RECENZE hry a TEST HW nároků: DEAD RISING 3 – drsná zombie akce, která se nebere moc vážně Tisk E-mail
Pondělí, 15 září 2014
RECENZE hry a TEST HW nároků: DEAD RISING 3 – drsná zombie akce, která se nebere moc vážně
GamePlay
Test výkonu a Technické zpracování

Jak už bylo řečeno v úvodu, Dead Rising 3 je pokračovatelem předchůdců a v podstatě se v ničem moc neliší. Jde o sandboxovou akci, kde stojíte proti obrovské přesile nemrtvých, které se vás v městském prostředí apokalypsy snaží samozřejmě sprovodit ze světa. Naštěstí, nejste v tom světě sami!

Můžete sebou tahat až 5 společníků najednou, přičemž hra dokonce umožňuje i co-operaci. Tvůrci proti předchozím dílům snížili trochu obtížnost a hlavně v podstatě nejsou žádné frustrující momenty. Hra také nabízí několik obtížností, které výrazně ovlivní zážitek z hraní.

Celá hra se odehrává v imaginárním velkoměstě, podobnému LA. Herní mapa obsahuje celkem 4 oblasti, které jsou spojeny přejezdy/mosty a bez nahrávání se tak můžete v tomto otevřeném světě pohybovat. Herním prostředím je trojka největší ze všech dílů, ale přesto zase tak velká není a rychle se město naučíte, protože se v něm budete dost pohybovat (k úkolům se musíte nějak dostat, rychlé cestování zde není). Samozřejmě jinak by to ani nedávalo smysl.

No a právě proto se budete muset vypořádat s těmi hordami zombií, které jsou nekonečné a pokaždé, když nějakou oblast vyčistíte, rychle se zase zaplní. A o vypořádávání se zombiemi je vlastně podstatná část herní doby. Použít k tomu můžete od vlastních pěstí, přes věci běžné denní potřeby až po absurdní věci. Samozřejmě také střelné zbraně různých druhů a účinků a také vozidla. Všechno lze kombinovat (máte-li příslušné schéma) do účinnějších kombinací až superkombinací s obrovským účinkem ale poněkud šíleným zjevem. K tomu je zde ještě obrovské množství věcí, do kterých se můžete obléci a vraždit nemrtvé stylově :), třeba v lodičkách a šatičkách, což je docela odvážné, když vaše hlavní herní postava v SP je chlap :).

Důležitou součástí hry je také to, že obsahuje nadále RPG prvky. Vaše postava může postoupit až na 50. Level, přičemž v levelech postupuje vlastně za zkušenosti, které lze získávat za zabíjení zombií, plněním úkolů, vedlejších speciálních misí, či výzev. Za postup na level získáte určitý počet bodů, které pak můžete utratit za užitečné vylepšení schopností a vlastností postavy, které jsou rozhodně velmi znát. Zejména ty na 50. levelu, jejichž získání z vás udělá v podstatě supermana :).

Je samozřejmě škoda, že k nejúčinnějším receptům a tedy i zbraním, kterými pak můžete kosit nepřátele po stovkách jako nic, se dostanete až v závěru. I když můžete mít štěstí na získání receptu už dříve. Stejně jako se ale doplňují zombie, doplňují se i vozidla a zbraně a předměty všeho druhu.  Většina z těch nejlepších receptů se prostě válí po světě a stačí je tedy jen najít, což nedá moc velkou práci, protože jsou vyznačeny na mapě v základu. Musíte se k nim jen nějak dostat přes všechny ty zombie. Hra se na vás snaží vyvíjet i nějaký ten časový tlak, tedy alespoň na oko, protože hra se odehraje, ať už s jakýmkoliv koncem pro vás, za 7 dní. Ale nebojte, vlastně máte hromadu času k tomu, abyste vedle i v rámci hlavní dějové linie, prozkoumali a prošmejdili celé město tak 2x. Ale přidává to trochu na atmosféře hry.

(1920x1200 vs 5760x1200 - pro zvětšení klikněte na obrázek)

A pozor, v noci jsou zombie agresivnější. Jinak jsou samozřejmě hloupé a celkem pomalé, takže těm davům snadno uniknete tím, že si vylezete třeba na auto, odkud je snadno můžete likvidovat. Ale zombie nebudou jedinými, se kterými se budete muset vypořádat. Pokud uděláte všechno dobře, doberete se vlastně tak nějak ke konci celé herní série. (tedy konec S), který v podstatě příběhově vše uzavře. I když je samozřejmě otázka, zda tvůrci nechají tuto sérii skončit.

Minimálně nový začátek by si ale zasloužila. A to nejen ten herní. Podívejme se na zpracování, které je bohužel černou skvrnou tohoto titulu a které přímo řve: "trojka je vlastně vylepšená jednička a dvojka, ale zase tak moc jsme se nepředřeli".

Spuštěno: 804x