RECENZE a TEST: Watch Dogs jako pokořitel GTA? Hlavně oběť marketingu a downgradu kvality! Tisk E-mail
Sunday, 22 June 2014
RECENZE a TEST: Watch Dogs jako pokořitel GTA? Hlavně oběť marketingu a downgradu kvality!
GamePlay
Technické zpracování a test nároků na PC

• GAMEPLAY

Tak mimo toho, že hackování přes mobilní telefon je ve Watch Dogs normální záležitostí, díky všudy přítomné šmírovací Google technologii, tedy pardon, systém se jmenuje ctOS a obsahuje snadný přístup k tisícovkám kamer po celém městě a informacím o každém obyvateli, neobsahuje z herního hlediska Watch Dogs nic nového. Ano, UBISOFT chtěl vlastní GTA a tak ho také získal. Nic víc.

To ale samozřejmě neznamená, že Watch Dogs je špatnou hrou. Není. Co rozhodně potěší je město a okolí a jeho zpracování. Neuvěřitelně detailní, živoucí prostředí, kde je skutečně myšleno i na nejmenší detaily. I obyvatelé mají detailní a poměrně realistickou míru chování. Ovšem samozřejmě je to hra, takže nějaké ty ústupky byly udělány. Rozhodně je ale herní prostředí oporou pro slušný herní obsah a stačilo ho jen využít.

To se ale příliš nepodařilo. Dostáváte se do role hackera, kterého pronásleduje nepěkná událost, kdy jej chtěli zabít, místo toho ale přišla o život dcera jeho sestry. Náš hacker se tedy vydává po cestě mstitele a kromě toho se stává i lidovým strážcem města. Bohužel se UBISOFTu v poslední době nedaří do jejich her dostat solidního hrdinu i příběh s atmosférou. Ačkoliv příběh není špatný, jeho podání je značně sterilní, předvídatelné a neoriginální. Především však hlavní hrdina působí až nesympaticky, kdy si občas přejete, aby to pro něj dobře nedopadlo.

Hlavní příběh přesto dokáže u hry solidně tak 8 hodin udržet. Na tom, jak moc se budete bavit a jak to bude těžké záleží i zvolená obtížnost hry. Jestli plníte vedlejší mise vlastně nemá na hlavní linii vliv. Nějaké ty drobné příběhové odbočky najít můžete, ale nic podstatného pro hlavní děj. To jak se budete chovat k obyvatelům, zda je budete vraždit nebo naopak chránit ale vliv mít bude, hlavně na to, jak moc často a obtížně budete unikat policii.

Jinak v současné době je celkem zbytečné hnát se za vydělávání peněz. Ve Watch Dogs si nemůžete za peníze vlastně kromě zbraní nic koupit a ty si buď seberete, nebo rychle nakoupíte a to je vše. Občas si dokoupíte munici, či věci na výrobu speciálních udělátek, ale ty jsou levné. Nemůžete si koupit auta, domy ani nic podobného. Můžete si koupit nějaký převlek, ale ty jsou na jedno brdo a liší se vlastně víceméně jen barvou a vzorem. Prostě ve Watch Dogs nehraje hromadění majetku žádnou roli a získávání peněz je díky rabování kont obyvatel vyloženě brnkačka. Že by další varování do reálného světa?

Co oceňujeme je solidní RPG prvky s postupným odemykáním zajímavých schopností a tedy i možností, jak postupovat hrou. Díky tomu jsou mise variabilnější a dají se hrát stylem, který vám vyhovuje. Množství zbraní a výbavy je značné, u sebe můžete mít vlastně všechno, snad 10 druhů pistolí a samopalů, několik druhů útočných pušek, ostřelovaček, brokovnic a granátometů. Osobně jsem skončil hned u kombinace samopalu s tlumičem, lehkého kulometu a rychlopalného granátometu. K dispozici máte také granáty, nálože odpálitelné několika způsoby, rušičky el. proudu či signálů. Prostě pořádná výbava undergroundového válečníka.

Městské prostředí vám dává mnoho šancí na projížďky zajímavými auty, motorkami i čluny, kdy mimochodem přes počáteční údiv z kamery, velmi chválíme jízdní model, kdy se mnoho různorodých aut skutečně výrazně liší. Vděčit za to můžeme prý vývojářům z posledního DRIVERu. A je to radost. Stejně tak pohybové možnosti hrdiny i vlastní ovládání jsou velice dobře zpracované a bez chyby. Možná je hra až příliš lehká na PC v kombinaci hraní myš+klávesnice, kdy prostě rozdáváte headshoty a za pár sekund tak vyčistíte oblast, aniž by si vás někdo všiml. Hra má ale jednu podstatnou vadu na kráse. Z nějakého nevysvětlitelného důvodu, zatímco policie a zločinci po vás vesele za jízdy střílejí, vy střílet při jízdě na ničem prostě nemůžete! Jediné co můžete je používat telefon k hackům silniční výbavy, což je ale značně účinná zbraň, takže pronásledovatele snadno zastavíte a zlikvidujete.

Hra má i online možnosti, které jsou poměrně zajímavě nenásilně implementovány a skoro si jich nevšimnete. Můžete tak soupeřit s ostatními hráči v různých věcech a úkolech. Hra tedy rozhodně nabízí hodně obsahu, problém je, že mimo hlavní příběh vlastně docela nudí. Není prostě důvod ji jinak hrát a úžasně zpracované prostředí s dynamickou a skvěle vypadající změnou denní doby i počasí, není prostě využito a to ani tak, jak to nabízí GTA, kde je přeci jen trochu více herních možností. Že by plánovité vyrabování obsahu pro budoucí placené DLC? Je to pravděpodobné ...

Spuštěno: 1191x