Recenze hry a Test grafik: Ghost Recon: Future soldier - taktika se vytrácí, zajímavá akce zůstává Tisk E-mail
Pondělí, 23 červenec 2012
Recenze hry a Test grafik: Ghost Recon: Future soldier - taktika se vytrácí, zajímavá akce zůstává
Ghost Recon: Future Soldier - Gameplay
Ghost Recon: Future Soldier - Zpracování a Test grafických karet
Ghost Recon: Future Soldier - Závěr a hodnocení

• Ghost Recon: Future soldier - Gameplay

Z hlediska hratelnosti jde tahle hra přesně ve stylu současných akcí. Tedy ve znamení zjednodušování, automatizace a větší přístupnosti širšímu počtu hráčů. Jinými slovy, ekonomické zájmy podrážejí nohy kvalitě a herní výzvě. Vše je prostě uděláno tak, aby hráč nemusel moc přemýšlet (koridorovka), a aby i největší nemehlo s gamepadem si připadalo jako Rambo na válečné stezce.

Vyšší obtížnost (při jejím nastavení) je dána jen tím, že počítačový protivníci podvádějí a vědí přesně, kde se nacházíte a kam jdete a to i jakmile vás spatří třeba jen jeden jediný voják na mapě. Samozřejmě vzhledem k tomu, že neustále celou hru stojíte proti vícenásobné přesile, je maximální utajení klíčovým prvkem přežití. Nemluvě o tom, že u mnoha misí v případě odhalení mise automaticky končí a následuje restart.

Jste proto vybaveni pokročilými průzkumnickými technologiemi, včetně adaptabilního maskování, které ale funguje jen když se pohybujete velmi pomalu. Pokud se ovšem plazíte, jste v podstatě neviditelní a klidně se můžete proplazit metr od vojáků. Teoreticky by se tak dala většina misí splnit bez výstřelu, což ale nejde. Taháte sebou další 3 členy teamu a ti se neplazí. Zase jsou výhodou v tom, že jsou v maskovacím módu pro nepřátele neviditelní a inicializací jste vždy vy. A protože s vámi nejsou schopni projít některé části misí v utajení, musíte se prostě prostřílet. Jde to udělat ale i tak, abyste zůstali utajeni, máte totiž možnost váš team využít a sejmout až 4 cíle najednou. Pokud to uděláte tak, aby si toho další vojáci na mapě nevšimli, máte vyhráno a také vysoké score, které vám hra neustále počítá.

Každá mise nabízí i několik speciálních výzev, které když splníte, tak se vám odemkne část vybavení v podobě zbraní a jejich doplňků. Ty mají velké možnosti přizpůsobení a jsou jedním z velmi povedených prvků ve hře. Bohužel jejich chování samotné už nemá s realitou nic společného a je v podstatě jedno, jakou používáte. Všechny jsou superpřesné a velmi účinné a netrpní chvěním při míření.

Z hlediska AI jsou věci řešeny tak, že vojáci mají naplánovány přesně trasy, kudy chodí a kam se dívají. AI ve hře v podstatě absentuje, všechno nahrazuje fakt, že jakmile vás v jedné části mapy spatří i jen jeden z nich, všichni ostatní o vás okamžitě vědí a střílí přesně vaším směrem. Krýt se příliš neumí, takže jen čekají na odstřel, k čemuž můžete využít parťáky. Ani, ty ale moc Inteligence nepobrali, ale alespoň se vám nepletou pod nohy. Hra je přísně skriptovaná a koridorová, v tomto ohledu je asi jasné, co můžete čekat.

Při hraní můžete využít velmi pokročilých hraček, v podobě senzorových granátů, EMP granátů a různých typů vidění, včetně infra, rentgenového atd. Hra v těchto režimech vypadá opravdu dobře a hraní si prostě užíváte. Samotná SP kampaň vám zabere zhruba 8-10 hodin hraní, přičemž si vyzkoušíte vše. Největší výzvou ale zůstávají spíše bonusové úkoly, kterými vás tvůrci pověřují, jež jsou občas mnohem obtížnější, než celá hra.

Podívejme se na zpracování a malý test ...

Spuštěno: 287x