Recenze hry a Test grafik: Ghost Recon: Future soldier - taktika se vytrácí, zajímavá akce zůstává Tisk E-mail
Pondělí, 23 červenec 2012
Recenze hry a Test grafik: Ghost Recon: Future soldier - taktika se vytrácí, zajímavá akce zůstává
Ghost Recon: Future Soldier - Gameplay
Ghost Recon: Future Soldier - Zpracování a Test grafických karet
Ghost Recon: Future Soldier - Závěr a hodnocení

• Ghost Recon: Future soldier - Závěr a hodnocení

Samozřejmě tato hra není jen o kampani. Nabízí i celkem zajímavý Multiplayer, i když pokud hledáte povyražení typu MP v Call of Duty nebo dokonce tytu Battlefield 3, tak rychle zapomeňte. Stylově je MP v této hře odlišný a klade důraz na kooperaci a teamové bitvy, čemuž odpovídají i nabízené režimy. Ty nepostrádají výzvu. Na druhou stranu jsou výzvou jen samotné boje. Nějaké velké odemykání bonusů a další věci, které by vás hnali dál a dál chybí a bez dobrého teamu je MP spíše peklem než zábavou, nemluvě o tom, že se to v podstatě nedá jinak hrát. Takže MP v této hře je spíše kratochvílí s nutností dobrého teamu a komunikace, než něčím, co by mohlo konkurovat ať už Call of Duty nebo Battlefield 3.

Jako celek působí hra jednoznačně jako ekonomická "hra na jistotu" od vydavatelského domu Ubisoft. Ten v současných časech ekonomických nejistot, kdy konzolový trh je v háji a na PC bez skutečně kvalitní hry (nejlépe FtP formátu) nemáte šanci uspět, nechal tuhle hru vyrobit tak, aby byla přístupná co největší skupině hráčů a zároveň moc nestála. Takže z této konzolovky podle osvědčeného receptu moderních FPS typu Call of Duty, a která pro PC vyšla jen pro maximalizaci velikosti skupiny potenciálních zákazníků, vznikl PC port s minimálními náklady, ale také je to něm vidět. U této PC hry není jediná věc, která by působila dojmem, že si na ní dal někdo extra záležet , jako že vyzkouší něco nového a lepšího a nebo dal hráčům maximální kvalitu zpracování ve všech ohledech.

Ghost Recon: Future soldier je příběhově i obsahově plný klišé, nenabízí moc, co bychom jinde neměli a neviděli a působí poněkud příliš spotřebním dojmem. Jako hra sice není špatné, ale musíte zapomenout, že se to jmenuje Ghost Recon, protože kvalit a hlavně stylu starších dílů zdaleka nedosahuje a jde jinou cestou. Oceňuji kvalitní gameplay ve smyslu akčních střetů, krycího systému a cooperace, ale to je tak všechno, co mimo stále ještě vojenské věrohodnosti na rozdíl od jiných her podobného stylu, lze na hře ocenit.

Naopak technické zpracování chválu nezaslouží. PC verze je odbytá, kvalitativně ani graficky se nemůže se současnou špičkou FPS žánru vůbec srovnávat a zaspala dobu. Co mě mrzí, že Ubisoft, který se v poslední době hodně naváží do PC platformy a často váhá s vydáním PC verze svých her, nebo je vydává se zpožděním, vůbec něco v tomto smyslu pronáší, když pak PC verzi vydává v takovém stavu. Jak může někdo čekat výborné prodeje a úspěch PC verze, když udělá jen základní port ze zastaralé konzole?! A pak ještě hráčům vyčítá, že to nekupují a proto jim prý další PC verzi jiné hry nevydá. Je to normální? To je jako když by obchodník trval na tom, že dokud ta stará shnilá jablka zákazníci nevykoupí, tak jim nová a čerstvá nedoveze protože o ně podle něj nemají zájem.

Ghost Recon: Future soldier nemá stylově příliš společného s kvalitami předchozích her této série. Taktika a hardcore náročnost v podstatě téměř vymizela a hra se ubírá cestou akční přístupnosti. V překladu z tohoto dnes marketingového pojmu to znamená následující: nižší obtížnost bez nutnosti více přemýšlet vč. autohealu (aby to dohrála cvičená opička s gamepadem v ruce), filmovost (aby hráči s gamepadem mohli jednou rukou hrát a druhou se cpát popcornem) a absence pořádné AI,skutečně moderní a pokročilé grafiky a absencí jakýchkoliv herních či technických inovací (aby to bylo vývojově levné a dalo se to rychle vyrobit). Pokud zapomenete na to, z jaké série hra pochází, a že je to jen spotřební zboží, na 8-10 hodin vás solidně zabaví. A pokud máte schopné kamarády, tak se na další hodiny výborně zabavíte v MP. Nečekejte ale nic víc, než hru současného stylu mainstreamových FPS se vším, co k tomu patří vč. technicky odbytého PC portu. Je na vás, zda to budete akceptovat nebo zatracovat. Osobně si myslím, že při dalším půl roku na víc na vývoji, mohla hra fungovat i vypadat lépe a nabízet více.