RECENZE hry a TEST grafik: Battlefield 3 – akční pecka v ultimátní grafice Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 30 říjen 2011
Přejít na obsah
RECENZE hry a TEST grafik: Battlefield 3 – akční pecka v ultimátní grafice
SinglPlayer - takové mnohem hezčí "Call of Duty"
Multiplayer - absolutní král v
Grafika a zpracování - nejlep
Závěr a hodnocení

 

 

  • Grafika a zpracování – nejlepší grafika pro Battlefield 3 je ...

Battlefield 3 je nejlépe vypadající a nejmodernější akční hrou vůbec. Jediné, co mu může konkurovat je Crysis 2 v DX11, který je v ledasčems graficky ještě dál, ale zase ztrácí v mnoha dalších věcech. Celkově vzato je B3 lépe vypadající hra s o moc lépe udělaným prostředím a to i v Singlu.

Zatímco Crysis 2 doplatil na to, že vydavatel cílil na konzolové publikum a PC verze po vydání totálně zklamala, hlavně tím, že technicky ani graficky nepřekonala legendární první díl u Battlefield 3 už vydavatel stejnou chybu neudělal. Často si vydavatelé stěžují, že prodeje na PC platformě jsou nízko, ale také mnozí další přiznávají, že to souvisí s obsahem. Když odfláknete PC verzi, těžko můžete počítat se solidními prodeji. A to se stalo Crysis 2, která se důstojné podoby s DX11 dočkala až mnoho týdnů po vydání. Battlefield 3 tento osud nepostihne, PCčkáři se konečně dočkali titulu, který si rádi koupí, protože dostanou kvalitu, kterou žádají.  

Technicky je B3 jedna z nejmodernějších her. Tvůrci se nebáli ani odstřihnutí majitelů DX9 grafik a Windows XP počítačů, kteří si B3 prostě nezahrají! Pro B3 je absolutním minimem DX10 grafika a Windows Vista SP2 s DX11 podporou. Nativně je B3 totiž DX11 hrou, se 64bit rozšířením a využitím multijádrových CPU. Takže nejen, že dobře vypadá, je i skvěle optimalizovaná. Mnozí stále očekávají od DX11, že přinese nějaký masivní vizuální skok, ale DX11 a další nové technologie jsou tu hlavně pro lepší optimalizace a fungování technologií, které následně mohou teprve zlepšit vizuální kvality hry. U B3 je to přesně tak, jak to má vypadat a to je celý engine i ono využití stále teprve v plenkách a bude sloužit jako základ pro další hry EA (brzy například i pro NFS).

  • Grafika

Hra je tedy nativně DX11, ale podporuje i DX10 grafiky. S DX9 si nevystačíte. S tím souvisí i nutnost kompatibilního OS Windows, tedy minimum je Windows VISTA SP2. To jsou ale dnes věci, které pro většinu hráčů nejsou žádnou překážkou ani problémem. DX11 grafik už jsou hromady a Windows 7 jako nástupce Vista za pár měsíců dostane další generaci. Takže odstřihnout zastaralé DX9 a Windows XP ničemu neublíží, spíše naopak, což ostatně vidíme u mnoha her, kterým ubližuje technická zastaralost, protože mezi DX9 a DX11 a souvisejícími technologiemi zeje obrovská propast.

Tvůrci B3 opět zvládli skvěle optimalizace. Na maximální detaily potřebujete pořádnou grafiku, ale není to nijak přehnané, a když snížíte z požadavků, nebude hra vypadat o moc hůře a na střední detaily už běží téměř na všem. A takhle to vypadá s náročností na grafiku:

Společnost NVIDIA vydala optimalizované ovladače, které pod AA režimem pomohly jejím grafikám – navíc tvůrci do hry zapracovali systém FXAA, což je technologie vyhlazování od NVIDIA a navíc jen 4x a ne 8xAA režim, takže v toto DX11 hře nemají na plné detaily AMD Radeon grafiky navrch, jak tomu obvykle u DX11 titulů v plných detailech (s 8xAA) bývá. U AMD si ještě pár dní na ovladače počkáme, ale také dorazí. Ale i bez nich díky optimalizacím na BETA verzi, je ale hra hratelná bez problémů, takže s B3 žádné problémy na žádné sestavě nemáme, což je jistě fajn, protože to bohužel není v současné době žádná samozřejmost.  

(Eyefinity v akci v MP - 1920x1200 vs 5760x1200)

Skvěle hra jde i v Eyefinity režimu tří monitorů, které je výborně optimalizované a poskytuje opravdu fantastický pohled na celou tu nádheru. Bohužel drobná chyba je v MP, kde nějak občas chybí označení přátel-nepřátel nad jednotkami. Samozřejmě pokud to chcete hrát v Eyefinity, potřebujete hodně silnou grafiku, nejlépe HD 6990/GTX 590. Osobně mám jedinou referenční AMD Radeon HD 6970 a na ultra detaily u některých položek, a nižší či vypnuté u jiných (třeba AA či rozmazávání pohybu či vylepšené stínování) to jede na 35FPS bez problémů, takže hra na to jak skvěle vypadá, opravdu není náročná. U MP doporučuji držet FPS nad 40 v průměru a hlavně mít ping maximálně kolem 10-15ms.

(Eyefinity v akci v MP - 1920x1200 vs 5760x1200)

Doporučuji mít rozhodně čtyřjádrový procesor, protože s méně jádra je to mnohem větší problém udržet stabilní FPS. Problémy jsou také zatím u CrossFire a SLI, v některých režimech, s objevuje výrazné trhání obrazu, což by měly zase brzy vyřešit další updaty ovladačů, či patche samotné hry. Pokud ale nehrajete na 3 monitorech, tak vám na 1080p jedna slušná grafika úplně s přehledem stačí.

  • Technické zpracování hry

Pokud jde o celkové zpracování, je to prostě paráda a takhle má PC hra z roku 2011 vypadat. Osobně mě na zpracování vadí hlavně v SP všudy přítomné oslnění světly. Chápu, že sem tam to existuje, ale všude? Trochu přehnané. Také jsem si všiml drobných chybek, protože singl byl zjevně špatně betatestován proti MP. Spolubojovníci například proběhnout zavřenými dveřmi, nebo vás vystrčí z úkrytu do střelby apod. Dohrát se to dá, ale ty chybky vidět jsou a trochu kazí dojem. V MP je všechno více méně v pořádku, samozřejmě tu a tam chybička je, ale to se dá doladit, rozhodně to není hra plná bugů, jako jsme bohužel zvyklí dnes jinak dostávat.

Excelentní kromě fyziky, kde je opět skoro všechno krásně zničitelné a přitom není fyzika nijak zásadně náročná na HW. Zajímavé bude srovnání s novým Batmanem, který se opět stane propagací NV GPU Physx, ale narovinu řečeno jen uvidíte, jak proti B3 opět jen ukáže, jak zbytečné PhysX vlastně je a proti hernímu dopadu fyziky u B3 je GPU PhysX v Batmanovi vyloženě k smíchu, nemluvě o vázanosti na určitou značku HW a jeho náročnosti. Herní přínos bez HW náročnosti zvládly po stránce fyziky u Battlefieldu 3 opět na výbornou a B3 je díky tomu výrazně lepší hrou a akčním zážitkem než CoD a řada jiných FPS. V neposlední řadě je tu i skvělé ozvučení, namluvení jednotek, prostě všechno. Bitva se vším všudy. Na Battlefield 3 je zkrátka vidět, že někdo hru skutečně vyvíjel.



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 455x
Komentářů: 0
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1159x
Komentářů: 2
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1922x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1916x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2549x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2174x
Komentářů: 1