Recenze a test: Assassin´s Creed 3 - neotřelé kulisy a příběhové zakončení epické ságy s chybami Tisk E-mail
Recenze a test: Assassin´s Creed 3 - neotřelé kulisy a příběhové zakončení epické ságy s chybami
Technické zpracování a nároky na PC
altAssassin´s Creed k nám přichází každý rok. Co přinesl letošní díl? Hlavně ukončení příběhu.

• Recenze a test: Assassin´s Creed 3

- neotřelé kulisy a příběhové zakončení epické ságy s chybami

Assassin´s Creed k nám přichází každý rok. Co přinesl letošní díl? Hlavně ukončení příběhu.

Série Assassin´s Creed je takový velký příběhový epos, který na sebe navazuje od samého začátku a nyní ve třetím díle (fakticky ovšem pátém) definitivně (doufejme) uzavírá celý kruh. Pro fandy série určitě povinnost. Přesto budu muset být ke třetímu dílu poměrně dost kritický. Z AC3 se jakoby vytratilo část kvality předchozích AC a protože je to v krátkém sledu už pátý díl, začíná připomínat nechvalně proslulou sérii CoD nebo NFS, se kterými to jde kvalitativně hodně z kopce. Hra je sice opět veliká a zabaví na poměrně dlouho, jenže při tom si všimnete, že trpí celou řadou problémů, chyb a zbytečného nevyužití potenciálu a postupem času už se spíše modlíte, aby byl konec. Je také těžké říci o AC něco nového, když už poněkolikáté děláme ve hře stále to samé. Avšak přeci jen se AC3 od předchozích číslovaných i nečíslovaných dílů série trochu liší i v dobrém.

Především je zde podstatně větší důraz kladen na hlavní příběh, hlavní dějové linie a tiché zabíjení je zde téměř upozaděno. Jedinou ale o to hutnější vedlejší linii tvoří poměrně banální, ale jinak zajímavě podané budování komunity a osady s nevyužitým potenciálem výroby a obchodu. Výbornou novinkou jsou námořní mise za kormidlem vlastní lodě. Hodně upozaděno je zde ale bohužel vytváření a získávání dalších Assassínů do teamu stejně jako význam toho na hru. I když zde funguje stejný (zjednodušený) systém, co u minulých dílů, jeho význam a význam teamu je zanedbatelný až žádný a během hraní na něj téměř zapomenete. Stejně tak akrobacie a šplhání všude možně tvoří podstatně menší část hry než u předchozích dílů. Jiné je i prostředí, kdy místo vyloženě městských lokací tu máme i krásné přírodní scenérie východního pobřeží USA. Celá hra přímo příběhově navazuje na předchozí díly, a konečně se nám uzavře celý děj kolem Desmonda, ačkoliv si tvůrci pootevřeli vrátka pro případné další pokračování, které osobně doufám, nedorazí příští rok, ale když už, tak nejdříve o pár let později v kompletně jiné a podstatně dokonalejší podobě a nejlépe od jiného teamu, protože únava a vyčerpání stávajícího už se na kvalitách AC3 podepsala.

Na AC3 je bohužel vidět, že někteří klíčoví původní tvůrci série už na tomto dílu nepracovali. Problémy jsou zde nejen technického rázu, ale hlavně v určitých případech hapruje i děj. Zejména v druhé polovině hry jsou přítomny mnohé nelogičnosti, nepochopitelné jednání postav. Z počátku natahovaný a pečlivě vyprávěný a konstruovaný děj na pozadí jedné z nejvýznamnějších událostí dějin (Válka o nezávislost USA) se najednou začne sunout zběsilým tempem ke konci a jeho kvalita jde prudce dolů a skoro vůbec to nepřipomíná Assassin´s Creed sérii. Téměř jako to vypadalo, že tvůrci AC3 měli k dispozici jen úvodní část scénáře od původních autorů AC, ale zbytek už si museli vymyslet sami. A tak ke konci začíná hlavní dějová linie připomínat bídu současných akčních her. A to je škoda, protože Assanssin´s Creed série stavěla hlavně na hutném a poctivém příběhu a originálním pojetí vykonstruovaném na pozadí důležitých historických událostí a osob.

Otázkou je, zda je Assassin´s Creed špatnou hrou. Není, ovšem druhým dechem musím dodat, že mohla být tak 2x lepší, kdyby nebyla šita horkou jehlou a udělána pro jednodušší konzolové publikum, kdy zejména možnosti a obtížnost hry jsou značně zjednodušené. Podívejme se tedy, jak se hra povedla, a co nabízí ...

Spuštěno: 862x