Recenze hry roku: Fallout New Vegas – Výběr mezi menším, či větším zlem aneb válka je vždy stejná Tisk E-mail
Recenze hry roku: Fallout New Vegas – Výběr mezi menším, či větším zlem aneb válka je vždy stejná
Fallout New Vegas - Velká hra začíná
Fallout New Vegas - Velká Hra Pokračuje
Fallout New Vegas - technické zpracování a Benchmark GPU-CPU
Fallout New Vegas - Hodnocení a Závěr

• Fallout New Vegas – Hra pokračuje

Samotné lokace jsou nápadité, rozhodně o moc zajímavější než ve Fallout3. Mnohé jsou velmi důležité a funkční, hlavní děj hry se točí okolo Hooverovy přehrady a zdrojů energie. Důležitou roli sehraje třeba i sluneční elektrárna a samozřejmě Las Vegas (Strip), kde se hodně věcí točí kolem Lucky 38 a tajemného Majitele. Většina lokací má význam pro mnohé úkoly, které odkrýváte postupně, takže se třeba často vracíte tam, kde jste byli a objevujete nové prostory a možnosti, prostě hra pro pravé průzkumníky.

Proti Fallout3 je Fallout New Vegas RPG prvky mnohem dál a mají smysl. Rozhovory jsou pestřejší a mají velký vliv na chování i vývoj hry po stránce událostí. A často je těžké poznat tu „správnou“ odpověď v rozhovorech. Hlavní příběh hry se neuvěřitelně rozvětví, v okolí je totiž několik zájmových skupin, ke kterým se můžete přidat, a hra může nabrat úplně jiný směr. Kromě hlavních úkolů je tu řada vedlejších a ještě řada výzev. Prostě ráj pro ty z vás, kteří rádi řeší úkoly. A ty se ve Fallout New Vegas dokáží neuvěřitelně rozvětvit a podle vašeho jednání s několika zájmovými skupinami se budou rozvíjet k vašemu údivu a překvapení stále dál. A když uděláte nějakou zdánlivou drobnost, najednou i hlavní linie může nabrat zcela jiný směr.

Zájmové skupiny jsou zde skutečně důležité. Podle vztahů s nimi se bude hodně věcí odvíjet a to i včetně toho, v jakých souvislostech hra dopadne a jak to nakonec všechno uvidíte na závěr. Hlavní postavou je Majitel, ten je docela zajímavý a tvůrci hru v jeho službách považují za správnou a kladnou, takže s kladnou karmou. Já osobně jsem to nakonec v jeho službách i dohrál, i když k tomu mám pár připomínek, ale to až na konec recenze. Nicméně můžete si vybrat i další zájmové skupiny. Novou Kalifornskou Republiku anebo Cesarovi legie, což jsou dva hlavní hráči ve zničeném kousku světa – jsou mezi nimi dost rozdíly a záleží na vás, co považujete za dobré. Samozřejmě je to spíše menší zlo vs větší, což se autoři hry snaží až nápadně vsugerovat, já si ale myslím, že NCR je přeci jen to dobro a tak jsem hrál až do samého závěr za ně, kde jsem nakonec otočil a dohrál za majitele, i když bych to možná nakonec asi udělal jinak. Samozřejmě si můžete vybrat hrát za Cesara, i když vlastně spíše za sebe a to je řezník ve velkém. Je tu ale také několik dalších frakcí, mezi nimi třeba i Bratrstvo, které však vymírá. Jednotlivé frakce nabízí zajímavé úkoly a dějový vývoj dokáží ovlivnit výrazně. Zejména i ve vztahu k vašim možným průvodcům na cestách. Za nejlepší a nejnápaditější považuji ale skupinu granátníků. Pak jsou tu ještě gangy a samozřejmě SuperMutanti, i když ti nejsou zde už tak důležití. Narazit můžete ale i na zbytky enklávy. Vůbec ve Fallout New Vegas narazíte na pár odkazů děje v F3, což naznačuje, že Fallout New Vegas se odehrává až po událostech v F3.

Mohl bych strávit hodiny pospáváním konkrétní spletitosti úkolů. Je jich nevěřitelné množství a záleží na vás, jak moc se budou košatit, protože to záleží na řešení jiných úkolů, vašich vztazích, rozhovorech atd. Prostě je to strašně moc, a pokud se vám na začátku bude zdát FNV jednoduchý, počkejte, až do toho po 30 hodinách zapadnete. V jednu chvíli jsem měl aktivních přes 30 úkolů s několika možnostmi násilných i nenásilných řešení s odlišným vlivem na další úkoly a postavy. Prostě opravdu musíte přemýšlet a tím myslím hodně přemýšlet a to v kontextu a souvislostech, což soudě i podle diskusí zde na webu pod mnohými články, dělá mnoha lidem velké problémy. Hra vás samozřejmě při vybrání konkrétního úkolu táhne za ručičku, u některých ale navigace není a opravdu je to celé na vás. Nicméně najít lokaci kde máte co dělat je jedna věc, co tam uděláte, to už je prvek, který nechávají tvůrci na vás. A pokud budete mít určité schopnosti na vysoké úrovni, nabídnou vám třeba 7 možností přístupu se 3 různými důsledky. U této hry se rozhodujete opravdu velmi často a já si nevzpomínám na žádnou hru, která by to v takovém rozsahu kdy nabídla.

Do Fallouta se vrátili i parťáci. Ti hrají ve vyšších obtížnostech důležitou roli, protože poskytují bonusové schopnosti. V partě můžete mít najednou jednoho člověka a jednoho robota. Lidských společníků můžete mít 5 včetně jednoho Ghůla. K nim ještě přibude komický postava tetičky Supermutanta. Pak ještě narazíte na Očko a Robopsa. Každý z vašich parťáků má i vlastní příběh a ten se vám odhaluje jen postupně. Hra s každým auťákem je různá a někteří mají vliv i na to, jak budete vycházet s některými frakcemi. Nejraději jsem měl odstřelovače Bona, jeho příběh se mi zdál i nejzajímavější a hlavně to byl stylově nejbližší bojovník se zajímavým a užitečným bonusem zvýraznění nepřátel. Zajímavá ale byla i Cassidy a ta holka od Bratrstva, která připomínala jednu postavu z Dragon Age. Vůbec svým pojetím byla spolupráce a vztahy s postavami ve FNV velmi podobné tomu, co bylo v Dragon Age. Takže velmi dobré.

Samozřejmě mimo řešení mírovými prostředky, nebo prostředky bezezbraní, můžete věci řešit zbraněmi a těch je ve hře opravdu hodně. Mnohem více než ve F3. Mnohem více je tu druhů munice (kterou si navíc můžete vytvářet) a zbraně také můžete vylepšovat. Opravování je už ale záležitostí vzácného a užitečného perku, nebo si musíte vyrobit opravářskou sadu z věcí, co se všude povalují a v F3 neměli smysl. Ve Fallout New Vegas mají smysl i plechovky. Prostě ta hra je mnohem dál.

Pokud jde o samotné zbraně, základní dělení je na chladné, střelné a energetické a doporučuji se specializovat jen na jednu kategorii. Podle mě lze hru dohrát úspěšně se všemi a to se stejnými obtížemi. Pokud se budete specializovat na sílu a chladné zbraně, bude extrémně silní v útocích, ale musíte si zkrátka přijít blíže. Energetické a střelné zbraně jsou samozřejmě jasné. Já osobně jsem šel od počátku na střelné zbraně a hraji buď jako Sniper, nebo s těžkým kulometem. Díky perfektně fungující odstřelovací pušce a vysoké hodnotě plížení a vnímání je tahle hra přesně to, co mi sedlo. Navíc je tu ještě protitanková odstřelovací puška, prostě hra podle mého gusta, kde jsem si zasnipoval dosytnosti. S lidmi a slabšími protivníky pak nemáte moc práce a sundáváte je nepozorováni na půl kilometru. Ale na mapě jsou i velká monstra a superpárači a zejména v uzavřených prostorách na nejtěžší obtížnosti na maximálním levelu máte pořád srdce v kalhotách a jednoduché to vážně není.

Možnost vytvářet munici s rozdílným účinkem je na těžké obtížnosti velmi důležitý prvek. Ale doporučuji k tomu mít opravování naplno, protože zbraně vylepšená munice dost poškozuje. S tím souvisí i možnost nechat je opravovat za peníze a vůbec ekonomika a obchod ve hře.

Ve Fallout3 jste obchodovali jak diví a zátky nebylo za co utrácet. Zde to nehrozí. Obchodovat budete hodně a zátky vám pořád budou na hodně věcí chybět. A můžete si zahrát i v kasinu a zbořit ve všech bank. Nicméně ke konci hry jste dobře zajištěni, takže o náboje a výbavu nemusíte mít starost. Nicméně ekonomika zde funguje a má mnohem větší smysl a váhu než v F3. Dokonce se zde dá hrát nenásilně a úkoly řešit obchodováním=podplácením, takže zátek potřebujete dost a dost.

Podívejme se teď na technické zpracování ….

Spuštěno: 702x