Recenze: Assassin's Creed 2 PC – Příběhově velkolepé dílo se zbytečně nevyužitým potenciálem Tisk E-mail
Monday, 15 March 2010
Recenze: Assassin's Creed 2 PC – Příběhově velkolepé dílo se zbytečně nevyužitým potenciálem
Hodným vrahem podruhé
Assassin´s Creed 2 PC - technické zpracování
Assassin´s Creed 2 PC - Hodnocení

• Hodným vrahem podruhé …

Rozjezd hry je hodně vlažný. Lépe řečeno, odhalujete veeeelmi pomalu možnosti hry, je to celé utahané a chybí trochu wow efekt, že vás hra upoutá na první zahrání. Začínáte ve Florencii v Itálii v druhé polovině 15.století. Objevujete město, které je ale z velké části zatím pro vás nepřístupné, své schopnosti si osvojujete jen velmi pomalu a tvůrci vám je servírují jen po malých douškách.

Bohužel celý ten rozjezd je tak vlažný, že jsem po 8 hodinách hraní myslel, že to normálně odinstaluji. Ještě že jsem to neudělal, protože pak se to konečně rozjede na všech frontách. Příběh nabere úplně jiné obrátky. Také váš hrdina bude mnohem schopnější.

Dostanete se také k vlastnímu městu, které se nachází ve zbídačeném stavu. Slouží jako vaše základna. Zde najdete zázemí. O město se také musíte postarat a zrenovovat jej. Naštěstí peněz je ve hře více než dost a samotné město vám bude generovat masivní příjmy, které reálně není ve hře možné nijak využít.

Čímž se dostáváme k ekonomické stránce hry. Ve hře se nachází 4 typy obchodů – lékař, kovář, butik (he he) a umělecký obchod. U lékaře budete často, v prvních fázích hry máte hodně málo zdraví a tak se musíte často léčit. Později tam nakoupíte i lékárničky do zásoby a pak jste ale zase v podstatě nesmrtelní. U lékaře také nakoupíte jed pro jednu z vašich zbraní.

Kovář je důležitým obchodem. V něm budete nakupovat zbraně a brnění, a hlavně opravovat vaši zbroj a nakupovat vrhací nože (asi nejužitečnější zbraň ve hře) anebo dokonce kulky do vaší střelné zbraně (ta je nejefektnější na vraždy). Za tuto výbavu dáte ve hře nejvíce peněz, ale je jich pořád více, než budete muset utratit.

Pokud jde o Butik, tak ten je zajímavý maximálně pro vylepšené vaky, které vám postupně budou k dispozici za pár drobných. Jejich nákupem zvýšíte množství munice nebo lékárniček, které můžete nést. Butik nabízí i obarvení vašich šatů – v podstatě skin. Nic zajímavého.

Pak tu máte umělecký obchod. Jemu se autoři zjevně zoufale snažili dát nějaký smysl. Takže se v nich kupují obrazy pro vaše sídlo. Těch je omezený počet, takže je prostě jednou vykoupíte (asi 30ks) a konec. Ve vašem sídle to pak bude dobře vypadat, obrazy mají nějakou historii, a také za tu sbírku budete dostávat více peněz do městské pokladny. To nejdůležitější ale na tom uměleckém obchodě jsou mapy pokladů v daných oblastech.

Zpočátku budete nadšeni penězi ze skrytých pokladniček, které budete poctivě vybírat. Své příjmy budete maximalizovat okrádáním lidí na ulici, kde si spíše jak kapesní zloděj budete připadat jak kombajn na poli. Peníze budete také získávat za splněné úkoly, jak hlavní, tak vedlejší. Těch vedlejších je tam pár, jako závody, zmlácení nevěrných manželů nebo nájemné vraždy. Žádný efekt na hlavní linii nebo na vaši postavu kromě peněz, ale nemají. Asi v polovině hry zjistíte, že už máte peněz více než dost, město kompletně zrenovované vám vynáší tisíce, které už nemáte jak účelně zužitkovat. Cena vybavení vás už nezajímá, protože s trochou štěstí budete mít nejlepší brnění ve hře, které je v podstatě zdarma, ve hře dříve, než se vám odemkne to nejlepší vybavení v obchodech. Truhlice ve vašem městě pak bude obsahovat dostatek příjmů a prostě to všechno kolem ztratí rychle smysl a zábavnost.

Zajímavější věcí na sběr je sbírání stránek kodexu, ten obsahuje užitečné věci a hlavně je pevnou součástí příběhu hry a obsahuje tajemství, kterému se v 15.století budou lidé hodně divit. Asi nejzbytečnější věcí na sběr v celé hře jsou pírka. Ty jsou na mapě neviditelná. Nevím, co odemknou, ale ve hře jich je 100, najít je dá asi pořádnou fušku, já jsem jich necíleně nasbíral téměř 50.

Další co budete sbírat, je celkem 6 pečetí velkých Assassinů minulosti. Ty se nachází v jejich hrobkách, které postupně navštívíte v různých městech. Hra se přepne do poněkud jiného módu ala Tomb Raider. Opravdu hodně skákání a lezení, třeba v Benátkách v SanMarco je to opravdu hodně vysoko, že by slabší povahy měli problém – Eyefinity tomu ještě pomáhá. V některých případech je to opravdu hodně frustrující, když se vám nedaří zmáčknout včas kombinaci tlačítek a musíte to do zblbnutí hodinu opakovat. Když najdete všech 6 pečetí, tak si ve svém sídle odemknete speciální výzbroj, která je tím pádem pro vás zadarmo – je ale zajímavé, že meč si už k ní musíte koupit. Asi původní majitel zbroje meč prodal, aby měl na pohřeb.

Váš hrdina se postupem hry a let mění. Lehce podoba v obličeji, ale hlavě získáváte na tom zmiňovaném vybavení a také schopnostech. Lepší meče, dýky, zbroj … i když si upřímně nemyslím, že je to vzhledem k nízké obtížnosti hry a naprosto absentující umělé inteligenci protivníků, nějak nutné. Ale asi by ta hra byla o poznání nudnější. Jednou z hlavních součástí hry je i boj, ale ten je trochu slabý, protože jste prostě příliš silní, protivníci příliš hloupí, takže se stačí přikrást zezadu a po dvou je likvidovat. Poněkud postupem času nudné – bohužel to platí i o soubojích s bossy, také stačí chytrý pohyb a celý souboj je záležitostí několika vteřin.

Co se týká nabývání schopností, tak až v pozdějších fázích hry získáte na obratnosti k lepšímu šplhání nebo dalekým skokům. Jasně má to svou logiku, ale hra se pak stává ještě jednodušší. I když jo, zkušený člověk by měl mít jednodušší život, ale až tak moc?

Hra se odehrává v několika městech a v časovém období cca 15 let. Kromě Florencie navštívíte třeba i Benátky a další města. Pokud je znáte ze skutečnosti, tak je rozhodně poznáte. Autoři si dali záležet a tak města mají půdorys a rysi skutečných předloh. Během hry se ale často setkáte s umělým omezením, že prostě narazíte na bílou stěnu, protože další část města nemáte odemčenu. To je trochu omezující. Jako v prvním díle, musíte i zde vyšplhat v každé oblasti na pár vysokých bodu a synchronizovat pohled. Musíte to udělat minimálně asi 73x. Je to trochu nuda, ale uděláte to, abyste celou mapu měly odkrytou.

Každá lokace obsahuje příběhy, které postupně rozkrýváte, takže se do každé podíváte. Časem budete mít odemčená celá města, která mají opravdu obří rozlohu bez loadingů. Speciálním místem ve hře je i Řím, který je ale udělán trochu jinak, než zbytek hry.

Než se pustíme do hodnocení hry, podívejme se na technickou stránku věci, která nás rozhodně zajímá.

StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Spuštěno: 1335x