RECENZE hry a TEST grafik: Battlefield 3 – akční pecka v ultimátní grafice Tisk E-mail
Neděle, 30 říjen 2011
RECENZE hry a TEST grafik: Battlefield 3 – akční pecka v ultimátní grafice
SinglPlayer - takové mnohem hezčí "Call of Duty"
Multiplayer - absolutní král v
Grafika a zpracování - nejlep

• Multiplayer – absolutní král všech FPS!

Kampaň lze označit za slušnou, ale herně nevybočující ze zažitých kolejí FPS her z čehož ji vytahuje ta excelentní grafická a technická stránka hry. Ale právě na ní u FPS her záleželo a vždy záležet bude. Battlefield je ale hlavně a především o masivním multiplayeru, kterému na poli arkádových FPS her nemůže nic a nikdo konkurovat.

A řeknu to na rovinu, Battlefield 3 je lepší než B2, lepší než BadCompany 2, protože skvěle kombinuje to nejlepší z obou a přidává tomu naprosto neskutečné grafické a technické zpracování, které žádná ze současných her nemůže absolutně konkurovat. Na PC platformě se může utkávat až 64 hráčů na obrovských mapách s propracovanou a funkční vojenskou technikou s totální destrukčním modelem prostředí.

K dispozici je opět několik herních režimů, včetně mého nejoblíbenějšího RUSH, zatím je ale omezený počet map, protože jejich zpracování je opravdu excelentní a vzhledem k jejich velikosti si docela dobře umíme představit, jak dlouho jejich vytvoření trvá. Autoři ale plánují nabídnout i modernizované mapy z B2. Zkrátka bude toho přibývat.

Pro ty, kteří Battlefield znají, asi netřeba blíže specifikovat, pro ty, kteří ne jen krátce. V B3 se především utkávají dva teamy (USA vs Rusko), ve kterých jsou menší teamy v rámci, kterých můžete hrát. Zásadně jsou 3 herní módy. RUSH, což je postupný postup obrovskou mapou kde musíte zničit/ubránit předem dané pozice. Conquest je pak klasické hraní na vlajky a obsazování a udržování pozice v rámci celé mapy, a team který jich udrží více-déle s menšími ztrátami vítězí. Pak je tady i DeathMach. Battlefield ale není jen o soubojích pěšmo, ale také o využívání techniky, jak obojživelných, pozemních, tak leteckých prostředků.

• Statistiky a vylepšování

Je jasné, že nesmí chybět masivní „RPG“ systém hodností, odemykání lepších zbraní, výbavy, schopností atd. Ten je u B3 skutečně velký a vydrží hodně dlouho. Zkušenosti získáváte téměř za všechno, co ve hře uděláte. K mému zklamání však doposud nebyl do hry zakomponován systém odečítání zkušeností za to, co neuděláte, nebo uděláte blbě :).

K odemčení je toho skutečně hromada. Třídy, za které můžete hrát, jsou celkem 4 a samozřejmě se liší svou úlohou i vybavením. Pokud hru chcete hrát vyloženě teamově, je potřeba poskládat vyrovnaný team se zkušenými hráči pro každou třídu. Bohužel jako nováčci jste značně v nevýhodě. Začínáte se základem, bez optiky, stabilizátorů, vylepšených vlastností a schopností a dalších věcí, což z vás dělá snadné terče pro ty, kteří už mnoha odemčenými položkami disponují. Opět je tedy pro začínající v této hře hra značně frustrující, ale dá se to přežít a za necelé 2 hodinky hraní už máte mnohem lepší pozici s lepší výbavou a základem být teamově také něco platní.

Zkušenosti a vybavení odemykáte samozřejmě celkově, pak ale také v rámci hraní za danou třídu a ještě navíc další potřebné příslušenství pro zbraně odemykáte hraním s ní. Je to celkem dlouhý proces, a bohužel z nějakého důvodu tvůrci vynechali systém nějakých porovnání a ukazatelů, takže vůbec netušíte, jestli je nějaká zbraň statisticky a vlastnostmi lepší než druhá apod. Trochu škoda.

Podobný systém funguje i pro vozidla, pro která také můžete mít bonusy a vlastnosti úspěšností jejich užíváním. Na některých mapách je velmi zásadní výhoda mít zkušené tankisty nebo piloty se zajímavými bonusy nejen pro ně samotné a jejich vozidlo, ale také s bonusy pro spolubojovníky.

Novinek proti starším dílům není mnoho, v podstatě nejsou žádné, je to jen větší, masivnější, s více možnostmi a v mnohem lepší grafice i celkovém zpracování. Takže jedinou zásadní novinkou je komplikovanost pro hráče tím, že celý systém statistik a multiplayeru běží v internetovém prohlížeči v systém battlelog, k tomu ale musíte mít spuštění ještě online systém Origin a hra se skrz něj spouští právě z toho prohlížeče. Je to myslím zbytečně celé překombinované a nechápu, co bylo tak špatného na tom, mít všechny statistky a celé ovládání hry normálně ve hře samotné. Jako takové to v současné podobě sice funguje, ale není to moc elegantní řešení.

• Hraní a dojmy

Protože jsem hrál všechny zásadní předchozí díly a třeba Bad Company 2 mě chytlo opravdu hodně, musím říci, že B3 se mi líbí ještě o chlup více. Ano, je to v podstatě to samé, ale je to prostě nové a hezčí! Na poli MP FPS her tohle zkrátka nemá konkurenci, a když si vedle toho zahrajete Call of Duty v MP, máte pocit, že mezi jinak zaměřením stejnými hrami, je tak 100 let rozdílu. I proti BETA B3 došlo k několika příjemným změnám a vylepšením. Na chyby v podstatě nenarazíte.

Mapy jsou obrovské (osobně mě nejvíce baví RUSH mód), takže na nějaké kempování to moc není. Bohužel na menších mapách opět dochází k tradičnímu přebytku sniperů, což hru trochu kazí a je zatím těžké narazit na server s rozumně nastavenými pravidly ohledně maximálního počtu „sniper-kempů“. Pokud však jdete do soubojů v partě a setkají se vyrovnané teamy a hraní teamově, je to neuvěřitelně vtahující akce, které prostě dnes není rovno.

Jaká bude ta vaše hra, záleží skutečně na lidech okolo a na server, na který narazíte. Když nemáte štěstí, tak budete na serveru plném singlistů, v horším případě „sniperů“, v lepším případě „najížděčů a sebevrahů“, kteří se chopí dopravního prostředku a podnikají sólo kamikadze nálety a nájezdy do srdce nepřátelského prostoru. To vám dokáže zkazit hru. Osobně bych výrazně omezil i počet životů na kolo pro každého hráče (s výjimkou oživení doktorem v poli), protože by hra dostala mnohem zajímavější náboj.

Celkově vzato je mutliplayer B3 přes momentálně nižší počet map a omezený počet zajímavých serverů, dlouhodobou záležitostí, která bude bavit a bavit a bavit. Grafika a prostředí hry je famózní a právě na tento aspekt hry se zaměříme v další kapitole …

Spuštěno: 810x