Preview: Blue Mars – Virtuální život v prostředí CryEngine 2 Tisk E-mail
Napsal Petbed   
Neděle, 30 srpen 2009
Přejít na obsah
Preview: Blue Mars – Virtuální život v prostředí CryEngine 2
Blue Mars - Dojmy z BETA verze
Blue Mars BETA - Hodnocení preview

 

 

 

 

  • Blue Mars - Dojmy z bety

A nyní přejděme k samotnému testování virtuálního světa Blue Mars a mým dojmům z něj. Samotný klient má po instalaci něco kolem 1,46 GB, což v dnešní době není moc. Před stáhnutím jsem se musel registrovat a vytvořit si účet. Registrace byla velmi stručná, zaujala mě především možnost vytvořit si jméno i příjmení pro svého avatara, což SL neumožňuje (příjmení si v SL musíte vybrat z předem určených). Pro spuštění jsem použil tuto sestavu: Intel Core 2 Duo E8200 2,66 GHz, ATI Radeon 4850 512 RAM, 4 GB RAM, Windows XP Professional SP3, reproduktory Logitech Z-10. Jde tedy o sestavu, která převyšuje minimální požadavky.

  • Grafika

Na testované sestavě běžel Blue Mars plynule. Občas došlo k záseku, když jsem se přiblížil k většímu množství avatarů. V beta verzi jsem nenašel ovládání grafiky, proto se klient nastavil na optimální hodnoty. Dohlednost byla slušná, jen v dáli byly některé textury trochu rozmazané zřejmě kvůli snížené viditelnosti.

Textury na domech byly krásně detailní a vodní hladina byla doslova jako živá. Bylo ale vidět, že vyhlazování bylo vypnuté, což se místy podepsalo na hranách budov a rostlinách. Veškeré animace avatarů a pohyby probíhaly plynule, bez větších záseků (na to má zřejmě vliv počet avatarů, kteří jsou na jednom místě). Na grafický kabát si tedy rozhodně nemůžu stěžovat. Použitý CryEngine 2 je rozhodně „vidět“.

  • Zvuky a hudba

Zvuky byly téměř všudypřítomné. Zvláště zvuk tekoucí vody či fontány působil velmi věrohodně. Především bych chtěl pochválit zvuky nejrůznějších strojů a vznášedel, které jsou na vysoké úrovni. Hudba byla slyšet jen na některých místech, musel jsem chvíli počkat, až načte. Ale kvalita hudby byla také vysoká, pěkně doplňovaly vizuální zážitek z jednotlivých míst.

  • Ovládání a kamera

V ovládání se Blue Mars výrazně odlišuje od SL. Avatara můžete ovládat myší, kdy klikáte levým tlačítkem myši na určené místo a avatar tam buď dojde, nebo doběhne (u vzdálenějších míst). Můžete také použít šipky či klávesy W, A, S, D, ale s těmi je ovládání avatara trochu neohrabané. Myš se mi zdá jako lepší řešení.

BM tedy na první pohled vypadá jako nějaká adventura. Pravé tlačítko myši slouží k prohlížení vlastního avatara a natáčení kamery. V základním nastavení máte 4 volby nastavení kamery. První tři mění vzdálenost kamery od avatara, čtvrté nastavení slouží k pohledu z vlastních očí. Interakce probíhá velmi jednoduše, stačí kliknout na avatara nebo objekt a poté proběhne akce. Po kliknutí se v některých případech zobrazí menu, ze kterého můžete vybírat.

  • Začínáme

Po spuštění klienta mě přivítalo klasické přihlašovací okno a poté jsem měl možnost vytvořit si svého vlastního avatara. Tvorba avatara je mnohem detailnější než v Second Life. Po editaci jsem se ocitl v uvítacím centru, kde postával můj avatar a před sebou měl 4 velké tabule. Každá tabule nabízela jedno místo, které jsem mohl navštívit (v plné verzi jich bude samozřejmě více).

  • Beach City

Nejprve jsem navštívil město nazvané Beach City. Už z názvu vám bude jasné, že to má co dělat s plážemi. A rozhodně se nemýlíte. Jde o velmi pěkně zpracované město, které působí trochu futuristicky, ale ne zase tolik, aby bylo někomu cizí. Město bylo nečekaně velké, plné obchodů, kaváren, bufetů a na okraji se nacházely pláže. Všude byly lavičky, fontány, květiny a palmy. V beta verzi byly zaplněny asi jen 3 obchody. Navštívil jsem obchod s dámskou módou (tedy kvůli výrobkům).

V BM můžete na výrobek kliknout a poté se vám zobrazí jeho 3D model, se kterým můžete rotovat a prohlížet si ho ze všech stran a úhlů. Tady se vám nestane, že koupíte zajíce v pytli. Veškeré výrobky byly zpracovány až s neskutečným důrazem na detail. Ve městě jsou také eskalátory a všudypřítomné červené anglické telefonní budky. Mají pouze jeden význam a to přenést avatara do uvítacího centra. Také jsem narazil na zajímavý dopravní prostředek (bohužel v beta verzi nešel vyzkoušet). Jde o jakýsi mix mopedu a vznášedla.

Velkou atrakcí pro mě byl luxusní hotel s pláží, kde jsem měl pocit, jako bych byl na Seychelách. V Blue Mars funguje také stream hudby a právě u hotelu jsem měl možnost ho vyzkoušet. Hudba byla příjemná, připomínala písně z Tahiti. Ve městě je také mnoho reklamních billboardů a tabulí, autobusové zastávky, pouliční lampy nebo vodovodní hydranty. Celkově působí město čistě, jednotná architektura dodává městu reálnější nádech.

  • Golf

V předchozím textu jsem popisoval uvítací centrum. Přes jednu z tabulí je možné se přenést na golfové hřiště. V Blue Mars je a také bude celá řada mini her, které si můžete vychutnat sami (single player mód), a nebo s přáteli (multi player mód). Při golfu jsem si mohl vybírat z několika holí, dále volit sílu úderu, směr a dráhu letu. Pomocí mini mapky je možné vidět, kam musí člověk mířit. Jde o velmi povedenou mini hru, která při kolektivním hraní zabaví na slušnou dobu.

  • New Venice City

Další místo, které jsem měl možnost v beta verzi navštívit, bylo město New Venice. Rozlohou je určitě větší než Beach City. Toto město vypadá mnohem exotičtěji. Působilo na mě jako směsice indické a arabské architektury s malým šmrncem budoucnosti. Všude byly květiny, květinové sady, zahrady a koše s květinami. Také jsem měl možnost použít dalekohled a podívat se na vzdálenější místa.

Opět zde bylo několik atrakcí, od šachů přes loďky na vodě až po vznášející se altánek, který zřejmě plní úlohu transportu z místa na místo. Každá budova byla doplněna květinovými vázami nebo malou zahradou. Kdybych si měl vybrat místo pro relaxaci, asi bych se v tomto městě těžko rozhodoval. Některá místa prostě vybízí člověka k tomu, aby si tam jen tak sedl a poslouchal okolí.

  • Závod ve vznášedle

Další malou mini hrou, kterou beta verze nabízela, je závod s časem. Pomocníkem v tomto souboji vám bude malé vznášedlo, se kterým máte za úkol proletět několik kruhů rozmístěných po ostrově a doletět do cíle. Během letu se vám počítá čas. Ostrov je plný palem a vodopádů, až jsem se musel na chvíli zastavit a dívat se na dokonalou grafickou stránku BM.

V plné verzi BM by měly být další zajímavé mini hry, např. dostihy (spekuluje se i o sázkách), plachtění, létání se všemi druhy lodí a vznášedel. Dále by měl velkou úlohu hrát podvodní svět, tzn. podmořská města, ponorky atd.

A můj celkový dojem z testovací BEATA verze?



 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Co bude se STARFIELD? Bethesda chystá vylepšení
Co bude se STARFIELD? Bethesda chystá vylepšeníPondělí, 01 září 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 890x
Komentářů: 0
Šok! Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 skutečně vyjde?!
Šok! Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 skutečně vyjde?!Pátek, 29 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 921x
Komentářů: 0
No Man's Sky dostává další velký update – postavte si loď!
No Man's Sky dostává další velký update – postavte si loď!Čtvrtek, 28 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 847x
Komentářů: 1
Heroes of Might and Magic herní série slaví 30 let! Kdy bude nový díl?
Heroes of Might and Magic herní série slaví 30 let! Kdy bude nový díl?Středa, 27 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1190x
Komentářů: 0
Anno 117: Pax Romana vypadá skvěle!
Anno 117: Pax Romana vypadá skvěle!Úterý, 26 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1656x
Komentářů: 0
Surviving Mars dostane remaster a vylepšenou edici!
Surviving Mars dostane remaster a vylepšenou edici!Pondělí, 25 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1070x
Komentářů: 0