pravda že tam mají hodně dobře řešené prostředí a je i méně náročné na paměť.Já rád zkouším a porovnávám tak že u mě běhají v PC i ovladače catalist .
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 02:32:06
avatar
jo já to taky zkoušel, catalyst zabírá 150MB, ted mi ATT zabírá v RAM 8MB
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 20:48:00
avatar
Mnu mně catalyst zabírá v paměti 2MB. Nějak nevím kde kdo přišel k tomu, že zabírají moc místa v paměti.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 19:11:22
avatar
Na Ultimatech makají dobře, zkoušel jsem ale štve mě že nejde vypnout měření FPS (alespoň jsem to nenašel)
Ty Catalysty jsou řešeny dost blbě, když je chci odinstalovat v nouzáku tak neuspěji, protože chtějí frameworkový instalátor a ten je v nouzáku vypnutý
Jinak na totální vymazání používam DriverCleaner, který v Sedmách funguje a neseká se jako ve Vistě.
struhanka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 21:49:25
avatar
Vypnutie zobrazovania FPS - pravý mouse štopeľ na ATT - Nástroje a možnosti - OSD Displaj - políčko Povoliť OSD.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 08:52:21
avatar
S tou 6600vkou sme sa stretli, no mne facha este aj dnes.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 01:05:14
avatar
Ach staré dobré časy Trident 512kb ISA ma sprevádzala celou érou MS a DR Dosu. Keď aj na mňa doľahla kliatba Windows 9x tak pokračovala 1 Mb Trident ktorá ale mala k hernej karte veľmi ďaleko. Tak ju nahradila Manli 8 Mb. Aby som bol presný Rendition Verite 2200 Humus karta ktorá bola nahradená 2 + 2 Mb (Frame buffer + Texture memory) 3Dfx Voodoo Rush. To sa už začali naplno rozbiehať tie nádherné grafické efekty aké som dovtedy nevidel. Takže logicky nasledovala Voodoo 2, Voodoo 3 2000 PCI, Voodoo 3 3000 AGP - OC na 3500. Tu sa násilne skončila éra 3Dfx a ja som okato obišiel nVidiu kúpou 3D Prophet Kyro 4000XT. Potom sa mi náhodou dostala do ruky Creative Geforce 2 MX DDR a udala ďalší smer. Gainward Geforce 4 TI 4200. Ďalší bol krok späť kúpa Creative Grforce FX-5600 Ultra ktorá fungovala presne týždeň a vzali ju všetci čerti. Po mesiaci a pol som dostal ako odškodné Gainward 5700 Ultra Golden Sample. Takže Gainward forewer pokračoval ďalšou úspešnou kartou 6600 GT. Po nečakanom predaji som unáhlene prešiel na 6800 GT Golden Sample ale stále AGP verziu. Takže po troch mesiacoch som spolu s doskou a CPU za koncoročné prémie kúpil prvú a jedinú 7-čkovú Geforce PCIE na trhu a to 7800GTX od Asusu. To nebol najšťastnejší krok vysoká hlučnosť a mizerný software od výrobcu karty, našťastie po technickej stránke vydržala roky rokúce a ja som nechal plávať 8 aj 9 radu keďže mi všetky hry v podstate stíhali, Lan party sa zrušily a mňa pomaly prechádzala chuť na hranie. Až pred rokom a dvomi mesiacmi som opäť siahol po novej grafike.
Po fiasku nVidie s 8 a 9 čipmy v NTB aj pasívnych desktopových grafikách som poprvýkrát siahol po Ati konkrétne 4870 od Palitu. Tam síce bola hlučnosť ešte horšia ako pri Asuse naštastie to Thermalright dal dohromady a ja sa môžem zase raz tešiť z tichej a výkonnej grafiky.
Čo sa týka softu zvykol som si ale je fakt že mi viac rezal control panel od nVidie. nVidiu som úplne neopustil ostala v notebooku v podobe čipsetu a grafiky
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 01:48:25
avatar
Teda jestli vám prošla tahle plejáda vaším kompem tak to pak kam se na vás hrabu .Teď jsem tam zahlédl Kyro to byla zajímavá kartička(tenkrát jí tuším vyráběl Hercules) na svou dobu fakt dobrá jen tuším neuměla T&L pamatuji si jí že tu si pro změnu koupil kamarád.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 01:23:51
avatar
Odkaz

kyro bylo hodně dobré, mluvilo se o Kyru III jako soupeři GeForce 3, al ebohužel časem se někam podělo. Škoda mohlo být o hráče na grafickém trhu více...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 21:15:49
avatar
Áno, bola to Kyro od Herculesu najprv som veľmi spokojný nebol, bola to dosť drahá karta (drahšia než ktorákoľvek bežná Geforce 2) a mala problémy s textúrami a mojou vtedajšou doskou. (QDI Kinetiz 7B Socket 462, SD-Ram, FSB 100Mhz (nepodporovala 133 Mhz chyba návrhu Via čipsetu) AGP 4X ale hlavné bolo že mala posledný ISA Slot a ja som mohol používať najlepšiu zvukovku na svete Sound Blaster AWE 64 ) )

Po zmene dosky na Kinetiz 7EA a reklamácii prvého kúsku som s druhou revíziou 4000XT bol nadmieru spokojný. Ona toho veľa nezahrala 95% z toho bol Unreal Tournament 99, za tým Half Life + všetky datadisky, zvyšok na Lan Party: Quake 3, Quake 2, Counter Strike 1.6 , Day of Defeat ... Zase po stránke chladenia to bola tichučká karta ktorá podobne ako napr. Xabre vôbec netopila a karta mala k tomu prispôsobené chladenie. Takisto neviem prečo ale na OpenGL mala krajší obraz a povoľovala väčší framerate
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 11:58:28
avatar
Já jsem měl až Kyro II, tak jsem si vždy stáhnul nejnovější ovladače a prakticky jsem neměl s ní žádný problém. T&L se nakonec dočkala, sice jenom softwarově od určité verze ovladačů, takže pak šly pustit i hry, které T&L vyžadovaly a před tím spustit nešly (u mě odzkoušeno), ale bylo to v době, kdy už byla KyroII za zenitem. Mimochodem Kyro tak úplně nezkrachovalo a jeho další generace jsou prakticky ve všech lepších mobilech a spíše smartphonech, co umí aspoň nějakou malou 3D akceleraci.(PowerVR čipy, často zaintegrované do ARM procesorů)Odkaz Teď je chce právě vystrnadit Tegra(2), která bude už umět hodně víc.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 19:17:08
avatar
6600GT byla výborná karta, pře ní jsem měl 9600Pro Radeona s 256MB a tahle ač měla jen 128 tak byla výkonnější.
Moje první DX9 karta byla FX5200 128 a to bylo radosti, tehdy jsem tomu tolik nerozuměl tak bych věděl že je mi na tak slabé kartě naprd, ale ušetřit na ni při studiu 2500 byla docela fuška
Dobrá byla taky 1950Pro s 512MB, na ní se dá pařit i dnes
Anonymní  2010-01-18 15:59:42

tak ja som z 7800GTX , 8800GTX z hlucnostou z daleeeeka nemal problem ... A 4870 , kamarat ju ma , az na vykon , je to extreme ticha 4870
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 11:41:33
avatar
Já jsem vlastnil 3D Prophet 4500 64MB AGP TV Out(Kyro II) a naprostá spokojenost. Na ní jsem se zhruba naučil stahovat nové verze ovladačů, protože občas se objevila hra, kde něco blblo a nové ovladače to vždy vyřešily a výkon v té době měla od GF 2 MX 400 do GF 2 GTS, často spíše na půl cesty k té GF 2 GTS a za ty prachy to bylo super. A po ní jsem přesedlal na Radeon 8500, protože Kyro III se už neobjevilo a už jsem u ATI zůstal.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 12:50:46
avatar
GPU PhysX nemá nadej na rozšírenie kôli konzolám. Mam pocit že nVIDIA ho tlači a ak by to nerobila tak by sme namali ani tých par hier na GPU PhysX ktore máme dnes. Teoreticky by sa dalo uvažovať o jeho úprave pre vjacjadrové CPU(možno by to konzolove porcesory zvladli-mala šance ale predsa )

A to že nVIDIA si uzurpuje pravo na PhysX exkluzivitu? Tiež to tak tragicky nevidím. Chcu to mať ako výhodu pred konkurenciou. S týmto pristupom by som mohol tiež povedať že konzoly používajú umelo platené exkluzivne tituly ako marketingový nastroj a aké je to zlé. Tak to vidim ja...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 14:02:42
avatar
No ale o exkluzivitě to není. Jde o to, že to chtějí protlačit, ale nějak se moc neřešilo (třeba tady nikdy co vím) to, na co upozorňuje autor. Multiplayer hry to nemohou použít jinak než doplněk efektů a ne součást hry, neb by někteří měli výhodu a celkově by se to těžko dělalo...Jak si představuješ tedy toto řešit?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 15:08:57
avatar
Přesně tak jak by chtěl použít zumpar1234 v síťové hře třeba model zničitelnosti objektů a třeba že vás mohou zabít i trosky poletující vzduchem po kterém se tolik volá.Není možné aby proti sobě hráli hráči a jedni měli aktivovanou fyziku a jiní ne.To by vedlo k tomu že by podle situace byli jednou ve výhodě jedni nebo druzí(tohle prostě nejde aplikovat)Cesta je buď možnost provozovat GPU PhysX na kartách NV bez ohledu na to jakou máte primární kartu a nebo z toho udělat standard a umožnit provádět výpočty i na kartách ATI.Problém je že se NV nechce ani do jednoho ale tímto přístupem GPU PhysX pohřbí a nebo odsoudí na periférii zájmu hráčů ač si to ten engine nezaslouží.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 22:23:38
avatar
Online hry ale nikdy neoplývali technickou prepracovanosťou a dokonalostou. Neviem či je tento typ hier nejvhodnejší pre uplatnenie GPU PhysX. Ja vidim veľké uplatnenie skôr vo veľkých technicky prepracovaných peckách podobných Crysisu...
Neviem prečo sa okolo toho robý toľko kriku. Je tu niekto presvedčený o tom že ak by nVIDIA pustila PhysX na všetky karty že by sa vývojáry hneď vrhli do tvorby hier s týmto enginom? Nikto by ho netlačil nikto sa oň nestaral... Nechcem aby to vyzeralo že obhajujem PhysX v rukách nVIDIE ale je pravda že pokiaľ budú konzoly brzdiť PC hry tak PhysX v pokročilejšej(GPU) podobe nemá šancu. A v tých pár hrách kde sa o jeho pridanie postarala nVIDIA by nebol.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 22:27:59
avatar
No záleží na typu hry.Třeba simulátory aut.závodů letadel jako třeba IL2 Šturmovik.Hry jako Battlefield XXX atd.Z lanparty vím že hráči obětují textury stíny aby byl dobrý framerate.Ale zeptejte se nějakého hráče zda by chtěl vypnout fyziku .Ujišťuji vás že možná jeden ze sta.Fyzikální model to je to co se na hrách jako simulátory cení asi nejvíce.u her typu Battlefield zase by to dalo hře další rozměr.Prostě fyziky pokud jí hra má se nikdo dobrovolně nevzdá.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 23:56:58
avatar
Zaujimavý názor. Aj ja som za to aby a vývoj šiel do predu. Dufam že sa to všetko spravi a že konzole už dalej nebudu ničiť PC hranie. A nVIDIA uvolní PhysX zo svojích spárov. Za táchto podmienok by to bolo super.
Anonymní  2010-01-18 16:00:47

BTW , physX je aj v shifte ... A este v kopu hrach , len ty o tom nevies , lebo je to CPU akcelerovane
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 20:36:02
avatar
proč za vším vydíš konzole?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 17:21:59

Pekny clanok. S vacsinou z vasich zaverov suhlasim. S tym cim nie je v podstate Vasa ziadost o univerzalne pouzitie PhysX-u. V tejto dobe ked NVIDIu stal dost vela penazi proste nemoze nikto chciet aby ho spristupnila aj na HW inych firiem, ktory sa nijak financne nepodielali na jeho vyvoji odkedy ho NV prevzala. Nie je to iba zalezitost marketingu o tom mat znacku PhysX na obale GPU, ale hlavne o navratnost vynalozenych prostriedkov na tento projekt. Co sa tyka vypnutia PhysX-u v pripade, ze sa detekuje v PC karta konkurencie je urcite podraz. Aj ked Vy aj ja ho vnimane trochu inak. Chapem ludi, ktori sa rozhodli kupit kartu od ATI, ze im NV v tomto smere podrazila nohy. Urcite nemozu nebyt nastvani. Ja to zasa beriem z mojho pohladu. Zatial som mal vzdy iba GPU od NV a bol som s nimi vzdy spokojny. A preto nepotrebujem zatial nic na tomto menit. Spominany zakaz sa ma osobne netyka a okrem toho je tu vzdy riesenie v cracknutych ovladacoch. Preto to neberiem ako zasadny problem. NV si tymto poskodila svoje meno a v konecnom dosledku aj tak nic nevyriesila. V case problemov chcela zmiernit prechod ludi ku kartam od konkurencie a nepouzila zrovna prijemne riesenie. Na druhej strane my mozeme iba polemizovat nad touto situaciou s tym, ze nas to nic nestoji(mozno poniektorych nervy ale to je ich problem). Zatial co NVIDIa musi hrat o peniaze a tiez ma zodpovednost voci vlastnym akcionarom. Mozno si myslime, ze by sme sa rozhodovali inak. A mozno by sme urobili presne to iste. Aj ked si par ludi skalopevne mysli, ze nie. Hlavne ked nemusia riesit realne problemy, ktore sa teraz NV tykaju.

Toto nie je obhajoba konania "zelenej" firmy. Proste marketing nie vzdy vyznieva tak ze sa paci kazdemu. Pokial ale NV bude aj nadalej dodavat schopne karty tak to proste aspon pre mna nie je dovod menit znacku GPU. A to proti ATI nic nemam. Je to firma, ktoru respektujem a ktora vykazala v poslednom obdobi pekny progres.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 17:51:46
avatar
No máte pravdu že ovladače se dají craknout ale pokud chci kritizovat musím mít zameteno před vlastním prahem a nedělat to.Možná jste to přehlédl ale já píši že považuji vázání softu na hardware legální jen nechápu že budu ochoten si kartu na rozjetí PhysX koupit tak to NV nestačí ona mi začne nařizovat že musím mít i primární kartu jejich a to už nemá s PhysX nic společného to je chamtivost.Jak by se tvářila NV kdyby AMD a Intel na svých čipsetech blokovali GK NV?že nedovolí aby na jejich hardware profitoval někdo jiný.Věřím že by se zvedla vlna nevole uživatelů PC (a mimochodem oprávněně)za toto křivácké jednání a snahu někoho vyšachovat takto podlým způsobem.Já mám stejný metr na všechny a proto to nemohu akceptovat.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 18:02:29

Tu vam oponovat nemozem pretoze s Vami v tomto pripade suhlasim. Aj ked u mna chovanie NV nevyvolava nevolu. Mozno by mohlo stat u NV za uvahu odladit PhysX na viacjadrovych CPU a v pripade pouzitia GPu ukazat nieco co nebude moct nikto zpochybnit tym, ze to CPU zvladne spocitat tiez.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 18:15:57
avatar
Máte pravdu že CPU varianta PhysX byla dána NV k ledu a je to také škoda.Ale paradoxně ten NV vydělá méně než když fanoušek AMD-ATI půjde a koupí si kartu NV na akceleraci PhysX.
Anonymní  2010-01-18 16:01:48

k ledu ??? shift je taka stara hra ??? este kopu hier to ma ...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 12:12:06
avatar
Tím myslel, že to jde jenom přes jedno jádro a ne přes více.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 18:07:46
avatar
Shodneme se PhysX je dobrý engine a má navíc než kolik zatím ve hrách předvedl.Jestli vám o něj jde jako mě tak je vám jasné že při faktu že hra která nemá síťový mód nemá šanci být hodně úspěšná.Jak už jsem psal jak je ve hře síťové hraní je PhysX na vedlejší koleji.Tohle nemůže NV vyhrát je to ztracený boj a odnese to PhysX.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 18:21:15

V tomto je to naozaj velky problem. Dalsia vec, ktora este k tomu pridava je, ze pokial tu bude vela hracov s grafikami od ATI(a to urcite bude) tak si nemozu vyvojari dovolit pouzit PhysX na nieco, co by malo zasadny vplyv na postup v hre. Pozrite si toto: Odkaz. Vyjadrenie dotycneho pana hovori asi za vsetko. Takze sa to netyka iba sietovych hier ale aj hier ako takych. Otazne je co s tym dalej. Pretoze ani to co zatial NV s PhysX dosiahla nie je zanedbatelne. Ked si porovname situaciu s PhysX-om este za cias Ageie so situaciou u NV tak je to diametralny rozdiel a krok vpred. Proste aj dobry software potrebuje silneho hraca, ktory ho pretlaci. Ale ma to aj opacnu stranu mince ktoru sme rozoberali vyssie. Chcelo by to nejaky kompromis...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 18:39:24
avatar
jsem rád že jsme se nakonec názorově sešly.Po tomto volám.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-14 21:43:17
avatar
Z konania NV ale vyplyva ze nema zatial absolutne ziadny zaujem na rozvoji fyziky pre hry ... Kupila hotovy fyzikalny engine ,upravila ho na svoje grafiky, pouziva ho ako marketingovy nastroj a je nasadzovany do prinajlepsom Bckovych hier (cest vynimkam) ... Tu je dokonale vidiet jedine snahu zarobit i ked samozrejme mnohi by namietali ze to je logicke ... Logicke vsak nemusi este znamenat spravne ... Osobne mi to je jedno,dnesne hry za vela nestoja a ani realna fyzika im moc nepomoze ... Co uz,kazda firma ide cestou tvrdeho mainstreamu a na hard core hracov sa zabuda ... A potom pomaly aj oni zabudnu nato, ze su hard core hracmi ... A cely herny system je v prdeli
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 19:55:56

Az tak pesimisticky by som sa na to nepozeral. Z hladiska PhysX ocakavam progres po utraseni sa terajsej situacii a konecneho vydania novej generacie GPU. Pracuje sa na nom aj teraz. Vid Odkaz. Takztiez vychadza vzdy novy release PhysXu po vydani nejakej GPU@PhysX hry, ktory prinasa pre danu hru optimalizacie. To, ze toho nie je viac(a bolo slubovane), je skoda ale obrat ocakavam s vydanim Fermi a jej optimalizaciou. Takze mozno az s Fermi 2.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-16 19:34:22
avatar
No, já považuji za nesmyslné mít v počítači kartu na fyziku jako takovou
Naopak mi přijde od nVidie hezké, že člověk nemusí starou kartu vyhodit, ale odlehčí nové od počítání fyziky. Ne, že by to bylo chytré, spousta lidí by si imho kartu na fyziku (narozdíl ode mě) pořídila, v tomhle jde nVidia sama proti sobě. Samozřejmě by PhysX muselo být víc než jen lépe se rozpadající skleněné tabule. PhysX má velký potenciál, ale dokud to bude nVidia only, tak praktické využití bude minimální, navíc jak podotkl zumpar, dokud to nebudou umět konzole, tak se s tím moc vývojářů dělat nebude.
Anonymní  2010-01-18 16:02:33

graficka karta = pocita (!) , tak preco by nemohla pocitat par fyzikalnych efektov
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 16:04:34

sorry , nejak sa to zabugovalo na opere 10.5 , pluska davajte mne
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 00:15:48
avatar
Citace:
Ne, že by to bylo chytré, spousta lidí by si imho kartu na fyziku (narozdíl ode mě) pořídila, v tomhle jde nVidia sama proti sobě. Samozřejmě by PhysX muselo být víc než jen lépe se rozpadající skleněné tabule.

To je přesné! Jenže to by se stalo jen v případě, že by se z toho stal standard fungující všude. Takhle to není možné, nebo je, ale zbytečné.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 11:35:41
avatar
Zaujimavy clanok a napisany nekonfliktne, ja by som sa asi takto mierne na praktiky Nvidie vyjadrovat nedokazal . PhysX je pre mna mrtva zalezitost pokial ostane v sparoch Nvidie, zaujimave by to mohlo byt ak by sa ho vzdala. Vobec nikde mi to nechyba, hry ako Far Cry 2 alebo F.E.A.R. bezali na Havoku a fyzika bola dobra, takisto Company Of Heores a Red Faction Guerrilla ktore sa prave chystam hrat ho vyuzivaju. Ostatne hry maju svoje vlastne modely fyziky (Crysis) a zaobidu sa aj bez PhysX. Stale to je len o marketingu, nie o hrani.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:maltrabob 2010-01-17 13:28:53
avatar
Máte pravdu Havoc je dobrý fyzikální Engine.F.E.A.R jsem nehrál ale v Crysis mě to nijak neoslnilo tak v Far Cry 2 ano abyl jsem opravdu hodně překvapen.Boha kolikrát já natáhl bačkory jen proto že jsem zapoměl na to že v té hře funguje fyzika(třeba vlétl do plechové boudy a ni mě sejmuli tím že tu plechovou stěnu prostě sapikem prostřelí nebo najdou vaší stopu v trávě co jste pošlapal jdou po ní až vás dostihnou).Byl jsem z toho úplně nadšen ale zdálo se mi že ten model nefunguje v celé mapě a rozpad budov byl trochu naskriptován.Mám pocit že Intel zrovna na rozvoji Havocu nepracuje a díky jeho impotenci vypotit pořádný graf.čip ani nehodlá nechat počítat Havoc GK.CPU se na výpočet fyziky moc nehodí CPU bych spíš svěřil umělou inteligenci.Podle vývojářů se PhysX implementuje do her lépe než Havoc.To ale mohou být jen PR kecy že?Pravdou však zůstává že PhysX je nejmodernější engin na fyziku a na víc se na něm neustále pracuje což o Havocu se říci nedá.Nicméně to že se na něm pracuje je dobrá známka pro jeho majitele ale jeho využití je zase díky majiteli žalostné(jaký paradox) Podle mne by měl někdo zařvat hráči všech zemí spojte se a sestavit demisi s podpisy hráčů a vyslat jí k NV a klidně i pod pohrůžkou ignorovat GK NV pokud NV nezruší tu blbou klazuli že nesmíte mít vedle karty NV která počítá PhysX třeba kartu ATI nebo kdyby se náhodou objevil další výrobce tak i jiného(jako že to asi nehrozí)Je to totiž v zájmu všech .
WindOfChange [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 14:01:44

Souhlas s tím co píšeš. Ještě bych rozvedl úvahu o situaci ATI vs. PhysX. Protože v žádném článku a žádné diskuzi nebyl nikdo schopen na toto téma dát přesnou odpověď jak to vlastně kenkrát bylo. Možností je několik jak podmínila NVIDIA implementaci PhysX na kartách ATI:

- požadovali plnou implementaci CUDA na kartách ATI tak aby na nich běhala jakákoliv aplikace napsana v CUDA >> máslo na hlavě NVIDIE, proč by to ATI dělala
- požadovali implementaci jen PhysyX přes CUDA >> máslo má na hlavě hlavně ATI
- ATI podmínila implementaci tím, že to bude napsáno například v ATI Stream >> proč by měla NVIDIA přepisovat engine pod něčím jiným, hlavně když v té době nebylo nic jiného použitelné. Navíc by musela NVIDIA udržovat dvě verze.
- bylo to celé úplně jinak
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 14:08:12
avatar
Správná možnost je poslední, neb AMD/ATI prostě nebude podporovat něco, co není standard (myslím v tomto případě, když má PhysX v držení nVidia). Nikdo nemá máslo na hlavě. Podle mě AMD vidí, že s tím nVidia uspět nemůže (o tom jest článek), a proto si z toho hlavu moc nedělá.

Btw třeba pro mě jsou slova jako CUDA a Stream uplně k ničemu, nikdy jsem to neviděl a nepoužiju to, takže i když by si to chtěli implementovat třeba...kamkoliv prostě ( ), tak mě bude zajímat jen, jestli mi to půjde nebo ne.
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 14:20:08

Trosku OT, ale zaujimave - pocet hier za posledne 4 roky ktore:

- vyuzivaju PhysX: 200
- vyuzivaju Havok: 181

Kazdopadne v pripade AAA titulov vedie Havok nad PhysX
WindOfChange [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 14:25:24

Já se tady nebavím o nynější situaci, ale o situaci minimálně rok zpět. A to, že NVIDIA nabídla ATI možnost použít PhysX snad zpochybňovat nebudete, ne?

Pokud by to ATI implementovala, tak už by to standard byl?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 14:51:11
avatar
No co k tomu říci?Je to jen můj dohad ale něco mi našeptává že u AMD-ATI někdo uvěřil že Intel konečně příjde s GK o které se dá jako o GK mluvit.Což by pak znamenalo že Intel přeportuje Havoc pro počítání GK čipem.Má to logiku Havoc je zavedený a Intel se svou schopností protlačit téměř kde co se jevil jako lepší partner.Ale je to jen můj dohad a vše bylo jinak.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 21:28:28

Citace:
Podle mě AMD vidí, že s tím nVidia uspět nemůže


NV sama mozno nie. Ale keby ATI na PhysX pristupilo myslis si, ze by to s GPU@PhysX dopadlo aj tak zle? Ak ano tak preco?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 12:55:30
avatar
No nebylo, to je jasný Bylo by to použitelné u obou výrobců...ale to je kdyby. Realita je jiná.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 17:10:07

Tak som si zle vylozil tvoj predchadzajuci prispevok.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - reWindOfChange 2010-01-17 14:42:27
avatar
Víte do zákulisí těchto tahanic nikdy nedostaneme a proto v tomto případě nechci házet špínu ani na AMD-ATI ani na NV .Každý hráč co má všech 5 pohromadě musí mít sen že vše tedy i PhysX by byl pod záštitou standardů.Ovšem to je přání a my žijeme v kapitalizmu a musíme brát ohled na to že NV za PhysyX vysolila dost doláčů tak chce minimálně investované peníze spět nebo ještě lépe vydělat.Rozum mi říká že nejschůdnější cesta jak z toho ven je kompromis. NV PhysX vlastní,vylepšuje,protlačuje a s odvoláním na to protlačuje je ta cesta a to že NV si nechá výhradní podporu hardware a ovladačů což jí zajistí výnos z investice.Díky této úmluvě by každý hráč na světě bez ohledu jakou primární GK vlastní a chce využívat PhysyX si prostě dokoupí jako druhou kartu GK od NV a tím bude mít zajištěno užívání PhysX + podporu NV.Jak již jsem řekl je to podle mého průchodné NV na tom i vydělá a PhysX ubude jedna velká překážka v tom aby ukázal co dokáže proto že nic nebude bránit každému ho používat(karty co utáhnou PhysX nejsou nijak předražené)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 12:31:52

Sice mas sporavnou cast myslenky, ale neco ti tam hapruje. Na GPU@PhysX staci ve valne vetsine 9800GT, dnes uz sice doporucuji GTX260 ale to jde spis o marketing. Takze tvoje premisa, ktera vychazi z toho, ze kdyz to povoli, tak si kazdy koupi kartu Nvidie. Kazdy si ji sice koupi, ale z bazaru, pripadne pouzije to co ma doma, maximalne pak GT240 - ergo tedy by prave financovani PhysXu nebylo mozne. Takze sice by se zvysil pomer na trhu v zastoupeni Nvidie, ale Nvidie by na to vydelala minimum - z ceho by teda ten physX hradila? Proto zvolila to co zvolila, je to logicky krok jak ochranit investice. Jde o to, ze tam kde je marze a tim padem i zisk (mainstream a vyse) je primarni duvod k nakupu vykon ve hrach, takze by kazdy volil kombinaci HD5850 a GT240, coz se jim logicky nelibi. Na GT240 stezi maji nejaky zisk vubec, pokud by z nich meli jeste financovat vyvoj PhysX, tak by byla asi cela akce ztratova.

Jinak Nvidia umoznuje PhysX na jakemkoliv hardwaru, PhysX je skutecne otevreny standard, problem je, ze k jeho chodu je potreba akceptovat API CUDA. Tam lezi kamen urazu, AMD neodmitlo PhysX, odmitlo CUDA, logicky. Sice by tim melo moznost provozovat PhysX, ale velmi prtavdebodobne by Nvidie byla na tom lepe, vzhledem k tomu ze se jedna o jejich technologie.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 15:09:28
avatar
myslim ze crysis ma vlastnu fyziku v engine
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 15:39:53
avatar
ano ano teď když o tom píšete tak si vzpomínám že se o tom psalo že engine Crysis má svojí vlastní fyziku.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-17 21:23:09

Podla mna nebude treba robit nic a NV upravi svoje ovladace hned ako pride s konkurecne schopnou generaciou kariet. Alebo aspon po case. Myslim si, ze cele je to iba kvoli tomu, ze ma problemy s Fermi a pol roka meska. Zrejme mali obavy, ze si ludia budu kupovat nove GPU od ATI a ich si ponechaju ako PhysX akceleratory. T.j. X penazi pre ATI a 0 pre NV.
Anonymní  2010-01-18 16:03:13

taktisto HL2 bola fyziklana bomba od havoku
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 16:04:46

sorry , nejak sa to zabugovalo na opere 10.5 , pluska davajte mne
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 16:20:41
avatar
Pozerám, že odkedy je na DDWorlde možnosť prispievať do diskusii ako anonym... To by tu o chvíľu zavládla krutá anarchia...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 16:54:55
avatar
občas to kupodivu jde, když se neodhásiš když se vypne spojení - prohlížeč ukazuje že je člověk přihlášen a když se dá příspěvek tak místo jména je tam anonym
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 15:21:03
avatar
Má tady někdo zkušenosti s grafikama Nv v noteboocích? Já mám vyhlídnutou GT130M 512MB s cpu 2,53Ghz PN8700 a pak je na výběr Radeon 4670 1G ale jen s DDR2 a cpu 2,2 Turion 2. Dost mi vadí ta DDR2 a zjistil jsem zajimavou věc - DDR3 jsou dnes prý dost nízko taktované - kolem 1066Mhz přitom ve starém ntb mám 2600Pro s 256tkou DDR3 a ta má 1200Mhz takže v pamětech žádný pokrok
Myslíte že by ta 130M GT zvládla Crysis alespoň na medium bez vyhlazování?
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 16:05:38

checkni notebookcheck
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 16:49:53
avatar
tam jsem byl ale rád bych ják to zvládá reálně
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 13:28:58
avatar
Na low settings by to mělo jít. Ale s 4670 ti to půjde i na medium
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-130M.13789.0.html
http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobility-Radeon-HD-4670.13881.0.html
Kdybys tam byl, tak máš jasno. To jaké to má frekvence to neřeš. Důležité je snad jaký to má výkon, ne?
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 15:25:58
avatar
tak ako napr. aj intel hraje necestnu hru tak aj nvidia, niekedy to hranici aj so zalobou na nvidia. Inak nic proti nej, ja som mal uz kopec grafik a to v pomere asi 50:50 ati:nvidia, takze proste kupim co je aktualne lepsie a hotovo, hlavne netreba skocit na sladke recicky reklamy.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 17:11:24

Len tak pre info: Odkaz
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 17:45:50
avatar
Treba veriť, že to bude akcelerované cez CPU, aj keď po tamtom tvojom odkaze už vážne neviem. Snáď má Vávra dostatok zdravého rozumu...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 18:17:05

Tak aj keby to bolo cez GPU nebude to mat vplyv na gameplay a aj tak si myslim, ze pre ludi co nebudu mat NV kartu CPU@PhysX bude dostatocny. Pochybujem, ze to rozbalia vo velkom. Bolo by okolo toho viac rozruchu. Okrem toho som nenasiel mafiu na zozname hier s GPU@PhysX.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 13:32:06
avatar
Doufám, že tam zase nebude taková prasárna jako u Batmana. Že když si s ATI zapneš PhysX on, tak ti to omezí framerate na 23FPS.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 13:40:17

To myslis CPU@PhysX? Pri tej by nemal byt ziadny problem...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 19:13:26

Dark Void PhysX comparision: Odkaz
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 10:49:49
avatar
Právě proto ode mne nV zhruba před půl rokem neviděla ani korunu. Jsem si chtěl k mojí HD 4850 koupit nějakou GF 9500GT na akceleraci PhysX a zhruba v té době nV přišla s tím, že to zablokuje, tak měla ze mě jenom velký kulový a prachy co jsem měl nachystané jsem vrazil do 500GB HDD.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 21:31:39

Rafan: Neviem ci si cital toto Odkaz, ale je to pohlad z druhej strany a vcelku zaujimavy
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 14:22:36
avatar
Před měsícem bych částečně s tím článkem pod odkazem souhlasil. Ale to teď není to proč reaguji. Před měsícem vypustila ATI Stream SDK v2.0 s OpenCL 1.0. Odkaz Díky tomu by mi teď na mojí HD 4850 měly fungovat Stream GPU aplikace napsané v OpenCL. Jenže to bylo skoro měsíc po tom, co něco podobného udělala nVidia Odkaz. To je taky asi i důvod, proč mají nové Catalysty trochu spoždění a taky proč v nich bude v tomhle ohledu několik změn. nVidia teď podporuje Cuda, OpenCL, PhysX. ATI chybějící PhysX kompenzuje podporou DirectX 11. Taky poslední ovladače obou podporují nejnovější rozšíření OpenGL 3.2. nVidia reaguje na to, že AMD je nařklo z toho, že záměrně blokují v CPU PhysX multi-core podporu a chtějí předvést v další verzi PhysX FluidMarku, že tomu tak není. Odkaz Že by konečne PhysX přes CPU začalo využívat více jader? To by byl další dobrý krok pro zákazníky. Doufejme, že to nebude nějaké sprzněné, aby to i přes to, že to bude na více jádrech, nejelo moc pomalu a taky doufám, že to v Mafii 2 už bude taky funkční. To byl důvod, proč jsem si chtěl koupit nějakou nV kartu na akceleraci PhysX přes GPU a nV to hezky zablokovala.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 08:08:28

Mne s tymto odkazom islo o to, ze marketing AMD/ATI funguje tiez a vyzera to, ze pekne superi s tym od NV. Staci ta cast o bulete s tym ako nazvali sefa jeho vyvoja. Ako keby nevedel, kto na tom projekte pracuje. To bolo dost huste. Proste marketing je marketing.

Co sa tyka CPU@PhysX-u, v pripade, ze v 3D Mark Vantage sa pouziva 12 threadov na jeho vypocty, tak nemusia dokazovat uz nic. Ale som zvedavy na FluidMark. Na porovnanie multicore CPU@PhysX a GPU@PhysX.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 15:28:37
avatar
Samozřejmě tuto kauzu sleduji a nejsem z toho moudrý.NV tvrdí že podpora pro multi CPU v PhysX je ale a AMD -ATI zase že je vypnutá(paradoxně pravdu mohou mít oba ono se to totiž nevylučuje).Faktem je že neznám hru z posledních dvou let(opravte mne pokud se pletu) kde by jel PhysX na jiném jádře CPU než hra samotná.Tak že se nabízí vysvětlení v tom že NV má pravdu a vývojáři jsou neschopná telata a nebo se jim s PhysX nechce párat a nijak se snažit ho z optimalizovat (přeloženo kašlou na něj nebo na zákazníka nechť si každý vybere).Nebo to opravdu nechodí a pak se opravdu skláním před politikou NV že jí vývojáři s namazanou hlavou od indulony a s řádným rozběhem skáčou šípky do análního otvoru.Protože si znich nikdo na to nepostěžoval .
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 13:03:43

Ako som to pochopil tak PhysX nepodporuje multi-CPU vo svojom SDK, ale vyvojari si ho mozu prisposobit tak aby na viacerych jadrach CPU siel. Ma vyjst nova verzia Fluid Marku kde by to malo byt ukazane. Som na to zvedavy.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 18:07:44
avatar
zajimavej clanek a da se s nim souhlasit. Ja mel prvniho Durona 600ku a dnes X3ku 720BE
razem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-10 19:31:24

Super clanek, jinak jsem se vratil zpět casem grafik, co jsem mel: TRIO, VIRGE+WOODOO 1, RIVA 128, VIRGE+WOODOO2, S3 SAVEGE 2000, GEFORCE 2MX, KYRO I a II, RADEON 9200, RADEON 9800, NV FX 5900, NV 6800, RADEON X800, RADEON 1950PRO a konecna RADEON 2900PRO, tolik prachu v PR... (ted bych jezdil Mercedesem a misto toho chodim pesky), ale KYRO jsem mel nejradeji (mackam slzu). Jinak nevidim v sortimentu NV, co by me zaujalo (mozna GTS 250), PhysX je defakto irelevantni a minimalne pouzivany. ATI ma lepsi pomer cena/vykon + je o generaci dal. Jinak koukam, co dany produkt prinasi (hlavene, jak to budu vyuzivat) a zakolik. NV politika je trochu nasiraci, pro me hlavne v preznacovani grafickych karet. Hlavne aby byly vykonne grafiky (hardware) zdarma.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 331x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1473x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1189x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1881x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1136x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1902x
Komentářů: 3