PREVIEW: StarField v detailech – „SKYRIM“ ve vesmíru vypadá skvěle a bude nás bavit roky! Tisk E-mail
Neděle, 12 červen 2022
PREVIEW: StarField v detailech – „SKYRIM“ ve vesmíru vypadá skvěle a bude nás bavit roky!
Závěr - tohle bude hodně velká hra na dlouho!

• Závěr – tohle bude hodně velká hra na hodně dlouho!

Je tedy evidentní, že StarField nás má a asi bude bavit roky. Přičtěme k tomu potvrzenou podporů módů a klasický sandbox základ, kterým Bethesda hry jsou a tohle bude opravdu opravdu velká hra na hodně let. V tomto ohledu je škoda, že ačkoliv po grafické a technické stránce je zde vidět jednoznačně velký upgrade proti Fallout 4 či SKYRM, rozhodně to nevypadá v detailech tak dobře, jako chystané soudobě vyvíjené hry na třeba Unreal Engine 5.

StarField využívá Creation Engine 2, tedy novější a hodně modifikovanou verzi dosavadního velmi starého Creation Engine, který v poslední verzi poháněl Fallout 4/Fallout 76 i SKYRIM. A dnes je extrémně zastaralý. Vylepšení hlavně po základní grafické stránce jsou zjevná a robustní, ostatně je hra mnohem mnohem větší. Bohužel na mnoha dalších věcech je vidět fakt, že hra byla mnoho let ve vývoji, tedy že ten herní engine není prostě na technologické a audiovizuální TOP úrovni mnohem novějšího UE5 apod. Stejně tak jsou viditelné stejné nedostatky, který Creation Engine provází roky. Například absence rozumné AI a vůbec chování nepřátel je stále stejně zábavné, ale hloupoučké apod. A to věřím, že se Bethesda snažila větší nedostatky schovat v těch pěkných ukázkách.

Asi největší obavou je pak legendární technologická neschopnost/nezájem Bethesda, která má ve zvyku vydávat hodně nedodělané hry plné bugů apod. Nicméně dobrou zprávou tentokrát je, že Bethesda už o své hře plně nerozhoduje. Nový majitel, společnost Microsoft, chce vydat hru v mnohem lepším stavu, než jak by jí sama Bethesda pustila ven. I proto údajně právě přímo Microsoft zrušil již ohlášené vydání tento rok, které mělo proběhnout 11.11.2022. Podle zákulisních zpráv řadový vývojáři varovali, že pokud by hra musela vyjít v tohle stanované datum, bude to průšvih jako Fallout 76 nebo CyberPunk 2077.

Tedy zbytečně zničení mnoha let práce uspěchaným vydáním nehotové hry plné chyb. Microsoft tak zakročil, protože je naprosto jisté, že být hra nadále jen na rozhodování lidí ze Zenimax-Bethesda, klidně by ji rozbitou zase vydali. Microsoft má ale jiné zájmy a chce kvalitu. Speciálně když tohle je jeden z největších, ne-li největší nový titul pro celou jeho Windows platformu a hra má být součástí a vlajkovou lodí GamePass služby, kde bude hned po vydání. Takže MS rozhodně nepotřebuje další Bethesda „kvalitu“ ala Fallout 76 …

I proto tak letos StarField nevyjde. A tvůrci dostali čas a jasný úkol hru skutečně doladit. Měli bychom být tak svědky vydání nejvíce hotové her od Bethesda v její historii. Ano, bude to zvláštní neřešit okaté problémy a chyby u nově vydané velké Bethesda hry, ale myslím, že to nějak bez té záplavy bugů přežijeme ;). Nicméně budeme si na to muset počkat. Aktuálně není nové datum vydání přesně stanoveno. Microsoft zjevně chce nejdříve vidět aktuální stav hry, než oznámí její nové datum vydání, které už rozhodně nechce měnit.

Rámcově jen bylo oznámeno, že hra vyjde někdy v první polovině 2023, což může být (a asi bude) klidně tedy až za rok touhle dobou v červnu. A upřímně bych se nezlobil, kdyby si tvůrci ten rok dalšího vývoje vzali, protože ač ukázka vypadá hodně zajímavě, je tam také vidět pár nedostatků a rozhodně by se na některých technických aspektech zjevně dalo zapracovat. A doufejme že Bethesda poslouchá výtky, nebo že ji Microsoft donutí poslouchat. Mají klidně ještě rok na to, vše doladit, což by pro studio této velikosti neměl být žádný problém.

Každopádně jsem příjemně překvapen a nadšen celkově. Hry jako No Man´s Sky mám rád, tohle je vlastně to samé, jen ještě lepší. Má to onen obří svět RPG sandbox stylu, plným příběhů a postav, které si ale musíte najít. Tedy přesně styl Bethesda, který máme všichni rádi. Snad jen majitelé PlayStation mohou smutnit, protože tahle nejočekávanější hra posledních let vyjde exkluzivně jen na PC a Xbox.

A tak se těším hodně a rád si klidně ještě ten celý jeden rok počkám, protože je zásadní, aby tahle hra prostě vypadala a běhala dobře od začátku. Já (ani nikdo jiný) nechci další Fallout 76 nebo Cyberpunk 2077, z kterých bylo po vydání do pláče, kdy hořící potenciál a hlopě uspěchané vydání byly viditelné na každém kroku. A je dobře že dnes o vydání Bethesda her rozhoduje Microsoft. Tak jak se vám to líbí?