Recenze: F1 2012 - Jaké to je za volantem Formule 1? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 08 October 2012
Přejít na obsah
Recenze: F1 2012 - Jaké to je za volantem Formule 1?
F1 2012 - Gameplay
F1 2012 - Zpracování a hodnocení

 

 

 

  • F1 2012 - Zpracování a hodnocení

Původně jsme chtěli udělat test a zařadit hru do testování grafik a tak dále. Ale neuděláme to. F1 2012 totiž postrádá pořádné optimalizace a technologická vylepšení v rámci PC verze a pro současné grafiky není žádnou výzvou.

Graficky se vývoj u F1 série od Codemasters v podstatě zastavil. U F1 2012 došlo jen k vylepšení některých detailů kolem trati a grafiky zastávky v boxech (ta je parádní), celkově ale žádné zlepšení. A tak si rychle všimnete nízkého rozlišení mnoha textur, trochu sterilního nasvětlení a prostředí suchých závodů a tak dále. Nejlépe hra vypadá za hustého deště. Jinak by to ale chtělo hodně vylepšení. V první řadě kompletní HD textury, mnohem více Tessellace, lepší osvícení a mnohem lepší fyziku destrukce. Ta současná už opravdu nestačí a žádný vývoj v tomto ohledu nepozorujeme. Díky té stagnaci není hra nijak náročná a na maximální detaily to rozjedete úplně bez problémů i na HD 7770/7850. Se svou Radeon HD 7970 GHz 6GB jsem měl plné detaily v 5760x1200 8AA/16AF a FPS v průměru 80-90! Takže opravdu nic, co by představovalo nějakou výzvu a bohužel to tak graficky i trochu vypadá. Chce to přidat - hodně :(.

  • Hodnocení a závěr

Celkově je opravdu jen málo změn v rámci F1 2011 - F1 2012. Graficky se mi to zdá dokonce v některých detailech i horší. Rozhodně je krokem zpět podoba hlavního menu i dalších menu. Tak, jak to vypadalo v F1 2011 to bylo mnohem lepší a mnohem více to utvářelo potřebnou atmosféru.

F1 2012 má ale drobná vylepšení v AI, i když ta je nadále dost zvláštní a má problémy na pomalých tratích. Vylepšení se ale rozhodně dočkal systém pneumatik a jejich opotřebení a vliv na závody, což se mi líbí. Trochu lepší se zdá i jízdní model a realističnost, když vypnete všechny pomocníky. Na druhou stranu pořád vám auto docela dost dovolí. Ale pokud chcete být rychlí, nesmíte si žádné chyby dovolit, což už tak jednoduché není. Větší roli a nutnost hraje nastavení (ve vyšších obtížnostech). Celkově však v F1 2012 rozhodně není tolik změn, kolik by za celý rok vývoje člověk očekával. Zvlášť, když jádro hry se v ničem nemění. Možnosti a simulační rozsah například starých Grand Prix 4 stále F1 série od Codemasters postrádá. Nyní navíc začíná ztrácet i v grafické atraktivitě, technologické pokročilosti a optimalizacích, stejně jako prezentaci menu a vůbec kariéry závodníka F1. V tomto ohledu má F1 2012 méně šťávy, než předchůdce, což je opravdu zarážející směr vývoje.

F1 2012 působí tedy dost rozporuplně. Upřímně řečeno, není to tak dobré, jako F1 2011 a pokud by Codemasters do staršího F1 2011 přidalo ve formě DLC možnosti letošní sezóny a vylepšilo některé prvky, byla by F1 2011 jednoznačně lepší hrou než F1 2012. Ta toho totiž vylepšila podstatně, méně než by se slušelo a v některých ohledech udělalo i pár kroků zpět. Doufám, že F1 2013 budou úplně jinou hrou.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 12:09:03
avatar
To jsou fakt demenntní screenshoty. Chápu, že hrát se to tak asi hraje dobře, ale na web na recenzi extrémně nevhodné.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 12:40:41
avatar
Jsem stejného názoru už od první chvíle, kdy se tady s těmi třemi monitory začlo šaškovat. Od té doby taky na žádný obrázek neklikám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 13:17:45
avatar
naopak jsou velmi vhodné, jsou nižší, takže je článek přehlednější a nikdo ti nebrání si je rozkliknout a podívat se na prostředek, jak to bude u tebe na 1 monitoru vypadat ...

Vzhledem k tomu, že při testování používám 3 monitory, nemám možnost típat obrázky při testování z 1 monitoru ani bych to nedělal, hraní na 1 monitoru je extrémně neuspokojivé, dkyž si zvykneš na 3 ...
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 16:00:32
avatar
Naopak, su velmi nevhodne. Ja na ne neklikam preto, lebo maju rozlisenie na vysku len 532px, co je velkost, ktora by pomaly mohla byt pouzita priamo v clanku.
Ked kliknem na nejaky obrazok, tak cakam, ze bude v nejakej rozumnej velkosti tak, aby na nom boli vidiet aj nejake detaily a aby pokryl aspon vacsiu cast obrazovky...a nie tieto krpate obrazku, ktore su vhodne tak maximalne na mobil...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 16:03:01
avatar
Tak jde o to, že komfortnost rapidně stoupá pro všechny vlastníky Eyfinity. Pro ostatní lidi je prohlížení obrázku pracnější.

Jinými slovy cca 3% uživatelů pociťují zvýšený komfort, zbytek (97%) snížený.

Uvedená procenta jsou orientační (zdroj: steam).
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-09 06:15:17
avatar
Strašný problém ty obrázky oříznout, když už je nechceš pro účely recenze dělat na jednom monitoru (dobré pohrdání čtenáři).

V dnešní době, kdy lidé začínají konzumovat obsah na mobilech nebo tabletech jim předhodíš obrázky s rozlišením přesahujícím klasické desktopové rozlišení, fakt gratuluji. Přívětivost k čtenářům nula nula hovno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-09 18:57:07
avatar
Tohle je PC hra na PC ne na mobily ;)

Přívětivost je ke všem, kteří sic htějí hru užít na maximum

Dobře příště zkusím pár obrázků oříznout
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-09 20:10:26
avatar
Osobně si nikdy neužiju hru, když mi ji bude dělit hrana monitoru. Každý nemá takové nadšení ze 3 monitorů, i když je někteří vlastníme.
king of pop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-09 21:49:13
avatar
To je len uhol pohladu rovnako ako 3d aj 3monitory su pre dost ludi nepohodlna kravina to ze to vyhovuje tebe neznamena ze je to najlepsie a clovek si tak uzije hru na maxime . Osobne natom nemozem hrat a vadi mi to mat rozdelenu hernu plochu.
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-10 06:20:45
avatar
Já vím že to je hra na PC a ne na mobily. Ale musíš si přiznat, že lidé už brouzdají, čtou si články, recenze novinky a podobně na různých přenosných zařízeních a tu velkou mašinu za stolem pouštějí, jen kvůli výkonu. Čtou ať už na záchodě nebo ve vlaku. Od toho vznikají mobilní verze většiny webů.

Přijít v takovou dobu s novinkou typu screenshoty v článku v rozlišení 2560x533 je dost proti proudu a jak vidíš ohlasy čtenářů, je to i obtěžující, zvlášť, když 500px nalevo a 500px napravo neobsahují vůbec žádné informace, takže stejně musíš scrollovat na tu podstatnou část.

Doma mám 1920x1200 (ruku na srdce, stále nadstandardní rozlišení), screenshot se nevejde celý na šířku. V práci mám rozlišení 3200x1080 pixelů, sice se mi už screenshot na šířku vejde, je stejně ale rozdělen dvěma hranami monitoru, jak levého, tak pravého... Závěr? Ty screeny jsou absolutně nesmyslně k ničemu.

Budu tedy rád, a ostatní evidentně také, když další screeny budou trochu standardnějšího rozlišení.
king of pop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-09 16:26:58
avatar
toto je epic odpoved
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-09 20:08:34
avatar
Mrkni na kladné a záporné hlasy u našich a tvých příspěvků a zkus někdy tolerovat i pocity ostatních.
Roger001CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 16:22:31
avatar
Souhlasím, prohlížení těchto obrázků je za trest. Ale recenze v pohodě
Exgame1trem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 18:03:28

No Formula One Championship Edition z roku 2007 na ps3 stále vypadá 100x lépe, než F1 2012 na pc. Prostě totálně profláknutý engine...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 20:34:19
avatar
no tak to určitě lépe nevypadá, to zase je F1 2012 o několik generací graficky i technicky dál ....
Exgame1trem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 18:10:46

+ ještě dodám, že když zkazili celou scénu, která je hrozně přeexponovaná a o barevném podání ani nemluvím, tak tam aspoň mohli dát textury s vysokým rozlišením a ne takové mazaniny.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-08 21:05:57
avatar
je pravda, že plno věcí nedotáhli .... to si je pořád odkládají do novějších dílů??
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-09 09:21:50

Ty, DD, nějak mi nesedí některé poznatky. Já hraju tu minulou verzi 2010, kde jsem nikdy nezažil výjezd SC. Ty tvrdíš opak.
Rozhodně AI nejdou rychlé tratě - ty tvrdíš že pomalé. (nikdy jsem v Monacu neskončil líp než 9.)
A jenom poznámka-vždycky se mi vyplatilo začínat na rychlé měkké sadě, abych si vytvořil náskok a ke konci závodu už to bylo fuk, nikdo mě nepředjel ani na ojetých tvrdých :-)
Nastavení AI na Profi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-09 18:55:44
avatar
minulá verze je F1 2011 .. tam SC určitě je ...

Já tedy jak v F1 2011 tak v F1 2012 poměrně snadno vyhrávám na pomalých okruzích v Monacu úplně standno i na Legend obtížnost, problém mam na ryhclejších tratích, kde AI je v zatáčkách až neuvěřitelně rychlá ....
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re: GiGi 2012-10-09 18:40:27
avatar
2010 SC neobsahovala... 2011 a 2012 áno.
Citace:
Nastavení AI na Profi
To vysvetľuje všetko ostatné.

Btw. tiež mám z nového ročníku taký dojem, že sa snažili až priveľmi a jednoducho mnohé, čo dobre fungovalo v 2011, v 2012 pokazili...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-09 21:25:52

Aha, pardon. Já hraju 2010. Omlouvám se.
Je ale možné, že u 2010 mám problém v Monacu a u 2011 je to obráceně?
Nebo snad nastavením z Profi na Legend se otočí logika AI?
sorry DD :-)
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-10 01:00:46
avatar
Čo si pamätám, tak od Profi k Legend AI zrýchlila vždy tak o 1,5-2 sek, odhadom. Monaco je strašne špecifická trať, musíš byť 100% v strehu, podobne aj Singapur. V 2010 ani v 2011 som problémy s AI nemal, na žiadnej trati. Nestíhali mi ani keď som obul tvrdú zmes. Úprimne, po dohraní druhej sezóny za nejaký top team to bola v oboch prípadoch len nuda, tak som vždy skočil do multiplayeru. Ono záleží aj na čom hráš a aké si nastavíš pomôcky. Podľa mňa ale ťažko vymedziť, že AI je slabá na pomalých a silná na rýchlych tratiach, rozdiely tam ale trať od trate sú, len sa to nedá takto vymedziť.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-10 08:41:54

Pomůcky? Jaké pomůcky? copak to někoho baví jezdit s pomůckama?
Jen u některých tratí si pustím navigační čáru v zatáčkách...
Gregi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-27 12:46:14
avatar
Co je preboha toto v roku 2012? Akosi to Efenity nezvalda.
Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 678x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1417x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2233x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1983x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1302x
Komentářů: 1