RECENZE a TEST: Watch Dogs jako pokořitel GTA? Hlavně oběť marketingu a downgradu kvality! Tisk E-mail
Neděle, 22 červen 2014
RECENZE a TEST: Watch Dogs jako pokořitel GTA? Hlavně oběť marketingu a downgradu kvality!
GamePlay
Technické zpracování a test nároků na PC

• Technické zpracování a test nároků na HW

Už jsme to nakousli v úvodu. UBISOFT z  PC hráčů nepěkně vystřelil. Watch Dogs je hra vznikající na PC pro PC a v roce 2012 na E3 byla prezentována v kvalitě, které nakonec ale ani na PC v roce 2014 nedosahuje. UBISFOT uměle vypnul některé detaily, technologie a snížil grafické možnosti a to z marketingových důvodů, aby horší konzolové verze nevypadaly o tolik hůře, protože samozřejmě bylo konzolistům slibováno, že si kupují next gen. Kdyby viděli, že WATCH DOGS vypadá na PC jako zcela jiná hra, takový NEXT NEXT GEN, asi by to vzbudilo hodně otázek.

Každopádně finální verze Watch Dogs nevypadá v plných detailech zdaleka tak dobře jako v roce 2012. Máme ale už k dispozici mód, který to mění, na což ale bude samostatný článek. Nyní je to tedy o hře jak ji vydal vydavatel. Bohužel UBISOFT se spojil s NV, nikoliv s AMD a je znát, že NV už vody vývoje her a herních technologií v podstatě opustila. Nebudete tomu věřit, ale u této next gen hry korektně nefunguje ani systém více monitorů, což naštěstí řeší jednoduchý nezávislý prográmek, což dotyčný nadšenec udělal za pár hodin, zatímco UBISOFT nebyl schopen doteď opravu zajistit. Stejně tak hra nemá žádné moderní technologie, jako TressFX nebo MANTLE, což by jistě upotřebil, pak by se UBISOFT třeba nemusel vymlouvat, že kvůli náročnosti musel některé detaily vypnout a omezit.

Hra navíc pořád obsahuje kuriózní chyby, které ale jen naštěstí baví, hratelnost samotnou neovlivňují. Trochu za očekáváním je fyzikální stránka hry, kdy sice výborný jízdní model aut a podobně potěší, ale kolizní systém a možnosti destrukce jsou poněkud zvláštní. Rozhodně ale hlavně míra možností destrukce prostředí zůstala silně za sliby, možnostmi a zcela určitě se nedíváme na next gen hru v tomto případě.

(s malou pomocí funguje i eyefinity a dává hře úplně jiný rozměr a zážitek)

Co se povedlo, tak i přes snížení kvality a vypuštění některých technologií z finální verze, vypadá hra skvěle pokud jde o změny denní doby a počasí. Opravdu next gen titul. Se zapnutými dodatečnými možnostmi musíme říci opravdu úžasné. Čeho jsem si ale všiml je, že prostředí je živé, obyvatelé vypadají živě a jsou detailní i co do chování, stejně tak vegetace a prostředí je fajn, ale nějak tam chybí zvířata! Zejména v oblastech mimo město v lesích je to trochu divné. Jo a ve hře chybí také děti.

Ano, v tak obřím městě žijí jen dospělí a to od 21 do 70 let. Kde jsou děti nebo staří lidé nevím, ale ve Watch Dogs nejsou a působí to v jinak detailně zpracovaném prostředí dosti hloupě.

• HW nároky

Watch Dogs jsou next gen hrou, nativně DirectX11 a 64-bit hrou. Bez DirectX11 grafiky a OS si ji tedy nezahrajete. Ale to je v pořádku.

Potěšila by implementace API MANTLE, který je optimalizovanější, ale protože UBISOFT jako snad jediný velký vydavatel nespolupracuje s AMD, máme všichni smůlu.

• Minimální požadavky:

CPU:  Intel Core 2 Quad Q8400 nebo AMD Phenom II X4 940
RAM: 6 GB
OS: Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1) nebo Windows 8  (vše v 64 bit)
GPU: DirectX 11 a 1GB GDDRRAM - GTX 460 nebo Radeon HD 5770 a lepší
HDD: 25GB

Minimální požadavky nejsou vyloženě krvavé. Až na 6GB RAM, s čímž by někteří problém mít mohli. Nicméně v nejnižších detailech hra vypadá trochu nezajímavě. Trochu slušné detaily zajistí až tohle:

• Doporučené PC:

CPU:  Intel Core i7-3770 nebo AMD FX-8350
RAM: 8 GB
GPU: DirectX 11 a 2GB GDDRRAM - GTX 560Ti nebo Radeon HD 7850 a lepší
HDD: 25GB

Na této sestavě už se dokáže hra docela slušně hýbat, ale na maximální detaily potažmo na ty vylepšené potřebujete nejlepší současný HW. Pak ale hra vypadá jako skutečný next gen a vysoce převyšuje téměř vše, co jsme ve hrách podobného typu viděli. Sám jsem samozřejmě hru hrál a dohrál a všechny dojmy a poznatky jsou na základně hraní hry na následující sestavě:

• Testovací sestava recenzenta:

CPU:  Intel Core i7-3820 OC 4,5GHz
RAM: 16 GB
OS: Windows 7 (SP1)
GPU: Sapphire VAPOR-X R9 290X 4GB TRI-X OC (takt na 1100/6000MHz)
SSD: Intel SSD 520 series 240GB
Zvuková karta: ASUS Essence STX II 7.1
LCD: 3x ACER LA2723W (5760x1200 Eyefinity s Flawless Widescreen)

• Shrnutí

Pokud jde o podrobnější testy, ještě se k Watch Dogs vrátíme v samostatném článku, protože se podíváme na hru s aktivními všemi možnostmi, tedy i těmi, které údajně pro lepší zážitek UBISOFT vypnul. Samotné zpracování hry tedy zůstává za očekáváním, vypadá parádně ale v roce 2012 vypadala lépe, což není vývoj jaký by se nám líbil. Hodně za očekáváním zůstává fyzika. Spolupráce s NV se pak podepsala na tom, že hra není moc dobře optimalizovaná, nemá API MANTLE ani jiné moderní technologie a dokonce korektně v základu nechodí ani v systému více monitorů. Zvukově je velmi dobrá, chválíme soundtrack, zejména rockový výběr se povedl. Hodně dobrý je jízdní model a rozmanitost vozového parku. Velký problém je ale nemožnost střílení z auta, kdy třeba pohled z vnitřku vozu a první osoby nechybí, možnost střílení ano, zatímco ostatní po vás za jízdy vesele pálí. Celkově povedené je i ovládání.

Zkrátka a dobře, graficky hra působí velmi dobře, detailně, ale na tak dobře jak může a nelíbí se nám, že UBISOFT opět downgradoval hru.

Spuštěno: 612x