Skyrim: Special Edition –TEST výkonu GPU a CPU a co přináší a nepřináší proti starému? Tisk E-mail
Neděle, 06 listopad 2016
Skyrim: Special Edition –TEST výkonu GPU a CPU a co přináší a nepřináší proti starému?
Benchmark - TEST výkonu nové Special Edition vs SKYRIM 2011
Co obsahuje a neobsahuje SKYRIM Special Edition?

• Co obsahuje ale i co neobsahuje SKYRIM Special Edition?

Je asi jasné, že z SE verze těží hlavně hráči na Xbox One a PS4. Pro ně je nová Special Edition SKYRIM proti staré SKYRIM konzolové verzi, bez přehánění zcela novou hrou. V případě Xbox One verze dokonce i s použitelnou podporou módů, byť omezenou. Hlavní módy tam použít ale lze a zejména ty velké grafické Overhaul udělají hru na Xbox One tak 100x hezčí (i lepší) než je originál. Nemá smysl také zapírat, že SKYRIM Special Edition vznikl hlavně a především, pro současnou generaci konzolí. A tam také bude slavit zdaleka největší prodeje, protože tam opravdu má smysl si ji pořídit. Je to fakticky úplně jiná hra a Bethesda tak stačilo letos vydat tohle a má zajímavé příjmy zajištěny :). Pro PC hráče je Special Edition mnohem méně.

Z hlediska grafických vylepšení …?  Inu většina hráčů si možná ani nepamatuje, jak hnusně hra v základu vypadá :). Ano, SKYRIM bez módů z roku 2011 v základu i na plné detaily je prostě ošklivý, zastaralý, má slabé rozlišení textur, vyloženě hnusné modely postav a hlavně tváří atd. Módy však z tohoto základu dokáží udělat hru, která se vizuálem nemusí stydět ani letos. A to je problém. SKYRIM Special Edition má sice viditelná zlepšení a rozhodně velmi znatelná a přínosná proti základu, stále je to ale málo :). Bohužel, podpora módů pro SE verzi je trochu horší. Zatím!

• Když SKYRIM tak jedině s módy!

Některé populární módy totiž zatím v SE edici nefungují, kvůli technickým změnám engine. Bethesda nicméně vyšla rychle vstříc a pro SE verzi exkluzivně na PC zpřístupnila Creation Kit, který úpravu starých verzí módů výrazně zjednodušuje. A díky obrovské komunitní základně, kde je výhodou, že stejný engine používá i Fallout 4 a tvůrci módů tak dlouhodobě stále pracují na svých módech pro tyto hry, to nakonec vypadá, že většina z těch populárních a dnes už často v případě staršího SKYRIM nevyvíjených módů, dočká nové a fungující verze pro Special Edition. Jednoduše je poptávka dost velká, aby se tvůrci i přes dřívější proklamace „nechali ukecat“ a módy upravili. Zhruba týden po vydání je k dispozici už několik těch základních a zásadních. Opět samozřejmě hlavní roli hraje NEXUSmods.com.

Zásadní módy, které musíte mít, jsou Unofficial Skyrim Special Edition Patch (opravující bugy a problémy, na které se tvůrci i tentokrát vykašlali (i ve verzi pro Xbox)). No a pak samozřejmě grafické módy v čele například s:

1, Static Mesh Improvement Mod, který zcela zásadním způsobem vylepšuje detailnost objektů a textur a dělá celou hru zásadně hezčí s minimálním vlivem na výkon (má skoro 900MB, ale stojí za to).

2, Skyrim Flora Overhaul SE, který zcela mění vzhled a atmosféru celé hry jednoduše výrazným vylepšením celého prostředí a všeho co roste. Zcela mění modely, textury a přidává mnohem více než má základní hra. Bez tohoto módu je SKYRIM pro většinu dnes nehratelný, protože základ vypadá strašně hnusně.

3, Total Character Makeover, který nahrazuje hnusné hranaté obličeje nejen hlavních postav za mnohem hezčí a realističtější.

A tak bychom mohli pokračovat. K dispozici jsou pro SE verzi i populární mody jako Enhanced Blood Textures, Vivid Weathers Special Edition, Realistic Lighting Overhaul SSE, některé texturovací balíčky, vylepšení vody, vylepšení možností postavy, vylepšení chování postav, rozhovorů a tak dále. Dá se říci, že zásadní mody už pro SE verzi jsou a fungují. Bohužel, jeden z nejzásadnějších (alespoň pro PC hráče), zatím ne. A tím je SkyUI:

Tento mód je pro PC hráče nezbytný a je velká ostuda, že Bethesda na vylepšení inventáře a všech menu vůbec nesáhla a nepoužila po domluvě právě tento mód. SkyUI 5.1 jednoduše do hry vkládá skutečně použitelné menu inventáře a všeho, s popisky atd. Bohužel jeho podpora pro SE verzi je nejistá. V současnosti je možné používat jen velmi starou verzi SkyUI 2.2, ale pořád lepší než nic. Je stále naděje, že se přeci jen plné aktuální verze tohoto pro PC hráče nezbytného módu, dočkáme. Osobě si vystačím s tou starší verzí. Zatím. Všechno je totiž lepší než původní inventář by Bethesda, což je vyloženě mučení hráčů a vážně by mě zajímal ten ****, který tohle vyvinul a řekl „jo, tohle se bude líbit, takhle to je skvělé“. Není to samozřejmě jediný mód, který v nové SE verzi chybí, ale vypadá to, že se u většiny, alespoň těch zásadních a nejpopulárnějších brzy dočkáme verzí pro Special Edition verzi, což znamená jediné pro fandy SKYRIM. Prostě přejít na SE edici, protože je technicky mnohem lepší se zásadními funkčními vylepšeními.

• Co SKYRIM Special Edition nepřinesl

aneb Bethesda ve svém stylu?

SKYRIM i aktuální FALLOUT série patří k hratelností nejlepším hrám posledních let a rozhodně k těm, u kterých vydržíte zatraceně dlouho. Bohužel jsou to také hry, které patří k suverénně nejvíce odfláknutým, pokud jde o jakékoliv optimalizace, opravy chyb, či prostě přítomnost i nepřítomnost věcí, za které by si vývojáři zasloužili pár facek. Není divu, že Bethesda má pověst nejlínějších herních vývojářů až ignorantů v herním průmyslu. Vydělává na svých hrách obrovské peníze a přes zjevné kvality svých her není schopna dotáhnout i opravit zcela jednoduché věci. SKYRIM Special Edition je hra přesně ve stylu Bethesda. V podstatě s minimální snahou a investicemi servíruje něco, co se bude dobře prodávat a co má i smysl, ale opět to vůbec nedotáhla. Ano, konzolisté jsou nadšeni, ale i pro ně, a hlavně pro tu obří a vděčnou a kreativní PC komunitu se dalo udělat mnohem více.

Začněme u drobnosti, jako že SKYRIM Special Edition nepodporuje češtinu! I když originál ji měl od českého vydavatele :/. Naštěstí už je to částečně vyřešeno a dá se tam dodat dodatečně (ale opět je to přepisování souborů a dodělej si sám). Pak je tu přítomnost stále stejných problémů. Neuvěřitelné, že ačkoliv tvůrci mají k dispozici ty desítky famózních módů, včetně těch opravující zásadní bugy a chyby v jejich vlastní hře, tak hádejte co?! Ano, nepoužili vůbec nic. Všechny bugy a glitche jsou tam stále. Ani to vylepšení inventáře alespoň na úroveň Fallout 4, když jsou si ty hry tak podobné, prostě nic nového a lepšího. Kompletní ignorace. Do nebe volající je ovšem opět absence podpory širokoúhlých monitorů a více monitorů obecně. Prostě ani u Fallout 4 ani u SKYRIM SE to oficiálně není, ačkoliv komunita to u obou her zprovoznila a doupravila módy a externími programy. Tomu už se nedá říkat jinak, než ignorantství, že prostě Bethesda tak jednoduchou a základní věc neopraví. A je toho hromada, co se dalo zlepšit a nemusela Bethesda vlastně ani nic tvořit, jen se domluvit a použít ty módy rovnou a oficiálně. Ale ani toho není schopná. Je to škoda, když už něco dělá, proč to neudělá pořádně … já vím, já vím … protože Bethesda :/. Takže můžeme být vděční, že podporuje alespoň ty módy, ačkoliv ji lze podezírat z toho, že jí tohle celé vyhovuje ...

Takže k závěru a hodnocení …

Spuštěno: 1081x