Recenze a test: Assassin´s Creed 3 - neotřelé kulisy a příběhové zakončení epické ságy s chybami Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 04 prosinec 2012
Přejít na obsah
Recenze a test: Assassin´s Creed 3 - neotřelé kulisy a příběhové zakončení epické ságy s chybami
Gameplay
Technické zpracování a nároky na PC
Hodnocení a závěr

 

 

  • Technické zpracování a nároky na PC

Hra běží na stejném engine, jako předchozí díly. Novinkou je DX11 vylepšení pro PC, ovšem to je použito jen lehce snad jen na jediný prvek, a jinak je to pořád DX9 záležitost. Zásadní viditelnou novinkou je tak změna prostředí, kdy se příroda celkem vydařila. Bohužel na hře už se podepisuje i zub času. Absence jakékoliv umělé inteligence je v této hře bohužel standardem a dá se toho pěkně zneužívat.

Zpracování modelů je nedetailní, tessellaci by hra potřebovala jako sůl. Některé textury mají nízké rozlišení a vůbec nejhůře jsou na tom modely postav a hlavně zvířat, které jsou občas dost "zvláštní". Nicméně celé je to ucházející, jede to dobře v Eyefinity a funguje to. Bohužel hra má technické problémy jiného rázu.

(jeden z mnoha nepříjemných bugů)

Už dlouho jsem nehrál tak strašně "zabugovanou" hru. Tolik zásadních chyb a nedodělků se hned tak nevidí. Hra navíc už je venku v konzolové verzi nějakou dobu, takže na doladění bylo ještě o to více času. Přesto jsou chyby otravné a ovlivňují i samotné hraní a postup hrou.

Tu a tam se zaseknete, protože nesedí objekty, takže třeba nemůžete střelit do sudu, protože snímání objektu nesedí a než na to přijdete, že musíte mířit vlastně o kus vedle, aby si ono "objektové programování" sedlo, hodně si zanadáváte. Tu a tam se zasekne nějaká důležitá postava, takže musíte dát load. Mizí vám vybavení, vybavená druhá pistole se ztrácí, mizí spotřební vybavení, které chvíli je dostupné, chvíli není, musíte jej znovu dokupovat, což neřeší celý problém. V herních animacích nesedí objekty a umístění, takže se vaše postava občas vznáší, nebo se hrabe pár centimetrů na zámkem apod. Zkrátka je toho strašně moc a vypadá to spíše jako nějaká betaverze před prvním testováním než hotová hra. 

Ovládání na PC je celkově myslím bez problémů. Tvůrci se ale nevyhnuli ani v tomto dílu některým problémům s kamerou. Celkově si myslím, že je škoda, že hra je z pohledu třetí osoby a ne z pohledu první osoby. Hodně neergonomické je ovšem ovládání menu obchodu apod., ale jak jsem napsal, celý systém nemá ve hře velkého využití, takže to až tak nevadí. Ústupky směrem ke zjednodušením a konzolím jsou zde více než patrné a nejsou bohužel ku prospěchu a kvalitě věci.

  • Nároky na PC

Pokud jde o náročnost na PC, hru jsem hrál na následující sestavě v plných detailech:

  • Procesor Intel Core i7-3820 (takt 4GHz)
  • ASUS P9X79 DELUXE
  • Kingston 4x4GB RAM (16GB DDR3 1866MHz)
  • Grafika Sapphire Radeon HD 7970 GHZ TOXIC 6GB
  • Intel SSD 520 240GB
  • 3x ACER AL2723W S-PVA v rozlišení 5760x1200

Hra je perfektně optimalizovaná pro Eyefinity a výrazně to přidává na zážitku a atmosféře. Nicméně je poměrně náročná a v plných detailech jsem měl kolem 25-30FPS, což ale stačí k bezproblémovému hraní u této hry, aniž byste si minimálně v singlplayeru všimli nějakého trhání. Samozřejmě stačí lehce snížit třeba vyhlazování, protože je na maximum zapnuté náročné 4xMSAA a FXAA  dohromady a FPS o něco povyskočí.

Sám výrobce hry pak uvádí tyto minimální požadavky:

  • OS: Windows Vista (SP2) / Windows 7 (SP1) / Windows 8
  • CPU: Intel Core2 Duo E6700 nebo AMD Athlon 64 X2 6000+ a lepší
  • RAM: 2 GB (4 GB doporučeno)
  • Grafika: 512 MB DX 9.0c s SM 4.0 - HD 3870 nebo 8600 GT a lepší
  • HDD: hra vyžaduje 17 GB prostoru

  • Testy

Udělali jsme pro vás také pár rychlých testů. Takhle to vypadá s náročností hry při zapnutém jen FXAA vyhlazování a aktuálními ovladači obou společností:

U procesorů pak rozhodně nemůžeme doporučit dvoujádrový procesor, čtyřjádro je pro slušné hraní minimem a i tak nepoužívá hra procesory moc dobře. Sice umí využít více jader, ale architektura modernějších procesorů AMD FX hře moc nejde, u starších i 6tijádrových modelů je to ještě horší. Intel Core až takové problémy nemá.

Vyšší frekvence dokáže výkon posunout. Celkově tedy technologicky ani optimalizacemi herní engine AC3 příliš nezáří, ale vzhledem ke svému stáří ani moc nemůže. Podívejme se na závěr ....



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 838x
Komentářů: 2
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1679x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1886x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2406x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2147x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1408x
Komentářů: 0