RECENZE HRY A TEST NÁROKŮ NA PC - Murdered: Soul Suspect v kůži ducha vyšetříte vlastní smrt Tisk E-mail
Úterý, 01 červenec 2014
RECENZE HRY A TEST NÁROKŮ NA PC - Murdered: Soul Suspect v kůži ducha vyšetříte vlastní smrt
Technické zpracování, test GPU a nároky na PC

• Hodnocení a záběr

Dostáváme se k závěru. Murdered: Soul Suspect, jak jste asi pochopili, nedopadlo nijak slavně. Vzhledem k tomu, že hra je již nějakou dobu venku, mnozí možná už stihli posoudit sami. Každopádně opět zde máme titul, který jasně dokazuje, jak šeredně se mýlí každý, kdo říká že u hry nezáleží na grafice a věcí s tím související.

Opět před sebou máme hru, kterou grafická a technologická stránka prostě zkazila. Zastaralý technický základ hry pohřbil možnosti, který námět hry měl. Možnosti autorů byly značně omezeni. Musíme ale uznat, že zatímco třeba u THIEF se s tím autoři snažili něco udělat a vylepšit co se dalo, u Murdered: Soul Suspect nevylepšili autoři nic. Kdyby nebylo AMD, možná by hra neměla ani vyhlazování, ani těch pár efektů, které ji dělají trochu koukatelnou.  Každopádně hra vypadá opravdu hrozně, rozhodně nevypadá jak by hra od velkého vydavatele měla v roce 2014 vypadat. Upřímně Murdered: Soul Suspect by vypadalo podprůměrně i v roce 2006.

Nejen grafika tedy zabíjí zajímavou atmosféru. Herní engine a jeho značná omezení ale ubíjí i hratelnost a prostředí. Námět ducha je sice fajn, ale hře jaksi chybí duchařské možnosti. Ty značně a hlavně nelogicky omezuje prostředí malých strohých levelů. Jediné co u hry tedy drží, je hlavní a vedlejší příběhy. Bohužel na ADVENTURU je hra trapně jednoduchá vlastně bez hádanek. Pravda, pro ty, kteří nevládnou cizím jazykem, může být hra obtížnější. Bohužel ale i hlavní příběh kazí jednoduchost, kdy někdy tak zhruba od poloviny hry už vlastně znáte řešení. Jinými slovy, tahle detektivka je poněkud moc čitelná, což může náročnější čtenáře a adventuráře poněkud rozladit.

Murdered: Soul Suspect je spíše vyšetřování toho co všechno a jak dokázali autoři hry podělat a zničit na  hodně slušném a slibném námětu. Vyšetřování vlastní smrti hlavní postavy je trochu v pozadí, zvlášť když hlavní hrdina není tak úplně sympatická postava. Neříkám, že je to vyloženě špatná hra, patří rozhodně k tomu originálnějšímu, co v poslední době vyšlo. Bohužel její originalita a možnosti jsou vyloženě promrhány příšerně zaostalým technologickým základem. Hra má sice vypadat ponuře a smutně, ale atmosférou, ne zpracováním a tristní grafickou kvalitou. Hra nabízí pár zajímavých momentů, ale hlavně budete kroutit hlavou na to, jak se podařilo další zajímavý potenciál spálit a zničit. Zkrátka další hra, která dokazuje, že na grafice a technickém zpracování u her opravdu záleží, protože úzce ovlivňuje herní možnosti a celou hratelnost. Každopádně pokud chcete zkusit něco "jiného" a dostanete se ke hře nejlépe ve velké slevě či zadarmo (je možností u grafik Radeon), stojí za vyzkoušení.

A co říkáte vy této potenciálem zajímavé hře?