Recenze a test: Assassin´s Creed 3 - neotřelé kulisy a příběhové zakončení epické ságy s chybami Tisk E-mail
Úterý, 04 prosinec 2012
Recenze a test: Assassin´s Creed 3 - neotřelé kulisy a příběhové zakončení epické ságy s chybami
Technické zpracování a nároky na PC

•  Gameplay

Pomalý úvod hry s pěkným zvratem a překvapením se vydařil, celý připomíná staré dobré časy AC série. Herně samozřejmě není až tolik o čem mluvit. Nic nového hra vlastně nenabízí. Celý styl hry z pohledu třetí osoby, akrobatické dovednosti a bohatá výzbroj zůstává. Stejně tak zůstává polootevřený svět s možnostmi rychlého cestování.

Změnily se ovšem kulisy. Z Evropy jsme se totiž přemístili do právě vznikajícího USA, takže do dob, kdy města New York, Boston teprve vznikala a rozvíjela se. Akrobacie a šplhání po památkách si tak užijete podstatně méně, což ale není až tak na škodu.

Základ hry zůstal vlastně stejný. Jak už bylo řečeno, hra přímo příběhově navazuje na starší díly, tentokrát se ve vzpomínkách Desmond převtělí hlavně do Conora, napůl indiána, který bez celoživotní výchovy k životu Assassinů, se musí poprat s templáři na pozadí boje o nezávislost USA. Během putování navštívíte známá místa, události, bitvy a potkáte stěžejní americké osobnosti. Bohužel v tomto ohledu zklamává druhá polovina a závěr hry, kde očekáváte nějaké velké vyvrcholení a finální bitvy o nezávislost, ale nic z toho nenastane. Válčíte si soukromou válku kdesi vedle.

S jednou zajímavou novinkou hra přeci jen přišla. A to jsou námořní bitvy, kdy se postavíte za kormidlo vlastní lodě. Musím říci, že těch zhruba 12 misí, co vás na moře čeká, si užijete a jsou snad nejlepším herním obsahem celé hry. Novinkou naopak už není získávání Assassínů a posílání je na mise, který je zde stále přítomen, ale nějak jej během hraní zapomenete využívat, protože hra není nijak zvlášť obtížná, skoro bych řekl, že jednotná obtížnost je nastavena pro mimina a pokud byste použili služeb Assassinů, už by nebylo ve hře vůbec co dělat.

Je tu také trochu předělaný systém získávání a vydělávání peněz, kdy si pěkně vzdáleně ovládáte kolony se zbožím, které si navíc můžete ze surovin vyrábět apod. Snad lépe než hlavní line je zpracována vedlejší příběhová větev o tom, jak si postupně budujete osadu. Je bohužel škoda, že celý systém výroby věcí a obchodování není nějak zásadně využit a už zhruba v polovině hry jsem měl našetřeno mnohem více, než jsem potřeboval a celý systém zcela ztratil smysl. Nevyužitého potenciálu je ovšem ve hře mnohem více.

Celkově mi přijde, že celý systém doznal drobných změn, ale směrem k větší jednoduchosti, akčnosti a přímočarosti. Novinkou je tak vlastně jen pohyb po přírodních scenériích a lov zvířat, i když i potenciál tohoto je trestuhodně nevyužit.

Hra také trpí velkou konzolovitostí. Ať už na ovládání, či hlavně na zjednodušování všech prvků hratelnosti. Jediná herní obtížnost je příliš snadná. V tváří v tvář klidně 20ti násobné přesile musíte být velké nemehlo, abyste utrpěli alespoň škrábance. Stačí totiž pěkně v čas mačkat levé tlačítko myši a klávesu E a tímto způsobem byste byli schopní klidně porazit celou Anglickou armádu. Ze hry navíc zmizely "lekárničky" a nahradil je .... ano hádáte správně, nenáviděný kompletní autoheal.

Abych to shrnul. AC3 obsahuje skoro všechny herní mechanismy předchozích dílu, jen v trochu zjednodušené a primitivnější formě. Je zde méně akrobacie a větší důraz na příběh a akční souboje ve kterých jste díky autohealu a systému" zmáčkni tlačítko včas" v podstatě nesmrtelní. A zásadní novinkou jsou pouze námořní mise, které se ale opravdu povedly a pátrání po pokladu si užijete. Hlavní důraz je také kladen na stěžejní příběhovou linii odehrávající se v současnost, která se táhne celou sérií AC. Nutno říci, že i ta je v druhé polovině hry vyřešena straně rychle, v podstatě jedinou misí vyřešíte celý problém s Templáři apod. Zkrátka to vypadá, že tvůrcům došli nápady a už celou tvorbu hry chtěli mít za sebou.

Kamenem úrazu hry je ovšem zpracování ....

Spuštěno: 860x