RECENZE a TEST: Watch Dogs jako pokořitel GTA? Hlavně oběť marketingu a downgradu kvality! Tisk E-mail
Neděle, 22 červen 2014
RECENZE a TEST: Watch Dogs jako pokořitel GTA? Hlavně oběť marketingu a downgradu kvality!
GamePlay
Technické zpracování a test nároků na PC

• Hodnocení a závěr

Watch Dogs jako městská akce a zcela evidentní odpověď a konkurence GTA, pokořit GTA nedokázala. UBISOFT to prostě zkazil. A zkazil si to sám. Přehnaná monstrózní reklamní kampaň jistě stála více, než celá hra a vyhnala zbytečně očekávání do nebes. Ke škodě samotné hry. Ta je sice slušnou hrou, ale bez té zbytečné marketingové masáže by byla zcela určitě vnímána lépe. Watch Dogs je totiž sice celkově lehce nadprůměrnou hrou, ale nic zvláštního a za pár týdnů se obávám si na ní ani nevzpomeneme.

Úžasné, detailní herní prostředí nebylo zdaleka využito. Slušný příběh je podán sterilně až téměř béčkovým způsobem s mizerným výkonem herců. Hlavní hrdina není sympatický. Vlastně on není ani vyloženě protivný, on je prostě nijaký. A to jistě není dobře. Jediný zajímavý charakter v celé hře má jen krátké vystoupení. Vlastní příběh tak prolétnete za pár hodin a zbývá vám tak spousta vedlejších misí, které jsou ale na jedno brdo. Autoři prostě nedokázali naplnit parádní prostředí herním obsahem. A jestli chystají nějaká DLC, tak nás vyloženě urazí, nebudu prostě hru hrát znovu kvůli tomu, že tam přidají, co je v jiných hrách normální.

Hra hlavně zůstala za sliby a očekáváním i kvůli přístupu samotného UBISOFTu. Rozhodnutí ponížit technologicky a graficky hru i pod úroveň toho, co bylo ukazováno v roce 2012 je více než nešťastné a dodatečná obhajovat tohoto kroku je vyloženě kálení zákazníkům a hernímu vývoji na hlavu. Technologicky i grafiky měla hra nabídnout mnohem víc ve všech oblastech. Tohle prostě není pravý next gen.

DDWorld.cz hodnotí: Watch Dogs měl možnost pokořit GTA, ale nebylo toho využito. V čem GTA poráží je prostředí, ovšem selhává v jeho herním využití. Navíc GTA 5 dorazí ve vyšperkované verzi na PC na konci tohoto roku a na rozdíl od UBISOFTu, který detaily povypínal a zhoršil, u RockStaru chtějí udělat pravý opak. Watch Dogs má sice nějaký herní obsah, ale ten nevybočuje v žádném ohledu a po dohrání hlavní dějové linky, která se také 2x nepovedla, vlastně nic zajímavého nenabízí. Jako městská akce je tedy Watch Dogs za očekáváním a to i bez přihlédnutí k šílené a nepromyšlené masivní kampani, která hru provází. Upřímně musí říci, že herním zážitkem mě třeba téměř bečková hra Sleeping Dogs bavila více a třeba Saint Row 4 mnohem mnohem více. A to jsem ještě pořádně nehrál GTA 5. Jinými slovy Watch Dogs zklamalo a nemuselo. Jestli UBISOFT k tomu všemu přidá ještě placené DLC balíčky, které začnou dodávat do hry to, co tam tak nějak citelně chybí a působí to až uměle vyrvaným dojmem, tak to skutečně "dodělá". Je to škoda, ale u UBISOFTu mají vážnou tvůrčí krizi. Nejsou schopni naplnit své hry herním obsahem, a hlavně slušným příběhem a atmosférou. Watch Dogs je další hra se spáleným potenciálem. Zahrát doporučujeme, ale nic více než průměrný příběh a průměrný gameplay na cca 8-12 hodin ve vysoce nadprůměrně kvalitním prostředí, leč nevyužitém, nečekejte. Nic zapamatovatelného, bohužel.

Jak hodnotíte hru Watch Dogs