Skyrim: Special Edition –TEST výkonu GPU a CPU a co přináší a nepřináší proti starému? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 06 listopad 2016
Přejít na obsah
Skyrim: Special Edition –TEST výkonu GPU a CPU a co přináší a nepřináší proti starému?
Benchmark - TEST výkonu nové Special Edition vs SKYRIM 2011
Co obsahuje a neobsahuje SKYRIM Special Edition?
Závěr a hodnocení

 

 

  • Benchmark – TEST výkonu nové Special Edition vs SKYRIM 2011

Jak jsme si řekli, nový Special Edition SKYRIM je 64-bit s DirectX11, zatímco stará verze je jen 32-bit a DirectX9. Díky přidání i nahrazení části grafických prvků, je samozřejmě problém obě hry otestovat na stejné detaily, jednoduše to nejde :). Takže můžeme jen obě hry pustit na plno se vším, co nabízí a změřit to tak.

  • SKYRIM (2011)

Dnes už ani technicky zastaralá verze SKYRIM není na současný HW nijak náročná. Sama začne zlobit až když se na scéně objeví obrovský počet nepřátel, což ale lze snad jen skrze speciální módy apod. Mnohem déle u ní trvá načítání levelů a oblastí.

Možná někteří na ta naše měření koukají a diví se, že ta FPS jsou tak vysoko. SKYRIM z roku 2009 je pověstný naprosto příšerným využitím procesorového výkonu. Jednoduše taktování dokáže udělat neuvěřitelné divy, ale musíte mít procesor architektury Intel:

SKYRIM z roku 2009 je totiž 32bit engine s DX9, který zcela ignoruje architekturu AMD. To se snažili s menšími úspěchy řešit některé módy a dodatečné opravy, ale výkon AMD FX procesorů zůstává nízký protože hra prostě využívá jen jedno jádro v každém modulu a nedokáže využít modul jako celek. U Intelu sice využívá 4jádra/vlákna, ale na větší počet jader kašle a jde hlavně po frekvenci, kde nárůst výkonu na našem Core i7-5960X s taktem 4,5GHz je ohromující ve srovnání s výkonem na základní frekvenci. Příkladně příšerné vyžití procesorového výkonu ze strany herního engine.

  • SKYRIM Special Edition (2016)

Nově verze obsahuje náročnější, ale mnohem lépe optimalizované technologie. Zejména dynamickou hloubku pole, volumetrické nasvícení, mnohem plynulejší efekty vody, kouře, zcela nové zpracování stínů, světla atd. Hra se neseká ani při velkém počtu nepřátel, využívá totiž více paměti. I načítání hry a lokací je mnohem rychlejší.

Z hlediska výkonu je to ale zajímavá. Na našem stejně výrazně taktovaném procesoru, celkový počet FPS je nižší, ale většina z vás si pravděpodobně bude novou verzi hry pochvalovat, protože pojede o něco lépe. Zásadní novinkou je využití procesorů.

Hra už nejde tak těžce po taktu, ale opravdu využívá dostupných jader/vláken. A to nejen u Intel, ale nově využívá i architekturu AMD. U našeho FX procesoru jsem jasně viděli využití všech 8jader a nárůst výkonu je enormní. Právě majitele AMD procesorů by tak měly pocítit výrazný rozdíl. U Intel procesorů asi tolik ne, ale i tady je podle mě jasný přínos. Pokud jste hru hráli na výrazně taktovaných 4jádrových CPU Intel, pravděpodobně si ve výsledku nevšimnete žádného rozdílu. Pro majitele slabších či netaktovaných CPU by ale hra měla jet viditelně lépe.  

Ještě jsme se podívali na využití paměti. Stará verze byla známá tím, že využití RAM bylo maximálně kolem 3GB a nepřekračovalo (nemohlo) 4GB. To působilo značené problémy i se stabilitou hry a opět se to některé módy snažily řešit (spíše neúspěšně). Nová SE verze už ale bez potíží využívá i přes 6GB RAM v mém případě to bylo kolem 6,3GB (ve 4K), zatímco stará verze ve stejné lokaci se stejným obsahem a mnohem horším vizuálem využívala 3,8GB. Podobné je to i u grafické paměti, kde nová verze bez potíží využívá až kolem 4GB grafické paměti ve vysokých rozlišeních (4K), zatímco stará verze nepřesahovala 3GB (ve 4K). Přesto myslím, že se dalo optimalizovat ještě lépe, ale to bychom po vývojářích od Bethesda chtěli něco, co opravdu neumí :). 

A tím se dostáváme k závěru a hodnocení toho, co SE verze přinesla, ale hlavně, co nepřinesla.



 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Zaklínač 4 v technickém demu (UE 5.6) vypadá a běhá skvěle!
Zaklínač 4 v technickém demu (UE 5.6) vypadá a běhá skvěle!Čtvrtek, 03 červenec 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1142x
Komentářů: 0
Dying Light slaví 10 let a dostalo remaster aktualizaci!
Dying Light slaví 10 let a dostalo remaster aktualizaci!Pondělí, 30 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 543x
Komentářů: 0
Výroba CPU chladiče v praxi – v EU už tohle nedokážeme?
Výroba CPU chladiče v praxi – v EU už tohle nedokážeme?Čtvrtek, 26 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2524x
Komentářů: 8
Death Stranding 2 vychází – stejně mizerná hra jako první díl?
Death Stranding 2 vychází – stejně mizerná hra jako první díl?Úterý, 24 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1166x
Komentářů: 0
MAFIA: Old Country má hotovo – vydání podle plánu
MAFIA: Old Country má hotovo – vydání podle plánuPátek, 20 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2148x
Komentářů: 1
XBOX bude mít AMD CPU a GPU i v nové generaci
XBOX bude mít AMD CPU a GPU i v nové generaciStředa, 18 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1338x
Komentářů: 1