RECENZE hry a TEST grafik: Battlefield 3 – akční pecka v ultimátní grafice Tisk E-mail
Sunday, 30 October 2011
RECENZE hry a TEST grafik: Battlefield 3 – akční pecka v ultimátní grafice
SinglPlayer - takové mnohem hezčí "Call of Duty"
Multiplayer - absolutní král v
Grafika a zpracování - nejlep

• Kampaň – mnohem hezčí „Call of Duty“

Battlefield je hlavně a především stroj na peníze a velká značka. Tedy masová záležitost, na které chce EA vydělat opravdu neskutečné množství peněz a tomu samozřejmě vše podřizuje. Hra tak musí být přístupná všem, jak hráčům s gamepadem v ruce, kteří většina bez asistence zaměřování a půl minuty k zamíření nepohyblivého cíle netrefí ani stodolu a kropí okolí protivníka dávkou střel doufajíc, že se nějaká ujme, tak hráčům, se super přesným herním vybavením, rozdávajícím head shoty na všechny strany.

EA samozřejmě také patřičně sleduje konkurencí a tak má celkem slušně zjištěno, že styl Call of Duty, tedy hodně zbraní, hodně střeliva, hodně tupých nepřátel a skripty za skriptem, prostě skvěle zabírá. Takže kampaň jde přesně v tomto duchu. A kdo čekal něco jiného, je cvok. Jenže proti Call of Duty je tu samozřejmě několik zásadně lepších věcí. V první řadě fyzika a zničitelné prostředí. V CoD ještě dodnes sedíte za dřevěným plaňkovým plotem, do kterého to šijí nepřátelé ze všech stran a s ním to ani nehne. V B3 se nemůžete spolehnout na odolnost téměř jakéhokoliv krytu. Samozřejmě má to své hranice, ale celkově vzato, jakmile jednou okusíte zničitelné prostředí, nechcete prostě jinak a už jen v tomhle ohledu herně nesahá CoD novému B3 ani po kotníky.

Druhou věcí je celková grafická a technická stránka. Zatímco herní náplní jsou si obě hry podobné, minulé i letošní CoD vypadá vedle B3 jako odfláknutá zastaralá budgetovka. Technický rozdíl se počítá na několik let, graficky to samozřejmě podle toho vypadá, ale i velikost a realističnost prostředí, to je prostě u B3 absolutní pohádka, která vylepší hratelnost a herní náplň o světelné roky.

Takže nás čeká 12 misí a hrát je můžete ve třech nastaveních obtížnosti. Pokud zvolíte nejlehčí, můžete doslova běhat řadami tupých nepřátel a kosit je třeba i nožem. Nepřátelská palba je nepřesná, minimálně účinná a nepřátelé stojí a vyloženě čekají na kulku od vás. Hra je dostatečně stupidní, aby zabavila. Střední obtížnost je +/- to samé, až na pár chvilek také bez problémů. Takže jedinou volbou, pokud si chcete něco užít, je HARD obtížnost. Zde teprve zjistíte, že tvůrci a vydavatel ve snaze udělat přístupnou a napínavou hru pro všechny, na skutečně hardcorové hráče, co to s myší a klávesnicí trochu umějí, mysleli o poznání méně. Na HARD je totiž hra značně neférová. Počítač jednak neustále ví, kde jste a pálí přímo na vás (a velice přesně), a protože toho moc nevydržíte (vlastně nic než 1 pořádný zásah), je tu problém. Ne však ani tak, že by se to patřičnou reálnou taktikou krytí a palby nedalo vyřešit, ale proto, že betatestování se Singlplayeru zřejmě vyhnulo. Jako jinak si vysvětlit naprosto stupidní požadavky a úkoly, kdy vás tvůrci několikrát nutí být na místě vystaveni nekrytí přímé palbě, kterou nemáte šanci přežít? Nikdo normální by ve skutečném světě podobný úkol nezadal a bohužel takových několik je ve hře hned několik.

Vyřešit se dají, ale v podstatě tím, že se někde krčíte schovaní, co nejblíže požadovanému místu a čekáte, až doběhne skript a pustí se jiný. Než ale na to, že to prostě jinak vyřešit nejde, přijdete, strávíte půl hodiny hraním stejné sekvence pořád dokola. Hra má totiž stupidní systém ukládání a na nějaké vlastní save-load systém zapomeňte. Stejně tak nechybí hloupý autoheal a ještě stupidnější cvičení pro opičky s mačkáním určitých tlačítek ve správný čas. Jinými slovy, autoři B3 zkopírovali úspěšný systém z jiných FPS her do posledního putníku se vším, co na té současné módě nenávidíme.

Celkově vzato je tedy singlplayer s poměrně solidním a aktuálním příběhem slušnou, leč nic zásadně nového neobjevující zábavou, která ale na první dvě obtížnosti není výzvou a na třetí teprve trochu zabaví, ovšem také naplno odhalí nedostatky a některé funkční chybky, kde většina pramení hlavně z nedostatečného betatestingu SP části. Excelentní je ale letecká mise, která absolutně pohltí jako snad v žádné hře před tím ...

Battlefield 3 je ale především Multiplayer a tak se na něj podívejme …

Spuštěno: 793x