RECENZE: The Division - kříženec MMORPG a FPS je velmi zajímavý, ale nevyužívá potenciál Tisk E-mail
Neděle, 10 duben 2016
RECENZE: The Division - kříženec MMORPG a FPS je velmi zajímavý, ale nevyužívá potenciál
GamePlay
Závěr - Nedokonalá hra, kterou lze zachránit

• GAMEPLAY

Hra vás uvede pěkně pomalu do děje, prvních pár úkolů a seznámení se světem probíhá mimo hlavní oblast dění, tedy mimo centrální Manhattan. Máte tedy čas si otestovat ovládání (které musíte dostat pod kůži, ale je výborně udělaný krycí systém), prohlídnout si prostředí, zjistit jak funguje systém RPG, který je v této hře dost masivní a tak podobně. Hlavně rychle zjistíte, že ačkoliv hra vypadá jako obyčejná akce z pohledu třetí/první osoby, je to vlastně MMORPG.

Vaše herní postava tak získává zkušenosti za plnění úkolů, hlavních i vedlejších, zabíjení nepřátel atd. Aktuálně je ve hře 30. levelů (obě zóny mají vlastní levelovací systém). Jejich postupných odemykáním rostou schopnosti vaší postavy a můžete využívat lepší a lepší výbavu. Výbava má mnoho různých bonusů a atributů. Zásadně však ovlivňuje hlavně tři aspekty vaší postavy. Těmi jsou účinnost zbraní, zboje nebo výbavy/schopností. Můžete se specializovat na jednu z nich, což přináší další bonusy zejména u lepší výbavy atd.

Kromě toho jsou zde i schopnosti postavy, volitelné dovednosti/perky atd. přístup k nim si ale musíte odemknout unikátních systémem plnění hlavních i vedlejších misí a "budováním" funkční základny. Ta je jen vaše a je součástí příběhové kampaně hry. Celý systém umožňuje kdykoliv měnit specializaci vaši postavy i zaměření, což je velmi dobré. Můžete kdykoliv měnit zaměření postavy i hlavní schopnosti a tomu můžete přizpůsobovat i výbavu včetně zbraní atd. Pro ty, kteří rádi sbírají výbavu a neustále vylepšují statistiky a podobně, bude tahle hra opět parádní návykovou záležitostí :). Výbava tu má několik stupňů kvality. Můžete ji i vyrábět, můžete za peníze měnit její jednotlivé vlastnosti atd. Je zde široká škála různých vlastností ale i zbraní a doplňků.

Levelování postavy je důležité i pro herní prostředí. Centrální Manhattan je totiž rozdělen do několika oblastí, které se liší tím, na jakém levelu tam budete potkávat nepřátele. Teoreticky i prakticky se sice můžete vydat do oblastí, které jsou levelově podstatně obtížnější, ale rychle zjistíte, že to nemá cenu. Jednak tam moc dlouho na živu nevydržíte a pak, i když ukořistíte nějakou výbavu, stejně ji nemůžete použít, protože vaše postava nemá potřebný level. Takže od úrovně vaší postavy se odvíjí i úrovně protivníků a většinu hry, obzvlášť hrajete-li sám, vám dají pořádně zabrat protivníci na stejné úrovni.

V jednotlivých oblastech jsou ke splnění vždy hlavní a pár vedlejších misí. Vyplatí se plnit všechny. Hlavní odměnou kromě občas zajímavého předmětu, jsou hlavně zdroje pro vylepšení základy a tedy odemčení další zajímavé funkce či schopnosti. Hlavní mise se dají opakovat, ale dostanete z nich už jen zkušenosti za zabití a nějakou měnu.

Zvláštní oblastí je takzvaná "temná zóna". To je speciální oblast aktuálně v centru mapy, která je rozdělena také na několik levelovaných oblastí. V ní se pohybují velmi nebezpeční nepřátelé, hlavně se v ní ale budete setkávat s ostatními hráči. A můžete hrát jak spolu, tak proti sobě. Předměty v zóně získané, jsou většinou špičkové kvality a můžete si je vzít i mimo zónu, ale musíte je nechat vyzvednout. Co se ale snadno řekne, podstatně hůře udělá, protože musíte počkat na vrtulník a jeho přílet přiláká jak AI nepřátele, tak ostatní hráče, kteří vám mohou váš úlovek vyfouknout! Navíc zabíjení ostatních hráčů vás postaví do pozice odpadlíka a teoreticky by vám to mělo nahnat zajímavé bonusy ...

Jenže to má háček. Ač všechny ty výše popsané věci znějí skvěle, během hraní rychle zjistíte, že je to velmi často značně nedotažené.

Spuštěno: 608x