Preview: Blue Mars – Virtuální život v prostředí CryEngine 2 Tisk E-mail
Napsal Petbed   
Neděle, 30 srpen 2009
Přejít na obsah
Preview: Blue Mars – Virtuální život v prostředí CryEngine 2
Blue Mars - Dojmy z BETA verze
Blue Mars BETA - Hodnocení preview

 

 

 

 

  • Blue Mars - Dojmy z bety

A nyní přejděme k samotnému testování virtuálního světa Blue Mars a mým dojmům z něj. Samotný klient má po instalaci něco kolem 1,46 GB, což v dnešní době není moc. Před stáhnutím jsem se musel registrovat a vytvořit si účet. Registrace byla velmi stručná, zaujala mě především možnost vytvořit si jméno i příjmení pro svého avatara, což SL neumožňuje (příjmení si v SL musíte vybrat z předem určených). Pro spuštění jsem použil tuto sestavu: Intel Core 2 Duo E8200 2,66 GHz, ATI Radeon 4850 512 RAM, 4 GB RAM, Windows XP Professional SP3, reproduktory Logitech Z-10. Jde tedy o sestavu, která převyšuje minimální požadavky.

  • Grafika

Na testované sestavě běžel Blue Mars plynule. Občas došlo k záseku, když jsem se přiblížil k většímu množství avatarů. V beta verzi jsem nenašel ovládání grafiky, proto se klient nastavil na optimální hodnoty. Dohlednost byla slušná, jen v dáli byly některé textury trochu rozmazané zřejmě kvůli snížené viditelnosti.

Textury na domech byly krásně detailní a vodní hladina byla doslova jako živá. Bylo ale vidět, že vyhlazování bylo vypnuté, což se místy podepsalo na hranách budov a rostlinách. Veškeré animace avatarů a pohyby probíhaly plynule, bez větších záseků (na to má zřejmě vliv počet avatarů, kteří jsou na jednom místě). Na grafický kabát si tedy rozhodně nemůžu stěžovat. Použitý CryEngine 2 je rozhodně „vidět“.

  • Zvuky a hudba

Zvuky byly téměř všudypřítomné. Zvláště zvuk tekoucí vody či fontány působil velmi věrohodně. Především bych chtěl pochválit zvuky nejrůznějších strojů a vznášedel, které jsou na vysoké úrovni. Hudba byla slyšet jen na některých místech, musel jsem chvíli počkat, až načte. Ale kvalita hudby byla také vysoká, pěkně doplňovaly vizuální zážitek z jednotlivých míst.

  • Ovládání a kamera

V ovládání se Blue Mars výrazně odlišuje od SL. Avatara můžete ovládat myší, kdy klikáte levým tlačítkem myši na určené místo a avatar tam buď dojde, nebo doběhne (u vzdálenějších míst). Můžete také použít šipky či klávesy W, A, S, D, ale s těmi je ovládání avatara trochu neohrabané. Myš se mi zdá jako lepší řešení.

BM tedy na první pohled vypadá jako nějaká adventura. Pravé tlačítko myši slouží k prohlížení vlastního avatara a natáčení kamery. V základním nastavení máte 4 volby nastavení kamery. První tři mění vzdálenost kamery od avatara, čtvrté nastavení slouží k pohledu z vlastních očí. Interakce probíhá velmi jednoduše, stačí kliknout na avatara nebo objekt a poté proběhne akce. Po kliknutí se v některých případech zobrazí menu, ze kterého můžete vybírat.

  • Začínáme

Po spuštění klienta mě přivítalo klasické přihlašovací okno a poté jsem měl možnost vytvořit si svého vlastního avatara. Tvorba avatara je mnohem detailnější než v Second Life. Po editaci jsem se ocitl v uvítacím centru, kde postával můj avatar a před sebou měl 4 velké tabule. Každá tabule nabízela jedno místo, které jsem mohl navštívit (v plné verzi jich bude samozřejmě více).

  • Beach City

Nejprve jsem navštívil město nazvané Beach City. Už z názvu vám bude jasné, že to má co dělat s plážemi. A rozhodně se nemýlíte. Jde o velmi pěkně zpracované město, které působí trochu futuristicky, ale ne zase tolik, aby bylo někomu cizí. Město bylo nečekaně velké, plné obchodů, kaváren, bufetů a na okraji se nacházely pláže. Všude byly lavičky, fontány, květiny a palmy. V beta verzi byly zaplněny asi jen 3 obchody. Navštívil jsem obchod s dámskou módou (tedy kvůli výrobkům).

V BM můžete na výrobek kliknout a poté se vám zobrazí jeho 3D model, se kterým můžete rotovat a prohlížet si ho ze všech stran a úhlů. Tady se vám nestane, že koupíte zajíce v pytli. Veškeré výrobky byly zpracovány až s neskutečným důrazem na detail. Ve městě jsou také eskalátory a všudypřítomné červené anglické telefonní budky. Mají pouze jeden význam a to přenést avatara do uvítacího centra. Také jsem narazil na zajímavý dopravní prostředek (bohužel v beta verzi nešel vyzkoušet). Jde o jakýsi mix mopedu a vznášedla.

Velkou atrakcí pro mě byl luxusní hotel s pláží, kde jsem měl pocit, jako bych byl na Seychelách. V Blue Mars funguje také stream hudby a právě u hotelu jsem měl možnost ho vyzkoušet. Hudba byla příjemná, připomínala písně z Tahiti. Ve městě je také mnoho reklamních billboardů a tabulí, autobusové zastávky, pouliční lampy nebo vodovodní hydranty. Celkově působí město čistě, jednotná architektura dodává městu reálnější nádech.

  • Golf

V předchozím textu jsem popisoval uvítací centrum. Přes jednu z tabulí je možné se přenést na golfové hřiště. V Blue Mars je a také bude celá řada mini her, které si můžete vychutnat sami (single player mód), a nebo s přáteli (multi player mód). Při golfu jsem si mohl vybírat z několika holí, dále volit sílu úderu, směr a dráhu letu. Pomocí mini mapky je možné vidět, kam musí člověk mířit. Jde o velmi povedenou mini hru, která při kolektivním hraní zabaví na slušnou dobu.

  • New Venice City

Další místo, které jsem měl možnost v beta verzi navštívit, bylo město New Venice. Rozlohou je určitě větší než Beach City. Toto město vypadá mnohem exotičtěji. Působilo na mě jako směsice indické a arabské architektury s malým šmrncem budoucnosti. Všude byly květiny, květinové sady, zahrady a koše s květinami. Také jsem měl možnost použít dalekohled a podívat se na vzdálenější místa.

Opět zde bylo několik atrakcí, od šachů přes loďky na vodě až po vznášející se altánek, který zřejmě plní úlohu transportu z místa na místo. Každá budova byla doplněna květinovými vázami nebo malou zahradou. Kdybych si měl vybrat místo pro relaxaci, asi bych se v tomto městě těžko rozhodoval. Některá místa prostě vybízí člověka k tomu, aby si tam jen tak sedl a poslouchal okolí.

  • Závod ve vznášedle

Další malou mini hrou, kterou beta verze nabízela, je závod s časem. Pomocníkem v tomto souboji vám bude malé vznášedlo, se kterým máte za úkol proletět několik kruhů rozmístěných po ostrově a doletět do cíle. Během letu se vám počítá čas. Ostrov je plný palem a vodopádů, až jsem se musel na chvíli zastavit a dívat se na dokonalou grafickou stránku BM.

V plné verzi BM by měly být další zajímavé mini hry, např. dostihy (spekuluje se i o sázkách), plachtění, létání se všemi druhy lodí a vznášedel. Dále by měl velkou úlohu hrát podvodní svět, tzn. podmořská města, ponorky atd.

A můj celkový dojem z testovací BEATA verze?



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 682x
Komentářů: 4
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 715x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1300x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1068x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1841x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1946x
Komentářů: 3