Outriders – TEST výkonu GPU/CPU a RECENZE hry – OK hra, kterou kazí systém „hra jako služba“ Tisk E-mail
Neděle, 09 květen 2021
Outriders – TEST výkonu GPU/CPU a RECENZE hry – OK hra, kterou kazí systém „hra jako služba“
Tets výkonu GPU a CPU - technické zpracování

• Outriders – TEST výkonu GPU/CPU a RECENZE hry

– OK hra, kterou kazí systém „hra jako služba“

Byla by to celkem zajímavá, sice ničím objevná, ale slušná příběhová akční střílečka, se slušnými mechanikami, pokud by se polští autoři ze studia People Can Fly, nechtěli svézt na módní vlně online „live service“ her s nekonečným lootem a všemi zbytečnostmi online her. Místo toho ukázali opět názorně, co všechno je na konceptu „her jako služba“ špatně a proč ho hráči právem nenávidí.

Tahle hra totiž nemá žádný dobrý důvod, být stále online. Speciálně když jde v základu a vlastně téměř z většiny obsahu o normální single-playerovou příběhovou střílečku. Leč stálé připojení vyžaduje, dokonce ani nesmíte používat trainery apod. Nejhorší je ovšem fakt, že hra opět vyšla nehotová. Tedy přesně ve stylu online her, kdy vývojáři vědí že to není hotové, ale vydají to stejně, protože nadšeně slibují, jak budou hru podporovat a dodělají to později. Místo toho ale sekají s dalšími updaty jen nové otravné chyby a bugy, rozbijí co rozbité nebylo, neopraví co rozbité bylo a na to ještě zásadně mění vyvážení některých mechanismů, protože náhodou to bylo „moc jednoduché“ a hráči příliš rychle procházeli hrou a celým „end game obsahem“ apod. Je sice hezké, že tvůrci se od začátku vymezili proti mikrotransakcím apod., ale stejně nedává tahle hra jako „stále online“, kromě cooperačního režimu až pro 3 hráče současně, žádný smysl. Online prvky této hry nejsou pro hráče vůbec žádným přínosem, ale přesně naopak.

Přitom základ té hry není špatný. Nabízí solidní příběh, solidní hratelnost a akční zábavu a velmi slušnou herní dobu. Tak se na ní podívejme podrobněji …

• O co jde?

Outriders nepřichází s objevnými novinkami, vlastně recykluje snad všechny populární mechanismy. Ve své podstatě jde opět o trochu šílenou frenetickou akční hru, kterou se proplétá příběh. Něco, čím jsou autoři docela známí ze svých předchozích her. I tady je vše na pomezí kvalitativně slabší AAA hry a výborného Béčka. A to myslím jako pochvalu.

Hru pohání starší verze Unreal Engine, takže ačkoliv se autoři snažili po výtvarné stránce o osobitý styl, protože na UE je postavena strašná spousta obsahově podobných her, neubráníte se dojmu, že už jste to někde hráli a viděli. Každopádně protože autoři jsou ze sousedního Polska, má hra a příběh trochu jiný nádech, než typické hry ze Západní produkce. Hra je také poměrně neveselá a neoptimistická, pokud jde o příběhové vyznění, je prostě trochu jiná.

Ačkoliv jde fakticky o klasickou koridorovou střílečku s na sebe navazujícími arénami, autoři se snažili protlačit do ní RPG prvky, nikam nevedoucí rozhovory, extrémní looter shooter prvky a sbírání či vylepšování výbavy, včetně nekonečné hratelnosti závěrečného obsahu. Bohužel všechny ty věci jako dobrý, ale působí okatě nadbytečně. I když některé věci, jako vylepšování statistik výbavy/crafting, dělají mnohe lépe, než mnohé primárně looter shooter hry, které primárně hráče jen okrádají o čas.

Dali si hodně práce s designem výbavy, kdy ale bohužel základní výbava působí hezčím dojmem než vyumělkované legendární předměty. Ty jsou ale užitečné k rozebrání, protože tvůrci si dali velkou práci s mnoha mnoha různorodými speciálními schopnostmi a efekty, které předměty obsahují. Speciálně ty legendární nejvyššího levelu. A přehazovat je mezi předměty a dělat si build na míru svému hernímu stylu/zábavě, je zde opravdu jednoduché a docela zábavné.

Bohužel kromě nich je jakékoliv vylepšování výbavy k ničemu, až téměř do konce hry. Maximem je level 15 a World tier 15 (1-15 liší se obtížností a lootem), kdy teprve tam máte dost surovin na smysluplné levelování a používání možností vylepšování výbavy. Do té doby jen musíte brát, co z nepřátel vypadá. Ale padá z nich toho hodně. Bohužel co tvůrci nezvládli je vyvážení hry. Jsou zde extrémně velké statistické skoky mezi levely, takže hra vyloženě vyžaduje, abyste měly vždy výbavu nejvyššího levelu, kterou můžete aktuálně nést. Protože ta čísla ovlivňují vše. A je jedno, jak moc jste jako hráči zruční, prostě pokud nemáte výbavu na určitém levelu, nebudete držet krok s nepřáteli.

Na těch si mimochodem tvůrci také dali záležet, nepřátelé jsou lidští i mimozemští, různorodost je slušná a designové propracování zajímavé. V kombinaci s výběrem „povolání“ vaší postavy, výběrem schopností a dovedností, související i se správnou výbavou, se tak můžete s nepřáteli různě akčně vypořádat. Bohužel, ačkoliv systém nabízí různorodé možnosti vývoje postavy a mnoho různých schopností, celá hra na vás valí davy nepřátel najednou. Speciálně v endgame, takže víceméně je užitečná jen hrstka velmi specifických schopností a dovedností, a svou postavu, výbavu musíte maximálně soustředit na DPS. Tedy co nejrychleji zabíjet nepřátele. Na ničem jiném prostě nezáleží. Tady tvůrci prostě zcela selhali ve své snaze dělat z této koridorové příběhové střílečky něco víc …

A jak hra šlape na našich PC?

Spuštěno: 612x